אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החושים ✔סמים והארה רוחנית, בעד שימוש בסמים פסיכדליים, נגד שימוש בסמים משני תודעה, חומרים משני תודעה, סמי הזיה, השפעת סמים על הגוף, שינה וחלומות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סמים והארה רוחנית, בעד שימוש בסמים פסיכדליים, נגד שימוש בסמים משני תודעה, חומרים משני תודעה, סמי הזיה, השפעת סמים על הגוף, שינה וחלומות, טיפול פסיכדלי, פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים מעוררי הזיות, החושים, חלק 1
מהם סמים פסיכדליים והאם הם באמת משנים את התפיסה?

אליעד כהן מבהיר את ההבדל בין סמים פסיכדליים לבין סמים שאינם פסיכדליים, ומסביר לעומק את המשמעות של "שינוי תפיסתי". לדבריו, כל סם, ואפילו פעולה פשוטה כמו אכילה לאחר רעב ממושך, עשויה לשנות את התפיסה באופן משמעותי. לדוגמה, אדם שלא אכל זמן ממושך ומתחיל לאכול, חווה שינוי דרמטי בתפיסת המציאות שלו. אולם סמים פסיכדליים הם סמים המשנים את החושים ואת תפיסת המציאות באופן מהותי יותר, אך עדיין אינם משנים את המציאות באופן מוחלט. למשל, אליעד מביא דוגמה לכך שאם אדם ייקח סם פסיכדלי, הוא לא יעבור ליקום מקביל אלא עדיין יישאר במציאות הנוכחית. הוא אמנם יראה את השולחן בצורה שונה, אולי ירגיש שהשולחן זז או מדבר, אך הוא עדיין יהיה קשור למציאות שבה הוא נמצא, ולא ביקום דמיוני אחר לחלוטין. לדבריו, השינוי שחווים תחת סם פסיכדלי הוא בעיקר שינוי פנימי בחוויה האישית ולא שינוי מוחלט של המציאות החיצונית.

מה ההבדל בין חלומות לבין שימוש בסמים פסיכדליים?

אליעד כהן משווה בין החוויה של חלום לבין חוויית סמים פסיכדליים. הוא מסביר שכשאדם חולם, המציאות בה הוא נמצא שונה לחלוטין מן המציאות הרגילה. הוא נותן דוגמה לכך שאדם ישן יכול לחלום שהוא נמצא בטיול במקסיקו, למרות שבפועל הוא ישן במיטתו. במקרה של חלום, החוויה הפנימית מנותקת לגמרי מהמציאות הפיזית שמתרחשת מסביבו. לעומת זאת, כשאדם לוקח סם פסיכדלי, המציאות עדיין קשורה איכשהו למה שמתרחש בפועל. לדוגמה, אם בזמן שאדם נמצא תחת השפעת סם פסיכדלי ייכנס פיל לחדר, הוא יראה אותו. החושים אמנם מתעתעים או מועצמים, אך האדם עדיין נמצא פיזית באותו המקום, ותפיסת המציאות הבסיסית עדיין קיימת.

האם סמים פסיכדליים מעצימים את החושים ואת החוויה הרגשית?

אליעד מסביר את הרעיון שכשאומרים שסמים פסיכדליים "מעצימים" את החוויה, המשמעות היא לא בהכרח חיובית. הוא נותן דוגמה לכך שבן אדם שמעשן מריחואנה ומרגיש פתאום שהחושים שלו חדים יותר או שהוא מרוכז יותר, זה לא אומר שבפועל יכולת הביצוע שלו משתפרת. אליעד מדגים זאת על ידי מתן משימה לאדם עם וללא סמים, למשל נהיגה במסלול מכשולים או פתרון סודוקו. לדבריו, למרות שאדם תחת השפעת סם ירגיש כאילו הוא הרבה יותר מרוכז ומדויק, בפועל כאשר מודדים בצורה אובייקטיבית, אותו אדם מבצע את המשימות לאט יותר ועם יותר טעויות. תחושת החדות והדיוק היא רק תחושה סובייקטיבית פנימית ולא בהכרח מציאות אובייקטיבית.

האם סמים פסיכדליים יוצרים חוויה "עמוקה" יותר?

אליעד טוען שגם התחושה שסמים פסיכדליים מעניקים "חוויה עמוקה יותר" היא תחושה סובייקטיבית ואינה בהכרח אובייקטיבית. הוא מסביר את הטענה הזאת באמצעות השוואה של חוויית המציאות של בעלי חיים כמו קופים או תינוקות, שאינם חווים את המציאות בצורה "עמוקה" או "שטוחה" יותר אלא בצורה פשוט שונה. "עמוק" הוא מושג יחסי, ואינו תמיד מדיד או אובייקטיבי. אליעד מוסיף הסבר שלפעמים סמים יכולים לעזור להעמיק בחשיבה בפתרון בעיות מסוימות, אך לא תמיד ולא באופן גורף. כלומר, לא תמיד השימוש בסמים יביא להעמקת ההבנה.

מה היתרונות והחסרונות בשימוש בסמים פסיכדליים?

אליעד מסביר שכאשר...
מעוררי הזיות יתרונות חסרונות משמעותיות סמים מסוכנים חיסרון מול יתרון תינוק פעולה מטופלים טעות זמן ללא מקום סמים מעוררים בגלל סמים בגלל שימוש בסמים בעד שימוש בסמים בעד שימוש בסמים פסיכדליים הארה הארה רוחני הארה רוחנית הגוף הזיה הזיות החושים השפעת השפעת סמים השפעת סמים על הגוף חומר חומרים משני תודעה חושים חלום חלומות טיפול טיפול פסיכדלי טיפולים כתוצאה מסמים כתוצאה משימוש כתוצאה משימוש בסמים מטופל מטופלים מטפל מעוררי הזיות משני תודעה נגד שימוש בסמים נגד שימוש בסמים משני תודעה סמי הזיה סמים סמים והארה רוחנית סמים והפרעות נפשיות סמים ומחלות נפש סמים מעוררי הזיות סמים מעוררים סמים משני תודעה סמים פסיכדליים עקב שימוש בסמים פסיכוזה פסיכוזה כתוצאה משימוש פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים מעוררי הזיות פסיכוזות רוחני רוחניות שימוש בסמים שינה וחלומות שינה חלומות תודעה תוצאות
חלק 2
... פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים מעוררי הזיות, החושים, חלק 2 מה ההבדל בין סמים פסיכדליים לבין סמים משני תודעה? אליעד כהן מסביר כי קיים הבדל ברור ומהותי בין סוגים שונים של סמים: בין סמים ... ששמע קודם. כלומר, אדם שקורא בספר על יציאה מחוויית החושים , ולוקח סמים שמוציאים אותו מחוויית החושים, יחשוב שהוא מבין את הספר, אך זו טעות. בפועל, האדם הזה חווה רק חלק קטן מהמציאות, והוא לא באמת יצא לגמרי מחוויית החושים שלו באופן מודע. התפיסה והשליטה הן חלק מהותי מההבנה האמיתית, ולא רק החוויה הפסיבית שהסמים יוצרים. האם סמים משנים את התפיסה יותר מאשר ... חלומות לבין סמים. הוא מחדד שההשפעה של חלומות על החושים חזקה יותר במובן מסוים מאשר ההשפעה של סמים. בחלומות, אדם יכול לחוות מציאות שונה לחלוטין ממה שהוא מכיר, כמו להיות במקומות שאינו נמצא ... שנמצא בחדר סגור ולקח סמים ימשיך לחוות את החדר, אך החושים שלו יהיו מעוותים - הוא עשוי לראות את הקירות זזים או לשמוע קולות שלא קיימים במציאות, אך עדיין יהיה מודע לכך שהוא נמצא בחדר. לעומת ... מוחלטת. לכן, היכולת להבין שהמציאות אינה מוחלטת ושהחושים יכולים לתעתע אינה תלויה בהכרח בסמים, אלא בתובנה פנימית עמוקה יותר. כדוגמה נוספת, אליעד מתייחס לתחושה שמרגיש אדם לאחר התעוררות מחלום. האדם יכול להתעורר בבוקר ולהבחין שהחושים שלו במהלך החלום היו שונים מהחושים בעת הערות. ההבדל הזה, לפי אליעד, ממחיש את החשיבות של פיתוח יכולת הטלת ספק במציאות, ללא תלות בהשפעתם של סמים. בסיכום דבריו, אליעד כהן ...
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
... החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים האם קיימת ידיעה חושית ללא ידיעה שכלית? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הידיעה החושית והידיעה השכלית ומציג מספר שאלות יסודיות: האם יכול להיות ... הוא יודע מהו כיסא? מי אמר לו שזה כיסא? האם זה בהכרח רק חושיו או שיש גם שכל שמפרש את החושים? אליעד טוען שללא השכל האדם לא יכול לדעת כלום, כי השכל נותן משמעות ותוכן לתפיסה החושית. הידיעה שיש פה כיסא אינה אך ורק חושית אלא גם שכלית, משום ... בין דבר אחד לאחר, הרי שכל ידיעה, אפילו בסיסית ביותר, נשענת על חושים. אך אם נגדיר את החושים כחמשת החושים המוכרים בלבד (ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם), אז יתכן וידיעה כמו אני קיים אינה תלויה בהם, אלא בידיעה שכלית בסיסית יותר. אליעד נותן דוגמה נוספת ומפורטת: אם אדם עוצם עיניים ואינו משתמש באף אחד מחמשת החושים, ועדיין יודע שהוא קיים, האם זאת ידיעה חושית? לכאורה לא. אך הוא גם מעלה ספק בכך ומסביר שאולי אותה תחושה פנימית של אני קיים היא גם סוג של תפיסה ... אליעד מבהיר שכל ידיעה חושית מסתמכת על זיכרון חושי. ללא זיכרון, לא ניתן להבחין בשום דבר מהחושים. לדוגמה: כשאדם מסתכל על כיסא, הוא יודע שזה כיסא משום שהוא זוכר שראה דברים דומים בעבר. אם לא היה לו זיכרון, הוא היה חווה בכל פעם תחושה חדשה לגמרי ... הוא ייפול) כבר תלויה בזיכרון ובניסיון קודם, ולכן היא פחות חזקה ומחויבת. מזה הוא מסיק שהחושים מספקים ידיעה ישירה יותר מאשר השכל, אשר מתבסס על הסקות וזיכרונות. מתי השכל חזק יותר מהחושים? עם זאת, אליעד מדגיש שיש מקרים שבהם השכל עשוי להיות יותר חזק מהחושים. למשל: אם אדם רואה פיל בחדר, הוא יכול לדעת בוודאות שלא יכול להיות מטוס באותו חדר באותו הרגע, כי השכל אומר שאין מקום לשניהם יחד. כאן, הידיעה השכלית ... או חושים? אליעד כהן מסכם את ההרצאה בכך שאומר שאין תשובה חד משמעית מה יותר בטוח, השכל או החושים. לפעמים המידע החושי יהיה חזק וברור יותר (כמו תחושה מידית), ולפעמים הידיעה השכלית תהיה חזקה יותר, במיוחד כשהיא הכרחית ולוגית (כמו הדוגמה עם הפיל ...
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
... המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית האם חוש המישוש ... או דמיון? אליעד כהן מסביר בהרצאה שמה שאנחנו חווים באמצעות החושים, ובפרט דרך חוש המישוש, הוא לא בהכרח המציאות המוחלטת אלא ביטוי של המחשבה והדמיון ... להיות בטוחים שהוא עדיין שם? אנחנו מניחים שהשולחן קיים כי החושים שלנו אומרים לנו זאת, אבל התחושה הזו היא בסופו של דבר רק פרשנות של המוח, של המחשבה. אליעד ממשיך ומסביר כי אנשים מתרגלים לסמוך על החושים שלהם. הם בטוחים שאם הם רואים משהו, או מרגישים משהו, אז בוודאי שהוא קיים. אך הוא ... אלא סובייקטיבית לחלוטין, תלויה לחלוטין בתודעה שלנו. כיצד החושים מבלבלים אותנו? אליעד מסביר כי החושים עצמם לא מבלבלים אותנו. מה שמבלבל אותנו הוא האמונה שהחושים משקפים מציאות מוחלטת, בשעה שהם בסך הכל מעבירים מידע סובייקטיבי. הוא אומר שהבלבול ... מה שאנחנו תופסים כמציאות לבין מה שאנחנו חושבים כמציאות. החושים אינם טועים - הטעות היא בדרך שבה אנחנו מפרשים את מה שהחושים מציגים לנו. הוא מדגים זאת בכך שאם אדם רואה מולו שולחן, הוא בטוח לחלוטין שהשולחן קיים, אך למעשה אין לו דרך לוודא זאת מעבר לפרשנות של החושים. הוא ממשיך ואומר שהעולם שאנחנו חווים מבוסס ברובו על ההרגלים ועל הזיכרונות שלנו. כשאנחנו מרגישים משהו באמצעות החושים שלנו, אנחנו מאמינים לחלוטין שזו המציאות, אך למעשה כל מה שאנחנו חווים הוא רק ביטוי של ... זאת היא לשאול את עצמנו בכל רגע האם החוויה הזו נובעת רק מהחושים או שהיא קיימת באופן מוחלט ואובייקטיבי. הוא מדגיש כי ההבדלה בין דמיון למציאות נמצאת ... קיים? האם אפשר להרגיש משהו בעזרת הדמיון? כיצד המוח מפרש את החושים? האם חושים יכולים לטעות? מציאות או דמיון? ...
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
... עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות ... אם אדם רואה שולחן, הוא יכול לשאול את עצמו אם באמת יש שם שולחן. אך אם הוא מטיל ספק, הוא לא יידע אם יש או אין שולחן. השאלה המרכזית היא: מה זה נותן להטיל ספק בכך? החושים קיימים בכל מקרה, ולא משנה אם אנחנו מטילים בהם ספק או לא. האם הטלת ספק ... נניח שאדם רואה שולחן ושואל את עצמו אם באמת יש כאן שולחן. אם יטיל ספק, אז לא ידע אם יש שולחן או אין שולחן. אבל גם כעת, הוא כבר מטיל ספק באופן מסוים, כי אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, הוא היה מטיל ספק בהם. כלומר, החושים קיימים בכל מקרה והשאלה היא מה המשמעות של להטיל ספק בהם. האם להטיל ספק ... ואם נראה את הדברים כפי שהם, מה זה ייתן? הטלת ספק בחושים אינה פשוט לומר שאין שולחן, כי אם נסגור עיניים, כבר לא נראה שולחן, אך זה לא עוזר לנו. הרעיון הוא להבין את החושים עצמם. יש שולחן, אך מה עומד מאחורי תפיסת היש כאן שולחן? פירוק התפיסה של ... תטיל ספק בחושים, אז לא תדע אם יש כאן שולחן או אין כאן שולחן, נכון? אז עכשיו אתה תטיל ספק בחושים שלא יודעים, ואתה תאמר, יש שולחן. גם כרגע אתה מטיל ספק בחושים, אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, אז כבר עכשיו היית מטיל בהם ספק. מה זה נותן שמטילים ספק בחושים? החושים קיימים בכל מקרה. שאלה: אם אטיל ספק בחושים, אולי אראה את הדברים כפי שהם. ... בחושים. לא הבנת את הפואנטה. להטיל ספק בחושים זה לא אומר שאין כאן שולחן, אם תעצום עיניים אתה מיד מטיל ספק בחוש הראייה ולא רואה שולחן. ואז מה? הרעיון זה להבין את החושים. יש פה שולחן, שאלת השאלות היא, מה עומד מאחורי היש פה שולחן. אם אני רוצה ...
להטיל ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב
להטיל ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב
... ספק בחושים, חמשת החושים, להשתחרר מהחושים, לצאת מהחושים, הטלת ספק בחושים, הכל כרצונך תמיד, שום דבר לא רק רע, שום דבר לא רק טוב למה להטיל ספק בחמשת החושים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט את החשיבות של הטלת ספק בחמשת החושים , הכוללים ראייה, שמיעה, מגע, טעם וריח, כדרך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. הוא מדגיש כי אנשים נוטים לקבל כמובן מאליו את מה שחושיהם ... לקבל אותם כמובן מאליו. כלומר, לשאול את עצמך באופן מתמיד: איך אני יודע שמה שאני קולט דרך החושים הוא נכון או אמיתי? אולי המציאות שאני תופס היא אחרת לחלוטין ממה שנראה לי? מהם היתרונות והחסרונות בהטלת ספק בחושים? אליעד מפרט כי אחד ... ספק בסכל, למשל, כבר כוללת בתוכה גם את הטלת הספק בחושים, מכיוון שהסכל עצמו מתבסס על החושים. לכן, במקום להוסיף את החושים בנפרד, כל הטלת ספק במחשבות או בתודעה כבר מכילה באופן מובנה הטלת ספק בחושים. אליעד גם מתייחס למצב בו האדם חושב שהוא לא רוצה שיקרה לו ... דבר הוא לא רק רע או רק טוב, אלא תמיד נתון לפרשנות ורצון האדם. האם יש דרך להשתחרר באמת מהחושים? אליעד מסביר שאם האדם באמת רוצה לראות מציאות אחרת, או אפילו לראות משהו שלא נתפס בחושים הרגילים, עליו לשחרר את האחיזה שלו בתפיסות ... גדול יותר של שחרור התודעה. כשהאדם יצליח להשתחרר מהצורך להיאחז בכל מה שנתפס על ידי החושים שלו כמציאות מוחלטת, הוא יוכל לחוות חופש מוחלט לראות או לא לראות את מה שהוא רוצה לראות, ובכך לחיות במציאות כרצונו. בסופו של דבר, לפי ... תמיד נתון לפרשנות, רצון ובחירה אישית. איך להטיל ספק בחושים? האם הכל כרצוני תמיד? האם החושים מטעים אותנו? מה היתרונות בהטלת ספק במציאות? איך להשתחרר מהאמונות שלנו? האם אפשר לראות מציאות אחרת? ...
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים ... תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות על גב הילדה עם האצבע. בדרך זו, ... פחות קרובים אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך ... בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ילדים שילמדו טוב יותר אם ... ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים . זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס ... שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות למידה איך ללמד ילד אוטיסט לכתוב? למה הילד לא מצליח לכתוב? ...
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
גם וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, יחסי או מוחלט, דבר והיפוכו
... וגם, בו זמנית, מצא את ההבדלים, לדעת שום דבר, החושים, השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, באופן מוחלט, ... אותו דבר כי הם בעלי אותם מאפיינים, אך מצד שני אפשר לומר שהם שונים, כי הרי מדובר בשני כיסאות פיזיים נפרדים. השאלה היא: לפי מה אתה מחליט אם משהו קיים או לא קיים? לפי החושים או לפי השכל? החושים יכולים להראות לך דברים בצורה אחת, אך השכל יכול ... באותו מקום ובאותו זמן, השכל שלך יחליט באופן אוטומטי שמדובר בעצם אחד בלבד, כי אחרת הדבר לא מסתדר מבחינה לוגית. אליעד מדגיש שהשכל תמיד יהיה זה שמחליט איך להתייחס למה שהחושים אומרים. האם השכל יכול לדעת משהו באופן מוחלט? ... בסופו של דבר, הוא רק משהו באופן יחסי. אפילו אם נדמה לנו שאנחנו יודעים משהו בוודאות, כמו למשל שיש פה שולחן או שאין פה פיל, השכל יכול תמיד להעלות ספק לגבי זה. אולי החושים טועים, אולי כל מה שאנחנו חווים הוא אשליה? לכן אליעד מציע לנסות לבדוק את הדברים דרך משהו אחר, עמוק יותר מהשכל והחושים. הוא טוען שבמקום הכי עמוק של התודעה אין בכלל ... ידי הליכה מוחלטת לאמת - לבדוק כל דבר ולא להסתפק בתשובות חלקיות. בסופו של התהליך, כאשר האדם מגיע להבנה אמיתית של המוחלט, התודעה שלו משתחררת לגמרי מההגבלות של השכל והחושים , ואז הוא יכול לראות את הדברים מנקודת מבט ... האם אפשר לדעת משהו באופן מוחלט? איך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מה ההבדל בין אמת יחסית לאמת מוחלטת? מהי חשיבה בו זמנית של דבר והיפוכו? כיצד להשתחרר מהגבלות השכל והחושים? האם אפשר לחוות שני הפכים בו זמנית? ...
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
... החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל ... נלקחו בחשבון בצורה מספקת. מיקום האותות (מאחורי הראש לעומת מול העיניים) יצר תנאים לא שווים בין החושים . הוא מציע שהניסוי היה מדויק יותר אילו היה נעשה בתנאים אחידים וברורים, ... בין הגירויים למניעת השפעת עייפות או הרגל. סיכום: האם אפשר להסיק מסקנה מוחלטת לגבי המהירות של החושים? בסיכומו של דבר, אליעד כהן מסביר כי למרות תוצאות הניסוי והדוגמאות ... חד - משמעי ויש בו כשלים רבים שיש לקחת בחשבון לפני שמסיקים מסקנות סופיות על מהירות התגובה של החושים. חשוב להבין שהתגובה לחוש מסוים תלויה מאוד בנסיבות הספציפיות של המקרה. ...
לנצח בשחמט, מחויב המציאות, מחויב מוחלט, בטוח במאה אחוז, וודאות מוחלטת, שכל או חושים, חושים או שכל, אפשרי המציאות, מחויב יחסי, מחויב דמיוני, מחויב שכלי, מחויב רגשי, מחויב חושי
לנצח בשחמט, מחויב המציאות, מחויב מוחלט, בטוח במאה אחוז, וודאות מוחלטת, שכל או חושים, חושים או שכל, אפשרי המציאות, מחויב יחסי, מחויב דמיוני, מחויב שכלי, מחויב רגשי, מחויב חושי
... אבל בא נעשה עוד מהלך אחד כדי לוודא. זה כמו לבקש לאכול את המלך בשחמט אחרי שכבר הכרזת שחמט. מבחינה שכלית המשחק כבר הוכרע, אבל החושים שלך עדיין דורשים לראות זאת בפועל. אליעד מדגיש שהסיבה לכך ... ויש מחויב חושי שבו אתה חווה את הדבר במו חושיך. הוא מדגיש נקודה חשובה, שהשכל יכול להיות משוכנע לחלוטין שמשהו יקרה, אבל עד שהחושים לא חוו את זה, עדיין תישאר תחושת חיסרון כלשהי. זאת משום שהחושים, ברמה הפסיכולוגית, עדיין מחפשים לקבל אישור מהמציאות ... הוא מתחיל לשאול את עצמו האם אני באמת מאושר?, עצם השאלה מצביעה על כך שהוא לא באמת מאושר לחלוטין. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהחושים או הרגשות עדיין חווים חיסרון מסוים, אפילו זעיר. כשקיימת ... לחלוטין, לא הייתה אפשרות להעלות בדמיון מצב הפוך. אליעד מסביר שהוודאות השלמה, המוחלטת, חייבת להיות מוחלטת גם ברמת הדמיון והחושים, לא רק ברמה השכלית. כיצד לשכנע את החושים באופן מוחלט? אליעד מדגיש שהפתרון למצב הזה הוא לחזק את ההבנה השכלית בצורה כל כך חזקה, עד שהשכל עצמו יבטל כל ספק של החושים. כשהשכל מבין משהו באופן מוחלט באמת, החושים לא יכולים להתנגד לו. במצב כזה, אפילו החושים יתיישרו לפי השכל, ולא תהיה אפשרות להעלות על הדעת סיטואציה שונה. אך כל עוד השכל לא באמת משוכנע לגמרי, תמיד יישאר ספק כלשהו אצל החושים, ואז יווצר חיסרון. איך לגרום לשכל להיות יותר חזק מהחושים? אליעד מסביר שכדי להגיע לוודאות מוחלטת, אתה צריך לחזק את ... שכלית לבין להיות מחויב חושי. לדוגמה, בשחמט, המהות היא שאתה בטוח במאה אחוז שניצחת את המשחק, כי כל המהלכים הובילו לכך, אך מצד החושים, עדיין יש את הצורך לראות את הסיום המוחלט של המשחק. ברגע ... המשחק? הרי לפי הגדרה של שחמט, המשחק נגמר כאשר המלך לא יכול לזוז ולא ניתן להימלט מהמצב. מהו הקשר בין תחושת הניצחון לבין תהליך החושים? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד יכול להיות שתחושת הניצחון עלולה להתערער גם כאשר השכל בטוח במאה אחוז במציאות, אך החושים לא מסכימים. אליעד מציין דוגמה בה השחקן בטוח במאה אחוז שזו סוף המשחק, אבל הוא לא חווה את המהלך שמביא לניצחון. הוא מסביר שבמצבים כאלה, יכול להיות שלא תמיד החושים מוליכים את השחקן להרגיש את ההשלמה של הניצחון, והפער הזה בין תחושת השכל והתחושה החושית יוצר את תחושת הספק. כיצד ניתן לשכנע את החושים כאשר הם לא מסכימים עם השכל? במהלך ההרצאה, אליעד שואל כיצד ניתן לשכנע את החושים כאשר הם לא מתאימים למה שנראה על פי השכל. הוא מציין שזו אחת הסיבות לכך שאנחנו לא תמיד מבינים את מה שברור לנו שכלית. יש את המתח הזה בין השכל, שלפעמים יודע משהו בוודאות, ובין החושים שלא תמיד מצליחים להתמודד עם אותה וודאות. מהו המחויב ...
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
... נגד שכל - מי צודק - מה האמת? חושים או שכל - אחרי מי ללכת במקרה של סתירה? כאשר האדם נתקל בסתירה בין החושים לבין השכל, השאלה המרכזית היא כיצד עליו לפעול, לאיזה צד עליו להקשיב - לחושים או לשכל? אליעד כהן מסביר שהפתרון הנכון הוא לא להעדיף צד אחד על פני האחר, אלא לחפש את האמת שמכילה בתוכה את שניהם יחד. האמת היא ששני הצדדים - גם החושים וגם השכל - הם אמת, אך לעיתים האדם חסר את השכל המתאים להבין כיצד שניהם מתאחדים לכדי דבר אחד ללא סתירה. איך ייתכן שהחושים והשכל אומרים דברים מנוגדים אך שניהם צודקים? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמאות פשוטות ומוכרות: אדם הצמא במדבר וחווה פטה מורגנה, אשליה של מים. החושים אומרים לו שיש מים מולו, אך השכל אומר לו שאין שם מים כלל. למרות הסתירה, אילו היה האדם מבין בדיוק למה החושים רואים את המים, לא היה מתעורר אצלו קונפליקט כלל. ההבנה כיצד פועלים החושים וכיצד פועל השכל הייתה מאפשרת לו להכיל את שתי הפרספקטיבות בו זמנית ולראות שהסתירה מדומה בלבד. דוגמה נוספת היא אדם שמשפשף את העין ומתחיל לראות את החפץ שמולו בכפילות. השכל יודע שקיים שם רק חפץ אחד, אך החושים משדרים לו שני חפצים. גם כאן, האדם שמבין לעומק את הסיבות לכך שהחושים מתעתעים בו, יכול להכיל את השכל ואת החושים יחד ללא קושי או סתירה פנימית. כיצד להכיל את הסתירות בין טוב ורע? אליעד כהן ... איך להכיל הפכים במציאות? מהי שלמות פנימית אמיתית? חושים נגד שכל - מי צודק, מה האמת? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות האדם כאשר הוא מוצא סתירה בין השכל שלו לבין החושים שלו? בחוש זה משהו אחד, ובשכל רואים משהו אחר. ועל האדם ללכת על פי האמת? ומה ... האמת? זה אומר שזה אמת וגם זה נכון ואמת. אבל אם יהיה לאדם שכל יותר גדול הוא יבין איך שני הדברים מסתדרים ביחד. לדוגמה, אדם צמא במידבר וחווה פטה מורגנה ורואה שם מים, והחושים הם אלו שאומרים לו שיש שם מים, והשכל אומר לו, אין שם מים, אך אין מלחמה ביניהם אם היה מבין האדם גם את השכל וגם את החושים ואיך זה עובד ביחד שלמרות שאין שם מים החושים רואים כביכול שיש מים. ועוד דוגמה, אדם משפשף את העין ויש שם חפץ, פתאום החפץ נראה בכפילויות, השכל יודע שיש שם דבר אחד, והחושים רואים שניים למרות שיש אחד. אך אם יבין האדם את ההסבר לחושים וההסבר לשכל, לא ...
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
... האישיות ובמה שהוא עצמו סבור כנכון. רק בדרך זו ניתן להגיע לאמת ברמה הגבוהה ביותר. מה תפקידם של החושים בתפיסת האמת? אליעד מתייחס לשאלה האם ניתן לסמוך על החושים שלנו כמקור לאמת. הוא מציין כי החושים חשובים להבנת העולם, אך הם מוגבלים ועשויים להטעות אותנו. כדי להגיע לאמת מוחלטת, עלינו לבדוק האם המידע שאנו מקבלים דרך החושים אכן משקף את המציאות כפי שהיא, או שמא הוא רק פרשנות חלקית שלה. כיצד ניתן לזהות אמונות שגויות? אחת מהנקודות שהושמו בהרצאה היא הדרך לזהות אמונות שגויות. ... בתפיסותיו האישיות ובמה שהוא עצמו סבור כנכון. רק כך ניתן להגיע לאמת ברמה הגבוהה ביותר. מה תפקידם של החושים בתפיסת האמת? אליעד מתייחס לשאלה האם ניתן לסמוך על החושים שלנו כמקור לאמת. הוא מסביר כי בעוד שהחושים משמשים אותנו להבנת העולם, יש להבין כי הם מוגבלים ועשויים להטעות אותנו. לכן, כדי להגיע לאמת מוחלטת, יש לבדוק האם המידע שאנו מקבלים דרך החושים אכן משקף את המציאות כפי שהיא, או שמא הוא רק פרשנות חלקית שלה. כיצד ניתן לזהות אמונות שגויות? במהלך ההרצאה, אליעד מסביר כי יש לזהות אמונות שגויות על ... אמת סובייקטיבית לאמת אובייקטיבית? איך ניתן לזהות אמונות שגויות? למה צריך להטיל ספק בכל דבר? כיצד החושים משפיעים על תפיסת המציאות? מה הקשר בין שאלות לתשובות? איך לחקור את המציאות בצורה נכונה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סמים והארה רוחנית, בעד שימוש בסמים פסיכדליים, נגד שימוש בסמים משני תודעה, חומרים משני תודעה, סמי הזיה, השפעת סמים על הגוף, שינה וחלומות, טיפול פסיכדלי, פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים מעוררי הזיות, החושים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: החושים, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: החושים, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מאמן אישי להרזיה, מטפל רגשי בנושאי החושים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6094 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 18:21:55 - wesi1