אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנה ✔הבנה בלבד - זאת הדרך היחידה בלבד - וכל השאר, אלו דרכי שקר וסבל ✔כי מי שמקשיב לעצות של החכם האמיתי כפי מה שהן, בלי לסור מהן ימין או...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הבנה בלבד - זאת הדרך היחידה בלבד - וכל השאר, אלו דרכי שקר וסבל
כי מי שמקשיב לעצות של החכם האמיתי כפי מה שהן, בלי לסור מהן ימין או שמאל, דהיינו, שהאדם לא מוסיף ולא גורע, מהשכל של החכם האמיתי, אלא נצמד לשכל של החכם האמיתי, בלי שום תוספות של שקר, הוא מגיע בבטחה, לשלמות שאין שלמות אחריה וכולי.

אבל, ברגע שהאדם לוקח את השכל של החכם האמיתי, והוא משנה אותו קצת, דהיינו, שהאדם מוסיף עליו קצת, או גורע ממנו קצת וכיו"ב, והאדם מנסה להיצמד, למה שנדמה לו שהוא השכל של החכם האמיתי, אחרי שהוא כבר שינה אותו קצת, על ידי זה נוצר אצל האדם שקר וסבל.

והכוונה היא, כי כפי שכבר הובהר והוסבר, כל השכל שיש בספר הזה, וכל השכל של החכם האמיתי, הוא כולו רק הקדמות בלבד, אל שכל אחר לגמרי, שהוא נמצא מחוץ לכל ההגדרות באשר הן. והאדם מוכרח לזכור תמיד, כי התכלית היא, לא להיאחז בשום צורה של מציאות ושל רעיון כלשהו, וגם לא בצורה של השכל, שהחכם האמיתי מגלה לאדם. כי כל צורות השכל האלו, הן רק צורות מוגדרות בלבד, שגם בהן אין שלמות. והן מביאות את האדם אל השלמות, אבל אין בהן שלמות.

וכאשר האדם מנסה להתקדם ולקדם את עצמו, הוא מגדיר עבור עצמו מטרה מוגדרת. והמטרה המוגדרת היחידה שאותה צריך האדם להגדיר עבור עצמו, היא להבין את המציאות, כפי מה שהיא באמת, בלי כל אינטרס כלשהו. אלא להבין את האמת, באשר היא, כפי מה שהיא. בלי רצון להבין אמת כלשהי, בצורה כלשהי וכיו"ב, אלא להבין את האמת, באשר היא, גם אם הצורה שלה, נראית כלא הגיונית וכולי.

ועל האדם לזכור, שהחכם האמיתי מלמד את האדם דבר אחד ויחיד, והוא, להבין את המציאות, בלי קשר לשום צורה חיצונית של המציאות. והאדם לא צריך לשנות את המציאות בשום צורה שהיא. לא ברמה החיצונית, וגם לא ברמה הפנימית. דהיינו, שהאדם לא צריך להפסיק או להתחיל לרצות דבר כלשהו, והאדם לא צריך לנסות לשנות את הרגשות שלו. וכל שכן, שהאדם לא צריך לשנות את המציאות שחיצונית לו. אבל האדם, כן מוכרח להבין את עצמו באמת ובשלמות.

כגון לדוגמה שהאדם רעב, והוא מרגיש מכך רע, שאז הוא אוכל. שהאדם מוכרח להבין, למה הוא רוצה לאכול. וזה בסדר גמור שהאדם רוצה לאכול, אבל האדם מוכרח להבין, למה הוא רוצה לאכול. או לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר. שזה בסדר גמור לכעוס, אם האדם באמת חפץ בכך, בבחירה חופשית מלאה. אבל האדם מוכרח להבין, למה באמת הוא כועס. ולהבין למה באמת, פירושו, להבין את האירוע, מנקודת מבט, שהיא חיצונית לכל האירועים של המציאות. עד שהאדם רואה את האמת, שבאמת הצורה של הנפרדות, היא באחדות, עם האחדות האין סופית, שהיא חסרת כל צורה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים.

והחכם האמיתי רוצה להביא את האדם, לחוויית השלמות האמיתית, שהיא חיבור ההפכים. וחיבור ההפכים, פירושו, שהאדם, בו זמנית, נמצא בצורות שונות ומנוגדות מבחינת הרגשות שלו / הרצון שלו / השכל שלו / החוויה שלו וכולי. שרק כאשר האדם נמצא בדבר והיפוכו בו זמנית, רק זו השלמות, שאינה חסרה צורה כלשהי. ואז זו השתוות של אמת, שבה האדם יכול לרצות צורה מוגדרת ורצון מוגדר, ואעפ"כ להישאר בחוויה של אין סוף רצון שאינו מוגדר כלל. שהצורה והמהות, הם אחד.

וכאשר האדם מסלף את דברי החכם האמת, הוא ממציא לעצמו דרך חדשה של טעות ושל סבל. כי יש כאלו שנוטים לחשוב, שהחכם האמת מנסה ללמד את האדם, שלא יהיה לו רצון עצמי, או שהאדם יהיה בהשתוות, שבה הוא לא רוצה שום דבר וכיו"ב.

והאמת היא, שהעדר רצון מוחלט והשתוות של אמת, היא רק כאשר היא כ"כ חזקה, עד שהיא מכילה בתוכה, את הניגוד שלה, ביחד איתה, בו זמנית בבת אחת. דהיינו, שיש לאדם העדר רצון כ"כ גדול, עד שהוא יכול לרצות ממש, ואפילו ליהנות או לסבול מהרצון שלו, ואעפ"כ הוא בו זמנית, אינו רוצה דבר כלל. וכמובן גם להפך, שיש לאדם רצון כ"כ גדול, עד שהוא רוצה את כל הדברים כולם בבת אחת. ועד שהוא מסוגל לרצות דבר אחד, יותר מכל שאר הדברים, למרות שבאמת הוא רוצה את כולם תמיד.

והאדם סובל, רק בגלל שאין לו מספיק רצון ותאוות. והאדם צריך להיות בעל תאווה כ"כ גדול, עד שהוא יוכל ליהנות מכל דבר תמיד, שאז ממילא נעלם אצל האדם, הרצון המוגבל לצורה כלשהי. ואעפ"כ, המלך האמיתי שהוא כל יכול, הוא בוחר לצמצם את רצונו העצמי, כדי שהוא יוכל ליהנות, מאחת מאין סוף הצורות הטובות עבורו. כי הכל טוב תמיד. וצריך ליצור רצון מוגדר, רק כדי שתהיה אפשרות ליהנות מצורה כלשהי. אבל, זה מתוך מקום שבו הכל באמת טוב תמיד, ולא מתוך מקום של תלות וכולי. (ובשורשו, הכל אחד ממש, ואין שום שינוי ושאלה כלל).

והחכם האמת, לא רוצה שהאדם יפסיק לרצות, אלא שהאדם יתחיל לחוות את הרצון הסופי שלו בדרך חדשה. ואיך? על ידי התבוננות בלבד. שההבנה של האדם, את הרצון שלו עצמו, היא תשנה לאדם את החוויה, של הרצון שלו עצמו.

וכאשר האדם מסלף את דברי החכם האמת, אז הוא יוצר נפרדות. כי יש כאלו, שהשכל שלהם, לא מסוגל להכיל את זה, שהם צועדים למקום של שלמות אמיתית, שבו דבר והיפוכו מחוברים בבת אחת. ואז הם נופלים אל תוך ההגדרות של השכל. ואז הם מגדירים עבור עצמם, שהם צועדים אל מקום, שאין בו שום רצון כלל, ושבו הכל רק אחד ממש, בלי שום נפרדות כלל. והם מגדירים את האחדות, כהעדר של הנפרדות.

ואז בעצם הם יוצרים נפרדות, בין האחדות לבין הנפרדות. שמלובשת בהפרדה שהאדם עושה, בין הרצון המוגדר, לבין העדר הרצון המוגדר וכיו"ב. ועל ידי זה האדם יוצר נפרדות של שקר, וממילא, גם סבל. כי האדם מנסה להביא את עצמו, למקום שהוא שיא השקר, מקום, שבו יש רק העדר צורת רצון, בלי שום צורת רצון כלל. וזאת כמובן נפרדות, בין ההעדר, לבין הישות.

והחכם האמיתי באמת, הוא רוצה שהאדם יבוא אל השלמות, שבה דבר והיפוכו הם אחד. אבל, האדם לא יודע כיצד הוא יכול להשיג דבר שאינו מוגדר,...
לשנות את הרגשות היא לא רוצה מנוגדות צורות שונות מטרה בו זמנית הסברים אחדות הכל אחד לכעוס שלמות הבנה לשקר סבל שקר שקרים שקרנים
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת למה האדם מחפש הבנה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה מדוע האדם מחפש הבנה ומנסה להבין דברים. אליעד פותח באמירה שלכל חיפוש יש מכנה משותף - בין אם ... או פשוט להיות שלם עם עצמו. השורה התחתונה היא שבסופו של דבר האדם תמיד מחפש למלא חיסרון מסוים. כאשר האדם אומר אני רוצה להבין, פירוש הדבר שהוא חווה שחסר לו משהו - חסרה לו הבנה. מה מניע את הרצון להבין? הרצון להבין נובע מחוויה של חיסרון או אי - ידיעה. למשל, כאשר אדם רואה עלה נופל ולא מבין מדוע הוא נפל, הוא חווה חוסר הבנה. חוסר הבנה זה יוצר בו רצון לדעת. אם לא היה מבחין בעלה, לא היה מתעורר הרצון להבין את סיבת נפילתו. כך גם בשאלות קיומיות כמו למה אני חי? או למה אני כאן?. כל שאלה כזו יוצרת תחושה של חיסרון בהבנה. איך מתבטאת חוויית החיסרון בחיי היום יום? החיסרון מתבטא במצבים יומיומיים פשוטים, כמו למשל כשיתוש עוקץ אדם והוא שואל למה היתוש עקץ אותי?. עצם השאלה מבטאת חוסר הבנה, ומעידה שהאדם חווה שמשהו חסר לו. אם האדם לא היה יודע בכלל על קיומו של יתוש או על האפשרות שהוא עוקץ, לא הייתה מתעוררת אצלו השאלה. זה אומר שכדי שתהיה שאלה, חייבת להיות לפחות הבנה חלקית. מדוע ההבנה תמיד חלקית? הסיבה שהאדם תמיד חווה חוסר הבנה היא שהוא תמיד מבין דברים בצורה חלקית. למשל, אדם יודע שהוא נמצא בבית ולא בים, כי חסרים לו גלים וחול. ההבנה החלקית יוצרת חוסר הבנה ומכאן הרצון להבין עוד. אליעד מסביר שכדי שתהיה לאדם שאלה כלשהי, הוא ... הזאת? למה חשוב לי להבין למה אני כועס?. כך, במקום לחפש תשובות חיצוניות לתחושת הכעס, האדם בודק מדוע בכלל הוא מתעניין בכך, מה שמביא אותו לניתוק הדרגתי מהאחיזה שלו באותה הבנה חלקית. מה גורם לאדם להמשיך לחפש תשובות? האדם ממשיך לחפש תשובות כי הוא ... להבין. היא טענה שהיא כבר לא מחפשת הארה, אלא רק רוצה להבין. הרעיון הוא שלא משנה מה תגדירי שאת מחפשת, אם את מחפשת משהו, זה עדיין אותו הדבר. אחד קורא לחיפוש הארה, השני הבנה, ואחר קורא לזה אמת. אבל בסוף אתה מחפש משהו. אז שאלנו, למה את רוצה להבין? ואמרת שאת לא יודעת למה את רוצה להבין. אז בואי נבדוק, למה את רוצה להבין? ובמקום זה נשאל, מה זה לרצות להבין? אני רוצה להבין, פירושו, אני ישות קיימת, שחווה שחסרה לי הבנה. אני חווה חיסרון של הבנה. אז מה מניע את הרצון להבין? חוויית החיסרון של ההבנה. כמו למשל אדם שחווה שחסר לו ילדים, ירצה ילדים. אדם שחווה שחסרה לו הבנה, ירצה הבנה. למשל את הולכת ברחוב, ורואה עלה נופל, ואת לא מבינה מדוע העלה נפל, ואז ... היית רואה שהעלה נופל, ולא הייתה צצה לך השאלה, למה הוא נופל? ובכלל כל השאלות, למה אני חיה? מה אני עושה? למה קמתי בבוקר? - למעשה כל השאלות שלך גורמות לך לחוויה של חוסר הבנה. אפילו למשל שעוקץ אותך יתוש, את שואלת, למה עקץ אותי, זה בגלל שאת חווה חוסר הבנה. אם למשל עקץ אותך יתוש, ואת לא שואלת, למה עקץ אותך יתוש, אבל אם את ... יוצר אצלך חוויה של חיסרון ידיעה. למשל את הולכת ברחוב, ושומעת אנשים מדברים סינית, ורוצה לדעת מה הם דברו, זה יוצר אצלך חוויה של חיסרון, שאת לא יודעת משהו. הרצון שלך להבנה, נובע מכך שאת חווה חוסר הבנה. אולי אפילו מבחינתך לא אכפת לך לא להבין, ואת רק רוצה למלא את החיסרון. אבל את לא מסוגלת להיות בחוויה של, אני לא מבינה. ולכן את רוצה את ההבנה. מצד השכל, כדי שאני ארצה משהו, אני צריך לחוות שהוא חסר לי. אני רוצה ... של החול וכו. פירושו, שאם אתה אומר, אני לא משהו, פירושו שזה חסר לי. כי אם לא היה חסר לי הים, פירושו שאני בים. כך שאדם שאומר שהוא לא מבין, אז למעשה הוא אומר שחסרה לו ההבנה. עכשיו נשאל, מה זה חסרה לי הבנה? במה זה תלוי? למה אני חווה שיש משהו שאני לא מבינה? התשובה, כי את מבינה ...
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
... הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית מה ההבדל בין חוסר הבנה לשקר? הבנת המושג של חוסר הבנה היא קריטית בהבנת איך ניתן לזהות שקר. אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם חוסר הבנה למעשה מהווה שקר, וההבדל תלוי בכמה אנו מבינים את המידע שאנחנו מציגים. אם אדם אינו מבין משהו עד הסוף, אך מתיימר ... אותו, הוא למעשה משקר, גם אם לא מתוך כוונה רעה. יש הבדל בין חוסר הבנה של דבר מסוים לבין הטעיית אחרים לגבי מה שאנחנו יודעים או מבינים. מהם סוגי השקר השונים? ישנם סוגים שונים של שקרים: ... ידיעה - כאשר אדם לא מבין את האמת, אך עדיין טוען שהוא יודע אותה. הבנה חלקית - כאשר אדם מבין רק חלק מהאמת, אך לא מבין את התמונה כולה. אליעד כהן מדגיש שהבנה חלקית עלולה לגרום לנו לשקר, כי אם אדם לא מבין את כל התמונה אך חושב שהוא מבין, הוא מבצע שקר בעצם אמונתו החלקית. למה הבנה מעורפלת היא שקר? ההבנה המלאה של משהו היא חיונית כדי להימנע משקר. כאשר אדם לא מבין משהו עד הסוף, אך חושב שהוא מבין אותו, זהו שקר. כל הבנה מעורפלת למעשה מתפרשת כאמונה, וכל אמונה היא שקר, שכן היא לא מבוססת על ידיעה ישירה ואמיתית. אם אדם מאמין במשהו אך ... הבדל בין לא להבין לבין לשקר? אם אדם לא מבין משהו, אך הוא לא טוען להבנה, הוא לא משקר. אך אם הוא טוען שהוא מבין משהו, בעוד שהוא מבין רק חלק מהדבר, הוא משקר. השקר הוא בתביעה להבנה מלאה כאשר בפועל ההבנה חלקית בלבד. למה שקר מתוך חוסר הבנה חמור יותר משקר במזיד? כשהאדם משקר מתוך חוסר הבנה, הוא מטעה גם את עצמו וגם את סביבתו, כי הוא מאמין במה שהוא אומר. לעומת זאת, שקר במזיד הוא חמור פחות, כי לפחות האדם ... טועה חמור יותר, כיוון שהוא מטעה את עצמו בתמימות. מה ההבדל בין הבנה מלאה להבנה חלקית? ההבנה המלאה נדרשת כדי להבין את האמת כולה. אם אדם לא מבין את כל המרכיבים של משהו, הוא למעשה לא מבין את האמת. הבנה חלקית נותנת לאדם תחושת ביטחון כוזבת, כאילו הוא מחזיק באמת, בעוד שבפועל הוא לא מבין את התמונה המלאה. האם אפשר לומר ... הוא לא מודע לכך שהוא טועה. מה הקשר בין אמונה לשקר? כפי שצוין, כל הבנה מעורפלת היא בעצם אמונה, וכל אמונה היא שקר. אם אדם מקבל משהו כעובדה מבלי להבין אותו באופן ישיר ומוחלט, הוא למעשה חי בשקר. הבנה אמיתית לא דורשת אמונה - היא מבוססת על ידיעה ישירה וברורה של האמת. כיצד ניתן להימנע משקר? כדי להימנע משקר, על אדם ... מלא ולא חלקי. אם הוא לא בטוח, עדיף שיאמר אני לא יודע במקום לטעון להבנה חלקית. הדרך הנכונה להימנע מהטעיה עצמית היא לשאוף להבנה מוחלטת ומדוקדקת, מבלי להסתמך על אמונות או השערות. למה חשוב לבדוק את ההבנה שלנו? הבנתנו צריכה להיות תמיד ברורה ומבוססת. אם יש לנו ספק לגבי ההבנה שלנו, כדאי לבדוק אותה מחדש, לבדוק כל הנחה ולוודא שהיא נכונה. כל חוסר הבנה או הבנה מעורפלת עשויה להוביל לשגיאות חמורות, ולכן יש להטיל ספק בהבנתנו ולעבוד על שיפור היכולת להבין את הדברים באופן שלם ומלא. מה ההבדל בין שקר לחוסר הבנה? מדוע אמונה היא סוג של שקר? איך אפשר לדעת אם אנחנו באמת מבינים משהו? האם שקר מתוך חוסר ידיעה חמור יותר משקר במזיד? מה המשמעות של הבנה חלקית? איך ניתן להימנע מהטעיה עצמית? מה ההבדל בין חוסר
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב ... ושוב יקבל הסבר אחר, ושוב ישאל: איך אני מבין את ההסבר החדש הזה?, וכך הלאה עד אינסוף. כך, כל הסבר הוא בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ב - 100%? אליעד טוען שככל שהאדם מתעקש להבין דבר מסוים לעומק ולפרטי פרטים, בסופו של דבר הוא מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא באמת מבין אותו. מדוע? מפני שכדי להבין משהו עד הסוף חייבים ... תמיד על קיומו של הבדל כלשהו. למשל, אליעד נותן את הדוגמה של שולחן: אם האדם מתעקש להבין מה זה שולחן עבורו, הוא יבחין שחלק מההבנה שלו לגבי שולחן נשענת על הבדל מסוים - למשל ההבדל בין דומם לחי, או בין רהיט ... שלו מתמוטטות. כאשר הוא לא בטוח עוד בהבדלה הבסיסית הזאת, המנגנון שמאפשר לשאול שאלות ולהבין דברים מפסיק לפעול. מכיוון שכל הבנה וכל חוויה שלו מבוססות על אותה הנחת יסוד ראשונית, אז אם הנחה זו אינה ודאית עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ... את התשובה עליה. כאשר האדם מבין לעומק מדוע הוא שואל שאלה מסוימת, הוא מבין את מגבלות התשובות שהוא מקבל. במילים אחרות, עצם ההבנה של השאלה ושל מגבלות התשובה היא הפתרון הכללי. הוא מציין שככל שהאדם מתעקש ... מפסיק לשאול שאלות לחלוטין, כי הבין את המנגנון של השאלות והבין שאין באמת תשובה מוחלטת מאחורי שום דבר. מדוע אי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר? לסיכום, אליעד טוען שאי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר בעולם מכיוון שכל הבנה נשענת על הבדלה ראשונית בין מה שיש לבין מה שאין. עצם ההבדלה הזאת היא יחסית ... שלו תתפרק, כיוון שבסוף הדרך הוא יגיע להטלת ספק אפילו בהבדל הבסיסי ביותר - בין קיום לבין אי - קיום, בין יש לאין. איך נוצרת הבנה? מהי משמעות של משהו? איך המוח מבין דברים? מהו לופ אינסופי של שאלות? מהי ... אסביר לך, ואז תשאל, איך אני אבין את מה שהסברת לי? תכנס ללופ, לא תוכל לסיים אף פעם. כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה ... אתה תרצה לדעת איך הבנת את ההסבר שלי. מה אתה רוצה בסוף? שאלה: אני רוצה להבין הכל. אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר ... את זה, אתה היית בעצם מגיע ללא יודע כלום. כי אז אתה רואה שאתה בעצם לא מבין שום דבר. שאלה: אני מבין זאת. אליעד: האם כל הבנה שעוברת לך בראש, אתה רואה שמאחוריה אין שום מחויב? מה שאמרתי עכשיו זה בעצם התשובה לשאלה. כי אם אתה מבין, שעל כל הבנה שאני אתן לך, תהיה לך עוד שאלה, אז במכה אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו. מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר ... אם תבין אותו יותר, הוא יוביל אותך לסוף. ולא משנה מה. אם אתה שואל שאלה כל שהיא, כמו איך אני מבין שזה שולחן? ואני נתתי לך הבנה כל שהיא לשאלה שלך, ככול שתבין את ההבנה יותר לעומק, כך השאלה עצמה תעלם. כי להבין את השאלה עצמה, להבין את המגבלות של ... לבין מה שאין בראשון? לראות את ההבדלה הראשונה שדרכה יוצאות כל ההבנות? כל החוויות, המחשבות, הרגשות, התחושות וכו מושתתות על ההבנה הבסיסית של ההפרדה בין מה שיש לבין מה שאיננו. ואם אתה שואל מה עומד מאחורי ...
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
... רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה מהי המשמעות של הבנה ואי הבנה בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד כהן מסביר את התהליך של ההתפתחות הרוחנית כתהליך מתמשך של הבנה ואי - הבנה, שבו האדם נמצא תמיד בין שני מצבים אלה. הוא מדגיש שהאדם ... את מה שאני עושה?, הוא מקבל תשובה שנותנת לו תחושת מילוי. אך המילוי הוא זמני, ומיד לאחריו חוזרת תחושת אי - ההבנה. התהליך מתואר בצורה מעגלית: האדם שואל שאלות, מקבל תשובות ומרגיש שהבין, ואז שוב חוזר לנקודת ההתחלה של אי ההבנה. אליעד משתמש בדוגמה מהסיפור של יציאת מצרים, שבה נאמר ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף. הכוונה של הדוגמה היא להמחיש את ההרגשה של האדם כאשר הוא מגיע להבנה חדשה, ולאחר מכן שוכח או מאבד את התחושה של ההבנה שהייתה לו קודם. כלומר, לאחר כל הבנה חדשה, באה נקודה שבה האדם מרגיש שהוא שוב לא מבין כלום, וכך הוא מתקדם לשאלה הבאה. מדוע אחרי כל הבנה חוזרת אי - הבנה גדולה יותר? אליעד כהן מסביר שאי - ההבנה החדשה היא תוצאה של העלייה במדרגה רוחנית. הוא מדמה את ... שהוא תמיד חוזר למצב שבו הוא נתקל ביריב שהוא לא מסוגל להתמודד איתו בקלות. אבל למעשה, כל מצב חדש של אי - הבנה הוא רמה גבוהה יותר של התמודדות, שמסמנת התקדמות רוחנית. אליעד מדגיש שהאי - הבנה של עכשיו היא כבר הרבה יותר מתקדמת מההבנה של אתמול. במילים אחרות, אי - ההבנה החדשה מסמנת שהאדם הגיע למקום עמוק יותר וגבוה יותר של חקירה ... וקשות יותר מצביעה על כך שהוא התקדם רוחנית, למרות שלעתים זה מרגיש כמו חזרה אחורה. מהי המשמעות של חוויה של הבנה חלקית? אליעד מתאר גם מצב שבו לאדם יש תחושה של הבנה חלקית בלבד. הוא מבין משהו, אך לא מבין אותו לחלוטין. התחושה הזו מתחלפת בין ההבנה לבין אי - ההבנה. האדם לא באמת שוכח את ההבנות הקודמות שלו, אלא פשוט חווה ... שהוא כבר הוציא נמצאים בצד, והדרך שכבר עבר גדולה מאוד. באופן דומה, האדם אולי מרגיש שהוא עדיין מתמודד עם חוסר הבנה, אבל למעשה הוא נמצא עמוק יותר בתהליך החקירה וההתפתחות שלו. ... קורה בסופו של התהליך הרוחני, ומה משמעות הכל אחד? אליעד כהן מסביר שהסוף של התהליך הרוחני מתרחש כשהאדם מגיע להבנה מוחלטת שהכל אחד. במצב זה מתבטלת הדואליות - אין יותר הבדל בין מבין ללא מבין. כשמגיעים לנקודה הזו, האדם מבין שאין שום הבדל בין הבנה לאי - הבנה, בין ידיעה לאי - ידיעה. כלומר, ההבנה המוחלטת היא ההבנה שגם הידיעה וגם האי - ידיעה הם אחד. הוא מתאר זאת כנקודת ... לסוף, הוא כבר לא מרגיש את החסר הזה, מכיוון שהוא רואה את האחדות של כל המצבים, ללא הבדל ביניהם. האם התהליך של הבנה רוחנית יכול להסתיים? אליעד מציין במפורש שבסופו של התהליך ...
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
... בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה איך ליישם את העצות של אליעד כהן? כשהשאלה שעולה היא כיצד ליישם את העצות של אליעד כהן, התשובה לא תמיד קשורה לפעולות פיזיות ... מיידי, כמו לאכול, להתאמן או להתפלל. במקום זאת, היישום של העצות שלו מתמקד בהבנה. כל הרעיון שמביא אליעד כהן נשמע כמשהו שנשאר ברובו במישור המחשבתי וההבנה האישית של האדם. כדי להבין את הדרך שבה עלינו ליישם את העצות, אליעד כהן מתאר את השאלה המרכזית: מה זה אומר ליישם את זה? כאשר ... ליישם משהו, לרוב הוא מדמיין בראשו פעולה מסוימת שהוא צריך לעשות, אך כשמדובר בהבנה, היישום הוא לא בהכרח פעולה פיזית. במקום זאת, היישום של הרעיון הוא הבנה מעמיקה של אותו רעיון. האם היישום הוא פעולה? היישום כפי שאליעד כהן מציין לא תמיד מתייחס לפעולה ברורה. למשל, אם נניח שמישהו ... כהן מסביר שכשיש רעיון שמוצג, היישום הוא לא על ידי פעולה פיזית אלא על ידי הבנה. איך מיישמים רעיון? כיצד מבינים את מה שנאמר? כדי ליישם את הרעיון שמצוין, הצעד הראשון הוא להבין אותו. אליעד כהן מציע לקחת את ... הפירוש של הרעיון הזה? כל התהליך הזה הוא הדרך ליישם את הרעיון. האם היישום הוא הבנה? איך מיישמים את הרעיון על ידי הבנה? כפי שאליעד כהן מסביר, היישום הוא למעשה הבנה. כל רעיון שתגידו או שתקראו צריך לעבור תהליך של הבנה מעמיקה. חשוב לא רק להבין את הרעיון בצורה שטחית, אלא לבדוק אותו מכל כיוון. אליעד כהן מציין שחשוב לא רק לשמוע את הרעיון אלא ... או לא נכון. בשיטה הזאת, היישום עצמו לא מתרחש על ידי פעולה פיזית, אלא על ידי הבנה מעמיקה שמתבצעת בתהליך של חקירה וניתוח. איך ניתן ליישם את העצות בעזרת למידה והתבוננות? לסיכום, היישום של העצות לא מתרחש על ידי פעולות פיזיות, אלא על ידי למידה והבנה. כל רעיון צריך לעבור את תהליך ההתבוננות וההבנה כדי להגיע למקום שבו לא רק המוח מבין אלא גם הלב מרגיש את מה שהמוח הבין. זהו תהליך שבו חקרו את הרעיון על כל צדדיו ומובניו, ותוך כדי חקירה ושאלות, הגענו להבנה מלאה. איך ליישם את העצות של אליעד כהן? מהו היישום של רעיונות? איך להבין את מה שנאמר? איך להפעיל את השכל בצורה נכונה? איך ...
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
... מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף למה ההבנה נעלמת ואיך להשיג חוויה מושלמת? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להשיג הבנה מוחלטת וחוויה מושלמת, ומדוע לעיתים ההבנה או הפתרון שמצאנו נעלמים לנו. הוא מתאר מצב נפוץ בו אדם מתמודד עם קושי בחיי היומיום, מגיע להבנה מסוימת שמקלה עליו, אך לאחר זמן קצר ההבנה נעלמת, והקושי חוזר שוב. מה המשמעות של הבנה מוחלטת ושל חוויה מלאה? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית היא שהאדם משיג פתרון זמני בלבד, מכיוון שההבנה שלו לא מוחלטת אלא חלקית בלבד. להבנתו, מוחלטות פירושה מצב בו האדם כל כך בטוח במסקנה או בתובנה שלו, שהוא אינו יכול אפילו לדמיין מצב אחר. הוא נותן דוגמה מוחשית ... שאש שורפת, הוא לא יצטרך לשכנע את עצמו מחדש כל פעם שהוא רואה אש. ההבנה ברורה ומוחלטת עד כדי כך, שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. מה הקשר בין חוסר ביטחון להבנה חלקית? לפי אליעד, הסיבה העיקרית לכך שההבנות שלנו לא מחזיקות מעמד היא שאין לנו ביטחון מלא ואמיתי בהן. כל עוד אנחנו מסוגלים לחשוב או לדמיין אחרת, ההבנה שלנו אינה שלמה. לכן, אם אדם חושב כיף לי, סימן שהוא עדיין יכול לדמיין מצב שבו לא יהיה לו כיף. כך הוא מזהה שמדובר בטוב יחסי בלבד, ולא בטוב מוחלט. החוויה המושלמת ... הבעיה? הדרך להגיע לפתרון מוחלט, לפי אליעד, היא לא להרפות עד שההבנה הופכת להיות מוחלטת. הוא מדגיש שוב ושוב את המושג מאה אחוז, כלומר, שעל האדם להמשיך ולחקור את המחשבות והתחושות שלו עד שיגיע למצב שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. רק אז ההבנה תהיה קבועה, ולא תיעלם שוב ושוב. מה פירוש להעלות את הרף של האמת? אליעד אומר שצריך להעלות את הרף של האמת, כלומר, לדרוש מעצמנו יותר דיוק, יותר עומק ויותר מוחלטות בכל הבנה שאליה אנחנו מגיעים. הוא מזהיר שאסור להתפשר על הבנה נוחה או שטחית, כי אז הפתרון יהיה זמני בלבד. אם האדם מתפשר, הוא ימשיך להתעייף מלהתמודד שוב ושוב עם אותן הבעיות. מדוע חשוב לחקור עד הסוף ולשאול שאלות באופן מוחלט? ... בעיה, תהיה זו חוויה מושלמת וקבועה. איך להשיג חוויה מושלמת? מהי הבנה מוחלטת? מדוע ההבנה שלי נעלמת? איך להגיע למאה אחוז ביטחון? מה זה ללכת עד הסוף? איך להפוך הבנה לזמינה תמיד? ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית איך אפשר ללמוד מתהליך אחד לתהליך אחר? ... אחד לא יכול לשכפל באופן מדויק את התהליך במקום אחר. עליו להפשיט את התהליך המקורי, לזהות את המרכיבים הבסיסיים ולהתאים אותם לסביבה החדשה. כך אדם מגיע להבנה עמוקה יותר, מופשטת יותר, שיכולה לשרת אותו במגוון מצבים אחרים. מה המשמעות של להפשיט תהליך למידה? להפשיט תהליך ... הבדל בין מצב של פחד למצב שאין פחד. רק אם אדם מבין את המשמעות המלאה של מושג זה, הוא יכול להשתמש בו בתהליכים אחרים. מדוע אי אפשר להשליך רעיונות ללא הבנה מלאה? אליעד מדגים זאת באמצעות המשל של קריאת ספר בעברית. אם אדם נתקל במילה לא מובנת, כגון שולחן, עליו להבין מהי ... שולחן. כך גם לגבי רעיונות מופשטים כמו אלה של רבי נחמן. כדי להשליך רעיון אחד על רעיון אחר, צריך קודם להבין את המשל המקורי באופן שלם ומדויק. אם אין הבנה מלאה של המשל, ההשלכה על הנמשל תהיה מוגבלת או שגויה. איך מיישמים את עקרון ההבנה המלאה במציאות היומיומית? אליעד מדגיש שיישום נכון של רעיונות מופשטים תלוי ברמת ההבנה שלהם. ככל שההבנה עמוקה יותר, כך קל יותר ליישם את הרעיונות למציאות היומיומית. הוא מציין שאנשים רבים מבינים רעיונות בסיסיים רק ... זה תלוי במטרה שאליה מכוונים. במקומות מסוימים רבי נחמן כותב דווקא להוריד את היראה לשורשה בהקשרים שונים. לכן חשוב להבין את הרעיון המקורי לעומק, כי בלי הבנה כזאת לא ניתן לדעת מתי להעלות ומתי להוריד, ומדוע בכלל עושים זאת. לסיכום, אליעד מדגיש שהשלכה נכונה מדבר לדבר דורשת הבנה מעמיקה ומדויקת של המקור. רק כאשר האדם מבין את הרעיון המופשט בצורה שלמה, הוא יכול לקחת את אותו רעיון ולהשליך אותו בצורה נכונה על בעיות ומטרות שונות בחייו. הבנה חלקית תוביל להשלכה מוגבלת או שגויה, בעוד הבנה מלאה מאפשרת גמישות ויישום נכון בכל מצב. איך ללמוד מדבר לדבר? מהי הבנה מלאה? מה הכוונה להעלות את היראה לשורשה? מה המשמעות של משל ונמשל? איך פותרים בעיות בעזרת תהליכים מקבילים? מה זה ...
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת איך הבנה חלקית יכולה להוביל לשלמות מוחלטת? הבנה חלקית, אף שאינה מושלמת בפני עצמה, יכולה לשמש ככלי יעיל ומשמעותי כדי להגיע בסופו של דבר אל שלמות מוחלטת. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר הוא שגם הבנה חלקית של רעיון, מושג או תובנה רוחנית, יכולה להוביל בסופו של דבר להבנה מלאה ומוחלטת. כדי להבין לעומק כיצד תהליך זה מתרחש, הוא נותן מספר דוגמאות ומסביר אותן לפרטים. מה המשמעות של הבנה חלקית על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, כאשר אדם שומע או קורא משהו חדש או עמוק, הוא עשוי לתפוס חלק ממנו בלבד ולא את כל התמונה בשלמותה. אך גם תפיסה זו, ולו החלקית ביותר, חשובה מאוד כי היא מקדמת אותו להבנה מוחלטת. אליעד מדגים זאת באמירה שאם אדם רוצה להיות מאה אחוז אלוהים, כלומר, להגיע לשלמות המוחלטת של הבנה רוחנית וידיעת האמת המוחלטת, הוא עדיין יכול להתחיל עם 30 אחוז הבנה, וזה מספיק כדי להניע תהליך של התקדמות. ההתקדמות לא חייבת להיות מיידית ומוחלטת, היא יכולה להיות איטית והדרגתית, אבל העיקר שתהיה התקדמות. איך הבנה חלקית מקדמת להבנה מוחלטת? אליעד מסביר כי התהליך הזה קורה מעצמו באופן טבעי. כאשר האדם שומע רעיון כלשהו, משהו קטן בתוך התודעה שלו נתפס ומשתנה. השינוי הזה הוא תחילתה של הבנה. גם אם השינוי הוא קטן מאוד, הוא משמעותי כי הוא משמש כחוליה הראשונה בשרשרת של שינויים נוספים. הוא מדגיש שכאשר ההבנה הזאת מתרחשת אפילו בצורה חלקית, נוצר שינוי בתפיסה של האדם לגבי המציאות, ובכך מתחיל תהליך שבסופו האדם יגיע להבנה מלאה ושלמה. הוא מוסיף ומסביר שכאשר רעיון או תובנה רוחנית נוגעים באדם בצורה כלשהי, אפילו אם זה קורה באופן חלקי בלבד, זה יוצר אפקט שמתחיל שינוי בתודעתו. לא כל אדם יקבל את הדברים באופן זהה, וייתכן שהשינוי יתרחש בעוצמה שונה מאדם לאדם, אך הדבר החשוב הוא עצם התנועה קדימה בתהליך. מדוע חשוב להמשיך ולנסות להבין גם אם ההבנה חלקית? אליעד מדגיש כי אין חובה להבין הכל באופן מלא מיד. הוא מציין שאין צורך להאמין בכל דבר שהוא אומר, אלא שהעיקר הוא לנסות להבין ולו חלק קטן, וכך נוצר אפקט של התקדמות מתמשכת. ההבנה הראשונית והחלקית היא זו שיוצרת את הפתח להבנה נוספת. ככל שאדם חוזר שוב ושוב על הרעיון, הוא מבין אותו טוב יותר, מתרגל אליו, וכך צובר תובנות נוספות, עד שבסופו של דבר, ההבנה החלקית הופכת להבנה מוחלטת. מה המשמעות של להיות 30 אחוז אלוהים? אליעד כהן משתמש במושגים כמו 30 אחוז אלוהים או 100 אחוז אלוהים כמטאפורה לרמות שונות של הבנה רוחנית ושל חיבור לאמת המוחלטת. להיות 30 אחוז אלוהים פירושו להשיג רמה מסוימת של הבנה חלקית או תובנה רוחנית, שהיא כבר משמעותית בפני עצמה. המשמעות היא שגם הבנה לא מלאה עדיפה על פני חוסר הבנה מוחלט, מכיוון שהבנה חלקית כבר מניעה את האדם קדימה אל עבר יעדו הסופי - ההבנה השלמה והמלאה. הוא מדגיש שוב כי ההבנה החלקית היא כמו שלבים בסולם. ככל שאדם מבין חלקים נוספים מהרעיון, כך הוא עולה עוד שלב ומתקרב להבנה שלמה יותר. למה לא כולם מגיעים להבנה מלאה? אליעד כהן מציין גם שאם כולם היו מבינים את הכל באופן מוחלט מיד, העולם היה משתנה לחלוטין. עצם העובדה שישנם אנשים שעדיין לא מבינים את הרעיונות הרוחניים לעומק, מאפשרת לאלו שכן מבינים באופן מלא ומוחלט, להדריך, ללמד ולהפיץ את הידע. בצורה זו מתקיימת הדינמיקה של לימוד והבנה הדרגתית, שבה אנשים מגיעים להבנה בקצב שלהם, דרך
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
... בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה מה ההבדל בין אמונה לבין הבנה? אליעד מסביר שלעיתים אנשים מאמינים בדבר מסוים אך לא באמת מבינים אותו. בתחילה, האמונה ... מסוים יוצרת תחושה שזה נכון, אך למעשה יש בה מרכיב של שקר. כאשר אדם מאמין, הוא עדיין לא יודע את הדבר, הוא רק חושב שהוא יודע. ההבדל הוא שידיעה או הבנה מלאה של דבר מסוים היא מצב שבו האדם חווה את האמת באופן ישיר ומלא, ללא ספקות. כל עוד האדם מאמין בלבד, הוא אינו חווה את המציאות באופן ישיר לחלוטין, ולכן עדיין קיים בתוכו ספק. איך אמונה הופכת להבנה אמיתית? אליעד מסביר שתהליך המעבר מאמונה להבנה מתרחש כאשר האדם מטיל ספק באמונה שלו וחוקר אותה לעומקה. לדוגמה, אדם שחווה בעיה או סבל, ... לעומק מדוע הוא לא מרגיש שהוא המציאות. רק אחרי חקירה מעמיקה שבה האדם מטיל ספק בכל הנחות היסוד שלו, הוא יכול לעבור ממצב של אמונה בלבד למצב של הבנה מלאה. במצב של הבנה, האדם כבר אינו מאמין במשהו, אלא חי את הדבר עצמו, ללא ספק וללא צורך להאמין בו. מדוע כל הבנה היא למעשה סוג של אמונה? אליעד מציג רעיון נוסף ומעניין: כל סוג של הבנה היא למעשה סוג של אמונה. הוא מדגים זאת בכך שכאשר אדם אומר שהוא הבין משהו, הוא בעצם מאמין שהוא הבין. אם מבקשים ממנו להסביר את ההבנה, מתברר שהוא מסתמך על מושגים נוספים שגם בהם הוא מאמין. המשמעות היא שכל ידע שאדם חושב ... טעם להאמין לו או לאף אחד אחר, אלא תמיד לבדוק את הדברים לבד. אדם חייב לבדוק את האמונות והידיעות שלו לעומק, כי רק בדיקה אישית יכולה להביא אותו להבנה מלאה של האמת. אליעד אפילו מבהיר כי אם עומדת בפניכם האפשרות להאמין לו או לבדוק לבד, עדיף שלא להאמין לו אלא לבדוק בעצמכם. רק בדיקה עצמית ואמיתית יכולה להביא למצב של ידיעה מוחלטת ולשחרור מלא. מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? מה זה לא לדעת שום דבר? איך אמונה הופכת לידיעה? מי אני ...
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
... כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה מה המשמעות של משוגע כמו כולם? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שלכל בני האדם יש חוסר הבנה מסוים לגבי המציאות, ולכן אף אחד מהם לא חכם יותר או פחות באופן מוחלט. אליעד כהן מציין כי ההבנה האנושית היא תמיד מוגבלת, והשקפת עולם של אדם עשויה להיראות נכונה לו, אך היא מבוססת רק על הבנה חלקית של המציאות. כל אדם משדר תחושה של חכמה או טיפשות מתוך תפיסת עולמו, אך למעשה כל בני האדם מצויים באותה רמה של חוסר הבנה. מדוע אנשים חושבים שהם חכמים יותר או פחות מאחרים? ישנם מצבים בהם אנשים מרגישים שהם חכמים ... שהתפיסות של אחרים שגויות. בהקשר זה, ניתן לראות כיצד אדם יכול להרגיש את ההפך - הוא לא רואה את התמונה המלאה וההבנה שלו אינה שלמה. כיצד אי - בנה נובעת מתוך הבנה? אליעד מציין פרדוקס חשוב - שהבנה חלקית יכולה להוביל לאי - הבנה. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך הוא מבסס את הבנתו על תובנה חלקית, הוא עשוי להחיל את ... מהי המשמעות של קבלת השיגעון? הכרה בכך שכל בני האדם הם משוגעים במידה מסוימת היא הכרה מבססת של חוסר שלמות בהבנה האנושית. אין הבדל מהותי בין אדם שמוגדר כמשוגע לבין אדם שנחשב לנורמלי. כאשר אדם מבין את ... יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו או להרגיש פחד שהוא טיפש. כיצד ההכרה בכך שכולם משוגעים יכולה לעזור לאדם? הבנה זו מסייעת לאדם לחיות בצורה רגועה יותר. כאשר הוא מבין שלכולם יש חוסר הבנה מסוים, הוא פחות ירגיש צורך להילחם או להוכיח את עצמו. כל אדם רואה את המציאות דרך עיניו שלו, ולכן אין טעם לדאוג לגבי טעויות אישיות או השוואה לאחרים. כיצד ליישם את ההבנה הזו בחיי היומיום? אליעד ממליץ שאדם יבחן את מחשבותיו ויבדוק האם הוא באמת מבין את המציאות כפי ... חכם יותר מאחרים, או שהוא בטוח שהוא יודע משהו בוודאות, עליו לשאול את עצמו האם הבנתו שלמה או האם הוא אוחז רק בהבנה חלקית. כאשר אדם רואה מישהו אחר שהוא חושב שהוא משוגע, עליו לזכור שגם זו עשויה להיות פרשנות חלקית וייתכן שההבנה שלו אינה שלמה. סיכום הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שהבנתו של כל אדם מוגבלת, ולא ניתן לקבוע באופן מוחלט שמישהו חכם יותר או פחות מאחרים. כל אחד חי באשליה מסוימת לגבי יכולותיו השכליות, והשילוב של ההבנה המוגבלת הזאת יוצר את תחושת החוכמה או טיפשות. בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה כזו או אחרת, אדם יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו ולפתוח את עצמו להבנה מעמיקה יותר של המציאות. איך להבין שאתה לא חכם יותר מאחרים? למה כולם משוגעים במידה מסוימת? מה הקשר בין הבנה לאי - הבנה? איך להשתחרר מהצורך להוכיח את עצמך? למה כל בני האדם חיים באשליה מסוימת? מה המשמעות של להיות משוגע כמו כולם? אליעד כהן מסביר כי כל בני האדם נמצאים ברמה מסוימת של חוסר הבנה לגבי המציאות, ולמעשה, אין אדם שהוא חכם יותר או פחות מאחרים באופן מוחלט. התחושה של אדם שהוא חכם יותר מאחרים או טיפש יותר מהם נובעת מהבנה חלקית של המציאות, ולא מהאמת המוחלטת. מדוע אנשים חושבים שהם חכמים יותר או פחות מאחרים? ... אליעד מסביר כי זו רק פרשנות סובייקטיבית. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חכם יותר מאחרים, זה נובע מכך שהוא תופס את ההבנה שלו כנכונה, בעוד שהבנות אחרות נראות לו שגויות. אולם, באותה מידה ניתן לראות מצב הפוך, שבו ההבנה שלו אינה שלמה והוא זה שאינו רואה את התמונה המלאה. כיצד אי - הבנה נוצרת דווקא מתוך הבנה? פרדוקס מעניין שאליעד מדבר עליו הוא שאי - הבנה נובעת מתוך הבנה חלקית. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך ההבנה שלו אינה שלמה, הוא עלול להסיק מסקנות שגויות. לדוגמה, אם אדם מבין עיקרון מסוים אך מחיל אותו ... נוספים. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? אליעד מציין כי יש ערך בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה מסוימת. כלומר, ההבנה של כל אחד היא מוגבלת ומכילה טעויות, ולכן אין הבדל מהותי בין אדם שמוגדר כמשוגע לבין אדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבנה בלבד - זאת הדרך היחידה בלבד - וכל השאר, אלו דרכי שקר וסבל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבנה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבנה, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, רטוריקה, מאמן אישי קואצ'ינג בתחום הבנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0977 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 15:42:12 - wesi1