אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם צריך לשמור מצוות? ✔עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:04:31עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
איך נוכל לדעת מי צודק בוויכוחים על אמונה? מהי האמת?

בהרצאה זו, אליעד כהן מתאר את עימותו עם רב אמנון יצחק, ויכוח שמייצג את המחלוקות המוכרות בין דתיים לחילונים, בין מאמינים לאתאיסטים, ובין אנשים החוזרים בתשובה לבין אנשים החוזרים בשאלה. כל אחד מהצדדים מציג את עמדותיו על האמונה, על הדרך בה יש להבין את התורה והמצוות, והאם קיימת אמת מוחלטת שיש להאמין בה.

אליעד כהן מציג את עמדותיו האישיות כנגד הדת והאמונה, ומערער על ההנחות המקובלות. הוא עוסק בשאלות מהותיות כמו: האם יש אלוהים? האם התורה נכונה? האם צריך לשמור מצוות? הוא מציין כי רבים מאמינים שהתשובות לשאלות אלו ברורות ומוחלטות, אך הוא טוען כי לכל אדם יש את הזכות לחפש את התשובות בעצמו ולהטיל ספק במה שמסופר לו.

כהן מתאר את הכשלים שבמערכת הדתית, במיוחד את הצביעות של חלק מהדתייים והפוליטיקאים הדתיים. הוא מבקר את הדרך בה חלק מהדתיים מפרשים את התורה ומבצע עבירות חמורות, כמו לשון הרע והוצאת דיבה, ובכל זאת טוענים שהם צדיקים. כהן טוען כי יש צורך להטיל ספק לא רק באמיתות הדת, אלא גם בהתנהלותם של הדתיים עצמם.

הרצאה זו עוסקת גם במעבר שבין דתיות לחילוניות ובחזרה בשאלה או בתשובה. כהן מעלה את השאלה: איך ניתן לדעת אם אדם שינה את אמונתו באמת, או שמא הוא פשוט עבר שינוי זמני או מתוך תחושת בלבול? האם שיחה עם רבנים יכולה לשנות את עמדתו של אדם, או שמא מדובר במניפולציה שבה מחזירים את האדם לאמונה מבלי שהוא באמת השתכנע?

ההרצאה נוגעת גם במוסר הדתי ובטעויות שהדתיים עשויים לבצע, תוך הצגת תמונה של עולם שבו יש מי שמפר את מצוות התורה ועדיין מרגיש שהוא צדיק. כהן מתאר את המאבק הפנימי של דתיים ששואלים את עצמם האם הם באמת צודקים, ומציג את האתגר שבמציאת האמת בעולם המלא במובילים דתיים ומאמינים שמציגים גרסאות שונות לאותה התורה.

בהמשך, אליעד כהן מדבר על דינמיקת השפעת רבנים כמו אמנון יצחק, אשר גורמים לאנשים לשוב בתשובה או לחזור בשאלה. הוא מעלה את השאלה האם שכנוע של אדם לחזור בתשובה אכן מצביע על כך שהוא קיבל את האמת, או שמא הוא פשוט מציע פתרון זמני עבור ספקותיו, וכי ייתכן שבעתיד יחזור בשאלה מחדש. לדעת כהן, השאלות הללו מגלות את הקשיים שבמעבר האמוני ומצביעות על כך שלא תמיד ניתן לדעת מתי אדם באמת שינה את עמדותיו או אם הוא חזר על פי אמונה פנימית עמוקה.

ההרצאה מסתיימת בשאלה הפתוחה: איך יודעים אם אדם צודק באמת, וכיצד ניתן להכריע מי נכון במחלוקות על אמונה, אם כל צד יכול להציג את עמדותיו בצורה משכנעת כל כך? כהן מציין כי המאבק על האמת הוא לא תמיד כזה שניתן להכריע בו באופן חד משמעי, ושלעיתים אנו חייבים להטיל ספק ולהתעקש לחפש את התשובות מתוך עצמנו.
מהי האמת? איך נוכל לדעת מי צודק? איך מוויכוחים על אמונה נוצרת גישה שונה לאמת?

הרצאה זו עוסקת בעימות ובוויכוח בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, כשהשניים מייצגים עמדות מנוגדות בתחום הדת והאמונה. אליעד כהן מציג את עמדותיו כנגד הדת והאמונה באלוהים, בעוד רב אמנון יצחק מציע גישות דתיות שמבוססות על תורה ודת. לאורך ההרצאה, כהן מציין את קשייו עם עקרונות הדת והאמונה, ומתאר את האתגרים שבין חילונים לדתיים, בין אתאיסטים למאמינים, ובין מצבים בהם אנשים עוסקים בהחזרה בתשובה או בשאלה.

כחלק מהוויכוח, כהן מתאר את הטעויות שמיוחסות לדתיים, את הצביעות המוכרת לעיתים בקרב חלקם, ומציג את השאלות הגדולות שאותן יש לשאול: האם יש אלוהים? האם התורה נכונה? איך אפשר לדעת מי צודק? הוא מציין גם את חוויותיו האישיות שבהן הוא נחשף למצבים דתיים שונים, ולמה הוא חושב שהאמונה עצמה עלולה לעיתים להוביל את האדם למקום פחות נכון ממה שהוא מאמין בו.

ההרצאה נוגעת בנושאים כמו חזרה בתשובה, החזרה בשאלה, שאלות על מוסר דתי, ועבירות שמבצעים דתיים. כהן מציין את הדינמיקה שבין המאמינים לבין אתאיסטים, ומצביע על כך שלפעמים שכנוע של אדם לשנות את דעותיו לא בהכרח מצביע על כך שהאדם שינה את עמדתו האמיתית.

נראה שכהן שואל אם יש צורך להאמין במה שמסופר בתורה, או אם כדאי לחפש תשובות עצמאיות ולהסיק את המסקנות האישיות. הוא מזכיר את הרבנים השונים ויחסיהם עם הציבור, כמו גם את הדרכים בהן המאמינים שואלים את עצמם אם הם באמת צודקים. בהמשך, ההרצאה עוסקת באפשרות של שינוי אמונה, והאם ניתן לשכנע אדם להחזיר בתשובה או בשאלה.

במהלך ההרצאה, יש גם דיבורים על מוסר, על הטעויות שמבצעים דתיים, על הכישלונות הפנימיים שמקורם בהתמודדות עם שאלות רוחניות ואמיתות דתיות. כהן מתאר את חוויותיו כאשר הוא נפגש עם אנשים שהיו פתוחים לשינוי דעותיהם הדתיות, אך מציין כי לא תמיד זה מוביל לשינוי מוחלט ואמיתי בחיים. האם הדבר תלוי בהשפעתם של רבנים כמו אמנון יצחק?

לסיום, כהן פונה לשאלה הפתוחה: איך ניתן לדעת מי באמת צודק? האם צריך להאמין ולכבד את האמונה של אחרים, או שניתן לפתח דעה עצמאית ולבדוק את האמת באופן אישי?
ויכוח בין כופר למאמין, ויכוח בין מאמין לאתאיסט, ויכוח בין חילוני לדתי, האם צריך לשמור מצוות? האם יש או אין אלוהים? ויכוח כופר עם אמנון יצחק, ויכוח אתאיסט עם אמנון יצחק, ויכוח עם מחזירים בתשובה, מה לענות למחזירים בתשובה? מה לענות למחזירים בשאלה? ירון ידען ואמנון יצחק, הרב עובדיה יוסף, עבירות של רבנים, חטאים של רבנים, חטאים של דתיים, צביעות של דתיים, לשון הרע, הוצאת שם רע, הוצאת דיבה, לשון הרע לתועלת, הרב אמנון יצחק נגד הרב עובדיה יוסף, למה שונאים את הרב אמנון יצחק? למה הדתיים נגד הרב אמנון יצחק? להאמין או לדעת, אמונה או ידיעה, האם אני משוגע? להיות חכם יותר ממשוגע, להאמין או להבין, ידיעה או הבנה, מי יותר קרוב לאמת? האם באמת יש אלוהים? האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם התורה נכונה? האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, הוכחות שאין אלוהים, איך לדעת מי צודק? להחזיר רבנים בשאלה, איך להחזיר מישהו בשאלה? למה חילונים חוזרים בתשובה? למה דתיים חוזרים בשאלה? איך לדעת מי יותר חכם? איך לטפל במשוגעים? איך לטפל במחלות נפשיות? איך לטפל בהפרעות נפשיות? איך לטפל בחולי נפש? עבירות שאדם דש בעקביו, מצוות שאדם דש בעקביו, זלזול במצוות, איך לשכנע דתי? איך לשכנע חילוני? חזרה בשאלה, חזרה בתשובה, סרטים מומלצים, הסרט תעתועי נפש, מחלת הרדיפה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני, איך חושבים משוגעים? מה ההיגיון של משוגעים? תודעה של דומם, הטלת ספק של משוגעים, איך משוגעים חושבים? למה משוגעים משוגעים? כמה אנשים החזיר בתשובה הרב אמנון יצחק? להחזיר בשאלה את הרב אמנון יצחק, הרהורי עבירה, פחד מגיהנום, פחד מעולם הבא, מה קורה בעולם האמת? מה קורה בבית דין של מעלה? עבירות שבין בן אדם לחברו, עבירות שבין בן אדם למקום, פוליטיקאים דתיים, בצדק תשפוט את עמיתך, פוליטיקאים חרדים, מי יבקש ממך להאמין לו? מי יבקש ממך לבדוק את האמת? שמירת מצוות, ריבוי אלוהים, כמה אלוהים יש? האם יש אלוהים אחד?
להבין לפתח חוסר וודאות פתרון טענות פחד מגיהנום קורה בבית דין של מעלה איך לשכנע חילוני אנשים חוזרים בתשובה תורה משמים עצמאי איך לדעת איך לדעת מי צודק אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן אמונה אמונה באל אמונה באלוהות אמונה באלוהים אמונה באלוהים או כפירה באלוהים אמונות אמנון יצחק אתאיזם אתאיסט אתאיסטים אתיאיזם אתיאיסטיות דת דתות דתי דתיים האם להיות דתי האם לחזור בתשובה הדתיים החרדים ויכוח ויכוח בין אתאיסט למאמין ויכוח בין דתי לחילוני ויכוח בין חילוני לדתי ויכוח בין מאמין לאתאיסט ויכוחים חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חילוניות חילונים חרדים טענה טענות טענות של מחזירים בשאלה טענות של מחזירים בתשובה יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה כפירה כפירה באלוהים להאמין באלוהים להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה להיות דתי לחזור לחזור בשאלה לחזור בתשובה לכפור באלוהים לצאת בשאלה לשאול מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מי צודק עימות עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק עימותים צודק שאלה שאלות תשובה
מתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני קרה או לא קרה, מי נתן את התורה? האם יציאת מצרים קרתה? האם באמת קרה מתן תורה? האם באמת בני ישראל יצאו ממצרים? האם אלוהים נתן את התורה? האם באמת נקרע ים סוף? אמונה באלוהים, שמירת מצוות
... מצרים קרתה באמת? האם מתן תורה קרה באמת? האם מעמד הר סיני קרה באמת? האם הייתה יציאת מצרים? האם בני ישראל יצאו ממצרים? האם צריך לשמור מצוות? למה מכבדים דתיים? למה מכבדים את הדת? למה לאתאיסטים יש ספקות? למה חילונים צמים ביום כיפור? ...
זוגיות, התאמה זוגית, גירושים, זוגיות דתית, זוגיות חילונית, אהבה נצחית, העולם הדתי, העולם החילוני, לאהוב לנצח, אהבה לנצח
זוגיות, התאמה זוגית, גירושים, זוגיות דתית, זוגיות חילונית, אהבה נצחית, העולם הדתי, העולם החילוני, לאהוב לנצח, אהבה לנצח
... התאמה זוגית, גירושים, זוגיות דתית, זוגיות חילונית, אהבה נצחית, העולם הדתי, העולם החילוני, לאהוב לנצח, אהבה לנצח מה יותר חשוב בזוגיות, התאמה זוגית או חזון משותף? אליעד כהן פותח בשאלה יסודית בנושא זוגיות: מה חשוב יותר - שהזוג יתאים בתכונות האישיות ובתחומי העניין, או שהזוג יחזיק בחזון משותף? הוא מתייחס תחילה לתפיסה הנפוצה בחברה החילונית, הטוענת שזוגיות מבוססת בעיקרה על התאמה. לדוגמה, זוג חילוני זקוק לכך שהשניים יאהבו את המקצוע של השני, את התכונות שלהם, ושיחלקו תחומי עניין משותפים. מנגד, בחברה הדתית , מדגיש אליעד, יש תפיסה אחרת לפיה לא חובה להתאים בכל הדברים, אלא מה שחשוב הוא שיש דרך וחזון משותפים. כדוגמה, אליעד מזכיר שותפות עסקית בין אנשים עם אינטרסים מנוגדים, כמו פלסטיני ויהודי שעושים עסק ביחד רק למטרת כסף. כאן, למרות חילוקי הדעות ביניהם, המטרה המשותפת מגשרת ומאחדת אותם. האם יש הבדל בין זוגיות דתית לזוגיות חילונית? לכאורה, מדובר בשני קצוות שונים, אך אליעד מסביר לעומק שבסופו של דבר אין הבדל ממשי בין זוגיות דתית לחילונית. לדבריו, כל סוג של זוגיות נשען על אינטרסים. הוא מביא דוגמה לאדם דתי שמחפש בת זוג שתעזור לו לצבור מצוות ולהרוויח עולם הבא. האינטרס שלו הוא רוחני, אך עדיין אינטרס ברור. לעומתו, אדם חילוני יבחר בת זוג כי הוא מחפש אינטרס מסוג אחר, כגון אהבה, הנאה או תמיכה רגשית. בשני המקרים מדובר בבני אדם הפועלים על פי אינטרסים אישיים שלהם. מהי הטעות בתפיסה שיש הבדל בין אהבה חילונית לדתית? אליעד מסביר לעומק מדוע ההפרדה בין אהבה חילונית לדתית היא טעות. הוא מדגיש שכל שאלה על הבדל בין שני סוגים של זוגיות או אהבה נובעת מתחושת נפרדות מוטעית. לדבריו, תמיד ניתן לראות ששני הצדדים משרתים בסופו של דבר את אותו אינטרס בסיסי: האדם תמיד מחפש את הטוב האישי שלו. מה שנראה כסתירה בין אינטרסים דתיים לאינטרסים חילונים הוא למעשה אותו רצון להיות מאושר. ההבדל היחידי הוא בסוג האושר שכל אחד בוחר, בין אם הוא חומרי, רגשי או רוחני. האם זוגיות לטווח ארוך היא תמיד האידיאל? בנקודה זו, אליעד כהן עובר לדון בנושא של זוגיות לטווח ארוך. הוא מעלה שאלה חשובה: האם זוגיות ממושכת היא בהכרח המדד לזוגיות מוצלחת? אליעד מביא דוגמה מעולם העסקים: אם העסק מוקם כדי להרוויח סכום כסף מוגדר, אז ברגע שמגיעים למטרה, השותפות יכולה להסתיים. לעומת זאת, אם המטרה היא להרוויח כמה שיותר כסף, אז השותפות תימשך לעד. כך, בזוגיות דתית, המטרה הרוחנית (עולם הבא) לעולם אינה מושגת במלואה, ולכן הזוגיות נוטה להימשך לנצח. כאן אליעד שואל את השאלה המהותית: האם זו זוגיות אמיתית או פשוט אינטרס מתמשך? האם בהכרח עדיפה זוגיות ללא גירושים? האם האמונה באלוהים מבטיחה אהבה נצחית? אליעד עובר לנושא מרכזי נוסף ומורכב: האמונה באלוהים כמפתח לזוגיות ארוכת טווח ואהבה נצחית. הוא טוען כי יתרון הזוגיות הדתית הוא האינטרס הרוחני האינסופי, המבטיח שהקשר יימשך לתמיד. עם זאת, הוא מדגיש את המחיר הכבד של
יהדות, חילוני מאושר, דתי מאושר, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, שמירת מצוות, שכר ועונש, קיום מצוות, אמיתות התורה, שמירת שבת, לשמור שבת, לחזור בתשובה, לצאת בשאלה, לחזור בשאלה, אמונה באלוהים
יהדות, חילוני מאושר, דתי מאושר, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, שמירת מצוות, שכר ועונש, קיום מצוות, אמיתות התורה, שמירת שבת, לשמור שבת, לחזור בתשובה, לצאת בשאלה, לחזור בשאלה, אמונה באלוהים האם שמירת מצוות גורמת לך באמת להיות מאושר? אליעד מציג בהרצאה רעיון מרכזי שטוען כי חקירה מעמיקה של מושגי הטוב והרע מייתרת באופן מוחלט את העיסוק בנושאים של שמירת מצוות, שכר ועונש, אמונה באלוהים, ושאלות הקשורות בחזרה בתשובה או ביציאה בשאלה. לפי אליעד, במקום לשאול את השאלה האם עלי לשמור שבת?, השאלה האמיתית שיש לשאול היא: האם לשמור שבת יעשה לי טוב?. כך, הנושא הופך משאלה דתית לשאלה אישית ואגואיסטית, וההתמקדות היא במנגנון הפנימי של האדם ובחוויית הטוב והרע הפרטית שלו. מה באמת משמעותם של טוב ורע? לפי אליעד, כל אדם הוא אגואיסט הפועל להשגת טובתו האישית, ולכן המפתח לאושר אינו קשור לפעולות חיצוניות, אלא להבנת המנגנון הפנימי של הטוב והרע. טוב מוגדר כמצב שבו הרצון מתמלא, ורע הוא ... והרע משתנים מרגע לרגע בהתאם לרצון שמשתנה כל הזמן. אליעד נותן דוגמה: אדם ששותה משקה ועושה זאת כי הוא מאמין שזה יגרום לו להרגיש טוב, למעשה פועל לפי תפיסת הטוב שלו באותו רגע. האם שכר ועונש באמת קיימים? אליעד מציג ביקורת על מושגי השכר והעונש כפי שהם מוצגים ביהדות כיום. לדבריו, היהדות המקורית, כפי שמופיעה בתורה, כלל אינה מזכירה שכר ועונש רוחני בעולם הבא, אלא מדברת על שכר ועונש גשמי בלבד: גשם שיירד או לא יירד, יבולים שיצמחו או לא יצמחו, וכדומה. לדבריו, ... רוחניים עתידיים כמו גן עדן או גיהנום. היום, אומר אליעד, המצב שונה. המדע התפתח, וטענות כמו אם לא תשמור מצוות לא יהיה לך אוכל הפכו ללא רלוונטיות. אנשים כבר לא מאמינים באיום פיזי כזה, שכן הטכנולוגיה מאפשרת לפתור בעיות קיומיות בקלות יחסית. לכן הדת עברה להשתמש באיומים רוחניים על חיי העולם הבא כדי לשלוט באנשים. האם אפשר להרגיש טוב ללא מילוי הרצון? אליעד מעלה שאלות פילוסופיות מורכבות יותר בנושא הטוב. הוא שואל, מי קובע אם הרצון מתמלא או לא? האם אדם חייב תמיד לרצות להרגיש טוב, או שאפשר גם לא לרצות להרגיש טוב? אולי אפשר אפילו שלא יהיה אכפת לו אם הוא מרגיש טוב או רע? אליעד מציע שאולי אפשר לחוות טוב גם בלי שהרצון יתמלא, או אפילו להפסיק לרצות שמציאות תתאים לרצון שלנו. מה הרצון האמיתי של האדם? אליעד אומר שאין באמת רצון אמיתי קבוע ויציב. הרצונות משתנים בכל רגע לפי המציאות המשתנה. האדם צריך להבין כיצד להביא את עצמו למצב שבו הוא רוצה כמה שיותר את המציאות כפי שהיא, או ... האושר והסבל האנושי. האם הנפש רוצה להתקרב לאלוהים? אליעד מתייחס לטענה הרווחת ביהדות כי הנפש רוצה להתקרב לאלוהים, ולכן קיום המצוות יוצר מילוי של רצון הנפש. הוא טוען כי למעשה, הטוב של האדם נובע לא מהקרבה לאלוהים כשלעצמה, אלא מכך שהרצון מתמלא. אם הנפש רוצה ... רק הבנה אמיתית מובילה לכך. האם יש באמת הבדל בין היהדות המקורית ליהדות של היום? אליעד טוען באופן חד וברור שה
קיצוניות דתית, העולם החרדי, קיצוניות פוליטית, התבטאויות קיצוניות, תנועות קיצוניות, אמירות קיצוניות, קיצוני, נטורי קרתא, כפייה דתית, אמת קיצונית, כפייה חילונית, בעל עמדות קיצוניות, אמונה באלוהים
קיצוניות דתית, העולם החרדי, קיצוניות פוליטית, התבטאויות קיצוניות, תנועות קיצוניות, אמירות קיצוניות, קיצוני, נטורי קרתא, כפייה דתית, אמת קיצונית, כפייה חילונית, בעל עמדות קיצוניות, אמונה באלוהים מה טוב בקיצוניות? ההרצאה עוסקת בקיצוניות, במיוחד בהקשרים דתיים ופוליטיים, ומנסה להבין מה טוב בקיצוניות, אם יש בכלל יתרון בעמדה קיצונית. אליעד מציין כי הקיצוניות יכולה להיראות כבעיה או כיתרון, תלוי באיזה צד אנחנו נמצאים ובמה אנחנו מאמינים. לדוגמה, כשהאנשים שמולנו קיצוניים ואנחנו לא מבינים אותם, ייתכן שהם מרגישים בדיוק כמונו, כל אחד מהם בטוח שהוא צודק. אליעד מבהיר שכשאנחנו בטוחים שאנחנו צודקים, אנחנו רואים את הצד השני כקיצוני. קיצוניות, למעשה, היא עניין של פרספקטיבה. הוא מביא את הדוגמה של אנשים דתיים מאוד, כמו חברי נטורי קרתא החרדים, שלדבריהם, העולם לא מבין את הדרך שבה הם חיים. כשאנחנו רואים את החיים שלהם ... או לא מוסריים. כל זה תוצאה של אמות מידה שונות לגבי מה נכון או לא נכון. קיצוניות, אם כך, היא יחסית, ולא ישנה מציאות מוחלטת. אליעד מבהיר שאם אנחנו רוצים להבין את הקיצוניים, חשוב להבין את שורש המחשבה שלהם, ... הדרך הנכונה. כשמישהו אחר מאתגר אותם או מציע להם דרך שונה, הם רואים אותו כקיצוני. ההסבר על קיצוניות הופך להיבט מעשי יותר כאשר אליעד שואל את השאלות הקשות: למה אנחנו לא יכולים להבין את הקיצוניים? מה גורם לנו ... האם אנחנו עצמנו לא קיצוניים בעיני אחרים? לפעמים, כאשר מישהו לא מבין אותנו, הוא עשוי לראות אותנו כקיצוניים. לאורך ההרצאה, אליעד ממשיך להצביע על איך ההתנהלות של בני אדם, במיוחד כשמדובר בקיצוניות דתית, פוליטית או חברתית, יכולה להוביל לעימותים ומבוכה. הוא מדגיש את החשיבות להסתכל על כל עניין מהזווית של הצד השני. כשאנחנו מבינים מדוע אדם אחר רואה את העולם בצורה שונה, אנחנו עשויים לראות את הקיצוניות באור חדש. אליעד ממשיך ומסביר שברגע שאנחנו מאמינים בצורה כל כך חזקה במשהו, אנחנו עשויים להתקשות להקשיב לאחרים, ובסופו של דבר לתייג אותם כקיצוניים. לא תמיד קל להבין מדוע אנשים שמחזיקים בעמדות קיצוניות עושים זאת, אבל אליעד מזמין אותנו לחקור את המניעים שלהם. האם יש יתרון בקיצוניות? ההרצאה שואלת אם יש בכלל יתרון בקיצוניות, ומציעה לדמיין את הקיצוניות בעיניים של הצד השני. לדוגמה, האם אפשר להבין את הדתיים הקיצוניים בלי להרגיש כעס או תיעוב כלפי הדרך בה הם חיים? לא תמיד יש לנו תשובות ברורות לשאלות הללו, שכן כל צד חושב שהוא צודק. המניע הבסיסי של הרבה אנשים קיצוניים הוא שהם לא מסוגלים לראות אפשרות אחרת. כך, כל מה שנראה להם לא נכון, מרגיש להם קיצוני ומסוכן. זה יכול לכלול גם גישות כלפי חופש אישי או חופש דת. מה גורם לאדם להיות קיצוני? כחלק מהשיחה על קיצוניות, אליעד דן בשאלה מה גורם לאדם להפוך לקיצוני. התשובה, לפי אליעד, היא שאדם הופך לקיצוני כאשר הוא לא יכול לראות את הצד השני של המתרס. כשאנחנו מתעקשים על עמדותינו ולא מוכנים להתפשר, אנחנו עלולים להיתפס כקיצוניים בעיני אחרים. בהמשך, אליעד מציין כי ישנם אנשים שפשוט לא מסוגלים להקשיב למישהו אחר. כל מי שלא מסכים ... בעיניהם לקיצוני. אולם, האמת היא שגם אנשים שמחזיקים בעמדות לא קיצוניות עשויים להתפס ככאלה בעיני אחרים. איך להתמודד עם קיצוניות? אליעד מציע שכשאנחנו נפגשים עם קיצוניים, עלינו להבין קודם כל את עמדותיהם, ולא בהכרח להסכים איתם. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: למה אני רואה את עמדותיהם כקיצוניות? האם באמת יש משהו רע במה שהם מאמינים בו? או שהבעיה היא שאני לא מצליח להבין את עולמם הפנימי? לסיום, אליעד מסביר שלכל אדם יש את הדרך שלו להבין את המציאות. זה לא משנה אם הוא קיצוני ...
כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה
כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה
... עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה למה קשה לנו לבקש כבוד מאחרים? אליעד כהן מסביר שישנם אנשים שמרגישים אי - נוחות גדולה כשהם ... במשפחה, במקום עבודה או בכל מקום שבו יש ציפייה טבעית שהאדם יקבל כבוד מאנשים סביבו, אך הם לא נותנים לו את הכבוד הזה באופן טבעי. דוגמה שאליעד נותן היא של אדם שהולך ברחוב ונופל לו שקל, אך לא נעים לו להתכופף ... התחושה הזו של למה שאני אבקש כבוד, אני מעל זה, אינה נובעת מענווה אלא מגאווה סמויה. האם הרצון לכבוד מעיד על גאווה או על ענווה מזויפת? אליעד מסביר בצורה מפורטת שהסיבה שלאדם קשה לבקש כבוד מאחרים היא לא ... שום בעיה להרים את השקל מהרצפה, כיוון שהיה ברור לו שהשקל הזה לא מגדיר אותו ולא מפחית מערכו. הבעיה היא שהאדם שרוצה להיראות צנוע לא באמת מאמין בערכו העצמי, והוא מסתיר את חוסר ההערכה העצמית שלו על ידי כך ... בפועל, ככל שאדם פחות מבקש כבוד כי הוא מתבייש, זה מעיד דווקא על חוסר ביטחון וערך עצמי נמוך, לא על ענווה אמיתית. מהי ענווה אמיתית לפי אליעד כהן? אליעד מתייחס להסבר של רבי נחמן על מהי ענווה אמיתית. הוא אומר שרבי ... מתבטאת בזלזול עצמי, אלא ביכולת לראות את האמת ללא צורך ברגש מיוחד של התנשאות או הנמכה עצמית. האם פסיכולוגיה יהודית באמת שונה מפסיכולוגיה חילונית? אליעד מפרט גם לגבי ההבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לבין פסיכולוגיה חילונית. לכאורה נראה שפסיכולוגיה חילונית מחזקת את האגו, ואילו הפסיכולוגיה היהודית מבטלת את האגו לטובת אלוהים. לפי התפיסה החילונית, האדם במרכז, עליו לחזק את העצמי שלו ולהשיג סיפוק אישי. לעומת זאת, בפסיכולוגיה היהודית, האדם אמור לכאורה לבטל את האגו ולהכפיף את רצונו לאלוהים. אך אליעד טוען שלמרות שזה נראה כך על פני השטח, בפועל שני סוגי הפסיכולוגיה דומים מאוד. מדוע? כי גם הדתי וגם החילוני עובדים בסופו של דבר את הרצונות האישיים שלהם. גם כשהאדם הדתי אומר שהוא עובד את אלוהים, הוא למעשה עובד את הרצון הפנימי שלו - ... האדם לעולם אינו מבטל את רצונו לטובת אלוהים באופן מוחלט, אלא תמיד פועל לפי האינטרסים והרצונות האישיים שלו, גם אם זה נעשה בצורה מוסווית. אליעד נותן דוגמה לכך שאדם דתי שחושב שהוא עובד את אלוהים לשם שמיים, למעשה עדיין שואף לקבל ... אם הוא לא היה מקבל את התמורה הזאת, הוא כנראה לא היה עושה את המצוות באותה המסירות. האם באמת אפשר לפעול לשם שמיים ללא אינטרסים אישיים? אליעד מדגיש כי גם אדם הטוען שהוא פועל לשם שמיים בלבד אינו יכול להימלט מהרצון האישי שלו. אם אדם עושה מעשים דתיים או רוחניים, כמו שמירת שבת או מצוות, הוא תמיד מונע על ידי ... זאת כיוון שזה תואם את הרצונות שלו באותו רגע. לכן, מבחינה מוחלטת, אף אדם אינו יכול לומר שהוא באמת פועל ללא רצון אישי כלל. לדוגמה, אם אדם דתי נמנע מלנסוע בשבת, הוא עושה זאת משום שיש לו רצון לשמור שבת, או רצון לזכות בשכר בעולם הבא, או רצון להרגיש צדיק. הוא אינו פועל כך סתם ללא אינטרס כלשהו. גם החילוני, שפועל למען מטרותיו האישיות, פועל מאותם מניעים בדיוק - הרצון ... אינטרסים פנימיים, אפילו אם האינטרסים מוסווים במעטפת של ביטול עצמי או עשייה לשם שמיים. מה הפתרון האמיתי להתמודדות עם הרצון לכבוד ולשבח? אליעד כהן מבהיר שהפתרון הוא לא להתמקד בשאלה אם אתה צריך או לא ... כי הוא יראה שהכל חסר משמעות באותה מידה. מהו ערך עצמי? איך מתמודדים עם גאווה? האם ענווה היא תמיד חיובית? מה ההבדל בין פסיכולוגיה יהודית לחילונית? איך להשתחרר מהרצון לקבל כבוד? מהי הדרך להתמודד עם רצון לכבוד ובקשה לכבוד? ההרצאה עוסקת בנושאים שונים הקשורים לכבוד עצמי, ערך עצמי, ותחושות הקשורות לבקשה ולקבלת כבוד. אליעד פותח את הנושא בשיחה על חוסר נוחות בבקשה לכבוד. הוא מציין שזו ... לו. הדבר הזה לעיתים יכול להרגיש לא נעים, כיוון שבקשה לכבוד עשויה להתפרש על ידי אחרים כבעייתית, אפילו כמו סוג של חיזור אחרי תשומת לב. אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמה של אדם שמוצא שקל ברחוב ומרגיש לא נעים ... ולהרים אותו. השאלה כאן היא האם הוא באמת צריך את השקל, או שמא מדובר בעניין של גאווה או תחושת זלזול בעצמו. האם הכבוד באמת נוגע לאגו שלנו? אליעד מפרט כיצד תחושות אלו נובעות לא מתוך ענווה אלא מתוך גאווה. הוא טוען כי מי שמרגיש לא נעים לבקש כבוד בעצם משדר את תחושת הגאווה שלו, שלפיה הוא לא צריך לבקש כבוד, כי הוא כבר שווה. לדברי אליעד, אמנם יש אנשים שיכולים לחשוב כי ככל שהם מבקשים פחות כבוד, כך הם מצביעים על כך שהם באמת שווים, אך הדבר בסופו של דבר תלוי איך אנו רואים את עצמנו וכיצד אנו מבינים את הערך העצמי שלנו. מהי הענווה האמיתית? אליעד עובר להסביר את הרעיון של ענווה אמיתית. הוא מציין את דברי רבי ... להסתמך על עצמך בלי תחושת גאווה. למשל, אם אדם לא יכול להסתמך על עצמו מבלי שיהיה לו תמריץ חיצוני, הוא עדיין לא נמצא בענווה האמיתית. אליעד טוען כי ענווה אמיתית באה מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך ניסיון לכפות על עצמך ענווה חיצונית. הבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית אליעד פונה להבחנה בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה ...
למה לשמור מצוות? האם יש חיים אחרי המוות? האם יש נשמה? שכר ועונש, גיהנום וגן עדן, מוות קליני, יהדות, האם יש אלוהים? מה קורה אחרי המוות? שמירת מצוות התורה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני
... המוות? האם יש נשמה? שכר ועונש, גיהנום וגן עדן, מוות קליני, יהדות, האם יש אלוהים? מה קורה אחרי המוות? שמירת מצוות התורה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני מה ההיגיון בשמירת מצוות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר לעומק את ההיגיון או חוסר ההיגיון בשמירת מצוות. לדעתו, הסיבה המרכזית שבני אדם שומרים מצוות היא האמונה שאם הם יקיימו מצוות, הם יקבלו שכר, ואם לא, הם ייענשו. אליעד טוען כי ההיגיון הזה אינו הגיוני באמת, כיוון שאלוהים, שהוא כביכול כל יכול, היה יכול לברוא עולם שבו כל אחד יעשה מה שהוא רוצה בלי שייפגע. הוא נותן דוגמה ... לעשות כרצונם ללא פגיעה. הוא מסביר את הסתירה של תפיסת שכר ועונש הדתית, ואומר שבדת יש מערכת קומבינות - למשל, שאפשר לקרוא תהילים או לבקש סליחה ביום כיפור, ולקבל מחילה או שכר. אליעד מציין שהמערכת שהוא מציג היא הרבה יותר מדויקת ומיידית: האדם נשפט באופן מידי בכל רגע נתון, על בסיס הרצון שלו. אם אתה רוצה את המציאות כפי שהיא, אתה מידית ... - אתה מידית סובל. לטענתו, זוהי מערכת הרבה יותר הגיונית וצודקת מאשר תפיסת השכר והעונש הדתית, כי היא מתרחשת בזמן אמת ללא קומבינות. מהי מצווה ומהי עבירה לפי ההסבר של אליעד? אליעד כהן מגדיר מצווה כמצב שבו האדם מקבל את המציאות כמו שהיא - ורוצה אותה במאה אחוז. לעומת זאת, עבירה היא מצב שבו האדם מתנגד למציאות ... והאדם מרגיש טוב בו ברגע. מה זה אומר שיש חיים אחרי המוות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג הסבר מפורט לגבי המושגים חיים ומוות, נשמה ותודעה. לדבריו, התפיסה שאומרת שברגע שהגוף מת אז האדם מת, היא פרימיטיבית ולא הגיונית. הוא מדגים ... זהים לאטומים שבכל חומר אחר ביקום, כמו השולחן או הכיסא. לפי אליעד, האני של האדם אינו החומר שלו אלא משהו מעבר לכך, והוא ממשיך להתקיים גם אחרי המוות של הגוף הפיזי. הוא נותן דוגמה של נהג ורכב: גם אם הרכב לא יכול לנוע ... בצורה אחרת או להתמזג עם הכלל. האם התודעה חייבת להתקיים לנצח? אליעד מסביר שתודעה אינה בהכרח חייבת להתקיים לנצח. אם התודעה אינה חייבת להיות קיימת תמיד, אז קיים פוטנציאל שבו היא יכולה גם להפסיק להיות קיימת. עם זאת, הוא ... באופן מסוים בתוך הכל. מה המשמעות האמיתית של גן עדן וגיהנום לפי אליעד? לפי אליעד, גן עדן וגיהנום הם מצבים תודעתיים של האדם ביחס למציאות. הוא מסביר שאם האדם מקבל את המציאות כפי שהיא, הוא נמצא בגן עדן כבר באותו רגע, כיוון שהוא אינו ... זאת, אם הוא מתנגד למציאות, הוא מיד מרגיש סבל, וזהו הגיהנום. אליעד טוען שאי אפשר לסבול יותר ממה שאתה מתנגד למציאות, ולכן הרעיון של גיהנום אחרי המוות הוא לא יותר מאשר מצב תודעתי שהאדם יוצר לעצמו. הוא מסביר שזה לא משנה ... ייקבעו אך ורק על פי מידת הרצון או ההתנגדות שלך למציאות. האם אליעד כהן דתי או חילוני לפי התפיסה שלו? אליעד כהן מגדיר את עצמו כיותר דתי מכל דתי רגיל, אך לא במובן המסורתי של המושג. הוא אומר שהדת שלו היא פשוטה הרבה יותר וקשה יותר לקיום, כיוון שאין בה קומבינות, אלא הכל מיידי וברור. המצווה היחידה ... המציאות כמו שהיא, ומידתה נקבעת בכל רגע נתון. לשיטתו, זו צורת הדתיות האמיתית ביותר, מכיוון שאין בה שום מקום לתרגילים או פשרות. האם יש אלוהים לפי אליעד כהן? אליעד מציג גישה מיוחדת לנושא קיומו של אלוהים, ואומר שהאלוהים האמיתי בעיניו הוא המציאות עצמה. הוא לא מאמין באלוהים שמעניק שכר או עונש חיצוניים לאחר המוות, אלא במערכת הרבה יותר מדויקת שבה האדם שופט את עצמו בכל רגע לפי יחסו למציאות. הוא מסכם שאם אדם מבין באמת את ...
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
... נחמן דתי , רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה מדוע רבי נחמן נשאר דתי למרות ההבנה שהכל אחד? אנשים רבים שואלים את השאלה, אם רבי ... הבין לגבי המציאות, למה הוא בכל זאת המשיך להיות דתי, לשמור מצוות ולחיות אורח חיים הלכתי. אליעד כהן מציג בשיחה זו את השאלה בצורה מפורטת, ומסביר כיצד ... בצורה מוחלטת, ובכל זאת לא שינה את אורח חייו הדתי. אליעד מציע כמה תשובות אפשריות לשאלה: התשובה הפשוטה היא שרבי נחמן לא הבין הכל ולכן נשאר דתי. זוהי תשובה שמבטלת מראש את כל ההנחות. תשובה שנייה טוענת שמי שבאמת מבין את הכל, מחויב דווקא להיות דתי. התשובה השלישית אומרת שהשאלה עצמה לא רלוונטית, ... עצמו חושב, ולא מה חשב רבי נחמן. למרות זאת, אליעד מתמקד בעיקר באפשרות אחרת, שלפיה רבי נחמן היה חילוני בתוכו אך דתי בהתנהגותו. כלומר, הוא לא היה מחויב בתוכו לשמירת המצוות, אך בחר בכל זאת לקיים אותן. אליעד מסביר שזו דרך לתת לרבי נחמן קרדיט, מאחר שאם הוא באמת הבין ... גבוהה כל כך ובכל זאת בחר לשמר את המסגרת הדתית. אילו רמזים מעידים שרבי נחמן היה חילוני בפנימיותו? אליעד מביא מספר דוגמאות שממחישות כי רבי נחמן ביטא עמדות ביקורתיות כלפי היהדות והמסורת. אחרי שחזר מארץ ישראל, רבי נחמן החל לדבר בגלוי על רעיונות שהמערכת הדתית ראתה כאפיקורסיים. הוא אמר למשל: אין לי בעיה לשמוע לשון הרע ... רבי נחמן בחר לגור בעיר אומן, בבית של הכופר הכי גדול, והתיידד עם האפיקורסים שם, ישב איתם, שיחק שחמט ... בשבת. מדוע אם כך, רבי נחמן נשאר בפועל דתי? אליעד מסביר שאין לשאלה הזו תשובה מוחלטת. אפשר לשאול גם לגבי כל אדם וגם לגבי המציאות כולה: ... מוחלט, וגם רבי נחמן עצמו לא יכול היה לתת תשובה מוחלטת לכך. אליעד מסביר שמי שבאמת מבין את המציאות, מבין שבמהות אין הבדל בין ...
תורת רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית
... מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית מהם ... זה לא תמיד נבעה מרצון להיצמד למשמעות המקורית של הפסוק. אליעד כהן מסביר שרבי נחמן חי בתוך חברה דתית, חברה שבה כל רעיון או ... לחוויה הרוחנית הגבוהה ביותר של מפגש ישיר עם אלוהים. אליעד כהן מסביר שכאשר רבי נחמן ... כמו משה, יש בזה ביקורת סמויה על הסתמכות עיוורת על מסורות דתיות. אם אדם באמת מאמין במשה בצורה מוחלטת, מדוע שלא ... בתורת רבי נחמן - ההבחנה בין טוב ורע. על פי הפירוש שנתן אליעד כהן, האדם הראשון נצטווה ... הפנימית בסיפור התנכי של מתן תורה, לפי רבי נחמן? התפיסה הדתית המסורתית אומרת שהעולם נברא בשביל מתן תורה וקיום מצוות. אך אליעד כהן מצביע על קושי לוגי ... היא מצוות, מדוע בהתחלה נתן אלוהים לאדם רק מצווה אחת? אליעד מסביר שרבי נחמן רומז דרך זה ...
שמירת מצוות, שמירת שבת, לצום ביום כיפור, אמיתות התורה, שכר ועונש, לחזור בתשובה, לשמור שבת, לשמור מצוות, האם יש אלוהים? לחזור בשאלה, קיום מצוות, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני
שמירת מצוות, שמירת שבת, לצום ביום כיפור, אמיתות התורה, שכר ועונש, לחזור בתשובה, לשמור שבת, לשמור מצוות, האם יש אלוהים? לחזור בשאלה, קיום מצוות, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני
... מצוות, שמירת שבת, לצום ביום כיפור, אמיתות התורה, שכר ועונש, לחזור בתשובה, לשמור שבת, לשמור מצוות, האם יש אלוהים? לחזור בשאלה, קיום מצוות, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני האם לשמור מצוות זו בחירה הגיונית או טעות? אליעד כהן מסביר בהרצאה בצורה מעמיקה את הנושא של שמירת מצוות, שמירת שבת, לצום ביום כיפור, אמיתות התורה, שכר ועונש, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, וקיום מצוות בכלל. ההרצאה עוסקת בשאלה הבסיסית - האם זה הגיוני ומחויב לשמור מצוות, או שזה חסר כל היגיון. אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מציג, היא שהטענות בעד ונגד שמירת מצוות נראות באותה מידה הגיוניות. אליעד מבהיר שכדי להבין את האמת באמת, יש להבין את שני הצדדים לעומק, כל אחד בפני עצמו, במאה אחוז, עד כדי כך שכל אחד מהם ייראה לאדם הגיוני לחלוטין. איך יכול להיות שכל צד בדיון הוא נכון לגמרי? אליעד מסביר שכאשר אדם חושב שמי שנוסע לים בשבת ייכנס לגיהנום, זה חייב להיות הגיוני לו באופן מוחלט. באותה מידה בדיוק צריך להיות הגיוני לו שגם ההפך נכון - שמי שאינו נוסע לים בשבת הוא זה שייכנס לגיהנום. הטענה היא שלכל תפיסה יש את ההיגיון שלה, ואם אדם לא מצליח להבין באופן מוחלט גם את ההיפך של תפיסתו, הוא בעצם נאחז בעמדה מסוימת, וכך הוא מתרחק מהאמת ומהשלמות. מדוע חייבים להבין לעומק גם את הצד ההפוך של כל תפיסה? אליעד נותן דוגמה ברורה: אדם דתי אומר שמי שמחלל שבת ייכנס לגיהנום. אדם שאינו דתי יכול לטעון שזה לא הגיוני, כי אם יש אלוהים, לא יכול להיות שאכפת לו מזה. אך אליעד מדגיש שחשוב שהאדם יבין לעומק ובצורה מוחלטת גם למה כן הגיוני לגמרי שמי שמחלל שבת ייכנס לגיהנום. רק ... פי רצונו החופשי האמיתי, ולא מתוך פחד או דעות קדומות. למה שמירת שבת חייבת להיות הגיונית בדיוק כמו חילול שבת? אליעד מביא דוגמה: אם אדם רוצה לנסוע לים בשבת, זאת עובדה. יש לו רצון פנימי אמיתי. אך פתאום עולה מחשבה אחרת: אם אסע, אולי אכנס לגיהנום? אליעד אומר, באותה מידה בדיוק צריך שהאדם יוכל להבין את ההיפך, שאם הוא לא יסע לים, גם אז יכנס לגיהנום, משום ... יכול להעניש אותו על כך שלא הקשיב לרצונו שלו, שהוא בעצמו גילוי של אלוהים. ההיגיון כאן הוא עמוק יותר: אם אתה מאמין שאלוהים הוא כל יכול, למה שיתגלה רק דרך תורה או דרך נביא? למה שלא יתגלה אליך דרך הרצון הפשוט שלך? הרי ... ייכנס לגיהנום על כך שהוא זלזל ברצון האמיתי שלו, שהוא בעצם התגלות אלוהית. האם ההיגיון יכול להצדיק כל עמדה דתית או חילונית? כן, וזה בדיוק העניין שאליעד מדגיש. אפשר למצוא היגיון בכל דבר, ובאותה מידה בדיוק אפשר למצוא היגיון בטענה ההפוכה. אליעד אומר שזו הסיבה שהמחלוקת בין דתיים לחילונים לא באמת יכולה להיות מוכרעת. כל עמדה היא הגיונית באותה מידה, ולכן אדם חייב להכיר את שני הצדדים, את כל ... כל ההפרכות לכל צד, וכך הוא משתחרר להיות כבול לעמדה אחת בלבד. איך יודעים מה באמת צריך לעשות אם הכל הגיוני? אליעד מסביר שאין תשובה חד - משמעית, משום ששתי התשובות יכולות להיות נכונות באותה מידה. הוא נותן דוגמה מהמתמטיקה, שבה במשוואה ריבועית יש שתי תשובות אפשריות: מינוס או פלוס, ולשתיהן יש מקום. בחיים, אומר אליעד, ישנם מצבים שבהם שתי התשובות הן לגמרי הגיוניות. כאשר מגיעים למצב כזה, צריך לפעול מתוך המקום הפנימי ... חייבת להיות מתוך מודעות לשני ההיגיונות המוחלטים שקיימים, ולא מתוך שלילה של אחד הצדדים. מה הבעיה העיקרית כשמתווכחים על
שכר ועונש, גיהנום וגן עדן, אלוהים, שמירת מצוות, קיום מצוות, אמיתות התורה, שכר נצחי, עונש נצחי, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, החזרה בתשובה, החזרה בשאלה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני
שכר ועונש, גיהנום וגן עדן, אלוהים, שמירת מצוות, קיום מצוות, אמיתות התורה, שכר נצחי, עונש נצחי, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, החזרה בתשובה, החזרה בשאלה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני
... ועונש, גיהנום וגן עדן, אלוהים, שמירת מצוות, קיום מצוות, אמיתות התורה, שכר נצחי, עונש נצחי, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, החזרה בתשובה, החזרה בשאלה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני האם אדם דתי באמת מאמין בשכר ועונש? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד כהן דן בהן היא השאלה האם אדם דתי שמאמין באלוהים ובתורה אכן מאמין באופן מוחלט בשכר ועונש, בגיהנום וגן עדן, והאם האמונה שלו שלמה או שמא הוא בעצם מטיל ספק כלשהו בכך. אליעד כהן מסביר כי אם אדם היה מאמין באמת באופן מוחלט שיקבל שכר אינסופי על קיום מצוות, או עונש אינסופי על עבירות, הוא לא היה מסוגל בכלל לחטוא. כדי להמחיש זאת, הוא מביא דוגמה ברורה: אם אדם היה יודע ... לעולם לא היה מבצע את אותה העבירה, אפילו לא בטעות. העובדה שאדם מסוגל לעבור על המצוות, אפילו מדי פעם, מוכיחה מבחינת אליעד שאותו אדם לא באמת מאמין בצורה מוחלטת בקיום של שכר ועונש אינסופי. מדוע קשה לאנשים לקיים את כל המצוות באופן מלא? אליעד מסביר שבדרך כלל, אנשים דתיים אומרים שהם מאמינים בתורה אך לא מצליחים לקיים אותה באופן מושלם בגלל יצר הרע, קשיים או אילוצים. אולם אליעד טוען שזו בעצם הוכחה שהם אינם מאמינים לחלוטין. אם אדם מאמין לחלוטין שיש אלוהים ושכר נצחי, שום אילוץ או קושי לא יכול לעצור אותו מלקיים את המצוות בשלמות, בדיוק כמו שאדם לא יעבור על החוק אם הוא יודע בוודאות שיקבל עונש כבד ... רבנו שלפי התורה לא קיים את כל המצוות באופן מושלם, ואומר שזה רק ממחיש שטבע האדם הוא לא מושלם, ושהדת מבוססת למעשה על אמונה חלקית או על ניסיון לקיים השתדלות. אליעד מדגיש שבמציאות אין דבר כזה להשתדל, אלא או שאתה עושה את הדבר או שאתה לא עושה. למשל, אדם לא משתדל לא לקפוץ מצוק - הוא פשוט לא קופץ. האם אפשר להאמין באלוהים בלי להאמין בשטן? אליעד טוען שמי שמאמין באלוהים חייב להאמין גם בקיום הרע ובקיום השטן, כי המושגים הללו מגיעים יחד כחבילה. אם יש אלוהים, חייב להיות רע וטוב, אחרת אין משמעות לשום פעולה. הוא מסביר שהאמונה הדתית בנויה על רעיון של שכר ועונש, ואם היה נעלם הרעיון של גן עדן וגיהנום, אנשים לא היו ממשיכים לשמור על המצוות באופן אקטיבי. האם יש באמת משהו מיוחד ביום שבת? אליעד מתייחס לנושא השבת, ומסביר שאין משהו פיזי מיוחד שמבדיל את השבת מיום אחר, למרות שאנשים דתיים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם צריך לשמור מצוות?, איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם צריך לשמור מצוות?, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, הדרכה, הכוונה אישית בתחום האם צריך לשמור מצוות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 09:49:36 - wesi1