אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צודק ✔עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:04:31עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
איך נוכל לדעת מי צודק בוויכוחים על אמונה? מהי האמת?

בהרצאה זו, אליעד כהן מתאר את עימותו עם רב אמנון יצחק, ויכוח שמייצג את המחלוקות המוכרות בין דתיים לחילונים, בין מאמינים לאתאיסטים, ובין אנשים החוזרים בתשובה לבין אנשים החוזרים בשאלה. כל אחד מהצדדים מציג את עמדותיו על האמונה, על הדרך בה יש להבין את התורה והמצוות, והאם קיימת אמת מוחלטת שיש להאמין בה.

אליעד כהן מציג את עמדותיו האישיות כנגד הדת והאמונה, ומערער על ההנחות המקובלות. הוא עוסק בשאלות מהותיות כמו: האם יש אלוהים? האם התורה נכונה? האם צריך לשמור מצוות? הוא מציין כי רבים מאמינים שהתשובות לשאלות אלו ברורות ומוחלטות, אך הוא טוען כי לכל אדם יש את הזכות לחפש את התשובות בעצמו ולהטיל ספק במה שמסופר לו.

כהן מתאר את הכשלים שבמערכת הדתית, במיוחד את הצביעות של חלק מהדתייים והפוליטיקאים הדתיים. הוא מבקר את הדרך בה חלק מהדתיים מפרשים את התורה ומבצע עבירות חמורות, כמו לשון הרע והוצאת דיבה, ובכל זאת טוענים שהם צדיקים. כהן טוען כי יש צורך להטיל ספק לא רק באמיתות הדת, אלא גם בהתנהלותם של הדתיים עצמם.

הרצאה זו עוסקת גם במעבר שבין דתיות לחילוניות ובחזרה בשאלה או בתשובה. כהן מעלה את השאלה: איך ניתן לדעת אם אדם שינה את אמונתו באמת, או שמא הוא פשוט עבר שינוי זמני או מתוך תחושת בלבול? האם שיחה עם רבנים יכולה לשנות את עמדתו של אדם, או שמא מדובר במניפולציה שבה מחזירים את האדם לאמונה מבלי שהוא באמת השתכנע?

ההרצאה נוגעת גם במוסר הדתי ובטעויות שהדתיים עשויים לבצע, תוך הצגת תמונה של עולם שבו יש מי שמפר את מצוות התורה ועדיין מרגיש שהוא צדיק. כהן מתאר את המאבק הפנימי של דתיים ששואלים את עצמם האם הם באמת צודקים, ומציג את האתגר שבמציאת האמת בעולם המלא במובילים דתיים ומאמינים שמציגים גרסאות שונות לאותה התורה.

בהמשך, אליעד כהן מדבר על דינמיקת השפעת רבנים כמו אמנון יצחק, אשר גורמים לאנשים לשוב בתשובה או לחזור בשאלה. הוא מעלה את השאלה האם שכנוע של אדם לחזור בתשובה אכן מצביע על כך שהוא קיבל את האמת, או שמא הוא פשוט מציע פתרון זמני עבור ספקותיו, וכי ייתכן שבעתיד יחזור בשאלה מחדש. לדעת כהן, השאלות הללו מגלות את הקשיים שבמעבר האמוני ומצביעות על כך שלא תמיד ניתן לדעת מתי אדם באמת שינה את עמדותיו או אם הוא חזר על פי אמונה פנימית עמוקה.

ההרצאה מסתיימת בשאלה הפתוחה: איך יודעים אם אדם צודק באמת, וכיצד ניתן להכריע מי נכון במחלוקות על אמונה, אם כל צד יכול להציג את עמדותיו בצורה משכנעת כל כך? כהן מציין כי המאבק על האמת הוא לא תמיד כזה שניתן להכריע בו באופן חד משמעי, ושלעיתים אנו חייבים להטיל ספק ולהתעקש לחפש את התשובות מתוך עצמנו.
מהי האמת? איך נוכל לדעת מי צודק? איך מוויכוחים על אמונה נוצרת גישה שונה לאמת?

הרצאה זו עוסקת בעימות ובוויכוח בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, כשהשניים מייצגים עמדות מנוגדות בתחום הדת והאמונה. אליעד כהן מציג את עמדותיו כנגד הדת והאמונה באלוהים, בעוד רב אמנון יצחק מציע גישות דתיות שמבוססות על תורה ודת. לאורך ההרצאה, כהן מציין את קשייו עם עקרונות הדת והאמונה, ומתאר את האתגרים שבין חילונים לדתיים, בין אתאיסטים למאמינים, ובין מצבים בהם אנשים עוסקים בהחזרה בתשובה או בשאלה.

כחלק מהוויכוח, כהן מתאר את הטעויות שמיוחסות לדתיים, את הצביעות המוכרת לעיתים בקרב חלקם, ומציג את השאלות הגדולות שאותן יש לשאול: האם יש אלוהים? האם התורה נכונה? איך אפשר לדעת מי צודק? הוא מציין גם את חוויותיו האישיות שבהן הוא נחשף למצבים דתיים שונים, ולמה הוא חושב שהאמונה עצמה עלולה לעיתים להוביל את האדם למקום פחות נכון ממה שהוא מאמין בו.

ההרצאה נוגעת בנושאים כמו חזרה בתשובה, החזרה בשאלה, שאלות על מוסר דתי, ועבירות שמבצעים דתיים. כהן מציין את הדינמיקה שבין המאמינים לבין אתאיסטים, ומצביע על כך שלפעמים שכנוע של אדם לשנות את דעותיו לא בהכרח מצביע על כך שהאדם שינה את עמדתו האמיתית.

נראה שכהן שואל אם יש צורך להאמין במה שמסופר בתורה, או אם כדאי לחפש תשובות עצמאיות ולהסיק את המסקנות האישיות. הוא מזכיר את הרבנים השונים ויחסיהם עם הציבור, כמו גם את הדרכים בהן המאמינים שואלים את עצמם אם הם באמת צודקים. בהמשך, ההרצאה עוסקת באפשרות של שינוי אמונה, והאם ניתן לשכנע אדם להחזיר בתשובה או בשאלה.

במהלך ההרצאה, יש גם דיבורים על מוסר, על הטעויות שמבצעים דתיים, על הכישלונות הפנימיים שמקורם בהתמודדות עם שאלות רוחניות ואמיתות דתיות. כהן מתאר את חוויותיו כאשר הוא נפגש עם אנשים שהיו פתוחים לשינוי דעותיהם הדתיות, אך מציין כי לא תמיד זה מוביל לשינוי מוחלט ואמיתי בחיים. האם הדבר תלוי בהשפעתם של רבנים כמו אמנון יצחק?

לסיום, כהן פונה לשאלה הפתוחה: איך ניתן לדעת מי באמת צודק? האם צריך להאמין ולכבד את האמונה של אחרים, או שניתן לפתח דעה עצמאית ולבדוק את האמת באופן אישי?
ויכוח בין כופר למאמין, ויכוח בין מאמין לאתאיסט, ויכוח בין חילוני לדתי, האם צריך לשמור מצוות? האם יש או אין אלוהים? ויכוח כופר עם אמנון יצחק, ויכוח אתאיסט עם אמנון יצחק, ויכוח עם מחזירים בתשובה, מה לענות למחזירים בתשובה? מה לענות למחזירים בשאלה? ירון ידען ואמנון יצחק, הרב עובדיה יוסף, עבירות של רבנים, חטאים של רבנים, חטאים של דתיים, צביעות של דתיים, לשון הרע, הוצאת שם רע, הוצאת דיבה, לשון הרע לתועלת, הרב אמנון יצחק נגד הרב עובדיה יוסף, למה שונאים את הרב אמנון יצחק? למה הדתיים נגד הרב אמנון יצחק? להאמין או לדעת, אמונה או ידיעה, האם אני משוגע? להיות חכם יותר ממשוגע, להאמין או להבין, ידיעה או הבנה, מי יותר קרוב לאמת? האם באמת יש אלוהים? האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם התורה נכונה? האם התורה אמת? הוכחות לאמיתות התורה, הוכחות שאין אלוהים, איך לדעת מי צודק? להחזיר רבנים בשאלה, איך להחזיר מישהו בשאלה? למה חילוניים חוזרים בתשובה? למה דתיים חוזרים בשאלה? איך לדעת מי יותר חכם? איך לטפל במשוגעים? איך לטפל במחלות נפשיות? איך לטפל בהפרעות נפשיות? איך לטפל בחולי נפש? עבירות שאדם דש בעקביו, מצוות שאדם דש בעקביו, זלזול במצוות, איך לשכנע דתי? איך לשכנע חילוני? חזרה בשאלה, חזרה בתשובה, סרטים מומלצים, הסרט תעתועי נפש, מחלת הרדיפה, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני, איך חושבים משוגעים? מה ההיגיון של משוגעים? תודעה של דומם, הטלת ספק של משוגעים, איך משוגעים חושבים? למה משוגעים משוגעים? כמה אנשים החזיר בתשובה הרב אמנון יצחק? להחזיר בשאלה את הרב אמנון יצחק, הרהורי עבירה, פחד מגיהנום, פחד מעולם הבא, מה קורה בעולם האמת? מה קורה בבית דין של מעלה? עבירות שבין בן אדם לחברו, עבירות שבין בן אדם למקום, פוליטיקאים דתיים, בצדק תשפוט את עמיתך, פוליטיקאים חרדים, מי יבקש ממך להאמין לו? מי יבקש ממך לבדוק את האמת? שמירת מצוות, ריבוי אלוהים, כמה אלוהים יש? האם יש אלוהים אחד?
אמת אובייקטיבית האם להיות דתי הוכחה לכך שאין אלוהים אמונה פנימית עקשנות רבנים האם להיות צביעות ידיעה או אמונה איך לטפל במשוגעים אתיאיזם איך לדעת איך לדעת מי צודק אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן אמונה אמונה באל אמונה באלוהות אמונה באלוהים אמונה באלוהים או כפירה באלוהים אמונות אמנון יצחק אתאיזם אתאיסט אתאיסטים אתיאיזם אתיאיסטיות דת דתות דתי דתיים האם להיות האם להיות דתי האם לחזור בתשובה הדתיים החרדים ויכוח ויכוח בין אתאיסט למאמין ויכוח בין דתי לחילוני ויכוח בין חילוני לדתי ויכוח בין מאמין לאתאיסט ויכוחים חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חילוניות חילונים חרדים טענה טענות טענות של מחזירים בשאלה טענות של מחזירים בתשובה יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה כפירה כפירה באלוהים להאמין באלוהים להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה להיות דתי לחזור לחזור בשאלה לחזור בתשובה לכפור באלוהים לצאת בשאלה לשאול מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מי צודק עימות עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק עימותים צודק שאלה שאלות תשובה
דיבייטינג / שכנוע - רק צודק / רק טועה / גם צודק - שינוי עמדות, NLP, תורת המשחקים, מניפולציות, סוגסטיה, השפעה, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, רטוריקה, טכניקות שכנוע, איך לשכנע? איך להשפיע? סודות השכנוע, כושר שכנוע
... שכנוע - רק צודק רק טועה גם צודק - שינוי עמדות, NLP, תורת המשחקים, מניפולציות, סוגסטיה, השפעה, לשתול מחשבות, ... 2 - להסכים עם דבריו, שאכן הדבר הוא רע ולא טוב. ואחכ לנסות לשכנע אותו שהדבר הוא טוב ולא רע. אפשרות 3 - להסכים איתו שהדבר הוא אכן גם רע, ושהוא גם צודק. אבל שאעפכ הדבר הוא גם טוב ושהוא לא רק רע. ואם ננסח את האפשרויות בצורה של גם רק. אז האפשרויות הן: 1 - לומר לו שהוא רק טועה ושאתה רק צודק. 2 - לומר לו שהוא רק צודק, ואחכ לנסות לשכנע אותו שהוא רק טועה ורק אתה צודק. 3 - לומר לו שהוא אכן גם צודק, אבל גם אתה צודק. ועכשיו נסביר את היתרונות ואת החסרונות של כל דרך. האפשרות הראשונה היא, שלילה ... זה יוצר אצלו סוג של זעזוע רגשי ופנימי, שגורם לו לחוסר ביטחון עצמי בדרך שלו. כי האדם מטבעו רוצה שיתנו לו לגיטימציה. והאגו של האדם רוצה להרגיש שהוא צודק. וברגע ששוללים לגמרי את מה שהאדם אומר, שאומרים לו שהוא רק טועה ושרק ההפך של ... לא להיות בטוח, במה שהוא הכי בטוח. בצורה הזאת, האדם ששללו את דבריו לגמרי, מתחיל לחשוב שאולי הוא משוגע, ושאם הצד השני מדבר בביטחון מלא, שרק הדעה שלך צודקת, ושהדעה שלו היא רק טעות, זה גורם לאדם להרגיש ששוללים ממנו את כל הלגיטימציה ... לו לחזק את האגו שלו ואת הביטחון העצמי שלו בעצמו. וזה יוצר אצל האדם תחושה של ביטחון עצמי בדרך שלו. ואז לפעמים זה גורם לו להתעקש יותר מידי, שהוא רק צודק. וזה הכל בגלל שהסכימו איתו שהוא גם צודק. או בגלל שנתנו אפילו טיפת לגיטימציה לדעתו. ואז הוא מתחזק בדעתו, ואחכ זה יוצר ... כלשהו. אלא תתייחס אליה, כאילו היא מחלת נפש וכאילו היא שיגעון מוחלט. ומנקודת המבט הזו, מומלץ להתייחס לדעה של היריב, כאילו שמחויב המציאות שהוא רק לא צודק, ושאין שום אפשרות בעולם שהוא צודק. ושהוא רק טועה ושהוא לא צודק, אפילו לא בטיפה אחת קטנה. והדבר הזה מערער אצל האדם את הביטחון שלו בדעה העצמית שלו, ומאפשר לו לראות ולקבל את הדעה הנגדית לדעה שלו. ונחדד: גם אם אתה חושב שהיריב שלך גם צודק, אבל לא רק צודק. גם במקרה כזה, לפעמים, אם תסכים איתו שהוא גם צודק, זה יכול לגרום לו להחזיק בדעה שלו שהוא רק צודק. ולכן מנקודת המבט הזו, הכי מומלץ זה לנקוט את העמדה ההפוכה והמנוגדת לגמרי לדבריו, ולומר לו שהוא רק טועה ולא גם צודק. ואחרי שהוא כבר איבד את הביטחון העצמי שלו בעצמו, עכשיו אפשר להציג לו תיאוריה חדשה לגמרי, שבה, הדעה הקודמת שלו, היא גם צודקת וגם שגויה. וזה בעצם היתרון הקיים בשלילה מוחלטת של דעתו של היריב שלך. שהיא ... הנגדית. אבל, בדרך הזו יש גם חיסרון מאוד גדול. והוא, שלפעמים הגישה הזאת יוצרת בדיוק את התוצאה ההפוכה והנגדית. וישנם מקרים, שבהם, אתה חושב שהשני גם צודק וגם טועה. והוא חושב שהוא רק צודק ושרק הוא צודק. ואם תאמר לו שהוא רק טועה, זה ימנע ממנו להסכים איתך, שהוא גם צודק וגם טועה, והוא ימשיך להחזיק בדעתו שהוא ואך ורק הוא צודק. וההסבר הוא, שלפעמים האדם מרגיש שמערערים לו את הביטחון העצמי שלו בעצמו. ואז ... על דעתו ועל האגו שלו ועל הגאווה שלו. ואז לפעמים הדבר הזה גורם לאדם להיות מוכן לשקר ולהיות מוכן לסבול ולהיות מוכן לעשות כמעט הכל, כדי להמשיך להיות צודק, כדי לשמור על האגו שלו. ואם לדוגמה אתה חושב שמישהו הוא רק טועה ושרק אתה צודק. אז מהיבט מסוים, אם תסכים איתו שהוא גם צודק, אז זה ישמור על האגו שלו. ואז הוא לא ירגיש מאוים. ואז אחכ יהיה יותר קל לשכנע אותו שהוא לא רק צודק אלא גם
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
... בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים מה גורם לאדם להרגיש חוסר ביטחון עצמי? ההרצאה עוסקת ... חוסר הביטחון באמצעות התהליך של מעבר מהחוויה רק אני צודק לחוויה גם אני צודק . במצב הראשון, האדם בטוח בצדקתו המוחלטת, אבל כשהוא מתחיל להטיל ספק בעצמו, הוא עובר למצב של גם אני צודק, שמאפשר לו לראות נקודות מבט שונות. ככל שהוא מתרגל ... את הוודאות שלו ואפילו להתחיל לחשוב אולי רק האחרים צודקים. אליעד מדגיש שכאשר אדם מעוניין להישאר בתוך האגו ... גם אז הוא לא חושש לטעות כי אין לו בכלל תפיסת אני צודק. הבעיה מתרחשת במצב ביניים - כשהאדם גם בטוח וגם לא בטוח ... למשוך את עצמו. אם הוא רוצה להיות במצב של רק אני צודק, עליו לבדוק כל דבר לעומק, לחזק את הוודאות שלו ולהיות ... לגמרי. מצד שני, אם הוא רוצה להגיע לתפיסה של כולם צודקים, הוא חייב להרפות מהצורך להגן על דעותיו ולהסכים לראות ... לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד עם פחד לטעות? רק אני צודק או כולם צודקים? מה גורם לבלבול פנימי? האם אפשר להיות בטוח וגם לא ... כי חוסר הביטחון מתבטא בכך שהוא לא בטוח האם הוא צודק, והתחושה הזו נובעת מהיכולת לראות את ההיפוך של הדברים. כלומר, הוא כבר לא מרגיש רק אני צודק אלא מתחיל להרגיש שגם אחרים צודקים, עד כדי כך שהוא עלול לשאול את עצמו אם הוא בכלל טועה. ... קטן ומוגבל, עליו להימנע משאלות ולהמשיך להאמין שהוא צודק. אך אם הוא מחפש לצמוח, לפתח תובנות חדשות ולגלות דברים ... קשורה לפחד לטעות. - אם אדם בטוח במאה אחוז שהוא צודק - אין לו פחד לטעות. - אם אדם אינו בטוח כלל - גם אז אין ... לאבד אותו. כך גם בביטחון עצמי: אם אדם מחפש להיות רק צודק, עליו לבדוק כל דבר עד הסוף כדי לוודא את צדקתו. אך אם הוא מחפש להגיע למקום שבו כולם צודקים, עליו לשחרר את ההאחזות בעמדותיו. הצורך לבחור כיוון ... ולוודא את צדקתו, או שהוא רוצה לשחרר את הצורך להיות צודק ולראות שכל נקודות המבט נכונות. אם הוא לא בוחר, הוא ... כל עוד האדם מודע למטרה שלו - האם הוא מחפש להיות רק צודק, או שהוא מוכן לראות שכל האפשרויות נכונות. האדם צריך ... בעצמי פירושו שאתה מתחיל לצאת מהחוויה שאומרת רק אני צודק לחוויה שאומרת גם אני צודק זה משמעות הדבר ואתה כל כך מצליח לראות שאולי ההפך נכון ... אני בכלל טועה שזה כבר בלבול אתה אומר אולי רק הוא צודק מה האמת ששניכם צודקים, בסדר עכשיו השאלה מה אתה מחפש אם אתה מחפש את הדאווין תגיד מה פתאום רק אני צודק מה פתאום שאני אשאל שאלות, אם אתה מחפש דאווין אחר נגיד אני אלוהים עכשיו אולי הוא צודק ואולי הוא צודק ואז תרגיש שאתה אלוהים כי אני מבין את כולם. ש: שוב. ...
לנצח את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית
לנצח את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית
... את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית מדוע כשאתה צודק מול המציאות, אתה מפסיד? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם נקלע לוויכוח או מריבה עם המציאות, גם אם הוא בטוח לגמרי שהוא צודק - הוא תמיד יפסיד. מדוע? משום שהמציאות אינה משתנה בהתאם לצדק של האדם, ולא אכפת לה כלל מה הוא חושב או מרגיש. במאבק מול המציאות, גם ניצחון הוא למעשה הפסד. לדוגמה, אדם שמתעקש לטעון זה לא מגיע לי, זה לא הוגן, ימצא את עצמו בסבל מתמשך, כיוון שהמציאות לא תשתנה רק כי הוא צודק. ההמלצה של אליעד היא לא לחפש את הצדק מול המציאות, אלא להתמקד או בקבלת המצב או בניסיון כן לשנות אותו בצורה שלווה, בלי כעס ומלחמה. למה כדאי להודות בטעות מול המציאות? אליעד טוען כי מי שכל הזמן מתעקש להוכיח שהמציאות טועה, מעניש את עצמו. דווקא האדם שמוכן להודות אני טועה והמציאות צודקת הוא האדם שמשתחרר מהסבל. זה לא בהכרח אומר שהמציאות תמיד באמת צודקת, אלא שהאדם מוכן לקבל שהוא אינו יודע בוודאות מה נכון. אליעד מביא דוגמה של אדם שמתלונן מדוע יש לו דבר מסוים או אין לו, אך אם ... בכאב. איך חוסר ידיעה עוזר לפתור מחלוקת פנימית? אליעד מדגיש את כוחו של חוסר הידיעה. כשאדם אומר לעצמו אני לא יודע אם יש או אין הבדל, או אני לא בטוח אם אני צודק, עצם ההודאה הזו מורידה ממנו את העול של להילחם במציאות. הבעיה המרכזית נוצרת כאשר האדם בטוח לחלוטין שהמציאות טועה, מבלי יכולת לבסס את הוודאות שלו. דוגמה לכך היא אנשים שטוענים כולם אומרים שזה נכון, ואליעד מסביר שאין זה באמת מוכיח שזה נכון. לכן, במקום להתעקש להיות צודק, עדיף להודות באפשרות של טעות ולבחון את המציאות מנקודת מבט אחרת ורגועה יותר. מהי האמת האחת שמפסיקה את הוויכוח עם המציאות? אליעד ... בכך שאין באמת הבדל מהותי בין המצבים השונים של המציאות, ושאדם אינו באמת יודע להבחין אם יש הבדל או לא. אם האדם מתבטל מול האמת הזו ואומר אני טועה והאמת צודקת, הוא יחווה שלום פנימי. אך אם האדם מתעקש להמשיך להאמין שהוא צודק, הוא ימשיך לחיות במתח ובכאב. מדוע הרצון לצאת צודק יוצר מלחמה פנימית? אליעד מחדד שהמציאות אינה רק בחוץ, אלא גם כוללת את האדם עצמו ואת דעותיו. כלומר, הוויכוח של האדם עם המציאות הוא בעצם וויכוח שלו עם עצמו. האדם שרוצה לצאת צודק, לא מוכן לשחרר את ההתעקשות שלו, למרות שבתוך תוכו הוא לא בטוח באמת שהוא צודק ב - 100%. אליעד מביא דוגמה קיצונית, שאם האדם היה בטוח לחלוטין בצדקתו, כל המציאות הייתה משתנה בהתאם או שהוא היה מתמזג לתוכה ... עם המציאות לחלוטין, ולא נפרד ממנה, הוא משתחרר מהוויכוח. אם הוא ממשיך להרגיש שהוא משהו נפרד, הוא ממשיך לחיות בקונפליקט פנימי. אליעד מדגיש שכל ניסיון לצאת צודק במלחמה עם המציאות מוביל לתסכול וסבל. עדיף לבדוק את האמת ולראות שאולי האדם טועה ולא צודק, ובכך לחוות שקט פנימי. למה חשוב לבדוק תמיד את האמת לפני שנכנסים לוויכוח? איך לשלוט ברצון שלנו במקום לריב עם המציאות? כיצד לפתח מודעות עצמית כדי לזהות עמדות נוקשות? מהו ההבדל בין קבלת המציאות לשינוי מציאות? איך להפסיק לריב עם עצמי ועם המציאות? למה הרצון להיות צודק גורם סבל? מדוע גם אם אתה צודק בוויכוח עם המציאות אתה מפסיד? כאשר אדם נקלע לוויכוח או מריבה עם המציאות, לא משנה כמה הוא מרגיש שהוא צודק או כמה הוא בטוח בצדקתו - במאבק מול המציאות עצמה, גם ניצחון הוא הפסד. אם אדם מתעקש אני צודק והמציאות טועה, הוא עלול לסבול, משום שהמציאות לא משתנה בגלל תחושת הצדק שלו. גם אם הוא יציג טיעונים משכנעים, במבחן המעשי הוא עדיין מתמודד עם מצב שקורה בפועל. לכן, במקום לחפש להיות צודק מול מה שקורה, כדאי להתמקד או בקבלת המצב או בניסיון כן לשנות אותו, אך ללא כעס וריב עם המציאות עצמה. למה עדיף לפעמים לומר אני טועה ולא אני צודק מול המציאות? אדם שחותר כל הזמן להוכיח שהמציאות טועה, למעשה מעניש את עצמו. ככל שהוא משוכנע שזה לא הוגן או לא מגיע לי - כך הוא נשאר בסבל. כשאדם מודה שהמציאות צודקת, או לפחות מוכן להודות שאינו בטוח בצדקתו, הוא מפסיק להילחם ומפנה אנרגיה לפתרונות. ההבנה שייתכן שאני טועה פותחת פתח לקבלת הדברים ... אדם יכול להתמרמר על כך שיש לו או שאין לו דבר מסוים, אבל ברגע שיבין שאין הבדל אמיתי או שיכיר בכך שאינו באמת יודע אם יש הבדל - תתפוגג ההתעקשות להיות צודק, והסבל יחלוף. אם בכל זאת הוא מתבצר בכך שהוא יודע שיש הבדל ושמשהו לא בסדר במציאות, הרי שהוא מתעקש להישאר בצדקתו ובמקביל להמשיך להרגיש רע. איך חוסר ידיעה עשוי לפתור את המאבק הפנימי? כשאדם אומר אני לא יודע אם יש או אין הבדל או אולי אני כלל לא צודק, עצם הודאתו באי - ידיעה פותרת את המתח מול המציאות. הבעיה מתחילה כאשר אדם בטוח שהוא יודע שהמציאות לא בסדר. אם הוא באמת מתיימר ... אומרים אני יודע משום שכולם אומרים, אבל גם זה לא מחייב שיש כאן אמת אובייקטיבית. ההכרה בכך שאיננו באמת יודעים בוודאות, מאפשרת לנו להרפות מהעמדה הנוקשה אני צודק ולהתחיל לבחון אם אולי צריך לקבל את הדברים או לשנותם בדרך נכונה יותר. כיצד הרצון לצאת צודק קשור לוויכוח עם עצמי? אליעד מסביר שבמובן העמוק, המציאות כוללת את כל מה שקורה - גם את האדם עצמו ואת דעותיו. אם אדם חווה נפרדות ... - זה ויכוח פנימי עם עצמו. במצב כזה השאלה היא עד כמה הוא בטוח בצדקתו, ועד כמה הוא מוכן לוותר על הוודאות כדי להפסיק את הקונפליקט. אם היה בטוח ב - 100% שהוא צודק, אולי היה יכול לשנות את המציאות כולה או להיעלם בתוכה, אבל לרוב האדם גם לא בטוח בצדקתו וגם לא מוותר, וכך ממשיך להיאבק. מה אפשר ... שלנו במקום לריב עם המציאות? כיצד לפתח מודעות עצמית כדי לזהות עמדות נוקשות? מהו ההבדל בין קבלת המציאות לשינוי מציאות? אליעד: שאלה - בוויכוח מה עדיף, להיות צודק, טועה או שזה לא משנה? התשובה שתלוי באיזה ויכוח. ובאיזה ויכוח גם אם אתה צודק, זה לא עוזר לך? שגם אם אתה חושב שאתה צודק או שאתה באמת
לצאת צודק - מי באמת צודק? ולמי לא חשוב להיות צודק?
... צודק - מי באמת צודק? ולמי לא חשוב להיות צודק? כפי שכבר ביארתי, כל הדעות השונות שיש בעולם, כולן נובעות משכל אחד, שהוא בא לידי ביטוי בכל אחת ואחת מהדעות שיש בעולם. ומי שהוא חכם אמיתי, שהוא יודע את השורש של כל הדעות השונות ... ורע. ולשם כך החכם מצמצם את עצמו, והוא מזדהה עם דעה כלשהי, למרות שהוא מסוגל להכיל גם את ההפך שלה. והצדק האמיתי, הוא של האמת. ורק האמת צודקת. ומי שהוא יודע את השכל שהוא השורש של כל השכלים שבעולם, הוא הצודק האמיתי. וכל הדעות שיש בעולם, הן רק שיקוף וצמצום של חלק מהשכל הגדול ביותר. וכל זמן שהאדם לא יודע את השכל הזה שהוא האמת עצמה, הוא מרגיש את הצורך לצאת צודק בויכוחים. כי מי שהוא לא מספיק צודק, אז הוא רוצה להרגיש תחושה של יציבות. ולכן הוא מנסה לצאת צודק. וכאשר האדם רחוק מהשורש של האמת שנמצאת בכל דבר, על ידי זה נוצר אצלו הרצון להיות צודק. ומי שהוא באמת צודק, הוא לא אכפת לו לצאת לא צודק. מאחר שהוא יודע שהוא הצודק, והוא יודע שכולם מסכימים איתו, ושאין שום מחלוקת בעולם בין הדעות השונות. ולכן לא חשוב לו להיות צודק, מאחר שהוא צודק בשלמות, ואין לו צורך לגרום לעצמו להרגיש שהוא צודק , מאחר שהוא כבר צודק בשלמות כנל. והחכם שהוא נוקט בעמדה כלשהי, הוא יודע שהוא רק מצמצם את עצמו בלבד כנל. כי צריך לנקוט בעמדה כלשהי, כדי שתהיה האפשרות לדבר וכולי. והחכם שחי בצורה כזו, הוא גם לא מפחד ... שכל הדעות שלו, הן רק בבחינת צמצום חלקי של האמת כדי להתקיים. אך מצד האמת הכל אחד, ואי אפשר לטעות. ונמצא אם כן, כי מי שלא חשוב לו להיות צודק, הוא הצודק באמת. כי רק מי שמחובר לשורש של הכל, רק הוא לא חשוב לו כלל להיות צודק, משום שהוא צודק בשלמות. וכאשר האדם הוא צודק בשלמות, על ידי זה הרצון שלו להיות צודק נעלם. ומי שלא יודע שהכל אחד, הוא חשוב לו להיות צודק. אבל מי שיודע שהכל אחד, הוא יודע שכל הדעות שבעולם, הן חלקים שונים של אמת אחת וכולי... ...
טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לענות ללקוח? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח תמיד צודק, מה נכון לענות? איך למכור יותר? איך לגרום ללקוח להרגיש טוב? איך לא לצאת צודק?
... בהתנגדויות לקוח, איך לענות ללקוח? הלקוח לא תמיד צודק , הלקוח תמיד צודק, מה נכון לענות? איך למכור יותר? איך לגרום ללקוח להרגיש טוב? איך לא לצאת צודק? וכאן אבאר, כי איש מכירות טוב, יש לו מראש תשובה טובה לכל התנגדות אפשרית של הלקוח. תשובה כל כך טובה, שמסבירה ללקוח, למה עליו לקנות את המוצר הזה, דווקא בגלל הסיבה ... שהוא לא אמור לקנות את המוצר, וכמו שהסברתי את זה במקום אחר. יחד עם זאת, יש לציין ולהסביר, כי לא משנה כמה אתה כאיש מכירות, חושב שאתה חכם צודק יודע מה טוב ללקוח מבין את הלקוח יותר טוב ממנו וכולי. ולא משנה כמה את חושב שהלקוח לא תמיד צודק, כי הלקוח באמת לא תמיד צודק , אעפכ עליך לדעת, כי גם אם אתה צודק, וגם אם הלקוח טועה. וגם אם הלקוח טיפש גמור ואתה חכם מוחלט, ואתה יודע בדיוק מה נכון ללקוח וכולי, אעפכ אין מצווה להראות ללקוח שהוא טועה. המטרה בתהליך מכירה, היא למכור ללקוח את המוצר. ולא בהכרח שאם תראה ללקוח שהוא טועה ושאתה צודק, לא בהכרח שזה ישרת את המטרה של המכירה. כי יכול להיות שזה יפגע באגו של הלקוח וכיוב, ואז הלקוח דווקא ירגיש רע ולא ירצה לקנות ממך את המוצר. לא בגלל שהמוצא לא מתאים ...
התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע
התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע
... עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה מנוגדת? כשאדם טוען ... אופן. הגישה השנייה: אני מבין את ההיגיון שלך, אבל זה לא נכון - כאן אנחנו מודים שיש היגיון בטענתו של האדם, אך מסיקים שהמסקנה שלו שגויה. הגישה השלישית: אתה צודק, אבל זה לא רלוונטי במקרה הזה - בגישה זו אנחנו מודים שהצד השני צודק בהקשר מסוים, אך מדגישים כי זה לא חל על המקרה הנוכחי. כיצד פועלת הגישה הראשונה - שלילת הטענה במאה ... נענה לו באופן ישיר: לא נכון, אתה טועה לגמרי. זה לא הגיוני בכלל. בגישה זו, המטרה היא להבהיר לצד השני שהוא טועה באופן חד משמעי ולחסום כל אפשרות להאמין שהוא צודק. כיצד פועלת הגישה השנייה - הבנת ההיגיון אך שלילת התוצאה? בגישה השנייה, אנחנו מראים לצד השני שהבנו ... שבהם המטרה היא להגיע להסכמה, נעדיף את הגישות שבהן יש הכרה מסוימת בטענות הצד השני. בגישה השלישית, לדוגמה, לא נשדר לאדם שהוא טועה, אלא נוכל להסביר לו שהוא צודק במקרים מסוימים, אך לא במקרים הנוכחיים. לעומת זאת, אם חשוב לנו להראות לצד השני שהוא טועה, נבחר ... אפילו באופן חד - משמעי, בין אם זה כדי להראות שהוא טועה בפני אחרים, ובין אם זה כדי לערער אותו או להבהיר לו את גודל טעותו בלי להשאיר לו פתח מחשבה שהוא צודק. בשני המקרים הללו, הצורך שונה: במקרה הראשון, אין לנו עניין להוכיח לו שהוא טועה לגמרי, אלא רק לגרום ... הגישה השנייה: אני מבין את ההיגיון שלך, אבל זה לא נכון - כאן מכירים בכך שיש סיבה לטענה של האדם, אך בכל זאת מסיקים שהמסקנה שלו שגויה. הגישה השלישית: אתה צודק, אבל זה לא רלוונטי במקרה הזה - כאן לא שוללים את דבריו באופן מוחלט, אלא אומרים לו: כן, העמדה שלך ... אם מישהו אומר עכשיו יום למרות שהשעה היא חצות לילה, עונים לו באופן ישיר: לא נכון, אתה טועה לגמרי. זה לא הגיוני בכלל. אין שום מקרה שבו אתה יכול להיות צודק. במקרים מסוימים, אנשים בוחרים בדרך זו כאשר הם רוצים להבהיר לצד השני שהוא טועה באופן חד - משמעי ... ומה הרעיון שהיא מיישמת? תשובה: בגישה השלישית לא אומרים לאדם אתה טועה, אלא משתמשים בטכניקה שממקמת את דבריו בהקשר אחר. בפועל, אומרים לו: נכון, אתה צודק, אבל רק במצב מסוים או במקום אחר. למשל, אם מישהו טוען: עכשיו יום, כשאנו רוצים להגיד לו שעכשיו לילה, ... כאן, השעה לילה. כך, הצד השני יוצא עם תחושה שדבריו אינם בהכרח שגויים לגמרי, אלא פשוט לא רלוונטיים למקרה הנוכחי. במקום להגיד לו: אתה טועה, אומרים: אתה צודק בנסיבות אחרות. זה מונע ממנו לחוש שהוא לגמרי טעה ועוזר ליצירת הסכמה ותחושת הרמוניה. יחד עם זאת, אם ... שיסכים איתנו? ומה קורה אם כן אנו רוצים שיבין שהוא טועה? תשובה: כאשר המטרה שלנו היא להגיע להבנה משותפת וליצור תחושה חיובית בין הצדדים, נשתמש בגישה של אתה צודק, אבל רק במקרה אחר (הגישה השלישית), או בגישה השנייה שבה אנו מבינים את ההיגיון שלו אך מסבירים מדוע ... נדגיש שהצד השני טועה ב - 100 אחוז. לפעמים נרצה לומר לו, אתה לא טועה לגמרי, אך עדיין המסקנה לא נכונה בשום הקשר שאנו מדברים עליו. ולפעמים נעדיף להגיד, אתה צודק, רק שזה לא חל כרגע כאן. טכניקות שכנוע נוספות כלים בתקשורת בין אישית הבנת הפרספקטיבה של הצד השני ... אותו, רוצים לזעזע אותו מה שזה לא יהיה רוצים להראות לו שהוא טועה. לעומת זאת יש מצבים שאין לנו עניין להראות לו שהוא טועה יש לנו עניין להראות לו שאנחנו צודקים ליצור איתו הסכמה. עכשיו בהנחה שאנחנו רוצים להראות לבן אדם שהוא טועה אז נעשה הכל כדי להראות לו שהוא טועה אבל בהנחה שאנחנו שאין לנו עניין בלהראות לו שהוא טועה יש לנו עניין בלהראות לו שאנחנו צודקים וליצור איתו הסכמה אז בעצם עכשיו זה מתחלק לשלושה חלקים, כשמישהו טוען טענה דרך אחת שאפשר להתייחס ... אוקי אז בקיצור יש איך שאמרתי אפשרות אחת להגיד לו לא נכון אתה טועה אפשרות שנייה להגיד לו אני מבין שאתה חושב שככה וככה בגלל שככה וככה ובאמת מההיבט הזה אתה צודק אבל זה לא נכון כי 4.. 5.. 6... והאפשרות השלישית היא שהיא בעצם האידיאלית היא הולכת ככה, כשמישהו טוען טענה אז בעצם אנחנו לא נגיד לו שהוא טועה אנחנו לא נגיד לו שיש אפשרות לחשוב שהוא צודק ואף על פי כן הוא טועה אנחנו נגיד לו שהוא צודק אבל הוא צודק רק במקרה אחר ובמקרה שלנו זה לא רלוונטי. זאת אומרת אם לדוגמה נגיד בן אדם יגיד עכשיו יום ונגיד ... עם חוויה שאמרו לו תראה אנחנו מבינים למה יש היגיון במה שאתה אומר אבל אף על פי כן זה לא נכון ולכן אתה טועה או אתה לא טועה בכלל כל מה שאמרת זה נכון אבל אתה צודק במקרה שככה וככה אבל במקרה שלנו זה לא רלוונטי ואז בווריאציה השלישית הזאת הבן אדם לא יצא עם תחושה ... שהוא אמר משהו לא רלוונטי אבל בגדול אני מנסה להעביר את המסר שבסופו של דבר בווריאציה השלישית בצורה השלישית אנחנו לא אומרים לבן אדם אתה טועה אומרים לו אתה צודק נכון אבל פה יש מקרה אחר, בן אדם אמר שדדו אותי 1. לא נכון לא שדדו אותך 2. כן אני מבין שאתה חושב ... בדיוק הפוך יותר מאשר חשוב לנו שהוא יסכים איתנו חשוב לנו שהוא יבין שהוא טועה ולכן יש שלוש דרכים להראות לבן אדם שהוא טועה. הדרך האחת זה להגיד לו תראה אתה צודק במקרה אחר לא במקרה שלנו הדרך השנייה היא להגיד לו, אני עכשיו מסביר את כל האפשרויות הפוך אז הדרך ... שהוא טועה, אם לדוגמה יש וויכוח בין שני אנשים ואנחנו רוצים להראות שהבן אדם השני טועה באופן מוחלט אז אסור, זה בדיוק הפוך אז אסור לנו להגיד לו אתה יודע אתה צודק אבל כרגע זה לא המקרה לא זה לא טוב כי אסור שבראש שלו שהוא יחשוב שהוא צודק, אסור שמי שנמצא סביבנו ישמע את המילים אתה צודק במקרה ש... הוא לא צודק. עכשיו לא רק שזה אסור האפשרות השלישית גם האפשרות האמצעית שאומרת תגיד לו אני מבין את ההיגיון שלך ... לב לשני הקצוות בקצה אחד אנחנו מראים לבן אדם שהוא טועה המחויב המהות זה להראות לו שהוא טועה, טועה פירושו תמיד טועה מכל היבט טועה, אין שום אפשרות לחשוב שאתה צודק ואין שום מקרה שאתה יכול להיות צודק, דהיינו, מוחלט בהחלט אתה טועה ואפילו זה שהבנו מה אמרת גם זה עצמו נס גדול כי זאת טעות כל כך גדולה ... נכון אחרת לא יכולת להבין את זה. גם פה יש היבט מסוים אפילו כדי להגיד למישהו שהוא טועה צריך להבין את מה שהוא אמר בשביל להבין את מה שהוא אמר צריך לחשוב שהוא צודק מהיבט מסוים כי אם מה שהוא אמר זאת טעות מוחלטת אז אתה לא מבין אז מה יש להגיד בכלל שהוא טועה לא ...
איך לקבל שירות יותר טוב? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך? איך להתייחס לנותן שירות? איך לגרום למוכר לרצות לתת לך הנחה? איך להתייחס לאנשים בכבוד? איך להתייחס בכבוד לנותני שירות? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לא צודק, הלקוח תמיד צודק
איך לקבל שירות יותר טוב? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך? איך להתייחס לנותן שירות? איך לגרום למוכר לרצות לתת לך הנחה? איך להתייחס לאנשים בכבוד? איך להתייחס בכבוד לנותני שירות? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לא צודק, הלקוח תמיד צודק
... איך לגרום למוכר לרצות לתת לך הנחה? איך להתייחס לאנשים בכבוד? איך להתייחס בכבוד לנותני שירות? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לא צודק, הלקוח תמיד צודק איך לקבל שירות טוב יותר? אם אתם רוצים לקבל שירות טוב יותר מנותני שירות, השלב הראשון הוא להבין שצריך להתייחס אליהם ... שירות. פעמים רבות אנשים ניגשים לשירות עם ציפיות גבוהות כי הם משלמים כסף או כי הם מאמינים בעקרון הלקוח תמיד צודק . אולם, חשוב לזכור כי נותן השירות הוא לא רק עובד או מישהו שמספק לכם שירות, אלא הוא אדם עם רגשות, מחשבות ותחושות. מהי ... שאם הם משלמים למישהו כסף או שוקלים לעשות עסקה איתו, אז הוא מחויב להם לחלוטין. יש גם את התפיסה שהלקוח תמיד צודק ושתמיד צריך להתייחס אליו בכבוד. אך בפועל, מי שנותן לכם שירות הוא בן אדם עם רגשות, מחשבות ותחושות. הוא אולי עובד ...
ויכוחים / להיות צודק / תחרותיות - מהי תכונת הנצחנות? איך להשתמש בה בצורה נכונה?
... להיות צודק תחרותיות - מהי תכונת הנצחנות? איך להשתמש בה בצורה נכונה? תכונת הנצחנות (מלשון ניצחון), היא התכונה שגורמת לאדם לרצות לנצח, להיות צודק , להיות הכי חכם ולומר את המילה האחרונה. וכאן במאמר, נדבר על הרצון של האדם להיות צודק, בהקשר של ויכוחים. תכונת הנצחנות היא טובה. אם האדם לא היה רוצה לנצח את חברו ולהיות צודק, הרי שהוא היה מתפתה להאמין לכל מיני אמונות כזב, בלי לבדוק את האמינות שלהן. כאשר ... מנסים לגרום לו לשנות את דעתו הנוכחית. והרצון להיות צודק, הוא זה שגורם לאדם לבדוק, האם מה שאומרים לו, הוא נכון או לא. מצד שני, לפעמים ... האמת. וגם אם האדם עושה טעות כלשהי, אם הרצון שלו להיות צודק, הוא הרצון החזק ביותר שיש לו, הרי שקשה מאוד לגרום לו להבין שהוא טועה. כי תכונת הנצחנות לא סובלת את האמת. ומי שרוצה להיות צודק, לא יודה על האמת בקלות. והדבר הזה, פוגע כמובן באדם עצמו. כי כאשר האדם טועה, מצד ... לא להאמין לשקרים, אלא לנסות להתעקש על דעתו ולחשוב שהוא צודק. אך מהצד השני יש לו גם את האינטרס להבין שהוא טועה ולהפסיק לטעות. והשאלה הנשאלת ... מה עושים? איך יכול האדם להשתמש בצורה נכונה ברצון להיות צודק, בלי שהוא יפגע ביכולת שלו לראות את האמת? והתשובה היא, כי כדי להשתמש נכון בתכונת ... של הדבר. דהיינו, על האדם להבין ממה נובע הרצון שלו להיות צודק, ולהיצמד לשורש של הרצון להיות צודק. ומאיפה מגיע הרצון להיות צודק? תשובה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי מטבע הדברים, ככל שהאדם יודע טוב יותר את האמת, כך הוא חכם יותר וצודק יותר. והסיבה שבגללה האדם רוצה לנצח ולהיות צודק, היא משום שהאדם רוצה להתקרב אל האמת, ולהרגיש שהוא יודע את האמת. ולמה האדם רוצה ... מסוגל לחשוב שהוא רחוק ממנה. ולכן הוא מתעקש כל כך להיות צודק... נמצא אם כן, כי השורש של הרצון להיות צודק, הוא הרצון של האדם להתקרב אל האמת. וכאשר האדם מבין את הסיבה הפנימית שבגללה הוא רוצה להיות צודק, ומבין שמה שהוא באמת רוצה, זה להיות קרוב אל האמת, על ידי זה האדם יכול להשתמש בחוכמה ברצון להיות צודק. ואיך? על ידי זה שהאדם ימשיך לרצות להיות צודק, אבל צודק באמת. על האדם לזכור שמה שהוא באמת רוצה, זה להיות קרוב אל האמת. וזאת הסיבה שבגללה הוא רוצה לצאת צודק. ולכן, על האדם לטובת עצמו להמשיך להתעקש להיות צודק, אבל להיות צודק באמת. דהיינו, מצד אחד על האדם לא לקבל את מה שאומרים לו בלי לברר שזו האמת. אבל ... עניין, זה מושלם לא לוותר ולהמשיך להתעקש להוכיח שאתה צודק. אבל צריך לזכור כי חשוב יותר להתקרב אל האמת. ועל האדם להתווכח ללא פחד, כל זמן ...
איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק?
איך לרפא סכיזופרניה? איך להפוך משוגע לחכם? איך לרפא מחלות נפש? איך לשכנע משוגעים? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להתמודד עם חולי נפש? איך לטפל בהפרעת אישיות? אולי אני משוגע? אולי הוא צודק?
... אולי אני משוגע? אולי הוא צודק? איך לרפא סכיזופרניה והפרעות נפש ... אמיתי ולברר יחד איתו האם הוא צודק או לא. למה גישה ישירה לשכנוע ... צריך להניח שאולי המטופל באמת צודק ואולי המטפל טועה, או אולי שניהם ... למטופל. אם המטפל בטוח שהוא צודק ושאינו יכול לטעות, הוא לא יצליח ... בא מתוך הבנה שאולי המטופל צודק, נפתח מקום אמיתי לשיח, והמטופל ... ינסו לשאול בכנות אולי השני צודק?, יוכלו להגיע להבנה ולמכנה ... אחריו? האם יש סיכוי שהמטופל צודק ואני טועה? שאלות אלו יוצרות ... להיות פתוח לאפשרות שהמטופל צודק. עצם ההבנה הזאת - אולי הוא צודק ואני משוגע - כבר מייצרת דינמיקה ... להיות פתוח לכך שהמטופל צודק. כך, לפי אליעד, אפשר לרפא גם ... שתמיד קיימת האפשרות שהמטופל צודק והמטפל טועה, או ששניהם טועים, ... אולי באמת יש מצלמה, אולי אתה צודק, בא נבדוק את זה ביחד. ברגע שהאדם ... שהוא עצמו טועה והמטופל צודק, או ששניהם טועים. עצם הגישה ... כל צד אולי טועה, איפה הוא צודק, ומה אפשר ללמוד מהאחר. רק בגישה ... לגלות שהם לא בטוחים לגמרי מי צודק, ולכן עליהם להמשיך לבדוק ביחד. ... נפש? אולי אני משוגע והוא צודק? איך ניתן לרפא אנשים סכיזופרניים ... המטופל, מתוך ההבנה שאולי הוא צודק ואולי המטפל הוא זה שטועה. כאשר ... למטופל יש אפשרות שהמטופל צודק והמטפל טועה, שהמטפל צודק והמטופל טועה, או ששניהם טועים (או ששניהם צודקים בדרך מורכבת יותר). אם באים ... במקום לגשת אליו בגישה של אני צודק, אתה טועה, אתה חייב לעשות ... למה הוא לא רוצה, אולי הוא צודק, אולי כרגע עדיף לו לשחק, אולי יש ... אם אחד הצדדים בטוח שהוא צודק לגמרי והשני טועה, אין אפשרות ... לא רואה, אולי הצד השני גם צודק בנקודות מסוימות, אפשר להגיע ...
ויכוחים, ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
ויכוחים, ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
... ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים מהי הדרך להימנע מויכוחים ומלחמות על מי צודק? ההרצאה עוסקת בתופעת הוויכוחים ובדינמיקה של מי צודק, תוך הבנת ההבדל בין חשיבה מוחלטת לחשיבה יחסית. אליעד כהן מציין כי אחד הגורמים העיקריים לוויכוחים הוא הרצון של אנשים להיות צודקים, אולם פעמים רבות האמת אינה מוחלטת ויכולה להיות כפולה. במקרים כאלה, הוויכוחים הופכים לבלתי נמנעים, אך המפתח להתמודדות עימם הוא להבין ולהכיר בכך ששני הצדדים יכולים להיות צודקים בו זמנית. מה הכוונה בחשיבה מוחלטת מול חשיבה יחסית? אליעד מסביר את ההבדל העקרוני בין חשיבה מוחלטת לחשיבה יחסית. חשיבה מוחלטת היא כאשר ... מאמין כי יש רק תשובה אחת נכונה, והמציאות חייבת להתאים לה. חשיבה יחסית, מצד שני, רואה את המציאות דרך עיניים גמישות יותר, המאפשרות הכרה בכך שלפעמים כל צד יכול להיות צודק. הדוגמאות שהוא מביא מדגימות כיצד לעיתים קרובות אנחנו נתפסים לדעות מוחלטות, בעוד שיש מצבים שבהם האמת היא שמציאות כפולה קיימת בו זמנית. האם אפשר להבין את שני הצדדים בוויכוח אחד? במהלך ההרצאה, אליעד מציג את הרעיון כי לעיתים קרובות אנחנו לא מצליחים לראות את האמת המלאה בגלל שאנחנו סגורים על מי צודק. הוא מביא דוגמה של מצב שבו שני אנשים מסתכלים על אותו אובייקט, לדוגמה כוס מים חצי מלאה, אחד יאמר שהכוס חצי מלאה והשני יאמר שהיא חצי ריקה. למעשה, שני הצדדים צודקים - אחד רואה את המים מהצד החיובי ואחר רואה את המצב כמשהו חסר. אולם, אם כל אחד מהם יתעקש על עמדתו בצורה מוחלטת, תיווצר מחלוקת מיותרת. ... רחבה יותר של המציאות. כיצד להימנע מוויכוחים מיותרים? כפי שהסביר אליעד, הדרך להימנע מוויכוחים היא להבין את המהות של כל ויכוח. כאשר אדם נכנס לוויכוח מתוך גישה של אני צודק, הוא עלול להיתקל במבוי סתום. לעומת זאת, אם תפסוק בין הוויכוח של גם וגם, שבו אפשר לראות את המצב מנקודות מבט שונות, ניתן להגיע לפתרונות ... חסרות תכלית. הכוונה היא לשאוף להסתכלות רחבה יותר ולא לחשוב על דברים במונחים של נכון או לא נכון. גם כשאנחנו מתווכחים, עלינו להכיר בכך שלפעמים שני הצדדים יכולים להיות צודקים במידה מסוימת. מהו המושג של דבר והיפוכו? איך זה קשור לוויכוחים? אליעד מסביר את המושג של דבר והיפוכו, שבו עקרונית כל רעיון יכול להתקיים ... מציאותית ויכולה להוביל לאי - הבנה ולויכוחים. באמצעות הכרה בשני הצדדים של כל סיפור, אפשר להגיע לתובנות חדשות ולהימנע מעימותים מיותרים. איך לא להיתקע במלכודת של אני צודק ואתה לא? המשמעות של הימנעות מוויכוחי מי צודק היא לאו דווקא להימנע מלדבר או מלהביע דעה, אלא ללמוד את הגמישות שיכולה להיות בתוך ויכוח. אליעד ממליץ להימנע להיכנס למצב שבו אתה שואל את עצמך כל הזמן מי צודק? כי לעיתים קרובות התשובה היא שבסופו של דבר, שני הצדדים יכולים להיות צודקים במידה מסוימת. גם אם נראה שהרצון לצאת צודק גורם לעימותים, בסופו של דבר הנכונות לראות את שני הצדדים יכולה להביא לשיפור בהבנה וביחסים. איך להימנע מויכוחים? מהי חשיבה מוחלטת ויחסית? האם אפשר שכולם יהיו צודקים בו זמנית? מהו דבר והיפוכו וכיצד זה קשור לוויכוחים? איך לא להיתקע במלכודת של מי צודק?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צודק, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צודק, איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, מאמן אישי לילדים נוער והורים, יועץ טיפולי בתחום צודק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4844 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:17:12 - wesi1