... כאיש מכירות, ניהול עובדים כתהליך
מכירה, למה מנהל צריך להיות איש מכירות? עובדים
כלקוחות, יחסי מנהל עובדים,
התנגדויות עובדים, איזה תכונות צריך מנהל? תכונות ניהוליות, תכונות אופי לתפקיד ניהולי, תכונות של ניהול, תכונות למנהל למה מנהל חייב להיות איש מכירות טוב? ... מטרות עסקיות. בפועל, אליעד כהן מסביר שלנהל עובדים זה תהליך של
מכירה לכל דבר. מנהל טוב הוא בהכרח איש מכירות טוב - אפילו אם הוא עצמו אינו עוסק
במכירה ישירה
ללקוחות. מה זה אומר למכור לעובדים את התפקיד שלהם? כשאליעד מדבר על כך שמנהל צריך להיות איש מכירות טוב, הוא מתכוון לכך שהמנהל צריך למכור לעובדים את התפקידים שלהם. זהו תהליך
מכירה פנימי, שבו: המוצר שאותו יש למכור הוא התפקיד או המשימה שהעובד צריך לבצע.
הלקוח הוא העובד עצמו. איש המכירות בתהליך הזה הוא המנהל. התהליך הזה דורש מהמנהל לא רק להטיל משימות אלא לשכנע את העובדים לקבל את המשימות מרצונם ומתוך תחושה ... ושהם עושים זאת למען עצמם ולא רק כי המנהל דרש זאת. איך להתמודד עם
התנגדויות של עובדים? כמו בכל
מכירה, גם לעובדים יש
התנגדויות לקנות את התפקיד שלהם.
התנגדויות אלו יכולות להתבטא בכך שהעובד אינו מעוניין לבצע משימה, לא נהנה מתפקיד מסוים, או לא מבין למה דווקא הוא צריך לבצע את המשימה הזו. מנהל שאינו מומחה במכירות לא ידע איך להתייחס
להתנגדויות אלה. התוצאה תהיה שהוא לא יצליח לגרום לעובדים לבצע את המשימות בצורה יעילה או מרצון. מנגד, מנהל שיודע למכור לעובדים את התפקיד שלהם בצורה טובה, מבין את הפסיכולוגיה של העובדים, מזהה את
ההתנגדויות ומצליח לענות עליהן בצורה מדויקת ומשכנעת, יצליח להניע את העובדים לפעולה מתוך מוטיבציה אמיתית. מהן התוצאות של ניהול ללא מיומנויות
מכירה? מנהל שאינו איש מכירות טוב ינהל את הצוות שלו באופן עקום. מה זאת אומרת עקום? המשמעות היא שהעובדים יבצעו את משימותיהם בחוסר חשק, ללא מוטיבציה, או ... ורצויה עבורם. כך הוא יוביל את הצוות שלו להצלחה רבה. כיצד מיומנויות
מכירה משפיעות על הצלחת הארגון כולו? ברגע שהמנהל יודע למכור את התפקידים לעובדים שלו, העובדים יבצעו את המשימות שלהם בצורה טובה, מתוך שמחה ומוטיבציה אמיתית. ... הישירה תהיה הצלחה משמעותית יותר של הארגון כולו. כלומר, מיומנויות
מכירה הן למעשה כלי ניהולי מהותי ביותר, המשפיע ישירות על הצלחת הארגון ועל השגת היעדים העסקיים. האם מנהל יכול להצליח בלי כישורי
מכירה טובים? אליעד מדגיש שאין אפשרות למנהל להיות באמת טוב בתפקידו אם הוא לא מבין במכירות או אינו בעל כישורי
מכירה. גם אם למנהל יש צוות מכירות ייעודי, עדיין ניהול עובדים הוא תמיד
מכירה פנימית של משימות ותפקידים. מנהל שלא מבין זאת לא יצליח לייצר שיתוף פעולה אמיתי מצד העובדים ולא יוכל להביא להישגים משמעותיים בטווח הארוך. אילו תכונות ... על פי אליעד כהן, התכונות ההכרחיות לתפקיד ניהולי מוצלח הן: יכולת
מכירה ושכנוע - לדעת למכור את התפקיד לעובדים. יכולת תקשורת טובה - לדבר בשפתם של העובדים ולהבין מה מניע אותם. הבנת
התנגדויות - לזהות מדוע עובד מסוים לא רוצה לבצע משימה ולפתור את
ההתנגדות שלו. יכולת ליצור מוטיבציה פנימית - לגרום לעובדים להרגיש שהתפקיד שלהם משרת את המטרות האישיות שלהם, לא רק את מטרות הארגון. לסיכום, מנהל טוב חייב ... אמיתית לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר. איך להיות מנהל ולהצליח?
התנגדויות מכירה מול העובדים למכור לעובדים את התפקיד שלהם מאפיינים של מנהל מצליח איך לנהל עובדים? תכונות אופי של מנהל טוב איך להצליח בתפקיד ניהולי? שלום חברים, ... חייב להיות איש מכירות טוב? מנהל שלא מבין במכירות, שאין לו כישורי
מכירה טובים, לא יכול להיות מנהל טוב. למה? כי להיות מנהל זה בעצם להיות איש מכירות - גם אם לא מדובר במכירות
ללקוחות חיצוניים. ייתכן שמנהל יאמר: אבל אני לא עוסק במכירות, יש לי אנשי מכירות שמוכרים בשבילי. זו טעות. מנהל מוכר לעובדים שלו את התפקיד שלהם. אתה רוצה ... עליך למכור לו את זה. במילים אחרות: המוצר - הוא התפקיד של העובד.
הלקוח - הוא העובד. איש המכירות - זה אתה. העובד שלך, כמו כל
לקוח, עלול להביע
התנגדויות - אולי הוא לא רוצה לבצע את התפקיד, לא נהנה ממנו או לא מבין את החשיבות שלו. כאן נכנס לתמונה הכישרון שלך כאיש מכירות: עליך להבין את
ההתנגדויות שלו ולדעת איך לגרום לו לקנות את התפקיד שלו - כלומר, לקבל אותו מתוך רצון אמיתי, לחשוב שזה מה שהוא רוצה לעשות ולהאמין שהוא עושה זאת למען עצמו. ...