אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הסיבה מחויבת? ✔ניתוח סיבתיות, ניתוח סיבה ותוצאה, פירוק לגורמים של סיבתיות, לוגיקה, 4 ידיעות בתהליך סיבתיות, האם הסיבה מחויבת? האם התוצאה מחויבת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניתוח סיבתיות, ניתוח סיבה ותוצאה, פירוק לגורמים של סיבתיות, לוגיקה, 4 ידיעות בתהליך סיבתיות, האם הסיבה מחויבת? האם התוצאה מחויבת? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה?
מהו ניתוח סיבתיות וכיצד מפרקים סיבה ותוצאה?

הנושא שאליעד כהן מסביר הוא ניתוח סיבתיות ופירוק של מושגים, רעיונות ומשפטים למרכיביהם הבסיסיים ביותר. אליעד כהן מדגים כי לכל מושג או משפט שאדם אומר יש למעשה חלקים פנימיים, וניתן לפרק אותם לרכיבים ולנתח כל רכיב בפני עצמו, על מנת לבחון לעומק את מידת נכונותו ואת מידת הקשר בינו לבין שאר הרכיבים.

איך מפרקים מושגים ומחשבות באמצעות דוגמאות של צבעים?

אליעד מסביר תחילה דרך דוגמה של צבעים: כשאדם רואה צבע כמו זהב, מדובר למעשה בצבע שמורכב מצהוב, כתום ואדום. באופן דומה, אפרסק מורכב מכתום וצהוב, וטורקיז מורכב מכחול וירוק. הוא מציין שאפילו צבע פשוט כמו ירוק הוא למעשה שילוב של כחול וצהוב. הדוגמה ממחישה שכל דבר מורכב למעשה מרכיבים בסיסיים יותר, וכאשר רוצים להבין את הדבר לעומקו או אפילו להעלימו, יש לפרק אותו לחלקיו הפשוטים ביותר.

איך מנתחים את המושג "שולחן לבן"?

אליעד מסביר כי כשאדם אומר "שולחן לבן", הוא למעשה אומר כמה משפטים וכמה רעיונות בו זמנית. ראשית, יש את ההנחה שיש "משהו" בכלל. שנית, קיימת ההנחה שיש דבר הנקרא "שולחן". שלישית, קיימת ההנחה שיש דבר הנקרא "לבן". בנוסף, קיימת גם הטענה שהשולחן הוא לבן. יוצא מכאן שהמשפט הפשוט "זה שולחן לבן" מורכב למעשה משש הנחות שונות, שכל אחת מהן יש לנתח ולבדוק בנפרד.

מהן ארבע הידיעות בתהליך של סיבה ותוצאה?

אליעד כהן מפרט על ארבע ידיעות שנמצאות בכל משפט או סיפור שמביע קשר של סיבה ותוצאה. כשהוא מדגים משפט כגון "איחרתי כי היה פקק", הוא מסביר כי המשפט כולל ארבעה חלקים הכרחיים:
  • יש טענה שהתוצאה קרתה (איחרתי).
  • יש טענה שהסיבה קרתה (היה פקק).
  • יש טענה שהסיבה (הפקק) קרתה לפני התוצאה (האיחור).
  • יש טענה שהסיבה (הפקק) גרמה לתוצאה (האיחור).
כיצד בודקים האם משפט של סיבה ותוצאה נכון?

אליעד כהן מסביר כי כדי לבדוק אם משפט סיבה ותוצאה הוא נכון, יש לשאול ארבע שאלות מדויקות לגבי כל אחד מארבעת הרכיבים שפורטו קודם לכן. לדוגמה, כאשר אדם אומר "כואב לי הראש כי לא אכלתי", צריך לשאול:
  • האם באמת כואב לו הראש?
  • האם באמת הוא לא אכל?
  • האם זה שלא אכל גורם בהכרח לכאב הראש?
  • האם כאב הראש הוא בוודאות בגלל שלא אכל?
כל אחת מהשאלות האלו חיונית, כי גם אם חלק אחד מהן לא נכון, זה מספיק כדי לשבור את משפט הסיבתיות כולו.

איך מנתחים סיבתיות כשהיא כוללת רצונות ומחשבות?

אליעד כהן מרחיב ואומר שכאשר מדובר ברצונות ומחשבות, הניתוח נהיה מורכב יותר. למשל, כשאדם אומר "אכלתי כי לא רציתי להיות רעב", יש כאן מספר רכיבים:
  • לא רציתי להיות רעב.
  • בגלל שלא רציתי להיות רעב - אכלתי.
  • אכלתי, ולכן לא הייתי רעב.
גם כאן יש לשאול מה בא קודם, הסיבה (הרצון) או התוצאה (הפעולה), וכך להבין באופן מדויק יותר את המחשבה ואת הקשר שלה לפעולה.

איך מנתחים פעולה כמו "כתבתי כדי לזכור"?

אליעד מסביר דוגמה נוספת של פעולה פשוטה לכאורה: "כתבתי על נייר כי חשבתי שאזכור". במשפט זה קיימים ארבעה רכיבים:
  • חשבתי שאני אזכור אם אכתוב.
  • רציתי...
בחיים הבדל בוודאות סיבה תוצאות אליעד המציאות יעילות לפרק את סיבה תוצאה סיפורים 4 ידיעות בתהליך סיבתיות גורמים גורמים של סיבתיות האם הסיבה האם הסיבה מחויבת האם הסיבה מחייבת את התוצאה האם התוצאה מחויבת האם התוצאה מתחייבת מהסיבה הסיבה מחויבת הסיבה מחייבת הסיבה מחייבת את התוצאה התוצאה מחויבת התוצאה מתחייבת התוצאה מתחייבת מהסיבה ידיעות לגורמים לוגיקה מחויב מחייבת את התוצאה מתחייבת מהסיבה ניתוח ניתוח סיבה ותוצאה ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ותוצאה סיבה מחויבת סיבה מחייבת סיבות סיבתיות פירוק פירוק לגורמים פירוק לגורמים של סיבתיות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות
ניתוח סיבתיות, מה הסוד של אליעד כהן? איך לפתור כל בעיה? 4 שאלות לניתוח בעיות, ניתוח קשר סיבה ותוצאה, איך להחליש רצון? איך לפתור פחד? איך לפתור בעיות? נוסחה לפתרון בעיות, איך לנתח סיבה ותוצאה? 4 שאלות של ניתוח סיבתיות
ניתוח סיבתיות, מה הסוד של אליעד כהן? איך לפתור כל בעיה? 4 שאלות לניתוח בעיות, ניתוח קשר סיבה ותוצאה, איך להחליש רצון? איך לפתור פחד? איך לפתור בעיות? נוסחה לפתרון בעיות, איך לנתח סיבה ותוצאה? 4 שאלות של ניתוח סיבתיות
... תרגול ניתוח סיבתיות, מהי סיבה? מהי תוצאה? ניתוח סיבתיות של סגר הקורונה, מה הנוסחה של אליעד כהן? מה השיטה של אליעד כהן? האם הסיבה מחויבת? האם הסיבה אפשרית? האם הסיבה אולי נכונה? האם הסיבה חוקית? האם הסיבה בטוח לא נכונה? האם אפשר לרצות משהו בלי סיבה? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? ...
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים מהן שלוש השאלות שחובה לשאול כשבודקים קשר סיבתי? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את הדרך הנכונה והמדויקת לחקור ולנתח קשרים סיבתיים, ומציג שלוש שאלות עיקריות שצריך לשאול בכל פעם שניתנת טענה על סיבה ותוצאה. הוא מפרט על חשיבות הבנת סיבתיות בצורה יסודית, ומדגיש כי ללא הבנת השאלות ... להבין באופן עמוק האם סיבה מסוימת אכן הביאה לתוצאה, או שזו אשליה או תוצאה של גורמים אחרים. השאלה הראשונה: האם הסיבה בהכרח מחייבת את התוצאה? השאלה הראשונה היא להבין האם עצם קיומה של הסיבה מוביל בהכרח לתוצאה זו ולא לתוצאה אחרת. למשל, אם מישהו טוען שהוא לא קנה מוצר כי הוא ... השאלה היא להבין אם הסיבה כביכול חייבה את התוצאה, או שזו רק פרשנות או תגובה מתוך אפשרויות רבות. השאלה השנייה: האם התוצאה נובעת רק מהסיבה הזאת , או שישנן סיבות נוספות או אחרות? השאלה השנייה באה לבדוק אם התוצאה באמת נבעה מהסיבה שצוינה או שמא היו סיבות נוספות או אחרות. למשל, אם ... שיכולים להשפיע על התוצאה. השאלה השלישית: מהי הסיבה של הסיבה עצמה? השאלה השלישית חוקרת את המקור של הסיבה הראשונית עצמה. למשל, אם אדם אומר שהוא שומר מצוות ...
מה הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית
מה הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית
... הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית מה הסיבה האמיתית לכך שרע לך בחיים? אליעד כהן עוסק בהרצאה בשאלה עמוקה וחשובה, מהי הסיבה האמיתית לכך שרע לך בחיים? הוא מסביר בצורה מפורטת את הצורך לחקור לעומק את הסיבות לרגשות ולרצונות שלנו, ומדגיש שעלינו להתבונן פנימה בצורה יסודית כדי להבין את ... מעניינת ואומר שאם מישהו טוען שרע לו כי הוא מבדיל בין דברים, הוא צריך לשאול את עצמו לעומק האם זאת באמת הסיבה האמיתית. למשל, אדם עשוי לטעון שרע לו כי הוא מבין מה טוב ומה רע, אך אליעד מדגיש שאין זאת סיבה אמיתית או מחייבת. כי אם זה היה נכון, אז כל פעם שהיה מבדיל בין דברים, תמיד היה רע לו, וזה לא קורה. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם אומר שרע לו כי הוא לבד. אך אם הוא חושב שהסיבה לרגשותיו השליליים היא שהוא מבדיל בין יש לאין, הוא חייב לשאול את עצמו האם כל פעם שהוא לבד זה בהכרח רע לו? אם ישנם רגעים שבהם הוא לבד ולא רע לו, אז ההבדלה הזאת אינה הסיבה המחייבת את התחושה הרעה שלו. כך מתברר לו שהסיבה האמיתית היא אחרת, ועליו להמשיך לחקור פנימה. מה ההבדל בין סיבה מחייבת לסיבה מאפשרת? אליעד מפרט ומבהיר את ההבדל בין שני סוגי סיבות: סיבה מחייבת - סיבה שחייבת ליצור תוצאה ספציפית. לדוגמה, הפעולה החשבונית של 2+2 מחייבת את התוצאה 4. אין אפשרות אחרת, ולכן זו סיבה מחייבת. סיבה מאפשרת - זו סיבה שאינה מחייבת את התוצאה, אלא מאפשרת לה לקרות. לדוגמה, אדם עשוי לטעון כי רע לו כי הוריו הזניחו אותו בילדותו. אך העובדה שההורים הזניחו אותו אינה מחייבת שהוא בהכרח יחוש רע כשיהיה לבד בעתיד. יכול להיות מצב שבו הוא יהיה לבד ולא ירגיש רע כלל. אליעד מסביר שכאשר אדם מחפש את הסיבה לכך שרע לו, הוא חייב לבדוק שתי שאלות חשובות: האם הסיבה שהוא מצא היא בכלל נכונה? האם היא באמת התרחשה כפי שהוא מאמין? האם הסיבה הזאת מחייבת בהכרח את התחושה או התוצאה שהוא חווה? או שמדובר בסיבה שרק מאפשרת? האם הסיבות שאתה נותן לעצמך מחייבות או רק מאפשרות? כדי להבהיר את הנושא, אליעד נותן דוגמאות ספציפיות: לדוגמה, אדם חושב שהוא מרגיש רע כי הילדים שלו ... שכשהילדים ילכו לים, הוא ירגיש רע? שנית, האם באמת הם עלולים לטבוע? כך מתברר שייתכן שהפחד מטביעה הוא סיבה שמאפשרת לו להרגיש רע, אבל לא בהכרח מחייבת. הרי ייתכן שהם ייכנסו לים ולא יטבעו כלל, או שהוא לא יחשוב על כך וזה לא ישפיע עליו. עוד דוגמה שנותן אליעד היא אדם שמרגיש רע כשהוא לבד, והוא מאמין שהסיבה לכך היא שהוריו הזניחו אותו בילדותו. אליעד מדגיש שחייבים לבדוק שתי נקודות: ראשית, האם ההנחה שאכן ההורים הזניחו אותו נכונה? ושנית, האם העובדה שהוריו הזניחו ... עובדתית יכול להיות מצב שבו אדם מוזנח ואינו מרגיש רע, או שלא תמיד כשהוא לבד הוא מרגיש רע. ולכן, זו אינה סיבה מחייבת אלא מאפשרת. איך לחקור את הסיבות לתחושות ולרצונות בצורה נכונה? אליעד מפרט את תהליך החקירה בצורה של שאלות שהתשובות אליהן צריכות להיות ברורות ומדויקות. ...
ניתוח לוגי, הבנת הנקרא, ניתוח משפט בעברית, ניתוח טקסט, משמעות לוגית, לוגיקה, להבין דבר מתוך דבר, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, חשיבה מילולית, מיומנויות שפה, הבעה בכתב, הבעה בעל פה
ניתוח לוגי, הבנת הנקרא, ניתוח משפט בעברית, ניתוח טקסט, משמעות לוגית, לוגיקה, להבין דבר מתוך דבר, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, חשיבה מילולית, מיומנויות שפה, הבעה בכתב, הבעה בעל פה
ניתוח לוגי, הבנת הנקרא, ניתוח משפט בעברית, ניתוח טקסט, משמעות לוגית, לוגיקה, להבין דבר מתוך דבר, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, חשיבה מילולית, מיומנויות שפה, הבעה בכתב, הבעה בעל פה איך להבין את המשמעות הלוגית של משפטים בעברית? אליעד כהן מסביר בהרצאה את נושא הניתוח הלוגי, תוך שימוש בדוגמה של המשפט: דני יקרא היום ספר, אלא אם כן הוא יהיה עייף. ההרצאה עוסקת בהרחבה בניתוח לוגי, הבנת הנקרא, חשיבה מילולית ומשמעות לוגית, ומדגימה כיצד להבין ולנתח טקסטים בעברית. אליעד מפרט את שלבי החשיבה הלוגית על ידי שימוש בדוגמאות פשוטות מהיום - יום, ובוחן לעומק את משמעות המשפט ואת ההשלכות הלוגיות שלו. להלן סיכום מפורט ומלא של כל התוכן, כולל כל הדוגמאות וההסברים: מה המשמעות הלוגית של המשפט דני יקרא היום ספר, אלא אם כן הוא יהיה עייף? אליעד מתחיל מניתוח המשפט דני יקרא היום ספר, אלא אם כן הוא יהיה עייף. הוא מדגיש כי מדובר במשפט בן עשר מילים בעברית, ומכיל תנאי - אלא אם כן, המחלק ... או שהוא לא יקרא כי יהיה עייף. המשמעות הלוגית היא שהעייפות מהווה סיבה מחייבת לכך שדני לא יקרא, אך חוסר עייפות הוא מצב שמאפשר לדני לקרוא ספר, ולא מחייב אותו לעשות זאת. זה ההבדל בין סיבה מחייבת (שמחייבת את התוצאה), לבין סיבה מאפשרת (שלא מחייבת את התוצאה בהכרח). האם המשפט אם דני לא יהיה עייף, הוא יקרא היום ספר זהה למשפט המקורי? אליעד מציג שני משפטים נוספים ובודק את הזהות הלוגית ביניהם לבין המשפט המקורי: אם דני לא יהיה עייף, הוא יקרא היום ספר. אם דני יהיה עייף, הוא לא יקרא היום ספר. אליעד מסביר בפירוט ... את המשפט המקורי, אך אינו זהה לו מבחינה לוגית, משום שהוא מתייחס רק לצד אחד של התנאי (מה יקרה אם דני לא עייף) ואינו מתייחס למה קורה בהכרח כשהוא עייף. מה לגבי המשפט אם דני יהיה עייף, הוא לא יקרא היום ספר? בניתוח המשפט השלישי, אם דני יהיה עייף, הוא לא יקרא היום ספר, אליעד מסביר שהמשפט הזה מתייחס לתוצאה אחת באופן ברור - שאם דני יהיה עייף, הוא בוודאות לא יקרא. עם זאת, משפט זה לא מציין מה קורה כאשר דני אינו עייף. כלומר, במקרה ... השונים מחייבים את אותו הדבר מבחינה לוגית? אליעד מסביר שהמשפט המקורי (דני יקרא היום ספר, אלא אם כן הוא יהיה עייף) מכיל במפורש את שתי האפשרויות. נאמר בו בבירור שאם דני ... כלומר, המשפטים לא זהים לחלוטין מבחינה לוגית וטקסטואלית למשפט הראשון, מכיוון שהמשפט הראשון מחייב את התוצאה בשני הכיוונים באופן ברור, והשניים האחרים משאירים פתח לפרשנות נוספת. עם זאת, אליעד מבהיר שבהיגיון ובאינטואיציה היומיומית שלנו ... הוא מדגיש שזו אינטואיציה, ולא הכרח לוגי חד - משמעי מתוך המילים עצמן. מה ההבדל בין סיבה מחייבת ל
הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי
הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי
... לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי מה המשמעות של המשפט כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר, ורק אז? המשפט כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר, ורק אז, הוא משפט לוגי מורכב המתאר קשר של תנאי בין שני אירועים שונים: האירוע הראשון הוא שיוסי חובש כובע, והאירוע השני הוא שאיתי מאושר. אליעד כהן מסביר במשפט זה את הקשר הלוגי שנוצר בין שני התנאים, וכיצד יש לפרש נכון את המשמעות הלוגית המדויקת שלו. האם יוסי חובש כובע תמיד? אליעד כהן מדגיש כי המשפט עצמו אינו מתייחס לכך שיוסי תמיד חובש כובע או שלעולם אינו חובש כובע. המשפט מתאר רק מצב מסוים שבו ... חד משמעית: ברגע שיוסי חובש כובע, אין אפשרות אחרת מלבד שאיתי יהיה מאושר. זוהי סיבה מחייבת - אירוע שברגע שמתקיים, התוצאה חייבת להתרחש. האם איתי יכול להיות מאושר כאשר יוסי אינו חובש כובע? המשפט מוסיף בסופו את הביטוי ורק אז, שפירושו שאיתי לא יכול להיות מאושר בשום מצב אחר. אליעד כהן ... אלא שזהו גם התנאי היחיד שיכול לגרום לאושר של איתי. במילים אחרות, זו גם סיבה מאפשרת וגם סיבה מחייבת: בלי הכובע, אין סיכוי שאיתי יהיה מאושר. עם הכובע - איתי תמיד יהיה מאושר. אם הכובע לא קיים, האושר של איתי לא אפשרי כלל. מה ההבדל בין סיבה מאפשרת לסיבה מחייבת? אליעד כהן נותן הסבר ברור וארוך על ההבדל בין סיבה מאפשרת לבין סיבה מחייבת, תוך שימוש בדוגמה מוחשית של שולחן עם ארבע רגליים: סיבה מחייבת - אירוע שהכרחי לקיום התוצאה. למשל, אם שולחן חייב ארבע רגליים כדי לעמוד ישר, הרי שכל רגל בנפרד היא סיבה מחייבת לקיום השולחן. בלי אחת הרגליים, השולחן לא יעמוד. סיבה מאפשרת - אירוע שאינו בהכרח מחייב, אבל קיומו מאפשר את התוצאה, שיכולה להיות תלויה גם בתנאים נוספים. למשל, ייתכן כי יוסי חובש כובע אבל האושר של איתי תלוי בעוד גורמים אחרים. במקרה של המשפט כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר ורק אז, אליעד מבהיר כי מדובר בשילוב של שני המושגים: זוהי סיבה מחייבת כי איתי חייב להיות מאושר אם יוסי חובש כובע, וזוהי גם סיבה מאפשרת במובן שזהו התנאי היחיד המאפשר את האושר של איתי. האם יש קשר סיבתי חיובי או שלילי בין יוסי לאיתי? אליעד מדגיש כי קיימים שני סוגי קשר אפשריים בין אירועים: קשר חיובי (כאשר אירוע אחד מוביל בהכרח לשני) וקשר שלילי (כאשר אירוע אחד ... שיוסי חובש כובע, איתי מאושר תמיד וללא יוצא מן הכלל. כיצד להבחין נכון במשפטים לוגיים בפסיכומטרי? אליעד כהן מציין כי בפסיכומטרי, קריטי לזהות את הניסוח המדויק של המשפטים. השימוש המדויק במילים כמו תמיד, רק, אולי ויכול להיות, הוא המפתח להבנת המשמעות המדויקת והסיבתית של משפטים לוגיים. לכן, אליעד מסביר שעל התלמידים ללמוד להבחין בדקויות הללו כדי לא לטעות בפרשנות של משפטי
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
... זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות מה זה אינטלקטואל? במהלך ההרצאה, ... היא לא פשוטה, כי לא מדובר רק בהגדרה בסיסית, אלא בשאלה שדורשת התעמקות ויכולת לפרק אותה לגורמים. אליעד מסביר שברגע שנשאלת שאלה כזו, צריך לשאול קודם כל: מה זה אינטלקט? מה המשמעות של המילה ... שדורש הבנה עמוקה יותר, וצריך לפרק את השאלה כך שנוכל לנתח את כל הרכיבים שלה. איך לפרק בעיה לגורמים? אליעד מציין שלפני שניתן תשובה לשאלה מהו אינטלקטואל, חשוב לפתח את היכולת לפרק את הבעיה לגורמים. אם לא מבינים את המונח או את השאלה, השלב הראשון הוא לבדוק אם אפשר לפרק את המילה או את המושג לגורמים. לדוגמה, אם נשאלת השאלה מה זה אינטלקטואל?, לפני שניתן תשובה יש להבין את המילים המרכיבות את ... קשר נוסף למשהו אחר? האם אינטליגנציה היא כל מה שמאפיין אינטלקטואל? כל אלו שאלות שדורשות ניתוח מעמיק. הדוגמאות הנוספות: פירוק שאלות אחרות אליעד ממשיך ומסביר שמודלים של חשיבה דומים יכולים לשמש אותנו גם עבור שאלות אחרות. אם אנחנו לא יודעים מהו פסיכולוג, לדוגמה, נוכל להפעיל את אותה השיטה של פירוק. מהו פסיכולוג? מה המשמעות של פסיכולוגיה? וכך נשאל את עצמנו לגבי כל מושג - נחקור אותו לעומק ונבצע את הפירוק. במהלך הדיאלוג, אליעד מסביר שאדם שואל שאלה מה זה אינטלקטואל מבלי להפעיל את יכולת הפירוק הזו מראש, מסתכן במתן תשובות לא מדויקות, או במבוכה כשהתשובה לא ברורה או אינה מספקת. כל שאלה ... יכולה להתפצל לשאלות פשוטות יותר שמאפשרות הבנה טובה יותר. השלב המתקדם: פריצת דרך בעזרת הפירוק כחלק מההסבר, אליעד מציין את החשיבות של גישה מסודרת וברורה בשאלות ובבעיות מסובכות. אם לא נפרק את השאלה או הבעיה לגורמים, לא נוכל להגיע לפתרון אמיתי ומעמיק. הוא מבצע חזרה על עקרון הפירוק, ומדגיש שזהו כלי קריטי בהבנת מושגים והגדרת מושגים בצורה נכונה. במילים אחרות, אליעד מסביר שלפני שאנחנו מספקים תשובות או מבצעים כל ניתוח, עלינו להבין את הרכיבים הפנימיים של השאלה. חוסר בהבנה או בהפעלה של השיטה הזו יביאו לתשובות ... להבין שאין דרך אחרת מלבד חקירה מעמיקה של השאלה או הבעיה. כל שאלה או בעיה שמופיעה דורשת פירוק, בירור ובדיקה של הנחות יסוד לפני שניתן מענה מדויק. המטרה היא לא רק לקבל תשובה שטחית, אלא להבין את התהליכים שמובילים לפתרון בצורה מעמיקה ומסודרת. מהו אינטלקט? איך לפרק שאלה לגורמים? מהו אינטלקטואל? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות שיטות לפירוק בעיה לגורמים
ניהול דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושים
ניהול דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושים
... איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על ... אלה, מה שמוביל אותם לתשובות לא מדויקות ולא מועילות. מדוע חשוב לפרק שאלות מורכבות לשאלות פשוטות? אחד העקרונות החשובים שאליעד מדגיש הוא להימנע משאלות מורכבות ולפרק כל שאלה לגורמים פשוטים. הוא נותן דוגמה של אדם ששואל ... שמתחילים לענות. להפשיט שאלות מורכבות עד לרמת הבסיס. לוודא שכל המשתתפים בדיון מפרשים את הטענה באותו אופן. איך לנהל דיון נכון? איך לבדוק אם טענה נכונה? למה חשוב לפרק שאלות לגורמים? איך ליצור הסכמה בדיון? איך להימנע ...
איך לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי?
איך לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי?
... לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים ... אותה לחלקים קטנים. אפשר להתחיל בלמה אני חושב שיש פה שולחן? - אולי מפני שאני רואה אותו, מפני שאפשר לגעת בו, או מכל סיבה אחרת. על כל אחת מהסיבות האלה, צריך לבדוק האם הצד השני מסכים. אם גם כאן הוא לא ... לחשוש לשאול עוד שאלות כמו איך אני יודע שמה שאני רואה נכון?, משום שזה מציף ספקות נוספים. אליעד מציין שהשיטה של פירוק לחלקים מתאימה במיוחד לטענות שאתה בטוח שהן נכונות. מה התועלת בלבדוק על מה כן ... ברור איך היא מקדמת אותנו, משום שייתכן שהיא תגלה לנו שהבעיה בכלל אחרת, או אולי תגלה שאין בכלל בעיה. איך זה קשור לניתוח סיבתיות? אליעד מסביר שהשיטה של פירוק רעיון לחלקים היא בעצם סוג של ניתוח סיבתיות. כאשר אתה אומר יש פה שולחן, זו התוצאה. השאלה הבאה היא מה הסיבה שאתה חושב את זה. אחרי שהבנת את הסיבה, אתה שואל מה הסיבה של הסיבה, וכך הלאה. לדבריו, ניתוח סיבתיות עוזר להבין טוב יותר את הרעיונות שלך, וזה מה שמאפשר לך להסביר ... או שהוא לא הבין את הכוונה שלהן. אחרי שהבהרתם את זה, אפשר להמשיך לפרק את הרעיון לחלקים קטנים יותר. מה הקשר בין סיבתיות לטיפול בהפרעות נפשיות? אליעד כהן מוסיף שבמצבים של הפרעות נפשיות, כשנדמה שאין ... או השונות ולהגיע להבנה טובה יותר. לסיום, אליעד מדגיש שכדי להצליח בכל התהליך הזה, אדם צריך לתרגל באופן קבוע ניתוח סיבתיות עם עצמו - כך הוא יידע טוב יותר להסביר לאחרים ולפרק רעיונות בצורה ברורה ופשוטה. איך לגרום למישהו להסכים איתי? איך להסביר רעיון מורכב? מהי שיטת הפירוק לחלקים? למה אנשים לא מבינים אותי? איך מנהלים דיון נכון? מה עושים כשאין הסכמה? איך ... פה, יכולות הבעה, איך להסביר את עצמי? איך להסביר רעיון מורכב? יכולות הסברה, תקשורת בין אישית, איך לטפל בחולי נפש? ניתוח סיבתיות בניהול דיונים, איך לבטא את עצמי? הטלת ספק בניהול דיונים, על מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח סיבתיות, ניתוח סיבה ותוצאה, פירוק לגורמים של סיבתיות, לוגיקה, 4 ידיעות בתהליך סיבתיות, האם הסיבה מחויבת? האם התוצאה מחויבת? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם הסיבה מחויבת?, איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם הסיבה מחויבת?, איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי לנוער, ייעוץ אישי מומלץ בתחום האם הסיבה מחויבת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 06:54:30 - wesi1