אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האלגוריתם של המוח האנושי ✔האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:55האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2
איך המוח חושב? מהו האלגוריתם של המוח האנושי?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא המורכב של אלגוריתם המוח האנושי, וכוללת תובנות עמוקות על איך המוח האנושי פועל, כיצד אנו חושבים, והקשרים בין החשיבה האנושית ובינה מלאכותית. תוך כדי הדיון, אליעד נוגע במגוון נושאים הקשורים לתודעה האנושית, הבינה המלאכותית, מנועי חיפוש כמו Google, וכן כיצד המוח שואב אסוציאציות ומבצע חישובים מורכבים על בסיס נתונים.

מהו המנגנון שמוביל לחשיבה אנושית?

המרצה מדבר על האופן שבו המוח האנושי פועל, ואיך כל מחשבה או פעולה נובעות משילוב בין זיכרון, חוויות עבר ותחושות רגשיות. הוא מציין שמחשבות רבות נוצרות על ידי אסוציאציות בין רעיונות שונים, דימויים ותפיסות. כל מחשבה פועלת מתוך חיבור בין רגש למידע שמתקבל דרך חושים. כך, המוח בונה תמונה של העולם סביבנו בצורה יצירתית ומורכבת, שמספקת לנו את היכולת לקבל החלטות ולבצע פעולות.

האם המוח האנושי יכול להתחרות בבינה מלאכותית?

הנושא המרכזי הוא השוואה בין המוח האנושי ובינה מלאכותית. אליעד מציין כי בינה מלאכותית, כמו מנועי חיפוש של Google, פועלת גם על פי עקרונות של חיפוש וניתוח של כמות עצומה של נתונים, אך המוח האנושי מסוגל לחדש ולהמציא על בסיס חוויות אישיות ורגשות, דבר שבינה מלאכותית עדיין לא מסוגלת לחקות בצורה שלמה. תהליך החשיבה האנושי כולל רגש, יצירתיות ואסוציאציות שלא ניתן לכמת או לחשב במדויק כמו במחשב.

מהן אסוציאציות ומה תפקידן במחשבה?

אליעד עובר בהמשך להסביר את חשיבותן של האסוציאציות במחשבה האנושית. אסוציאציות הן חיבורים בין רעיונות, תחושות וזיכרונות שנוצרות כאשר המוח מקשר בין אלמנטים שונים של מידע. לדוגמה, כאשר אדם נזכר בזיכרון ישן, לעיתים הוא עשוי לחשוב על מקום שקשור אליו, ואז המחשבה תעבור לכיוון אחר לגמרי שמתחבר גם הוא בצורה אסוציאטיבית לאותו רגע. תהליך זה לא בהכרח רציונלי, אלא נבנה על פי החוויות האישיות של כל אדם.

מהי תופעת "נוקם ונוטר"?

נושא נוסף שהמרצה עוסק בו הוא תופעת ה"נוקם ונוטר", שבה אדם שומר טינה כלפי מישהו אחר. אליעד מסביר כיצד תודעה אנושית לעיתים שומרת על "פגיעות" שגרמו לו בעבר, ומבצע חישוב של פעולות תגמול או נקמה על פי אסוציאציות רגשיות שליליות. הוא מבדל בין נקמה שהיא תגובה רגשית לבין פעולה שנעשית מתוך כוונה להחזיר למישהו שפגע בו. תופעה זו פועלת כאלגוריתם אישי, שבו המוח שומר את חוויות העבר ומשתמש בהן כדי לקבל החלטות בעתיד, לעיתים תוך יצירת תגובה כפולה של שמירה על טינה והכנה למתקפה רגשית או מילולית.

מה משמעותה של פעולה "למקום" או "העלמת קיום"?

בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את משמעות המילה "למקום", שהיא פעולה המובילה לא רק להשמדת גוף פיזי אלא גם להעלמת זיכרונו של אדם או חוויותיו. כאשר אדם מבצע פעולה כזו, הוא שואף למנוע את אפשרות חזרת האדם להחיות את עצמו או את זכרו, מה שמוביל להשפעה הרבה יותר עמוקה מלהשמיד רק את הגוף הפיזי. פעולה זו, בהיבט הפילוסופי, מעוררת שאלות על משמעות הקיום האנושי, השפעתם של זיכרונות ושל אירועים מהעבר, וכיצד התודעה האנושית יוצרת מבנים של זיכרון שמלוים אותנו כל חיינו.

מהו כוחה של התודעה האנושית בעידן המודרני?

ההרצאה מסתיימת בשאלות על כוחה של התודעה האנושית בעידן המודרני, שבו מתמודדים אנשים עם אתגרים שונים ועם חשיבה מבוססת נתונים טכנולוגיים. אליעד מדבר על היכולת של המוח האנושי להתמודד עם מידע בלתי נגמר, כיצד הוא שומר על יצירתיות ויכולת להמציא רעיונות חדשים גם כשהטכנולוגיה שואבת את כל המידע מנו, אך בסופו של דבר, המוח האנושי נשאר עם יתרון בזכות האסוציאציות, הרגשות וההבנה הפנימית שהוא שואב מהעולם הפיזי והרגשי.
לחקות אנשים לחשוב תמונה הסבר שאיפות אסוציאציות איך המוח עובד חיפוש הבנה פנימית מנועי חיפוש אסוציאטיבי google איך המוח איך המוח חושב איך המוח עובד אלגוריתם אלגוריתמים אנושיות אנושית אסוציאציות בינה מלאכותית האלגוריתם של המוח האלגוריתם של המוח האנושי החשיבה האנושית המוח המוח האנושי המוח חושב המוח עובד התודעה התודעה האנושית חיפוש חשיבה חשיבה אנושית כיצד המוח חושב מוח מחקרים מחקרים על המוח מנועי חיפוש נוקם נוקם ונוטר נוקמת ניצול המוח האנושי נקמה נקמנות עובד עובדים תודעה תודעה אנושית
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית , לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות ... רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך להפסיק להיאחז בדברים? ...
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
... רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי האם כל אחד יכול להיות צדיק כמו משה רבנו? ... כמו זו של משה רבנו, צדיק הנחשב לפסגת האנושיות בתפיסה הדתית. הדוגמה המרכזית שמובאת היא זו של משה, שלא זכה להיכנס לארץ ישראל למרות ... הדרגה של משה רבנו. מה המשמעות של גבולות השכל האנושי לפי אליעד? אליעד מסביר שכדי לפרוץ את גבולות השכל, האדם צריך להשתמש בשכל עד הסוף. ... את האמת המוחלטת? איך לפרוץ את גבולות השכל האנושי? ...
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית
... אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית ובו יתבאר, כי על האדם לקחת אחריות אלוהית, ולהבין כי הוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם. או לכל הפחות על האדם לנסות לבדוק ולראות, האם ... לא מחוברים לשלמות של המציאות, בכך שהמציאות החיצונית להם, משפיעה על התודעה שלהם, והם אינם יכולים להתמודד איתה ולהתגבר עליה. והאדם בעצם מנסה להסיר מעצמו את האחריות, ומנסה לומר שאין לו בחירה חופשית, ושהוא לא מסוגל להתחבר לאמת המוחלטת. משום, שטבעו האנושי , שונה ממנה. אך אי קבלת אחריות, אינה פוטרת מעונש. כי בכך שהאדם מסיר מעצמו את האחריות לצרותיו, צרותיו לא באמת נעלמות ממנו, אלא הן רק מתגברות ... לגורלו, ולהאמין שאולי אלוהים היקום המציאות ירחמו עליו, ויעשו את העבודה השחורה או הלבנה במקומו, אבל למזלו הרע של האדם, חוקי המשחק מנוגדים למשאלת הלב של האדם. ועל האדם להבין, שאם הוא לא ידאג לעצמו, אף אחד אחר לא ... ומקיימת את הישות העצמית של האדם. כי הסיבה שהאדם סובל, היא רק בגלל שהתודעה העצמית הנפרדת שלו קיימת. וכל זמן שהאדם מודע לקיום העצמי שלו, הוא סובל. משום שהוא חסר, את מה שנפרד ממנו. והאדם החזק והגיבור ביותר ... הקיום העצמי של האדם, לא תלוי בו בשום צורה שהיא. והאדם לא בוחר, האם התודעה שלו תהיה קיימת או לא. ומאחר שכך, האדם לא יכול לבחור להעלים את עצמו ולהפסיק לסבול. והמציאות כולה, רוצה שהאדם ירגיש רע. ולשם כך היא ...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת בוודאות. אליעד מסביר שראשית, כדי לענות על השאלה הזו, חייבים להגדיר קודם כל מהו שכל ומה הכוונה במונח מוגבל. כיצד ניתן לדעת ... ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו ... מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל עם מיליארדי פעולות במקביל, אבל התודעה האנושית חווה מוגבלות כלשהי בכך שהיא מתמקדת לרוב במחשבה אחת בכל רגע נתון. זו דוגמה לאופן שבו ניתן לראות מגבלה בשכל מצד אחד, אך מצד אחר אין זה אומר שאין אפשרות ... יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי על הרקולס, שבו ניסו לחתוך את חבל חייו אך לא הצליחו כי היה לו DNA אלוהי. מטרת האנלוגיה היא להראות שהאדם, במהותו העמוקה ביותר, הוא חלק מאינסוף, חלק מהאלוהות עצמה. לכן, למרות שהאדם כביכול מוגבל בצורתו האנושית, יש בו גם משהו שהוא במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם ... בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל בלתי מוגבל? ...
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל? האם אפשר להבין את מה שאנחנו רואים, כמו שולחן, מבלי להסתמך על השכל? זהו אתגר ... איך זה קורה, עלינו לחקור את מקור המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל זאת. ברגע שמבינים את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל. מהו מקור המחשבה וכיצד ניתן לחקור ... אפשר לראות את המציאות דרך ההבחנה הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של אין שכל של חכמים, שבה אין הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני לבין ההבחנה בין יש לאין מהו האני? אליעד טוען ... מתחילים לחוות את המציאות בצורה דו - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין יותר אחיזה בהגדרה הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל. איך לחקור את ... המחשבות והרצונות. כל אחת מהן היא רק לבוש שונה לאותה מהות של תודעה. בסופו של דבר, כל אלה הם ביטויים שונים לאותו תהליך פנימי של הבחנה בין יש לאין. האם באמת מפסיקים לנתח את הדברים? אם הכל אחד, למה להמשיך לנתח? אליעד טוען שכאשר ... כאשר מסתכלים על שולחן ורואים אותו כמציאות מוחשית, מתחיל להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה המחשבה הזאת שיש מולנו שולחן? מדוע אנחנו רואים אותו בצורה מסוימת? הרעיון הוא להעמיק לתוך הרצף שדרכו נוצרת הידיעה על קיומו של שולחן: החושים קולטים מידע על פוטונים, המוח מפרש את המידע לכדי תמונה, התודעה מאמינה באותה תמונה, וכך נוצרות ההבחנות שלנו על מה שקיים ומה שאיננו. אם ממשיכים לחקור פנימה לעומק, אפשר להגיע לשלב הראשון שבו נוצרת ההפרדה בין יש לאין. ... כלומר, בין יש לאין. כאשר חוקרים את מקור האני, רואים שזה נובע מהעובדה שקיימת הפרדה כללית בין קיים ללא קיים. שאלה: איך זה קשור לתחושה? תשובה: זו שאלה על מודעות. כמו שאדם מדמיין פילים ויודע בו - זמנית שהוא מדמיין, כך גם אפשר להגיע למצב תודעתי שבו רואים כיצד נוצרת כל מחשבה או רצון. ברגע שרואים שהכל מבוסס על הפרדה בין יש לאין, אפשר לשחרר את ההפרדה הזאת. זה לא מעלים את הצורות במציאות, אלא נותן אפשרות ... כשמגיעים להבנה העמוקה, נוצרת חוויה דו - כיוונית: מצד אחד החושים והמוח עדיין קולטים ומפרשים, ומצד שני אין יותר אחיזה בהפרדה המחייבת לומר זה שולחן, וזה ודאי. אפשר לראות שיש צורות, אבל גם לחוות שהן לא קיימות בהגדרה נוקשה, כי מבינים ... אלינו? תשובה: מה שמתגלה הוא שגם עצם האפשרות של קיום מציאות מחוץ לתודעה תלויה בהבחנה בין יש לאין. אם מפסיקים להפריד, גם ההנחה שהעולם ממשיך להתקיים מתערערת. מכאן הופכת החוויה למשהו עמוק מאוד, שבו גם מושג המציאות ככלל תלוי בשאלה אם ... ואני רוצה. אבל לעומק, כל הפעולות הללו הן לבוש שונה לאותה מהות של תודעה. להבדיל, זו רק שפה שבה מבחינים בין זיכרון לרצון ובין ידיעה ותחושה. אך ברובד העמוק, הכל זה אובייקט של חוויה בתוך אותה תודעה כוללת, ואין באמת הבדל מהותי ביניהם. שאלה: אז למה בכל זאת מרגישים הבדל? תשובה: תלוי ברמת התפיסה. בעולם היום - יומי מפרידים ומוגדרים: זיכרון שייך לעבר, רצון ... לבין לא לנתח. אפשר לעסוק בניתוח מציאות כפי שרגילים, ועדיין להיות בתודעה שאין בה הפרדה. אין כפייה פנימית לראות שולחן כשולחן, אבל מצד שני אין מניעה לחוות אותו כשולחן. כך פועלים בשני המצבים במקביל: מודעים להפרדה ופועלים בתוכה, וגם ... אחד בשונה מאחר. ככל שמעמיקים, רואים שכולם ביטויים שונים של אותה תודעה שמפרידה ומתאחדת בו - זמנית. שאלה: אז בסוף אין הבדל בין הכרה בחושים, חשיבה, זיכרון ורצון? תשובה: לגמרי כך. בשפה רגילה אנו מחלקים אותם, אבל ברמה העמוקה הם כולם אותה מהות של תודעה המתנסה בעצמה בצורות שונות, ושורשם הוא הבחנה בין יש לאין. ובסופו של דבר יש אפשרות להכיר בהם או לחוות אותם כמקשה אחת, בלי לכפות על עצמנו את ההפרדה או את האחדות. ... אינפורמציה, של פוטונים שזזים, האינפורמציה הזאת עוברת למוח, המוח שלי רואה צורה, והתודעה שלי רואה את מה שהמוח רואה, והיא מאמינה למה שהחושים רואים, ולהמשיך להכנס פנימה ופנימה ופנימה ובסוף אתה מגיע ל.. אני מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, ואז אם אתה מצליח לראות את הנחת ... רגש אפשרי שאתה יכול להטיל בו ספק. שאלה: אמרת התחושה מתבוננת, יש תודעה שמתבוננת. אליעד: מה זה תודעה? תחושה. תחושה = מחשבה = רצון זה הכל אותו דבר. רואה = אובייקטים, לראות זה אוביקט. תחושה זה אובייקט, הכל זה אובייקט. קשה לך להבין זאת כי זה מסודר אצלך בראש. הכל ... מציאות אנחנו נמצאים. קח את כל מה שישנו, תקיף אותו בעיגול, תתחבר לתודעה של העיגול, ועכשיו זה שווה. שאלה: למה אתה אומר שזה שווה, בעיני זה לא שווה? אליעד: התשובה, תלוי באיזה עומק של מציאות מסתכלים. אם אתה מסתכל בצורה חיצונית אז ברור ... לא שולל את מה שאתה מרגיש, גם אני ביום יום חושב שיש הבדל בין גוף לתודעה וכו, אבל אני יודע שההבדל הזה הוא בעומק מסויים, אני יכול ללכת אחד אחורה ולראות שאין הבדל. שאלה: עדיין אני לא מבין איך התחושה יכולה להתבונן. אליעד: התחושה לא ...
פוליגרף אנושי / מכונת אמת אנושית / גלאי שקר אנושי - איך לזהות שקרן? איך לדעת שמישהו משקר לך? איך לגלות שקרים? איך לזהות מניפולציה? שלא יעבדו עליך / שפת גוף / מומחה לתת מודע
... אנושי מכונת אמת אנושית גלאי שקר אנושי - איך לזהות שקרן? איך לדעת שמישהו משקר ... הקטנים ביותר, לגבי צורת הדיבור של אותו האדם. ואסביר: ראשית כל יש להבין, כי פוליגרף אנושי וגם מכונה של גלאי שקר, היא לא באמת בודקת ... האם האדם שמספר את הסיפור, האם ועד כמה הוא עצמו חושב שהוא מספר את האמת. ומכונת אמת אנושית, היא בדיוק אותו הדבר ממש + תוספת שתתבאר ... לך את האמת. אבל בנוסף לכל זה, מי שיש לו יכולת אמיתית לזהות שקרים, מי שהוא גלאי שקר אנושי, הוא יודע להרגיש ולדעת עד כמה האדם בטוח ... מספר סיפור כלשהי, אז בצורת הדיבור שלו, ובצורה שבה הוא מספר את הסיפור שלו ומציג את העובדות שלו, הוא תמיד מסגיר ברמה כלשהי למי ... והאם ועד כמה הן מבטאות תחושה אובייקטיבית. והאם ועד כמה הן מבטאות אדם שמתאר עובדה ברורה שאינה מוטלת בספק, והאם ועד כמה האדם מתאר עובדה שהוא לא בטוח בה במאה אחוז, ושהוא בעצמו ... פרטים כאשר מישהו מספר לך סיפור כלשהו, ואיך באפשרותך ללמד את עצמך להיות גלאי שקר אנושי ופוליגרף אנושי? אז כפי שאמרתי, שלב ראשון עליך לתת לאדם השני לספר לך כמה שיותר סיפורים שונים ומשונים. ועליך לשים לב לכך, שכל סיפור עובדה רעיון שאותו מספר לך האדם השני, יש כמה ... מה אתה חושב על עד כמה האדם השני בטוח בסיפור שלו. כי לפעמים האדם השני מתאר לך עובדות ברורות. כגון לדוגמה יש כאן קיר עכשיו ... הבדלים זה יותר טוב, הבדלים בצורה שבה האדם שמולך מספר לך סיפורים שונות ומציג לך עובדות שונות. ועליך למצוא רשימת הבדלים בצורה ... בכל פעם שהוא אומר דבר שהוא לא בטוח בו. ובסיכומו של דבר, הדרך שלך להיות גלאי שקר אנושי ופוליגרף אנושי, היא על ידי זה שאתה אוסף כמה שיותר ... בטוח או לא בטוח בעצמו. ועל ידי כל הדברים האלו, על ידי זה אתה הופך להיות מכונת אמת אנושית. ועוד אוסיף ואומר, כי מי שהוא חכם אמיתי ... לו סיפור כלשהו, הוא יודע בזמן אמת, לעשות הפרדה ברורה, בין החלקים של הסיפור שהם עובדות אובייקטיביות, לבין החלקים בסיפור שהם רק ... את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. ואז, כאשר האדם בזמן אמת עושה הפרדה ברורה, בין העובדות לבין הפירושים וכיוב, אז בזמן אמת הוא יודע לשים לב, כיצד האדם מתאר עובדות וכיצד האדם מספר על פירושים. ואז בזמן אמת, כאשר האדם אומר איזה משפט, שלא ברור לך האם הוא עובדה או פירוש, אז בזמן אמת הוא יודע לעשות התאמה, עד כמה צורת הסיפור של האדם, דומה לצורה שבה הוא הציג עובדות, ועד כמה היא דומה לצורה שבה הוא הציג ... ואז הוא יודע לראות את התמונה המלאה, האם ועד כמה כל שאר החלקים, האם הם תיאור של עובדות או שהם רק פירושים סובייקטיביים בלבד. ועוד אוסיף ואומר, כי מי שרוצה להיות מכונת אמת אנושית וללמוד את סודות התת מודע ואת סודות שפת ...
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר אחר, אך בפועל מתייחסים אליהם לעיתים כחפץ שניתן לשכוח. אם באמת ... לילדים שלהם באותה חשיבות אמיתית, הם לא היו יכולים לשכוח אותם. האם שכחת ילד ברכב היא באמת טעות תמימה? לפי אליעד, התופעה של שכחת ילדים ברכב אינה רק טעות אנושית כפי שאנשים נוטים להציג אותה. הוא מסביר שהחברה מנסה להקל את חומרת המעשה על ידי הגדרתו כטעות תמימה, כי אנשים מפחדים להודות באמת: הם אינם אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת. מדוע ... או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים? אליעד נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או ... פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת בצורה סלקטיבית היכן להטיל את האחריות ובאיזו חומרה להעניש. האם ... - כאשר מדובר בבני אדם הסובלים ממחלות קשות או חולים סופניים, פתאום יש התנגדות למנוע סבל באמצעות המתה. הדבר ממחיש שוב את הסתירה בין הדיבורים הגבוהים על חמלה ואנושיות לבין ההתנהגות בפועל. מדוע אנשים מסרבים להודות באמת לגבי עצמם? אליעד מדגיש שוב ושוב כי מה שמונע מהאנשים להודות באמת הוא הפחד מפני ההכרה בכך ...
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
... דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש? מהו תחום הידע שהכי כדאי ללמוד כדי להצליח בחיים? יש הרבה תחומי ידע בעולם ... חשובה יותר ללמידה. המיומנות הכי חשובה, לפי אליעד, היא הבנה של תחום הנפש האנושית. הוא טוען שהכי חשוב להבין איך המוח שלנו עובד, איך עובדים המוחות של אנשים אחרים, איך נוצרים רגשות, מחשבות, רצונות, ואמונות. הסיבה לכך היא ... הבנה מעמיקה של המערכת הפסיכולוגית של בני אדם - מה שהוא קורא לה מערכת ההפעלה האנושית - היא המיומנות המשמעותית ביותר שתלווה אותך לאורך כל החיים, ותשפיע הכי הרבה על ההצלחה ... הנפש משפיעה על חיי היומיום? אליעד נותן דוגמאות פרקטיות להמחשה. הוא משווה את המוח האנושי למחשב ואת האדם עצמו לרובוט שמופעל על ידי מערכת הפעלה פנימית. כשאתה מדבר עם הילד ... לשתול מחשבה וכל שאלה שעולה בראשם לגבי תהליכים נפשיים ופסיכולוגיים. באמצעות מחקר זה, האדם יוכל לשפר את איכות החיים שלו בצורה משמעותית. לסיכום, מה אליעד כהן מציע ללמוד כדי ... בחיים? בשורה התחתונה, אליעד מציע שכל אדם ילמד ויחקור לעומק את מערכת ההפעלה האנושית - את המנגנונים הנפשיים הפנימיים שמנהלים אותו ואת האנשים סביבו. הבנת מערכת זו תאפשר לכל ... את חייו בצורה דרמטית, ותקנה לו כלים פרקטיים להתמודדות עם כל מצב בחיים. איך עובד המוח? איך לשלוט ברגשות? איך נוצרת אמונה? איך נוצר רצון? איזו מיומנות הכי חשובה? איך להבין אנשים? איזה תחום ידע הכי כדאי ללמוד? איך עובד המוח שלך? איך עובד המוח של אנשים? איך אנשים חושבים? ללמוד פסיכולוגיה, ללמוד פילוסופיה, בריאות הנפש, למה ללמוד מאליעד כהן? מה ללמוד מאליעד כהן? איך לחקור רגשות? איך להבין אנשים? איך עובדת אמונה? איך נוצרת מחשבה? איך לשלוט ברגשות? ללמוד לקרוא אנשים, ללמוד לשתול מחשבות, להבין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האלגוריתם של המוח האנושי, איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האלגוריתם של המוח האנושי, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי לבני נוער, מאמן משפחתי בנושאי האלגוריתם של המוח האנושי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 21:54:08 - wesi1