אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האין סוף ✔הספר להיות אלוהים - אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף, הרצון של אלוהים, נגד השכל, הכל אפשרי, דבר והיפוכו - פרומו ✔ מה המשמעות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הספר להיות אלוהים - אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף, הרצון של אלוהים, נגד השכל, הכל אפשרי, דבר והיפוכו
מה המשמעות של המשפט "אין דבר העומד בפני הרצון"?

המשפט "אין דבר העומד בפני הרצון" הוא אחד הרעיונות המרכזיים בהרצאה מתוך הספר "להיות אלוהים". אליעד מסביר לעומק שהרצון האמיתי הוא רצון אינסופי. רצון אינסופי פירושו מצב שבו אדם רוצה משהו בכל ליבו ונפשו, ללא שום ספקות או התנגדויות פנימיות. כשאדם מגיע למצב של רצון אמיתי ושלם לחלוטין, שום דבר במציאות לא יכול לעמוד מול הרצון הזה.

לדוגמה, אם מישהו רוצה להיות בריא, אבל בפועל הוא רוצה להיות בריא רק כדי להרגיש טוב, אז הוא לא באמת רוצה את הבריאות עצמה, אלא הוא רוצה להרגיש טוב. במקרה כזה, ייתכן שהבריאות לא תגיע אליו, מכיוון שהוא לא באמת רצה אותה בלב שלם, אלא רצה משהו אחר שנמצא מאחוריה.

אולם, אם האדם ירצה להיות בריא באופן מוחלט, ללא סיבות נוספות, אז הוא יגיע למצב שבו הרצון שלו יהיה רצון אמיתי של אמת. במצב זה, אין שום כוח במציאות שיוכל למנוע ממנו את הדבר שהוא רוצה, כיוון שהמציאות עצמה פועלת מכוחו של רצון אמיתי כזה בדיוק.

איך אפשר להשיג את הרצון האינסופי?

כדי להשיג את הרצון האינסופי, האדם צריך להבין לעומק מה הוא באמת רוצה. אליעד מסביר את התהליך של הבנת הרצון האמיתי באמצעות שאילת שאלות עצמיות כגון: "למה אני רוצה את זה?" ו"למה אני רוצה את הסיבה הזאת?". ככל שהאדם חופר עמוק יותר בתוך עצמו ומבין טוב יותר את סיבת הרצון שלו, הוא מתקרב אל הרצון הראשון והבסיסי ביותר שלו.

כשאדם מגיע לשורש העמוק ביותר של רצונו, הוא מגלה שזהו רצון שאינו תלוי בדבר ואינו מונע מסיבות חיצוניות. זהו הרצון האמיתי, או הרצון של אלוהים, וכאשר האדם מגיע אליו, הוא יכול להשיג את מה שהוא רוצה באופן מוחלט.

מה הקשר בין הרצון לאמת המוחלטת?

אליעד מדגיש שרצון אמיתי חייב להיות רצון של אמת. רצון של אמת הוא רצון שאינו נשען על שום סיבה חיצונית או אינטרס פנימי אחר. לדוגמה, הרצון להרגיש טוב או להשיג אושר הוא רצון מוגבל, כי הוא תמיד נשען על סיבות חיצוניות כמו תחושות נעימות או סיפוק אישי.

לעומת זאת, הרצון של אמת הוא רצון מוחלט, שאינו תלוי בשום סיבה. זהו הרצון הראשון, שמהווה את השורש של כל שאר הרצונות. אליעד מבהיר שאם האדם יצליח לחזור אל הרצון הראשוני הזה, הוא יגיע לחוויה שבה אין יותר הפרדה בין רצונו לבין הרצון של המציאות עצמה.

איך אפשר להתגבר על חוקי השכל והמציאות?

ההרצאה מדגישה כי למרות שהשכל האנושי תמיד מגביל אותנו ומספר לנו מה אפשרי ומה בלתי אפשרי, הרצון האמיתי יכול להתגבר אפילו על חוקי השכל והמציאות עצמה. אליעד מסביר את זה באמצעות הפרדוקס של האינסוף: לפי ההיגיון, אדם סופי לא יכול להבין או לחוות את האינסוף, כיוון שזה עומד בניגוד למהותו. אך למרות זאת, אם יהיה לו רצון אמיתי ואינסופי להבין את האינסוף, הוא יוכל להתגבר על ההגבלה הזו.

זאת מכיוון שכל המציאות קיימת ומתקיימת רק בזכות רצון אינסופי אחד - הרצון של אלוהים. אלוהים, על פי ההסבר, אינו מוגבל בשום חוק או היגיון, ולכן גם האדם, כאשר הוא מתחבר לאותו רצון אינסופי, יכול לחרוג מן ההגבלות שהשכל או המציאות מנסים לכפות עליו.

מדוע המציאות יוצרת נפרדות בין האדם לבינה?

אליעד מסביר שהמציאות יוצרת מצב שבו האדם חווה את עצמו כנפרד מהשלמות, מהמציאות עצמה, כדי שיוכל לחוות את הדרך חזרה אליה. במילים אחרות, המציאות רוצה שהאדם ירגיש נפרד כדי שיוכל לחוות את התהליך של החיפוש והחזרה אל השלמות.

אך בו...
סיבת הרצון היפוכים העמוק ביותר להפריד שורש אמת אחת הכל אפשרי מה הוא רוצה רצון של המציאות חוסר וודאות עומק אין דבר העומד בפני הרצון אין סוף אין סוף רצונות אלוהות אלוהים אפשרי דבר והיפוכו האין סוף האם אין דבר העומד בפני הרצון האם הספר להיות אלוהים היפוך היפוכים הכל אפשרי הספר להיות אלוהים הרצון הרצון של אלוהים השגת האין סוף השכל להיות אלוהים מה הרצון של אלוהים נגד השכל נגד שכל רצון שכל
מסע אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים
מסע אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים
... אל האין סוף, איך לחקור לעומק? איך להעמיק יותר? עומק המחשבות, עומק הרגשות, שורש המציאות, להבין את האין סוף, להיות אין סופי, אין הבדל בין יש לאין, להטיל ספק בספק, אחדות ההפכים ... לספקנות כללית או לחשוב מראש שמשהו בלתי אפשרי, על האדם להגדיר באופן מדויק את המונחים שהוא משתמש בהם. לדוגמה, כשמישהו שואל האם אפשרי להבין את האין סוף?, עליו לפרק את המשפט ולשאול מה זה בכלל להבין? מה המשמעות של אין סוף? ... פירושו לצמצם או להגדיר משהו. לעומת זאת, אין סוף הוא בדיוק ההיפך מזה - משהו בלתי מוגדר, ללא גבול. לכן, כשמישהו שואל האם הוא יכול להבין את האין סוף, הוא בעצם שואל האם אפשר לחבר בין דבר לבין ההיפך המוחלט שלו. בהיגיון הרגיל, זה נשמע כמו סתירה בלתי אפשרית. האם השכל מוגבל ביכולתו להבין את האין סוף? אליעד ממשיך ומדגיש נקודה חשובה: השאלה האם השכל יכול להבין את האין סוף? היא לא סתם שאלה פילוסופית תיאורטית, אלא שאלה עמוקה על מהות ההיגיון והמציאות עצמה. הוא מסביר שבדרך כלל אנשים חושבים שהשכל מוגבל, ולכן לא מסוגל לתפוס את האין סוף. אבל הוא גם מצביע על נקודה חשובה: השכל אולי מוגבל מבחינה הגיונית, אך מי אמר שההיגיון עצמו הוא בהכרח נכון או מחויב? אולי חוקי ההיגיון אינם מוחלטים. לדבריו, עצם זה שאדם שואל האם הוא יכול להבין את האין סוף, מעיד שעמוק בתוכו הוא מאמין שזה אפשרי, לפחות ברמה מסוימת. אחרת הוא בכלל לא היה שואל. השאלה עצמה מעידה על ספק פנימי, שאולי למרות הסתירות וההיגיון המוגבל, בכל זאת אפשר להבין או לחוות את האין סוף. איך להגיע לחוויה של אין סוף? אליעד מסביר שכדי להגיע לחוויה של האין סוף, האדם צריך להתחיל להטיל ספק במנגנונים הבסיסיים ביותר של המחשבה וההבנה ... להחליט ביניהם, משום שאין שום הבדל מהותי. ברגע שמבינים שאין שום הבדל, השאלה איזו אופציה לבחור הופכת ללא רלוונטית. באופן דומה, כדי להבין את האין סוף, צריך להגיע למצב שבו אין בכלל הבדל בין שתי אפשרויות מנוגדות. האם ספק מביא להבנה של האין סוף? אליעד מדגיש כי ספק בפני עצמו לא מספיק כדי להבין את האין סוף. ספק הוא עדיין מצב שבו האדם מתלבט בין שתי אפשרויות שונות - יש או אין, רוצה או לא רוצה. הספק עדיין מניח שיש שני דברים מנוגדים. אבל האין סוף הוא מעבר לספק. הוא מצב שבו אין שני דברים מנוגדים, אלא יש רק דבר אחד בלבד. כדי לחוות את האין סוף, יש להטיל ספק בעצם קיומן של שתי תחושות נפרדות. למשל, כשאדם אומר יש לי ואין לי, עליו לבדוק לעומק את התחושה עצמה - אולי יש ואין הן אותה תחושה בדיוק. כאשר נעלם ההבדל בין שתי התחושות הללו, האדם מתחיל להתקרב לחוויית האין סוף, שהיא חוויית השלמות המוחלטת, שבה אין כבר שני דברים שונים. למה זה כל כך קשה להגיע לחוויית האין סוף? הסיבה שקשה להגיע לחוויית האין סוף היא שהמנגנון של השכל ושל החוויה האנושית מבוסס על הפרדה. האדם רגיל לחוש הבדל בין יש לאין, בין רוצה ללא רוצה, בין יודע ללא יודע. כדי לחוות את האין סוף, עליו להתעלות על ההפרדה הבסיסית ביותר - זו שהוא רגיל אליה כל חייו. ... שבו ההבדלים הללו מתבטלים. ברגע שאין הבדל, אין צורך בשאלה, והשכל מפסיק לנסות להגדיר ולצמצם. במצב כזה האדם חווה את השלמות המוחלטת, שהיא בעצם האין סוף. כיצד השכל יכול לחוות את האין סוף? למרות שהשכל מוגבל מעצם טבעו (משום שהוא פועל דרך הגדרות וצמצום), אליעד מסביר שהדרך לחוות את האין סוף היא דווקא באמצעות הטלת ספק במגבלות השכל עצמו. כלומר, האדם יכול לחוות את האין סוף כאשר הוא מפקפק בקיומן של המגבלות שהשכל יוצר. באופן זה, גם המושג אין סוף אינו נתפס דרך השכל הרגיל, אלא דרך שכל שמודע למגבלותיו ולכן מתעלה עליהן. החוויה של האין סוף היא מצב שבו אין מחשבה, אין הגדרה ואין הפרדה. האדם אינו יכול אפילו ... והבדלים. במקום זה, האדם פשוט נמצא במצב שבו אין הבדל, אין ספק, ואין צורך להסביר או להגדיר דבר. לסיכום, אליעד מציע דרך מעשית וברורה לחקור את האין סוף: להטיל ספק בכל התחושות הבסיסיות ובכל המנגנונים שהשכל רגיל להישען עליהם, עד לנקודה שבה האדם מתעלה מעבר להבדלים וחווה שלמות מוחלטת. האם אפשר להבין את האין סוף? איך להטיל ספק נכון? מה זה אחדות ההפכים? האם יש הבדל בין יש לאין? איך ...
אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף
... דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף ובו יתבאר העניין, שאין דבר שעומד בפני הרצון, ועניין השגת האין סוף , על ידי רצון אין סוף. ואין דבר העומד בפני הרצון, ... חיצונית. וכאשר הוא רצון יחיד של אמת, אז אין דבר העומד בפני הרצון. ואין דבר העומד בפני הרצון, בכלל זה, כל דבר שהוא, כולל כל דבר שהוא. כי לא יראני האדם וחי (השגת האין סוף, תוך כדי קיום התודעה הסופית), הוא רק אצל מי שרוצה לצאת ידי חובה, שאז נחשב לו כאילו עשאה ושיצא ידי חובה. אבל מי שרוצה את המצווה עצמה, שרוצה את השגת האין סוף עצמה, אז אצלו יש חשק חושק ונחשק. כי כל דבר בעולם ... של הרצונות. ורק הרצון הראשון, רק הוא המסובב של כל הרצונות, ורק הוא רצון של אמת, שהוא מחויב המציאות והוא לא נשען על שום דבר אחר שקודם לו. והאדם לא יכול להשיג את האין סוף, מעצם מהותו כישות נפרדת מהאין סוף. כי הסוף, לא יכול להכיל בתוכו את האין סוף. וזאת החוקיות של העולם שלנו, שבה יש הפרדה בין הסוף לבין האין סוף. וזאת מהות השכל, שבה יש הפרדה בין היש לבין האין, ובין דבר להיפוכו. והאין האמיתי, הוא האין סוף, וכל דבר שהוא יש, יש לו סוף של זמן ומקום. ומצד השכל והמהות הנפרדת של האדם, האדם לעולם לא יוכל להשיג את השלמות, כי מצד מהותו הוא חסר את השלמות, מאחר שהאדם הוא לא הישות האין סופית שמכילה בתוכה את הכל. אלא, שאין דבר העומד בפני ... אפשרי, שהוא יחווה את השלמות שהיא נגד מהותו, כך גם הדבר לא אפשרי שאלוהים יברא את העולם ושמהאחדות תהיה נפרדות. כי כמו שהסוף לא יכול להיות אין סוף, כך גם עפ השכל, האין סוף לא יכול לצמצם את עצמו. והנה, למרות שעפ השכל האין סוף לא יכול לצמצם את עצמו לסוף, והאחדות לא יכולה ... שיש צמצום וכולי. וכיצד הדבר אפשרי? ואיך המציאות משתנה נגד חוקי השכל? אלא שיש רצון של אמת, שהוא חזק יותר מכל דבר אחר. והרצון של אמת שיש לאלוהים, הוא גורם לכך, שהאין סוף יוכל לצמצם את עצמו. כי מצד האלוהים, הנחשק הגדול ... באותו הרגע ממש לא יהיה שום רגע ושום מקום ושום ישות כלל, אלא הכל יחזור לקדמותו. והבריאה, לא יכולה להמשיך להיות קיימת מעצמה. כי העצמיות של הבריאה, היא ההוויה האין סופית של האחדות. ומצד חוקי השכל, אין אפשרות שהאחדות ... בגלל הרצון של אמת של אלוהים. והדבר אפשרי גם לכיוון ההפוך. שבו הנפרדות יכולה לחזור ולהיכלל ממש באין סוף כישות אחת ממש. ולמרות שזה נגד השכל, כי הסוף שונה במהותו מהאין סוף, אעפכ אין דבר העומד בפני הרצון של אמת. ואלוהים ... לנצח את המציאות כרצונו, בתנאי שהוא באמת רוצה זאת. כי מצד האמת הכל אחד ממש. וכל מה שנכון לגבי האפשרי, נכון לגבי המחויב ולהפך. ומצד האמת, כל ישות סופית, היא האין סוף עצמו ממש, רק שהלבוש בעיני השכל, הוא של ישות ... ומתוך אמת. וככל שהאדם מתקרב יותר אל השלמות, כך הרצון הופך להיות שלם יותר. עד שמגיעה הנקודה, שבה בחוקיות של סיבה ותוצאה, הרצון של האדם גדל וגדל, עד שהוא מגיע אל האין סוף. ואיזה חוק יכול להגדיל את הרצון לאין סוף? הרי ...
אין סוף - למה גם הוא מוגבל וסופי? ומה גדול ממנו?
אין סוף - למה גם הוא מוגבל וסופי? ומה גדול ממנו?
... סוף - למה גם הוא מוגבל וסופי? ומה גדול ממנו? למה גם האין סוף מוגבל למרות שהוא אינסופי? רוב האנשים חושבים שהמושג ... שגויה. דווקא ההגדרה של המושג אין סוף יוצרת לו הגבלה. אם מגדירים משהו כאינסופי, אוטומטית מגבילים אותו בכך שאין לו סוף. משמעות הדבר היא שהאין סוף מוגבל בכך שאינו יכול להיות סופי. הוא לא יכול להצטמצם ולא יכול להכיל סופיות. ברגע שהגדרת את האין סוף , צמצמת אותו מעצם ההגדרה שלו, ולכן גם הוא מוגבל. ... גם כאשר אנחנו אומרים על משהו שהוא בלתי ניתן להגדרה, עדיין הגדרנו אותו. הגדרנו אותו בכך שאין לו הגדרה, ולכן הוא מוגבל בהגדרה זו. האם האין סוף הכרחי לקיום המציאות? רבים חושבים שהאין סוף קודם לדברים הסופיים, ושכל הצמצומים והדברים הסופיים נוצרו מתוכו. אבל אליעד טוען שאפשר גם לחשוב ההפך: אולי דווקא הצמצומים הם אלו שהתאחדו לכדי אין סוף? אולי דווקא הצמצומים מהווים את האין סוף עצמו? אין שום דרך ודאית לדעת מה קדם למה, אם הצמצומים יצרו את האין סוף או האין סוף את הצמצומים, והאפשרויות האלו הן סימטריות לחלוטין. מהו האין סוף הגדול יותר שמכיל הכל? אליעד מציע את הרעיון של האין סוף הגדול יותר. זהו האין סוף שבו קיימת אחדות מלאה בין האין סוף לבין הסוף, בין האינסופיות לבין הצמצומים. זוהי המציאות כמקשה אחת שמכילה את הכל - גם את המרחב והזמן, וגם את העדר המקום והזמן, גם את כל מה שהיה לפני הבריאה וגם את מה שאחרי הבריאה. אך גם האין סוף הגדול יותר, שמאחד בתוכו את הכל, מוגבל בעצמו. הוא מוגבל בכך שהוא רק מה שהוא. אם הוא כולל את הסוף והאין סוף כיישות אחת, הוא מוגבל מכיוון שהוא לא כולל אותם ... וגם בנפרדות. תהליך זה ממשיך עד אינסוף, וכך מתברר שגם המושג אין סוף אמיתי הוא עצמו תמיד פתוח לאפשרות של אין סוף גדול ממנו. החיסרון של האין סוף הוא בכך שאין לו את ההפך שלו - הסוף, הצמצום. מי שאין ... לצמצם את עצמו, לא יכול לחוות מגבלה, ולכן גם הוא מוגבל מעצם העובדה שאינו יכול להצטמצם ולהיות מוגדר בצורה סופית. מה המסקנה הסופית לגבי האין סוף? בסופו של דבר, אליעד מגיע למסקנה שהמציאות האמיתית, האין סוף האמיתי, היא זו שמכילה בתוכה גם את הסוף וגם את האין סוף יחד. זהו האין סוף האמיתי, אבל הוא עצמו ממשיך הלאה לאינסוף גדול יותר ... אלא תמיד תכיל את שניהם יחד, בצורה אינסופית. מה גדול יותר מאין סוף? האם שלמות היא מושלמת? למה הגדרה יוצרת הגבלה? האם הצמצום יוצר את האין סוף? האם אפשר לדמיין אין סוף גדול יותר? מהו האין סוף האמיתי? האם אין סוף הוא הכרחי? נושא האין סוף מה גדול ממנו. אחת הטעויות הם אומרים שהאינסוף היא יישות בלתי מוגבלת, הכל מורכב מיישות אינסופית. העניין בעצם שיש טעות האינסוף הוא גם יישות מוגבלת, בעצם עי שאמרנו אין סוף, הגבלנו אותו האין סוף מוגבל בכך שאין לו סוף. האינסוף יכול להיות אחד, ניקח ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... סיבה ראשונה, קיים מגביל ראשון וכולי. שאלה: אולי לכל בורא יש בורא אחר עד אין סוף, לכל סיבה יש סיבה אחרת עד אין סוף וכולי? תשובה: המוח האנושי אינו תופס את האין סוף, ועל כן לא יתכן כי קיימים בוראים עד אין סוף וכולי. ולכן, על כורחך לומר כי קיימת נקודת התחלה שהיא הבורא ... יש בורא. ואכ ההוכחה לקיומו של בורא אלוהים, ממילא מתבטלת (ראה בהרחבה: כאן וגם כאן). הפרכה: הטיעון לכך שיש בורא ראשון, נשען על מגבלת השכל האנושי לתפוס את האין סוף כנל. וכאן יש כשל לוגי פשוט: מכך שהשכל האנושי מוגבל לתפוס את האין סוף, לא ניתן להוכיח כי קיימת נקודת התחלה סופית כלשהי. יתכן כי למרות שהשכל האנושי אינו יכול לתפוס את האין סוף, אף על פי כן מצד המציאות האובייקטיבית, לא קיימת סיבה ראשונה, כי לכל סיבה יש מסובב נוסף ולכל בורא יש בורא נוסף עד אין סוף. זא אי יכולתו של השכל לתפוס את האין סוף, לא מגביל את המציאות להיות אין סופית. הפרכה נוספת: כדי להפריך את ההוכחה לכך שיש בורא ראשון, לשם כך יש להבין את מהות מגבלת השכל האנושי להבין את מהות האין סוף. ולשם כך נבהיר: מהי משמעותה של מגבלת השכל האנושי לתפוס את מהות האין סוף? תשובה: מגבלת היכולת השכלית לתפוס את האין סוף, אין פירושה כי השכל אינו יכול לתפוס את קיומו של האין סוף. המגבלה היא להכניס לתוך מחשבה אחת את כל האין סוף כולו בבת אחת. אך בהחלט קיימת יכולת הבנה אנושית להבין כי האין סוף אכן קיים. ובהקשר שלנו זה אומר, כי קיימת יכולת תפיסה אנושית להבין כי אפשרי שלכל בורא יש בורא אחר עד אין ... אין מספר כזה. המספר הכי גדול הוא אין סוף. נשאל: האם ניתן להבין ולהכניס לתוך המחשבה את המספר הכי גדול שכינויו הוא אין סוף? נשיב: לא. השכל מוגבל להבין את האין סוף, אך עדיין ניתן להבין כי אין מספר שהוא הכי גדול. מסקנה: ציר המספרים הוא אין סופי. דוגמה 2: ציר הזמן. נשאל: ... שחוזר על עצמו. אך תמיד הוא יהיה בתוך ציר זמן אחר גדול יותר שקדם לציר הזמן שלנו. ואם כן ציר הזמן האמיתי הוא אין סופי. מסקנה: למרות שלא ניתן לתפוס את כל האין סוף כולו בתוך המחשבה, עדיין ניתן להבין כי קיים האין סוף. זה שאין אפשרות לתפוס בתוך המחשבה את הבורא הראשון בנקודת האין סוף, זה לא סותר את זה שיתכן כי קיים בורא לכל בורא עד אין סוף. ולכן לא ניתן להוכיח כי קיימת סיבה ראשונה בורא ... וכולי. הערה נוספת: בסופו של דבר, גם כאשר עוצרים בנקודה ראשונה כלשהי, הרי שגם אז מייחסים לה תכונה של אין סוף. כך שבכל מקרה הגדרת בורא ראשון, לא מעלימה את האין סוף. הסבר: הרעיון כי הבורא הראשון הוא נצחי, משתמש בעצם באין סוף, כי נצחיות = אין סוף. ולכן שימוש בבורא ראשון, לא פותר את מגבלת התפיסה האנושית להבין את האין סוף.
הסוד של האין סוף - מדוע *אין* אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך *כן* ליהנות מהאין סוף?
... של האין סוף - מדוע אין אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך כן ליהנות מהאין סוף? וכאן נבאר מעט את העניין של הפוטנציאל האין סופי של המציאות, וגם את מגבלת האדם להשיג את הפוטנציאל הזה, וגם על הדרך להשיג את הפוטנציאל האין סופי הזה. והעניין הוא, כי כל דבר שקיים בעולם, הוא חלק מדבר אחר שגדול ... עצמו באופן אישי יכול ליהנות מהאין סוף של המציאות. משום שיכולת התפישה של האדם היא סופית ולא אין סופית. כי ... שלו. והאדם לא יכול להתקדם אל האין סוף. כי כן יש סוף וגבול ליכולת התפישה וההתקדמות של האדם כישות בתוך ... להעמיק את מחשבתו ולהגיע אל האין סוף. ויש רמת עומק כלשהי, שבה האדם פשוט נעצר ושממנה האדם לא יכול יותר ... גילה את הסוד של ההתקדמות האין סופית. כי יש כאן סוד, והסוד הוא שלמרות שנדמה לאדם שהוא עצמו כחלק מהתמונה המלאה מוגבל להתקדם וליהנות מהאין סופיות של התמונה המלאה, הרי שבהחלט כן אפשר להתקדם כל הזמן. כי למרות ... סופית ולא מסוגלת להכיל את האין סוף, הרי שבהחלט יש דרך איך האדם יכול לשדרג את יכולת התפישה שלו וכן להשיג את האין סוף וכן להתקדם עד אין סוף. והדרך היא על ידי זה שהאדם כל הזמן מחפש את ... התפישה שלהם, והיו מתחברים אל האין סוף עצמו. וכאשר האדם מתקרב אל גבול התפישה שלו, וכאשר נדמה לאדם שאין עוד ... ליכולת התקדמות אין סופית עד האין סוף ומעבר לו... ...
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
... שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי ... בלתי עביר כאשר הוא מנסה לתפוס את האין סוף . ההיתקלות במחסום זה, וההתעקשות של ... מצד אחד האדם אינו מסוגל לתפוס את האין סוף במלואו, אך מצד שני הוא מצליח לטעום ... להגיע אל חוויית השלמות ואל השגת האין סוף. איך להגיע להתחדשות רגשית? מה זה מעל ... לצאת מתחושת שעמום? איך לחוות את האין סוף?
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 2
... מגביל דבר מלהיות. המציאות מאפשרת את קיומו של כל דבר. כל ההפכים הנל הם צדדים שונים של המהות האחת של האין סוף. האין סוף הוא הדבר שכל ההפכים כולם מרגישים אהבה זה לזה בצילו. האין סוף מחבר ומאחד את כולם. האין סוף מאפשר להפכים להתחבר. כיצד נראה האין סוף? מהי מהותו? תשובה: מהותו היא החיבור של כל האפשרויות הקיימות. האין סוף, הוא הפוטנציאל של כל ההפכים כולם. הוא זה שמהווה את כל ההפכים כולם. כל ההפכים כולם הם חלק ממנו. המחשבה של האדם היא סופית והיא אינה יכולה להכניס אל תוכה את המהות של האין סוף כפי מה שהיא באמת. אך הדמיון של האדם יכול להבין קצת את מהותו של האין סוף, על ידי כל ההפכים השונים שנמשכים מהאין סוף. כל ההפכים כולם, הם צמצומים שונים של האין סוף. כמו הצבע הלבן, שהוא בעצם השילוב של כל הצבעים כולם. כל צבע שקיים, הוא אחד מהגוונים שנמצאים בתוך הצבע הלבן. מהותו ... בעוצמה חלשה מאוד. צבע שחור = עוצמה חלשה של כל הצבעים שיש בלבן. אין שחור שאין בו לבן כלשהו. מאחר שהמהות האין סופית של המציאות היא טוב מוחלט כנל, וכל הרע כולו קיים רק כאשר יש צמצומים שונים, ממילא גם לא יכול להיות רע מוחלט. כי בכל דבר שקיים יש צמצום וחלק כלשהו מהאין סוף שהוא הטוב המוחלט. כל הדברים כולם, הם צמצומים שונים של המהות של המציאות. כל הדברים כולם, הם הבגדים מעטפת חיצונית לבוש קליפות, של המהות האין סופית של המציאות. המהות של האין סוף, היא האחדות השילוב החיבור של כל מה שניתן לחשוב עליו. המהות של האין סוף, היא השילוב של כל הקצוות כולם לדבר אחד. המהות של מימד הזמן היא השילוב של כל האירועים השונים האפשריים בפחות מרגע ... משלים את הצד השני, כדי ליצור את התמונה המלאה. לחשוב מחוץ לקופסא = לראות את התמונה המלאה = להסתכל על האין סוף שהוא התמונה המלאה. ...
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
... איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר? איך באמת מרגיש אדם מאושר? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושג אושר אמיתי ומציג גישה ייחודית ושונה מאוד מהגישה הרווחת. אנשים בדרך כלל ... מהשלמות. במקום זאת, האדם צריך לחוות את המציאות בדרך חדשה לחלוטה, שאינה מוגבלת על ידי ההיגיון הרגיל. מהי מהות האין סוף והקשר שלה לאושר? אליעד כהן מתייחס למהות האינסופית, שאינה מוגבלת ואינה מוגדרת כלל. לדבריו, האושר האמיתי הוא בהבנת האחדות של כל הדברים - הסוף והאין סוף, הצורה והיעדר הצורה, החיסרון והשלמות - כל אלה מתאחדים לחוויה אחת אינסופית. האושר האמיתי הוא להגיע למקום שבו האדם אינו מוגבל על ידי תפיסות מקובעות של שלמות או חסרונות, ...
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין?
... - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין? פרדוקסים. פילוסופיה. במאמר האם קיימים פרדוקסים במציאות, ביארתי כי המציאות האין סופית מאפשרת את קיומן של אין סוף אפשרויות שונות בתוכה. בכלל זה המציאות מאפשרת את קיומן של מצבים שנתפסים כפרדוקסים בעיני השכל האנושי. השכל האנושי שנמצא בתוך המציאות האין סופית, אינו מסוגל להכיל בתוכו את המהות המלאה של המציאות האין סופית. כדי להבין את האין סוף , צריך להיות גדול יותר מהאין סוף ולהיות מסוגל להכיל את האין סוף בתוך מחשבה שגודלה צריך להיות גדול יותר מאשר האין סוף. מאחר שמחשבה = סוף, ממילא האין סוף של המציאות, אינו נכנס לתוך ... שאלה = חוסר ידיעה מלאה. את כל השאלות שיש לאדם בחיים, ניתן לחלק ל 2 קטגוריות. 1 - שאלות שהתשובה עליהן כרוכה בידיעה נוספת = אינה תלויה ביכולת להבין את מהות האין סוף. 2 - שאלות שנובעות מחוסר יכולת טכנית של המחשבה הסופית, להבין את מהות האין סוף. כדי לחיות טוב באמת, על האדם ... תמיד בשכלו ולדעת את כל מה שהשכל האנושי מסוגל לדעת. דהיינו, על האדם למצוא תשובות לכל השאלות שיש על המציאות, כל זמן שהתשובה אינה כרוכה בצורך להבין את מהות האין סוף. אך, כאשר האדם מגיע לנקודה שבה חוסר ההבנה שלו נובע מחוסר היכולת של השכל האנושי להבין את מהות האין סוף, במקרה כזה על האדם לדעת לעצור ולשתוק. במקרה כזה של המחסום השכלי שיש לאדם להבין את האין סוף, במקרה כזה ורק במקרה כזה התשובה היא שתיקה. דהיינו, קבלת הדבר כפי שהוא מתוך שתיקה, ללא מחשבה דיבור. יחד עם זאת, כל דבר שאינו מצריך את השכל של האדם להבין מהו האין סוף, הרי שעל האדם להבין אותו בשלמות. כאשר האדם חוקר בשכלו את כל מה שבאפשרותו של השכל האנושי להבין, בסופו של דבר הוא מגיע אל השאלות שנובעות מחוסר היכולת השכלית להבין את מהות האין סוף. שם על האדם לדעת את מקומו ...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 4
... הסופרפוזיציה הקוונטית (ריבוי מקומות), על ידי זה שמבינים שמצד של המהות של מימד המקום, הכל נמצא באותו המקום. כל נקודה שיש במקום, זה הכל צמצום של האין סוף שמהותו מהווה את מימד המקום מימד הזמן וכולי. תהליך הקריסה הקוונטית = הרגע שבו האין סוף מצמצם את עצמו לתוך המחשבה של האדם. המפץ הגדול = האין סוף מצמצם את עצמו ל 3 גורמים שונים. לאדם החושב את המחשבה + המחשבה + הדבר שנכנס אל תוך המחשבה. שלושתם הם צמצום של מהות אין סופית אחת. רגע הקריסה הקוונטית = רגע הצמצום של האין סוף ל 3 הגורמים הנל. וכמובן שזהו תהליך שמתרחש בכל רגע ורגע. כי גם הזמן מקום עצמם מתהווים בכל רגע מחדש. וגם ... Mechanics - unified Field (באנגלית). ניסוי שני הסדקים - סופר פוזיציה + קריסה קוונטית. תוספות: המהות של לדעת הכל = לא לדעת שום דבר. הכל = האין סוף. לדעת הכל = לדעת את האין סוף. לדעת את האין סוף = לא לדעת, כי האין סוף אינו נכנס לתוך מחשבה. איך יכול האדם להגיע אל האין סוף שמאחד את הכל? תשובה: על ידי ששואלים על כל דבר, אולי ההפך הוא הנכון. אולי ההפך הוא הנכון = לעקור את הדבר מהשורש = להגיע אל השורש = להגיע אל האין סוף.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף, הרצון של אלוהים, נגד השכל, הכל אפשרי, דבר והיפוכו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האין סוף, איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האין סוף, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן אישי לילדים, אימון אישי לחיים בנושאי האין סוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 18:28:07 - wesi1