אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון?

הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה שנתפס בעיניו כחשוב ביותר באותו רגע. אם יש סביבנו רעשים, דיבורים, או אירועים שפתאום מושכים את תשומת ליבנו, זה קורה רק משום שבאותו רגע הם נראים לנו חשובים יותר ממה שאנחנו אמורים לעשות.

לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות לו, אפילו במעט. לעומת זאת, אם הוא היה נמצא במצב של כאב פיזי חזק, הוא לא היה שם לב כלל לרעש או לשיחות מסביב, כי הכאב הוא הדבר החשוב ביותר באותו רגע. כלומר, יכולת הריכוז שלנו נקבעת על ידי הפער בין החשיבות שאנחנו מייחסים לפעולה או למשימה שאנחנו רוצים להתרכז בה, לבין החשיבות שאנחנו מייחסים לכל שאר הדברים סביבנו.

איך אפשר לשפר את יכולת הריכוז?

כדי לשפר את יכולת הריכוז יש צורך ליצור פער משמעותי בין הדבר שבו רוצים להתרכז לבין דברים אחרים. ככל שהפער גדול יותר, כך הריכוז גבוה יותר. כדי לעשות זאת, אליעד מציע לשאול שאלות מכוונות כמו: "למה המשימה הזאת מאוד חשובה עבורי?" ובמקביל "מדוע הדברים האחרים שסביבי הם לא חשובים כרגע?" כך ניתן לשנות באופן יזום את החשיבות הנתפסת של הדברים במוח.

מה עושים כשיש יותר מדי דברים חשובים בבת אחת?

כאשר יש כמה דברים שנתפסים בעינינו כחשובים באותה מידה, המוח נכנס לבלבול ואינו מצליח להתרכז באף אחד מהם כראוי. במצב כזה, יש לייצר סדר עדיפויות ברור. הדרך שאליעד ממליץ עליה היא לשאול: "מה הכי חשוב לי עכשיו?" וברגע שיש לנו תשובה ברורה לשאלה זו, אנחנו יכולים להפחית את החשיבות של הדברים האחרים, ואז הריכוז שלנו במשימה הראשית עולה.

איך להתמודד עם עומס של משימות וחוסר סדר?

כשאדם מרגיש מבולבל בגלל עומס משימות, עליו לעשות סדר פנימי. אליעד מציע לפרק את המשימות לרשימה ברורה, לשאול מה מחויב לעשות, ומה אפשר לדחות או לוותר עליו לגמרי. מי שמתורגל בלחשוב בצורה כזו על בסיס קבוע, מצליח לבצע משימות בצורה מהירה ויעילה יותר, לעומת אדם שלא מתורגל בכך, אשר מבזבז זמן בניסיון להבין במה להתחיל קודם.

איך לא לשכוח משימות או מידע חשוב?

כדי לזכור מידע לאורך זמן, אליעד ממליץ ליצור הקשרים לוגיים וסיבתיים למידע הזה. אם מדובר במידע אקראי, כמו מספר עמוד שבו הפסקנו לקרוא, יהיה קשה לזכור אותו אלא אם נחזור עליו שוב ושוב או נמצא לו הסבר הגיוני. לדוגמה, אם אדם רוצה לזכור שעצר בעמוד 273, הוא יכול להמציא סיבה מיוחדת שקשורה למספר הזה, כמו העובדה שהשטר הגדול ביותר בישראל הוא 200 שקל, ואז להוסיף עוד אסוציאציות שיוצרות משמעות למספר.

אם מדובר במשימה שאנחנו רוצים לזכור לבצע בהמשך, הדרך הטובה היא לשאול את עצמנו "למה זה חשוב?" או "למה דווקא עכשיו?". שאלות אלו יוצרות "עוגנים" בזיכרון שלנו, ומונעות מאיתנו לשכוח. אמנם זה יכול להיות כרוך במאמץ ראשוני, אבל המאמץ משתלם בכך שהוא מאפשר למוח להישאר חופשי לעסוק בדברים אחרים.

איך אפשר לזכור רצפים אקראיים?

אליעד מסביר שכאשר צריך לזכור מידע אקראי כמו סדר של פרצופים או מספרים, הדרך היחידה היא להמציא סיפורים או הסברים שיהפכו את הרצף לבעל משמעות. גם אם הסיפורים הללו הם דמיוניים, הם יוצרים חיבור במוח ומאפשרים לזכור את הרצף. למרות שהוספת הסיפורים יוצרת עומס...
אפשרי או מחוייב כיצד להתמודד עם להישאר מוח חוסר יכולת בלבול היגיון מחוייב ריכוז תשובה חיי היום יום adhd איך לא לשכוח איך להתרכז איך לזכור בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הזיכרון הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה זיכרון זיכרון לטווח ארוך זיכרון לטווח קצר זיכרונות זמן חוסר ריכוז טווח ארוך טווח קצר לא לשכוח להתרכז לזכור לנהל לנהל את הזמן לנהל זמן לשכוח מנהל ניהול ניהול זמן קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות שיטות ל שיטות לזיכרון שיטות לזיכרון לטווח ארוך שיטות ריכוז שיפור שיפור הזיכרון שיפור זיכרון שכחה
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? אליעד כהן מסביר שכל אדם ... שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי הזמן, שבו האדם מרגיש שיש ... היום ומחר, אבל בפועל הכל קורה ברגע הזה, כאשר חוויית המרחק בין תמונות שונות נקראת זמן. לכן מה שהאדם קורא לו אתמול הוא למעשה חוויה ותמונה שעולה כרגע בראשו. איך זה שכולם רואים את אותה מציאות, או לפחות כך נדמה? נשאלה שאלה כיצד ... המשמעות מתבררת בדרך חדשה. מדוע סיבתיות לא בהכרח אמיתית? לפי השיחה, האדם מניח שיש רצף זמן וסיבה ותוצאה. למשל, אם אני רוצה לחתוך נייר ואחר כך חותך אותו, האדם מקשר את הרצון והפעולה יחד. אבל אם כל רגע נוצר מחדש, אין חיבור מחייב ... מחייב שתהיה פעולת חיתוך. הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך התפיסה הזו משנה את ההסתכלות על רצון ומאמץ? אם כל דבר ... לרגע, ולכן נדמה שיש המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, לא באמת אפשר להוכיח שכולם רואים אותו שולחן. האדם רואה ... מוגבל. כך, האדם הוא לכאורה אלוהים שחווה את עצמו כאדם קטן ולא זוכר שהוא זה שמייצר את הזמן, המקום, וגם את התחושה שהוא לא אלוהים. האם באמת בחרנו להיות כך? עולה השאלה: אני לא זוכר שבחרתי להגביל את עצמי, אז איך זה יכול להיות שאני האלוהים? התשובה המוצעת היא שאם אתה אלוהים, אתה יכול גם לבחור לשכוח שבחרת, כדי לחוות מציאות מוגבלת. החלוקה הזו למדרגות היא כמו בחלום: מבחינתך בחלום אינך זוכר שהכל אתה, אבל בפועל אתה המקור לחלום. מה התועלת ... בזה באמת. כדי להרגיש טוב באופן מוחלט, צריך להגיע לאמת מוחלטת שחורגת מהגדרות הרגילות של זמן, מקום, סיבתיות והפרדה. מה הקושי בהבנת הרעיון של יש ואין בו זמנית? כאשר מתקדמים לחקירה עמוקה מגיעים לשאלה איך זה יכול להיות שדבר אחד ... שכבות של חוויה. גם אם מבינים ברמה עמוקה שהכל קורה ללא סיבתיות, ברובד היומיומי האדם מתנהל כאילו יש סיבה ותוצאה, אחרת לא היה עושה שום פעולה. יש בסוף שילוב של שני העולמות: האחדות והנפרדות. מהו השלב הסופי או השלמות שאליה ... היומיום? האם אפשר להתבונן על חלום כמודל להבנת המציאות? איך עוזרת ההבנה שאנחנו יוצרים את הזמן והעבר? מדוע רבי נחמן מתייחס לשאלות ולספק כשלב הכרחי? שאלה: מה זה סופר פוזיציה? אליעד: סופר פוזיציה אומרת, ריבוי מקומות, כאילו כל דבר ... על הזמן, מי אמר שהוא נוצר כל פעם מחדש. הרעיון אומר שהאדם בכל רגע יכול לחשוב רק על זמן ומקום אחד, אתה לא יכול בו זמנית להסתכל על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם את כל הדברים בו זמנית. ... שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי תמונה שיש לך כרגע בראש. למשל באמנות יש ציורים עם עומק, הציור שטוח אבל הוא נראה תלת ... למשל נקודה מסוימת נראית קרובה והשנייה רחוקה, אבל זה אותו מרחק. אותו דבר גם במרחב של הזמן, האתמול, היום והמחר והמחרתיים הם אותו זמן אבל אתה חווה רק מרחק אחר מהתמונה. זוהי רק חוויה, איך אתה חווה את התמונה. שאלה: איך זה יכול להיות שכול פעם שאני מסתכל אני רואה קיר? ואיך ... אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם ... אתה יודע שיש לך תודעה? כן, אתה אומר אני קיים, ההוא למשל דומם, וההוא למשל אדם, אבל תתרכז היטב, איך אתה יודע שזה אדם? אולי זה רובוטים שרק נראים כמו בני אדם? מה אני בא לומר? אתה אומר אבל הם דומים לי, הן נמצאים באותו גוף כמוני, ... שינוי מאין ליש. רק כאשר האדם נמצא בתודעה שהוא מבדיל בין יש לאין, אז עולה בתוכו שאלה של זמן ומקום, כי זמן ומקום זה שינוי. אם האדם לאן שהוא היה מסתכל, הוא היה חווה את אותה מציאות, אז לא הייתה לו תפיסת מקום. אתה יכול לחוות מקום רק אם בתוכך אתה חווה שינוי במשהו. אותו דבר גם לגבי זמן, אם הייתה רואה תמיד את אותה התמונה, אז אין לפני ואחרי. ממה נובע הזמן והמקום? מההפרדה של היש והאין. כול הנושא על המאמץ של ליצור משהו מכלום ... זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין סוף. ואת האין סוף הוא לא ... בעיקרון יכולה להתכוון לשתי ישויות, או לאת שבתוך החלום, או לאת שחולמת את החלום, באותו זמן את לא יודעת שאת בחלום את חושבת שאת במציאות, נכון? גם פה, את בטוחה שאת קיימת, אבל יש מישהו שחולם את הכל, שהוא במקרה גם את, האני שלך והאני ...
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
סודות המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה
... המוח האנושי, זמן ומקום, איך עובד הזיכרון האנושי? פיזיקה, הפילוסופיה של המדע, מרחב הזמן, מרחב המקום, חלומות ושינה, איך המוח זוכר? תחושת הזמן, לחיות את הרגע, כוחו של הרגע הזה מהם המאפיינים של הזמן והזיכרון האנושי? ההרצאה עוסקת בהבנה מעמיקה של המוח האנושי, הזמן והזיכרון. אליעד מדבר על המאפיינים השונים של תחושת הזמן, הזיכרון האנושי, והפילוסופיה שמאחורי התפיסות שלנו את הזמן והמקום. הוא מתאר את המוח האנושי כמציב בפנינו שאלות רבות לגבי איך אנחנו תופסים את הזמן, את הרגע הנוכחי, וכיצד הזיכרון מתפקד בתהליך זה. מהם הרעיונות המרכזיים לגבי הזמן והחיים? אליעד מתחיל בהתייחסות לשאלה הפילוסופית של הזמן. הוא מעלה את הנושא של תחילת השנה החדשה, ומסביר כיצד אנשים נותנים משמעות לימים ולתקופות, כמו ראש השנה או יום השנה. הוא טוען כי בסופו של דבר, אין שום שינוי ... האנושי. הוא מדבר על האני ועל איך תחושת הזמן משפיעה על תחושת הזהות שלנו. לדוגמה, הוא מציין כי הדרך בה אנחנו תופסים את האני קשורה ישירות לזיכרונות שלנו, ולתחושת העתיד. המוח האנושי משחק עם המידע הזה כדי ליצור את התחושות שלנו. אם האדם היה נאלץ לשכוח את כל עברו, הוא היה מתקשה להרגיש את עצמו כאני שמקיים את ההווה. מהו כוחו של הרגע הזה? נושא נוסף שעליו מדבר אליעד הוא כוחו של הרגע הנוכחי. אליעד מעלה את השאלה אם ... כי אם היינו חיים רק ברגע הזה, בלי לחשוב על עבר ועתיד, היינו מבינים שהמציאות היא פחות מוחשית ממה שאנחנו מניחים. הוא מציע גם להתבונן במושג הזיכרון כמשהו שאנחנו מדמיינים או מתארים, ולא כמשהו קיים באופן מוחלט. איך המוח תופס את הזמן? אליעד ממשיך ומדבר על איך המוח האנושי מעבד את הזמן והזיכרון. הוא מעלה את רעיון שמי שמסוגל לחשוב על הרגע הנוכחי בלבד, בעצם מוותר על כל ההבנה של הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו. הוא מתאר את הזמן כחוויות של רגעים שונים שמתקיימים במקביל, ולא כקו ישר של זמן שזורם מכיוון אחד לכיוון אחר. הוא מציע שהמוח שלנו למעשה בונה את זמן על בסיס רגעים שונים שמתאגדים יחד, וכולנו חיים במציאות של הזמן, שהיא יותר פסיכולוגית מאשר פיזית. מהו זיכרון והאם אפשר לחיות בלעדיו? ההרצאה ממשיכה בהסברים על הזיכרון האנושי. אליעד מתאר את הזיכרון ככוח שמחבר את תחושת האני שלנו לעבר. הוא מציין שמי שנפגע בזיכרונו, לא יכול לתפקד באותו אופן בתפיסת העולם שלו. אם ננסה למחוק את הזיכרון מהאדם, הוא יתמודד עם קושי בזהות העצמית שלו. הוא גם מציע שלמעשה, הזיכרון וההבנה שלנו לגבי העתיד תלויים תמיד בהווה. האם הזמן הוא יצירה של המוח? בהמשך, אליעד מדבר על האפקט של הזמן כמשהו שמובנה במוח שלנו. המוח יוצר את תחושת הזמן על ידי התאמת תחושות ותמונות שהוא מקבל מהחושים. כל מה שאנחנו זוכרים או מדמיינים, כמו גם כל מה שאנחנו צופים בו, הוא ... כאן היא שהזמן לא קיים כמציאות אובייקטיבית, אלא הוא חלק מהתפיסה הסובייקטיבית שלנו. כל מחשבה על עבר או עתיד נבנית על ידי המוח בהווה, וההבנה של זמן לא מתארת איזו תופעה חיצונית מוחלטת. מהו כוחו של הרגע הזה? מהם מאפייני הזיכרון האנושי? האם זמן הוא תופעה אובייקטיבית? איך המוח מעבד את הזמן? מהו הקשר בין הזמן לתחושת הזהות? ...
איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית
איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית
... המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית איך יכול להיות שהמוח חושב שמשהו ... מפני שאם לא היית יודע מהו אין קיר, לא היית יכול להבין או להגדיר את המצב ההפוך לו - יש קיר. לכן כל מחשבה על דבר שקיים מחייבת גם מחשבה הפוכה או זיכרון הפוך. מה הקשר בין הזיכרון לבין ההבנה של המציאות? כדי להבין איך המוח חושב או תופס מציאות כלשהי, אליעד מסביר את מושג הרשימו. רשימו הוא זיכרון או שארית של מחשבה קודמת שממשיך להתקיים בתודעה. למשל, אם אדם חושב יש פיל, בו זמנית קיים בו הרשימו של המחשבה ההפוכה, אין פיל. כך למעשה נוצרת תפיסה של דבר מתוך הניגוד שלו. ברגע שאדם חושב שיש דבר כלשהו, באותו הרגע מתקיים במוחו רשימו של המחשבה שאין. זה מה שמאפשר את ההכרה בקיומו של הדבר. אם לא היה זיכרון של ההיפך, לא היה מתאפשר למוח להבחין בין יש לאין. האם אפשר לחשוב רק על דבר אחד באופן מוחלט? לפי אליעד, אי אפשר לחשוב באופן מוחלט רק על דבר אחד, מכיוון שהמחשבה תמיד ... בין הדברים, תמיד תהיה בו שאלה, תמיד תהיה בו ספקנות. אך ברגע שיבין ששני הקצוות של הניגודים הם למעשה זהים במהותם, תיעלם כל שאלה וכל ספק. כיצד זיכרון משפיע על התפיסה של האדם? המוח משתמש בזיכרון (רשימו) של המחשבה ההפוכה כדי לתת משמעות למחשבה הנוכחית. כלומר, כשאדם אומר יש פה קיר, הוא למעשה אומר: אני זוכר גם את המצב שאין פה קיר, ורק מתוך השוואה זו הוא מבין או תופס את המושג קיר. באופן הזה הזיכרון הוא חלק בלתי נפרד מתהליך החשיבה וההבנה של המוח. מדוע המהות של כל דבר היא כלום? אליעד מסביר שכל מושג או מחשבה הוא למעשה כלום בפני עצמו, מפני שהוא חסר משמעות בלי ...
סודות המוח האנושי, סודות החשיבה, איך המוח זוכר? תפישת הזמן, אולי הכל חלום? איך עובד הזיכרון? איך המוח חושב? לחשוב על דבר והיפוכו, הנחות היסוד של המוח, איך המוח עובד?
סודות המוח האנושי, סודות החשיבה, איך המוח זוכר? תפישת הזמן, אולי הכל חלום? איך עובד הזיכרון? איך המוח חושב? לחשוב על דבר והיפוכו, הנחות היסוד של המוח, איך המוח עובד?
... איך המוח זוכר? תפישת הזמן, אולי הכל חלום? איך עובד הזיכרון? איך המוח חושב? לחשוב על דבר והיפוכו, הנחות היסוד של המוח, איך המוח עובד? האם באמת ... את אחד הסודות הגדולים של המוח האנושי: כיצד המוח תופס זיכרון וזמן. רוב האנשים רגילים לחשוב שיש עבר, הווה ועתיד, אך אליעד מראה שהמוח שלנו יוצר הפרדה ... לה תאריך אחר, למשל אתמול, או מחר, ואז נחשוב שמדובר בזיכרון או בתחזית לעתיד. אליעד מדגים שאם ברגע אחד תשתנה המחשבה בראש שלנו מקרה ליקרה, זה ישנה ... למרות שהתמונה לא השתנתה כלל. איך המוח מחליט אם הזיכרון אמין? אליעד כהן ממשיך להסביר שהמוח מייחס רמות שונות של אמינות לסוגים שונים של מידע. ... שום ודאות אמיתית בשום דבר שאנחנו חושבים עליו. האם זיכרון הוא בהכרח אמיתי? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא שאפילו אם יש לך זיכרון ברור, זה לא אומר שזה באמת קרה. למשל, אפשר לשתול במוחו של אדם זיכרון של משהו שלא באמת התרחש, ותחושת האמינות של הזיכרון הזה תהיה בדיוק כמו של זיכרון אמיתי. מכאן מסיק אליעד שהעובדה שאתה חושב שמשהו קרה בעבר אינה הוכחה לכך שהוא אכן התרחש. ... יותר לגבי טבע המחשבה והמציאות עצמה. ההכרה בכך שכל זיכרון או מחשבה הם רק אפשרות, ולא מציאות מוחלטת, יכולה לשחרר את האדם מאמונות מגבילות ולאפשר ... רחבה יותר של האמת. האם העבר באמת קיים? איך המוח תופס זיכרונות? האם אפשר לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית? מה ההבדל בין חלום למציאות? איך נוצרת משמעות במוח? האם כל מחשבה היא רק אמונה? האם הזיכרון תמיד אמיתי? ...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
... בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם המשפחות השכולות, ויש המתייחסים לכך כאל חובה מוסרית, דתית או חברתית. ... הזדהות עם הקולקטיב. האם העמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? לאורך השיחה עלתה גם השאלה אם העמידה בצפירה תורמת לזיכרון הנופלים ולשמירה על המורשת היהודית. יש המציעים כי מדובר במנהג שמזכיר את המורשת היהודית וחשוב לשמר אותו כדי לזכור את הנופלים, בעוד אחרים טוענים שאין שום צורך בעמידה פיזית כדי לשמר את הזיכרון והמורשת, ושהאמונה והזיכרון צריכים להתבטא בדרכים אחרות, כגון קריאה בספרי זיכרון, צפייה בסרטים חינוכיים, או פעולות אחרות. האם העמידה בצפירה היא פעולה מוסרית? תוך כדי הדיון, צוין כי העמידה בצפירה נחשבת לפעולה מוסרית, מכיוון ... בדרכים אחרות? בסופו של דבר, עלתה השאלה אם ניתן למצוא דרכים נוספות להזדהות עם הנופלים ולכבד את זכרם. האם אפשר להפעיל את הזיכרון והכבוד כלפי הנופלים בדרכים אחרות שאינן מצריכות עמידה פיזית בצפירה? האם יש מקום למחשבה מחודשת על צורת ההתבטאות הציבורית של זיכרון הנופלים? מה המשמעות של עמידה בצפירה? האם עמידה בצפירה כפויה? האם יש קשר בין צפירה לדת? האם זיכרון הנופלים ניתן לביטוי בדרכים אחרות? האם עמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? ...
איך לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר?
איך לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר?
... לשכוח זיכרונות רעים? זיכרונות טראומטיים, פוסט טראומה מאונס, הפרעת דחק פוסט טראומטית, מחיקת זיכרונות, איך הזיכרון עובד? טיפול בפוסט טראומה לאחר בגידה, זיכרון טראומטי, איך המוח זוכר? איך לשכוח זיכרונות רעים? ההרצאה מתמקדת בשאלה כיצד לשכוח זיכרונות רעים, זיכרונות טראומטיים ופוסט טראומה. אליעד מציג את האפשרויות השונות להתמודדות עם זיכרונות שליליים וכיצד המוח האנושי זוכר אירועים שונים. המרצה מביא דוגמאות של אנשים שחוו ... והדבר יוצר אצלה טראומה קשה או גבר שעבר בגידה מצד בת הזוג שלו. מדובר על מצבים שבהם הזיכרון טראומטי ומעורר תחושות רעות, והתמודדות עם זיכרונות כאלה יכולה להיות מאתגרת. המטרה היא להבין כיצד ניתן לשכוח זיכרונות כאלה ולהפחית את הכאב הנפשי שהם גורמים. אליעד מסביר כי כאשר אדם עובר חוויה טראומטית, כמו שדודו נפל או במקרה של אונס, זיכרונות אלה עשויים להתפשט ולהיות מחוברים לתחושות רגשיות רעות. השאלה שהוא מציב היא האם יש דרך להפוך את הזיכרונות הללו לפחות כואבים, או אפילו לשכוח אותם לחלוטין. כיצד פועלת הזיכרון האנושי? הזיכרון האנושי מקטלג את הזיכרונות בהתאם למשמעות שהם מקנים לאדם. כאשר מדובר בזיכרונות שמרגישים ככואבים או מאיימים, המוח שומר עליהם בצורה חזקה יותר. לדוגמה, אם אדם עבר ... להזכר בתחושות הרעות הקשורות לאירוע. השאלה המרכזית היא אם יש דרך לגרום לאדם לא להיזכר בזיכרון שלילי כאשר הוא נמצא במקום מסוים. האם אפשר למחוק זיכרונות? המרצה עוסק בשאלה האם ניתן למחוק זיכרונות או להפחית את עוצמתם. הוא מציין כי ניתן לשנות את משמעותם של זיכרונות באמצעות עבודה נפשית, כך שהזיכרון יפסיק להיות כואב. אם אדם חווה טראומה כמו אונס, הוא עשוי לשוב אל אותו מקום, אך כל עוד לא יעורר את התחושות הרעות, הזיכרון לא יהיה פעיל. האפשרות למחוק זיכרון או לשנות את המשמעות של אירוע טרגי קשורה לכך שאדם יכול ללמוד מהעבר ולחוות אותו בצורה שונה, כדי להפחית את הכאב שהוא חווה. כיצד משפיעה המשמעות על הזיכרון? המשמעות של זיכרון מסוים היא זו שקובעת אם הוא יישאר בזיכרון או יימחק. לדוגמה, אם לאדם יש
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
... בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני ... בצפירה? הדיון שהובא בהרצאה מתמקד בשאלה האם הגיוני יותר לעמוד או לשבת בזמן הצפירה, במיוחד בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. אליעד כהן מעלה את השאלה מה יותר הגיוני לעשות בעת הצפירה - לעמוד או ... אנחנו יכולים לבחור פעולה מסוימת לא מתוך היגיון טהור, אלא מתוך רצון להזדהות עם אחרים, עם תחושת כבוד לזיכרון, או מתוך חיבור רגשי לאירוע. מה המחויבות שלנו כלפי המנהגים והמוסכמות החברתיות? אליעד ... להיות חלק מהחברה? הוא מציין כי הבחירה בין לעמוד או לשבת בזמן הצפירה היא גם עניין של חיבור אישי למנהג ולזיכרון, ולא רק שאלה של היגיון אובייקטיבי. האם כל פעולה כזאת מבוצעת מתוך רגשות או שמירה על ... על כבוד למנהג החברתי. הוא מציין כי כל אדם עשוי להרגיש את הצורך לפעול בדרך מסוימת מתוך חיבור פנימי לזיכרון, או מתוך תחושת מחויבות מוסרית כלפי אחרים, אך הוא מדגיש שהשאלה המהותית היא מתי אנחנו ... שמחייב בחירה מסוימת בפעולה מסוימת. השיחה נגעה גם בשאלה אם כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? בדיון זה, אליעד מציע מספר תובנות לגבי פעולת העמידה בצפירה, בעיקר בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. המיקוד העיקרי הוא בשאלה האם יש היגיון בעמידה בצפירה, ומה יותר ... האם כל פעולה כזאת היא פעולה שמבוססת על חיבור לרגש או פשוט על שמירה על כבוד למנהג או לנורמות החברתיות של הזמן והמקום? האם כל הגיונות שווים? הם מסכמים את השיחה בשאלה אם כל הגיונות יכולים להיות ... שמחייבת את הבחירה דווקא באחת הפעולות. כמו כן, האם באמת כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? ...
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
... למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם האם אפשר למחוק זיכרון טראומטי לחלוטין? אליעד כהן מסביר באופן מפורט האם ואיך ניתן למחוק זיכרון טראומטי. ראשית, חשוב להבין שאין אפשרות למחוק באופן מוחלט את הזיכרון של אירוע טראומטי, משום שאירוע שהתרחש במציאות, נקלט בחושים ונחרט בזיכרון. לכן באופן פשוט, אין אפשרות ממשית ... יריקה אלא רק טיפות של גשם, האירוע נשאר בזיכרון, אך הפרשנות של האדם לגבי האירוע משתנה. במקרה כזה, הזיכרון עצמו (תחושת הרטיבות) נשאר, אבל ... מתפוגגת. הדוגמה הזו ממחישה את ההבחנה בין הזיכרון העובדתי לבין הפרשנות הרגשית, ... ניתן למחוק או לשנות לחלוטין. האם אפשר לשכוח לחלוטין אירוע שקרה במציאות? אליעד ... לא ניתן למחוק לגמרי אירוע שהתרחש, מאחר והזיכרון הפיזי והחושי של האירוע קיים במוח. ... מציג הבנה עמוקה יותר של האופן בו פועל הזיכרון האנושי. הזיכרון של האדם עובד כך שהוא זוכר בעיקר ... אירועים חסרי משמעות רגשית לא יישמרו בזיכרון לזמן רב. לדוגמה, אם נשאל אדם מה ... משחזר אותו שוב ושוב בתודעתו. מה הקשר בין זיכרון ומשמעות רגשית? ככל שלאירוע יש משמעות רגשית גדולה יותר, כך הזיכרון נשאר ברור וחד יותר. אליעד נותן ... שנאמר לפני דקה ואין לו משמעות רגשית, אדם ישכח בקלות רבה. אליעד מסביר שבפועל, ... ולכן הוא זוכר אותה בעוצמה גדולה יותר. הזיכרון נשמר באופן חי רק בזכות החזרה ... שלו, וככל שאדם משחזר יותר את האירוע - כך הזיכרון נשאר חי ומפורט יותר. כיצד להפוך טראומה לחסרת משמעות ולשכוח אותה? כדי לשכוח זיכרון טראומטי באמת, יש ... משמעות לחלוטין, הוא מפסיק להיות משוחזר בזיכרון, וממילא האדם שוכח אותו. אם למשל אדם חושב שפיטורין ממקום עבודה הם השפלה גדולה, אבל לאחר זמן מסוים הוא מבין שהפיטורים היו ... האירוע עצמו הופך למשהו חסר חשיבות, ואז הזיכרון מתפוגג לגמרי. אליעד מציג את הרעיון ... אין סיבה לשחזר את האירוע שוב ושוב, האדם ישכח אותו באופן טבעי. מה ההבדל בין ...
פנים ואחור, איך לדעת שהבנת נכון? איך לדעת כמה הבנת? שיטות לימוד, לבדוק את הזיכרון שלך, ללמוד מאליעד כהן, איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? האם הבנת נכון? איך לדעת שהבנת את הספר ליקוטי מוהרן?
פנים ואחור, איך לדעת שהבנת נכון? איך לדעת כמה הבנת? שיטות לימוד, לבדוק את הזיכרון שלך, ללמוד מאליעד כהן, איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? האם הבנת נכון? איך לדעת שהבנת את הספר ליקוטי מוהרן?
... ואחור, איך לדעת שהבנת נכון? איך לדעת כמה הבנת? שיטות לימוד, לבדוק את הזיכרון שלך, ללמוד מאליעד כהן, איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? האם הבנת נכון? איך לדעת שהבנת את הספר ליקוטי מוהרן? איך לדעת אם ... את מה שצפית בו. ההבנה העמוקה היא זו שמאפשרת לך לזכור את הפרטים, ולכן מבחן הזיכרון הוא מדד אמיתי לרמת ההבנה שלך. האם באמת אפשר לזכור הכל מילה במילה? אליעד מסביר שיש להבחין בין האידיאל לבין המציאות. הוא מציין שאפילו רבי נחמן עצמו לא היה בהכרח זוכר לאחר זמן את כל דבריו מילה במילה, אך כאשר הוא לימד את הדברים, הוא ידע בבירור כל מילה ומילה. לכן, המטרה היא לא בהכרח לזכור בעל פה את ... ליקוטי מוהרן? אליעד מסביר שההבנה של המושגים פנים ואחור אינה סתם תרגיל זיכרון טכני, אלא היא הדרך לוודא שאתה מבין לעומק את תוכנו של הספר ליקוטי מוהרן. לפי רבי נחמן, אין אדם שמבין באמת את הספר, אלא אם כן ... זה פנים ואחור בלימוד? איך לדעת שהבנת את ליקוטי מוהרן? מה ההבדל בין הבנה לזיכרון? איך לשפר את הזיכרון בלימוד? איך להעמיק בלימוד? ...
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
... מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, ... פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי למה אנשים מפחדים מאיבוד הזיכרון? הפחד מאיבוד הזיכרון הוא החשש של האדם ממצב בו יאבד מידע חשוב ומשמעותי ... אלצהיימר או דמנציה, או פשוט בשל תהליך ההזדקנות. אובדן זיכרון נתפס על ידי רבים כפגיעה קשה באיכות החיים, שכן הוא ... לתפקד ולתקשר עם הסביבה באופן רגיל. מדוע הפחד מאיבוד זיכרון כל כך משמעותי לאנשים? הפחד מאיבוד זיכרון משמעותי מאוד מכיוון שהוא נתפס כאיום ממשי על הזהות העצמית של האדם. אדם שחושש מאיבוד הזיכרון למעשה חושש לאבד חלקים מהותיים ממי שהוא. הוא חושש ... מכך גורם לאדם לתחושת חרדה עמוקה, מתוך ההנחה שאם אובדן הזיכרון יתרחש, יהיה בכך אסון. האם אפשר למנוע באופן מוחלט את איבוד הזיכרון? אין דרך ודאית ומוכחת למנוע באופן מוחלט את אובדן הזיכרון. אדם יכול להקפיד על אורח חיים בריא, לאכול נכון, ... וחשיבה מאומצת, אך גם כך עדיין קיים סיכון מסוים לאיבוד הזיכרון. אף שיטה רפואית או התנהגותית לא יכולה להבטיח לחלוטין שאדם לא יאבד את זיכרונו בשלב מסוים של חייו. לכן, לומר למישהו לך זה לא ... קיים סיכון כזה. מה ההבדל בין יכולת החשיבה (שכל) לבין זיכרון? חשוב להבין שקיים הבדל משמעותי בין יכולת החשיבה לבין זיכרון: יכולת חשיבה הגיונית (שכל) - היכולת להבין סיבות ... שלו בקביעות צפוי לשמור טוב יותר על כושר החשיבה שלו. זיכרון - להבדיל, זיכרון הוא תהליך אקראי יחסית, מבוסס על שמירת מידע ספציפי כמו שמות, מקומות ואירועים. זיכרון ניתן לאבד ביתר קלות, כי הוא אינו מבוסס על הבנה ... לאבד את כושר החשיבה, אך זה לא מבטיח לו שלא יאבד את הזיכרון עצמו. כיצד אפשר להפחית את הפחד מאיבוד הזיכרון? ישנן שתי גישות עיקריות להפחתת הפחד מאיבוד הזיכרון: גישה ראשונה: לבצע פעולות שיכולות לתרום לשימור הזיכרון, כמו קריאה, למידה, וחשיבה עמוקה. אף כי פעולות אלו אינן מבטיחות בוודאות את שימור הזיכרון, הן יכולות להקטין את הסיכוי לאובדן קוגניטיבי. ... שנייה: לשנות את התפיסה הבסיסית, כך שגם אם אדם יאבד את זיכרונו, הוא לא ירגיש בכך אסון או דבר נורא. גישה זו ... על אהבת המציאות ללא תנאים, מצב בו האדם חש טוב ללא תלות בזיכרון או בכל תנאי חיצוני אחר. איך אהבת המציאות ללא תנאים יכולה להעלים את הפחד מאיבוד הזיכרון? אהבת המציאות ללא תנאים משמעותה שאדם מרגיש טוב ושלם עם עצמו ועם חייו ללא תלות בשום תנאי חיצוני, כולל הזיכרון שלו. במצב כזה, אפילו אם האדם יאבד את כל זיכרונותיו, הוא עדיין יוכל להרגיש טוב, רגוע ושלם, משום ... המציאות ללא תנאים, הוא יוצר לעצמו רשת ביטחון כפולה: אם זיכרונו יישאר תקין, הוא ייהנה מיכולת חשיבה גבוהה, מרגיש ... ומסוגל להתמודד עם אתגרים שונים. אם יגיע למצב שבו חלק מהזיכרון יאבד, הוא עדיין יוכל להשתמש ביכולת החשיבה הגבוהה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות ריכוז, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות ריכוז, איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, מאמן אישי בסקייפ, מאמן אישי למציאת זוגיות בנושאי בעיות ריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 9.0000 שניות - עכשיו 26_07_2025 השעה 17:52:14 - wesi1