אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות ✔חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
למה קל יותר לשלוט בכעס בעבודה מאשר בבית?

הסיבה לכך שקל יותר לשלוט בכעס במקום העבודה לעומת הבית, קשורה לתפיסה עצמית ולמוסכמות חברתיות. בבית אנשים מרגישים נוח לשחרר את הכעס ולהביע אותו בחופשיות, בעוד שבעבודה קיים לחץ חברתי לשמור על איפוק כדי לא להיתפס כחסרי שליטה, חלשים או לא מקצועיים. לדוגמה, אדם יכול להתעצבן על עובד שעושה טעות, אך יבחר להסתיר את הרגשות כדי לא להיתפס כמנהל חסר יכולת שליטה. לעומת זאת, כאשר ילד עושה טעות דומה בבית, ההורה מרשה לעצמו לבטא כעס כי אינו מרגיש מאוים מהילד או מהתגובות של הילד כלפיו.

אליעד כהן מציין שבפועל, הכעס קיים בשני המקרים. ההבדל הוא ברמת הביטוי שלו. בעבודה, התדמית המקצועית מחייבת להסתיר כעס כדי לשמור על סמכות, ובבית אנשים מרגישים שאין להם סיבה אמיתית להסתיר את רגשותיהם.

איך להפחית את הכעס בבית מול הילדים?

אליעד מסביר שכדי להפחית את רמת הכעס, יש לפעול בשתי דרכים אפשריות:
  1. לשנות את המציאות כך שתתאים יותר לציפיות ולרצונות של האדם, ובכך למנוע מלכתחילה סיבות לכעס.
  2. ללמוד לקבל את המציאות גם כשהיא לא מתאימה בדיוק לציפיות, ובכך להפחית את התסכול שמוביל לכעס.
הוא מדגיש שחשוב להשתמש בשתי האסטרטגיות במקביל, ולא להסתפק רק באחת.

כיצד לגרום לילדים לקחת אחריות ולשמור על סדר בבית?

אליעד מציג גישה אסטרטגית לפתרון בעיית חוסר האחריות של ילדים. ראשית, הוא ממליץ לוודא שהילד מבין בכלל מה המשמעות של לקיחת אחריות. לדוגמה, ילד עשוי לחשוב שהוא מאוד אחראי, אך לדעתו סידור הבית אינו בתחום אחריותו, אלא באחריות ההורים. במצב כזה, לא יעזור ללמד אותו על אחריות, אלא יש להסביר לו שסידור הבית אכן בתחום האחריות שלו.

כדי לגרום לילדים לקחת אחריות על סדר וניקיון בבית, אליעד מציע כמה שלבים:
  1. קודם כל, לגרום לילד להאמין שבית נקי ומסודר הוא מצב רצוי וטוב עבורו באופן אישי. זה שלב הכרחי, כי אם הילד לא ישתכנע בכך, הוא לא ישתף פעולה מרצונו, אלא רק מכפייה או פחד - דבר שלא יעיל לאורך זמן.
  2. לאחר שהילד מבין שבית נקי הוא דבר חיובי עבורו, יש ליצור קשר ברור בין הרצונות שלו לבין בית נקי. לדוגמה, אם הילד אוהב לאכול וצריך כלי אוכל נקיים, להבהיר לו שהניקיון הוא תנאי הכרחי לכך.
  3. יש לחזק את ההתניה בין ניקיון לבין הרווחים שהילד מקבל מכך. לדוגמה, אם הוא מתלונן על כך שאינו מוצא דברים בבית, להבהיר לו שאם הבית היה מסודר הוא היה מוצא הכל בקלות רבה יותר.
איך אפשר לשכנע את הילד שהבית יהיה מסודר גם בלי תשלום כספי?

אליעד מסביר שהשכנוע באמצעות כסף הוא פתרון לטווח קצר ולא מומלץ כפתרון קבוע. הוא מדגיש שבסופו של דבר, לילדים יש מטרות אישיות משלהם. המטרה היא לגרום לילדים לראות בניקיון יתרון אישי. לדוגמה, הילד יתלהב מזה שהבית...
ש: למה מול הילדים שלי קשה לי לפעול.

אליעד: קשה לך לפעול מול הילדים שלך?

ש: רגע אני אסביר את זה יותר טוב, בא נגיד שלמה מול העובדים אני יותר סובלנית ומול הילדים שלי אני פחות סובלנית.

אליעד: את מרגישה יותר סובלנות מול העובדים ופחות סובלנות מול הילדים מה זה אומר בפועל תסבירי.

ש: זה אומר שבוא נגיד אם הם מעצבנים אותי במשהו או נגיד עובדים באים עם איזשהו נושא שהוא נורא מעצבן אז אני לא מתעצבנת אלא לוקחת ומנתחת את הנושא שואלת את השאלות את המתאימות ומגיעה לפתרון.

אליעד: הבנתי ואם הילדים מעצבנים אותך קטסטרופה יפה, הבנתם מה היא שואלת היא אומרת למה העובדים שלה לא מצליחים באופן יחסי לגרום לה להתעצבן והילדים אם הם עושים משהו קטן ישר היא מתעצבנת, זאת השאלה נכון?

ש: כן.

אליעד: אז בואי נשאל מה מעצבן אותך בחיים באופן כללי מה מעצבן אותך?

ש: מעצבן אותי דברים טיפשיים.

אליעד: ואם העובדים שלך עושים דברים טיפשיים זה מעצבן אותך?

ש: כן.

אליעד: אבל אמרת שמול עובדים לא מתעצבנת או פחות מתעצבנת.

ש: אני מתעצבנת אני פשוט לא מראה להם.

אליעד: אז את אומרת שגם מול העובדים את מתעצבנת וגם מול הילדים להם את מראה ולהם את לא מראה?

ש: כן.

אליעד: שמתם לב זה לא "למה אני מתעצבנת עליהם ולא עליהם" אלא "פה אני מראה שאני מתעצבנת ופה לא".

ש: כן פה אני מרשה לעצמי ופה אני לא מרשה לעצמי.

אליעד: את מתכוונת לומר שבעבודה את לא מרשה לעצמך להתעצבן ובילדים את מרשה לעצמך להתעצבן אבל השאלה התחילה אחרת בכלל השאלה הייתה נראית כאילו מול עובדים את לא מתעצבנת בכלל והילדים מעצבנים אותך עכשיו את אומרת משהו אחר "שניהם מעצבנים אותי רק אצל העובדים אני לא מרשה להראות שאני מתעצבנת כי אז יגידו שאני חלשה לא יודעת לשלוט בעצמי בפאניקה יצחקו עלי מה שזה לא יהיה אבל הילדים אני לא מרגישה מאוימת מהם ולכן אני מרשה לעצמי להוציא עליהם את העצבים כי מה הם יכולים לעשות כלום" זהו?

ש: כן.

אליעד: מהתחלה מה השאלה שלך דברי.

ש: זאת השאלה נשארת אותה שאלה.

אליעד: השאלה אם התשובה סיפקה אותך במאה אחוז אם לא זה אומר שיש עוד שאלה מה היית רוצה.

ש: הרעיון הוא כן לשלוט בזה מה זאת אומרת.

אליעד: שניה לשלוט בזה במובן של לא לכעוס או במובן של לא להראות שאת כועסת?

ש: בא נתחיל בזה שאני אראה שאני לא כועסת.

אליעד: חשבתי שנגיד בוא נטפל בזה שאני לא אכעס אם לא תכעסי ממילא את לא צריכה שום דבר לטפל.

ש: לא כי נראה לי שלטפל בזה שאני לא אכעס זה משהו תהליך יותר ארוך.

אליעד: תראי לגרום לך לא לכעוס זה כמעט בלתי אפשרי אבל לגרום לך לכעוס פחות זה אפשרי, מה את אומרת?

ש: אפשר לנסות.

אליעד: מה מכעיס אותך הילדים העובדים או שזה אותו דבר ושרק הביטוי של הכעס שונה, מה האמת האם מול הילדים את מבטאת יותר כעס כי הם מכעיסים אותך יותר או שבעצם הכעס הוא אותה רמת כעס רק שפה אני מרגישה חופשיה לשחרר את הכעס ופה אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס מה האמת?

ש: אצל העובדים אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס.

אליעד: למה?

ש: כי זה לא מראה טוב.

אליעד: כי זה לא נראה טוב כי אז כאילו איזו מנהלת את אם את כועסת אוקי ובבית תהיי אמא טובה וגם כועסת, זאת אומרת שבראש שלך בדימוי העצמי שלך את אומרת שמנהל כעסן זה לא לגיטימי כאילו אבל אמא כעסנית זה לגיטימי יכול להיות, יכול להיות שיש לך אמונה כזאת שאומרת לבטא כעס כמנהל זה לא הגיוני אבל לבטא כעס כאמא זה כן הגיוני יכול להיות?

ש: אני חושבת שלבטא כעס זה בסדר כשצריך.

אליעד: אז זה נראה שאת מתלוננת על המקרים שלא צריך.

ש: השאלה מתי צריך.

אליעד: אוקי אז מה היית רוצה בואי נשאל מה היית רוצה אם זה היה תלוי בך מה היית רוצה?

ש: בא נתחיל ממה אני כועסת בסדר, אני כועסת מבן אדם שאני אומרת לו לעשות משהו מסוים והוא חוזר על אותה טעות.

אליעד: כן הבנתי אבל אם בעבודה, אוקי את כועסת כשאת אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה בקיצור בפרט כבר אמרת לו כמה פעמים והוא עושה עוד פעם, אוקי ומה השאלה פה עכשיו בעצם מה היית רוצה שיהיה היית רוצה שאם את אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה שזה לא יכעיס אותך מה היית רוצה שיהיה?

ש: אחד הייתי רוצה לכעוס פחות.

אליעד: באופן כללי?

ש: באופן כללי.

אליעד: בואי נדבר על זה את רוצה שנדבר על זה?

ש: כן.

אליעד: מה חשוב לך יותר לכעוס פחות מה השני?

ש: שהילדים שלי ייקחו יותר אחריות.

אליעד: את רוצה שהם ייקחו יותר אחריות.

ש: כי אם הם ייקחו יותר אחריות אז פחות נטל עלי.

אליעד: אז בעצם את רוצה פחות לכעוס זאת אותה מטרה.

ש: כן.

אליעד: למה בן אדם כועס כי המציאות נגד רצונו כי המציאות שונה ממה שהוא רוצה שיהיה, נכון עכשיו המסקנה אם את רוצה לכעוס פחות או שתגרמי למציאות להיות יותר מה שאת רוצה או שתרצי יותר את מה שהמציאות, את הבנת מה אמרתי אם את רוצה לכעוס פחות אז או שתמצאי דרך לגרום לכך שהמציאות תהיה יותר מה שאת רוצה או שתמצאי דרך לגרום לכך שאת תדעי לקבל יותר את המציאות כפי שהיא וגם אם היא לא מה שאת רוצה.

ש: אני צריכה לדעת לעשות גם וגם.

אליעד: או ממה נתחיל מאיך לגרום למציאות להיות יותר כרצונך או מאיך לגרום לרצונך לקבל יותר את המציאות גם כשהיא לא כרצונך, שהמציאות תהיה יותר כרצונך?

ש: כן.

אליעד: אוקי אז במה המציאות לא כרצונך בזה שאנשים לא עושים את רצונך מסקנה אם את כועסת מכך שאנשים לא עושים את רצונך ואת רוצה לכעוס פחות בדרך של "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני" את בעצם צריכה ללמוד איך לגרום לאנשים לעשות יותר את רצונך נכון אוקי.

ש: סתם דוגמה איך אני גורמת לילד לשמור על סדר בבית?

אליעד: תראי אני אתן לך על זה תשובה אבל אני רוצה לתת לך תשובה יותר גדולה באופן כללי את חושבת כרגע בצורה יותר פרטנית איך אני פותרת את הבעיה פה, צריך לחשוב יותר בצורה אסטרטגית איך באופן כללי גורמים לאנשים לעשות דברים מה גורם לאנשים לעשות דברים למה אנשים עושים דברים, למה אנשים לא עושים דברים איך משנים מחשבות של אנשים איך משנים רגשות של אנשים, איך גורמים לאנשים להאמין באמונות מסוימות איך גורמים להם לא להאמין באמונות מסוימות ככל שתביני את זה יותר ככה תוכלי יותר טוב לתמרן כאילו אחר כך אנשים אחרים כי כרגע עדיין את חושבת באופן פרטני, את מבינה למה אני מתכוון שזה לא בהכרח רע אני רק מביא לך.

ש: אין לי בעיה אתה יכול להגיד שזה רע אתה יכול להגיד שזה טוב זה לא משנה לי, מה שמעניין אותי אני רוצה להשיג את זה במציאות שלראות שזה פרקטי אפילו.

אליעד: אני מבין אבל אני אומר שאם את כאסטרטגיה אומרת "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני".

ש: אוקי אז תסביר לי את זה כאסטרטגיה ואני אקח את זה למקום שלי.

אליעד: בסדר רק לשנייה אני מסביר לך כעיקרון כי אסטרטגיה זה גם ללמוד הרבה דברים אני אתן לך תכף דוגמה לגבי מה שאת שאלת, אני אומר אבל כעיקרון במקום לחפש איך לפתור בעיות פרטיות תנסי "איך אני באופן כללי לומדת נגיד לשכנע יותר טוב" ואני מסביר לך איך לומדים את זה על ידי שמבינים את מנגנון הפעולה של האדם אם לומדים למה אנשים עושים ככה למה אנשים אוהבים דברים מסוימים לומדים באופן כללי אז ממילא אחר כך יותר קל לך לשכנע כי את יודעת איך המוח שלו עובד אז את יודעת מה צריך לעשות כדי שהוא יעשה משהו. אוקי עכשיו בואי ניקח, אתה הבנת מה אמרתי לה את התשובה בערך, אוקי בואי ניקח אצלך מה רצית נגיד מה שאלת לדוגמה דברי מה אמרת לגבי ילד?

ש: איך גורמים לילד לקחת יותר אחריות בבית לשמור על סדר מסוים.

אליעד: מה את רוצה לגרום לו לשמור על סדר או לקחת אחריות, לא תגידי מה את רוצה אני לא יודע אולי זה לא אותו דבר תגידי מה את רוצה יותר מה חשוב לך יותר שהוא יאמץ את המודל של "אני לוקח אחריות" או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר?

ש: אחריות.

אליעד: אוקי אז בואי נגדיר "אני רוצה לגרום לילד שלי לקחת יותר אחריות" מה זה אומר עבורך לגרום לילד לקחת יותר אחריות?

ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו שיחזיר לאותו מקום.

אליעד: שאם הוא לקח משהו שיחזיר אותו למקום לדוגמה הוצאת את המשחק מהארון סיימת לשחק תחזיר אותו לארון משהו כזה נניח, יפה עכשיו מה זה אחריות מה יש לפני האחריות לפני שמישהו לוקח אחריות הוא גם צריך לחשוב שמשהו צריך להתבצע בכלל אחר כך הוא צריך לחשוב שזה באחריותו, האם אנחנו בטוחים שהילד בכלל מבין שצריך להחזיר חזרה לארון.

ש: מה זה יתבצע?

אליעד: אני אומר כדי שמישהו ייקח אחריות על משהו לפני כן צריך לוודא שהוא בכלל יודע שהדבר הזה צריך לקרות יכול להיות שהוא יגיד "אני מאוד אחראי רק אני לא צריך לבצע את זה מה זה משנה שזה על הרצפה" כאילו את מניחה שהסיבה שהוא לא מחזיר את הצעצוע לארון זה כי הוא מסיר מעצמו אחריות אבל מאוד יכול להיות שהוא לוקח אחריות על מה שחשוב לו וזה פשוט לא חשוב לו לכן לא אכפת לו. זאת אומרת יכול להיות שפה מה שצריך זה לא ללמד אותו איך לקחת אחריות אלא להסביר לו שבמסגרת האחריות שלו זה גם לשים את זה בארון בחזרה.

ש: הסברתי.

אליעד: אני יודע שהסברת אבל זה לא אומר שהוא הבין.

ש: מעולה אז איך גורמים לו להבין את מה שאני רוצה שהוא יבין?

אליעד: אז אנחנו מחפשים קודם כל מה שורש הבעיה, האם שורש הבעיה זה שהוא אומר "אני לא אחראי למה שקורה לי" האם שורש הבעיה שהוא לא מבין מה הוא רוצה אנחנו מנסים למצוא מה בדיוק החוליה החסרה בשרשרת.

ש: תראה אני יכולה להגיד לך.

אליעד: רוצה לתת דוגמה נגיד?

ש: כן אני אתן לך דוגמה במהלך החופש הייתה סיטואציה "אמא עשינו לך הפתעה" אמרתי מה עשיתם לי "תבואי הביתה תראי" באתי הביתה פתחתי את הדלת.

אליעד: וחשכו עינייך.

ש: חשכו עיניי מהמקום הטוב ראיתי בית מסודר למופת יותר טוב ממה שהמנקה מביאה לי את הבית הייתי בהלם טוטאלי.

אליעד: ובדקת מתחת לספה ראית שהכל זה?

ש: לא תקשיב שטפו ניקו מתחת לספה לא השאירו כלים בכיור ילדים אני מדברת איתך על שמונה שבע לא הגיוני.

אליעד: אולי הם הזמינו את המנקה.

ש: לא תקשיב הזוי זה קרה שבוע ימים נכנסתי לבית למופת אחרי זה חזרתי ועכשיו אנחנו התחלנו את השגרה של בית הספר וזה רגיל הבית קטסטרופה.

אליעד: למה הם עשו לך את זה לדעתך באותה פעם למה הם סידרו את הבית, רגע ואת בעצם אומרת "אני רוצה שהם ייקחו אחריות" אבל מה האמת האם הם חושבים שזה באחריות שלהם לסדר את הבית זאת לא האמת ואת אומרת "איך אני גורמת להם להיות יותר כמו פעם", נכון אבל מה האמת האם באמת לקיחת אחריות פירושה לסדר את הבית זאת באמת האמת זה מה שהילד חושב שבתחום אחריותו זאת לא האמת.

ש: אבל אם אני באה ואני מסבירה לו שזה הבית שלו.

אליעד: לא זה לא הבית שלו זה בית גם שלו אם זה בית שלו הוא יגיד לך "אל תגידי לי מה לעשות".

ש: נכון בסדר גם שלו.

אליעד: גם יפה ולכן את צריכה גם לסדר את הבית והוא חושב יכול מאוד להיות שהוא חושב שכילד תפקידך כהורה להגן עליו ולתת לו לשחק כמה שהוא רוצה וכשהוא יהיה גדול גם הוא יסדר את הבית לילדים שלו, יכול להיות שזאת האמונה שלו יכול להיות שהוא לא חושב שזה בכלל בתחום אחריותו לסדר את הבית, יכול להיות לדוגמה שהוא חושב שילד צריך כמה שיותר ליהנות שילד צריך כמה שיותר לשחק יכול להיות שיש לו אמונה כזאת.

ש: הוא אומר לי "מה אני עבד שלך".

אליעד: יפה לדוגמה נכון כי הוא לא חושב שזה בתחום אחריות התפקיד שלו, רגע אבל אני מנסה להסביר לך זה לא לשאול "איך אני גורמת לו לקחת אחריות" כי זה לא המקרה פה זה מקרה שהוא חושב שזה לא בתחום אחריותו בכלל ולכן מה עושים?

ש: אני יכול לשאול אותו מה אתה חושב שהוא בתחום אחריותך בבית?

אליעד: לא למה לא לשאול אותו את זה כי זה לא משנה מה הוא חושב משנה מה את חושבת שבאחריותו נכון, את רוצה שהוא יגיד לך מה הוא חושב הוא יגיד לך "אני אין לי שום אחריות אחריותי לשחק ואת תנקי" מה עושים בכזה מקרה שלב ראשון גורמים לו לחשוב שבית מסודר זה יותר טוב מבית לא מסודר, לפני מי אחראי קודם כל שפה בראש ישב לו "וואלה בית צריך להיות נקי בית חייב להיות נקי, מאוד כדאי שבית יהיה נקי מאוד חשוב שבית יהיה נקי" קודם כל ולכן אמא מנקה לא משנה מה אבל קודם כל שיהיה ברור שזה חשוב.

כמו שאני אמרתי לך קודם כל שיבין שזה צריך להתבצע אחר כך אתה יודע אתה עכשיו צריך לבצע את זה, אוקי קודם כל שיבין שזה חשוב למה כי אם את ישר תתחילי באתה צריך לעשות הוא יגיד "אבל זה לא חשוב בכלל" את מבינה את החשיבה עושים מובנה כדי שמישהו יגיד "אני עושה" הוא קודם כל צריך לחשוב צריך אחר כך הוא צריך לחשוב שהוא צריך ואחר כך הוא צריך לחשוב שהוא רוצה לעשות את מה שהוא צריך עושים מסודר. אז שלב ראשון מה אנחנו עושים מה את רוצה שהם יהיו באופן כללי יותר מודעים לניקיון וסדר בבית זאת ההגדרה?

ש: אחת מהן.

אליעד: לא כדוגמה לא את לא מצפה שהם באמת ינקו וישטפו וזה נכון?

ש: לא.

אליעד: למה לא?

ש: או שכן.

אליעד: תשלמי להם כמו למנקה ותראי שהם מנקים לך את הבית.

ש: זה בטוח כל פעם שאני שמה כסף דברים קורים זה מוטיב אין מה לעשות.

אליעד: מוטיב מרכזי אוקי האלה אז שלב ראשון מה עושים אבל את רוצה שבלי כסף הם יעשו את זה כי אף אחד לא משלם לך נכון כשאת מנקה מי משלם לך את חוסכת כסף אז זה כאילו שילמת לעצמך, אוקי אבל אז יש לך יותר כסף ואת מוציאה אותו על מhשהו אחר אז לא חסכת על עצמך. טוב עכשיו ככה דבר ראשון את צריכה לשכנע אותם ש... לגרום להם לחשוב ש...?

ש: בית מסודר זה בית טוב.

אליעד: נכון איך עושים את זה?

ש: אני יכולה לבוא אליהם כשהבית מסודר ולשאול אותם אם כיף לכם כשזה מסודר.

אליעד: לא, למה כי אם את אומרת כיף לכם "יכול להיות שגם לא כיף לא זה בסדר" השאלה אם הוא קולט מראש את המהלך הבא "אז בוא תסדר בבקשה", "לא זה בסדר לנו אנחנו מסתדרים".

ש: את יכולה במקום לשאול לתשובה "איזה יופי אתם מנקים את הבית ככה תראה איזה יופי".

אליעד: הנה דוגמה כל פעם כשהמנקה מסדרת "וואו איזה בית יפה איך היא ניקתה לנו את הבית איזה כיף לנו עכשיו" דוגמה הנה.

ש: אמרתי הלאה.

אליעד: חכי רגע שניה אבל את מחפשת, גם את עצלנית?

ש: לא אבל אני כבר הייתי שמה אמרתי את זה ולא קרה כלום אני אומרת את זה כל פעם כשאני נכנסת לבית.

אליעד: בסדר אבל זה לא מספיק להגיד צריך לגרום לילד להשתכנע צריך לגרום לילד לרצות שהבית יהיה נקי, תראי אם הילד לא ירצה שהבית יהיה נקי אז הוא ינקה את הבית רק מפחד בסדר וזה לא יעבוד אני מסביר לך קודם כל לגרום לו לרצות קודם כל הוא צריך לרצות שהבית יהיה נקי לפני מי מנקה קודם כל שהוא ירצה שהבית יהיה נקי. איך אנחנו גורמים לילד לרצות שהבית יהיה נקי אז מה עושים, אני אגלה לך מה עושים מה הילד רוצה ומה הילד לא רוצה איך אנחנו גורמים לו לחשוב שאם הבית יהיה נקי הוא יקבל את מה שהוא רוצה ואם הבית לא יהיה נקי הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, מה נגיד חשוב לילד נגיד הוא מפחד לעלות למעלה למה הוא מפחד לעלות למעלה כי הוא מפחד להיתקל בדברים כי הבית לא נקי, אני סתם אני נותן דוגמה.

אם תרצי לחשוב עכשיו ואני מסביר לך קודם כל הילד צריך לרצות שהבית יהיה נקי מבחינתי שהוא אפילו ירצה שאת תנקי יגיד לך "למה את לא מנקה מתי תנקי את הבית", קודם כל שהוא ממש ירצה שהבית יהיה נקי או שהרבה יותר ירצה שהבית יהיה נקי שלילד באופן אישי באופן פרסונלי יהיה חשוב שהבית...
לשכנע אנשים אמיתית שונא מה שחשוב לקחת לשנות קשה לי איך לשכנע ילדים בן אדם להעריך את עצמי אישית איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים אצל ילדים בחינוך בחינוך ילדים בית נקי בעבודה בעיה בעיות בעיות בחינוך בעיות בחינוך הילדים בעיות בחינוך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך הילדים חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעס בבית כעס בעבודה לגרום לגרום לילד לגרום לילד לסדר לגרום לילד לסדר את החדר לגרום לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים ללמוד ללמוד לשכנע למידה לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לסדר את החדר לשכנע לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לסדר לשכנע ילד לסדר את החדר לשכנע ילדים לשכנע לגרום מחנך מחנכים מנהל ניהול ניהול עובד ניהול עובדים ניקיון ניקיון אצל ילדים סדר וניקיון בבית עבודה עובד עובדים שכנוע
בעיות, חיפוש בעיות, ליצור בעיות, התגוננות, להתגונן, לא להתגונן, רע כל הזמן, הכל רע, פתרון בעיות, הכל בעיות
בעיות, חיפוש בעיות, ליצור בעיות, התגוננות, להתגונן, לא להתגונן, רע כל הזמן, הכל רע, פתרון בעיות, הכל בעיות
... חיפוש בעיות, ליצור בעיות, התגוננות, להתגונן, לא להתגונן, רע כל הזמן, הכל רע, פתרון בעיות, הכל בעיות למה אנשים מחפשים בעיות כל הזמן? אנשים כל הזמן עסוקים בחיפוש בעיות או ביצירת בעיות חדשות. אליעד מסביר שהסיבה לכך נובעת מכך שיש באדם מקום שמחפש בעיות באופן יזום, אפילו אם נדמה שאין באמת בעיה ממשית. אנשים לפעמים מרגישים שמשהו מפריע להם, גם כאשר הם לא יכולים להסביר למה זה מפריע להם באמת. אליעד מדגים זאת בדוגמה פשוטה: אם מישהו מוטרד מכך שיש שולחן בחדר, הוא לא מוטרד מהשולחן עצמו, אלא מהרעיון שהוא חושב עליו. כלומר, הבעיה היא לא השולחן, אלא המחשבה שהשולחן לא צריך להיות שם, או שזה לא תקין שיש שם שולחן. האדם למעשה יוצר לעצמו בעיה יש מאין. מה גורם לאדם ליצור לעצמו בעיות? הסיבה המרכזית שאנשים יוצרים לעצמם בעיות היא כי הם מתמקדים בדברים יחסיים במקום להתבונן בדברים בצורה מוחלטת. אליעד מסביר שכאשר האדם חושב בצורה יחסית, הוא תמיד ישווה את המצב הנוכחי למשהו טוב יותר או גרוע יותר. לכן, תמיד יהיו לו בעיות חדשות, כי תמיד ירגיש שהוא יכול להשיג משהו טוב יותר ממה שיש לו כרגע. אדם יכול לחיות חיים מושלמים, אך ברגע שיחשוב שיש משהו טוב יותר, הוא יתחיל להרגיש רע, כי ירצה את ... וזה מה שגורם לו לסבל אינסופי. מדוע אנחנו עסוקים כל הזמן בהתגוננות? אנשים עסוקים בהתגוננות מתמדת מפני בעיות שהם יוצרים לעצמם. אליעד מדגים כיצד האדם מתגונן אפילו מפני דברים שאינם דורשים התגוננות. האדם מתגונן מפני רגשות לא נעימים, מתגונן מפני דאגות, מתגונן מפני כל פעולה ... קיימת בכל רגע בחיים שלנו, ובצורה מתמדת אנשים מחפשים דרכים להגן על עצמם ממשהו שהם בעצמם המציאו. מה הבעיה בחיפוש בעיות? אליעד מסביר שהחיפוש אחרי בעיות מייצר בעצמו סבל. אנשים חושבים שהם צריכים למצוא את הבעיות כדי לפתור אותן, אבל עצם החיפוש אחר הבעיות הופך לבעיה חדשה, חמורה יותר. אדם שמחפש בעיות ימצא אותן תמיד, משום שהחיפוש עצמו הוא מה שגורם לבעיה להופיע. אליעד נותן דוגמה של מישהי שטוענת שהיא חייבת למצוא מה הבעיות שלה כדי לפתור אותן, אבל הוא מבהיר לה שאולי אין לה בכלל בעיות אמיתיות, אלא עצם החיפוש שלה יוצר בעיות שלא היו קיימות מלכתחילה. אליעד ממליץ להפסיק לחפש בעיות ופשוט להתקדם קדימה ללא צורך לחפש וליצור בעיות. האם באמת רע לנו כל הזמן? אליעד טוען שאם יש לך שכל, אתה מבין שכל הזמן רע לך. ככל שהאדם מבין יותר את המציאות, כך הוא מבין עד כמה רע לו באופן תמידי. הטענה הזו ... הזמן רע לו, התעללות לא תשנה עבורו משמעותית את מצבו. מי שרואה באופן מוחלט שהכל רע, מפסיק להיות מוטרד מבעיות יחסיות. אבל ברגע שאדם מתחיל לחשוב שיש אפשרות שיהיה לו טוב יותר, הוא מאבד את השלווה ומתחיל לרדוף אחרי הטוב יותר הזה, שממילא לעולם לא יספיק. האם יש דרך להפסיק את מעגל החיפוש וההתגוננות? הדרך לעצור את מעגל החיפוש המתמיד אחרי בעיות וההתגוננות מהן היא לעבור לחשיבה מוחלטת. אליעד מסביר שהחשיבה היחסית גורמת לאדם להיות עסוק כל הזמן בשיפור והתגוננות. אך ברגע שהאדם מתבונן במציאות בצורה מוחלטת, הוא ...
איך לפתור בעיות בחיים? מה גורם לאדם להימנע מלפתור את הבעיות בחייו? איך בעיות רגשיות משפיעות על ההתנהלות הכלכלית? מדוע אנשים חוששים לפתור את הבעיה המרכזית שלהם? מה המשמעות של חוסר מוטיבציה לעבוד? כיצד יוצאים מדיכאון וחוסר משמעות? האם עבודה פותרת דיכאון וחרדות? כיצד מתמודדים עם בעיות זוגיות שהורסות את החיים? למה אנשים לא פותרים בעיות זוגיות? איך להציב מטרות חדשות בחיים? למה אין לי מוטיבציה לעבוד? איך לפתור בעיות רגשיות? מה עושים כשהחיים תקועים?
... לפתור בעיות בחיים? מה גורם לאדם להימנע מלפתור את הבעיות בחייו? איך בעיות רגשיות משפיעות על ההתנהלות הכלכלית? מדוע אנשים חוששים לפתור את הבעיה המרכזית שלהם? מה המשמעות של חוסר מוטיבציה לעבוד? כיצד יוצאים מדיכאון וחוסר משמעות? האם עבודה פותרת דיכאון וחרדות? כיצד מתמודדים עם בעיות זוגיות שהורסות את החיים? למה אנשים לא פותרים בעיות זוגיות? איך להציב מטרות חדשות בחיים? למה אין לי מוטיבציה לעבוד? איך לפתור בעיות רגשיות? מה עושים כשהחיים תקועים? מה גורם לאדם להימנע מלפתור את הבעיות בחייו? אליעד כהן מסביר באופן מפורט, מדוע אנשים נמנעים לפתור בעיות מרכזיות בחייהם, גם כשהם יודעים כיצד לפתור אותן. הוא מתמקד בשאלה מדוע אדם עשוי לא לפתור את הבעיה הכי משמעותית עבורו, למרות המודעות הגבוהה לפתרון שלה. אליעד נותן דוגמה ברורה של אדם שיש לו מספיק נכסים כדי לחיות ... האדם יציב באופן בסיסי, אך חסר לו את הביטחון ואת החופש הכלכלי המוחלט שהוא היה רוצה. איך בעיות רגשיות משפיעות על ההתנהלות הכלכלית? אליעד כהן מדגים כי לבעיות רגשיות יש השפעה ישירה על ההתנהלות הכלכלית ועל היכולת לפתח את עצמך כלכלית ואישית. הדוגמה שהוא נותן היא של אדם שעסק בעבר בנדלן ובמסעדנות, ועכשיו, בגלל בעיות רגשיות, הוא לא עובד בכלל. אותו אדם מסביר שהוא מדוכא רגשית ואינו מסוגל לעבוד, והסיבה לכך נעוצה בכך שהוא תקוע בבעיה זוגית קשה שאותה הוא לא מצליח לפתור. אליעד מסביר את הרעיון שהמוח של האדם זקוק לבעיות כדי להתעסק בהן. אם לאדם אין בעיות אמיתיות לפתור, המוח עלול ליצור בעיות רגשיות כמו דיכאון או חרדה כדי לספק לעצמו עניין. הוא נותן את הדוגמה של להוציא את האוויר מהחדר, ומסביר שהדרך היחידה להוציא את האוויר לחלוטין מהחדר היא למלא אותו במשהו אחר, כלומר, להחליף בעיה אחת באחרת. המשמעות היא שבן אדם שמרגיש תקוע בחייו צריך להציב מטרה או בעיה אחרת להתמודד איתה, במקום הבעיה שאותה הוא מתקשה לפתור. מדוע אנשים חוששים לפתור את הבעיה המרכזית שלהם? אליעד מדגיש את הפחד של אנשים לפתור את הבעיה העיקרית בחייהם, כי אז הם יישארו ללא משמעות וללא מטרה אחרת. הדוגמה שהוא נותן היא של אדם שנמצא בבעיה זוגית קשה, ואם יפתור אותה, הוא חושש שיישאר ללא תכלית אמיתית בחיים. הפחד הזה משתק אותו וגורם לו לא לפתור את הבעיה בכלל. אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמעדיף לא לפתור בעיות ביחסים, כי אם הבעיה תיפתר, הוא ירגיש שהוא גמור ואין לו יותר מה לעשות בחייו. זו הסיבה שבגללה אנשים רבים מעדיפים להישאר תקועים במצב בעייתי. למה אנשים חייבים מטרות חדשות כל הזמן? אליעד כהן מסביר כי המוח חייב שתהיה לו מטרה חיובית להתקדם אליה, אחרת הוא ... הוא אומר שהמוח תמיד זקוק למטרות כדי להרגיש משמעות, ובמקרה שאין מטרות, המוח יוצר בעיות רגשיות כדי למלא את החלל הזה. אליעד גם מתייחס לכך שאם אדם מציב לעצמו מטרות גדולות מדי, הוא עלול להתייאש לחלוטין. לכן ... לנושא המוטיבציה לעבודה. הוא מסביר שאדם עשוי לומר שאין לו מוטיבציה לעבוד משום שיש לו בעיות רגשיות או שהוא רוצה לצאת לפנסיה מוקדם מדי. אבל בפועל, הסיבה לכך שהאדם אינו רוצה לעבוד היא שאין לו שאיפות אמיתיות או ... הוא מרגיש חסר סיכוי להשיג אותה. הוא מסביר שאנשים חייבים להרגיש התקדמות, והמוח זקוק לבעיות חדשות כדי להרגיש חי. כשהמוח מרגיש שאין לו
יצירת אמון עם שותפים עסקיים, פגישת היכרות עם שותפים, הסכם ממון לפני החתונה, הצפת בעיות עתידיות, איך להציף בעיות עתידיות? איך לבחור שותף לעסקים? איך לשדר אמון? איך לגרום למישהו לסמוך עליך? בעיות אפשריות בעתיד, ניסוח הסכמים
יצירת אמון עם שותפים עסקיים, פגישת היכרות עם שותפים, הסכם ממון לפני החתונה, הצפת בעיות עתידיות, איך להציף בעיות עתידיות? איך לבחור שותף לעסקים? איך לשדר אמון? איך לגרום למישהו לסמוך עליך? בעיות אפשריות בעתיד, ניסוח הסכמים
... אמון עם שותפים עסקיים, פגישת היכרות עם שותפים, הסכם ממון לפני החתונה, הצפת בעיות עתידיות, איך להציף בעיות עתידיות? איך לבחור שותף לעסקים? איך לשדר אמון? איך לגרום למישהו לסמוך עליך? בעיות אפשריות בעתיד, ניסוח הסכמים למה כדאי להציף בעיות אפשריות לפני כניסה לשותפות עסקית? כאשר רוצים לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון, בין אם מדובר בשותפות עסקית, בהסכם בין חברות או אפילו בזוגיות ובנישואים, אחת הפעולות החשובות ביותר היא להציף מראש בעיות פוטנציאליות שעלולות להתגלות בעתיד. רוב האנשים נמנעים משיחה גלויה על בעיות אפשריות, מחשש שהשיח הזה יפגע בשותפות או יגרום לצד השני לפחד, אך למעשה, ההימנעות הזו היא טעות שעלולה לעלות ביוקר בעתיד. מדוע אנשים נמנעים מלדבר מראש על בעיות עתידיות? בדרך כלל, אנשים נמנעים מלשאול שאלות כמו: מה יקרה אם לא נסתדר?, איפה יכולות להתעורר בעיות בינינו?, למה אתה חושב שאולי לא נסתדר?, מה גורם לך לחשוש ממני?, או אילו נקודות עשויות להיות בעייתיות בינינו בעתיד?. אנשים גם חוששים מחתימה על הסכם ממון לפני חתונה, מתוך תחושה שאם מדברים מראש על פרידה, ... זאת, אנשים מעדיפים להעמיד פנים שהכל מושלם ושהכל יסתדר מעצמו, למרות שברור לכולם שיכולות להתעורר בעיות בהמשך. מהם היתרונות בהצפת בעיות עתידיות מראש? כאשר מדברים בגלוי מראש על בעיות עתידיות, משדרים אמינות ורצינות, ומפחיתים משמעותית את הסיכון לבעיות גדולות יותר בעתיד. לדוגמה, אדם שנוהג ברכב ולא חושב שיש סיכוי שיתרחשו תאונות - למעשה מגדיל את הסיכוי ... יותר, ולכן הסיכוי שלו לתאונה קטן יותר. כך בדיוק קורה גם בשותפויות: כאשר שני הצדדים מדברים על הבעיות האפשריות, הם נעשים מודעים מראש לבעיות ומוצאים דרכים למנוע או לטפל בהן אם יתעוררו. אם שותף מסוים מסרב לדבר על בעיות עתידיות או להכניס סעיפים בהסכם שיגנו עליו, יש רק שתי אפשרויות: או שהוא אינו מודע לסכנות ואינו מבין ... שהוא יודע מראש שהוא לא יכבד את ההסכם ומתכנן להפר אותו, ולכן לא אכפת לו מההשלכות. איך נכון להציף בעיות בלי להרתיע את הצד השני? למרות החשיבות של הצפת בעיות, חשוב להקפיד לעשות זאת בצורה מאוזנת וחכמה. אם תגזימו ותעלו יותר מדי בעיות, אתם עלולים להכניס את השותף הפוטנציאלי לחרדות, ולגרום לו להירתע משיתוף פעולה איתכם. לכן, הצפת הבעיות צריכה להיעשות באופן מתון וממוקד, תוך כדי יצירת שיח פתוח וכנה, בלי להלחיץ את הצד השני. אילו שאלות כדאי ... עם שותף עסקי? בפגישת היכרות עם שותף פוטנציאלי, רצוי לשאול שאלות כמו: איפה לדעתך עלולות להתעורר בעיות בינינו בעתיד? אילו בעיות היו לך בעבר עם שותפים או לקוחות אחרים? מה יכול לגרום לך לא להסתדר איתי לדעתך? ממה אתה חושש בשותפות ... אי - ודאות, ומאפשרת לצדדים להתכונן טוב יותר לשותפות מוצלחת. מדוע אנשים לא אמינים נמנעים מהצפת בעיות? אליעד מסביר שכאשר אדם נמנע לחלוטין מלהעלות שאלות הנוגעות לבעיות עתידיות, הוא בדרך כלל או טיפש, או שקרן המתכוון להפר את ההסכם בכל מקרה. אנשים לא אמינים יעדיפו לסגור ... אם מדובר בנושאים קשים, כדי להבטיח שההסכם באמת יהיה טוב וברור לכולם. מה המסקנה לגבי שיחות על בעיות פוטנציאליות? אליעד מציע לאמץ גישה מפוכחת, שבה בעת יצירת אמון עם שותפים עסקיים או כל סוג של שותפות אחרת, לא לחשוש להציף בעיות עתידיות. זוהי לא המלצה מוחלטת, אבל בהחלט עצה שצריך לשקול ברצינות: לחשוב כמה, איך ולמה כדאי להציף את הבעיות הללו כבר בשלב הראשוני של ההיכרות. בסופו של דבר, הצפת בעיות מראש לא מעידה על חוסר אמון, אלא להפך - היא מראה על רצינות, אמינות ושקיפות, ומגבירה את הסיכוי לשותפות ארוכת טווח ומוצלחת. איך להציף בעיות עתידיות בשותפות? כיצד ליצור אמון עם שותפים עסקיים? האם כדאי לחתום על הסכם ממון לפני חתונה? איך לבחור ... להאמין בך? איך משדרים אמון? יש לכך היבטים רבים, וההיבט המרכזי כרגע הוא זה: צריך להציף מראש את הבעיות שאתה חושב שיכולות לצוץ בהמשך הדרך. אני אסביר: כששני אנשים נפגשים כדי לבדוק אם הם מתאימים לשותפות - אם ...
פתרון בעיות, רעש מהשכנים, להתמודד עם בעיות, איך להפסיק לסבול, שחרור מהסבל, למה אתה סובל, התמודדות עם בעיות, בעיות נפשיות, סבל נפשי, להיות מאושר, מהו אושר, יצירת בעיות
פתרון בעיות, רעש מהשכנים, להתמודד עם בעיות, איך להפסיק לסבול, שחרור מהסבל, למה אתה סובל, התמודדות עם בעיות, בעיות נפשיות, סבל נפשי, להיות מאושר, מהו אושר, יצירת בעיות למה אתה סובל מרעש מהשכנים? אליעד מסביר כיצד להתמודד עם תחושת סבל שנוצרת כתוצאה מרעש של שכנים. האדם שסובל מהרעש חושב שהבעיה היא הרעש עצמו, אבל אליעד מציע דרך אחרת להבין את הבעיה. אליעד אומר שאם האדם סובל, הוא צריך לחקור ... שואל אותו אם הוא בטוח שזו הסיבה האמיתית, או שאולי הרעש מפריע לו מסיבות אחרות לגמרי. הוא מדריך את האדם לבדוק האם הרעש עצמו הוא מה שמפריע, או שהבעיה נעוצה ברצון שלו להתרכז, או בתחושת חוסר שליטה. ... כשהאדם מדבר על רעש באופן כללי או על תחושה של חיסרון מופשט, אליעד מתעקש שייתן דוגמאות ברורות ופרקטיות. הוא אומר שהרבה פעמים האדם מייצר לעצמו בעיות מופשטות כדי לא להתמודד באמת עם הבעיה שלו. לדוגמה, כשאליעד מבקש דוגמה לסבל, האדם מתקשה לתת דוגמה ספציפית, ואליעד מבהיר לו שכאן טמונה הבעיה - אי ההגדרה המדויקת של מה שמפריע לו. איך אדם מייצר לעצמו סבל? אליעד אומר שלעיתים האדם עצמו מייצר את הבעיות שלו. הוא נותן דוגמה לכך שכאשר האדם פותר בעיה אחת, הוא מיד עובר לבעיה אחרת או מייצר בעיה חדשה. הוא מכנה זאת מחלקת שימור בעיות. האדם כביכול מתרחק מפתרון הבעיות על ידי מעבר לבעיות מופשטות יותר במקום להתמקד בבעיה הספציפית שממנה הוא סובל כרגע. לדוגמה, האדם אומר שהוא לא מבין מי הוא באמת וזו בעיה גדולה עבורו. אליעד שואל אותו אם באמת חשוב לו לדעת מי הוא, או שזו רק דרך להתרחק מבעיה מוחשית יותר שהוא לא מצליח להגדיר. האדם מודה שלפעמים הוא לא באמת מבין למה הבעיות המופשטות האלה מפריעות לו, ואליעד מראה לו שזו ... מי הוא באמת. אליעד בודק איתו האם חוסר ההבנה הזה חייב לגרום לו לסבל. הוא שואל אם עצם העובדה שהוא לא יודע הכל על עצמו או על המציאות חייבת להיות בעיה בפני עצמה. האדם מבין שזה לא בהכרח חייב לגרום ... כמו מה בדיוק מפריע לי עכשיו?, איפה נמצא הסבל?, מה בדיוק התחושה שמפריעה לי?. כשהאדם בודק את הדברים בצורה מאוד מפורטת, הוא עשוי לגלות שאין באמת בעיה אמיתית, ושהסבל היה רק במחשבה שלו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק אם הבעיה היא באמת ברעש או במשהו אחר. הוא אומר שאם האדם יבדוק ויגדיר את הבעיה שלו בצורה מדויקת מאוד, הוא יראה שהבעיה לא קיימת באמת, והסבל יעלם. למה אנשים לא רוצים לפתור את הבעיות שלהם? אליעד מסביר שלפעמים אנשים דווקא רוצים בעיות, כי בעיות נותנות להם תחושה של משמעות או שליטה. הוא מתאר אנשים שמייצרים בעיות חדשות בכל פעם שהם עומדים לפתור את ה
האם לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? האם יכול להיות פתרון קשה לבעיה קלה? איך לא לפחד מבעיות? איך להתמודד עם בעיות קשות? אולי יש פתרון קל לבעיה קשה? איך לפתור בעיות? מוטיבציה לפתור בעיות קשות, לא להתייאש לפתור בעיות קשות
האם לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? האם יכול להיות פתרון קשה לבעיה קלה? איך לא לפחד מבעיות? איך להתמודד עם בעיות קשות? אולי יש פתרון קל לבעיה קשה? איך לפתור בעיות? מוטיבציה לפתור בעיות קשות, לא להתייאש לפתור בעיות קשות
... לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? האם יכול להיות פתרון קשה לבעיה קלה? איך לא לפחד מבעיות? איך להתמודד עם בעיות קשות? אולי יש פתרון קל לבעיה קשה? איך לפתור בעיות? מוטיבציה לפתור בעיות קשות, לא להתייאש לפתור בעיות קשות האם לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? איך לא לפחד מבעיות? לפעמים אנשים חווים בעיות שהם סבורים שהן קטנות ויש להן פתרונות פשוטים, אך לעיתים ישנן בעיות שמלוות את האדם לאורך זמן, מרגישות כאילו הן מסובכות או מקשות עליו בצורה משמעותית. אליעד כהן מציין כי יש מקרים בהם בעיה שנראית מאוד קשה, למעשה יש לה פתרון פשוט וקל, וכך גם להיפך - בעיה שנראית קלה יכולה להימשך לנצח בלי פתרון ברור. הוא מתחיל בהסבר על הצורך להבדיל בין מה שנראה כבעיה קטנה לבין היכולת להתמודד איתה. לדוגמה, אדם ... אך הפתרון הוא פשוט - הדלקת האור. אם הוא יודע איפה נמצא האור, הבעיה נפתרת בקלות. זו דוגמה לבעיה שנראית כקשה, אך הפתרון שלה מאוד פשוט. ההסבר של אליעד כהן מתאר גם כיצד בעיות נפשיות, כמו פחדים או חרדות, עשויות להיראות כבעיות קשות או לא פתירות, אך עם הבנה נכונה וידע על הפתרונות האפשריים, גם בעיות כאלה עשויות למצוא פתרון פשוט. הוא מדגיש ... פשוטות יותר שיכולות להקל או להפסיק את הסבל. מהן הסיבות לא להתייאש מבעיות קשות? בהמשך, אליעד כהן מדבר על החשיבות של לא להתייאש כאשר פוגשים בעיות קשות. גם אם בעיה נראית בלתי פתירה, חשוב להמשיך לחפש אחר ... להיכנע או להפסיק את החיפוש, כי יש סיכוי גדול שניתן למצוא פתרון פשוט לבעיה שנראתה גדולה ומסובכת. האם יש פתרון לבעיות קטנות שלא נמצא? מצד שני, הוא מציין גם את האפשרות שבעיה שנראית קטנה ונשקלת ככאלה, עשויה להיות בעיה שאין לה פתרון כלל. המקרה הזה הוא ההפך הגמור, שבו לא משנה כמה תחשוב על הפתרון, ייתכן כי אין כזה. על פי אליעד, בעיה כזו יכולה להיות מאתגרת מאוד, אבל יש לדעת להבחין בין בעיות שאכן יש להן פתרון ובין כאלו שאין להן. לסיכום, אליעד כהן מציין כי הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות, קטנות כגדולות, היא להימנע מהתמקדות בתפיסה ...
איך לפתור בעיות שאין להן פתרון? איך לפתור בעיות קשות? איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לפתח את יכולת החשיבה, איך למצוא פתרון לבעיות בלי פיתרון? איך לפתור בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות בחיים?
איך לפתור בעיות שאין להן פתרון? איך לפתור בעיות קשות? איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לפתח את יכולת החשיבה, איך למצוא פתרון לבעיות בלי פיתרון? איך לפתור בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות בחיים?
... לפתור בעיות שאין להן פתרון? איך לפתור בעיות קשות? איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לפתח את יכולת החשיבה, איך למצוא פתרון לבעיות בלי פיתרון? איך לפתור בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות קשות שאין להן פתרון? כאשר אדם נתקל בבעיה בחיים, ולא משנה כמה הוא מתאמץ, חושב ומנסה למצוא ... לא מצליח לפתור אותה. יכול להיות שהוא משקיע זמן רב בלנתח את שורש הבעיה, בודק מה המקור שלה ומחפש כל אפשרות אפשרית ... נשאר ללא מענה. השאלה היא, מה עליו לעשות במצב כזה? איך אפשר לפתור בעיה שנראית כבעיה ללא פתרון? האם באמת קיימת בעיה שאין לה פתרון? אליעד כהן מסביר כי אם אדם היה בטוח במאה אחוז שאין פתרון לבעיה מסוימת, באותו רגע הבעיה הייתה נעלמת. כלומר, ההבנה המוחלטת שאין פתרון - מבטלת את תחושת הבעיה עצמה. אליעד אינו נכנס בשלב זה לבדוק האם הטענה ... אך הוא מציין את הנקודה החשובה הזאת כדי להבהיר דבר אחד: עצם קיום הבעיה נובע מההנחה שיש פתרון אפשרי כלשהו שאדם עדיין לא הצליח למצוא. למה חשוב לפתח את השכל כדי לפתור בעיות? אליעד מסביר בפירוט שאם אדם מנסה לפתור בעיה ואינו מצליח, התשובה לכך היא פשוטה מאוד: עליו ... משום שככל שהשכל מתפתח ומתחזק, גדל הסיכוי שהאדם יצליח לראות את הבעיה מזווית אחרת או למצוא פתרון שהיה נסתר ממנו קודם ... השרירים שלו. אותו עיקרון בדיוק נכון לגבי שכל האדם. אם הוא נתקל בבעיה, מנסה לפתור אותה ואינו מצליח, התשובה היא שעליו ... לפתח ולחזק את יכולות החשיבה שלו, כדי שיוכל להתמודד טוב יותר עם בעיות עתידיות. בדיוק כמו בשרירים, אין גבול להתפתחות ... השכל. תמיד אפשר להמשיך ולפתח אותו, ולכן אם האדם לא מוצא פתרון לבעיה - עליו פשוט להשקיע בפיתוח החשיבה. איך בדיוק מפתחים את השכל כדי לפתור בעיות? אליעד כהן מבהיר כי פיתוח השכל משמעותו לבצע תרגילי חשיבה, לפתור חידות, לחשוב על דברים בצורה יצירתית, לנתח בעיות מזוויות שונות ולנסות להתבונן בדברים בצורה חדשה. ... בפעילויות המפתחות את החשיבה, כך הוא יצליח להתמודד טוב יותר עם הבעיות שלו. כמו בדוגמת המשקולות, ככל שהשכל מתפתח יותר - האדם מגיע עם שכל חזק יותר להתמודדות מול הבעיה. זה מגדיל משמעותית את הסיכוי שהפתרון המיוחל ... נוספת לפתח עוד את החשיבה שלו, ואם הוא בטוח לחלוטין שהוא חקר את הבעיה מכל כיוון אפשרי ועדיין לא מצא פתרון - במקרה כזה הבעיה באמת נעלמת. ההסבר לכך הוא שעצם הוודאות המוחלטת שאין פתרון מבטלת לחלוטין את ההרגשה של קיום הבעיה. אך הוא מדגיש כי בפועל, כמעט תמיד יש מקום נוסף ... תמיד קיימת אפשרות לפתרון כלשהו שעדיין לא התגלה. מכאן יוצא שרוב הבעיות הן פתירות אם רק ממשיכים לפתח את השכל. מהו ...
למה קשה להיות מאושר? למה יש בעיות בחיים? למה כל הזמן רע לי? למה אני מרגיש רע כל הזמן? למה החיים קשים? למה תמיד יש בעיות בחיים? למה החיים כל כך קשים? למה המוח מייצר בעיות? למה אני כל הזמן סובל? למה אני לא מצליח להיות מאושר?
למה קשה להיות מאושר? למה יש בעיות בחיים? למה כל הזמן רע לי? למה אני מרגיש רע כל הזמן? למה החיים קשים? למה תמיד יש בעיות בחיים? למה החיים כל כך קשים? למה המוח מייצר בעיות? למה אני כל הזמן סובל? למה אני לא מצליח להיות מאושר?
... קשה להיות מאושר? למה יש בעיות בחיים? למה כל הזמן רע לי? למה אני מרגיש רע כל הזמן? למה החיים קשים? למה תמיד יש בעיות בחיים? למה החיים כל כך קשים? למה המוח מייצר בעיות? למה אני כל הזמן סובל? למה אני לא מצליח להיות מאושר? למה קשה להיות מאושר? איך להתמודד עם בעיות בחיים? כאשר אדם חווה סבל או קושי בחיים, ישנן שתי גישות עיקריות שניתן לנקוט בהן כדי להבין את שורש הסבל ולמצוא פתרון. הגישות הללו מבוססות על הבנת הבעיות בצורה שונה, והן מציעות דרכים שונות להתמודדות. מהי הגישה הראשונה להסתכל על בעיות בחיים? הגישה הראשונה מתמקדת בניתוח פרטני של הבעיה. כלומר, כאשר אדם חווה סבל, למשל, בעקבות מחלה או בדידות, ... עצמו מדוע הוא סובל. אם אדם מרגיש בדידות, עליו לשאול: למה רע לי להיות בודד? או אם הוא סובל ממחלה, עליו להבין מה בדיוק במחלה גורם לו לסבל. בגישה זו, האדם עוסק בזיהוי הבעיה הספציפית ומחפש פתרון ישיר לה. אם מדובר בעבודה, למשל, ולא מרוצה ממנה, האדם ינסה להבין מהם הגורמים לכך. כך, הבעיה מנותחת באופן פרטני והאדם מנסה להתמודד איתה ישירות. מהי הגישה השנייה להסתכל על בעיות? הגישה השנייה נראית באופן יותר כוללני ומחפשת את המכנה המשותף בין כמה בעיות. במקום להתמקד בבעיה אחת, אפשר לנסות להבין מהו השורש המרכזי של הסבל. ניתן לזהות שני סוגים של מכנים משותפים: המכנה המשותף הפסיכולוגי: ייתכן שכל הבעיות של האדם נובעות מפחד מסוים, כמו פחד מדחייה, פחד מכישלון או חוסר ביטחון עצמי. המכנה המשותף העמוק ביותר: כאן, הבעיה המרכזית היא חוסר התאמה בין רצונות האדם לבין המציאות. ... כאשר החלון נשבר, הציפור תוכל לברוח דרכו. אם הוא יעביר את החלון השלם למקום החלון השבור, הציפור עדיין תוכל לברוח דרך החלון השני. המשל הזה מראה שעל אף שהאדם פותר בעיה אחת, הבעיה לא נפתרת באמת, כי היא שורשית ולא פתירה על ידי פתרון נקודתי. כך קורה בחיים - אם אדם מחליף מקום עבודה או מערכת זוגית בלי לפתור את דפוסי ההתנהגות האישיים שלו, אותן בעיות ימשיכו להופיע. מהו המנגנון הפנימי שמייצר בעיות בחיים? אחת התובנות המרכזיות של אליעד כהן היא שהמוח האנושי תמיד יוצר בעיות חדשות. גם אם אדם יפתור את כל בעיותיו הקיימות, בעיות חדשות תמיד יופיעו. כדי להמחיש זאת, אליעד כהן מציע ניסוי מחשבתי: רשום את כל הבעיות שלך בחיים. דמיין שכל הבעיות הללו נפתרו לחלוטין. שאל את עצמך: האם אתה מרגיש שלמות מוחלטת? האם המוח שלך לא יתחיל לייצר בעיות חדשות? תשובתו של רוב האנשים היא שבסופו של דבר בעיות חדשות צצות. המוח לא יכול להתקיים ללא בעיות, שכן תפקודו מבוסס על ניגוד בין הרצון לבין המציאות. מה אפשר לעשות עם המידע הזה? במידה ואדם מבין שהמוח תמיד ייצור בעיות, יש שתי דרכים להתמודד עם המידע הזה: בחירת הבעיות: אדם יכול לבחור מטרות ויעדים שיאתגרו אותו ויובילו אותו ... חיובית. אם הוא לא יבחר את מטרותיו בעצמו, המציאות תכתיב לו מטרות שהוא לא בהכרח ירצה להתמודד איתן. חקר עמוק של המנגנון: ישנם אנשים המעוניינים לחקור למה המוח שלהם מייצר בעיות, ואם ישנה אפשרות לחיות בהרמוניה עם המציאות מבלי להרגיש התנגדות מתמדת. סיכום: איך להתמודד עם הבעיות ולמצוא אושר? הסבל בחיים נובע לעיתים מכך שהאדם אינו מסכים ...
איך לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות
איך לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות
... לפתור בעיות מורכבות? איך למצוא פתרונות? מה בטוח נכון? מה אני בטוח יודע? במה אני בטוח, איך לקבל החלטות? חשיבה יצירתית, מודל פתרון בעיות מסובכות, תהליך פתרון בעיות קשות, אסטרטגיות לפתרון בעיות איך לפתור בעיות מורכבות בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד לגשת לפתרון בעיות מורכבות, כאשר אחת השיטות המרכזיות היא להבין קודם כל מה הדבר שאנו יודעים בוודאות. לדבריו, בעיות מורכבות יוצרות תחושת עומס וחוסר אונים בגלל שיש בהן הרבה מאוד פרטים ונתונים. לפעמים לא ברור כיצד לחלק את הבעיה למרכיבים, כי לא תמיד ניתן להבין מה קשור למה, ולא תמיד ברור מהיכן להתחיל. למשל, כאשר אדם עומד מול בעיה סבוכה מאוד, עם מאות פרטים אפשריים ואין לו מושג מאיפה להתחיל, ההמלצה של ... ברור בכלל מאיפה להתחיל לפתור? אליעד מדגיש שיש לפעמים מקרים שבהם הבעיה כל כך מורכבת ולא ברור בכלל מה צריך להיות הסוף שלה. הוא נותן דוגמה של ... שברור בוודאות, אפשר להתקדם הלאה לשלב הבא. מה עושים כאשר החלוקה לבעיות קטנות לא מספיקה? למרות שהשיטה של חלוקה לבעיות קטנות יכולה לעזור, אליעד מבהיר שלפעמים הבעיה מורכבת מדי, והחלוקה הזו לא נותנת פתרון. במקרה כזה, אליעד ממליץ להשתמש ... ולהתקדם לפתרון הכולל. איך הגישה של ודאות עוזרת לצאת מתקיעות בפתרון בעיות? אליעד מציין שלעתים אנשים נתקעים בלולאה אינסופית של ספקות, כאשר כל דבר ... המחשבה ולהוציא את האדם מלופ של ספקות אינסופיים. הוא נותן דוגמה של בעיה מתמטית: אדם לא יודע מאיפה להתחיל את הפתרון, ולכן עליו לרשום תחילה את ... יותר נכון מהאחרים. המסר המרכזי של אליעד הוא שללא קשר למורכבות הבעיה, הדרך הטובה ביותר לגשת לפתרון היא להתחיל דווקא מהדברים הוודאיים. גם אם ... להקטנת ספקות, ובסופו של דבר למצוא פתרונות מעשיים. איך לפתור בעיות מסובכות? איך לקבל החלטה נכונה? איך להתחיל לפתור בעיות מורכבות? אסטרטגיות לפתרון בעיות קשות מה לעשות כשאין לי מושג מאיפה להתחיל? מה אני בטוח יודע? מה לעשות ...
איך לפתור בעיות מורכבות? איך לדעת את הלא נודע? איך לפתור בעיות בגיאומטריה? תהליך לפתרון בעיות, מה בטוח נכון? איך לגשת לבעיה? שיטה לפתרון בעיות, איך לראות את הנסתר? ראיית הנסתר
איך לפתור בעיות מורכבות? איך לדעת את הלא נודע? איך לפתור בעיות בגיאומטריה? תהליך לפתרון בעיות, מה בטוח נכון? איך לגשת לבעיה? שיטה לפתרון בעיות, איך לראות את הנסתר? ראיית הנסתר
... לפתור בעיות מורכבות? איך לדעת את הלא נודע? איך לפתור בעיות בגיאומטריה? תהליך לפתרון בעיות, מה בטוח נכון? איך לגשת לבעיה? שיטה לפתרון בעיות, איך לראות את הנסתר? ראיית הנסתר איך אפשר לפתור בעיות מורכבות בגיאומטריה ובחיים בכלל? אליעד כהן מסביר ... את התהליך והשיטה לפתור בעיות מורכבות, עם דגש על בעיות בגיאומטריה כדוגמה מייצגת. הרעיון המרכזי הוא שכאשר ניגשים לפתרון בעיה, ישנן שתי גישות עיקריות: גישה מלמעלה למטה ... בוודאות בדרך לפתרון הבעיה? אליעד כהן מתחיל בכך שאומר שיש לנו בעיה ספציפית לפתור, למשל להוכיח שזווית מסוימת היא ... של אפשרויות בפתרון בעיה? בהמשך ההסבר, אליעד כהן מסביר שבעיה מורכבת יכולה לכלול הרבה מאוד נתונים שונים, ומתוך ... ולכן צריך לפשט את הבעיה עד כמה שאפשר. הוא נותן דוגמה, שאם אנחנו יודעים ... כדי לסייע בפתרון הבעיה. כשיש נתון שלא ברור כיצד הוא קשור לפתרון, צריך ... עקיפות לחבר אותו לבעיה. לדוגמה, נתון שנראה חסר ערך עלול להוביל למסקנות ... הקשרים הנסתרים בתוך הבעיה. איך לבחור את כיוון הפתרון היעיל ביותר? אליעד ... דרכים עיקריות לפתור בעיות: הדרך הראשונה היא מהסוף להתחלה - להסתכל על מה ... לראות את הנסתר בתוך הבעיה? אליעד מתאר מיומנות חשובה בפתרון בעיות, שהיא ראיית הנסתר, כלומר, היכולת לראות דברים ... בחיים, כשאתה נתקל בבעיה ומנסה להבין מה לא נאמר או מה המידע הסמוי, מה ... נמצא ברשותך. איך לפתור בעיות מורכבות? איך להוכיח זווית ישרה בגיאומטריה? שיטות לפתרון בעיות? איך לחשוב מחוץ לקופסה? איך לפתח חשיבה יצירתית? ...
פתרון בעיות ללא פתרון, למה כשאין פתרון אין בעיה? האם יש בעיות ללא פתרון? להיות בטוח שאין פתרון, להרגיש טוב בלי רע, איך לפתור בעיות בלי פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון
פתרון בעיות ללא פתרון, למה כשאין פתרון אין בעיה? האם יש בעיות ללא פתרון? להיות בטוח שאין פתרון, להרגיש טוב בלי רע, איך לפתור בעיות בלי פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון
פתרון בעיות ללא פתרון, למה כשאין פתרון אין בעיה? האם יש בעיות ללא פתרון? להיות בטוח שאין פתרון, להרגיש טוב בלי רע, איך לפתור בעיות בלי פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון למה כשאין פתרון, אין בעיה? כאשר אדם מתמודד עם בעיה בחייו, הוא בדרך כלל רוצה למצוא לה פתרון. לדוגמה, אם אדם רעב, הוא מרגיש שיש לו בעיה כי הוא רוצה לאכול, ואם הוא ... להיות לבד. הסבל, לפי אליעד כהן, קיים רק כל עוד האדם מאמין שיש פתרון אפשרי לבעיה. אם אדם היה בטוח לחלוטין שאין פתרון לבעיה, הוא לא היה מרגיש רע בגללה. סבל קיים רק כאשר האדם חושב שיש שינוי אפשרי, ושהבעיה ניתנת לפתרון. מה קורה כשאנחנו חושבים שאולי יש פתרון? לרוב, כאשר אנשים פוגשים בעיה שאין לה פתרון ברור, הם עדיין ... יכול לעזור להם או שיקרה נס. לדוגמה, אדם שמאמין שאולי אלוהים יעזור לו, רואה את הבעיה ככזו שיכולה להיפתר, וממשיך לסבול ממנה בגלל שהיא לא פתורה. מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? אם יש בעיה שאין לה פתרון או אם לא נמצא ... להיות פשוט להפסיק לנסות לפתור אותה. אם אדם יצליח לשכנע את עצמו שאין פתרון, הבעיה תפסיק להטריד אותו. אדם מפסיק לרצות לשנות את המציאות אם הוא בטוח שאין פתרון לבעיה, ואז הבעיה לא תציק לו. אליעד כהן מציין כי הבעיה עצמה נובעת מהרצון לשנות את המציאות, וכשאדם מבין שאין פתרון, הוא משחרר את עצמו מהמאבק והבעיה נעלמת. איך כל בעיה בעולם ניתנת להמרה לבעיה שאין לה פתרון? אליעד כהן מביא דוגמה לאדם רעב - יש לו בעיה, הוא רעב ויכול לאכול כדי לפתור את הבעיה. אולם, ברגע שיבוא רעב נוסף אחרי האוכל, הבעיה לא נפתרה באמת. כך גם אם אדם ... ויכול להחלים, אחרי ההחלמה עשויה להופיע מחלה אחרת. כלומר, אין פתרון מוחלט לכל בעיה, כי כל פתרון מביא איתו בעיה חדשה. לדוגמה, אדם שמבין ... למאבק המתמיד להרגיש טוב בלי רע, יפסיק להיאבק בזה. האם באמת אין פתרון לשום בעיה? למעשה, אליעד כהן טוען שהאמת ... להאמין למגבלות של השכל, הוא יכול להגיע לשחרור מוחלט. במצב כזה, הוא מבין שאין בעיות אמיתיות, כי מחוץ לשכל אין
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להצלחה, מאמן אישי לנוער, פסיכותרפיה הוליסטית בנושא בעיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 06:52:40 - wesi1