אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה 3 המימדים של המציאות, יקומים מקבילים, לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים, לפני השכל האנושי, מימד הפוטנציאל האין סופי, מימד האפשרויות האין סופיות, אין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3 המימדים של המציאות, יקומים מקבילים, לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים, לפני השכל האנושי, מימד הפוטנציאל האין סופי, מימד האפשרויות האין סופיות, אין הבדל בין יש לאין, דבר והיפוכו בו זמנית, יקומים מקבילים בו זמנית, הארה
מה ההבדל בין פוטנציאל לממשי בתפיסת המציאות שלנו?

התפיסה היום - יומית שלנו מבוססת על ההפרדה בין מה שיכול לקרות לבין מה שבאמת קורה. בכל רגע נתון קיימות אינסוף אפשרויות למה שיכול להיות, אבל מה שקורה בפועל הוא תמיד משהו אחד בלבד. לדוגמה, אם אנחנו מסתכלים על יד פתוחה, אנחנו יודעים שתיאורטית יכול היה להיות במקום הזה פיל, חתול, כיסא או כל דבר אחר שנדמיין, אך בפועל יש רק דבר אחד, היד עצמה. כלומר, ביום יום אנחנו מפרידים בין מה שקורה במציאות באופן ממשי לבין מה שיכול לקרות רק בדמיון או באופן פוטנציאלי. זוהי ההפרדה בין ה"בכוח" ל"בפועל", בין הפוטנציאל לממשי.

כאשר הפוטנציאל יוצא מן הכוח אל הפועל, נוצרת ההפרדה בין "יש" ל"אין". לדוגמה, אם כרגע יש פה יד פתוחה, אז אין כאן יד סגורה. מתוך אינסוף האפשרויות שהיו קיימות בפוטנציאל, התממשה רק אפשרות אחת מוגדרת וספציפית. כאשר פוטנציאל מתממש, הוא יוצר צמצום המאפשר הבחנה ברורה בין מה שיש לבין מה שאין.

מהו מימד היקומים המקבילים, ומה הקשר שלו לפוטנציאל אינסופי?

המימד השני, מימד היקומים המקבילים, הוא פרספקטיבה שבה אנחנו כבר לא מבחינים בין הפוטנציאל לבין הממשי. בפרספקטיבה הזאת האדם לא רואה את המציאות בצורה המצומצמת שלה, אלא דרך המהות של הדברים. לכל דבר יש "מהות" ו"צורה". המהות היא הדבר הפנימי, המקור של הדברים, והצורה היא הלבוש החיצוני. כאשר אדם מתחיל לחקור את המהות, הוא מגלה שכל מה שקורה במציאות הוא רק צורה אחת של פוטנציאל אינסופי, שיכול היה להתממש למיליון צורות אחרות.

בפרספקטיבה זו של המהות והפוטנציאל, אין הבדל ממשי בין האפשרויות השונות, כי כולן קיימות במקביל. כלומר, האדם שרואה את המציאות דרך הפוטנציאל, רואה בו זמנית את כל האפשרויות שקיימות. זוהי הפרספקטיבה של "יקומים מקבילים": במקום ובזמן ספציפי קיימות אינסוף אפשרויות במקביל. במציאות הפשוטה יכול לקרות רק דבר אחד, אך במימד היקומים המקבילים, כל האפשרויות קיימות יחד, בו זמנית.

האם במימד הפוטנציאל הכל באמת אפשרי?

למרות שהאדם שרואה את המציאות דרך הפוטנציאל רואה אינסוף אפשרויות במקביל, גם כאן יש גבול. אפילו במימד של יקומים מקבילים, השכל האנושי אינו מסוגל לדמיין דבר והיפוכו באותו מקום ובאותו זמן. למשל, השכל לא יכול לדמיין יד פתוחה וסגורה בו זמנית באותו יקום, באותו מקום ובאותו זמן. זהו גבול הדמיון וגבול השכל. כלומר, גם כשאדם נמצא ביקומים המקבילים, הוא עדיין מבדיל בין "יש" ל"אין". רק שכאן, היש הוא מה שיכול לקרות, והאין הוא מה שאפילו באופן פוטנציאלי לא יכול לקרות לעולם.

מה קיים לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים?

מעבר למימד של יקומים מקבילים, קיים מימד עמוק יותר: המימד שלפני הפוטנציאל. במימד זה לא רק שאין הבדל בין יש לאין או בין אפשרות למימוש, אלא אפילו האפשרות עצמה איננה קיימת. זוהי הפרספקטיבה העמוקה ביותר, שנמצאת מעבר לשכל האנושי ומעבר לכל אפשרות של דמיון.

מה זה אומר "לפני הפוטנציאל"? הכוונה היא שלפני שהייתה בכלל אפשרות שמשהו יקרה או לא יקרה, לפני שהייתה אפילו אפשרות לבריאת העולם או להיווצרות רצון אלוהי כלשהו, היה מצב שבו אפילו האפשרות עצמה לא הייתה קיימת. במימד הזה לא קיימת הפרדה בכלל בין יש לאין, כי האפשרות להבדיל ביניהם עוד לא נוצרה. זהו מצב שאפילו האפשרות לפוטנציאל איננה קיימת בו. ברמה הזאת אפילו האפשרות עצמה נבראת, וזאת בעצם הרמה הגבוהה ביותר של תפיסת המציאות.

ברגע שאדם יוצא לגמרי מהשכל האנושי, הוא מגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין, באופן מוחלט. וכאשר אין שום הבדל בין יש לאין באופן מוחלט, אז מתאפשר לו לראות ש"הכל אפשרי" באמת. זה המקום שבו כל מגבלות המציאות נשברות, כי אפילו אפשרות, וגם אי - אפשרות, שניהם אחד.

איך קשורה ההארה למעבר בין שלושת המימדים?

התהליך שבו האדם עובר בין המימדים האלה הוא בעצם תהליך של התעוררות או "הארה". כאשר אדם נמצא במימד הראשון (היום - יומי), הוא מוגבל לראות את העולם רק דרך ההבדלים בין מה שיש בפועל למה שרק בפוטנציאל. כשהוא מתקדם למימד של היקומים המקבילים, הוא רואה את המציאות דרך הפוטנציאל, כלומר, מבין שכל האפשרויות קיימות במקביל. וכשהוא ממשיך מעבר לכך, לפני הפוטנציאל, הוא מגיע למצב שבו אפילו ההבחנה בין אפשרויות לא קיימת.

ההארה היא התהליך שבו האדם עובר למצב שבו הכל אפשרי לחלוטין ("Everything Is Possible" - EIP), כלומר, הוא מתעלה מעל מגבלות השכל האנושי, ומגיע למצב של אחדות מוחלטת של ההפכים, שבו היש והאין הם אחד באופן מוחלט.
שלום חברים

אז הפעם נדבר לגבי הנושא של תפיסת המציאות, יקומים מקבילים, פוטנציאל, יש ואין. אז בקיצור, זה הולך ככה - יש לנו כל מיני רמות של תפיסת מציאות, שזה אומר שיש כל מיני אפשרויות איך בן אדם רואה את המציאות.

אפשרות אחת, שזאת האפשרות שלנו ביום - יום, היא שהאדם מבדיל בין מה שיכול לקרות לבין מה שקורה בפועל. בתוך מה שקרה, הוא גם מבדיל בין יש לאין. אני אסביר למה הכוונה. ביום - יום שלנו יש לנו הבדל בין מה שבאמת קורה לבין מה שיכול לקרות. לדוגמה, כרגע יש כאן יד, אבל תיאורטית, מה יכול להיות פה?
  • פרופיל
  • חתול
  • סוס
  • כל דבר אחר שעולה בדעתכם
יש הבדל בין מה שיכול להיות לבין מה שקורה בפועל. זה נקרא הבדל בין "בכוח" ל"בפועל", הבדל בין פוטנציאל לבין ממשי. בעולם שלנו, ברמה החיצונית והפשוטה, אנחנו מבדילים בין מה שיכול לקרות, שזה נקרא פוטנציאל או אפשרות, לבין מה שבאמת קורה, שזה נקרא ממשי.

ההפרדה בין יש לאין

בתוך מה שבאמת קורה, יש הפרדה בין יש לאין. כלומר, מה שיכול לקרות זה אינספור דברים - חתול, פיל, ועוד - אבל בפועל, בסוף יש כאן משהו מסוים. או שיש, או שאין. כלומר, ההפרדה בין יש לאין מבוססת על ההוצאה מהכוח אל הפועל.

כאשר הפוטנציאל מתממש, הוא מצטמצם לצורה ספציפית ומוגדרת, ואז אותה צורה או שיש בה משהו או שאין בה משהו. זה נקרא ההפרדה בין יש לאין ברמת מימוש הפוטנציאל.

תפיסה אחרת של המציאות

ישנה תפיסה נוספת שבה אין הפרדה בין יש לאין בפרספקטיבה הזו, אלא רואים את המציאות בצורה אחרת. בפרספקטיבה זו, האדם אינו מבדיל בין פוטנציאל לממשי, כלומר, הוא לא רואה את העולם דרך הפרספקטיבה של מה שבאמת קורה, אלא דרך מה שיכול לקרות.

לכל דבר יש מהות וצורה.
  • הצורה - הלבוש החיצוני
  • המהות - הדבר הפנימי
אם אדם חוקר את המהות, הוא מתחיל להבין שמה שקורה בפועל זה רק צורה של מה שיכול לקרות. כלומר, יש פוטנציאל אינסופי שמצמצם את עצמו לצורה מסוימת. כאשר אדם רואה את המהות של הדברים, הוא פחות מסתכל על הצורה החיצונית ויותר על המהות.

כשמתבוננים דרך המהות, אין הפרדה בין מה שיכול לקרות לבין מה שקורה בפועל. כי אם המהות היא פוטנציאל, והפוטנציאל הזה יכול להתממש לכל צורה, אז מי שמסתכל מנקודת מבט זו רואה את הכל מהפרספקטיבה של מה שיכול לקרות. מבחינתו, כל מה שיכול לקרות - קורה.

יקומים מקבילים

בפרספקטיבה הזו, שבה כל מה שיכול לקרות - קורה, נוצרת התפיסה של יקומים מקבילים.

מה זה יקומים מקבילים?
  • יש מקום אינסופי
  • יש זמן אינסופי
  • בכל מקום ובכל זמן יכולות להיות אינסוף אפשרויות
  • כל האפשרויות שיכולות להיות - נמצאות בו זמנית
ברמה הראשונה של המציאות, יש אינסוף אפשרויות למה שיכול לקרות, אבל בפועל, בכל מקום ובכל זמן, מתממשת רק אפשרות אחת.

אבל כאשר מסתכלים על המציאות דרך הפרספקטיבה של הפוטנציאל, בעצם בכל מקום ובכל זמן כל האפשרויות קיימות במקביל. זהו הרעיון של יקומים מקבילים.

הגבולות של הפוטנציאל

עם זאת, גם כאשר נמצאים ברמה של יקומים מקבילים, עדיין קיימת הבחנה בין יש לאין. איך?
  • מבדילים בין מה שיכול לקרות לבין מה שלא יכול לקרות
  • יש דברים שלא יכולים לקרות אפילו לא בדמיון
  • השכל שלנו מגביל אותנו לחשוב על דברים מסוימים
  • למשל, דבר והיפוכו לא יכולים להתקיים בו זמנית
לכן, גם בפרספקטיבה של יקומים מקבילים עדיין יש מגבלה: לא הכל יכול לקרות.

לפני הפוטנציאל

יש עוד רמה אחת מעבר לכך - לפני הפוטנציאל.

לפני שהייתה אפשרות למשהו לקרות, לפני שהייתה בריאת העולם, לפני שהייתה אפשרות לבריאת העולם - היה מצב שבו אפילו אפשרות לא הייתה קיימת.

זהו מצב שבו אין שום הפרדה בין יש לאין, ולכן גם אפשרות שתהיה אפשרות אינה קיימת.

לסיכום

גם בפרספקטיבה של יקומים מקבילים, שבה כל מה שיכול לקרות קורה, עדיין מבדילים בין מה שיכול לקרות לבין מה שלא יכול לקרות. ורק כאשר יוצאים לחלוטין מהשכל ומגיעים למה שמעבר לפוטנציאל, מגיעים למצב שבו אפילו האפשרות עצמה אינה קיימת.

אפשר להיכנס לאתר ולחפש מידע נוסף בנושאים כמו:
  • יקומים מקבילים
  • גבולות השכל
  • לפני הפוטנציאל
  • מהות וצורה
  • כוח ופועל
חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il ותעמיקו בנושא. שיהיה בהצלחה!
יש אפשרות שאין אפשרות, פוטנציאל וממשי, בכח ובפועל, אין שום אפשרות, אפילו אפשרות אין, לפני האפשרות, אין שום פוטנציאל, יש ואין בו זמנית, אחדות ההפכים, מהות וצורה? אין הבדל בין מהות לצורה, אין הבדל בין לפני לאחרי, אין הבדל בין אפשרי ללא אפשרי, אין הבדל בין פוטנציאל לממשי, אין הבדל בין דמיון למציאות, אין הבדל בין בכח לבפועל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, מחוץ לשכל האנושי, מעבר לשכל האנושי, מעל לשכל האנושי, מה אי אפשר לדמיין? מה אי אפשר לחשוב? גבולות השכל, גבולות הדמיון, 3 רמות של תפישת המציאות, 3 השכבות של המציאות, מודעות עצמית, מהי הארה רוחנית? 3 רמות של תודעה, 3 שכבות של תודעה, 3 שכבות של מציאות
השכל של אליעד הצלחה מה אי אפשר לדמיין הפרדה בין יש לאין פרספקטיבה שיטת eip 3 רמות של תודעה פרספקטיבות היפוך הלבוש החיצוני נבדל מדעו ממדענו 3 המימדים 3 המימדים של המציאות אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אין סוף אלוהות אלוהים אנושיות אפשרויות אפשרויות אין סופיות אפשרות בו זמנית גבולות השכל דבר והיפוכו דבר והיפוכו בו זמנית האין והיש האין סוף הארה הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היפוך היפוכים היקום היש והאין המימדים של המציאות המציאות הפוטנציאל האין סופי הרצון הרצון של אלוהים השכל השכל האנושי יקום מקביל יקומים יקומים מקבילים יקומים מקבילים בו זמנית יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל לפני הפוטנציאל לפני הרצון של אלוהים לפני השכל האנושי מימד מימד האפשרויות מימד האפשרויות האין סופי מימד האפשרויות האין סופיות מימד הפוטנציאל מימד הפוטנציאל האין סופי מימדים מציאויות מקבילות מציאות מציאות מקבילה עולם מקביל עולמות מקבילים עולמות מרובים פוטנציאל פוטנציאל אין סופי פוטנציאליות ריבוי עולמות רצון שכל שכל אנושי
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע? שאלה: השכל האנושי, האם הוא מוגבל ביכולת שלו להבין את כל המציאות? האם יש דברים במציאות שאי אפשר להבין אותם בשכל אנושי? תשובה: לא נשיב כאן על השאלה הנל, אך כן ניתן כאן את נקודת המחשבה הבאה, שתאפשר לאדם להבין כיצד אפשר לגלות את התשובה לשאלה הנל באופן וודאי. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל זמן שהאדם לא יודע את כל מה שהוא כן יכול לדעת, הרי שהוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש משהו שהשכל מוגבל להבין אותו או שלא. מצד אחד, קיימת האפשרות כי ניתן להבין כל דבר. וזה שהאדם עצמו לא מבין כל דבר, זה לא אומר שבהכרח אי אפשר להבין כל דבר. כי אולי זה שהאדם לא מסוגל כרגע להבין כל דבר, זה רק בגלל היכולת השכלית שיש לו כרגע. ויכול להיות, שאם האדם ישתמש בכל השכל שלו בשלמות, אולי פתאום הוא יגלה שהוא מבין את הכל ושאין דבר שאינו ניתן להבנה. מצד שני, יכול גם להיות, שנדמה לאדם שכן אפשר להבין כל דבר. אך אם האדם ישתמש בכל היכולת השכלית שלו, הוא פתאום יגלה שיש דברים שהוא בכל זאת לא מסוגל להבין. ואז הוא ידע בוודאות, כי היכולת השכלית שלו מוגבלת, ושאין אפשרות להבין בשכל האנושי כל דבר. נמצא אם כן, כי קיימת דרך לדעת בוודאות האם ניתן להבין כל דבר, והיא על ידי זה שהאדם משתדל להבין את כל מה שהוא כן יכול להבין. וכאשר האדם מגיע לקצה גבול יכולת ... ההבנה, או שאולי אפשר להבין כל דבר. ולכן, רק מי שיודע את כל מה שאפשר לדעת, רק מי שמבין את כל מה שכן אפשר להבין, רק הוא יכול לדעת, האם יש קצה לגבול ההבנה האנושי ואם כן מהו. אך כל זמן שהאדם לא נמצא בקצה ההבנה האנושית, הוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש קצה להבנה האנושית או שלא. ונקודה נוספת למחשבה: כדי לענות על השאלה האם ניתן להבין כל דבר בשכל אנושי, לשם כך צריך להגדיר מהי הבנה. והבנה, היא היכולת של האדם להכיל בתוכו מבחינה שכלית ורגשית רעיון כלשהו. לדוגמה: נבקש מהאדם לחשוב על תפוח. האדם חושב על תפוח בלי בעיה. ואכ האדם מסוגל להבין מהו תפוח. אך אם נבקש לדוגמה מהאדם לדמיין דבר והיפוכו בבת אחת. כגון, דבר שהוא גם ישנו וגם איננו בו זמנית. האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המחשבה הזאת. לא ברמה השכלית ולא ברמה הרגשית. ואכ אפשר לומר, שהאדם לא מסוגל להבין רעיון של דבר והיפוכו. זא, שהבנה היא היכולת להכיל רגשית ושכלית רעיון כלשהו. דוגמה נוספת לרעיון שאי אפשר להכיל בשכל אנושי. האדם לא מסוגל לדמיין בשכל שלו את כל מרחב המקום כולו. האדם לא מסוגל לדמיין בשכל שלו את כל ציר הזמן כולו. האדם לא מסוגל להכיל בתוכו מחשבה שיש בה את כל המספרים כולם וכיוב. דהיינו, האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את האין סוף עצמו. דוגמה נוספת לדבר שאי אפשר לחשוב עליו. האדם לא מסוגל לתפוס במחשבה שלו מספר שגדול מאין סוף. האין סוף מעצם הגדרתו הוא המספר שאין מספר אחר גדול ממנו. וממילא לא ניתן לתפוס במחשבה, משהו שסותר את ההגדרה של עצמו. וכיוב ניתן להביא עוד המון דוגמאות שונות, לדברים שלא ניתן להבין בשכל אנושי. יחד עם זאת, למרות שאי אפשר להבין לדוגמה דבר והיפוכו, עדיין יכול להיות שאולי קיימת האפשרות שהאדם יעשה פעולה מסוימת, או שיקרה משהו לאדם, ושעל ידי זה היכולת
לדעת / השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה?
... השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה? שכל. גבולות השכל. לדעת הכל. מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? תשובה: המקסימום שהאני והשכל של האדם יכול לדעת, זה את המהות של האני עצמו. הסבר: ניקח כל ידיעה באשר היא שאותה יודע האדם. נשאל: מי יודע את הידיעה הזאת? תשובה: האני של האדם, הוא זה שיודע את הידיעה. היינו כל השאלות נשאלות על ידי האני, וגם כל התשובות מגיעות מהאני. ומאחר שכל התשובות האפשריות שאותן יכול לדעת האדם, מגיעות מתוך האני עצמו, ממילא זה אומר שסך כל הידע שאותו יכול לדעת האני, כבר קיים בתוך האני. האני לא יכול לדעת דבר שנמצא מחוצה לו, אאכ הוא יכנס לתוכו כדי שיהיה ניתן לדעת אותו. ומאחר שכל הידיעות שאותן יכול לדעת האני נמצאות ונובעות מתוך האני, הרי שלהבין את המהות הפנימית ואת השורש של האני, כולל בתוכו את כל מה שהאדם יכול לדעת. כאשר האדם מבין את המהות של ... להכניס אל תוך מחשבה את המהות של עצמו. כי זה לנסות להכניס את האני אל תוך מחשבה ואל תוך עצמו. אז איך בכל זאת אפשר להבין מהו אני? תשובה: על ידי שמקרבים את השכל עד לנקודה הסופית שלו, על ידי זה הוא מתחיל להבין קצת מהי המהות של האני. פירוש: ככל שהאדם מעמיק יותר בשכלו להבין את המציאות בכלל, כך השכל של האדם נהיה גדול יותר. ככל שהשכל נהיה גדול יותר, כך האדם מבין יותר ויותר דברים, עד שהאדם מגיע לנקודה שבה הוא אינו יכול לדעת שום דבר נוסף, מלבד לדעת את המהות של האני שלו. כאשר האדם יודע כבר את הכל והדבר האחרון שאותו הוא אינו יודע, הוא את עצמם המהות של עצמו, על ידי זה השכל של האדם עושה מאמץ לפרוץ אל מחוץ לגבולות של עצמו. וכאשר זה קורה, אז השכל של האדם מבין קצת את המהות של עצמו. ברגע שהאדם מבין את המהות של עצמו, זה בעצם הרגע שבו הוא יודע את כל מה שניתן לדעת. לאחר מכן, גם אחרי שהוא כבר יודע את הכל, עדיין הוא יכול לדעת יותר. רק שאחר כך הידיעה היא מסוג שונה. הסבר: כפי שכבר ביארתי, האדם אינו יכול לדעת את המהות של עצמו בשלמות מלאה, מאחר שזה לנסות להכניס אין סוף לתוך סוף של מחשבה. יחד עם זאת, האדם יכול לדעת קצת מהאין סוף, באמצעות הדמיון רגש הוויה עצמית וכולי. ומשום שזורק ידיעה חלקית ממילא ניתן לדעת יותר. גם אחרי שהאדם כבר הבין את המהות של עצמו, מאחר שהידיעה אינה שלמה לחלוטין, ממילא ... לידיעה הקודמת. אין שום הבדל בין המהות של הידיעה הקודמת לבין המהות של הידיעה החדשה. ההבדל הוא רק בעומק בתחושה בחוויה של הידיעה, אך אין דרך למצוא שום הבדל שכלי כלשהו בין הידיעה הקודמת לידיעה החדשה. סיכום: השורש לכל הידע של האדם נמצא בתוך האני של עצמו. הבנת מהות האני, היא בעצם השורש לדעת את כל מה שניתן לדעת. להבין את מהות האני = ...
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה?
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה? שכל. פילוסופיה. מהו השכל הגדול ביותר והידיעה הגדולה ביותר ששכל אנושי יכול להגיע אליה? תשובה: ידיעת הטוב האמיתי. מהותו של הטוב האמיתי, היא מהותה האמיתית של המציאות. כאשר האדם חוקר ומעמיק בשכלו ומבין מהי מהותה של המציאות באמת, בסופו של דבר הוא מבין ... מהי מהותה של המציאות = הידיעה הגדולה ביותר. כאשר האדם מבין מהי מהותה של המציאות, הוא בעצם מבין שכל המציאות כולה היא טוב אמיתי. מאחר שמצד המהות של המציאות הכל ...
השכל האנושי - האם הוא מוגבל?
השכל האנושי - האם הוא מוגבל?
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? אליעד כהן מתייחס בשיחה לנושא חשוב ומהותי: האם השכל האנושי מוגבל ביכולת ההבנה שלו או שמא הוא ... ואיך אפשר להבין את המציאות עצמה. מהן מגבלות השכל האנושי? אליעד מסביר שלשכל האנושי ישנן מגבלות ברורות ומספר סוגי ... יש מידע, הוא לא תמיד מבין אותו נכון. מגבלה ביכולת התפיסה - האדם לא יכול לתפוס במחשבתו דברים אינסופיים, כמו הזמן הרחוק ביותר או המקום הרחוק ביותר. מגבלה לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית - האדם אינו יכול לדמיין במחשבתו שני ... זמנית, כמו שיא החום ושיא הקור ביחד או מצב שבו יש ואין בעת ובעונה אחת. אליעד מדגים את המגבלות ... שבו הוא נמצא. האם ניתן להבין את כל המציאות בשכל מוגבל? אליעד מבהיר שלמרות המגבלות ... להסיק בהכרח שלא ניתן להבין את כל המציאות בשכל מוגבל. הוא מסביר כי עצם ההנחה שהשכל מוגבל אינה מחייבת את ההנחה שאי אפשר ... הוא מציין, יש דברים שכן ניתן להבין אותם גם בשכל מוגבל, ולכן האדם צריך לבדוק זאת ... ומסביר שעד שהאדם לא ישקיע את כל יכולותיו השכליות לחקור לעומק את השאלה הזו, הוא לא יכול ... בטוח שאין לה תשובה. אם האדם יגיע למסקנה שהשכל שלו מוגבל מדי, רק אז הוא יוכל להסיק שאולי צריך שכל בלתי מוגבל. האם יש שכל מעל השכל האנושי? אליעד מציין שגם אם האדם מגלה שהשכל שלו מוגבל, עצם הגילוי הזה מתבצע על ידי השכל המוגבל, ולכן הוא אינו ודאי. השכל האנושי הוא רק חלק מתפיסה גדולה יותר של שכל בלתי מוגבל, וכך כל מגבלה מעידה בעצם על ... של משהו בלתי מוגבל מעבר לה. איך ניתן להתחבר לשכל הבלתי מוגבל? הדרך שאליעד מציג כדי להבין ... המציאות בשלמות היא להתקרב עד קצה גבול היכולת השכלית. כשהאדם מגיע לקצה יכולת השכל שלו ומבין את המגבלות, הוא מתקרב לאותה נקודה שממנה מתחיל השכל הבלתי מוגבל, וכך הוא מתחבר לשכל שמעל השכל . אליעד מדגים את זה באמצעות השאלות ... נקודת ההתחלה והסוף של הכל. איך אפשר להבין את האין סוף ואת סיבת כל הסיבות? לפי אליעד, כדי להבין ...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם לא מצליחים להגיע להסכמה מלאה אפילו על דבר אחד. הוא מדגיש שגם כאשר אנשים מסכימים על משהו, תמיד קיימת ... של אותו הדבר, מה שמראה שהשכל לא מאפשר להגיע לוודאות מוחלטת. לדוגמה, גם אם כולם היו מסכימים שקיים עולם פיזי, עדיין ניתן להעלות ספק ולהגיד ... או דמיון בלבד. לפיכך, השכל אינו יכול להבטיח אמיתות מוחלטות, כי הוא תמיד מאפשר ספקות ופרספקטיבות הפוכות. האם קיים הבדל אמיתי בין שכל של משוגע לשכל של אדם חכם? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת נוספת והיא ההשוואה בין השכל של המשוגע לשכל של אדם הנחשב לחכם או שפוי. הוא מסביר שהשכל של שניהם הוא בדיוק אותו שכל, שניהם משתמשים באותו מנגנון שכלי ובאותה עוצמה בדיוק. אדם רגיל חושב שהמשוגע טועה, אבל המשוגע חושב שהאדם הרגיל טועה. מנקודת מבט אובייקטיבית, אין הוכחה ... הדוגמה מחדדת את העובדה שהשכל, למרות היותו כלי מרכזי להבנת המציאות, אינו מסוגל להביא את האדם לוודאות חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות נובעים מהשימוש השונה בשכל, אבל לא ממנגנון שכלי שונה. האם באמת קיימת אמת אובייקטיבית אחת? אליעד ממשיך וטוען כי האדם אינטואיטיבית חושב שהאמת היא אחת, שכן האמת נתפסת ... לדבריו, מבוססת על ההיגיון האנושי בלבד. יתכן כי במציאות האובייקטיבית יש יותר מאמת אחת. הוא מביא את הדוגמה של מחויב המציאות, שלפי ההיגיון הרגיל ... ראשונות, ואפילו כמה אלוהים מקבילים, שהם כולם אמיתיים בו - זמנית. אליעד מבהיר שזה נשמע לא הגיוני לפי השכל , אבל גם התפיסה שהכל חייב להיות אחד היא רק פרשנות שכלית. האם יתכן שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד מתייחס לשאלה אם יכולה להיות יותר מסיבה ראשונה אחת, ומסביר שלמרות שלפי השכל זה לא הגיוני, בכל זאת קיימת אפשרות כזו במציאות האובייקטיבית. למשל, אם קיימים כמה אלוהים, השאלה הרגילה שהשכל יעלה היא מי ברא אותם, ואם קיימות כמה סיבות ראשונות, נשאל מה הסיבה שלהן. אך הטענה שלו היא שהצורך של השכל באחדות הוא שכלי בלבד, ואינו מוכיח שבהכרח קיימת רק סיבה ראשונה אחת. ייתכן שבאופן אובייקטיבי קיימות כמה מהויות, כמה סיבות ראשונות או כמה אמיתות מקבילות. האם השכל הוא מנגנון מדויק או שהוא דפוק? אליעד מציג שתי פרספקטיבות שונות לגבי
טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
... יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחויב ... הוא חלק מהשלמות של המציאות, שמתבטאת באין סוף צורות. ובכל צורה, יש היבט כלשהו של השלמות, ... הוא יחווה חוסר שלמות. ולכאורה, עפ השכל וההיגיון הנל, נראה כי מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע. ואכ, מאחר שהשכל מחייב שהאדם תמיד ירגיש גם רע, אכ, למה ... גם רע? והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי , מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד ... וכולי, כפי שכבר ביארתי לעיל. אלא, שגם השכל האנושי עצמו, גם הוא מבין את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחויב המציאות, אלא ... אפשרי המציאות בלבד. כי מנקודת המבט של השכל האנושי, שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, מנקודת המבט הזו, כל ... ונפרד ממנו, כפי שזה אכן הגיוני עפ השכל האנושי. אלא, שכל ההבנה הזאת שתמיד תהיה חוסר שלמות, היא רק מנקודת המבט של השכל, שלא מסוגל להבין שדבר והיפוכו הם אחד. אבל אם יסתכל האדם על המציאות, ... שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של השכל האנושי, הרי שניתן להבין, שהשלמות היא כן ... ולא רק שהיא כן אפשרית, אלא, שכאשר השכל האנושי לא פועל, הרי שהשלמות, היא לא רק אפשרית, אלא שהיא קיימת בפועל. כי כאשר השכל לא פועל, הרי שלא ניתן להבדיל בין שום ... והרעיון הוא, כי אכן מנקודת המבט של השכל שמפריד בין דבר להיפוכו, מנקודת המבט הזו, אכן אין שום שלמות ... ששונה ממנו. ואעפכ, גם מנקודת המבט של השכל עצמו, גם מנקודת המבט הזו, ניתן להבין, שנקודת המבט של השכל, היא נקודת מבט אפשרית בלבד, שאינה מחויבת. כי ניתן להבין בשכל עצמו, שכל התפישה השכלית כולה, היא רק אפשרית בלבד, אך היא לא ... להיות נכונה. ולכן, גם כאשר האדם מבין בשכל שלו, שמחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע, ... מוכן לקבל את זה. כי הידיעה המחויבת מצד השכל, היא לא באמת מחויבת, מצד המציאות. כי השכל עצמו מבין, שהוא עצמו, רק נקודת מבט אפשרית בלבד. ולכן, גם לשכל עצמו, יש ספק לגבי נקודת המבט של עצמו. ולכן, ... מחפש את השלמות, כי האדם חושב, שאולי השכל שלו טועה, ואולי דווקא כן יש שלמות כלשהי. ואכן, זאת האמת. שכל חוסר השלמות, הוא רק מצד השכל האנושי, שמבדיל בין
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
משה רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי
... רבנו, צדיק כמו משה רבנו, יכולת אנושית, מסירות נפש, גבול השכל האנושי, מאה אחוז, לדבר את האמת, מימוש עצמי האם כל אחד יכול להיות צדיק כמו משה רבנו? בתחילת ההרצאה אליעד כהן מתייחס לשאלה האם כל אדם יכול להגיע לדרגה רוחנית כמו זו של משה רבנו, צדיק הנחשב לפסגת האנושיות בתפיסה הדתית. הדוגמה המרכזית שמובאת היא זו של משה, שלא זכה להיכנס לארץ ישראל למרות שהיה האדם הכי צדיק לכאורה. אליעד מסביר שזו דוגמה לכך שלא כל ... משיג. הוא מדגיש שייתכן שתקבל כמעט הכל, חוץ מהדבר שאתה הכי רוצה, כפי שמשה קיבל את כל מה שרצה - את התורה, הובלת העם, חיבור מיוחד עם אלוהים - אך דווקא את הכניסה לארץ המובטחת הוא לא קיבל. למה משה רבנו לא נכנס לארץ? אליעד מחדד נקודה נוספת: הסיבה שמשה רבנו לא נכנס לארץ ישראל קשורה לחטאים מסוימים שיוחסו לו. הראשון שבהם, לדבריו, היה שמשה הקשיב לאלוהים כאשר נאמר לו אל תתפלל יותר להיכנס לארץ. אליעד מסביר שאם משה היה באמת מוסר את הנפש עד הסוף, הוא לא היה מפסיק להתפלל אפילו אם אלוהים היה מצווה עליו להפסיק. במילים אחרות, משה לכאורה נכשל משום שהוא לא ביקש עד הסוף, לא דחף את הרצון שלו עד הקצה. אליעד משתמש בדוגמה הזאת כדי ללמד ... תורה לבין תכונות כמו ענוה ומסירות נפש. הוא טוען שמשה רבנו לא נהיה גדול בזכות לימוד התורה, אלא בעיקר בזכות הענווה וההתמסרות שלו לאלוהים. כך הוא ממחיש שגם אם אדם מוסר נפש, אך לא בדרך הנכונה או לא עבור הדבר הנכון, זה לא יעזור לו להגיע לרמה הגבוהה ביותר. כלומר, אדם יכול להתאמץ מאוד ... יכול להיות משה רבנו, אך הוא יכול להיות 100% ממה שהוא עצמו מסוגל להיות. כאשר האדם נותן את המקסימום שהוא יכול, הוא מגלה שבתוך עצמו הוא אלוהים , כי הוא מגיע למימוש המלא של עצמו. הבעיה היא שאנשים בכלל לא נותנים אפילו את המקסימום של עצמם, ולכן הם רחוקים מאוד מהשגת הדרגה של משה רבנו. מה המשמעות של גבולות השכל האנושי לפי אליעד? אליעד מסביר שכדי לפרוץ את גבולות השכל, האדם צריך להשתמש בשכל עד הסוף. הוא נותן דוגמה פיזית: אם אדם רוצה לצאת מחדר, הוא צריך קודם כל ללכת עד סוף החדר. או לחלופין, לא להשתמש בשכל בכלל, ואז הוא נמצא מחוץ לשכל. אך רוב האנשים משתמשים בשכל חלקית, ולכן נשארים תקועים בתוכו. האם אפשר לדבר אמת מוחלטת? חלק נוסף מההרצאה עוסק בשאלה האם בכלל אפשר לומר אמת מוחלטת. אליעד טוען שכאשר אדם מדבר, ... האם אפשר להיות צדיק כמו משה רבנו? מה היה החטא של משה רבנו? איך להגיע למימוש עצמי מלא? האם אפשר לדבר את האמת המוחלטת? איך לפרוץ את גבולות השכל האנושי?
גבולות השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים
גבולות השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים מדוע המוח האנושי מתקשה לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית? המוח האנושי מוגבל מטבעו ביכולת להבין דבר והיפוכו בו זמנית. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה של שני חפצים, עגבנייה וגזיה, כשהוא שואל איזה מהם שוקל יותר. האדם מסוגל לתפוס שלוש אפשרויות בסיסיות: או שהעגבנייה כבדה יותר, או שהגזיה כבדה יותר, או שהם שווים במשקלם. המוח יכול גם להיות במצב של חוסר וודאות, אך הוא אינו מסוגל לתפוס מצב שבו העגבנייה בו זמנית כבדה יותר, קלה יותר וגם שווה במשקלה לגזיה. הסיבה לכך היא שלפי המנגנון הלוגי שבמוח, ברגע שאומרים שדבר אחד גדול יותר, זה מיד שולל את האפשרות ... היא הגבולות הפנימיים של השכל האנושי. המוח פועל לפי חוקי הלוגיקה המובנים בו, ובאופן בסיסי, לוגיקה אינה מאפשרת קבלה של סתירה פנימית. אליעד מסביר, שכדי לתפוס משהו, השכל חייב לבצע הפרדה והגדרה ברורה. אם משהו מוגדר כטוב, זה מייד שולל את הגדרתו כרע. לכן, כל ניסיון לתפוס דבר והיפוכו נכשל, כי ברגע שמוגדר היבט אחד של משהו, המוח פוסל את ההיבט המנוגד באופן מיידי. האם המגבלה הלוגית של השכל היא מוחלטת? אליעד מציג שהמגבלה אינה בהכרח מוחלטת, אלא קשורה לאופן שבו המוח מתייחס למציאות. הוא טוען שאם אדם יחקור באופן עמוק ויסודי את ... כיצד ניתן להגיע למצב של דבר והיפוכו בחוויה האישית? אליעד מסביר שאם אדם ישאל שוב ושוב מי אמר שזה נכון? לגבי המחשבות והאמונות הכי בסיסיות שלו, הוא יוכל להגיע למצב שבו ... אדם יצליח לחוות באמת שההבדל בין יש לאין, או בין טוב לרע, הוא לא מוחלט אלא יחסי בלבד, הוא יוכל לחוות מצב של גם וגם. למשל, אדם יכול להרגיש רעב בו זמנית עם ההבנה שרעב ושובע הם במהותם דבר אחד. איך זה מתבטא בחיי היום יום? אליעד מציין שאדם שחווה את המצב הזה של גם וגם יחווה את החיים בצורה קלילה ... לפעול עם יותר מודעות לכך שכל התפיסות הן סובייקטיביות, ולא אובייקטיביות ומוחלטות. מדוע האדם לא מצליח ליישם את התובנות הללו למרות ההבנה? למרות שאדם יכול להבין את העיקרון ... מוחלטת בפועל. סיכום והבנת גבולות השכל האנושי לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהשכל האנושי מוגבל מטבעו בגלל חוקי הלוגיקה שבהם הוא פועל. המוח אינו מסוגל לתפוס סתירות ואחדות של הפכים בו זמנית, כי הוא מתוכנת לבצע הפרדות והגדרות ברורות. הדרך לשבור את המגבלה הזאת ולהבין את האחדות של ההפכים היא על ידי חקירה עמוקה של התפיסות הבסיסיות ... תפיסה. כשהאדם יצליח לראות שכל ההבדלים וההפרדות הן יחסיות ולא מוחלטות, הוא יוכל לחוות את האחדות בצורה ישירה ופרקטית. גבולות השכל האנושי מהי אחדות ההפכים? כיצד להכיל דבר והיפוכו? האם לוגיקה יכולה להסביר הכל? למה קשה להבין פרדוקסים? איך להבין את האחדות של המציאות? האם המוח יכול לתפוס סתירות? ...
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון מה הקשר בין האדם לשכל שלו? אנשים רבים חושבים שהם והשכל שלהם הם דברים נפרדים. אליעד מסביר שכשאדם אומר השכל שלי, יש כאן הנחה של הפרדה, כאילו האדם נמצא בנפרד מהשכל. בפועל, השכל הוא הכלי דרכו האדם חווה את עצמו ואת המציאות. השכל יוצר את כל ההבחנות שאדם עושה: מי אני, מה שלי, מה לא שלי, מה טוב ומה רע. כל החוויות שלנו - פחדים, שמחות, עצבות, בעיות, יתרונות וחסרונות - כולן מתרחשות בתוך השכל בלבד. האם אפשר בכלל לצאת מהשכל שלנו? הרבה אנשים מתעניינים ביציאה מהשכל, אליעד מתייחס לכך שזו פעולה ... בלתי אפשרית. הוא נותן דוגמה לאדם שמנסה לצאת מהגוף או לדמיין שהוא מחוץ למקום מסוים. גם כאשר אתה מדמיין שאתה מחוץ לגוף שלך, בפועל אתה עדיין חווה הכל דרך השכל שלך, כלומר, אתה לא באמת יצאת מעצמך. זה נכון גם כאשר מישהו אומר: אני רוצה להסתכל על השכל שלי מבחוץ, כיוון שהניסיון לצאת מחוץ לשכל שלך הוא בעצם פעולה שכלית בפני עצמה, ולכן לא באמת יוצאת מהשכל. מה קורה כאשר אין שכל בכלל? אליעד מסביר שאם אין שכל, אין בעצם חוויות כלל, לא טובות ולא רעות. האדם לא יכול לדעת שום דבר, כיוון שכל ידע וכל הבחנה מתקיימים רק בתוך השכל. דוגמה שמבהירה זאת היא שאם לא היה לך שכל, לא היית יודע בכלל שאתה קיים. לכן, בהיעדר השכל, לא רק שלא תוכל לדעת מה קיים ומה לא, אלא שגם לא תחווה שום דבר באופן מוחלט. מה ההבדל בין שכל לאין שכל? אליעד מתייחס לכך שיש למעשה שתי ...
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
... אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי איך אפשר להבין משהו שהוא מעבר לגבולות השכל האנושי? התוכן עוסק בהסבר מעמיק ומפורט של התפישה האלוהית, או השכל האלוהי, וכיצד האדם יכול לנסות להבין משהו שנמצא מעל ומעבר ליכולת התפישה האנושית הרגילה. על פי אליעד, קיים אור אלוהי שהוא גבוה מנפש, רוח ונשמה - אור אינסופי שאין לשכל האנושי שום אפשרות אמיתית לתפוס אותו. למרות זאת, רבי נחמן, שמוזכר בתוכן, מלמד שלמרות שאין יכולת מלאה לתפוס את האור האלוהי, האדם יכול וצריך לנסות להשיג אותו. ככל שהאדם יתאמץ יותר ויותר להבין את אותו האור או שכל אלוהי, הוא יגיע לנקודה של תפישה שהיא מעל השכל האנושי, כלומר, מצב של מבין ולא מבין בעת ובעונה אחת. למה חשוב למצות את כל השאלות האפשריות עד הסוף? אליעד מסביר שהדרך להגיע לשכל האלוהי, או לתפישה האלוהית, היא קודם כל לנצל את כל השכל האנושי עד קצה גבול היכולת. הוא מדגים זאת על ידי האמירה שאם האדם יחשוב על כל השטויות האפשריות או ישאל את עצמו את כל השאלות האפשריות - בסוף הוא יגיע למקום שבו השכל מתהפך מאליו ופותח בפניו גישה חדשה של הבנה אלוהית. רבי נחמן מתאר זאת בצורה ציורית, כאשר הוא אומר שאם אדם ימצה את מלוא היכולת השכלית שלו, יגיע לשלב שבו כבר אין לו יותר מה להבין בשכל האנושי, ואז השכל שלו מתהפך באופן טבעי ופותח בפניו את השכל האלוהי. מה ההבדל בין שכל בפוטנציאל, שכל בפועל, ו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 3 המימדים של המציאות, יקומים מקבילים, לפני הפוטנציאל, לפני הרצון של אלוהים, לפני השכל האנושי, מימד הפוטנציאל האין סופי, מימד האפשרויות האין סופיות, אין הבדל בין יש לאין, דבר והיפוכו בו זמנית, יקומים מקבילים בו זמנית, הארה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בין דמיון למציאות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בין דמיון למציאות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, אימון אישי לנוער, קואצ'ר אישי בתחום בין דמיון למציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 14_06_2025 השעה 21:13:17 - wesi1