אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אפשרות ✔אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך מבצע משפיע על הלקוח? איך הנחה משפיעה על הלקוח? איך הלקוח מחליט?
האם עדיף לתת ללקוח רק אפשרות אחת או מגוון אפשרויות?

כשמדובר בתהליך מכירה, עולה השאלה אם עדיף להציע ללקוח רק אפשרות אחת, כלומר, מוצר אחד במחיר אחד, או שמא להציע לו מגוון אפשרויות, חבילות ומבצעים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ואליעד כהן מפרט את ההשפעות האפשריות של כל אחת מהן.

היתרונות בהצעת אפשרות אחת בלבד
  • הפשטות מסייעת בקבלת החלטה:

    כאשר ללקוח יש רק אופציה אחת, אין דילמה והוא יכול פשוט להחליט אם לקנות או לא לקנות. אין צורך בהשוואה בין אפשרויות, מה שמפשט את התהליך.
  • הפחתת הלחץ:

    ריבוי אפשרויות עלול להוביל ללחץ וחשש מהפסד הזדמנויות טובות יותר. כאשר יש רק הצעה אחת, הלקוח לא נדרש להרגיש שהוא מפסיד משהו טוב יותר.
  • יצירת תחושת דחיפות:

    כאשר יש רק אפשרות אחת, הלקוח מבין שאם לא יקנה עכשיו, הוא יאבד את ההזדמנות. אין תחושה של "חכה, אולי יהיה משהו יותר טוב בהמשך".
  • הימנעות מהמתנה להנחות:

    כאשר הלקוח יודע שלא יהיו הנחות או מבצעים בעתיד, הוא לא ממתין להזדמנות טובה יותר, אלא קונה מיד אם הוא מעוניין במוצר.
החסרונות בהצעת אפשרות אחת בלבד
  • סיכון לאבד לקוחות:

    לקוח שאינו מעוניין בהצעה הספציפית לא יכול לבחור אלטרנטיבה שתתאים לו, מה שעלול להוביל אותו לחפש הצעות ממקום אחר.
  • חוסר גמישות:

    לקוחות רבים מעדיפים מוצרים או מחירים שונים, ואם אין להם אפשרות לבחור, הם עלולים להימנע מרכישה.
  • חוסר התאמה ללקוחות שונים:

    אנשים שונים מחפשים צרכים שונים. אם אין להם מגוון אפשרויות, הם עשויים לחפש אלטרנטיבות במקום לקנות את ההצעה היחידה שמוצעת להם.
היתרונות בהצעת מגוון אפשרויות
  • הלקוח מתמקד במה לבחור ולא בשאלה אם לקנות:

    כאשר הלקוח מתמודד עם אפשרויות רבות, הוא לא חושב אם לקנות בכלל אלא במה לבחור מתוך מה שמוצע לו.
  • הגדלת פוטנציאל המכירה:

    מגוון חבילות ומחירים יכול להתאים לקהלים שונים ולמשוך יותר לקוחות, מכיוון שלכל אחד מהם יתאימו חבילה או מחיר שונים.
  • יצירת תחושת הזדמנות:

    כשיש אפשרויות שונות, הלקוח מרגיש שהוא בוחר את האפשרות המשתלמת ביותר עבורו, ומחפש את ההזדמנות הטובה ביותר.
  • אפשרות לשחק עם מחירים:

    ניתן להציע חבילות יקרות לצד חבילות זולות יותר, כך שהלקוח ישווה ויחשוב שהוא מקבל תמורה טובה יותר.
החסרונות בהצעת מגוון אפשרויות
  • בלבול והתלבטות:

    ריבוי אפשרויות עלול להוביל את הלקוח להיסוס ולהתלבטות רבה, ולסופו של דבר למנוע ממנו לקנות בכלל.
  • המתנה להזדמנויות טובות יותר:

    הלקוח עלול לחשוב שאם יש עכשיו מבצע, אולי בעתיד יהיה מבצע טוב יותר, ולכן הוא עשוי להמתין לפני שהוא מקבל החלטה.
  • תחושת חוסר אמון:

    אם המחירים וההצעות משתנים כל הזמן, הלקוח עלול להרגיש שהמחירים אינם אמינים, וזה עלול לפגוע באמון שלו בעסק.
אז מה עדיף?

לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי מה עדיף - כל מקרה לגופו. אליעד כהן מסביר שההחלטה תלויה בסוג העסק, בקהל היעד ובאופן שבו הלקוחות מקבלים החלטות. הדרך הטובה ביותר לדעת מה מתאים לעסק שלך היא לנסות גישות שונות ולבחון אילו תוצאות מביאות יותר מכירות. כל עסק צריך לבצע ניסוי וטעייה, להחליט מה מתאים לו ולבחון את התוצאות בהתאם.

סיכום כללי

לסיכום, הצעת אפשרות אחת או מגוון אפשרויות תלויה בהבנת הקהל ובבחירה המותאמת לו. לעיתים, גישה אחת יכולה להיות אפקטיבית יותר ולקדם מכירות, ולעיתים גישה אחרת תסייע בהגדלת ההזדמנויות ללקוח.
האם עדיף לתת ללקוח אפשרות אחת או מגוון אפשרויות?

כאשר מדובר בתהליך מכירה, עולה השאלה האם עדיף לתת ללקוח רק אפשרות אחת - מוצר אחד, מחיר אחד, עסקה אחת - או שמא עדיף להציע לו מגוון אפשרויות, מבצעים וחבילות שונות. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ובמאמר זה נעמוד עליהם.

היתרונות בהצעת אפשרות אחת בלבד
  • הפשטות מסייעת בקבלת החלטה - כאשר ללקוח יש רק אופציה אחת, הוא מתמודד עם דילמה פשוטה: לקנות או לא לקנות. אין לו צורך להתלבט בין אפשרויות שונות.
  • הפחתת הלחץ - ריבוי אפשרויות עלול לגרום ללחץ ולחשש מהפסד עסקה טובה יותר. כאשר יש רק הצעה אחת, אין מקום להתלבטויות רבות.
  • יצירת תחושת דחיפות - אם הלקוח יודע שאין מבצעים ואין אפשרויות אחרות, הוא מבין שאם הוא לא יקנה עכשיו, הוא יפסיד את העסקה לחלוטין.
  • הימנעות מהמתנה להנחות - כאשר לקוחות יודעים שלא יהיו הנחות או מבצעים בעתיד, הם מבינים שאין טעם לחכות לרגע טוב יותר.
החסרונות בהצעת אפשרות אחת בלבד
  • סיכון לאבד לקוחות - לקוח שאינו מתעניין בהצעה הספציפית לא יוכל לבחור אלטרנטיבה שתתאים לו יותר, והוא עשוי לפנות למתחרים.
  • חוסר גמישות - ישנם לקוחות שהיו מעדיפים מוצר או מחיר שונה, ואם אין להם אפשרות לבחור, הם עלולים לוותר על העסקה.
  • חוסר התאמה ללקוחות שונים - אנשים שונים מחפשים צרכים שונים, ואם אין להם מגוון אפשרויות, הם עשויים לחפש אלטרנטיבות.
היתרונות בהצעת מגוון אפשרויות
  • הלקוח מתמקד במה לבחור ולא בשאלה אם לקנות - כאשר מציעים לו מגוון אפשרויות, הוא לא מתלבט אם לבצע את הרכישה אלא באיזו אפשרות לבחור.
  • הגדלת פוטנציאל המכירה - מגוון חבילות ומחירים יכול להתאים לקהלים שונים ולמשוך יותר לקוחות.
  • יצירת תחושת הזדמנות - כאשר יש אפשרויות שונות, הלקוח יכול להרגיש שהוא בוחר את האפשרות המשתלמת ביותר עבורו.
  • אפשרות לשחק עם מחירים - ניתן להציע חבילות יקרות לצד חבילות משתלמות יותר, כך שהלקוח ישווה וירגיש שהוא מקבל תמורה טובה.
החסרונות בהצעת מגוון אפשרויות
  • בלבול והתלבטות - יותר מדי אפשרויות עלולות לגרום ללקוח להסס ולבסוף לא לקנות כלל.
  • המתנה להזדמנויות טובות יותר - לקוחות עלולים לחשוב שאם יש מבצע עכשיו, אולי בעתיד יהיה מבצע טוב יותר.
  • תחושת חוסר אמון - אם המחירים וההצעות משתנות כל הזמן, הלקוח עשוי להרגיש שהמחירים אינם אמינים.
אז מה עדיף? הכל תלוי במקרה!

אין תשובה חד - משמעית לשאלה האם עדיף להציע אפשרות אחת או מגוון אפשרויות. ההחלטה תלויה בסוג העסק, בקהל היעד ובאופן שבו הלקוחות מקבלים החלטות. הדרך הטובה ביותר לדעת מה מתאים לעסק שלכם היא לבצע ניסוי וטעייה - לנסות פעם אחת גישה אחת, פעם אחרת גישה שנייה ולבחון אילו תוצאות מביאות יותר מכירות.
איך חבילות משפיעות על הלקוח? איך אפשרויות בחירה משפיעות על הלקוח? איך מבצע משפיע על החלטת הלקוח? איך הנחה משפיעה על החלטת הלקוח? איך חבילות משפיעות על החלטת הלקוח? איך אפשרויות בחירה משפיעות על החלטת הלקוח? לתת ללקוח אפשרויות, לתת ללקוח הנחה, לעזור ללקוח להחליט, לעשות מבצעים ללקוחות, תהליכי קבלת החלטה של הלקוח, האם לתת ללקוח אפשרויות בחירה? האם לתת הנחה? האם לעשות מבצע? האם לתת אפשרויות בחירה? האם לתת חבילות? האם לתת כמה אפשרויות בחירה? האם למכור כמה מוצרים? האם להגדיל את כמות המוצרים? כמה הנחה לתת? למה הנחה ללקוח תגרום לו לא לקנות ממך? למה לתת הנחה ללקוח? למה לא לתת הנחה ללקוח? למה לעשות מבצעים? למה לא לעשות מבצעים? למה לא לתת אפשרויות בחירה? למה כן לתת אפשרויות בחירה? מרוב אפשרויות קשה לבחור, קבלת החלטות בתהליך מכירה, קבלת החלטות בתהליך רכישה, קבלת החלטות של הלקוח, יעוץ עסקי, אימון עסקי, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה? איך לגרום ללקוח לקנות? למה הלקוח לא קונה? איך להגדיל מכירות? מבצעים ללקוחות, הנחות ללקוחות, האם לתת ללקוח כמה אפשרויות בחירה? איך לתת הנחה ללקוח? לעשות מבצע ללקוח
הגדלת כמות למנוע איך לשכנע את הלקוח לקנות לעשות מבצע להימנע מ האם לעשות מבצע אין מקום מה עדיף מבצע משפיע על הלקוח איך חבילות משפיעות על החלטת הלקוח יתרון חיסרון איך הנחה משפיעה איך הנחה משפיעה על הלקוח איך לגרום איך לגרום ל איך לגרום ללקוח איך לגרום ללקוח להחליט לקנות איך למכור איך למכור מוצר איך למכור מוצר גרוע איך למכור מוצרים איך לעזור איך לעזור ל איך לעזור ללקוח לקבל החלטה איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות איך לקוח מחליט איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות איך מבצע משפיע על הלקוח אפשרויות אפשרויות בחירה אפשרויות בחירה ללקוח אפשרויות בחירה של לקוח אפשרויות ללקוח אפשרות בחירה בחירה ללקוח גרוע החלטה החלטות החלטיות הלקוח הלקוח לא קונה הלקוח מחליט הלקוח קונה הלקוח שלך הנחה הנחה משפיעה הנחה משפיעה על הלקוח הנחות חבילות ומבצעים לגרום לגרום ללקוח לגרום ללקוח להחליט לקנות לגרום ללקוחות להחליט להשפיע על להשפיע על הלקוח להשפיע על לקוח להשפיע על לקוחות למה הלקוח למה הלקוח לא קונה למה הלקוח קונה למכור למכור מוצר למכור מוצר גרוע למכור מוצרים לעזור לעזור ללקוח לעזור ללקוח לקבל החלטה לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות לקבל החלטה לקבל החלטות לקוח לקוחות לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לתת ללקוח אפשרויות לתת ללקוח לבחור מבצע מבצע משפיע על הלקוח מבצעים מוצר מוצר גרוע קבלת החלטה קבלת החלטות
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
... אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר להתקיים או לא להתקיים. מדובר במושג מרכזי שממנו נובעות כל התופעות האפשריות שיכולות לקרות במציאות. פוטנציאל, מצד שני, הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות, כלומר, כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. בעוד שהאפשרות מתייחסת לתוצאה אפשרית של מצב, הפוטנציאל מתאר את כל התחום של האפשרויות שלא התגשמו. האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? השאלה הזו מתמקדת במציאות שבה לא קיימת שום אפשרות. מה שמעניין בה היא שהתשובה לכאורה היא לא, משום שיכולתנו לדמיין אפשרות שבה אין אפשרות מעידה על כך שהאפשרות הזו בעצמה קיימת. כלומר, עצם השאלה שהועלתה, שהיא שאלה על היעדר אפשרות, למעשה מוכיחה כי גם היעדר האפשרות הוא אפשרות בפני עצמה. זו בעיה פילוסופית שמוכיחה שבעצם, אין מצב שבו אין אפשרות. כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? במציאות שלנו, לעיתים קיים מצב שבו אפשרויות מנוגדות מתקיימות בו זמנית. דוגמה לכך היא המחשבה על כיסא שנמצא בחדר, ובאותה מידה קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם כיסא. איך אפשר להבין זאת? הדרך שבה ניתן להסביר זאת היא בהבנה שכל אפשרות מתקיימת ברמה שונה של מציאות. ברמה של הפוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו זמנית, אך ברמה של המציאות הממשית רק אחת מהן מתממשת. מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? כאשר אדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הוא למעשה מציין אפשרות מסוימת, ומאחורי הרצון עומדת הבחירה במציאות אפשרית אחת מתוך רבות. עצם קיומו של רצון מעיד על כך שלפניו קיימת גם האפשרות שלא להיות מאושר. הבנת האפשרויות הרבות שמציב הרצון יכולה להוביל להבנה שאין הכרח להיות מאושר, ושהרצון הוא למעשה תוצאה של ה
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח? האם להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות? כאשר אנו עוסקים בשיטות מכירה ושכנוע לקוחות, עולה השאלה האם כדאי להציע ללקוח אפשרות אחת בלבד או מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שאין לשאלה זו תשובה מוחלטת והיא תלויה במשתנים רבים, ... בכל גישה באמצעות דוגמאות והסברים. מה היתרונות והחסרונות של הצגת אפשרות אחת בלבד ללקוח? כאשר מוכרים מוצר וישנה רק אפשרות אחת, היתרון המרכזי הוא הפשטות והבהירות: הלקוח יודע בדיוק מה מוצע לו, ... להציע, והלקוח פשוט יבחר לא לקנות. יתרון נוסף במצב בו מוצעת רק אפשרות אחת, הוא שהלקוח אינו חש תחושת התפשרות, כי אין לו שום דבר להשוות אליו ... שני, קיים תמיד סיכון שהלקוח ידחה את המוצר כי הוא מדמיין או מכיר אפשרויות טובות יותר, אפילו אם הן אינן מוצגות כרגע. אליעד מסביר שגם כאשר ישנה אפשרות אחת, הלקוח תמיד מבצע בראשו השוואה לדברים אחרים שהכיר בעבר או שהוא ... מצב טהור בו הוא לא ישווה כלל. מה היתרונות והחסרונות בהצגת מספר אפשרויות ללקוח? אליעד כהן מסביר שהיתרון הברור של הצגת מספר אפשרויות ללקוח הוא שהלקוח יכול לבחור בדיוק את מה שמתאים לו מבין מגוון אפשרויות. למשל, אם אדם מגיע לקנות כיסא ומציעים לו כמה סוגים, הוא יכול לבחור את זה ... ולהעדפותיו האישיות. החיסרון, לעומת זאת, הוא שברגע שמוצגות מספר אפשרויות, הלקוח מתחיל להשוות ביניהן ומיד מבחין בחסרונות של כל אחת מהאפשרויות המוצעות. כתוצאה מכך, כל אפשרות נראית פחות אטרקטיבית, כי היא בהכרח מושווית לאפשרות אחרת שנראית טוב יותר בהיבט מסוים. לכן, הלקוח חש שהוא נאלץ להתפשר, משום שכל בחירה כרוכה בוויתור על היתרונות של האפשרויות האחרות. אליעד מדגיש שכל פעם שהמוכר מציע אפשרות נוספת, זה יוצר תהליך מחשבתי אצל הלקוח שבו הוא תוהה אם אולי יש משהו טוב יותר שמסתתר מאחורי האפשרויות שעוד לא נחשפו לו, מה שעלול להוביל לתחושה מתמשכת של ספק ואי - החלטיות. ... של שתי השיטות? לדברי אליעד, מצב אידיאלי יהיה להציג ללקוח אפשרות אחת בלבד תחילה, ואם הוא דוחה אותה - אז להציע אפשרויות נוספות. אך גם כאן ישנו חיסרון משמעותי, כי כאשר מוצגות אפשרויות נוספות לאחר דחיית האפשרות הראשונה, הלקוח עלול להניח שישנן אפשרויות טובות עוד יותר שהמוכר עדיין לא חשף. במצב כזה הלקוח עלול להמשיך לחפש ... נוספים. אליעד כהן מסביר שאין שום תשובה מוחלטת לשאלה אם להציע אפשרות אחת או מספר אפשרויות, ולכן יש צורך בזיהוי העדפות הלקוח ובהבנת המצב הספציפי. יש לקוחות ...
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... במקום לומר נראה לי שהמוצר טוב, יש להצהיר המוצר הזה הכרחי עבורך. כל הצגת הספק או האפשרות תהפוך את ההחלטה לעמומה ותגביר את הסיכוי ... יש לומר אולי זה נראה לך יקר, אבל אולי יש בזה תועלות נוספות. בכך ההתנגדות מומרת לאפשרות, וקל יותר לשוחח על יתרונות נוספים של ... יום הכוונה היא לרק יום, בעוד שאם אומרים עכשיו יום, ואולי לילה, הרעיון פתוח לאפשרות אחרת. אותו הדבר קורה בהתנגדויות - במקום ... הדברים גם בצורה אחרת. במצבים של סגירת עסקה, הכרחי לחזור לרמת המחויב ולשדר כי אין אפשרות אחרת. סיכום העיקרון המחויב והאפשרי ... מול ספק - בוודאות שזה ככה מייצג גישה מחייבת, בעוד אולי זה ככה מציג גישה של ספק ואפשרות. בדומה לכך, בהפגת התנגדות עדיף להשתמש ... מדי, עונים לו אולי זה נראה יקר, אבל תראה מה מקבלים בתמורה. לאחר שההתנגדות הופכת לאפשרות, מציגים אפשרות אחרת לצד ההתנגדות שלו (גם וגם). בכך ... תקוע ברק שלו. בסוף, כדי שהעסקה באמת תיסגר, יש לחזור לדבר במונחי מחויב וודאי: אין אפשרות אחרת, זה הפתרון הנכון, אתה פשוט חייב את ... כדאי לנסות - בראשון כופים עמידה מוחלטת, בשני מאפשרים לו להחזיק בפחד, אך מוסיפים אפשרות חדשה. להיכנס לבית - כדי שאדם אכן יעשה פעולה חדשה (כמו להיכנס לבית), הוא צריך להרגיש לפחות ב - 51% שזו חובה יותר מאשר אפשרות. כי אם זה רק אולי להיכנס, הוא עלול ... גם וגם) ומתי לדבר במחויב (לסגור עסקה, להוביל לפעולה, רק ככה, בטוח נכון). בטבע, אפשרויות הן בלתי מוגבלות, אבל בפועל תמיד קורה ... לקנות את המוצר, שהבן אדם רק את המוצר הזה צריך שבטוח שהוא צריך את המוצר הזה שאין אפשרות שהוא לא צריך את המוצר הזה, אוקי מחויב. ... אתה יודע המוצר הזה יכול להתאים לך, המוצר זה נראה לי שהוא טוב לך, המוצר הזה יש אפשרות שהוא מתאים לך זה יכול לעזור לך כל מיני ... את הדבר הוא צריך לחשוב שהוא צריך כי אם בן אדם יחשוב אני אולי צריך אולי לא יש אפשרות שהוא ילך על ה - לא צריך ואם אנחנו רוצים ... זה מה שהכניס אותו לבית. שזה בעצם יש לנו פוטנציאל ומה קורה בפועל בפוטנציאל כל האפשרויות שוות ובפועל יש אפשרות אחת שהיא קוראת יותר מאפשרות אחרת, לדוגמה בפוטנציאל כדור הארץ יכול היה להיות עגול משולש מרובע בפועל הוא אפשרות אחת. זאת אומרת יש את הפוטנציאל ויש מה ... דעה אמרנו שזה גם ככה אבל מי שבסוף יבצע את הפעולה צריך להגיד, אחרי שכבר הסכמנו שהאפשרות שלנו היא גם לגיטימית עכשיו בוא נהפוך אותה ל - רק לגיטימית שרק היא נכונה ואת האפשרות השנייה נהפוך ללא לגיטימית. אותו דבר ... אבל אני צריך את זה היום הוא דיבר במוחלט צריך את זה היום, אפשר להגיד אני מבין שיש אפשרות שאתה צריך את זה היום אבל אתה יודע יש גם אפשרות שזה יוכל להיות לך טוב בעוד שבועיים. ... אמר אני צריך את זה היום כמשהו שבפועל קורה אנחנו אומרים לו אני מבין שאתה אומר שיש אפשרות שאתה צריך את זה היום, מה זאת אומרת יש אפשרות? כאילו מה שאמרת זה לא בהכרח ככה זה רק כאפשרות נכון, יש אפשרות שאתה צריך את זה היום, זה נכון שאתה צריך את זה היום אבל זאת רק אפשרות שאתה צריך את זה היום אבל יש גם אפשרות שאתה לא צריך את זה היום. כל תחום ותחום ... הסיפור, יש לנו מחויב ויש לנו אפשרי מחויב פירושו מה שקורה בפועל, בפועל בסוף קורית אפשרות אחת או שזה ככה או שזה ככה או שיש משהו או שאין משהו. לעומת זאת יש דבר שנקרא אפשרי, אפשרי פירושו גם וגם כל האפשרויות יכולות לחיות אחת לצד השנייה ה
אין אפשרות שאין אפשרות - השקר של האין אפשרות
... אפשרות שאין אפשרות - השקר של האין אפשרות ובו יתבאר השקר שאחראי לכל הסבל שיש בעולם, והוא השקר שבו האדם משקר את עצמו ואומר לעצמו, ... להשיג דבר כלשהו, או השקר שהאדם אומר שאי אפשר ושאין אפשרות להשיג דבר כלשהו, שהשקר הזה הוא אם כל חטאת. והעניין הוא, כי בשורש המציאות הכל אפשרי. כי שם הכל אחד, והאפשרויות הן בלתי מוגבלות, ושם הכל אפשרי ממש. ונקודת ההתחלה של המציאות, נקראת אלוהים, שממנה הכל ... ישות בעלת כוח בלתי מוגבל כלל, ששם לא שייך כלל הגבלת אפשרות כלשהי (ובשורש הכל כבר אחד, ולכן כל תכלית כבר מושגת, ואין שום צורך להשיג שום דבר). והנה, ... המוחלטת שהדבר אינו אפשרי. כי הרצון קיים, רק כאשר יש אפשרות להשיג אותו. והאדם חסר את השלמות של המציאות, רק בגלל שהוא חושב, שאולי כן קיימת דרך להשיג ... שאין שום דרך שהוא ימלא את חסרונו, ושאין אפילו לא אפשרות כזו (ואפשרות, תמיד יש. לכן אי אפשר לדעת זאת, משום שזה שקר), לא היה לו שום חיסרון כלל. אלא, שידיעה שלמה, ... ואז האדם מטעה את עצמו ואומר לעצמו, שכאילו אין שום אפשרות שהוא יתאחד עם המציאות. ובכך האדם מנסה להתמודד, עם זה שהוא לא יודע איך להשיג את הדבר. ויש ... האלו. והם מייאשים את האדם, שהוא לא יכול ושאין לו אפשרות לדעת ולהבין את הנושאים האלו בשלמות, ושהשכל של האדם מוגבל וכולי. והם, לא נמצאים רק מחוץ ... יכול להשיג את מה שהוא רוצה. כי אולי כן יש דרך כלשהי ואפשרות כלשהי להשיג את הדבר. והאדם לא יכול להיות בטוח, בכך שהדבר אינו אפשרי. והלב של האדם, הוא ... שמקשיב לעצה הזאת, הוא לא משקר את עצמו, כאילו שאין אפשרות להשיג את השלמות, אלא הוא יודע שאולי הדבר הוא דווקא כן אפשרי. ואז האדם ממשיך לחפש בכל כוחו ...
איך להצליח בגדול? איך חושבים אנשים מצליחנים? הרגלי חשיבה של מצליחנים, ווינר או לוזר, האם אני בטוח שאין אפשרות? האם אני בטוח שיש אפשרות? למה קשה להצליח בחיים? איך לחשוב כדי להצליח? שאיפה לשלמות, שאיפה למצויינות, להצליח בחיים
איך להצליח בגדול? איך חושבים אנשים מצליחנים? הרגלי חשיבה של מצליחנים, ווינר או לוזר, האם אני בטוח שאין אפשרות? האם אני בטוח שיש אפשרות? למה קשה להצליח בחיים? איך לחשוב כדי להצליח? שאיפה לשלמות, שאיפה למצויינות, להצליח בחיים
... להצליח בגדול? איך חושבים אנשים מצליחנים? הרגלי חשיבה של מצליחנים, ווינר או לוזר, האם אני בטוח שאין אפשרות? האם אני בטוח שיש אפשרות? למה קשה להצליח בחיים? איך לחשוב כדי להצליח? שאיפה לשלמות, שאיפה למצויינות, להצליח בחיים מה ההבדל בין חשיבה של מצליחן לחשיבה של לוזר? אליעד כהן ... הוא שואל את עצמו: האם אני בטוח ב - 100% שאני יכול להצליח יותר?. במילים אחרות, האדם שאינו מצליחן מנסה למצוא ודאות מלאה שיש אפשרות להצליח עוד לפני שהוא יפעל או יתאמץ. אם הוא לא מצליח להגיע לוודאות מוחלטת שיש אפשרות לשפר, אז הוא בוחר לא לעשות כלום, נשאר במקום, ומסתפק במה שיש לו באותו הרגע. לדוגמה, אדם שהשיג עבודה טובה שואל את עצמו: האם אני בטוח ב - 100% שיש אפשרות לעבודה טובה יותר?. כיוון שאין לו ודאות מוחלטת שאכן קיימת עבודה טובה יותר, הוא מחליט להישאר במקום, ליהנות ממה שיש לו, ולהודות שהכל בסדר, אפילו תוך ... לעומתו, אדם מצליחן שואל שאלה הפוכה לחלוטין. כשהוא מגיע להישג מסוים הוא שואל את עצמו: האם אני בטוח ב - 100% שאין שום אפשרות להצליח יותר?. המצליחן תמיד יוצא מנקודת הנחה שאם יש ספק, אפילו קטן, שאולי קיימת אפשרות לשיפור, הוא חייב להמשיך להתאמץ. מבחינתו, רק כשהוא יהיה בטוח לחלוטין ובאופן מוחלט שאין אפשרות טובה יותר מזו שהשיג, רק אז הוא יעצור. לדוגמה, אותו אדם שהשיג עבודה טובה יחשוב לעצמו: האם אני בטוח ב - 100% שלא קיימת עבודה טובה יותר?. אם התשובה ... אלא מפני שהם תמיד שואפים להשיג את המקסימום האפשרי בכל תחום. הם לעולם אינם נעצרים עד שהם משוכנעים לגמרי שהגיעו לפסגת האפשרויות. בשל כך הם חווים מתח נפשי רב, חוסר סיפוק תמידי, ואי נוחות גדולה - כי כל עוד יש ספק שהם יכולים להצליח יותר, הם אינם יכולים להרפות מהשאיפה להשתפר. זו הסיבה שהחשיבה הזו, שהיא הבסיס להצלחה גדולה, היא מאוד קשה. אדם חייב להרגיש שהוא לא מספיק טוב עדיין, ולהאמין שיש תמיד אפשרות להיות יותר טוב. מדוע קל יותר ללוזר להיות מרוצה מחייו? אליעד מסביר שהלוזר, לעומת זאת, הוא בדרך כלל יותר מרוצה מהחיים שלו באופן יחסי, כי הוא נעצר ומקבל את המציאות ברגע שהוא מגיע להישג מסוים. כיוון שהוא לא בטוח שיש אפשרות טובה יותר, הוא מסתפק במה שיש, אומר ברוך השם, הכל לטובה, ומתאים את עצמו למציאות כפי שהיא. באופן פרדוקסלי, דווקא אותו חוסר שאיפה ליותר הופך את ... הוא מסתפק במה שיש, מקבל את המציאות כמו שהיא ומנסה ליהנות ממנה. לעומת זאת, המצליחן שואל: האם אני בטוח ב - 100% שאין שום אפשרות שהחיים שלי יהיו טובים יותר? אם הוא לא בטוח בכך, כלומר, ייתכן שהחיים שלו יכולים להיות טובים יותר, הוא ממשיך להתאמץ עד שהוא יגיע למצב שבו אין אפשרות לשיפור נוסף. המשמעות היא שמצליחנים ממשיכים לעבוד ולהשתפר כל עוד קיים אפילו ספק קטן שהם יכולים להשיג יותר. הם אינם עוצרים עד שהם בטוחים לחלוטין שאין עוד אפשרות לשיפור. לכן, להיות מצליחן זו משימה קשה - כי החשיבה הזו מייצרת דרישה בלתי נגמרת להשתפר ולהתקדם. מדוע קל יותר להיות לוזר? הלוזר, יחסית, מרוצה יותר ... על כך שהוא לא במקומם. מצליחנים, לעומת זאת, חיים במצב נפשי שונה לחלוטין. הם שואלים את עצמם: האם אני בטוח ב - 100% שאין אפשרות להצליח יותר? אם הם לא בטוחים, הם לא עוצרים. המחשבה הזו יוצרת מצב שהם כל הזמן רוצים יותר, חותרים לעוד ועוד הצלחות, ולא נחים עד שהם מגיעים למקסימום ...
מנגנוני הגנה, סוגים של הדחקה, להוציא מישהו מהראש, איך המוח מדחיק? איך עובדת הדחקה? להדחיק כי לא אפשרי, בעיות מודחקות, לשכוח את האקסית, איך לא להתגעגע? התמודדות עם פרידה, איך לא להדחיק? למה אני מדחיק?
מנגנוני הגנה, סוגים של הדחקה, להוציא מישהו מהראש, איך המוח מדחיק? איך עובדת הדחקה? להדחיק כי לא אפשרי, בעיות מודחקות, לשכוח את האקסית, איך לא להתגעגע? התמודדות עם פרידה, איך לא להדחיק? למה אני מדחיק?
... מהמציאות הכואבת במקום להתמודד איתה או לקבל אותה באופן מלא. הדחקה מופיעה כאשר האדם אומר לעצמו משפטים כמו הכל לטובה, בעוד שבפועל אם הייתה לו אפשרות למנוע את המקרה הכואב (כמו מוות של ילד), הוא היה מונע אותו. אליעד ... האדם אומר לעצמו עזוב, לא נחשוב על זה, מה שמאפשר לו להרגיש טוב באופן זמני בלבד. ברגע שהוא נזכר בדבר, הוא שוב חווה סבל. שכנוע עצמי שאין אפשרות: האדם באמת מרגיש טוב כי הוא מאמין שאין אפשרות להשיג את הדבר שהוא רוצה. אך ברגע שהמציאות משתנה ואפשרות חדשה נראית אפשרית, הסבל חוזר במלוא עוצמתו. כיצד קשורה הדחקה לרצון לשנות את המציאות? כדי לסבול ממשהו, אדם צריך להאמין שיש אפשרות לשנות אותו. למשל, אדם אינו סובל מכך שאינו יכול לעוף כי הוא מאמין שאין אפשרות כזו. אך ברגע שתהיה אפשרות אמיתית לעוף, מיד יצוץ הרצון והסבל בעקבותיו. מכאן, כשהאדם מפסיק להאמין באפשרות לשינוי (כמו אחרי פרידה כשהוא מאמין שאין אפשרות לחזור לאקסית), הוא מפסיק לסבול זמנית, לא מתוך שלמות אלא מתוך הדחקה שמבוססת על ויתור וחוסר אפשרות. מהו ההבדל בין לשכוח משהו באמת לבין להדחיק? אליעד מדגיש שהמבחן ... של אליעד היא אדם שנפרד מהאקסית שלו. כל עוד הוא חושב שאין סיכוי לחזור אליה, הוא מדחיק ומרגיש טוב. אולם ברגע שהיא מתייחסת אליו בנחמדות ומראה אפשרות לחזרה, מתעורר מחדש הרצון שהיה מודחק, והאדם שוב סובל ומרגיש רע. הוא לא באמת היה שלם עם הפרידה, אלא הדחיק את הכאב על ידי אמונה שאין אפשרות לשינוי המצב. האם פרידה סופית או מוות של מישהו באמת מסיים את ההדחקה? ... אינו מרגיש שום חיסרון במה שהיה רוצה בעבר. ויתור מתוך חוסר ברירה הוא מצב של הדחקה, שבו האדם אומר שהוא שלם עם המצב רק כי הוא מאמין שאין לו אפשרות אחרת. אם האדם היה מקבל הזדמנות להשיג את מה שרצה ללא כל מחיר, הוא ... כאשר אדם אומר אני שלם עם כך שיש בעולם גם רע וגם טוב, אפשר לבדוק זאת אם מציעים לו עולם שבו הכל תמיד יהיה כפי רצונו. אם הוא עדיין מעוניין באפשרות הזו, הוא לא באמת שלם עם המציאות הקיימת אלא מדחיק את הרצון לאושר ... שמתעוררת סיטואציה שמזכירה לו את הבעיה, היא צפה מחדש. איך קשורות כאן דוגמאות לרצון להפוך את המציאות? כדי לסבול ממשהו, אדם חייב להאמין שיש אפשרות לשנות את המציאות. אם האדם סבור שאין שום אפשרות לשנות מצב מסוים, הוא לרוב לא יחווה סבל מודע ממנו. לדוגמה, רוב ... הוא עשוי לחוות שקט נפשי זמני. השקט הזה לא נובע מכך שאינו רוצה אותה עוד, אלא מכך שהוא גנז את הרצון בה מתוך מחשבה שאין בזה טעם או אין שום אפשרות. אבל כאשר מופיעה תזכורת לכך שייתכן בכל זאת אפשרי להתקרב אליה (למשל, ... היא מה היה קורה אילו היו מציעים לו את אותו הדבר בחינם וללא תנאי. אם הוא עדיין רוצה לקבלו, סימן שהוא לא באמת סגר את המעגל, אלא רק חשב שאין אפשרות להשיג זאת. סגירת מעגל אמיתית פירושה שהאדם אינו רוצה את הדבר גם אם ... שזה לא אפשרי להשיג אושר מוחלט. אם באמת לא היה מעוניין בזה כלל, הוא גם לא היה לוקח את ההצעה. מדוע חשוב לזהות את ההבדל בין קבלת מצב לאי - אפשרות תודעתית? כאשר אדם שלם באמת עם משהו, הוא אינו רואה בזה יתרון יוצא ... לא מדחיק הוא מציף אלא הדחקה במובן של אתה באמת שלם עם זה אתה לא מדחיק. נגיד לדוגמה נגיד דתי שאומר הכל לטובה הוא מדחיק הכל לטובה ואם הייתה לך אפשרות למנוע את המוות של הילד שלך היית מעוניין הוא אומר כן למה מעוניין אבל ... זה עובד על מנגנון של הדחקה בן אדם מדחיק את הבעיה והוא חושב הכל בסדר הכל טוב הכל זה ואז פתאום הבעיה מתעוררת, עכשיו איך עובדת ההדחקה אז הדחקה אפשרות אחת עובדת באמצעות התכחשות שקר אז אתה אומר בוא לא נחשוב על זה נגיד יש משהו שאתה רוצה אותו אתה אומר בוא לא נחשוב על זה עזוב לא צריך לחשוב על זה ואז כשאתה חושב על זה נהיה לך רע. אוקי זאת אפשרות אחת אבל יש עוד מנגנון של הדחקה שכשהוא פועל אתה באמת מרגיש טוב אבל ... המציאות עד כאן זה נכון בן אדם בשביל להרגיש רע הוא צריך שיהיה לו רצון לשנות את המציאות. עכשיו בשביל לרצות לשנות את המציאות מה צריך שתחשוב שיש אפשרות לשנות את המציאות לדוגמה נגיד בן אדם נפרד ממישהי והוא מתגעגע אליה אוקי מתגעגע לאקסית שלו עכשיו רע לו למה רע לך? כי אני רוצה לחזור לאקסית אוקי עכשיו אם אני אומר לו תקשיב אני נותן לך שתי אפשרויות בחירה אפשרות אחת, אוקי אני אומר לו ככה אתה רוצה את האקסית הוא אומר כן אני אומר לו אם אני נותן לך את האקסית אתה לוקח הוא אומר כן אם היא חוזרת אני חוזר, טוב אני שמח מרוצה. ואז אני אומר לו אם אני נותן לך אפשרות בחירה או שאתה מקבל את האקסית או שאתה מוותר על האקסית ואתה מקבל ... לך את האקסית. ש: כי אתה יכול לנסות להשיג אליעד: בדיוק האמת היא שאתה רוצה יכולות על פי מיליון ממה שאתה רוצה את האקסית שלך אבל אתה אומר אין אפשרות להשיג את זה אז בגלל שאין אפשרות להשיג את זה לכן לא רע לך מזה זאת אומרת זה שלא רע לך מזה לא כי אתה לא רוצה את זה אלא כי אין אפשרות להשיג את זה, זאת אומרת שיכול להיות משהו שאתה מאוד תרצה אבל לא יהיה ... יכול לעבור דרך קיר כי בסדר אי אפשר לעבור דרך קיר, אם כולם היו יכולים לעבור דרך קיר ורק אתה לא היית אומלל אם אף אחד לא יכול לעבור דרך קיר אין אפשרות לעבור דרך קיר. עכשיו מה זה בעצם אומר זה אומר שבן אדם בשביל לסבול ...
מחוייב או אפשרי, מה זה מחוייב המציאות? מה זה אפשרי המציאות? פוטנציאל אין סופי, אין סוף אפשרויות, יקומים מקבילים, אין אפשרות שאין אפשרות, מה לא אפשרי? ללמוד לוגיקה, מה מחוייב המציאות?
מחוייב או אפשרי, מה זה מחוייב המציאות? מה זה אפשרי המציאות? פוטנציאל אין סופי, אין סוף אפשרויות, יקומים מקבילים, אין אפשרות שאין אפשרות, מה לא אפשרי? ללמוד לוגיקה, מה מחוייב המציאות?
... או אפשרי, מה זה מחוייב המציאות? מה זה אפשרי המציאות? פוטנציאל אין סופי, אין סוף אפשרויות, יקומים מקבילים, אין אפשרות שאין אפשרות, מה לא אפשרי? ללמוד לוגיקה, מה מחוייב המציאות? מהו מחויב המציאות ומהו אפשרי המציאות? בהרצאה זו, אליעד דיבר על מושגים פילוסופיים כמו מחויב המציאות ואפשרי המציאות, תוך דיון על האפשרויות השונות שקיימות בתפיסת העולם. הוא עסק בהבדלים בין מה שמחויב, כלומר, מה שבאמת קיים ובין מה שיכול להיות קיים, כלומר, מה שאפשרי מבחינה לוגית או פיזיקלית, אך לא בהכרח חייב להתרחש. הדיון נגע בהיבטים שונים של הפוטנציאל והאפשרויות, כולל הרעיון של יקומים מקבילים והאפשרות של אין סוף אפשרויות. אליעד התמקד בשאלה אם קיום של דבר מה הוא בהכרח, או שמא זה רק אפשרי - שאלה פילוסופית רחבה שמציבה את הקיום כמשהו דינמי שיכול להתממש או שלא. מהו מחויב ומהו אפשרי? האם כל דבר ... קיימים בעולם הפיזי, אולם אפשר שהם קיימים במציאות של יקום מקביל או בתודעה האנושית. מהו פוטנציאל ואפשרות? כיצד הם משפיעים על ההבנה של הקיום? ההרצאה גם הרחיבה על הפוטנציאל והאפשרות, והסבירה איך אפשרות מסוימת לא בהכרח מקיימת את המימוש בפועל. לדוגמה, שאלו האם יש אפשרות שדבר יקרה, גם אם זה לא קורה בפועל - השאלה הזו מרמזת על ההבדל בין פוטנציאל לבין מימוש בפועל. בנוסף, נדונה הדוגמה של האם ייתכן שאדם יפחד למות?. כלומר, אם אין אפשרות להרגיש פחד ממות, אז לא ניתן לתפוס את המונח פחד ממות. זה עוזר להדגים את השאלה הפילוסופית על אפשרויות קיימות ומחויבות. האם היקום הוא תמיד קיים או האם יש לו סוף? אליעד עסק גם בשאלת היקום - האם יש סיכוי שבעתיד כל דבר לא יהיה קיים, או אם יש סיכוי לשינוי מהותי בקיום היקום כפי ... בכל רגע. הדיון הרחיב על רעיונות של זמן ומקום, והאם היקום עצמו מחויב להיות כפי שהוא - או שמא יש אפשרות ליקום מקביל בו אין לנו את אותם חוקים. מהם הפכים ומה הקשר שלהם לפוטנציאל ולמחויב? בסיום ההרצאה, אליעד התייחס למושגים של הפכים בעולם הפילוסופי, והסביר איך אין משמעות לפחד או ... לסיום, אליעד חקר את רעיון האם דבר מה יכול להיות מחויב? בעודו לא בהכרח קיים, והדגיש את השאלה אם כל אפשרות חייבת להתממש, או שהיא תמיד רק פוטנציאל. מהו מחויב המציאות? האם כל דבר מחויב קיום? מהו פוטנציאל ואפשרות? האם היקום הוא תמיד קיים? מהם הפכים בעולם הפילוסופי? ...
שכנוע ובחירה חופשית, האם אפשר לשכנע כל אחד? המהות של השכנוע, אין אפשרות לשכנע, יש אפשרות לשכנע, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, סיבתיות ואקראיות, סיבה ותוצאה
שכנוע ובחירה חופשית, האם אפשר לשכנע כל אחד? המהות של השכנוע, אין אפשרות לשכנע, יש אפשרות לשכנע, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, סיבתיות ואקראיות, סיבה ותוצאה
... ובחירה חופשית, האם אפשר לשכנע כל אחד? המהות של השכנוע, אין אפשרות לשכנע, יש אפשרות לשכנע, בחירה חופשית, חופש ... דוגמה של ילד שאינו מעוניין להכין שיעורי בית. האם אפשר בוודאות לגרום לילד לרצות להכין שיעורים? קיימות שתי אפשרויות ברורות: או שיש דרך לגרום ... ושום ניסיון לא ישנה את דעתו. אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמה נוספת: אדם שרוצה להביא פיל לתוך החדר. האם קיימת אפשרות כזו? באופן תאורטי, כן. אבל השאלה המהותית היא האם אפשר להבטיח בוודאות שנוכל ליישם את האפשרות הזו. כך גם לגבי שכנוע - אולי קיימת אפשרות תיאורטית לשכנע כל אחד בכל ... מנסים לשכנע אחרים מתוך אמונה שיש להם בחירה לשנות את דעתם, למרות שאולי מצד האמת הכל קבוע מראש ואין באמת אפשרות לשנות כלום. הוא מוסיף כי גם ... שאין דרך להוכיח באופן מוחלט שאפשר או שאי אפשר לשכנע כל אדם בכל דבר. הכל תלוי בפרספקטיבה: מצד אחד, קיימת אפשרות תיאורטית לשכנע כל אדם, אך ...
התמודדות עם מצבי לחץ, טיפול במצבי לחץ, איך להתמודד עם לחץ? לחץ בעבודה, לחץ לקבל הלוואה, לחץ לפני קבלת הלוואה, מפחד לא לקבל הלוואה, התמודדות עם חרדה, התמודדות עם לחץ
התמודדות עם מצבי לחץ, טיפול במצבי לחץ, איך להתמודד עם לחץ? לחץ בעבודה, לחץ לקבל הלוואה, לחץ לפני קבלת הלוואה, מפחד לא לקבל הלוואה, התמודדות עם חרדה, התמודדות עם לחץ
... נמצא במתח נפשי, זה תמיד קשור לכך שיש משהו שהוא מאוד רוצה להשיג, אך בו בזמן חושש שלא ישיג אותו. הסיבה העיקרית ללחץ היא לא רק הרצון עצמו אלא האפשרות הריאלית שהרצון הזה אולי לא יתממש. לדוגמה, אם מישהו רוצה לקבל הלוואה, הוא נכנס ללחץ דווקא מפני שיש אפשרות אמיתית לקבל או לא לקבל אותה. אם לא הייתה אפשרות בכלל לקבל אותה, לא היה לו לחץ, כי הרצון שלו היה הופך ללא רלוונטי. לדוגמה, אדם לא מרגיש לחץ מכך שהוא לא מקבל הלוואה של מיליארד שקלים, פשוט כי האפשרות לקבל אותה בכלל לא ריאלית מבחינתו. כיצד לבדוק האם הלחץ מוצדק מבחינה מציאותית? אליעד מציע לבדוק קודם כל מה האמת. כלומר, לפני ... לחץ וחרדה לפני קבלת הלוואה? יש כמה דרכים להתמודד עם הלחץ: לחשוב מראש על פתרונות חלופיים (Plan B, Plan C). אדם שנמצא בלחץ יכול לנסות לחשוב על האפשרויות במקרה שלא יקבל את ההלוואה. אם יצליח למצוא פתרונות סבירים, הלחץ שלו יפחת באופן טבעי. לשנות את הרצון עצמו. כלומר, להפחית את ... האדם חושב שהדבר שהוא רוצה באמת אפשרי שיקרה. לדוגמה, אדם לא יחוש לחץ ממשהו שהוא בטוח שאינו אפשרי (כמו פיל שנכנס לחור של מחט). ככל שהאדם חושב שהאפשרות לקבל את ההלוואה ריאלית יותר, כך הוא יחשוש יותר מאי - התקיימותה. אם הוא היה חושב שהסיכוי לקבל את ההלוואה נמוך כמו הסיכוי לעבור ... להימנע לחלוטין ממצבי לחץ? התשובה לכך תלויה במה שהאדם חושב שהוא יכול לשנות. אם האדם חושב שבלתי אפשרי לו לשנות את הרצון, ואי - אפשר לו לשנות את האפשרות לקבל או לא לקבל, אז הלחץ הופך למחויב ואינו ניתן לשינוי. אך אם האדם מאמין שהוא יכול להחליש את הרצון עצמו, הלחץ יקטן בהתאם. אם ... קרה מה אני יכול לעשות אבל זה לא הולך לי זאת אומרת אני תמיד חושב על. אליעד: אתה תמיד חושב על? ש: על זה שאולי לא אקבל. אליעד: כי מה האמת? כי יש אפשרות שתקבל את ההלוואה. ש: כן אחרת אם לא הייתי מקבל אז לא הייתי במתח. אליעד: אז מה מהות השאלה? ש: איך אפשר להפחית את המתח הזה ... אתה אומר, כרגע אתה לא חווה את זה נכון ומה האמת? האמת היא שאתה חווה את הלחץ ביחס לאותו רגע. מה זאת אומרת ביחס לאותו רגע? ברגע הזה מצד האמת יש אפשרות שכן תקבל את ההלוואה, המתח הוא בגלל שאתה רוצה שהמציאות תהיה דווקא משהו מסוים, אוקי בשביל שאתה תרצה שהמציאות תהיה דווקא משהו ... שהמציאות היא מה שאתה רוצה שהיא תהיה כאילו אתה צריך לדמיין שהמציאות תהיה מה שאתה רוצה, אוקי עכשיו בשביל שתהיה מסוגל לדמיין אתה צריך לחשוב שיש אפשרות כזאת אפילו בנס אבל יש אפשרות כזאת הוספתי אפילו בנס. אוקי עכשיו ככל שאתה יותר רוצה את האפשרות ככל שאתה יותר חושב שיש סיכוי שהיא תקרה ככה אתה יותר חושב עליה, מה אתה על יותר תחשוב. ש: כי לא ככל שיש סיכוי אני פחות חושב כי ... זה לא ברצון בכלל אתה לא רע לך כאילו אתה אומר אין אופציה כזאת, אוקי זאת אומרת שיש פה שני דברים שיוצרים את הסבל 1. זה כמה אתה מאוד רוצה את האפשרות הזאת אבל 2. זה גם כמה אתה חושב שריאלית היא יכולה לקרות. זאת אומרת אם לדוגמה היית חושב שהסיכוי שתקבל הלוואה זה כמו שהסיכוי ... בגלל שאתה חושב שזה אפשרי שזה יקרה, לא יודע אם סיכוי גדול אפשרי כי אם היית חושב שיש סיכוי גדול היית פחות לחוץ לא מבחינת מה הסיכוי שזה יקרה מה האפשרות שזה יקרה, יש מה הסיכוי שזה יקרה הסיכוי שזה יקרה 2% לא משנה כמה בסדר, ככל שאתה חושב יותר שזה יקרה ככה אתה פחות תהיה לחוץ השאלה היא לא כמה אתה חושב שזה יקרה אלא כמה אתה חושב שיש אפשרות שזה יקרה, זאת אומרת עד כמה ריאלי זה יכול לקרות כאילו באופן ריאלי יש אפשרות שיגידו לך כן. אם לדוגמה היית יודע שבשביל שיגידו לך כן צריכים לפני כן למות שלושה אנשים ולשחד שלושה אנשים היית אומר טוב אין אפשרות זה לא רלוונטי, היית גם פחות מפחד שזה לא יקרה כי פחות היית רוצה שזה יקרה כי פחות היית חושב שאפשרי שזה יקרה ולכן כרגע כאילו אתה בלחץ בגלל שמצד האמת בשכל שלך אתה אומר יש אפשרות שזה יקרה, זאת אומרת בגלל שמצבך טוב אתה אומר בגלל שיש אפשרות שרצונך יתמלא לכן רע לך מזה שאולי הוא לא יתמלא. ש: אבל יש אפשרי כזה ויש אפשרי כזה. אליעד: רגע זה הבנת אותי, רגע שנייה לכן זה שאתה אומר אם היה בלתי אפשרי לקבל הלוואה לא היה לי רע זה לא רלוונטי כי ברגע שזה בלתי אפשרי זה כבר הפך להיות מחויב שאין אפשרות, ברגע שאמרו לך אין אפשרות אין אפשרות סגרו את הבנק לא יודע מה שדדו היה משבר לא יודע מה אם אין אפשרות אתה אומר אוקי זה לא רלוונטי. כמו נגיד לדוגמה נגיד שאתה רוצה הלוואה מיליון עכשיו אתה מסכים איתי שהיה לך יותר טוב אם היית מקבל ... ש: כן. אליעד: יפה, רע לך מזה שאתה לא מקבל הלוואה של מיליארד? ש: לא. אליעד: למה לא? כי אתה לא רוצה אבל זה יותר טוב וזה יעזור לי אז מה אבל אין אפשרות כזאת בכלל זה לא רלוונטי אתה לא חושב על זה. יפה אז קודם כל אז פה צריך לראות מה האמת אתה אומר אתה במתח, למה אתה במתח? אתה אומר יש אפשרות ריאלית שאני אקבל ככה וככה ואני רוצה את ככה וככה ובמתח יקרה או לא יקרה, אז זאת אומרת מבחינת המציאות אין פה מה לשנות בהנחה שזאת ... יהיה גרועה זאת שאלה, אוקי עכשיו בהנחה שהתשובה היא כן אם התשובה היא לא אתה יודע לא יהיה כל כך גרוע יהיה לא נעים אבל לא כל כך גרוע יש עוד עשר אפשרויות אחרות או חמש זה לא משנה, עכשיו ואם המוח אומר כן יהיה מאוד גרוע כי זה המחויב ורק ההלוואה יכולה לעזור אז עכשיו השאלה היא זה מה ... מה יש הרבה. אליעד: בן אדם אומר אני לחוץ בא נראה מה האמת זה יכול לקרות זה לא יכול לקרות מה הסיבה. ש: בן אדם לחוץ אני לחוץ בגלל שאני חושב שיש אפשרות כזאת שאני אקבל את ההלוואה ומצד שני ישנה אפשרות שגם לא אקבל ואז המחשבה הזו היא זו שגורמת לי להרגיש לא טוב. אליעד: ומצד האמת אתה יכול לקבל את ההלוואה או לא, יש סיכוי שתקבל ... אפשרי ואז ברגע שהוא מבין את זה הוא מספיק לרצות את זה ואז הוא לא במתח. ש: כן קודם כל הדבר הזה אפשרי ולכן אני במתח. אליעד: הלאה. ש: עכשיו יש שתי אפשרויות לטפל בבעיה הזאתי אפשרות אחת לראות להגיד אוקי אז לא קיבלתי את ההלוואה או אחרי זה בדיעבד עוד לפני זה לעשות פעולות מחשבה ונגיד מה יקרה אם אני לא אקבל? ...
איך להיות שלם עם התמחור שלך? איך להיות שלם עם המחיר שלך? איך להיות שלם עם הסכום שאתה מבקש מהלקוח, איך להרגיש בנוח עם המחיר שלך? איך להרגיש בנוח לבקש כסף? איך להרגיש בנוח לבקש העלאה במשכורת? איך להרגיש בנוח עם תמחור גבוה? איך להרגיש בנוח לבקש הרבה כסף? איך להרגיש בנוח להעלות מחירים? איך להרגיש בנוח לבקש יותר כסף? איך להיות רגוע עם המחיר שאתה מבקש? איך להרגיש בנוח לבקש העלאה במשכורת? איך למכור מוצר יקר, איך להעלות מחירים? איך לתמחר מוצר ביוקר?
... שלם עם הסכום שאתה מבקש מהלקוח? ובמילים אחרות, איך באפשרותך להיות שלם עם הסכום המחיר התשלום שאותו אתה מבקש מהלקוח ... שאתה יכול להיות שלם עם המחיר שלך ויתכן שבאמת אין לך אפשרות להיות שלם עם המחיר שלך. מה כן? כן יש אפשרות לעזור לך להיות שלם עם המחיר שלך, כשזה כן אפשרי. אבל לא ... להיות שאתה לא שלם עם המחיר שאתה מבקש מהלקוח שלך. אפשרות 1 - אתה חושב שהלקוח יכול לרכוש את אותו המוצר יותר בזול במקום אחר. אפשרות 2 - אתה חושב שהלקוח לא באמת צריך את המוצר הזה וחבל על ... מרגיש בנוח לקחת מהלקוח כסף שהוא לא באמת צריך אותו. אפשרות 3 - אתה חושב שהלקוח יכול לרכוש מוצר אחר אפילו ביותר ... כך, ללקוח לא שווה לרכוש את המוצר הזה במחיר הזה. אפשרות 4 - אתה חושב שהמוצר הזה מתומחר בצורה לא נכונה. לדוגמה, ... כאן מאוד גדול וניתן למכור את המוצר בהרבה יותר זול. אפשרות 5 - אתה חושב שללקוח אין את הכסף לשלם על המוצר הזה. ... לו כסף לדברים אחרים שלדעתך יותר חשובים מהמוצר הזה. אפשרות 6 - אתה חושב שהלקוח טיפש והוא רוכש את המוצר מסיבות לא ... ולא מוצדקות. ואתה בעצם מנצל את הלקוח וגורם לו לנזק. אפשרות 7 - אתה חושב שהלקוח לא מבין את הנזק שיגרם לו מכך שהוא ... ובעתיד הוא יגלה שהעסקה הזאת לא באמת טובה עבורו. אפשרות 8 - אתה חושב שהלקוח לא מבין את המוצר מספיק טוב. ... טוב, ממה שהוא באמת. ואם כך, הרי שאתה מטעה את הלקוח. אפשרות 9 - אתה חושב שאתה לא היית רוכש את המוצר הזה, מכל מיני סיבות. אפשרות 10 - אתה חושב שבגלל שהלקוח ירכוש את המוצר הזה, יגרמו לו כל מיני נזקים כאלו ואחרים. אפשרות 11 - אתה חושב שאתה מנצל את הלקוח בתהליך הרכישה, מסיבות שונות. אפשרות 12 - אתה חושב שלא הגיוני שאתה תבקש כל כך הרבה כסף, מסיבות שונות. אפשרות 13 - אתה חושב שאם תבקש הרבה כסף, אז יכול להיגרם לך נזק ... יותר ציפיות ממך והלקוח יבוא אליך יותר בתלונות וכיוב. אפשרות 14 - אתה חושב שאם תמכור ביוקר, אז אולי יגרם לך נזק לשם ... ולתדמית שלך בעיני הלקוח שירכוש או בעיני אנשים אחרים. אפשרות 15 - אתה חושב שאנשים עשירים, הם אנשים רעים. אפשרות 16 - אתה חושב שאסור לקנות בזול ולמכור המון ביוקר, כי זה ניצול וכיוב. אפשרות 17 - אתה נזכר בטראומה שיש לך, שניצלו אותך או שרכשת ... רוצה לעשות לו רע, כמו שאתה לא היית רוצה שיעשו לך רע. אפשרות 18 - אתה חושב שלבזבז כסף זה רע. ובעיניך המוצר הזה הוא בזבוז כסף. אפשרות 19 - אתה חושב שבאופן כללי מי שרוכש את המוצר הזה, הוא טיפש ושהוא רוכש אותו מסיבות לא נכונות. אפשרות 20 - אתה חושב שאם תבקש הרבה כסף, זה יגרום ללקוח לא לרצות לרכוש ממך עוד מוצרים נוספים. אפשרות 21 - אתה חושב שאם תמכור ביוקר, זה יכול לגרום ללקוח או למישהו אחר, לחשוב עליך כל מיני מחשבות רעות. אפשרות 22 - אתה חושב שאם תמכור ביוקר, זה יכול לגרום לך עצמך, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך מבצע משפיע על הלקוח? איך הנחה משפיעה על הלקוח? איך הלקוח מחליט?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אפשרות, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אפשרות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי לילדים בנושאי אפשרות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 23:36:48 - wesi1