... במבחן). וחלקן עוסקות בלמה אני לא רוצה שיקרה הדבר הרע (סיכון להיכשל במבחן). ורצוי לשים לב להבדל שבין 2 סוגי המשפטים. למה אני חושב שיש סיכון אם אכשל במבחן? סיכון
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום. סיכון
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל אנשים לא יעריכו אותי. סיכון
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים. סיכון
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאכזב את עצמי. סיכון
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאכזב את ההורים שלי. סיכון
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאבד את הביטחון העצמי שלי. למה אני חושב שיש סיכוי שאכשל במבחן? סיכוי
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן. סיכוי
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה. ולהלן שאלות לדוגמה שעל האדם לשאול את עצמו, כדי לטפל בפחד וכדי להתמודד עם הפחד ... נוספת. 3 - מה הסיבה של הסיבה עצמה? האם הסיבה אכן קורית באמת באופן מדויק? האם ניתן למנוע לשנות את הסיבה הזאת? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית:
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אם אכשל במבחן זה אומר שאני לא שווה כלום אני לא רוצה לחשוב שאני לא שווה כלום אם אחשוב שאני לא שווה כלום, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:
אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאחשוב שאני לא שווה כלום על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שאם ... משהו או לא? מי החליט שהבחינה אומרת אם אני שווה משהו או לא? האם רק הבחינה אומרת את זה? האם באמת השווי שלי נמדד רק לפי הבחינה? האם אני עכשיו חושב שאני שווה משהו,
שאני מפחד לחשוב שאני לא שווה כלום? האם באמת רק הבחינה תגרום לי לחשוב שאני לא שווה כלום, או שאני חושב את זה על עצמי מסיבות אחרות? ואם אצליח, האם אהיה הכי ... ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי ללמד את עצמי שאני לא צריך לחשוב את זה על עצמי גם אם אכשל? אולי כדי שאלמד לאהוב את עצמי ולהעריך את עצמי בלי תנאים? שאלה 3 - האם זה
שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שאם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום? או שמא
אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית:
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל אנשים לא יעריכו אותי. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אם אכשל אנשים לא יעריכו אותי אני לא רוצה שאנשים לא יעריכו אותי אני רוצה שאנשים יעריכו אותי יהיה לי רע אם אנשים לא יעריכו אותי אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:
אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאנשים לא יעריכו אותי. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שאם אכשל ... באמת אוהב אותי? אולי כדי ללמוד לאהוב את עצמי? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי שלא יאהבו אותי? אולי כדי ללמוד לא להיות תלוי באם יאהבו אותי או לא? שאלה 3 - האם זה
שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שאם אכשל אנשים לא יעריכו אותי? או שמא
אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית:
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אם אכשל במבחן, אני אהיה פחות טוב מאחרים אני לא רוצה להיות פחות ... להיות כמו אחרים או יותר טוב מהם אם אהיה פחות טוב מאחרים, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:
אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני פחות טוב מאחרים על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שאני לא ... ללמוד לא לפחד להיות פחות טוב מאחרים? אולי כדי להעריך את עצמי גם אם אני פחות טוב מאחרים? אולי כדי ללמוד להתמודד עם הפחד להיות פחות טוב מאחרים? שאלה 3 - האם זה
שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שאני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים? או שמא
אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית:
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאכזב את עצמי. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אם אכשל במבחן אני אאכזב את עצמי אני לא רוצה לאכזב את עצמי אם אאכזב את עצמי ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:
אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני מאכזב את עצמי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שאם אכשל ... ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי לאכזב את עצמי? אולי כדי ללמוד לא להתאכזב מעצמי? אולי כדי להוכיח לעצמי שאני לא אאכזב את עצמי? שאלה 3 - האם זה
שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שאם אכשל במבחן אז אני ארגיש מאוכזב מעצמי? או שמא
אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית:
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל במבחן, אז אני יאכזב את ההורים שלי. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אם אכשל במבחן, ההורים שלי יתאכזבו ממני אם ההורים שלי ... שאני מאכזב את ההורים שלי אם ארגיש שאני מאכזב את ההורים שלי ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה:
אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני אאכזב את ההורים שלי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם זה שאני חושב שאם ... שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה כדי ללמוד לא לפחד מזה שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? כדי ללמוד שלא אכפת לי מה ההורים שלי חושבים עלי? שאלה 3 - האם זה
שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק בגלל זה שאני חושב שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? או שמא
אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בפחד הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית:
אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאבד את הביטחון העצמי שלי. הנחות יסוד אמונות מגבילות: אם אכשל במבחן אז אאבד את הביטחון העצמי שלי אני לא רוצה לאבד את ...