אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת אחת ✔אמת מוחלטת *לא* מסתמכת על שום דבר - איך ולמה? ✔ למה אמת מוחלטת אינה מסתמכת על שום דבר? אליעד כהן מסביר בהרחבה על המשמעות... - אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:14אמת מוחלטת *לא* מסתמכת על שום דבר - איך ולמה?
למה אמת מוחלטת אינה מסתמכת על שום דבר?

אליעד כהן מסביר בהרחבה על המשמעות של המושג "אמת מוחלטת", ומדוע היא לעולם אינה יכולה להסתמך על שום גורם או תנאי חיצוני. לפי ההסבר שלו, האמת המוחלטת חייבת להיות בלתי תלויה בכל דבר אחר, משום שאם היא מסתמכת על משהו אחר, היא כבר אינה מוחלטת, אלא יחסית ומותנית בגורמים חיצוניים.

האם אפשר לסמוך על שכל והיגיון להגיע לאמת?

אליעד מדגיש שאנשים רבים מנסים להסתמך על שכל והיגיון כבסיס למציאת האמת, אבל לטענתו, השכל הוא גורם מוגבל ומוטעה. לדבריו, השכל אינו מסוגל באמת להגיע אל האמת המוחלטת, משום שכל מסקנותיו של השכל מבוססות על הנחות יסוד בלתי מוכחות ומוגבלות. הוא משתמש בדוגמה של אדם נכה שאינו מסוגל לרוץ, וטוען שאם הוא אינו יכול לרוץ, זה לא אומר שאחרים לא יכולים לרוץ. כך בדיוק, השכל המוגבל מנסה לקבוע אמיתות אוניברסליות על סמך מוגבלויותיו שלו.

מה הבעיה באמיתות המסתמכות על הוכחות שכליות?

אליעד כהן טוען שכל אמיתות המבוססות על הוכחות שכליות הן בהכרח מוגבלות ולא אמינות באמת. הוא מסביר שאפילו אם יש אינסוף הוכחות שכליות לאמת מסוימת, עדיין תמיד קיים ספק, כי ייתכן שכל ההוכחות האלה הן דמיוניות ומבוססות על הנחות לא נכונות. השכל, לטענתו, הוא אליל שהאנשים עובדים אותו ומאמינים בו בצורה עיוורת, אך אין בו יכולת להוכיח באופן מוחלט שהוא צודק, ולכן הוא לא יכול להיות הבסיס לאמת מוחלטת.

מדוע כל דבר אפשרי במציאות?

אליעד מסביר כי כל תופעה בעולם מוגדרת כ"אפשרית המציאות", משום שתמיד קיים גם ההפך שלה. למשל, אם מישהו אומר "יש תכלית לחיים", חייבת להיות גם אפשרות לומר "אין תכלית לחיים". אם לא הייתה קיימת אפשרות הפוכה, אז לא הייתה משמעות לאף אחד מהצדדים. הוא נותן דוגמה נוספת: אם אדם אומר "מישהו ברא את העולם", אז חייבת להתקיים גם האפשרות ההפוכה, "אף אחד לא ברא את העולם", כדי שתהיה משמעות לאמירה הראשונה. מכאן, שכל דבר שיש לו הפך הוא רק אפשרי ולא מוחלט.

מהי אמת מוחלטת שלא מסתמכת על שום דבר?

אליעד כהן מציג את המושג "מחויב המציאות", כאותה אמת מוחלטת שאין לה הפך, כלומר, היא לא יכולה להיות אחרת. אמת מוחלטת, לדבריו, היא זאת שקיימת באופן עצמאי, לא תלויה בשום דבר אחר, לא בשכל, לא בהיגיון, לא בתנאים חיצוניים ולא בשום הוכחות. אמת מוחלטת חייבת להיות כזו שגם אם מישהו ינסה לחשוב את ההפך שלה, הוא לא יצליח. רק אמת כזו היא באמת מוחלטת, וכל השאר הם חלקיים בלבד.

איך אפשר להגיע לאמת מוחלטת?

אליעד מסביר כי הדרך להגיע לאמת המוחלטת היא פשוטה אך דורשת כנות מוחלטת: על האדם להיות אמיתי וישר עם עצמו עד הסוף, ולא לייחס אמת מוחלטת לדברים שהם רק אפשריים. לדבריו, יש לקרוא לכל דבר בשמו הנכון, לא לקחת משהו שהוא רק אפשרי ולהפוך אותו לוודאי ומחויב. אם האדם מתעקש על כך שהאפשרי הוא מחויב, הוא למעשה משקר לעצמו ונשאר רחוק מהאמת. אך אם הוא מודה שהדברים הם רק אפשריים ולא מחויבים, בסופו של דבר הוא יגיע להבין מהו הדבר היחיד שאינו יכול להיות אחרת - זוהי האמת המוחלטת.

לסיכום, מהו המפתח למציאת האמת המוחלטת?

המפתח המרכזי, לפי אליעד כהן, הוא היושר והאמיתיות של האדם עם עצמו. אדם שאינו משקר לעצמו ואינו מתעקש על הנחות שרירותיות, יראה בסופו של דבר את האמת האמיתית, זו שאינה תלויה בדבר. רק כאשר האדם יוותר על כל האמונות השכליות המוגבלות שלו ויבין את המגבלות שלהן, הוא יוכל לגלות את האמת המוחלטת שאינה מסתמכת על דבר, ויחווה בכך אמת שאי אפשר לערער עליה או לחשוב את ההפך שלה.
אמת מוחלטת לא מסתמכת על שום דבר:

הפעם אדבר על שאלה שאנשים שואלים אותי, על מה האמת שלך מסתמכת?

ואני אומר שלא כמו כל השרלטנים, שאומרים, תאמין לי, תאמין לי, אני אומר:

נהפוכו, אל תאמין לי, ולא רק זאת, אני מתחייב לך שאם תאמין לי, תמשיך לסבול

אני אומר, תבין את מה שאמרו לך, אל תאמין. אם תבין את מה שאמרו לך, יהיה לך טוב

אם תאמין, לא תדע, לא שייך רק להאמין.

ואסביר על מה האמת שלי מסתמכת, האמת שלי אינה מסתמכת על כלום

מה זאת אומרת? אז מי אמר שהיא אמת, ואסביר מה היא אמת שאינה מסתמכת על כלום.

מה שאני מסביר כן מסתמך על שכל, על היגיון, מה שתוכלו לבדוק

אך האמת עצמה אינה מסתמכת על כלום, כל זמן שהאמת תלויה או מסתמכת על משהו

היא אינה אמת, כי היא מסתמכת על משהו.

וכפי שאמרתי כבר שכל בני האדם הם עובדי אלילים, וזאת למה?

כי כולם עובדים את השכל, כי אנשים חושבים שמה שהשכל מניח, זו האמת ומה שהשכל מסיק מסקנה שזה אמיתי, זה לא אמיתי.

וכל עוד האמת שלך מסתמכת על השכל היא מה זה שפלה ובזויה ולא רצינית, מה אתה חושב?

שהשכל שלך יכול הגיע לאמת? השכל שלך זה רק אמונה

השכל שלך לא יכול להבין דבר והיפוכו הוא מאמין במה שהוא מניח

ועל ההנחות שלו הוא בונה הרים ורעיונות שלמים.

זה כמו אדם נכה שאינו יכול לרוץ שאומר אה... אם אני לא יכול לרוץ, אז אי אפשר לרוץ!!!

סליחה??? מי החליט שאי אפשר לרוץ?

וכך כל ההנחות שמונחות על ידי השכל המוגבל, הרי הן דמיון, כי אתה יודע שהשכל שלך מוגבל

האם אתה יכול להוכיח שהשכל שלך אינו מוגבל?

מי החליט שכללי המשחק שבהם אתה מחפש את האמת, מי החליט שהם נכונים? מי החליט את זה?

ומה שמטריד את כל הפילוסופים והחכמולוגים בעולם, זה הספק.

האמת מסתמכת על כל מיני דברים, היא לא רצינית אם מסתמכת על השכל המוגבל, אתה יכול להסתמך על אמת המסתמכת על משהו אחר? אז איזו מן אמת זו?

האמת אינה יכולה להסתמך על שום דבר, ואינה מסתמכת על כלום, ומה זה אומר?

כל הדברים בעולם, הם אפשרי המציאות, כל דבר ודבר בעולם, ברמה התיאורטית, יש לו ההפך

והאמת, אין לה ההיפך והיא מחויבת.

כשאומרים, יש כך וכך, כלומר, המילה יש דבר כלשהו, זה שמסתמך על האפשרות שאין את הדבר, ולהיפך.

כמו להגיד לדוגמה, יש מי שברא את העולם, באותה המידה ניתן להגיד אין מי שברא את העולם.

שאתה מבין משמעות של האמירה מישהו ברא את העולם, יש אפשרות לחשוב הפוך

כי אם לא היה אפשר להגיד את ההפך, איזו משמעות היתה לכך שיש מי שברא, או יש תכלית

או אין תכלית.

וכל דבר במציאות, הוא אפשרי המציאות, וזאת אומרת שיש מציאות, ויש אפשרות לומר שיש סיבה ויש אפשרות לומר שאין סיבה, אתה יכול לנסות להוכיח עד מחר שיש סיבה לקיום של המציאות, ואין ויכוח עם העובדה שהמציאות מאפשרת לחשוב שאין סיבה, לא יעזור לך.

השכל שלך החכמולוגי מביא לך הוכחות וסיבות מהמקום המוגבל שלו. אך הוא לא יכול להתווכח עם המציאות שמאפשרת לחשוב שאין סיבה, לא יעזור כלום!

השכל שלך, לא מאפשר לך לחשוב את זה.

בן אדם אומר, מי ברא, למה ברא, איך ברא?

תמיד יש אפשרות לחשוב אחרת, וכל האמיתות בעולם מצד השכל, תמיד יהיה אפשר לחשוב אחרת.

אך לא מצד המציאות, כי מצד המציאות, המציאות נתנה זכות קיום לאמת ההפוכה.

כל דבר בעולם שיש ההפך ממנו, הוא לא מוחלט, הוא כן חלק מסוים מהאמת, הוא נכון כחלק מהאמת, אך לא האבסולוטי.

ומי שרוצה להגיע למחויב שזו האמת המוחלטת, פשוט תהיה אמיתי, פשוט תקרא לילד בשמו

אל תשקר, מה שאפשרי המציאות, אל תהפוך אותו למחויב, גם אם יש לך הוכחות מכאן עד הודעה חדשה, זה עדיין לא אבסולוטי.

ויש שכל מסוים, שאם תהיה אמיתי וישר, ותבין שהכל אפשרי בעולם ולא מחויב, אם תהיה ישר עד הסוף, רק אז יבין את מחויב המציאות שגם אם אתה תחשוב את ההפך שלו, אתה לא תוכל.

ועל ידי כך שבן אדם, יהיה אמיתי, ויקרא לילד בשמו, ואמיתי כחוט השערה, אז ידע מה היא אמת אמיתית, שאינה מסתמכת על שום דבר, ואף על פי כן היא אמת.
המקום מוטרד בני אדם משמעות אינה תלויה בדבר היא לא רצינית השכל מה האמת היגיון המקום והזמן הוכחות אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת מוחלט מוחלטות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
... אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם ... חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות נובעים מהשימוש השונה בשכל, אבל לא ממנגנון שכלי שונה. האם באמת קיימת אמת אובייקטיבית אחת? אליעד ממשיך וטוען כי האדם אינטואיטיבית חושב שהאמת היא אחת, שכן האמת נתפסת כהמציאות כפי שהיא, והשקר הוא אינסופי. לפי ההיגיון הרגיל, לא יכולה להיות יותר מאמת אחת, שכן אם יש יותר מאמת אחת, עולה השאלה איזו אמת נכונה. אבל גם תפיסה זו, לדבריו, מבוססת על ההיגיון האנושי בלבד. יתכן כי במציאות האובייקטיבית יש יותר מאמת אחת. הוא מביא את הדוגמה של מחויב המציאות, שלפי ההיגיון הרגיל חייב להיות רק אחד, כי אם יש יותר ממחויב אחד, הם לא יכולים להיות באמת מחויבים. אך מנקודת מבט אחרת, יתכן ... שהוא מציע אפשרות נוספת להתבוננות: יתכן כי הסיבה שהאדם חושב שהשכל לא משקף את האמת היא כי הוא מניח מראש שיש רק אמת אחת. אבל אם באמת קיימות כמה אמיתות במקביל, אז כל הדעות וכל השכלים נכונים במידה שווה. השיגעונות והסתירות הם לא חולשות השכל, אלא ביטוי לשלמות שלו. כל דעה, גם המשונה ביותר, מבטאת אמת אפשרית. השורה התחתונה של דברי אליעד היא שצריך להתבונן בשכל באופן ביקורתי ולהטיל ספק בתפיסת האמת האחת. הוא מעודד לשאול: האם השכל האנושי באמת משקף אמת מוחלטת? או שאולי המציאות עצמה מורכבת מכמה אמיתות, כמה מחויבי מציאות המקבילים זה לזה? האם השכל משקף את המציאות האמיתית? האם קיימת יותר מאמת אחת? האם אפשר לסמוך על הלוגיקה האנושית? האם המשוגע והחכם שווים בשכלם? האם יש כמה סיבות ראשונות למציאות? מהי אמת אובייקטיבית? האם כל הדעות נכונות באותה מידה? הפעם אני רוצה לדבר על השכל האנושי על ההיגיון האנושי על הלוגיקה, השאלה הנשאלת האם הלוגיקה אובייקטיבית, וכבר הסברנו שהיא ... לברר את האמת, אם השכל היה כל כך טוב, כולם היו מסכימים על הכל. ואפשר לבוא להגיד, רגע, למשוגעים, אין שכל, והאמת האמיתית צריכה להיאמר, האמת שהשכל של המשוגע ושל האדם החכם הוא אותו שכל בדיוק, ושניהם משתמשים בשכל שלהם באותה מידה. מצד האמת שניהם משתמשים בשכל באותה מידה, ויכולים להגיד, כן ... אובייקטיבית שניהם צודקים. גם המשוגע שהוא משוגע גם הוא משתמש בשכל שלו. על כן צריך להתבונן, האם השכל משקף את האמת המוחלטת? אם השכל היה מדויק גם האדם עצמו היה מגיע בעצמו למסקנה מחייבת, אבל תמיד אפשר לשאול אולי הפוך וכו. עד כה אמרנו, האם השכל תופש את האמת כפי מה שהיא? ועכשיו נאמר דבר הפוך, יכול מאד להיות שאין אמת אחת, ואני לא אומר שאי אפשר לגלות את האמת, אלא שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, למרות שאדם מבין שאמת זה אחד, כי השקר זה הרבה, והאמת אחת, כי אם אומרים שיש כמה אמיתות אז מה האמת, אבל אני אומר שגם התפישה שאומרת שיש אמת אובייקטיבית אחת, שהמציאות בזמן נתון יכולה להחיות רק בצורה אחת, גם התפישה הזו היא רק בשכל, אבל יכול להיות שמבחינה אובייקטיבית - ועכשיו אנחנו שוב משתמשים בהגדרה של השכל, יש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב כי מחויב המציאות זה דבר אחד, למה אחד? כי אם יש יותר ממחויב אחד, אז הוא כבר לא מחויב כמה מהויות יש למציאות? מהות אחת! אבל הדבר הזה הוא דבר שמבינים אותו בשכל, אבל מבחינה אובייקטיבית יכול להיות שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, כמו הסיבה הראשונה, אפשר להגיד שיש יותר מסיבה אחת, כמו להגיד שיש כמה אלוהים מקבילים אחד לשני, לא זה מעל זה אלא במקביל, למרות שזה לא הגיוני אם נגיד שיש כמה ... נכונים, אין שכל לא אמיתי. ולכן מה שאני בא לאמר, שזה שכל השכלים לא מסכימים, זה לא אומר שהשכל לא משקף את האמת האחת, כחי מבחינה אמיתית יכול מאד להיות שיש יותר מאמת אחת, ומאד יכול להיות שכל השכלים משקפים את האמת, הסיבה שנדמה לאדם שלא כל השכלים משקפים את האמת, זה בגלל שהוא חושב שיש אמת אחת וזה בשכל, גם נכון, כי הכל נכון באותה מידה. בכל אופן הנושא להתבוננות הוא פשוט, המנגנון השכלי עד כמה אפשר באמצעותו להשיג את האמת, את המחויב, אבל אולי יש יותר ממחויב ...
כיבוד דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים
כיבוד דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת, מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים
... דעות של אחרים, דמוקרטיה, אמת דמוקרטית, אמת אחת , מורים רוחניים טיפשים ושקרנים, זלזול בשקרים האם צריך לכבד דעות של אחרים? אליעד ... או מקובלות. הוא מסביר שלמרות שבכל דבר בעולם יש חלק של אמת ושכל, האמת השלמה היא תמיד אחת בלבד. לכן, גם אם קיימים בדברים אחרים חלקים של אמת, אין בכך סיבה לקבלם כאמת מוחלטת או שלמה. אדם יכול להתקרב מאוד אל האמת, אך אם הוא רחוק ממנה אפילו במעט - הוא ... הללו הם נוכלים, הם מפחדים שיחשפו אותם, ולכן הם מעדיפים לומר שיש הרבה דרכים נכונות. אבל בעצם, כאשר הם אומרים שכל הדרכים נכונות, הם סותרים את הדרך שאומרת שיש רק אמת אחת, וכך הם מנסים להתחמק מביקורת. איך אליעד כהן ממליץ להתמודד עם מורים רוחניים ... להימנע מעימותים ומביקורת, וכך הם נחשפים כנוכלים וטיפשים. האם כל דרך מובילה לאמת לדעתו של אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שרק דרך אחת מובילה בוודאות לאמת, והיא דרך חיפוש האמת המוחלטת. לדבריו, אין חשיבות באיזו דרך חיים אדם בוחר - דתי, חילוני, נוצרי, יהודי, ... האמת, לעומת זאת, לא מפחדת מכלום, ולכן היא מעודדת שאילת שאלות וחקירה. מי שבאמת מחזיק באמת אינו חושש להיחשף לביקורת, כיוון שהאמת לעולם אינה יכולה להתערער. לכן, האמת האובייקטיבית לעולם אינה דמוקרטית ואינה מתפשרת עם דעות מוטעות. לסיכום: איך מגיעים לאמת ...
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
... היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, ... אמת. ראשית, הוא מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או בנקודות מבט סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים, שכן אם יש הפכים או סתירות, אז האמת כבר לא אחת. איך דוגמת הצבע של הכלי מסבירה את הרעיון שהאמת אחת? אליעד נותן דוגמה של כלי שנמצא בתוך קופסה סגורה, ואיננו יודעים מה הצבע של ... להיות נכונה, אך לא כולן יכולות להיות נכונות בו זמנית. כלומר, קיימת אמת אחת מוחלטת על צבע הכלי, למרות שהאמת הזו עדיין אינה ידועה לנו. אם אדם אומר הכלי ... לבן, זה יהיה נכון כי הוא מביע אי - ודאות. מכאן עולה ההבחנה בין אמת אובייקטיבית ובין אמת סובייקטיבית או השערה אישית. השערה אישית מוגדרת כדעה לא מחויבת, כלומר, מצב שבו האדם לא יודע בוודאות את האמת המוחלטת, ולכן הוא מביע דעה או השערה, אך לא יכול לטעון שהיא אמת מוחלטת. מדוע אי אפשר לומר ששתי דעות מנוגדות הן אמת בו זמנית? אליעד מבהיר שגם אם ... על קיום פיל אלא רק מצביעה על אפשרות קיומו. האם ייתכן מצב שבו האמת האובייקטיבית אינה מוגדרת לחלוטין? אליעד מסביר שלפעמים האמת האחת לא מוגדרת עד הסוף באופן ברור, ואז במצבים כאלה יש לגיטימציה לאדם לבטא דעות ... לעומת זאת, אם שואלים שאלה שלא ניתן לדעת כרגע את התשובה עליה, אז האמת האחת היא שהמציאות מאפשרת כמה אפשרויות שכולן לגיטימיות, אך אף אחת מהן אינה האמת ... עוד לא מתבררת המציאות באופן מלא. מה תפקיד השקר והשערות בעולם של האמת האחת? אליעד טוען שהמושג שקר או דעה אישית מתקיים רק מפני שקיימת אמת מוחלטת שמתייחסים אליה. אם לא הייתה אמת מוחלטת כלשהי, המושג שקר לא היה בעל משמעות. במילים אחרות, השקר מקבל את משמעותו רק מכוח ההנחה שיש אמת אחת מוחלטת וברורה. כאשר אדם אומר מבחינתי זה ככה, הוא לא מתכוון לאמת מוחלטת, אלא מציין שזוהי רק דעה סובייקטיבית, השערה, שאינה מחויבת להיות נכונה, ולכן זו אינה האמת האחת אלא סברה בלבד. אליעד מדגיש נקודה עמוקה: כאשר אדם מגיע להבנה מוחלטת של האמת, אין עוד מקום לשקר או להשערות. במצב שבו קיימת רק אמת אחת מוחלטת, לא יהיה אפשר להבחין בין אמת לשקר, כי לא יהיה הפך או סתירה שיגדירו ... למושג האמת? אליעד טוען שהשכל האנושי בנוי כך שהוא תמיד מחפש את האמת האחת, מוחלטת וברורה. חוקי הלוגיקה והשכל האנושי מסתמכים על ההנחה הבסיסית שאם דבר ... מובנות כהשערות ולא כאמיתות מוחלטות. אך ברגע שאדם מתייחס לדעתו כאל אמת מוחלטת בעוד הוא אינו יודע בוודאות, הוא למעשה משקר. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מדגיש שבסופו של התהליך החקירתי, מגיעים להבנה שהאמת המוחלטת קיימת תמיד כרקע, אך כל עוד לא הגענו אליה בצורה ברורה ומוחלטת, אנו פועלים ... לשקר, ולכן לומר האמת היא אחת זו הגדרה הכרחית עבור התפיסה שלנו. מהי אמת אחת? אמת אובייקטיבית ואמת סובייקטיבית האם אפשר לשקר בלי לדעת? האם כל ...
הפליליסטים / עורכי דין פליליים - לא מתעסקים באמת של הלקוח - מה המשמעות הרוחנית?
... שהוא אכן ביצע את הפשע, האם גם אז תגן עליו? והתשובה שמשיב עורך הדין היא, שיש בעצם סוגים שונים של אמת. יש את אמת אחת שהיא מה שקרה בפועל. יש אמת אחרת, שהיא מה שאותו ... אפשר או אי אפשר להרשיע את האדם. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, שכאן ניתן לראות שיש סוגים שונים של אמת. ויש אמת אובייקטיבית ויש אמת סובייקטיבית. ויכול להיות מצב שמנקודת מבטה של אמת אחת, האדם יהיה פושע לכל דבר, אבל מנקודת מבט אחרת, שיש ... והמשמעות של זה היא, שעל האדם להבין, שלפעמים זה לא משנה מה הוא מבין באופן אישי וסובייקטיבי, אלא משנה מהי האמת האובייקטיבית. כי האדם באופן אישי יכול להבין משהו אחד, אבל ... בבית המשפט, האמת המשפטית היא נחשבת לאמת גדולה יותר מאשר האמת העובדתית של הלקוח, הרי שעל האדם להבין שלפעמים יש אמת אחת, שהיא חזקה יותר וחשובה יותר מאשר האמת של האדם. כי ...
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת
... אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות אובייקטיבי? ועוד. ואובייקטיבי, פירושו, שאינו ... אך באמת הוא טועה, הרי שהאמת של אותו האדם, היא אמת אישית וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא אמיתי, והוא באמת כך, הרי שהדבר הוא אובייקטיבי. ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחויבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = אמת תלויה. כי אמת אובייקטיבית, יש רק אחת כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחויב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת ... והיא אמת תלויה, באדם שמתבונן בה. ומי שיתבונן בעניין יראה מיד, כי כל הרעיון של אובייקטיביות מול סובייקטיביות, הוא מבוסס על הנחת יסוד (=אמת סובייקטיבית), שאכן יש אמת אחת כלשהי אובייקטיבית. כי אם בסופו של דבר, יש יותר מאשר אמת אחת מצד האמת האמיתית, הרי שממילא אין שום משמעות לאמת סובייקטיבית או אובייקטיבית. והאדם לא מסוגל לחשוב, על זה שיש הרבה אמת אובייקטיבית. כי לאדם נדמה, שבסופו של דבר, או שיש בזמן ובמקום מסוים דבר כלשהו, או שאין בזמן ובמקום מסוים את אותו הדבר. ולכן נראה שמוכרח שבסופו של דבר, תהיה אמת אובייקטיבית אחת. אך מיד ניתן להבין, שגם המחשבה הזאת עצמה, היא רק סובייקטיבית בלבד. כי אולי דווקא ... לפגוע בו. כי להתעלם מהאמת, זה לא ממש עוזר. ואם האדם בטוח באמת סובייקטיבית, שאין בבית שלו שריפה, כי הדלת שלו סגורה, והוא לא מריח ולא שומע את השריפה, זה לא אומר, שבאמת האובייקטיבית אין שריפה. והרעיון הוא, שעל האדם להשתדל תמיד להיצמד לאמת. ולהבין שכל האמיתות שלו, הן ... יותר ונכונות יותר וכיוב. כי הוא רואה את כל התמונה כולה. והאינטרס האישי שלו, לא גורם לו לא לראות את כל התמונה. אלא הוא מתגבר על האינטרס, למען האמת, ורואה את האמת האובייקטיבית. ואז ממילא הוא יכול להתאים את עצמו למציאות טוב יותר. כי האמת של המציאות, היא האמת האובייקטיבית באמת. כי בסופו של דבר, מי שיחליט מהי האמת, זאת תהיה אך ורק המציאות. ומי שלא רואה את האמת האובייקטיבית, הוא בעצם חי בסוג של יקום מקביל. כי המציאות האובייקטיבית, היא בצורה כלשהי. ואם האדם ... האדם. ומי שהוא טיפה פיקח, הוא מבין מיד. שמאחר שכל מה שהוא יודע, הכל תלוי בכך שהשכל שלו צודק. הרי שממילא זה אומר, שכל מה שהוא יודע, כולל הכל, כולל כל מה שנראה לאדם כאמת אובייקטיבית, הכל זה סובייקטיבי בלבד. או במילים אחרות, ניתן להבין, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, ממילא הוא לא יוכל לדעת שום דבר, ולא תהיה לו שום העדפה אישית, ושום רצון אישי, ... לא רוצה באותו הרגע. אבל אם אין שום נקודת ייחוס אישית, אלא הכל אובייקטיבי בלבד, בלי שום דעות מוקדמות כלשהן, הרי שממילא, אין טוב או רע. וזה בעצם אומר, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, הוא יגיע לנקודת מבט, שאין בה שום טוב או רע. ולא שזה טוב או רע. אלא, שכך תהיה ... אין אצלו טוב או רע. וכנל, הוא אפילו לא יכול לדעת שום דבר בוודאות. עד כדי חוסר ידיעה מוחלט. ומי שרוצה להגיע לנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי בשלמות, עליו להיצמד אל האמת האובייקטיבית שלו, בשלמות מוחלטת. דהיינו, שעל האדם להיצמד כמה שהוא יכול בכל כוחו, אל מה שהוא מבחינה סובייקטיבית, חושב שזאת האמת האובייקטיבית שלו. ועל ידי זה, בסופו של דבר, האדם כל כולו פוגש את האמת האובייקטיבית האמיתית עצמה. שבה אי אפשר לדעת שום דבר כנל, ושבה יש חוויה של אחדות אין טוב ורע ...
עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא אוהבים אותי? למה כועסים עלי? מה באמת קורה?
עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא אוהבים אותי? למה כועסים עלי? מה באמת קורה?
... הסיפורים שאנו מספרים? אי אפשר להגיע לאמת מוחלטת, משום שאין פירוש או אמת אחת. כל מה שאדם תופס הוא תמיד בגדר פרשנות. כאשר אדם מחפש את האמת מאחורי ... אמיתית אחת, ולכן כל ניסיון להגיע לאמת מוחלטת הוא בהכרח כושל. האם יש אמת מוחלטת בכלל? האדם שואל תמיד מה האמת, אבל גם הרעיון שאין אמת הוא לא מוחלט. ... העולם למושגים הוא כבר פרשנות. האם יש אמת מוחלטת? האדם מחפש את האמת, אבל בסוף אין אמת אחת קבועה. גם לומר האמת היא שאין אמת אינו נכון לחלוטין, כי אולי כן יש אמת. ... לאמת מאחורי כל הסיפורים. אבל אין אמת מוחלטת. השאלה הנכונה היא האם הפרשנויות בהכרח נכונות. והתשובה היא שלא - ... מה האמת? האדם שואל מה האמת, אך אין אמת אחת קבועה. כל ניסיון לתפוס את האמת מוביל לכך שהיא חומקת. האם האמת היא שאין ...
דע מאין באת ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 1
... נמצא באמת עצמה, אין לו שום ספקות. כי לאמת עצמה, אין ספקות. כי האמת היא אחת. וכאשר יש רק אמת אחת, לא יכולים להיות ספקות. כי הספק הוא בין מספר אפשרויות שונות. וכאשר יש אמת אחת, אין מקום לספקות. והספקות שיש לאדם, שורשם בכך שהאדם עדיין רחוק מהאמת. וכאשר האדם מרגיש חוסר שלמות עצמית פנימית עם עצמו, ...
האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1
... אמת מוחלטת לדעת את האמת חיפוש האמת האחת מהי האמת? חלק 1 כאשר האדם מחפש את האמת ומוסר את נפשו כדי ללכת אחרי האמת, גם אם הוא טועה בדרכו, גם זה טוב. כי האמת היא אחת, ... את ההשתקפות שלה בכל דבר ובכל דעה שיש בעולם. וכל זמן שהאדם יכול לחשוב אחרת מהאמת שהוא הגיע אליה, הרי שהוא לא הגיע אל האמת. כי האמת האמיתית, אין לה הפך. כי גם ההפך שלה זהה לחלוטין אליה. כי בשכל הגדול ביותר, שם כל ההפכים מתחברים. וכאשר האדם מגיע לשכל הגדול ורואה את ... להיות מוכחת כנכונה יותר מדעה אחרת, כי בכך היא בעצם מבטלת את הקיום של הדעה האחרת. והדעה האחרת קיימת בכל זאת. ובכל דבר יש אמת. והאמת האחת של המציאות, היא לא מבטלת שום דעה אחרת, אלא היא בסך הכל מסבירה ומאירה את כל הדעות כולן. כי כל הדעות הן שיקוף של אמת אחת. וכאשר האדם מגיע לאמת האחת, הוא רואה ומבין כיצד כולם מסכימים על הכל כל הזמן, גם בלי שהם מבינים שהם מסכימים על האמת. וכאשר האדם משתמש בשכל האנושי, אז ... כל טענה. והשכל האנושי הוא טוב לצורך התנהלות יום יומית, והוא טוב גם כדי לעזור לאדם לקבל שכל אמיתי, אבל הוא לא יכול להוכיח שום אמת מוחלטת כלשהי. כי השכל הוא מוגבל. וגם השכל עצמו מבין שהוא מוגבל. ובשכל מוגבל, לא ניתן להוכיח אמת אבסולוטית שהיא אמורה להיות בלתי תלויה. כי אמת שהיא תלויה בחוקי לוגיקה, היא אמת מוגבלת. וזה שהאדם לא יודע איך להגיע למסקנה שאינה ... כי זה טבעו וזה בסדר גמור. אבל מכך שברירת המחדל של האדם היא ללכת אחרי השכל שלו, ועד המחשבה שאומרת שאפשר בשכל אנושי להוכיח איזו אמת אבסולוטית, מכאן כמובן יש דרך ארוכה ולא נכונה. ובכל מקרה, מי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, על ידי זה הוא מגיע אל השכל שיש מעל השכל. כי ... חדש, ואז הוא מבין את המציאות בצורה חדשה, ורואה שכולם מסכימים כל הזמן על הכל. ושכל הדעות השונות שיש בעולם, הן ביטויים שונים של אמת אחת, בדיוק כפי שכל הצבעים השונים, הם גוונים של הצבע הלבן. ומי שרוצה להגיע אל השכל שמעל השכל, עליו להוציא את שכלו מכוח אל הפועל. ... עצמו, שהוא עצמו כזה בצורת המחשבה שלו. וכל זמן שהאדם לא מסוגל להסביר מדוע כולם צודקים, וכיצד כל הדעות כולן הן רק חלקים שונים של האמת האחת, הרי שהאדם עצמו חי בשקר ועוד לא הגיע אל האמת. ואחת הדרכים המהירות ביותר לזהות שקרנים, היא על ידי זה שרואים שהם נאבקים להגן על ... אחר לא מסכים איתו. כי השקר של האדם מפחד ליפול, ואז האדם מרגיש תחושה של חוסר נוחות מכך שמישהו לא מסכים איתו. כי כאשר האדם נמצא באמת האמיתית, הוא מרגיש בנוח עם כל הדעות השונות שיש בעולם, כי הוא מבין מה נקודת האמת שיש בכל הדעות שיש בעולם. אבל הטועים, בפרט מנהיגי ... אף פעם. כי הוא יכול להראות לכל אחד שהוא מסכים איתו ממש, גם בלי לשלול את הדעה של האדם האחר. כי החכם האמיתי יכול להראות לאדם את האמת האחת, באמצעות צורת החשיבה של האדם עצמו ובלי לשנות אותה. ואלו שמנסים לשנות את האדם, זה רק משום שהם חיים בשקר, ונדמה להם שהאמת נמצאת ... בכל דרך שהיא. אבל מנהיגי השקר שלא יודעים זאת, הם מנסים כל הזמן לגרום לאדם להתקרב אל האמת שלהם, וזה רק משום שהם לא הגיעו אל האמת האמיתית שהיא קרובה לכל אחד בצורה שווה. והפחד הכי גדול של מנהיגי השקר, הוא שיום אחד יתגלה שכל הלוגיקה שלהם מוטעית. כי האדם יודע בתוך תוכו שהשכל שלו מוגבל. והוא יודע ומבין שכל האמת שלו נשענת על חוקים לוגיים שהם לא ממש יכולים להוכיח אמת אבסולוטית כלשהי. ומנהיגי השקר שמנסים להוכיח לאדם את האמת בהוכחות לוגיות כאלו ואחרות, הם חיים בפחד מתמיד שאולי יבוא מישהו חכם יותר ...
להשתגע מרוב שאלות חיפוש עצמי - מה לעשות?
להשתגע מרוב שאלות חיפוש עצמי - מה לעשות?
... כך גדל הסיכוי שיקבל תשובה ברורה ויגיע להבנה עמוקה של המציאות. האם קיימת אמת אחת ברורה ומוחלטת? אליעד כהן טוען שאכן קיימת אמת כלשהי באופן מוחלט, אך אין הכרח שתהיה זו אמת פשוטה של כן ... או שתי התשובות נכונות או שתיהן לא נכונות. אולם, בכל מקרה, משהו קיים כאמת מוחלטת, והאדם חייב להגיע אליה כדי לקבל שלווה נפשית מוחלטת. ללא תשובה חד - משמעית, האדם יישאר מוטרד, בדיוק ... יישארו לו שאלות כיוון שהבין באמת, ולא בגלל שהגיע למקום שאין לו מושג. וישנה אמת אחת, או שיש תכלית, או שאין, או שגם יש וגם אין! אך בסופו של דבר, משהו באמת קיים, וכל זמן שהאדם לא יקבל ...
חיפוש האמת / להטיל ספק באמת - מהו חיפוש האמת המוחלטת באמת?
... האמת להטיל ספק באמת - מהו חיפוש האמת המוחלטת באמת? ובו יתבאר כיצד באמת לחפש את האמת? ומהו חיפוש אמת מוחלטת באמת? ומי שרוצה לדעת את האמת המוחלטת, דהיינו, לדעת ידיעה אחת מוחלטת של אמת מוחלטת, שהיא יציבה ונצחית ושעליה האדם יכול להישען ולבנות את כל עולמו, עליו לחפש את האמת המוחלטת והאובייקטיבית של המציאות. והדרך היחידה של האדם לגלות את האמת המוחלטת, היא אך ורק על ידי זה שהאדם מטיל ספק מוחלט, בכל דבר ודבר. כי כל זמן שהאדם לא מטיל ספק באופן מוחלט בכל דבר, הוא לא באמת יכול ... יודע, אפילו את ידיעת עצמו, דהיינו, את עצם זה שהאדם יודע שהוא עצמו קיים. ועל האדם להיות איש אמת מוחלטת, ולהטיל ספק באופן מוחלט, ולשאול את עצמו, האם באמת אני קיים? האם באמת הדבר שאני ככ בטוח בו, האם הוא אמת או שקר? והדרך של האדם ... ובהנחות יסוד שקריות. וגם אם כל השכל שבעולם, אומר אמת כלשהי, הלב של האדם יודע ומרגיש, שזאת לא אמת מוחלטת, והאדם עדיין חי עם הספקות שנמצאים בליבו. כי הלב של האדם מזהה את השקר, שהוא האמת השקרית, שכל קיומה תלוי בחוקי הלוגיקה ובשכל של ... של האדם. וכל זמן שהאדם קשור בצורה כלשהי לאמונה כלשהי, זה עצמו העונש שלו. כי האמונה והריחוק מהאמת המוחלטת, היא עצמה העונש. ויש טועים שחושבים שהכוונה היא, שהאדם צריך להאמין במשהו נגד השכל. דהיינו, להפסיק להשתמש בשכל ולחשוב הפוך ממנו. ... בדבר שהוא נגד השכל, או כל אמונה שהיא. כי מהותה של האמונה, היא השקר של הריחוק של האדם מידיעת האמת המוחלטת . כי כאשר יש ידיעה של האמת המוחלטת, אין שום אמונה כלל. וכל בני האדם נמצאים בתחושת חיסרון תמידי, של הקיום העצמי הנפרד של עצמם, שהוא שורש הרע. כי האדם חסר את השלמות שנפרדת ממנו, רק משום שיש לאדם אמונה כלשהי, שהשלמות נפרדת מהחיסרון. ומי שרוצה את האמת המוחלטת ורוצה למצוא מרגוע לנפשו, עליו לנסות לחפש את האמת באשר היא, בלי שקיומה יהיה תלוי בשכל ובהיגיון ובסיבה כלשהי. ובפועל זה אומר, שעל ... להורג אחת אחת. ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת כל דבר שהוא בטוח בו, ולשאול את עצמו, האם זו אכן אמת מוחלטת? או שמא כל האמת הזאת, עומדת על כרעי תרנגולת של אמונה ושקר כלשהם? ועל האדם לנסות לשקר. והכוונה היא, שעל האדם לקחת כל דבר שהוא ... זאת לא כל האמת? ואולי יש עוד אמת אחרת נוספת? ומי החליט שהאמת היא אחת? ואולי יש יותר מאשר אמת אחת? ואולי דווקא מה שנדמה לי לאמת, אולי דווקא זהו שקר, והאמת היא משהו אחר לגמרי? ולשקר פירושו, שכאשר האדם מחפש את האמת, אז השכל של ... החכם אומר שהדבר אינו אפשרי, כי תמיד יהיו לאדם ספקות. ולכן אין לאדם ברירה, אלא לנסות לחפש את האמת המוחלטת , ולשאול את עצמו, האם באמת זאת אמת מוחלטת, ואולי דווקא השכל הוא טועה, ודווקא ההיפוך של השקר שנראה כשקרי, אולי דווקא הוא הנכון?! ועל האדם לנסות לשקר. דהיינו, שהאדם לא ... אולי השכל טועה, ואולי דווקא מה שנראה כשקר מוחלט, אולי דווקא הוא האמת?! כי לאדם נדמה שיש אמת אחת, אבל מצד אחדות המציאות, הכל אמת מוחלטת. וכאשר האדם מתבונן בעניין הזה, הוא מיד מבין שאין לו במה להיאחז. כי שום ידיעה של האדם, היא לא באמת מוחלטת. וכיצד יוכל האדם למצוא איזה דבר מוחלט, שלא יהיה ניתן לשקר לגביו? וכיצד יכול האדם לאחוז באמת, בלי השכל שלו? והעניין הוא, שהאדם ... כי כל אחיזה, היא הגדרה. וכל הגדרה, היא אינה מוחלטת, כי יש שונה ממנה. והדרך של האדם להשיג את האמת המוחלטת, היא על ידי זה שהאדם שולל את כל האמונות כולן, שאז ממילא האדם מתחבר לדבר המוחלט היחיד, שהוא חסר כל הגדרה, ולכן אין לו שום הפך ... הוא מפחד להשתגע, הוא נשאר משוגע, וסובל כאן מהספקות של עצמו. והמשוגע, הוא זה שאינו יודע את האמת המוחלטת. שאינו מבין שהכל מושלם, ושהוא שלמות אמיתית, אלא הוא חושב שהוא עבד נרצע... ולא יעזור לאדם מאומה, הלב של האדם מרגיש ויודע את האמת, שבלי אמת מוחלטת, אין שקט נפשי ויש סבל של הספקות של האדם, בעולם של הטוב והרע. ומי שרוצה להיות חכם אמיתי ורוצה שקט נפשי, אין לו ברירה, אלא להשליך ... מקרה. וזה שהאדם מתכחש אליה, זה לא משנה ולא ישנה אותה. וכל זמן שהאדם קיים בעולם, בלי לדעת את האמת המוחלטת, הוא חוטף מכות מכל הצדדים. כי בכל פעם המציאות באה וטופחת על הפנים של האדם, שהוא רחוק מהבנת המציאות באמת, ולכן האדם סובל. וכיצד יבין האדם את המציאות באמת, בלי לדעת את האמת המוחלטת?! והאדם מפחד, סתם וללא סיבה. כי אף אחד בעולם, לא יודע למה הוא באמת מפחד. וכל מי שהוא מפחד להשתגע, הרי שזה רק בגלל שהוא משוגע. ... הוא רואה עם השכל שלו, שהכל אחד. דהיינו, כל השכל כולו, אומר שהכל אחד. ומאחר שהאדם מחפש את האמת המוחלטת, עכשיו עליו לנסות להבין את המציאות, גם בלי השכל וגם עם ההיפוך של חוקי השכל. וכאשר האדם מנסה להתבונן על המציאות בלי שום שכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמת מוחלטת *לא* מסתמכת על שום דבר - איך ולמה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמת אחת, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמת אחת, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, קואצ'ר מומלץ, אימון אישי לדיאטה בנושאי אמת אחת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 02_08_2025 השעה 09:50:35 - wesi1