אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
מהם שני סוגי הגורואים ומהו תפקידם האמיתי?

ההרצאה של אליעד כהן מתארת את ההבדלים בין שני סוגים של גורואים, שהם למעשה מנטורים, ולמעשה נוגעת בשאלה החשובה - האם עלינו להקשיב ולסמוך על מישהו אחר שיגיד לנו מהי הדרך הנכונה, או שעלינו לפתח את החשיבה העצמאית שלנו ולהגיע לאמת בעצמנו.

גורו מהסוג הראשון - מורה הדרך הכופה

הגורו הראשון הוא מורה הדרך הכופה, מי שמכתיב לתלמידיו מהי הדרך הנכונה להצליח בחיים. הוא מצהיר על מה שנכון מבלי להשאיר מקום לשאלות או לערעור. עבור תלמידיו, המשמעות היא קבלת דעתו של הגורו כעובדה מוחלטת שיש ליישם אותה מבלי לחשוב או לבדוק. הגורו מהסוג הזה מבסס את כוחו על הציות המוחלט של תלמידיו, ומונע מהם לפתח חשיבה עצמאית. כל תלמיד חייב לקבל את מה שהגורו אומר ללא שום סייג. המורה הזה לא שואף לפתח את התלמידים לחשיבה עצמאית, אלא ליצור תלות בהם.

הסכנות שבגורו מהסוג הראשון

הבעיה המרכזית עם הגורו מהסוג הראשון היא שמרבית תלמידיו הופכים להיות תלויים בו. כאשר אנשים מאמצים את רעיונותיו של גורו כזה, הם מפסיקים להפעיל שיקול דעת עצמאי, ומתחילים להאמין בעיוורון לכל מה שהגורו אומר. במקום להיות חופשיים להפעיל את דעתם האישית, הם הופכים לעבדים לרעיונות שהונחלו להם, ומפסיקים לחפש את האמת בעצמם.

גורו מהסוג השני - המעודד חשיבה עצמאית

בניגוד לגורו מהסוג הראשון, הגורו השני פועל בצורה שונה לחלוטין. הוא לא אומר לתלמידים מה נכון, אלא מעודד אותם לבדוק ולהבין בעצמם. הגורו הזה יגיד: "אל תאמין לי, תבדוק אם מה שאני אומר לך נכון או לא." הוא לא מצפה שתלמידיו יקבלו את דבריו בעיוורון. במקום זאת, הוא מעודד אותם לשאול שאלות, להפעיל את השכל, ולבחון את המציאות באופן ישיר. כל טענה שהוא מציג ניתנת לבדיקה, גם אם היא נשמעת ברורה מאליה.

היתרונות של הגורו מהסוג השני

הגורו מהסוג השני מבקש מהתלמידים להיות עצמאיים ולבחון את הדברים בעצמם. הוא מעודד חשיבה ביקורתית, ולא רק ציות. תלמידיו לא שיננים מידע, אלא פועלים בצורה עצמאית כדי לפתח את כישוריהם השכליים ולהגיע לאמת שלהם בעצמם. במקום לקבל מידע כמו שנאמר, הם עוברים תהליך של חיפוש, ניסוי ובדיקה.

ההשוואה בין שני סוגי הגורואים

בהשוואה בין שני סוגי הגורואים, ניתן לראות את ההבדלים המשמעותיים בגישה. הגורו הראשון אומר מה נכון ולא נותן לתלמידים מקום לחשוב, הוא דורש אמונה עיוורת ויוצר תלות. הגורו השני, לעומת זאת, מעודד את תלמידיו לבדוק כל דבר בעצמם, לא שואף לשלוט בהם אלא לפתח אותם לחשיבה עצמאית, ומאפשר להם להגיע לאמת האישית שלהם.

מהם שני סוגי האלוהים?

ההבדל הזה בין הגורואים נמצא גם בהשוואה לדמות האלוהים. יש אלוהים אחד שמחייב אמונה מוחלטת, מעניש את מי שמערער או שואל שאלות, ודורש ציות עיוור. אלוהים מסוג זה מבסס את כוחו על פחד והכנעה. לעומתו, יש אלוהים אחר שמעודד את האדם לבדוק ולהבין בעצמו. אלוהים מסוג זה לא זקוק להערצה עיוורת, הוא מעודד חופש מחשבה ומאפשר לאדם להיות חופשי ולגבש את עולמו הפנימי בעצמו.

למה רוב האנשים מעדיפים את הגורו הראשון?

למרות היתרונות הברורים של הגורו מהסוג השני, רוב האנשים נמשכים דווקא לגורו מהסוג הראשון. הסיבה לכך טמונה ברצון למצוא תשובות מוכנות, וזה מקור לביטחון. אנשים רבים מעדיפים שמישהו אחר יקבע עבורם את הדרך הנכונה, במקום לדרוש מעצמם לחשוב ולבדוק. זה יותר קל להיות תחת הדרכה של גורו מהסוג הראשון, שמספק מסלול ברור ומסודר, מאשר לפתח חשיבה עצמאית ולשאול שאלות.

המסקנה הסופית - התמקדות בשכל עצמאי

המסר המרכזי שמועבר בהרצאה הוא שעלינו להתרחק מגורואים ומורים רוחניים שלא מעודדים אותנו לפתח חשיבה עצמאית. הדרך האמיתית להגיע לאמת היא לבדוק כל טענה באופן עצמאי, לפתח חשיבה ביקורתית ולהסתמך על השכל שלנו. כל מורה או גורו שמורה לנו מה לחשוב, ולא מעודד אותנו לשאול שאלות ולבחון את דבריו, עלינו להתרחק מהם ולחפש את הדרך שלנו.
סיכום מפורט על שני סוגי הגורואים

בעולם קיימים שני סוגים של גורואים, שהם למעשה מנטורים, אנשים שמלמדים ומכוונים אחרים. ניתן להבחין ביניהם על פי האופן שבו הם מתייחסים ללמידה ולהבנה של תלמידיהם.

גורו מהסוג הראשון - מורה הדרך הכופה

גורו מסוג זה הוא מישהו שקובע עבור האדם מהי הדרך הנכונה להצליח בחיים. הוא מצהיר על מה שנכון מבלי להשאיר מקום לספקות או לבדיקות נוספות. הגורו הזה מציג גישה שמכתיבה כיצד יש לחשוב ומה יש לעשות. תפקיד התלמיד מולו הוא פשוט: להבין, להפנים וליישם את מה שהגורו אומר. כל תלמיד נדרש לקלוט את המידע כפי שהוא ולקבל אותו ללא ערעור.

בעיה מרכזית בגורואים מהסוג הזה היא שהם יוצרים מערכת של תלות. הם אינם מעודדים חשיבה עצמאית, אלא מובילים אנשים להאמין להם בעיוורון. מי שנצמד לגורו כזה, למעשה חדל מלהפעיל שיקול דעת עצמאי ונהיה עבד לרעיונות שהונחלו לו. מכאן שהגורו מהסוג הזה אינו מורה אמיתי, אלא מישהו שמעוניין בשליטה בתלמידיו.

גורו מהסוג השני - המעודד לחשיבה עצמאית

הגורו השני פועל בצורה שונה לחלוטין. הוא אינו מבקש להכתיב מהי האמת, אלא מעודד את האדם לבדוק ולהבין בעצמו. הוא אומר במפורש: "אל תאמין לי, תבדוק אם מה שאני אומר נכון או לא." עקרון הבדיקה הוא המהותי ביותר כאן - כל דבר צריך להיות נתון לבדיקה, גם אם הוא נראה ברור מאליו.

לדוגמה, אם גורו מהסוג הראשון אומר "בחדר יש חתול", הגורו מהסוג השני יאמר: "אני אומר שיש בחדר חתול, אבל אני רוצה שתבדוק בעצמך אם זה נכון." באופן זה, הוא מחנך את האדם לשאול שאלות, להפעיל את השכל ולבחון את המציאות באופן ישיר.

גורו כזה לא מצפה שתלמידיו יאמצו את דבריו באופן עיוור, אלא ישאפו להגיע לאמת שלהם. המטרה שלו היא לא ליצור ציות אלא לעודד חשיבה ביקורתית. תלמידיו אינם משננים מידע, אלא מפתחים תהליך עצמאי של חיפוש והתבוננות.

ההבדל בין שני סוגי הגורואים

גורו מהסוג הראשון:
  • אומר לך מהי האמת ואינו מעודד הטלת ספק.
  • דורש ממך לקבל את דבריו כפי שהם.
  • יוצר תלות בכך שאתה זקוק לו כדי לדעת מה נכון.
  • אינו מאפשר לך לפתח חשיבה עצמאית.
  • מבסס את כוחו על אמונה עיוורת של תלמידיו.
גורו מהסוג השני:
  • מעודד אותך לבדוק כל דבר, כולל דבריו.
  • אינו דורש אמונה עיוורת, אלא מחנך לבדיקה ולחשיבה עצמאית.
  • מעניק לך כלים לחשיבה, ולא קובע עבורך מה נכון.
  • שואף לכך שתגיע לאמת שלך, ולא לאמת שהוא מכתיב.
  • רואה בתלמידיו אנשים עצמאיים ולא כפופים לו.
השוואה בין שני סוגי האלוהים

בדיון רחב יותר, ניתן להשליך את ההבדל בין שני סוגי הגורואים גם על האופן שבו נתפסת דמות האלוהים בשני אופנים שונים:

אלוהים מהסוג הראשון:
  • דורש אמונה מוחלטת וללא ערעור.
  • מעניש את מי שמערער או שואל שאלות.
  • רוצה שיסגדו לו ולא יתקרבו אליו אלא כתחתונים לו.
  • מבסס מערכת של פחד והכנעה.
אלוהים מהסוג השני:
  • מעודד את האדם לבדוק ולהבין בעצמו.
  • רוצה שהאדם יהיה כמוהו - חופשי, עצמאי ויוצר.
  • אינו זקוק להערצה או לציות עיוור.
  • מאפשר חופש מחשבה ואינו כופה אמונות.
למה אנשים מעדיפים את הגורו הראשון?

למרות היתרונות של הגורו מהסוג השני, רוב האנשים נמשכים דווקא לגורו מהסוג הראשון. הסיבה לכך נעוצה בעצלות מנטלית וברגשי נחיתות. אנשים רבים מעדיפים שמישהו אחר יקבע עבורם את הדרך וינחה אותם בצורה ברורה, במקום שייאלצו לחשוב ולהטיל ספק.

גורו מהסוג הראשון מספק תשובות מוכנות, מה שמקנה תחושת ביטחון. לעומת זאת, גורו מהסוג השני דורש מאנשים לקחת אחריות על מחשבותיהם ולבדוק את המציאות באופן עצמאי - וזהו אתגר שרבים אינם רוצים לקחת על עצמם.

המסקנה הסופית

המסר המרכזי הוא שאין לקבל דברי מורים או גורואים בצורה עיוורת. הדרך להגיע לאמת היא רק דרך בדיקה מתמדת, פיתוח חשיבה ביקורתית ויכולת לבדוק כל טענה. יש להתרחק ממורים שאינם מעודדים אותך לבדוק את דבריהם ולחשוב בכוחות עצמך, ולהעדיף את אלה שמובילים אותך לפיתוח שכל עצמאי.

באופן דומה, גם בהבנת המציאות ובאמונה באלוהים, חשוב לא להסתמך על רעיונות מוכתבים אלא לבדוק ולגלות את האמת מתוך התנסות אישית.
אמונה במורה רוחני, רגשי נחיתות של אלוהים, אלוהים שקרי, אלוהים של הדתיים, אלוהים אמיתי, מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו, לשרוף ספרים, שריפת ספרים, ספרים קדושים, 2 סוגים של אלוהים, 2 סוגים של מנטורים, אמונה בגורואים, תאמין רק בעצמך, אל תאמין לאף אחד, איך לקבל עצות? מי יבקש ממך להאמין לו? מצא את ההבדלים, מהי השיטה של אליעד כהן? למה לא להאמין לאליעד כהן? השכל של אליעד כהן, להיות אלוהים בעצמך
להטיל אלוהים לקבל עצות שיטות לפיתוח החשיבה יתרון חיפוש תרגילים לפיתוח החשיבה להפעיל את מוחלט להטיל ספק פחדים 2 סוגים של 2 סוגים של מנטורים 2 סוגים של מנטורים לחיים אל תאמין לשום מנטור אלוהים אמת אמת שלך בעצמך האמת של האמת שלך הקשבה חיים לא להאמין לא להאמין במורה רוחני לא להאמין לשום גורו להאמין להאמין ב להאמין בגורו להאמין במורה להאמין במורה רוחני להאמין לשום גורו להיות אלוהים להיות אלוהים בעצמך להקשיב להקשיב לשכל להקשיב לשכל שלך להקשיב רק לעצמי להקשיב רק לעצמך להשתמש להשתמש בשכל להשתמש בשכל של עצמך ללכת ללכת עם האמת ללכת עם האמת שלך למה לא להאמין למה לא להאמין לשום גורו מורה רוחני מורים רוחניים מנטור מנטורים מנטורים לחיים מנטורינג סוגים סוגים של מנטורים סוגים של מנטורים לחיים רוחני רוחניות תקשיב רק לעצמך
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
לזרום עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות
... עם עצמך, להקשיב לעצמך, ללכת אחרי הלב, להקשיב ללב שלך, הקול הפנימי, שכל או רגש, איך להחליט, הזדהות רגשית, להקשיב לרגשות, קונפליקט רגשי, קבלת החלטות איך להחליט אם להקשיב לשכל או לרגש? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתייחס אליהן בהרצאה היא כיצד האדם יכול לדעת מתי ללכת אחרי מה שמרגיש לו נכון - אחרי הלב, התחושה הראשונית, האינטואיציה - ומתי להקשיב לשכל ולהיגיון. השאלה הזו עולה מתוך הקושי לדעת האם הקול הפנימי שמדריך אותנו הוא חכם או דווקא משוגע. לעיתים הקול הזה ... יכול להיות שגוי, ולמנוע מאיתנו לחיות את החיים במלואם. כיצד יודעים איזו מחשבה להקשיב ואיזו לדחות? כדי להמחיש את הדילמה, אליעד מביא דוגמה של אדם שרוצה לרדת לקנות סיגריות. ישנן דרכים רבות לעשות זאת - ... ברור איזו מחשבה היא המשוגעת ואיזו החכמה. אליעד מדגיש שאחת הדרכים לזהות איזו מחשבה להקשיב לה ואיזו לדחות היא להבחין איזו מחשבה גורמת לנו סבל. לדבריו, מחשבה שגורמת סבל היא סימן לכך שאנחנו לא פועלים מתוך האמת שלנו. עם זאת, גם בכך יש מורכבות, מכיוון שלפעמים גם הבחירה הנכונה כביכול יכולה לגרום לנו סבל, לפחות בטווח הקצר. מה ... להפריע או להתערב במחשבות באופן חלקי, אך לא לשנות לחלוטין את טבע החשיבה שלו. האם להקשיב לרצון הראשוני או להיסוס? אליעד מציג דוגמה נוספת: כאשר אדם פוגש מכר ברחוב ועולה בו רצון לומר לו שלום, אבל מיד ... מגבילה אותנו שוב ושוב, סימן שהיא נובעת מתוך פחד או חוסר אותנטיות, ואז רצוי פחות להקשיב לה. האם אפשר לחיות בלי תכנון בכלל? לקראת סוף ההרצאה, אליעד מתייחס לשאלה האם אפשר בכלל לחיות בלי תכנון, באופן ... לדבריו, משלבת את ההיגיון עם הרגש ומאפשרת לאדם לחיות באופן אותנטי ומלא יותר. איך להקשיב לקול הפנימי? מחשבה מול חשיבה ללכת אחרי הלב או השכל? איך לדעת מה אני באמת רוצה? קונפליקט רגשי בקבלת החלטות ...
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
... ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע ... שטוב לו יותר במקום החדש מאשר במקום שבו הוא נמצא כרגע. מהם שני סוגי הביקורת, ואיך הם משפיעים על ההקשבה? אליעד מחלק את הביקורת לשני סוגים מרכזיים: ביקורת מחויבת: זו ביקורת שנאמרת בצורה חד - ... הוא שכאשר הביקורת נאמרת בצורה מוחלטת (אתה רע במאה אחוז!), האדם אמנם מרגיש לחץ גדול להשתנות, אך בו - זמנית עשוי לבחור להתגונן ולא להאמין לביקורת בכלל, כדי לא להרגיש את תחושת הרע הקשה הנובעת ממנה. כלומר, הביקורת המחויבת יכולה להוביל לכך שהוא בכלל לא יקשיב, כי הוא יעדיף לא להאמין שאתה צודק לגביו. מדוע ביקורת אפשרית לא תמיד יעילה? ... שטובה באופן מוחלט, ואין פעולה שרעה באופן מוחלט, כי כל פעולה עלולה להוביל לתוצאה ההפוכה מהרצויה. אז איך בכל זאת אפשר לגרום למישהו להקשיב ולקבל ביקורת? אליעד מסביר שהגישה האפקטיבית ביותר ... היא מה גורם למישהו להרגיש שמשהו רע לו פה וטוב לו שם, כך שהוא ירצה לזוז לשם. מה ההבדל בין ביקורת מחויבת לבין ביקורת אפשרית? יש שני סוגים עיקריים של העברת ביקורת: - ביקורת מחויבת: נאמרת ... הוא ירגיש לחץ או תחושת רע חזקה, מה שעלול לכאורה לדחוף אותו לשנות את דרכיו. אבל בו - זמנית, כדי להימנע מהרגשת הרע, הוא עשוי לבחור לא להאמין לך בכלל. כלומר, דווקא העוצמה של הביקורת עלולה ... את מעשיו (תחושה שמחויב שהוא ירוויח מהשינוי). - מצד שני, לא ליצור אצלו תחושה כל כך שלילית, עד כדי שהוא יתנתק לגמרי מהביקורת ולא ירצה להקשיב בכלל. לכן אחד הדגשים הוא להדגיש את התועלת הגלומה ... אם תגיד לו בצורה מוחלטת שהוא לא טוב אז הוא אומר רגע אם אני אקשיב לו ואאמין לו אז אני ארגיש רע עם עצמי שאני לא טוב אז עדיף לי לא להקשיב לו, אז הוא לא מאמין לך וממילא הוא לא עושה את מה ... אז איך אתה גורם לו להבין את זה, אז אם אתה תגיד לו בצורה ישירה אז מאוד יכול להיות שאם זה יהיה תקיף מדי זה דווקא יגרום לו לא לרצות להקשיב שהוא לא בסדר ואז דווקא הוא יעשה את הפעולה ההפוכה ... ששם מחויב יהיה יותר טוב זה בעצם להגיד לו מחויב שפה רק, הסברת לו את זה בצורה הפוכה. ולכן אין תשובה מוחלטת לשאלה איך לגרום למישהו להקשיב לך בדיוק כמו שאין תשובה מוחלטת לשאלה איך לגרום ... שאני לא טוב וששם יהיה יותר טוב, אני יכול להאמין שפה אני מספיק טוב וששם יותר גרוע בכלל, מה יעשה לי יותר טוב?, לפי זה הוא יחליט אם להקשיב לך או לא. ולכן אם אתה רוצה לגרום להעביר על מישהו ... כי בן אדם בטוח שיש הבדל בין יש לאין הוא אומר מה זאת אומרת, אבל פה צעקתי עליו, פה לא צעקתי עליו, יכול להיות שזה שצעקת עליו יגרום לו להקשיב לך ויכול להיות שזה שצעקת עליו דווקא יגרום לו לא להקשיב לך, ולכן אין הבדל אם צעקת עליו או לא צעקת עליו. אם ...
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
שיטת המקל והגזר, המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור?
... הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהו להקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איך למכור? איך אני גורם לאנשים להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר חשוב? ההתחלה של השיחה מתחילה בשאלה איך לגרום לאנשים להקשיב לנו ולחשוב שמה שאנחנו אומרים חשוב. בשלב הראשון, אליעד שואל את השואל מה בדיוק הוא רוצה להבין, האם הוא מתעניין בזה בגלל שהוא רוצה ... את השאלה לעומק ולדייק אותה. בהמשך, הוא מסביר שהצורך הזה בעניין של להקשיב לא נובע רק משיקול של מה חשוב לנו באופן אישי, אלא גם כחלק מהתהליך שבו אנחנו בקשר עם אחרים. ההבנה לגבי המשחק החברתי בהמשך, אליעד ... וכחלק מהמשחק הזה יש צורך לדעת איך לתקשר בצורה שמאפשרת לאנשים להקשיב לנו. אליעד מסביר ששיחה או תקשורת עם אחרים לא בהכרח נובעת מתוך רצון להיות מאושר או למצוא את האמת, אלא מתוך הצורך להיות בתוך משחק ... עובר לדבר על הדיאלוג הפנימי. הוא מסביר שהשאלה איך לגרום לאדם אחר להקשיב לנו היא למעשה שאלה שמתחילה בתוך הדיאלוג הפנימי של כל אחד מאיתנו. כלומר, כל אדם שואל את עצמו איך לגרום לכל הרצונות הפנימיים שלו להקשיב לרצון הדומיננטי ביותר. אליעד מסביר שכאשר אדם מציב לעצמו יעד או משימה, הוא צריך להבין איך להפעיל את כל הרצונות הפנימיים שלו כך שכל ... לכיוון אחד. בכך, הוא מרחיב את הדיון לא רק על איך לגרום לאחרים להקשיב, אלא גם על איך לגרום לעצמנו להקשיב לרצונות שמובילים אותנו קדימה. מהי הדרך לגרום למישהו להקשיב לך? כאשר השואל חוזר לשאול איך לגרום לאדם אחר להקשיב לו בנוגע לנושא מסוים, אליעד מתחיל לפרט על איך בדיוק ניתן לעשות זאת. הוא מבהיר שברגע שאנחנו רוצים להפעיל שכנוע או תשומת לב, יש ... הנושא לא מעניין את האדם השני? בהמשך, אליעד שואל איך לגרום למישהו להקשיב לנו כשמה שאנחנו מדברים על אינו מעניין אותו. כאן השואל מציין שהוא יצטרך לחבר את הנושא הרצוי לרצון האישי של האדם השני. אליעד מסביר ... ישירות אלא באופן עקיף. הוא מוסיף כי הרבה פעמים אנשים לא מוכנים להקשיב למשהו שלא מעניין אותם, אך אם הם יראו איך זה קשור אליהם, יש סיכוי גבוה שהם יתחילו להקשיב. ההבנה של המניעים הפנימיים של אנשים השלב הבא בהסבר של אליעד הוא הבנת המניעים הפנימיים של אנשים והקשרם לתקשורת. הוא מסביר שחשוב ... של דבר השאלה היא איך אנחנו יכולים לגרום לאדם להרגיש שזה שווה לו להקשיב לנו. מהות התועלת והנזק בהמשך, אליעד עובר להסביר את המהות של התועלת והנזק בשכנוע. הוא מציין שבסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו להקשיב לנו או לעשות משהו, אנחנו צריכים לגרום לו לחשוב שהפעולה הזו תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. כלומר, כל פעולה שמישהו עושה, בין אם זה להקשיב לנו או לבצע משימה כלשהי, נובעת מתוך תחושת תועלת אישית. אליעד מסביר שכל אחד יבחר לפעול בצורה שמביאה לו תועלת, ואפילו אם זה לא מעניין אותו, אם הוא חושב שזה יביא לו יתרונות, הוא יהיה מוכן להקשיב. ההשלכות של ההתמקדות בתועלת כשהשואל מעלה שאלה נוספת על איך לגרום למישהו להקשיב לנו, אליעד מפרט את הדרך שבה אנחנו יכולים להשתמש בתועלת כדי לשכנע את האדם. הוא מסביר שעלינו להבין את סולם הערכים של האדם ולזהות את ... מתוך רצון חופשי נותן תחושת שליטה. שיטות שכנוע איך לגרום לאנשים להקשיב? המקל והגזר תועלת מול נזק הנעת אנשים הקשבה ותשומת לב אז מה אתה אומר מה השאלה? ש: איך אני גורם לאנשים כשאני מדבר על משהו שהם ירצו להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר זה מאוד חשוב. אליעד: אוקי עכשיו אמרת שני דברים שונים, מה את רצית להגיד? ש: אני רק רציתי להגיד משהו כאילו ... עכשיו דבר נוסף שאני רוצה להגיד לך כשהוא שואל אותי איך לגרום למישהו להקשיב לו יש פה את כל הסיפור הזה מה שאני תכף אספר לו יש את זה גם בתוכו הרי אפשר להגיד שהוא שואל אותי איך הוא יכול לגרום לעצמו להקשיב לעצמו הרי גם הוא מנהל דו שיח עם עצמו זה לא רק מנהל דו שיח עם אחרים לפעמים הוא גם מנהל דו שיח עם עצמו. יש נגיד בתוכו קול מסוים ... נושא מסוים או באותו נושא שאנחנו מדברים אני והאחר איך אני גורם לאחר להקשיב לי ושהוא יחשוב שמה שאני אומר זה מאוד חשוב מאוד מעניין. אליעד: מאוד חשוב או מאוד חשוב לו? ש: מאוד חשוב לו. אליעד: יפה, עכשיו בא ... דו שיח הוא אמר בהנחה שאני רוצה להגיד למישהו משהו איך אני גורם לו להקשיב לי, את הבנת את ההבדל אם הוא היה אומר אני רוצה לפתח שיחה עם אנשים הייתי אומר לו תבדוק מה מעניין אותם ותדבר איתם אבל הוא לא שאל את ... אני רוצה לדבר עם מישהו על משהו שלא מעניין אותו ואני רוצה לגרום לו להקשיב לי. ש: שמתי לב שבשאלה שלי יש הנחה שהוא יקשיב לי רק אם מה שאני אומר זה מאוד חשוב לו. אליעד: נכון בסדר שהיא לא בהכרח לא נכונה, מה ... ש: זה הרבה פעמים קורה כן. אליעד: אוקי אז איך בכל זאת גורמים לו להקשיב, מה אתה אומר לו? ש: להראות לו שזה קשור אליו איכשהו. אליעד: כי אתה מדבר על משהו שנמצא בכדור הארץ וגם הוא בכדור הארץ. ש: לא להראות ... אומר? ש: או למצוא דרך לחבר את זה לרצון שלו או שאפשר גם שהוא ירצה להקשיב לזה בכלל כי הוא רוצה משהו אחר ממני זה יכול להיות כאילו מניפולציה שהוא עושה עלי בכלל משהו כזה. אליעד: שמה? ש: אפשר לגרום לו להקשיב לי שהוא רוצה להקשיב לי כי הוא בכלל רוצה משהו אחר ממני וכדאי לו
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב
להקשיב לעצמך, הקול הפנימי, אין סוף נקודות, סוגים של אין סוף, אינסוף נקודות, אינסוף במתמטיקה, להקשיב ללב, קונפליקט פנימי, גדלים של אינסוף, סוגים שונים של אינסוף, ללכת אחרי הלב מהם השלבים המרכזיים בניתוח טקסט בשיטת NLP? אליעד כהן פותח את ההסבר על תהליך ניתוח טקסט בשיטת NLP (עיבוד שפה טבעית) ומדגיש כי ניתוח כזה דורש ... האדם הוא חלק ממנה, ולכן תמיד יתקיימו בתוכו דעות מנוגדות וקונפליקטים פנימיים, שלעולם לא ניתן לפתור באופן מוחלט. מה הקשר בין הקול הפנימי לאינסוף נקודות ואינסוף סוגים של אינסוף? אליעד גם מציג דיון פילוסופי על אינסוף הנקודות הקיימות בין שתי נקודות במרחב. הוא מסביר כי בין שתי נקודות ניתן ליצור אינסוף נקודות, ומציג את הפרדוקס המתמטי שבו ...
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
... זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות ... לזכור מידע ומדגיש את הקשר בין הבנת המידע לזכירתו. האם עדיף לכתוב או להקשיב כדי ללמוד? אליעד מציין את ... האם זיכרון טוב תלוי בהבנה? איך לשפר את הזיכרון? האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך המוח זוכר? איך לזכור ... איך אפשר לזכור יותר טוב דברים, וגם איך להתמודד עם השכחה. למה לכתוב או להקשיב - איזה מהם עדיף? הדיון נפתח בשאלה האם עדיף לכתוב או להקשיב לצורך למידה. החיסרון של כתיבה ... בצורה לא נכונה. איך לשפר את הזיכרון? שיטות זכירה האם עדיף לכתוב או להקשיב? איך לא לשכוח דברים? האם ...
לחבר את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך
לחבר את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך
... את השכל והרגש, להבין את הרגש, להרגיש את השכל, שכל או רגש, מודעות עצמית, להיות מחובר לעצמך, להתחבר לעצמך, להבין את עצמך, להרגיש את עצמך, להיות מודע לעצמך, להקשיב לעצמך איך לחבר בין השכל לרגש באופן מעשי? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן בפועל לחבר בין השכל לבין הרגש, כך שהמסקנות ...
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
... עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים ... העניין, ולהפוך את אי - הרצון לשיתוף פעולה מודע. איך לנהל עובדים ביעילות? איך לוודא שהעובדים מבינים? שיטות לשכנוע עובדים איך לגרום לעובדים להקשיב לך? ניהול עובדים בצורה נכונה מה לעשות כשעובד לא מקשיב? איך למנוע טעויות של ... לדעת אם אני צריך לשים מישהו שיבדוק אותו. ש: בדיוק יש אנשים שגר ושכח מה שנקרא אתה יודע שהם יעשו ויש אנשים שיהפכו את הכל. אליעד: תראה אז מה האמת שלפי שיחה טכנית עם הבן אדם של מה הבנת אתה לא יכול לדעת במאה אחוז מה יהיה אין לך ...
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
... נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה איך לדעת מתי להילחם ומתי להיכנע? בהרצאה זו אליעד כהן מציג את הדילמה כיצד על האדם להתנהג במצבי לחץ, סכנה או ... לפי הרצון הבסיסי שלו - הרצון לברוח מהסכנה. אבל אם הפעולה לא מצליחה, האדם חייב להשתמש בשכלו כדי לבחון אופציות חדשות. למשל, כשאתה נאבק בגלים ולא מצליח, ייתכן שתיאלץ להפסיק להיאבק, לחשוב בצורה שונה ולמצוא פתרון אלטרנטיבי. האם תמיד כדאי להילחם עד ...
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
... לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח מדוע אנשים חוזרים על אותה ... לו שזה לא קשור אליך, שהכתם היה שם עוד קודם או שזה לא הגיע מהנעליים שלך, אבל הוא ממשיך להתעקש יש לכלוך ליד הנעליים שלך ולכן לכלכת. הוא לא מוכן להקשיב להסבריך, אלא חוזר שוב ושוב על הטענה שלו. האם חוסר ההקשבה הוא תמיד בעיה של הצד השני? אליעד כהן מציג נקודה חשובה: ייתכן שהצד השני חוזר שוב ושוב על אותה טענה מפני ... השני עדיין חוזר על טענתו מתוך סיבות אחרות, למשל רצון שיסכימו איתו בכל מחיר או אפילו מתוך התעקשות לא לשמוע את הצד השני. כיצד אפשר לגרום לצד השני להקשיב באמת לטענות שלך? לפי אליעד כהן, ישנה שיטה מרכזית וחשובה מאוד שנועדה למנוע חזרה אין - סופית על הטענה של הצד השני: להראות לאדם מולך שאתה באמת מבין אותו עד הסוף, עוד ... בכל זאת ממשיך לחזור על הטענה שלו, אפשר לשאול אותו ישירות: האם אתה מרגיש שלא הבנתי אותך? כי הרי כבר הסכמנו שהבנתי את מה שאמרת. האם אתה מוכן עכשיו להקשיב לטענה שלי?. זה גורם לצד השני להתמקד בעניין עצמו, במקום לחזור ללא הפסקה על אותם דברים. מדוע אנשים חוששים להראות שהם מבינים את הצד השני? אליעד כהן מסביר שאחת הסיבות ... חוזרות ונשנות בדיון? מדוע חשוב להראות שהבנת את הטענה של הצד השני? איך מונעים חוסר הקשבה בדיאלוג? דרכים לשיפור התקשורת בעת ויכוח איך לגרום למישהו להקשיב לך באמת? מדוע עלול אדם לחזור שוב ושוב על הטענה שלו ולא להקשיב להסבר שניתן לו? כאשר מנסים לשכנע מישהו במשהו, כמו להסביר לילד שעליו להכין שיעורי בית, או לנסות להוכיח לאתאיסט שיש אלוהים, או להפך להוכיח לאדם דתי שאין אלוהים, ... אין זה נכון, הוא יחזור על טענתו אתה לכלכת מבלי להתייחס לנימוקים שבפועל הצגת. הוא מדגיש שיש כתם ליד הנעליים שלך, חוזר על כך שוב ושוב, ולא מוכן להקשיב להסבר למה הלכלוך לא קשור אליך. אליעד מתאר שהדבר יכול להרגיש כאילו הצד השני חוזר כל הזמן על אותו דבר כמו חמור (כדימוי), לא מקשיב לטענות הנגד החדשות, ופשוט מתעלם ... לחזור שוב ושוב על דבריו כדי לקבל את תשומת הלב. אם הוא עדיין ממשיך לחזור על טענתו הקודמת, אפשר להזכיר לו: הרי כבר הבהרנו שאכן הבנתי אותך. האם תרצה להקשיב עכשיו לדעתי? איך מתמודדים עם טענות חוזרות ונשנות בדיון מדוע חשוב להראות שהבנת את הטענה של הצד השני איך מונעים חוסר הקשבה בדיאלוג דרכים לשיפור התקשורת בעת ויכוח ... שהוא אומר זה בכוונה כדי לא לשמוע מה שאתה אומר, אולי יש לו מחויב כזה. אבל בא נניח נגיד שמישהו, ויש עוד סיבות למה שמישהו יחזור על מה שהוא אומר בלי להקשיב אבל בא נניח נלך על המקרה היותר גרוע שהוא חוזר על מה שהוא אומר כדי לא להקשיב לך הוא לא רוצה להקשיב לך לא מוכן להקשיב , אל מול עצמו נגיד ואתה רוצה בכל זאת שהוא יקשיב. ש: להסכים איתו. אליעד: כן. ש: כי מהיבט מסוים הוא. אליעד: מה להסכים איתו את רוצה לא להסכים איתו, מה זה תסכים איתו זה ... בטוח שהבנת את הטענה שלו. אליעד: נכון אז מה שנתת זאת התשובה הנכונה אז קודם כל ככה לפעמים בן אדם חוזר על הטענה שלו עוד פעם ועוד פעם והוא לא פנוי להקשיב למה שאומרים לו כי הוא לא בטוח שהבינו אותו, הוא שואל ושואל לא בטוח שהבינו אותו אז הרבה פעמים הפתרון הוא ועוד פעם לא בקטע רע הוא פשוט לא בטוח שהבינו אותו לכן הוא חוזר על השאלה או חוזר על הטענה חוזר על האמירה. לפעמים הדרך לגרום לו להקשיב להגיד לו אוקי בוא תעצור אני לא עונה לך על השאלה אני רק להראות לך שהבנתי אותך ולהסביר לו מה הבנו, עכשיו ברגע שהוא בטוח שהבינו אותו עכשיו הוא יכול להקשיב עכשיו המוח שלו התפנה אוקי מה אמרו? כי הוא בטוח שהבינו אותו. כי לפעמים הרופא בא לתת לך תרופה ואתה אומר אני לא בטוח שהוא הבין מה כואב לי בכלל, צריך להסביר לו לא זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמונה עיוורת, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמונה עיוורת, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, קאוצינג מומלץ, מטפל טוב בנושאי אמונה עיוורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 20_07_2025 השעה 14:35:58 - wesi1