אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
איך לשפר את יעילות העובדים ולהעלות את המוטיבציה שלהם?

הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ניתן לשפר את היעילות של עובדים בעסק או בארגון. הכוונה ב"יעילות" היא להשיג את מטרות החברה בצורה המיטבית, כלומר, להשיג את המקסימום מהזמן שהעובדים משקיעים ביחס לתפוקה שהם מביאים.

אליעד מסביר שישנן שתי גישות נפוצות בעניין זה: הגישה הראשונה היא מדידה, כלומר, למדוד את הזמן שהעובדים משקיעים, לבדוק את התפוקה שלהם, להציג נתונים ברורים ולנסות לזהות את נקודות החולשה ואת בעיות היעילות כדי לשפר אותן. הגישה השנייה היא ליצור מוטיבציה, כלומר, לתת לעובדים תחושה של אנרגיה והתלהבות כך שירצו מעצמם להשיג יותר.

אליעד מציין שלמעשה, הדרך הנכונה ביותר כוללת את שני ההיבטים גם יחד. הוא מסביר שהבסיס לשיפור ביצועים הוא להבין באופן עמוק יותר את המהות של השאלה. כלומר, כאשר רוצים שעובד יעשה משהו, יש להתמקד בשני דברים עיקריים:
  1. לגרום לעובד לרצות לעשות את העבודה.
  2. לתת לו את הידע והכלים לבצע אותה בפועל.
מבין השניים, אליעד מדגיש שהמוטיבציה (הרצון) חשובה יותר מהידע. זאת מכיוון שברגע שהאדם רוצה לבצע משהו, הוא כבר ימצא דרך להשיג את הידע או את הכלים הדרושים לכך. לעומת זאת, אם לעובד יש ידע אך אין לו רצון, הוא לא יפעל.

כיצד מדידה עלולה לפגוע במוטיבציה של העובדים?

אליעד מסביר שלמרות החשיבות של מדידה ונתונים, יש להיזהר משימוש לא נכון בהם. התמקדות יתר במדדים עלולה לגרום לעובדים להרגיש מוגבלים, קטנים ומנוהלים מדי, וכך לפגוע במוטיבציה שלהם. הוא נותן דוגמה לעובד שמתחילים למדוד לו את התפוקה, וזה גורם לו להרגיש מושפל, כאילו הוא עבד, ולכן הוא מתמרד או הופך להיות "ראש קטן". התוצאה היא הפוכה - במקום לשפר, זה מחליש את הביצועים.

לכן, חשוב מאוד לא רק למדוד, אלא גם לתת לעובד תחושת ערך וסמכות. הכוונה היא לומר לעובד: "זו המטרה שאנחנו רוצים להשיג, תחליט אתה איך לבצע את המשימה". כך העובד מרגיש שהוא בוחר, יוזם ומבטא את עצמו, וזה נותן לו מוטיבציה פנימית גבוהה יותר.

מה המשמעות של לתת סמכות לעובד ואיך זה משפיע על הביצועים?

אליעד מסביר שלתת סמכות לעובד זה למעשה "לשחק משחק" שבו המנהל באמת נמצא מעליו בהיררכיה, אבל נותן לעובד להרגיש שהוא לא מנוהל אלא שותף שווה בקבלת ההחלטות. לדוגמה, במקום להגיד לו בדיוק מה לעשות, שואלים אותו לדעתו: "איך אתה חושב שכדאי לעשות את זה?" כך, העובד מרגיש שמעריכים אותו, שהוא אחראי ובעל יכולת לבחור ולממש את עצמו. זו תחושה שמחזקת את הרצון שלו לעבוד ולהצליח.

יחד עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא תמיד הפתרון. יש מצבים הפוכים, שבהם עובד חושב שהוא יכול לעשות מה שבא לו ומתחיל לזלזל בעבודה. במצב כזה, דווקא יש צורך לקחת ממנו סמכויות, להציב לו גבולות ולהגדיר לו באופן ברור מה נדרש ממנו.

מדוע איזון בין חופש לבין גבולות חשוב כל כך בניהול עובדים?

ההסבר המרכזי שאליעד נותן הוא שהעובד לא בא לעבודה רק כדי לעבוד. הוא עובד כדי להשיג תחושת חופש - שיהיה לו כסף ושהוא יוכל להשתמש בזמן שלו למטרות אחרות. לכן, אם הוא מרגיש מוגבל מדי, הוא יאבד מוטיבציה. מצד שני, אם נותנים לו יותר מדי חופש ולא מציבים לו גבולות ומטרות ברורות, הוא גם עלול לאבד כיוון ולא לעשות את העבודה.

האיזון הנכון הוא להגדיר לו מטרות ברורות מצד אחד, אך מצד שני לאפשר לו מרחב פעולה ותחושת עצמאות כדי שלא ירגיש שהוא רק "עבד". איזון זה יוצר אצל העובד מוטיבציה מתמשכת ואמיתית.

איך להתמודד עם תירוצים של עובדים...
ש: השאלה היא כזאת מה כדאי יותר, תכף אני אציג את הבעיה יש לי קבוצת עובדים אני רוצה לשפר את היעילות שלהם, מה זה יעילות זה אומר שבן אדם.

אליעד: שישיגו את המטרות של החברה בצורה הטובה ביותר.

ש: כן אבל אני מבדיל בין העניין של העבודה זמן העבודה שהם משקיעים.

אליעד: ביחס לכמות התפוקה שהם מביאים בזמן הזה.

ש: זהו בקיצור אז זה זה, אז יש לי שיטה שאומרת תמדוד אותם תמדוד את הזמן תראה מה התפוקה, תעשה סקר כזה תראה להם את הנתון ותמצא את הבעיות לאי היעילות ותשפר מדידה. שיטה שניה אומרת משמע תן להם מוטיבציה תן להם אנרגיות הם כבר ירוצו משם.

אליעד: מה השיטה השלישית?

ש: לא לעשות שום דבר.

אליעד: מה הרביעית?

ש: גם זה וגם זה איזשהו מינון חצי מזה חצי מזה שלושת רבעי מזה רבע מזה, איכשהו באמצע.

אליעד: טוב בפשיטות מה אתה שואל מהתחלה תמקד את השאלה.

ש: מה כדאי יותר האם ללכת בצורה מדעית.

אליעד: לך למהות של השאלה, אתה זוכר מה דברנו יש שאלה לך למהות של השאלה.

ש: כן אבל הנושא איך לגרום לכך שיהיה להם מוטיבציה לעשות תפוקה גדולה יותר, אני צריך לגרום להם שהם ישיגו את הרצונות שלהם וגם את הרצונות של החברה.

אליעד: קודם כל כולם הבינו את השאלה הוא אומר יש לו עובדים הוא אומר מה עדיף, עדיף להתחיל למדוד אותם לפי זה או לתת להם יותר מוטיבציה. עכשיו אוקי מה המהות של השאלה, המהות של השאלה אז יש בן אדם שאתה רוצה לגרום לו לעשות משהו, נכון לך למהות במקום ללכת סחור סחור לך למהות יש מישהו שאתה רוצה לגרום לו לעשות משהו, מה אמורים לעשות כדי לגרום למישהו לעשות משהו שני דברים 1. לגרום לו לרצות לעשות את זה 2. לתת לו את הידע איך לעשות את זה, מה יותר חשוב לרצות אם יהיה לו ידע לא בטוח שהוא יעשה אם יהיה לו רצון הוא יכול להשיג את הידע. הבנת מזה תגזור את התשובה מה הבנת, קודם כל לך למהות קודם כל תבין איך לקחנו את השאלה ולך למהות של השאלה.

ש: אוקי אם אתה רוצה לגרום למישהו לעשות משהו.

אליעד: לא רגע אני רק רוצה להסביר לך איך עברתי בין השאלה למהות של השאלה כי זה חשוב שתבין את המהות. אוקי אז מה אתה מבין?

ש: אני צריך לגרום לו לרצות לעשות את זה כדי שהוא יעשה את זה ואז אם הוא ירצה לעשות את זה ולרכוש את הידע איך לעשות.

אליעד: לא רגע אני מנסה להסביר לך משהו אחר כשאתה שואל את עצמך איך אני גורם להם לעשות משהו לעובדים לעבוד יותר על משהו, תחשוב על זה באופן מופשט יש מישהו שאתה רוצה לגרום לו לעשות משהו. עכשיו מה בן אדם אמור לעשות כדי שיהיה לו כדי שהוא יעשה משהו 1. רצון לעשות 2. ידע לעשות, אם אתה רוצה ולא יודע לא יעבוד אתה יודע ולא רוצה לא יעבוד, אמת?

ש: כן.

אליעד: יפה עכשיו מה יותר חשוב רצון או ידע?

ש: רצון.

אליעד: רצון לא רצון יותר חשוב כי עם רצון אתה יכול להשיג ידע עם ידע אתה לא בהכרח יש לך רצון, לכן פרקטית קודם כל אתה אמור לגרום להם לרצות ברמת המוטיבציה לגרום להם לרצות לעשות את זה שזה בפני עצמה איך ודבר שני אתה אמור לספק להם את הידע איך, כאילו הבוא נמדוד ונבדוק וזה זה אמור לבוא מתוך מקום של בוא נשפר את הידע על העשייה.

ש: זה תנאי ראשוני כדי שידעו.

אליעד: לא זה תנאי שני.

ש: לא, להגיד להם חברה זה הנתון עכשיו בא נראה איפה אנחנו שווים שהם ידעו.

אליעד: נכון אבל מה שצריך לשים לב זה למשהו נוסף, לפעמים כשאתה מתמקד רק באיך לעשות זה דופק להם את המוטיבציה, הבנת לא רק שזה לא עוזר זה עוד מזיק. זאת אומרת אם אתה אומר להם "אני רוצה מדדים כאלה וכאלה ונעשה ככה וככה" הרבה פעמים זה דופק להם את המוטיבציה למה זה גורם להם לעבוד יותר גרוע, למה לא בא נלך למהות למה מה בן אדם צריך כדי לעשות משהו חשק, הנה יפה נתן את התשובה מה בן אדם רוצה להרגיש טוב.

אם אתה מתחיל לעשות לו מדדים הרבה פעמים הוא יתחיל להרגיש שהוא עבד זה משפיל אותו ואז הוא אומר "אוקי אז לא רוצה לעבוד" או מתחיל פתאום להיכנס לך לקטנות או דופק לו את המוטיבציה אבל אם אתה נותן לו סמכות או מה שזה לא יהיה ואתה גם מפקח עליו אז גם זה נותן תחושה של רצון "מעריכים אותי אני רוצה לקבל את זה" כאילו את הערכה זה יעבוד יותר טוב. אני מסביר לך עוד פעם שלפעמים אם אתה נכנס עם העובד עכשיו לדברים קטנים זה יגרום לו לא לרצות לעבוד זה יגרום לו לרצות לעבוד פחות טוב, למה כי ברמה הנפשית אתה פגעת בו.

ש: אוקי אז מה זה סמכות כשאתה אומר סמכות?

אליעד: סכמות זה משחק כשאתה משחק משחק כשאתה אומר לו "אני מעליך אבל בוא עמיד פנים שאני לא מעליך".

ש: מעליך?

אליעד: מעליך "אני מעליך אבל בוא נעמיד פנים שאני לא מעליך", אתה מבין?

ש: לא עדיין לו, מה זה לתת לו סמכות אני רוצה.

אליעד: מה זה לתת לו סמכות?

ש: כן.

אליעד: להסביר לו את התפקיד, אני אסביר לך להסביר לו "תקשיב" לתת לו תחושה שהוא יוזם שהוא יוצא, שהוא ממש את עצמו "תקשיב תחליט איך נוח לך לעשות את זה" במקום להגיד לו "אני רוצה שתעשה ככה וככה" להגיד לו "אוקי אני רוצה שיקרה ככה וככה תחליט אתה איך", "וואלה יש לי אחריות יש לי בחירה, אני בוחר אני יכול לממש את עצמי, יכול לבטא את עצמי" או לשאול אותו "מה אתה חושב שהכי נכון כדי לעשות ככה וככה" אתה מגדיר את המטרה ואתה אומר לו "ואיך אתה חושב שהכי כדאי לעשות את זה" או "תסביר לי מה לדעתך צריך לעשות". כל מיני כאלה אז הוא מרגיש שהוא לא סתם מזיז מX לY הוא עושה עוד דברים.

ש: אוקי.

אליעד: אתה מבין, מה הבנת מה הפרט השני שהבנת בעצם?

ש: הפרט השני שלפעמים אם אני נכנס יותר מדי לנושא של המדידות והדיוקים אז אני פוגע בו.

אליעד: עלול לפגוע בו.

ש: כן עלול לפגוע בו ואז יהיה מצב שהוא אולי לא ירצה לעשות את הדבר וירים ידיים יכול להיות, מצד שני אם אני אומר לו מציג לו את המטרה ונותן לו את הסמכות ולהביא הוא הצעות.

אליעד: זה לא מצד שני זה בנוסף, זה לא סותר זה לא מצב שני.

ש: זה לא סותר אבל אתה אומר אתה מגדיש יותר לתת לו את הסמכות.

אליעד: זה בנוסף על כך, לא כשאומרים משהו מצד שני זה כאילו סותר את הקודם "זה היבט אחד אבל ההפך", בנוסף על כך.

ש: ובנוסף על כך אם אני נותן לו את הסמכות לפתור את הבעיה בעצמו, להציג לו מטרה ולהגיד לו שהוא יכול לעשות את זה.

אליעד: אז בעצם יצרת לו עוד אינטרס חוץ מזה במשכורת שהוא מקבל גם יצרת לו אינטרס של תחושה של ערך שאם הוא ימלא את זה הוא בעצם יוכיח שהוא יכול כל מיני דברים כאלה.

ש: למרות שזה במסגרת התפקיד שלו.

אליעד: אז מה אבל יש לו עוד אינטרס הוא לא רוצה רק כסף הוא רוצה גם כבוד ערך כל מיני כאלה. עכשיו מה כן מה מצד שני לא בנוסף מה מצד שני, מצד שני יש את ההפך שיש מקרים שזה הפוך שיש עובד שמזלזל בעבודה ושמה צריך לדעת להוריד ממנו סמכויות ולהגדיר לו מה לעשות, זה לא תמיד נכון שאתה רק צריך לתת לו עוד סמכויות ולפרגן לו לאגו וזה כי לפעמים הוא יכול לזלזל להגיד "כן אני אזלזל" מסיבות כאלה ואחרות. לפעמים זה תהליך הפוך שיש "מנהל" שהוא חושב שהוא מנהל שהוא לא נמדד בשום מדד ואז מנהל והוא עושה מה שבא לו והוא מתבטא, ואז אתה צריך להסביר לו "תקשיב אתה לא מנהל אתה עבד, אתה עובד פה" ולהגדיר לו "תקשיב יש יעד כזה וכזה ככה וככה".

עכשיו צריך לדעת לשחק עם שניהם למה כי העבודה זה שני פרמטרים מצד אחד מה פה ה קאטצ' הוא עובד למה בן אדם עובד בכלל, למה הוא עובד מלכתחילה מה ההיגיון של לעבוד, למה בן אדם עובד כדי להיות חופשי הוא רוצה שיהיה לו את החופש לקנות ככה וככה ואז הוא אומר "אני מוכן לעבוד פה כדי שיהיה לי את החופש להיות שם", נכון אז קודם כל שתבין שכשאתה מדבר עם עובד אתה מדבר עם בן אדם שיש לו תסביך כמו כל בן אדם, למה אתה עובד גם מאותה סיבה שאתה עובד אתה עובד כדי לא לעבוד ולמה אתה עובד כדי שיהיה לך מספיק כסף שתוכל לא לעבוד נכון?

ש: לא במצב שלי אבל לא משנה.

אליעד: לא, ברמת העיקרון אתה גם עובד כדי להגיע למצב שלא תצטרך לעבוד, אז מה אתה רוצה יותר לעבוד או לא לעבוד?

ש: לא לעבוד.

אליעד: אתה מבין יפה אז עכשיו אז מצד אחד אם בן אדם יותר מדי ירצה את החופש אז הוא לא יעבוד מצד שני אם הוא יותר מדי ירגיש שהוא עבד הוא גם לא יעבוד כי הוא עובד בשביל להיות בחופש, זאת אומרת לכאורה אתה אומר הוא בא לפה כדי לעבוד אז מה הבעיה אני אגיד לו מה לעשות והוא יעבוד, מה שאתה שוכח לפעמים זה שהוא לא בא כדי לעבוד הוא בא כדי להרגיש שהוא חופשי בדברים אחרים אבל הוא לא באמת בא בשביל לעבוד אם הוא היה בא בשביל לעבוד אם זה נגיד רובוט לדוגמה היה, הרובוט ככל שתגדיר לו יותר טוב יותר טוב למה כי הוא בא בשביל לעבוד נטו הוא בא אין לו מטרה נוספת מחוץ מלעבוד אבל בן אדם הוא לא בא בשביל לעבוד הוא בא בשביל לקבל את הכסף ולבלות בכלל לעשות משהו אחר.

לכן כשאתה נותן לו את החופש ואת הסמכותיות וכו' אתה בעצם נותן לו עוד מוטיבציה למה שהוא מנסה להשיג באמצעות העבודה אבל צריך לשים לב שזה לא יהיה על חשבון העבודה, רגע ולכן אתה צריך להיות מודע לשני הצדדים האלה לשני ההיבטים האלה לדעת שהבן אדם שמולך גם צריך להגדיר לו מה לעשות כדי שהוא יעבוד בצורה מוגדרת אבל גם צריך לתת לו חופש כדי שהוא לא ירגיש יותר מדי שהוא עובד ואז הוא לא ירצה לעבוד ולדעת לתמרן עם זה צריך לשים לב לשני הדברים.

ש: אוקי בא נניח שאני אגיד לו אוקי יש לך את הסמכות ואתה האדם שיכול לפתור את הבעיה הזאת בצורה שזה אתגר לא קטן, אז הוא יגיד לי אני לא יודע אני לא טוב אני לא יודע איך לעשות את זה, אין לי את הזמן זה שטויות.

אליעד: לא אז רגע כל אחד בפני עצמו מה זאת אומרת אין לי את הזמן את הזמן של מה, למה הוא עושה דברים אחרים באותו זמן?

ש: "במקום להתמקד בזה שזה יותר חשוב עכשיו אתה נותן לי לעשות תוכניות עבודה וגרפים וכל מיני דברים".

אליעד: לא הבנתי אתה באמת נותן לו לעשות גרפים במקום לעבוד?

ש: לא זה התירוץ שהוא יכול להגיד לי.

אליעד: אבל קודם כל אתה הבאת רשימה של תירוצים בא נעבור אחד אחד, אוקי בא נעבור אחד אחד אתה רוצה שנרשום את הרשימה, מה הרשימה אומרת 1. אין לי זמן 2. זה שטויות נכון?

ש: "זה שטויות זה לא הדבר החשוב עכשיו".

אליעד: מה עוד הוא אמר "אין לי ידע איך לעשות את זה, אני לא יודע איך".

ש: לא הוא לא אומר אין לי ידע אבל "לוקח לי המון זמן עד שאני מוציא את הנתונים".

אליעד: זה עוד פעם על רובריקה של "אין לי זמן", אוקי זה התירוצים או שיש עוד תירוצים?

ש: זה העיקריים כן.

אליעד: אז מה העיקריים?

ש: הראשון "לוקח לי המון זמן אין לי זמן להתעסק עם הדבר הזה" זה המניח הראשון.

אליעד: שזה גם קשור לשני וזה נובע מהשני כי הוא אומר, ומה השני?

ש: השני "זה לא הדבר הכי חשוב עכשיו לעשות יש הרבה עבודה".

אליעד: אוקי ואני מסכים איתו אני מסכים גם איתו, אני אסביר לך משהו תסתכל המקרה הזה שהעובד אומר לך "תראה אין לי זמן" קודם כל זה תלוי בזה שהוא חושב שזה לא חשוב כי אם הוא היה חושב שזה חשוב אז הוא היה מבין שזה חשוב. עכשיו "הכשל" שלך הוא בזה שאתה אומר לו מה לעשות ואתה לא מסביר לו מה המטרה של הדבר.

ש: כל מה שאמרתי לו עד עכשיו.

אליעד: אתה הבנת מה אני אמרתי?

ש: כן שניה אבל אני לא אומר לו, אני אומר לו אני רוצה למדוד את זה זה הכל אין לי אפילו נתון אז קודם כל בוא נמדוד מה המצב.

אליעד: לא מה פספסת פה את הלמה.

ש: אבל זה ברור למה.

אליעד: לא זה לא ברור לבן אדם זה לא ברור, אז הוא שכח או שהוא שכח או שהוא מאוים מזה, או שהוא שכח או שהוא רוצה לשכוח. כשאתה אומר למישהו בוא נמדוד יש שני מצבים אחד הוא אומר "רגע אם הוא ימדוד הוא יגלה שאני לא בסדר אחר כך הוא יציק לי ויגיד לי שהוא רוצה יותר אני אגיד לו שאי אפשר למדוד" זאת אפשרות אחת צריך לראות מה עושים איתה, אפשרות שניה שהוא לא מבין למדוד, למה אתה רוצה למדוד?

ש: כי זה לא פעם ראשונה שהסברתי לו הוא יודע, זה התחיל מדבר מאוד בסיסי שצריכה להיות תוכנית עבודה.

אליעד: תקשיב אם אתה אומר למישהו "אני רוצה שנמדוד".

ש: לא זה לא המשפט הראשון, המשפט הראשון שאני אומר צריכים להתייעל למה ככה נרוויח יותר כסף, למה יהיה טוב יותר לכולנו.

אליעד: יפה עם זה הוא מסכים, הוא מסכים עם זה הוא אומר לך נכון?

ש: עם זה הוא מסכים.

אליעד: יפה ואז אתה אומר משהו ואז הוא מתחיל לתרץ לך תירוצים.

ש: השלב הבא זה בוא נבנה תוכנית עבודה מסודרת.

אליעד: שזה אתה אומר זה לא הוא אומר.

ש: הוא אומר לא יש איזו תוכנית עבודה.

אליעד: אני מסביר לך מה הבעיה תבין רוב האנשים בעולם רוצים שיהיה להם הרבה כסף אבל רוב האנשים בעולם לא מוכנים לעבוד בשביל זה, נכון כולם רוצים הרבה דברים ולא מוכנים להתאמץ אתה אומר לו "תקשיב אתה יודע אנחנו להתייעל שנוכל לתת לך עוד כסף" הוא אומר "בסדר לך לשם תייעל אותו שם ומה שהוא ירוויח תביא לי" אתה אומר לו "אוקי אבל אתה גם צריך להתאמץ" הוא אומר לך "לא עזוב". כשאתה אומר לו יש לי מטרה שנרוויח יותר כסף ברור שהוא יסכים איתך כשאתה אומר לו "תקשיב צריך לעשות תוכנית עבודה" מה זאת תוכנית עבודה זה בעצם צריך לצמצם אותו, צריך לתת לו תחושה של צמצום.

ש: אבל למי את הכסף להרוויח אתה לא אומר שאתה גם תקבל מהרווח.

אליעד: לא הוא אומר בהנחה שהוא אומר בהנחה שזה המצב, לא באמת אל תכעס תקשיב רגע אתה לא מכיר את הסיפור נניח שהוא אומר בסדר.

ש: זה גם כן בעיה כאילו הוא באמת ידע כמה הוא יקבל מהרווח.

אליעד: לא משנה בא נתקדם רגע אחד, עוד פעם נניח שזה מנהל שמרוויח כסף לפי אחוזים מהמחלקה בסדר הוא מרוויח כסף לפי אחוזים מהמחלקה כבר יש לו אחוזים קבוע, בסדר יש לו כבר קבוע אחוזים אבל הוא לא רוצה להתאמץ יותר. עכשיו אני מסביר לך משהו תקשיב יש לו את השגרה שלו יש לו את מה שהוא...
החלטה שטויות למה אתה עובד המקום לייצר הכנסה בוס חוסר הבנה אז מה אם אני רוצה לנהל עובד זמן ומקום יעוץ איך ליצור מוטיבציה אצל עובדים אינטרס אינטרס של עובדים אינטרסים ארגון הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך ילדים יועץ ילד ילדה ילדים יעוץ יעוץ ארגוני יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים יעוץ ניהולי לגרום לילד לגרום לילדים לגרום לעובדים להשפיע להשפיע על עובדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים ליצור ליצור מוטיבציה ליצור מוטיבציה אצל עובדים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לשכנע לשכנע ילד לשכנע ילדים לשכנע עובד לשכנע עובדים מוטיבציה מוטיבציה אצל עובדים מוטיבציה בעבודה מחנך מחנכים מנהל מתי לנהל את העובד ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עבודה עובד עובדים שכנוע שכנוע עובדים
אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?!
... - חלק 15 - רצון לקבל רצון להשפיע, אצל הבורא נבראים?! טיעון: לבורא (אלוהים) יש אך ורק רצון להשפיע לנברא יש גם רצון להשפיע + רצון לקבל האושר הוא כאשר האדם הנברא הופך את הרצון שלו לקבל לרצון להשפיע. אז נוצרת השתוות עם הבורא = גאולה ... גם לבורא יש רצון לקבל. אם לא היה לבורא רצון לקבל, הרי שהוא לא היה בעל רצון כלשהו וממילא הוא לא היה בורא את הבריאה. נחדד: אין רצון להשפיע ללא רצון לקבל! כל רצון ולא משנה ... יוגדר, הרי שהוא נובע בראש ובראשונה מרצון לקבל. רצון = חיסרון = תחושת חסר אישית = רצון לקבל סיפוק על ידי מילוי הרצון. הביטוי רצון להשפיע, הוא ביטוי מוטעה שמורכב מ - 2 רבדים שונים. רצון + להשפיע. רצון = מבטא את החסר את הרצון לשלמות את הרצון להגיע לסיפוק דהיינו, הרצון לקבל. להשפיע = הצורה הגשמית מעשית של הרצון לקבל. זא ההשפעה היא הפעולה היא ההגדרה של הרצון, דהיינו, הרצון הוא להשפיע לאכול לאהוב לדבר וכיוב. רצון להשפיע פירושו צורה כלשהי של רצון = צורה ... נסתכל על הדבר, רצון מעצם הגדרתו משמעותו היא לקבל, דהיינו, רצון לקבל. התכלית של הגשמת רצון באשר הוא היא לקבל, גם אם מדובר ברצון להשפיע. הלהשפיע רק מגדיר את הרצון. במקום רצון לאכול לשמוח להיות מאושר, במקום זאת הוגדר רצון להשפיע. אך זה אינו משנה את מהות הרצון ... וכיוב). מעשה הבריאה עצמו הוא עצמו מבטא רצון לקבל, מאחר שכל רצון הוא מבטא חסר ורצון לקבל. גם אם הרצון לקבל בא לידי ביטוי ברצון להשפיע, עדיין זהו רצון לקבל. 3 - בנוסף יש ... אינו יכול לקבל הטבה מאת הנבראים, כי בכל מקרה הוא זה שצריך לתת את ההטבה לעצמו באמצעותם, הרי שזה עצמו גם שולל את הרעיון של הרצון להשפיע. משום שגם על הרצון להשפיע אפשר לומר שהוא אינו אפשרי, מאחר שהנבראים הם אינם ישות עצמאית, אלא הם לא יותר מאשר בובות על חוט וכיוב, וממילא אין משמעות אמיתית לישותם, וממילא לא ממש ניתן להשפיע ולתת להם הטבה כלשהי. וכמובן שקיימת גם בעיה חמורה יותר, והיא שהרצון להשפיע יוצר את ההכרח שהבורא יגרום לנברא להרגיש חסר ורע כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו הטבה. וזה כמובן דבר אבסורדי שהוא חסר משמעות לחלוטין. הדבר דומה לראובן שפוצע את חברו שמעון, כדי שהוא ראובן יהיה מסוגל להציל חברו שמעון ולעזור לו. כמובן שרצון להשפיע כזה הוא מטופש לחלוטין ואין כאן שום רצון להשפיע אמיתי, משום שכדי להשפיע הבורא ראשית כל צריך לברוא נברא עם חסר כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו. כך שמצד האמת כל הרעיון של הרצון להשפיע הוא מטופש, כי מצד אחד הבורא גורם ... הערה נוספת: גם הלוגיקה כי התכלית היא להגיע להשתוות צורה עם הבורא, גם היא אינה נכונה. יתכן כי אדרבה, התכלית היא לבטל את הרצון להשפיע ולהישאר רק עם הרצון לקבל. ראה בהרחבה כאן: מהי תכלית הבריאה ?. הערה נוספת: קיימת גם האפשרות להגדיר כל רצון כרצון להשפיע. זא אין דרך להוכיח כי לאדם קיים רצון להשפיע. אם רוצים, אפשרי להגדיר ולהוכיח כי הרצון של האדם הוא אך ורק להשפיע וכי אין לאדם רצון לקבל. זא אם אפשר ... הוא צריך לברוא חסר, וזו כמובן אינה נתינה כנל. ואכ לבורא יש רק רצון לקבל, גם אם הוא אינו מסוגל למלא את רצונו. אך לנברא יש גם רצון להשפיע, משום שהנברא מסוגל להשפיע הטבה באמת, כי הוא הרי נפרד ממהותו ... את האגו העצמי שלו, כדי שכך הוא יוכל יותר לקבל הטבה מתמדת כמו הבורא. ונקודה נוספת: גם אם האדם ממיר את הרצון שלו לקבל לרצון שלו להשפיע, הרי שגם זה עצמו נובע מהרצון לקבל ...
תת מודע - מהו התת מודע? איך עובד התת מודע? איך להשפיע על התת מודע?
... מודע - מהו התת מודע? איך עובד התת מודע? איך להשפיע על התת מודע? תת מודע. התת מודע של האדם = רובד המודעות הפנימי של האדם. תת המודע = אני = תודעה = נשמה = נפש = רוח = הקול הפנימי = הרצון הפנימי לדוגמה: התודעה של האדם ...
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
... לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר? האם קיימים באמת רצון לקבל ורצון להשפיע? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא המיתוס של חכמת הקבלה בנושא של רצון לקבל, רצון להשפיע, הבורא והנבראים. הוא פותח בהסבר על השטות הבסיסית לדבריו, הקשורה להפרדה בין רצון לקבל לבין רצון להשפיע. על פי המיתוס הקבלי, האלוהים, שהוא כביכול הבורא, מאושר משום שהוא רוצה רק לתת, להשפיע, ואילו האדם, שהוא הנברא, סובל משום שהוא רוצה רק לקבל, כלומר, למלא את רצונותיו האישיים, מה שנקרא אגו. אליעד מבהיר שכל התפיסה הזו מוטעית מהיסוד, והוא טוען כי אין הבדל מהותי בין רצון להשפיע לרצון לקבל. לפי הסברו, כל רצון להשפיע הוא בעצם גם רצון לקבל, כי מי שמשפיע למעשה רוצה להפיק הנאה מעצם ההשפעה שלו, ולכן הוא מקבל הנאה מכך שהוא ממלא את רצונו להשפיע. הוא מדגיש שגם אם נניח כי הבורא קיים, הבורא לכאורה רוצה לתת כי הוא עצמו מקבל מכך סיפוק והנאה. כך יוצא שלמעשה, כל רצון הוא רצון לקבל. הסבר נוסף ... על התמונה באופן הפוך: כל רצון לקבל הוא בעצם רצון להשפיע. האדם שרוצה לקבל הנאה, למעשה רוצה לתת סיפוק והנאה לאגו שלו, לרצונות שלו, שהם בעצם הנבראים שלו. בדיוק כפי שהבורא ממלא את רצונותיו שלו כאשר הוא ... פעם לא הצליח להפוך את הרצון שלו מרצון לקבל לרצון להשפיע באופן מוחלט. לדבריו, אילו היה מצליח בכך, היה מגלה שגם רצון להשפיע אינו מוביל לאושר מוחלט, אלא רק לתסכול ולסבל נוסף, משום שכל ישות שיש לה רצון כלשהו לעולם תסבול. מדוע לפי הקבלה יש סבל בעולם? אליעד מסביר שבקבלה ... היא משום שהוא עצמו סבל. ההוכחה הפשוטה לכך היא העובדה שאם לבורא היה טוב באמת, הוא לא היה מרגיש צורך ליצור עולם או ברואים חדשים. אם היה קיים מצב של שלמות לפני הבריאה, לא היה צורך לשנות אותו, ולכן הבריאה היא ראיה לכך שהבורא לא היה מאושר בשלמותו לפני ... קרוב יותר אליו, או אפילו כחלק ממנו. עצם העובדה שהבורא יצר את האדם נפרד ומרוחק ממנו מעידה כי הוא רוצה בדיוק את ההיפך - שהאדם יהיה רחוק ממנו. לכן, כל הניסיון של האדם להתקרב לבורא הוא מיותר ... ללמד אנשים איך להפוך את רצונם מרצון לקבל לרצון להשפיע. הוא מצהיר שברור לו לחלוטין כי אותם אנשים לא באמת הצליחו בכך בעצמם, ולכן גם לא יכולים לעזור לאחרים. מי שהיה מצליח לשנות את טבע רצונו היה מבין ... ולהגיע לשכל אמיתי וחיים טובים באמת. מהו רצון להשפיע? רצון לקבל או לתת? האם הבורא מאושר? מה השקר בחכמת הקבלה? האם השתוות הצורה אפשרית? למה האדם באמת סובל? מהי האמת לפי אליעד כהן? ...
רצון לתת / רצון להשפיע - השטן, שמתחזה לאלוהים - מי רוצה לסבול כמו השטן?
... לתת רצון להשפיע - השטן, שמתחזה לאלוהים - מי ... לכך שהאדם מרגיש תמיד חיסרון, הוא בכך שהאדם ימיר את הרצון שלו לקבל הנאה, ברצון להשפיע ולתת הנאה לאחרים. ונדמה להם בטעות, שמי שיהיה לו רק רצון לתת ולהשפיע לאחרים, הוא יחווה את השלמות ... ושאחראי לכל מה שקורה, ושכלפי חוץ נראה כאילו הוא אלוהים אמיתי, שדרכו רק לתת ולהשפיע. למרות שבאמת הוא אלוהים ... שלו לקבל הנאה. ורק כלפי חוץ, הרצון הזה שהוא סבל מתמיד, הוא נראה כאילו הוא רצון להשפיע ולתת הנאה, למרות שבאמת, הוא סבל אמיתי, שכולו אך ורק סבל. כי רצון להשפיע, הוא רצון ותחושת חיסרון, בדיוק כמו רצון לקבל. ורצון להשפיע גם הוא צורה של רצון, שהוא ... הזמן פעולות, תמיד ללא כל הפסקה. כי מי שלא אחראי לכל מה שקורה, הוא דווקא המלך, שעובדים עבורו. כי אלוהים ... ושום רצון כלל, אלא רק שלמות של אמת. אבל אצל אלוהים שקרי שמתחזה לאלוהים אמיתי, הוא עובד קשה מאוד כל הזמן ובכל ... מהנתינה שלהם. והם ככ מסכנים, שהם מנסים לשקר את עצמם, שטוב להם מכך שיש להם רצון להשפיע ולתת. והם לא מבינים את האמת ... רצון באשר הוא, הוא חיסרון. ואם הם יודו שכל רצון הוא חיסרון, אכ תתגלה האמת, שהם עובדי האלוהים השקרי. ולכן הם ...
צדקה, נתינה, כסף, תרומה כספית, לתרום כסף, הכרת הטוב, להכיר תודה, להשפיע, תאוות ממון, עבודה, אחדות המהות והצורה
צדקה, נתינה, כסף, תרומה כספית, לתרום כסף, הכרת הטוב, להכיר תודה, להשפיע, תאוות ממון, עבודה, אחדות המהות והצורה
... נתינה, כסף, תרומה כספית, לתרום כסף, הכרת הטוב, להכיר תודה, להשפיע, תאוות ממון, עבודה, אחדות המהות והצורה האם כשאתה נותן צדקה אתה באמת מאבד משהו? כשבן אדם נותן כסף לצדקה, ברמת ההיגיון ... החופש הפנימי, ההבנה שהוא לא תלוי בכסף. מדוע אנשים סובלים מהתלות בכסף? רוב האנשים סובלים מתלות בכסף משתי סיבות עיקריות: סובלים כאשר אין להם מספיק כסף. סובלים כאשר הם עובדים כדי להשיג כסף, כי הם מרגישים שהם חייבים לעבוד קשה. אדם מתייסר מהמחשבה שעליו לעבוד קשה, ואז הוא עוד יותר מתקשה לשחרר את הכסף שעליו עבד. אך כשאדם נותן כסף לאחרים, הוא בעצם מנטרל את התלות ... כסף כדי שיעזור לך, כך שאתה הוא המרוויח הגדול ביותר מהנתינה הזו. מהי המדרגה הגבוהה ביותר של נתינה לפי רבי נחמן? אליעד מציג שלוש דרגות של יחסי האדם לכסף: האדם הפשוט - עובד כדי שיהיה לו כסף ומפחד לאבד אותו. דרגת ביטחון - אדם שחי מתוך אמונה שמחר יהיה בסדר, ולכן הוא נותן את כל מה שיש לו היום ואינו מפחד. הדרגה הגבוהה ביותר - האדם שחי עם כסף, חוסך ועובד, אך בתחושה פנימית עמוקה שאין הבדל בין יש לאין, ולכן הוא לגמרי משוחרר מהתלות בכסף. רבי נחמן אומר שזו ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה ... אחר. האדם נהנה ממין יותר מהרבה דברים אחרים, אבל זה לא בגלל המין עצמו, אלא בגלל התחושה והחוויה שהמין מספק. הוא מדגיש שגם ילדים קטנים, למשל, אינם נהנים ממין כי הם ... את ההיגיון של החיים. הוא מסביר זאת דרך דוגמאות מתוך הסיפור עצמו. למשל, כשהחתול נעלם ומשאיר אחריו רק חיוך, זה ממחיש את העובדה שאנחנו רואים רק את העקבות של מהות אמיתית ולא ... אותו. ברגע שאדם מתעורר מהחלום, הוא מבין שבעצם הוא היה השולט והיוצר של כל מה שקרה לו. מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? אליעד מדבר על שני רצונות עיקריים: רצון לקבל ורצון להשפיע. הרצון לקבל הוא הרצון האנושי הרגיל לסיפוק עצמי, להנאה אישית, ואילו הרצון להשפיע הוא הרצון לתת לאחרים או להתמסר למשהו מעבר ... האנושי נובע מהתלות ברצון לקבל, כי ברגע שהאדם לא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא סובל. לעומת זאת, אם האדם עובר למצב של רצון להשפיע, הוא חופשי מסבל, כי הוא לא תלוי יותר במה שהוא מקבל, אלא בתחושה הפנימית שלו של נתינה ואחדות. אבל הוא מדגיש שהרצון להשפיע האמיתי הוא קשה מאוד להשגה. הרבה אנשים מנסים להגיע לרצון להשפיע, אבל הם לא באמת מצליחים כי בפועל הם עדיין תלויים בתחושות חיצוניות של סיפוק והכרה. רצון להשפיע אמיתי הוא מצב שבו האדם מתמלא בתחושת אושר מתוך ... באמת אם אלוהים קיים, או מה המהות של קיום, לפני שהוא שואל למה הדברים הם כפי שהם. מה המשמעות של קדושת החיים ולמה מביאים ילדים לעולם? אליעד מסביר שאנשים חוגגים ימי הולדת ונותנים משמעות לחיים, כי הם רוצים להצדיק לעצמם את המאמץ והקושי שהם חווים. הם מביאים ילדים לעולם כי הם מרגישים חוסר משמעות ורוצים להשאיר משהו אחריהם. אנשים מנסים למלא את הריקנות והדיכאון הפנימי באמצעות ילדים, עבודה, כסף ופעולות שונות, אך בפועל הם ממשיכים להרגיש ... עצמן, אלא בהבנה עמוקה של המהות. אם האדם יבין שהחיים שלו נועדו לחקור ולהבין את המציאות, הוא לא ירגיש צורך בתירוצים כמו ילדים או כסף כדי להצדיק את הקיום שלו. לסיום, ... לחוות סיפוק ואושר בלי תלות בדבר. מה המטרה של מין? איך לחוות הנאה בלי תלות חיצונית? מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? איך להרגיש משמעות בלי ילדים וכסף? איך להגיע לרצון להשפיע אמיתי? למה האדם מחפש משמעות לחיים? האם החיים הם ... מעניין, בגלל החוויה שיש בו. מה שבאמת מעניין את האדם, זה ליהנות. במין יש יותר הנאה, מאשר בדברים אחרים. ולא כולם, למשל ילדים קטנים לא נהנים מזה. בגיל מסוים ... הולדת, זה ממש שיגעון רציני. אם אתה רוצה לבלות, לך תבלה, מדוע אתה צריך תירוץ? למה האדם חוגג יום הולדת? לאדם רע בחיים, הוא עובד, עובד, עובד ויודע שבסוף ימות ולכן רע לו. אז הוא משקר את עצמו ואומר, למה אני עובד? כי החיים זה דבר קדוש, כי למעשה היום הולדת ... קיים לנצח, אז אתה יודע שאתה חי לנצח, אז בכלל מה יש לחגוג יום הולדת? אבל אנשים אוהבים לחגוג כל שינוי. למשל הורים מביאים ילד, והם יודעים שהחיים זה לא משהו, אז הם ... הזה, אז את בבעיה חמורה ביותר. אם אתה יודע שאתה בתוך חלום, ויודע שאתה הוא זה שחולם את החלום, אז ממה יש לפחד? האדם מביא ילדים בגלל שהוא אומלל, אבל אם אתה מביא ילדים בגלל שאתה חכם, אז זה משהו אחר. אתה מביא ילדים כמו שאלוהים ברא את העולם. גם אלוהים ברא ילדים, אבל אלוהים יודע מה הוא עושה, ולכן צריך להביא ילדים כמו אלוהים. רבי נחמן אומר שלהביא
קבלה, חכמת הקבלה, רצון להשפיע, רצון לקבל, יהדות, אלוהים, התורה, משה רבנו, מהות הבורא, האלוהים שאתה, הבחירה החופשית
... חכמת הקבלה, רצון להשפיע, רצון לקבל, יהדות, אלוהים, התורה, משה רבנו, מהות הבורא, האלוהים שאתה, הבחירה החופשית מדוע האדם סובל וכיצד מתמודדים נכון עם סבל? אליעד כהן פותח בשיחה על בעיית הסבל האנושי, ומתחיל בשאלה שמטרידה רבים - כיצד ניתן להתנתק מסבל שמפריע להתנהלות תקינה של החיים? הוא מתייחס לאדם ששואל אותו על הדרך להתנתק מהסבל הראשוני שמפריע לו לחשוב בבהירות, לתפקד ולנהל את חייו. אליעד מיד מתקן את השואל ומציין שהבעיה היא לא בעצם קיומו של הסבל, אלא דווקא בחוסר היכולת של האדם לתפקד במצבים שבהם הוא סובל. אליעד מדגים ... עצמה. עליו להיכנס לעומק של עצמו, לברר מה באמת מפריע לו, מה באמת הוא מחפש, ורק אחרי שהבעיה מוגדרת בצורה ברורה וחדה, הוא יוכל לגשת לפתרון. האם הרצון להשפיע הוא פתרון אמיתי לסבל? אליעד מתייחס לעקרונות של חכמת הקבלה, ובעיקר לשני המושגים המרכזיים: רצון להשפיע ורצון לקבל. לפי הקבלה, מטרת האדם היא לעבור ממצב של רצון לקבל (לקחת, ליהנות לעצמו), למצב של רצון להשפיע (לתת לאחרים ולהיטיב). אך אליעד טוען שהגישה הזו, למרות שהיא נשמעת גבוהה ואצילית, לא באמת מביאה את האדם לפתרון של הסבל. הוא מדגיש שרצון להשפיע מוחלט - מצב בו האדם מתנתק לחלוטין מרצונותיו האישיים ופועל רק למען האחרים - דווקא יוצר מצב של ריקנות גדולה מאוד. האדם לכאורה מתמלא מכך שהוא נותן לאחרים, אבל למעשה הוא רק מתרוקן יותר ויותר ממשמעות פנימית. אליעד מדגים זאת דרך הרעיון של אלוהים: אם אלוהים הוא רק רצון להשפיע, כלומר, רק טוב ונתינה אינסופית, הרי שאין לו שום משמעות פנימית. נתינה ללא שום משמעות אישית הופכת לסוג של ריקנות אינסופית. לכן, גם הרצון להשפיע וגם הרצון לקבל אינם פתרונות אמיתיים לבעיית הסבל. האם אלוהים טוב או רע, ומהי המשמעות של הטוב והרע? אליעד מתייחס למושגים של טוב ורע, בעיקר כפי שהם ... מסוכנת, מפני שהיא יוצרת מרדף אינסופי אחרי טוב שאינו מגיע לעולם. אם אלוהים היה באמת אינסופי ומושלם, הוא היה יכול לברוא מציאות טובה ללא צורך ברע. העובדה שהרע קיים באופן מוחשי וקבוע מוכיחה שאלוהים אינו רק טוב. לדעתו, האמת היא שאלוהים עושה גם טוב וגם רע. האדם צריך לקבל את הרע כמו שהוא מקבל את הטוב, ... ברעיונות שגויים, הוא ממשיך לחוות סבל, בעיות, תסכול ובלבול. הבחירה האמיתית היא ההחלטה של האדם לחקור את עצמו באמת, להבין את הרצון שלו עד הסוף, ולגלות מי מנהל אותו באמת. מהו הפתרון האמיתי לסבל האנושי? הפתרון האמיתי לסבל, לפי אליעד, הוא פשוט מאוד ומורכב בעת ובעונה אחת: על האדם לבדוק באמת ובכנות מדוע הוא ... על כל האמונות, הרעיונות וההנחות שלו לגבי העולם, אלוהים והמציאות, הוא יוכל לחוות את עצמו באמת, ולהשתחרר מהסבל באופן מוחלט. איך להשתחרר מסבל נפשי? רצון להשפיע מול רצון לקבל האם אלוהים הוא טוב או רע? מהי מטרת הבריאה? איך להגיע לחופש מוחלט מסבל? מהי הבחירה החופשית של האדם? איך לחקור את הרצון שלי? מהו מקור הסבל ואיך להתמודד איתו? אליעד כהן פותח את הנושא בדיון על הקשר שבין סבל לניהול החיים. אדם שואל כיצד הוא יכול להתנתק מהסבל שמפריע לו להתנהל. אליעד מחדד מיד את השאלה, ומסביר שלמעשה האדם לא רוצה להתנתק מהסבל, אלא רוצה לדעת כיצד להתנהל איתו. כלומר, הבעיה היא לא בעצם קיומו של הסבל, אלא בחוסר היכולת להתנהל במצב של סבל. לפי אליעד, אם היה ניתן להתנהל בקלות גם במצבים של סבל, הבעיה כלל לא הייתה מתעוררת. הדוגמה שהוא מביא להמחשה היא של אדם הסובל מכאב ראש שמונע ממנו לחשוב ולהתרכז. הוא שואל את האדם: ... לא יודע להגדיר מה החוסר הזה. האדם מנסה להשלים חוסר שהוא אינו מבין אותו בעצמו, וכך נוצר מצב של בלבול, תסכול ובזבוז זמן ואנרגיה. מה המשמעות של רצון להשפיע ורצון לקבל? אליעד מדבר על מושגים מהקבלה - רצון להשפיע ורצון לקבל. לדעתו, גם רצון להשפיע וגם רצון לקבל בסופו של דבר לא פותרים את בעיית הסבל. הוא טוען שגם אנשים שהגיעו למצב של רצון להשפיע מוחלט - כלומר, כאלה שמטרתם היחידה היא לעשות טוב לאחרים - אינם בהכרח מאושרים יותר. הוא מסביר שברצון להשפיע המוחלט יש סוג של ריקנות, כי האדם כל הזמן משפיע ומשפיע, אבל מאבד את המשמעות הפנימית שלו. בסופו של דבר, אדם כזה יכול להיות אפילו ריקני יותר מאדם ... של התבוננות פנימית אמיתית, ללא התחמקויות וללא הצדקות. רק כשאדם יגיע לשאלה הבסיסית והכנה ביותר של מדוע אני רוצה את מה שאני רוצה, הוא יוכל להבין מי באמת מנהל את הרצון שלו. בסופו של דבר, לפי אליעד, אדם יכול להגיע לחוויה שלמה ואמיתית של עצמו רק כשהוא יוותר על כל האמונות וההנחות שלו, כולל האמונה באלוהים, בקבלה, בתורה ובכל תפיסה רוחנית אחרת. רק אז, כשהוא נקי לחלוטין, הוא יוכל לראות את המציאות באמת. מהו רצון להשפיע? איך להתמודד עם סבל? האם אלוהים טוב או רע? מהי משמעות החיים? מהי הבחירה החופשית? מי מנהל את הרצון שלי? האם יש מטרה לבריאה? ...
משחק החיים, פירוק הנפרדות על ידי שאלות, רצון להשפיע או לקבל, לבחור את הקיום והרצון של עצמך, השמדה עצמית
משחק החיים, פירוק הנפרדות על ידי שאלות, רצון להשפיע או לקבל, לבחור את הקיום והרצון של עצמך, השמדה עצמית
... הנפרדות על ידי שאלות, רצון להשפיע או לקבל, לבחור את הקיום והרצון של עצמך, השמדה עצמית איך להבין את משחק החיים ולפרק את חוויית הנפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן עוסק בשיחה עמוקה ומפורטת על מהות החיים כמשחק, ... שלו. לכן, האדם הוא לא זה שמנהל את המשחק, אלא הוא מופעל על ידי משהו גדול ממנו. אליעד משתמש בדוגמה של כפתור כיבוי של המציאות או של הרצון, ומסביר שאם האדם היה יודע איפה הכפתור הזה, הוא היה יכול לכבות את ... מה הקשר בין הרצון לקבל והרצון להשפיע לסבל האנושי? אליעד מתייחס בהרחבה גם לעניין של הרצון לקבל מול הרצון להשפיע. הוא מסביר שבני אדם מתבלבלים וחושבים שהבעיה היא ברצון לקבל, ושאם יהיו רק ברצון להשפיע, הם יהיו מאושרים. הוא מחדד ואומר שזה לא נכון, משום שכל רצון הוא חיסרון, לא משנה אם הוא רצון לקבל או רצון להשפיע . אם האדם רוצה להשפיע, הוא תלוי במישהו אחר שיקבל את ההשפעה שלו, ואם האדם רוצה לקבל, הוא תלוי במישהו שייתן לו. בשני המקרים האדם אינו חופשי, ולכן הוא סובל. אליעד מזהיר מפני הטעות הנפוצה של אנשים שרוצים לעבור לרצון להשפיע, וטוענים שזה ישחרר אותם מסבל. הוא מסביר שזו אשליה, ושהאדם לעולם לא יוכל להיות שלם כל עוד הוא תלוי ברצון כלשהו. הפתרון היחיד הוא להפסיק להזדהות עם הרצון בכלל, ולראות אותו ... חופשית? מהי המשמעות של רצון להשפיע מול רצון לקבל? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי השמדה עצמית רוחנית? איך להשתחרר לחלוטין מסבל? ...
NLP, תכנות התת מודע, תכנות המוח, תת הכרה, להשפיע על אנשים, טכניקות לשכנוע, הטמעת מסרים, השפעה על התת מודע, ללכת לטיפול פסיכולוגי, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים?
NLP, תכנות התת מודע, תכנות המוח, תת הכרה, להשפיע על אנשים, טכניקות לשכנוע, הטמעת מסרים, השפעה על התת מודע, ללכת לטיפול פסיכולוגי, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים?
... התת מודע, תכנות המוח, תת הכרה, להשפיע על אנשים, טכניקות לשכנוע, הטמעת מסרים, השפעה על התת מודע, ללכת לטיפול פסיכולוגי, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? איך אפשר להשפיע על אנשים דרך תכנות התת מודע? אליעד כהן מסביר שניתן להשפיע על אנשים, לשכנע אותם, ולגרום להם לבצע פעולות מסוימות באמצעות טכניקות של תכנות התת מודע. ... שלב שלישי - עדיפות האופציה: יש לשכנע את האדם שהאופציה המוצעת עדיפה וטובה יותר מהאלטרנטיבות הקיימות. לדוגמה, על ... רעיון בצורה עקיפה. אם רוצים לשכנע אדם ללכת לטיפול פסיכולוגי, לדוגמה, לא כדאי בהכרח להזכיר ישירות את הנושא. ... לספר על מישהו שביקש עזרה, וכך ליצור באופן עקיף לגיטימציה לאותו אדם להודות שגם הוא זקוק לעזרה. הסיבה לשימוש בטכניקה ... איך לטפל בהתנגדויות בתהליך השכנוע? כדי לטפל בהתנגדויות של האדם, אליעד מדגיש את חשיבות הזיהוי וההבנה של מקור ... של הבנת תהליכים פסיכולוגיים בשכנוע? אליעד מציין את החשיבות הקריטית של הבנת תהליכים פסיכולוגיים לעומק, כדי להצליח להשפיע על אנשים בצורה אפקטיבית. ככל שמבינים יותר טוב כיצד פועלת הפסיכולוגיה האנושית, ניתן לנהל שיחות מתוחכמות יותר ולהשפיע על אחרים באופן כמעט בלתי מורגש. לדבריו, יש חשיבות גדולה לכך שהמסר יועבר באופן ... בדרך כלל מתנגדים לתחושה שמנסים להשפיע עליהם באופן גלוי וישיר. לכן, דווקא העקיפות וההדרגתיות בשכנוע הן שמאפשרות השפעה אמיתית ומתמשכת. איך לשכנע אנשים לעשות מה שאני רוצה? איך לטפל בהתנגדויות בשכנוע? מהן טכניקות של תכנות תת מודע? איך להשפיע על תת ההכרה של אדם? איך לגרום לאדם לקבל החלטה בלי להתנגד? איך לדבר בצורה עקיפה כדי לשכנע? ...
שיווק ומכירות, טכניקות לשכנוע, להגדיל מכירות, איך למכור, איך לשכנע, סודות השכנוע, NLP, ניהול משא ומתן, לגרום למישהו לשנות את דעתו, להשפיע על אנשים, מנהיגות, אסטרטגיות מכירה
שיווק ומכירות, טכניקות לשכנוע, להגדיל מכירות, איך למכור, איך לשכנע, סודות השכנוע, NLP, ניהול משא ומתן, לגרום למישהו לשנות את דעתו, להשפיע על אנשים, מנהיגות, אסטרטגיות מכירה
... ומכירות, טכניקות לשכנוע, להגדיל מכירות, איך למכור, איך לשכנע, סודות השכנוע, NLP, ניהול משא ומתן, לגרום למישהו לשנות את דעתו, להשפיע על אנשים, מנהיגות, אסטרטגיות מכירה איך לגרום לאדם לשנות את דעתו מבלי להיכנס לקונפליקט? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד ניתן לשכנע אדם לשנות את דעתו, מבלי ליצור אצלו התנגדות או קונפליקט פנימי. אליעד מדגיש שכדי לשכנע מישהו, אסור לומר לו במפורש שהדעה שלו אינה נכונה, מכיוון שכך מעוררים אצלו תחושת איום והאגו שלו נכנס למגננה. במקום זאת, אליעד מציע שיטה הדרגתית ... להתגונן ולסרב לשנות את דעתם. הדרך הנכונה לפי אליעד היא להציג את הרעיון הנגדי באופן חיובי וכחלק מהתפתחות טבעית של הרעיון המקורי. הוא נותן דוגמה של ילד שמשחק בבובה, שאם מציגים לו צעצוע אחר כתחליף מוחלט למשחק הקודם, הוא יתנגד. אבל אם מציגים לו את הצעצוע החדש כתוספת מעניינת למשחק שלו, הוא יגיב בחיוב. כיצד לשכנע על ידי חיפוש המכנה המשותף? אליעד מסביר כי טכניקה יעילה לשכנוע היא לא לחפש מיד את נקודת המחלוקת, אלא לרדת לשורש ולמצוא את המכנה המשותף העמוק ביותר בין שני הצדדים. הוא נותן דוגמה של שני מדריכים שמתווכחים על שיטת הדרכה מול ילדים: אחד רוצה אחידות בדעות, והשני חושב שצריך להציג מגוון דעות. במקום להתווכח ישירות, אליעד מציע לשאול למה חשוב לך שיהיו דעות אחידות? וכך להגיע לנקודת עומק כמו הרצון של שניהם לתת לילדים חיים טובים יותר. לאחר שמצאתם את המכנה המשותף, קל יותר להציג את היתרונות של הצגת מגוון דעות, כדרך טובה יותר לתת לילדים כלים להתמודד עם החיים עצמם. מתי נכון לומר לאדם שהוא טועה ומתי עדיף להסכים איתו? אליעד מציין שזה תלוי באישיות של האדם שאותו רוצים לשכנע. יש אנשים בעלי ביטחון עצמי נמוך, שדווקא אמירה ברורה שהם טועים עשויה לחזק אותם ולשכנע אותם לשנות דעה, כי הם מחפשים דמות סמכות שתנחה אותם. לעומת זאת, אדם בעל ביטחון עצמי גבוה או אגו חזק לא יקבל בקלות אמירה שהוא טועה, ולכן עדיף ... פירוק ההתנגדות עד לרמה הבסיסית ביותר שלה, ואז חיפוש פרצה קטנה שדרכה ניתן להשחיל את הדעה החלופית. הוא נותן דוגמה מורכבת וקיצונית במיוחד של ניסיון לשכנע מחבל שרוצה להרוג יהודים, כיצד להפוך את דעתו על ידי כך שיבין שהדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה העמוקה שלו (למשל שהאנשים יאמינו במוחמד) היא דווקא לא להרוג אותם, אלא להעניק להם הטבות ולהביא אותם בדרכי שלום אל אמונתו. האם שכנוע הוא בהכרח מניפולציה או שקר? אליעד מדגיש כי מנקודת מבט אבסולוטית אין אמת מוחלטת, ולכן כל שכנוע יכול להיות גם אמת וגם שקר בו - זמנית. לדבריו, מה שחשוב הוא שהאדם שמנסה לשכנע יאמין באמת שהדעה שהוא מנסה להעביר טובה יותר עבור הצד השני. אם הוא מרגיש שהוא משקר, הוא ייכשל בתהליך השכנוע. הוא מציין גם ששכנוע מוצלח הוא כזה שבסופו של דבר הצד השני מרגיש שהרעיונות החדשים הם למעשה רעיונותיו שלו. מתי להזדהות עם הצד השני עשויה להיות טקטיקת שכנוע יעילה? אליעד מסביר כי אחת הדרכים היעילות לגרום לאנשים להקשיב ולשנות את דעתם היא תחילה להסכים איתם באופן מלא. הוא מתאר מצב שבו האדם השני מחפש ... הרעיון הנגדי. אחרי שהאדם הסכים עם האנלוגיה, ניתן בקלות להעביר אותו להבנה שהסיטואציה המקורית דומה לה וכך לשנות את דעתו. לסיכום, מה הסוד האמיתי של השכנוע לפי אליעד כהן? הסוד לפי אליעד הוא לא להפעיל לחץ ישיר על עמדותיו של האחר, אלא ליצור תחושת הזדהות, אמון וביטחון. לאחר מכן, באמצעות פירוק הרעיון עד לרמה בסיסית משותפת, מתאפשר להציג בהדרגה רעיונות נוספים ולשכנע את האדם בדרך עקיפה אך אפקטיבית יותר. איך לשכנע מישהו לשנות דעה? טכניקות שכנוע NLP איך ליצור הזדהות בשכנוע? ניהול משא ומתן מוצלח מתי להסכים ומתי להתנגד ב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אל תכעס, איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אל תכעס, איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי בסקייפ, מאמן אישי בתל אביב בתחום אל תכעס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.2598 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 07:32:20 - wesi1