אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אכזבה עצמית ✔הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
איך אפשר לעזור לילד שמסתגר בחדר ולא עושה כלום?

הורים רבים מתמודדים עם סיטואציה שבה הילד שלהם, לרוב בגילאי עשרים ומעלה, מסתגר בתוך חדרו, לא עושה שום פעילות משמעותית, מנותק מבחינה חברתית, ואפילו מתנהג בדיכאון. הוא עשוי לישון במהלך היום, להיות ער כל הלילה, ולמלא את זמנו בעיקר במחשב, בטלוויזיה או בסמארטפון. לעיתים הוא אפילו לא מוכן לדבר עם ההורים או עם אף אחד אחר, ואם כבר מתקיימת איזו תקשורת, היא מינימלית ומסתכמת במשפטים קצרים כמו "הכל בסדר", או "עזבו אותי בשקט".

אליעד כהן מציג את הבעיה ומדגים אותה דרך ילד בן 22, שמצופה ממנו להתנהג בהתאם לגילו אך בפועל נמצא במצב קשה של הסתגרות ודיכאון. ההורים מתמודדים עם רגשות אשמה ואכזבה עצמית, כי הם תוהים האם הם אשמים במצב הזה, מה שמוסיף לחץ עליהם ועל הילד. אליעד מדגיש כי הגישה המוכרת, שבה ההורה דוחף את הילד לעשות דברים או כופה עליו שינוי התנהגות, לא רק שאינה מועילה, אלא עלולה אף להזיק ולגרום לילד להיסגר עוד יותר בתוך עצמו.

האם הפתרון הוא לזרוק את הילד מהבית כדי שילמד לקח?

אליעד מסביר שלמרות שלעיתים הורים חושבים לזרוק את הילד מהבית, הדבר לא תמיד נכון או מועיל. להיפך, לפעמים זה יכול להחמיר את המצב ולסכן את הילד. הוא נותן דוגמה למקרה שבו ילד שחווה טראומה בילדות (כגון חרם, פגיעה מינית או אירוע רגשי קשה) מסתגר כחלק ממנגנון הגנה. לילד כזה אין בדרך כלל כלים להתמודד עם המציאות שמחוץ לבית, והוצאה שלו בכוח יכולה להוביל אפילו לתוצאה טראגית כמו ניסיון התאבדות או פגיעה עצמית.

אליעד כהן מסביר כי השאלה האמיתית להורה היא עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת. אם ההורה מוכן אפילו "לשבת שבעה" על הילד, כלומר, מוכן שהילד יגיע למצב של סיכון חיים, זו נקודת הגבול. אך רוב ההורים לא מוכנים לכך, ולכן צריכים למצוא דרך אחרת לעזור.

איך התקשורת בין ההורה לילד יכולה לשפר את המצב?

הגישה שאליעד מציע מתחילה קודם כל בשינוי תפיסתי אצל ההורים עצמם. לדבריו, הצעד הראשון לעזרה לילד הוא לעזור להורה להפסיק להאשים את עצמו. אם ההורה חושב שהוא כישלון, הוא לא יוכל לעזור לילד כראוי. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אב לילד אוטיסט שלא מוכן להכיר במצב של הילד, כי אז ירגיש שהדבר מעיד על כישלון אישי שלו. אב זה מתייחס לילד כאילו הוא בכוונה "מציק לו" או "עושה דווקא", ומתכחש לכך שיש לילד בעיה אמיתית.

אליעד מדגיש כי השלב הראשון בעזרה לילד חייב להיות שההורה יפסיק להאשים את עצמו, ויקבל את עצמו ואת הילד כפי שהם.

מהי הגישה הפרקטית לטיפול בילד שמסתגר ומסרב לשתף פעולה?

השלב הפרקטי הוא להתחבר אל הילד דרך הדבר שהוא כן עושה, ולא לנסות לשנות אותו בכוח. למשל, אם הילד רואה טלוויזיה כל היום, ההורה צריך לשבת איתו ולראות יחד איתו, בלי להעיר ובלי לנסות לחנך או להוכיח אותו. המטרה היא ליצור אמון בין ההורה לילד. אליעד מסביר שבדרך כלל הילד מסתגר כחלק ממנגנון הגנה לאחר שחווה טראומה רגשית, כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו.

לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד כניסיון להשתלט עליו או לשנות אותו בכוח. הוא מביא דוגמה מהסיפור "מעשה בהינדיק" של רבי נחמן מברסלב, שם...
עכשיו יש ילד אוקי בן כמה הילד?

ש: 12.

אליעד: נכון אבל זה לא המקרה שלנו למרות שהשאלה תהיה נכונה גם לגיל הזה אם נלביש אותה בצורה אחרת אבל בא נגיד נדבר על ילד בגיל.

ש: 22.

אליעד: 22 אוקי עכשיו למה חשוב פה הגיל כי ברגע שהוא נהיה בן 22 יש לך ציפיות ממנו של גיל 22, עכשיו בא נניח שיש לך ילד בן 22 ואז אתה מצפה שהוא יתנהג כמו שילד בגיל 22 אמור להתנהג דהיינו, מה שיש לך בראש אבל בפועל מה שקורה שהילד נגיד כל היום בחדר שלו מסתגר בחדר ויש הרבה כאלה, למה הוא מסתגר בחדר כנראה שהוא בדיכאון מאיזה משהו יכול להיות שהוא כל היום מעשן סמים יכול להיות שהוא לא מעשן סמים הוא ישן כנראה בשעות לא רגילות הוא ישן בימים ולא בלילות מסתגר לא יוצא לא עושה כלום כל היום על המחשב והטלוויזיה במקרה הטוב במקרה הרע לא יודע מה יש לו איזה, מסתגר עם עצמו מתכנס עם עצמו ולא מתקשר.

כל מה שאתה מציע לו לעשות הוא לא עושה וכמובן שהחדר שלו מוזנח הוא מטונף וכו' כל מה שאתה אומר לו "בוא תעשה ככה ובוא תאכל איתנו לא רוצה, בוא תהיה לא רוצה, בוא תצא לא רוצה, בוא זה לא רוצה ולא רוצה", עכשיו השאלה איך אפשר לעזור לאותו בן אדם לצאת מהלופ זאת השאלה עכשיו וגם שתי ווריאציות יש וריאציה אחת שהוא גם לא מדבר עם ההורים שלו שהוא לא מדבר איתם לא כלום ווריאציה אחת שכן מדבר, אז בא נלך על האופציה שכן מדבר מה עושים?

ש: לבוא לטיפול הוא מוכן?

אליעד: הוא לא מוכן.

ש: אז רק התקשורת דרך ההורים.

אליעד: כן כשאתה אומר לו בוא לטיפול מה הוא אומר לך "הכל בסדר מה טיפול" כי מבחינתו הכל בסדר אין מה לטפל הוא לא רוצה להכיר בכך שיש בעיה, מה עושים?

ש: קודם כל צריך ללמוד מההורים מה הגבולות שלהם זאת אומרת עד כמה הם מוכנים ללכת בקטע הזה זאת אומרת לדוגמה.

אליעד: עד כמה הם מוכנים ללכת כי כשהוא יעבור את הגבול שלהם אז, בא נמשיך לאז...?

ש: יזרקו אותו מהבית אתה יודע מותר להם.

אליעד: בכל מחיר?

ש: לא אני שואל מה הגבולות.

אליעד: לא אז אני רק רוצה להסביר הבעיה היא שבמקרים האלה בדרך ככל יזרקו אותו מהבית יכול להוביל כמו מבחינתך האם אתה מוכן לשבת עליו שבעה אם כן אוקי הוא מת אבוד נגמר אם אתה מוכן לשבת שבעה אז זה הגבול אם אתה לא מוכן לשבת שבעה עוד לא הגעת לגבול. עכשיו אני אסביר לך משהו לא תמיד גם ילדים שהם טרוריסטים אוקי יש ילדים שנגיד הוא חווה איזו טראומה בילדות לא יודע מה מישהו אנס אותו צחקו עליו החרימו אותו בבית הספר נפגע רגשי, נפגע ממשהו ואז הוא מתכנס בתוך עצמו ועכשיו הוא לא ישרוד בחוץ אין לו יכולות הישרדות אין לו מקצוע אין לו ידע אין לו השכלה אין לו חברים הוא לא יודע לעלות לאוטובוס כאילו רגשית הוא קשה לו כל דבר.

מבחינתך להגיד לו "תקשיב או שככה או שתעזוב את הבית" אתה תראה אותו בבוקר עם כדורי שינה או חבל או משהו, עכשיו שזה לגיטימי השאלה אם אתה רוצה את זה זה הכל לגיטימי.

ש: אז בא נניח שההורים לא רוצים את זה נכון?

אליעד: נכון בדיוק השאלה איך הם אומרים אני רוצה להתעקש להציל אותו זאת השאלה.

ש: אסטרטגיה להיות חברים שלו.

אליעד: מה זה אומר?

ש: קודם כל לתקשר איתו על בסיס חברות "מה שלומך מה נשמע".

אליעד: "בסדר הכל בסדר הכל בסדר" במקרה הטוב במקרה הרע הוא גם לא אומר לך כלום אומר לך "עזוב אותי אל תפריע לי", אין בעיה אז בא נגיד שאלת אותו "מה שלומך? הכל בסדר" הלאה מה הלאה?

ש: לדאוג לו לאוכל לאט לאט להתעניין בכל מיני נושאים להיכנס שהוא יראה אותי לא יראה אותי כאויב יראה אותי חבר לאט לאט להיכנס לא יודע.

אליעד: מה שאמרת זה נכון אבל מה לעשות פרקטית זה נכון אבל מה לעשות פרקטית אז בוא נוסיף לבעיה הזאת עוד בעיה מה שקורה בדרך כלל כשהורים יש להם כזה ילד אז יש שתי בעיות שנוצרות בעיה אחת שהם רוצים לעזור לילד אומרים "אנחנו רוצים לעזור לו" אבל יש עוד בעיה בדרך כלל כשיש להם כזה ילד הם מתחילים להאשים את עצמם "איך זה שיש לנו כזה ילד אנחנו לא מספיק טובים לא מספיק" זה כאילו הם חווים כישלון האבא או האמא אומרים "אני כישלון אני לא מספיק טוב" ואז הם גם עצבניים על עצמם שהם לא מספיק טובים ואז את העצבים הם מוציאים גם על הילד על הדרך.

כשאתה אומר לו תהיה חבר של הילד זה כמו להגיד לו תכיר בכך שהיה שלך יש לו בעיה נגיד שהוא נכה חולה אם לדוגמה נגיד הילד היה חולה סופני אז בסדר אז הם יודעים "יש לי ילד חולה סופני אני אשב לידו ליד המיטה" ואז הוא מטפל בו אבל ברגע שהוא לא חולה סופני אז אתה אומר לו תכיר בכך שיש לו נכות נכות נגיד רגשית אבל תכיר בכך שיש לו נכות רגשית זה בעצם אומר תכיר בכך שאתה, האבא אומר לעצמו "כנראה יש משהו דפוק בי" ההורים אומרים "משהו דפוק בנו".

ש: צריך להסביר להם.

אליעד: רגע שנייה ואז מה שקורה שהם לא "מה אני אהיה חבר שלו אני לא רוצה שהוא יהיה ככה מה חבר שלו אני רוצה שהוא ישתנה", עכשיו האבא רוצה ההורים רוצים שהוא ישתנה לא רק בשביל הילד אלא גם בשבילם אז זה כאילו גם ההורים צריכים את זה, היה מישהו לדוגמה שיש לו ילד אוטיסט אוקי ילד אוטיסט ולא רק ילד אוטיסט אלא ילד אוטיסט נגיד בן שמונה בכלל לא תגיד איזה אוטיסט וזה בן שמונה אבל האבא לא מוכן לקבל את זה שיש לו ילד אוטיסט למה כי יש לו בראיה עם עצמו "הילד שלי אוטיסט מה דפוק בי שאני קיבלתי ילד אוטיסט" הוא מבחינתו מתייחס לילד כאל ילד בריא.

עכשיו מה זאת אומרת זאת אומרת הוא מבחינתו לא רוצה להתעניין בכלל, הוא לא רוצה בכלל הוא לא מכיר בכך בכלל והוא כל מה שהילד עושה מבחינתו הילד עושה כדי לנקום בו כאילו הילד ממש הוא אומר "הילד עושה כדי לעצבן אותי כדי להציק לי" דברים כאלה כאילו אין לו שום, הוא לא מוכן לקבל שהילד אוטיסט כי זה הופך אותו לכישלון.

ש: צריך להסביר לו.

אליעד: רגע שנייה אז מה עושים עם הילד אז קודם כל כמובן השלב הראשון זה לעזור להורה לא להאשים את עצמו כי אם הוא יאשים את עצמו הוא לא יפעל נכון קודם כל שההורה יקבל את עצמו או להגיד לאחד ההורים תעזור להורה השני לבן בת הזוג לקבל את עצמו ולא להאשים את עצמו כי בדרך כלל ההוא שמאשים את עצמו יפעל לא נכון ביחד לאותו ילד, בדרך כלל ככה זה כי אז הוא לא פועל רק כדי לעזור לילד אלא הוא פועל כדי לשנות את הילד בהכרח איך שהוא רוצה שזה יקרה כי הוא מאשים את עצמו.

הלאה ועכשיו איך לעזור לילד פיזית מה צריך לעשות אז מה שקורה זה כזה דבר כשהאבא או האמא מאשימים את עצמם אז הוא אומר "הילד שלי לא עושה כלום, מה הוא עושה כל היום? כלום כל מה שאני אומר לו לעשות הוא לא עושה כלום" למה כי ביחס למה שההורה רוצה שהילד יעשה הילד באמת לא עושה כלום זאת באמת האמת אבל מה האמת האם באמת הילד לא עושה כלום ברור שהוא לא עושה כלום הוא עושה משהו, הרעיון זה להתחבר אליו דרך המשהו שהוא עושה ולשדרג אותו במשהו שהוא עושה הרי הילד בסוף עושה משהו זה לא שהוא לא עושה כלום משהו הוא עושה.

הוא רואה טלוויזיה שב תראה איתו טלוויזיה תתעניין במה שהוא רואה גם אם כל היום הוא רואה דברים הכי ביזאריים תתעניין במה שהוא רואה תתחבר אליו במה שהוא רואה, הוא משחק במחשב תתחבר אליו הוא יש לו כל מיני התנהגויות מוזרות תנסה להתחבר לעולם שלו אל תנסה לשנות אותו תיקח את הרצונות שלו תנסה להתחבר לרצונות שלו, קודם כל שהוא יראה שאתה לא משנה לשנות אותו כי הרבה פעמים הילד מסתגר כמנגנון הגנה נגיד שצחקו עליו בבית הספר והוא הסתגר בתוך החדר אמר "הנה זה המקום הבטוח אף אחד לא יצחק עלי" ואז הוא התאהב במקום הזה והוא מפחד לצאת מהמקום הזה כדי שלא יצחקו עליו לדוגמה או נגיד משהו שיכול להיות.

עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו "אתה אני רוצה לשנות אותך" אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר תגיד לו "אני יכול לשבת לידך לראות טלוויזיה? בוא שב לראות טלוויזיה" אוקי תראה איתו תעשה איתו את מה שהוא עושה.

עכשיו זה לא בהכרח קל זה לא בהכרח פשוט אבל אין פתרון אחר, עכשיו למה זה לא בהכרח קל כי יכול להיות שהוא מתעורר בחמש אחרי הצהריים והוא רואה טלוויזיה באמצע הלילה, אתה רוצה לעזור לו אדוני אתה יכול להגיד "אין לי כוח לעזור לו תביא מישהו שיעזור לו" אבל לעזור לו פירושו קודם כל להתחבר לעולם שלו לא משנה מה העולם שלו להתחבר לעולם שלו עכשיו אחרי שהתחברת לעולם שלו עכשיו אתה מנסה להזיז אותו טיפה מהעולם שלו, מה זה אומר להזיז אותו טיפה מהעולם שלו זה אומר להזיז אותו מהעולם שלו קודם כל בתוך העולם שלו מה זאת אומרת בתוך אתה רואה איתו טלוויזיה דבר איתו על מה שראית תנסה לפתח איתו שיחה שהגלגלים של המוח יעבדו על מה שהוא ראה.

דבר איתו על הדבר עצמו תפתח איתו תגרום לגלגלים של המוח לעבוד על המטרות שלו הוא אומר "אני רוצה" יש לו איזה שיגעון "אוקי בא נדבר על זה למה מה ההיגיון מה פה מה שם" תתחבר לעולם שלו לאט לאט המטרה היא שהמוח שלו יתחיל לזוז לצאת מהטריטוריה שלו לתוך טריטוריה שונה שנראית לו בטוחה, זאת אומרת נגיד שהוא רואה סדרה מסוימת להגיד לו "בוא נראה עוד סדרה אחרת" אז הוא עדיין מרגיש בטוח כי הוא בטריטוריה שלו של הסדרות אבל כבר הנה עברנו לסדרה אחרת כאילו זה אומר עשינו שינוי אבל עדיין נשארנו באזור הבטוח.

אוקי אחר כך אחרי שאתה כבר מתחיל לעשות שינויים קטנים או נגיד לדוגמה אתה יושב איתו לראות טלוויזיה אתה אומר לו "אתה יכול בבקשה להביא שם את הכיסא יהיה לי יותר נוח לשבת על הכיסא במקום על הרצפה, בוא נפתח את החלון שיכנס אוויר לחדר אתה יודע אולי נסדר טיפה את החדר" לאט לאט "אולי נסדר טיפה את החדר לפני שנשב לראות תראה דרכתי על זה זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר" אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו "תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה" לא "אני איתך בדברים שלך" כאילו גם זה לא "בוא נתחיל" זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ומינוריים כביכול.

ואתה גם מפעיל לו טיפה את השכל ואתה גם מרגיל אותו טיפה לשנות דברים קטנים ואז מפה לשם משם לפה אתה אומר לו "אוקי אולי עכשיו נשב לראות את הסרט בסלון לא חייב בחדר" ואז אחר כך "אולי נלך לראות סרט בקולנוע" ואז "אולי נעשה הליכה פה ואולי נעשה שם ואולי זה ואולי שם" עד שאתה מוציא אותו החוצה וכמובן שזאת עבודה סיזיפית וכמובן שלא תמיד יש לך את העצבים וכמובן שאם יש לך רגשי נחיתות אתה לא תצליח לעשות את זה כי אתה אומר "כמה זמן זה לוקח אני צריך שזה יהיה יותר מהר" ואז כמובן שזה לא יצליח וכמובן שזה לא בהכרח קל אבל זה הפתרון, אתה לא יודע לעשות את זה לבד אפשר לעזור לך אבל זה הפתרון זאת הדרך כי אם אתה תלחץ אותו לצאת ולהשתנות "צריך זה וצריך זה" אין עם מי לדבר אין מה לעשות ואם תאיים עליו יהיה עוד יותר גרוע.

וכמובן שזה כמו הסיפור של רבי נחמן עם בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו "מעשה בהינדיק" ואז כולם אמרו לו "אתה לא תרנגול הודו" והוא אמר "אני כן תרנגול הודו" ואז החכם אמר למלך "אין בעיה אני ארפא אותו" ואז החכם הלך והתחיל להתנהג בדיוק כמו הבן של המלך ואז הבן של המלך שאל אותו "מי אתה" אמר לו "גם אני תרנגול הודו" אמר לו "אוקי סבבה יש עוד תרנגול הודו" ואז הם התחברו אחד לשני ואז לאט לאט הוא אומר לו "אוקי אתה יודע מה אני עכשיו בא לי לאכול...
שיגעון אין פתרון אחר טיפול לראות טלוויזיה חינוך שאלות סיפורי מעשיות רצון למין להתחיל לעשות הרגשת בלי לנסות בלי חברים דיכאון דיכאונות הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד בדיכאון הילד בלי חברים הילד לא יוצא מהחדר הילד לא מתקשר הילד לא עושה כלום הילד לא רוצה הילד לא רוצה לעשות כלום הילד לא רוצה לצאת מהחדר הילד מסתגר הילד סגור בחדר הינדיק חברים חינוך ילדים ילד בדיכאון ילד בלי חברים ילד לא רוצה ילד ללא חברים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כלום לא יוצא מהחדר לא עושה כלום לא רוצה לעשות לא רוצה לעשות כלום לא רוצה לצאת מהחדר לחנך ילדים ללא חברים לעשות כלום לצאת סגור סגור בחדר רוצה רוצה לעשות רוצה לצאת רצון
2 דרכים להתמודדות, טיפול בעצלנות, טיפול בדחיינות, מהי עצלנות כרונית? איך להתמודד עם עצלנות? איך להיפטר מעצלנות? מתעצל להתאמן, מתעצל ללמוד, איך להפסיק לדחות? איך להתמודד עם דחיינות? איך לא להתעצל? להפסיק להיות עצלן
2 דרכים להתמודדות, טיפול בעצלנות, טיפול בדחיינות, מהי עצלנות כרונית? איך להתמודד עם עצלנות? איך להיפטר מעצלנות? מתעצל להתאמן, מתעצל ללמוד, איך להפסיק לדחות? איך להתמודד עם דחיינות? איך לא להתעצל? להפסיק להיות עצלן
... והחסרונות בביצוע המשימה לעומת אי ביצועה. למשל, אם אדם מתעצל לקום לעבודה, עליו לחשוב על היתרונות שיהיו לו אם יקום בזמן לעבודה (כסף, הצלחה, יציבות) לעומת החסרונות שיהיו אם לא יקום (בעיות כלכליות, תחושת כישלון, תחושת אכזבה עצמית וכו). כך, כאשר היתרונות מתבררים כגדולים יותר, באופן טבעי האדם כבר לא יתעצל ויבצע את המשימה. אליעד מדגיש שאם לאחר בדיקה אמיתית וכנה האדם יגיע למסקנה שעדיף לו ...
ניתוח רצון, אני לא רוצה לרצות למות, אני לא רוצה למות, אני לא רוצה לרצות להתאבד, אני לא רוצה לחשוב שאני רוצה למות, פחד מהמוות, עוצמות של מוות, למה מביאים ילדים לעולם? סוגים של פחד מהמוות, רוצה להתאבד
ניתוח רצון, אני לא רוצה לרצות למות, אני לא רוצה למות, אני לא רוצה לרצות להתאבד, אני לא רוצה לחשוב שאני רוצה למות, פחד מהמוות, עוצמות של מוות, למה מביאים ילדים לעולם? סוגים של פחד מהמוות, רוצה להתאבד
... מאחור, ולא יותירו שום זכר. במקרה כזה, מותו יכול להרגיש חסר ערך. כיצד הפחד מהמוות קשור לכישלון אישי: אחד ההסברים לפחד ממות הוא החשש שהאדם ירגיש שהוא נכשל, ולכן יתמודד עם תחושות של אכזבה עצמית שיכולות להביא אותו למחשבות של התאבדות. הרצון למות או לרצות למות נובע לעיתים מתוך תחושת חוסר שליטה על החיים ותחושת ...
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... האם אין משהו אחר שאוכל לאזן איתו את זה שאהיה מאוכזב מעצמי? האם אני חייב כל הזמן להצליח? האם כבר כרגע אני לא מאוכזב מעצמי? האם באמת אהיה מאוכזב מעצמי, רק בגלל הכישלון במבחן? האם זאת באמת הסיבה היחידה לאכזבה העצמית שלי מעצמי? האם אפשרי שאוהב את עצמי, למרות שאכשל במבחן? והאם אסור שאהיה גם ואפילו רק מאוכזב מעצמי? שאלה 2 - האם זה שאני חושב ...
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם
... אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם איך נוצרים רגשות אשם כלפי חבר? רגשות אשם כלפי חבר נוצרים כאשר אדם מרגיש שהוא גרם למשהו רע לקרות לחברו. המונח רגשות אשם כולל שני חלקים: רגשות, שמתארים תחושות מסוימות, ואשם, שמשמעותו היא שמישהו אחראי למשהו רע שקרה. כלומר, רגשות אשם הם תחושה של אדם שהוא הסיבה לדבר רע שקרה. במקרה של רגשות אשם כלפי חבר, זה אומר שהאדם מאמין שהוא גרם לחברו להרגיש רע, ולכן הוא מאשים את עצמו על כך. מדוע אדם מרגיש רגשות אשם? רגשות אשם נובעים מהשיפוט של טוב ורע. אם אדם לא היה מגדיר דבר מסוים כרע, הוא לא היה חווה רגשות אשם לגבי אותו דבר. בנוסף, רגשות אשם נובעים גם מהקשר הרגשי שיש לאדם עם חברו. כלומר, השילוב בין תפיסת טוב ורע לבין קשר רגשי יוצר את רגשות האשם. כיצד רגשות אשם כלפי עצמך קשורים לרגשות אשם כלפי אחרים? כאשר אדם פוגע בעצמו, הוא יכול להרגיש רגשות אשם, בדיוק כמו שהוא מרגיש כלפי חבר. לדוגמה, אם אדם עבר תאונה כי לא היה זהיר מספיק, הוא עשוי להרגיש אשם ולומר למה לא הסתכלתי?. גם במקרה כזה הוא מאשים את עצמו על כך שקרה לו משהו רע. כך גם כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. מדוע אדם שונא את עצמו בעקבות רגשות אשם? כאשר אדם ... של טוב ורע, הוא יצטרך למצוא את היתרונות במה שקרה כדי להפחית את רגשות האשם. אולם, בגישה מוחלטת שבה אין הבחנה בין טוב ורע, רגשות האשם פשוט לא קיימים. איך רגשות אשם כלפי חבר קשורים לכלל המושג? כפי שהוסבר קודם, רגשות אשם נובעים מהשילוב בין תפיסת טוב ורע לבין קשר רגשי. כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. אליעד מסביר שכאשר אדם חווה רגשות אשם כלפי חבר, הוא למעשה מאשים את עצמו על כך שגרם למצב הרע לחברו, גם אם לא הייתה לו כוונה רעה. מהי הדרך לנטרל את רגשות האשם? כדי לנטרל רגשות אשם, אליעד מציע לאדם לנסות להבין את המצב ... איך להתמודד עם רגשות אשם? מדוע אנחנו מאשימים את עצמנו? האם אפשר להפסיק לכעוס על עצמנו? איך להפסיק לשנוא את עצמנו? מה ההבדל בין חרטה לרגשות אשם? איך נוצרים רגשות אשם כלפי חבר? רגשות אשם כלפי חבר נוצרים כאשר אדם מרגיש שהוא גרם לדבר רע לקרות לחברו. המונח רגשות אשם מורכב משני חלקים: רגשות שהם תחושות מסוימות, ואשם שמשמעותו היא שמישהו נושא באחריות לדבר רע שקרה. כלומר, רגשות אשם הם תחושה שאתה הסיבה למשהו רע שקרה. כאשר מדובר ברגשות אשם כלפי חבר, המשמעות היא שאדם מאמין שהוא גרם לחברו להרגיש רע, וכתוצאה מכך הוא מאשים את עצמו. מדוע אדם מרגיש רגשות אשם? רגשות אשם נובעים משיפוט של טוב ורע. אם אדם לא היה מגדיר דבר מסוים כרע, הוא לא היה חווה רגשות אשם לגביו. כמו כן, אם אדם לא היה מחובר רגשית לחברו, הוא גם לא היה חווה רגשות אשם כלפיו. כלומר, השילוב בין תפיסת טוב ורע לבין קשר רגשי יוצר רגשות אשם. כיצד רגשות אשם כלפי עצמך קשורים לרגשות אשם כלפי אחרים? כאשר אדם פוגע בעצמו, הוא יכול להרגיש רגשות אשם בדיוק כפי שהוא מרגיש כלפי חבר. לדוגמה, אם מישהו עבר תאונה כי לא היה זהיר מספיק, הוא עשוי להרגיש אשם ולומר למה לא הסתכלתי?. זה קורה כי הוא מחפש את הסיבה לכך שקרה לו משהו רע, והוא מאשים את עצמו על כך. באותו אופן, כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. מדוע אדם שונא את עצמו בעקבות רגשות אשם? כאשר אדם ... איך להתמודד עם רגשות אשם? מדוע אנחנו מאשימים את עצמנו? האם אפשר להפסיק לכעוס על עצמנו? איך להפסיק לשנוא את עצמנו? מה ההבדל בין חרטה לרגשות אשם? עכשיו רגשות אשם כלפי חבר מה השאלה תסביר. ש: להגיד את הצורה שזה מופיע? אליעד: לא תסביר רק את השאלה. ש: השאלה היא. אליעד: בא נראה מה זה רגשות אשם באופן כללי, תראה אתה שאלת אותי שאלה רגשות אשם כלפי חבר מה זה אומר מאיפה זה נובע כל הסיפור נכון? ש: כן. אליעד: בוא נפרק אחד אחד מה זה רגשות אשם מה זה חבר, עם מה נתחיל מה זה חבר? מישהו שאתה מחובר אליו, מה זה מחובר אליו? ש: הוא עשה לך טובות עשית לו טובות. אליעד: לא זה למה אתה מחובר אליו אבל מה ... אומרת יש משהו שקרה יש מסובב לכך שהדבר הזה קרה ובהנחה שמה שקרה הוא רע אז האשם בדבר הוא המסובב של הדבר, זאת אומרת רגשות אשם פירושו להרגיש שאתה גרמת לדבר רע רגשות אשם כלפי חבר זה בעצם להרגיש שאתה עשית דבר רע לחבר זה נקרא רגשות אשם כלפי חבר. עכשיו אם לא הייתה לך שיפוטיות של טוב ורע או אם לא היו לך רגשות או אם הוא לא היה חבר שלך אז לא היו לך רגשות אשם כלפי חבר. אתה מבין? ש: לא השאלה שלי. אליעד: מה השאלה? ש: ממה זה נובע מאיפה זה בא לי שאני מרגיש רגשות אשמה כלפיו. אליעד: כלפי ...
מיומנויות חברתיות, חפירות, חפרנות, איך לא לחפור? חבר אתה חופר, איך לחפור בלי להציק? איך לחפור לאנשים? אנשים חופרים, איך לא להטריד אנשים? מיומנות חברתית, NLP, אנשים חפרנים
מיומנויות חברתיות, חפירות, חפרנות, איך לא לחפור? חבר אתה חופר, איך לחפור בלי להציק? איך לחפור לאנשים? אנשים חופרים, איך לא להטריד אנשים? מיומנות חברתית, NLP, אנשים חפרנים
... חברתיות, חפירות, חפרנות, איך לא לחפור? חבר אתה חופר, איך לחפור בלי להציק? איך לחפור לאנשים? אנשים חופרים, איך לא להטריד אנשים? מיומנות חברתית, NLP, אנשים חפרנים מהם העקרונות שיכולים לעזור לנו לדבר עם אנשים מבלי להרגיש כמו חופרים? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בנושא של מיומנויות חברתיות, ומסביר כיצד ניתן לשוחח עם אחרים מבלי להרגיש שאנחנו חופרים או מטרידים. הוא עובר על המהות של החפירה בשיחה, וכיצד ניתן לזהות מתי השיחה מתחילה להרגיש ... האתגר הוא לדעת לזהות את הנקודות שבהן השיחה עשויה להפוך לחפירה ולהגיב בצורה שתשמור על האיזון בין ההבנה לבין השיתוף. מיומנויות חברתיות חפירות בשיחה איך לא לחפור תשומת לב בשיחה שיחה נעימה ...
טיפים למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים?
טיפים למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים?
... למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים? מה הבעייתיות בעצות בספרים ובמדריכים? אליעד כהן מסביר במהלך ההרצאה כי העצות שמגיעות ... איך לגרום לאנשים לאהוב אותך או איך לרכוש חברים, מציינות פתרונות שנכונים רק בחלקם. לדוגמה, ספרים כאלה לרוב מציעים טכניקות שמטפחות את יכולת האדם להתחבר לאחרים, כמו להתחבר לעולם של השני, לגרום לו להרגיש שהוא חשוב ולהתמזג עמו. אך אליעד מציין שהעצות הללו עשויות שלא לעבוד, במיוחד אם אדם כבר פועל בצורה ... על פי עקרון הפוך, בו אדם שהיה בדיכוי חברתי ועשה משהו שונה ממה שעשה בעבר, מצליח ואז משלב את זה בספר כדי לשתף את הדרך. הבעיה בכך היא שאותן עצות עשויות לעבוד רק כאשר האדם ... של עצות בספרים ומדריכים? איך לרכוש חברים? מה הבעייתיות של העצות שמקבלים ממדריכים או ספרים? הנושא המרכזי בהרצאה היה הסבר על הבעייתיות שבעצות שמועברות בספרים ... לתוצאה הפוכה. לדוגמה, ספרים כמו איך להשיג חברים מציעים טכניקות כמו להתחבר לעולם של השני, לגרום לו להרגיש שהוא חשוב ולהתמזג עמו. אבל לעיתים העצות האלה לא יועילו במקרים מסוימים, כמו אם האדם כבר פועל בניגוד ... גם אם תעשה בדיוק את מה שכתוב בספר איך לרכוש חברים, זה לא בהכרח יוביל לתוצאה הרצויה אם לא תמצא את המינון הנכון בין הנתינה לקבלה. המטרה היא לדעת שהכל משחק, וצריך למצוא את ... של עצות בספרים ומדריכים? איך לרכוש חברים? עכשיו אני רוצה להסביר על בעיתיות של עצות שאתה מקבל מאנשים עצות מה לעשות, אתה נגיד לדוגמה הולך קונה ספר איך לגרום למישהו ... סיפר על זה פשוט לאחרונה נגיד ספר איך להשיג חברים או איך לרכוש חברים או משהו כזה אוקי, לא בא נדבר על חברים זה היה הספר ספציפית השפעה לא בא נדבר על חברים אז מה לדעתך נגיד היה כתוב בספר איך לרכוש חברים מה יכלו לכתוב בכזה ספר? ש: למשל איך לגשת איך ליצור תקשורת עם אותם חברים. אליעד: ומה היה כתוב נגיד, לא אם אתה רוצה לגרום לאנשים להיות חברים שלך איך תגרום לאנשים להיות חברים שלך איך תגרום לאנשים לאהוב אותך, אז מה היה כתוב מה היה כתוב בגדול אז אני אתן לכם את הדוגמה. ש: אירוח מפגשים. אליעד: לא, ... זה נגיד תסתכל דרך העיניים שלהם תנסה להתחבר לעולם שלהם, תגרום להם להרגיש שהם בעלי ערך חשובים תזדהה איתם וכו אבל מה הבעיה בעצות האלה? ש: שהם חצי נכונות. אליעד: ולמה הן חצי ... רצה לקבל ולא היה מוכן לתת ואז הוא לא היה לו חברים ואז אמרו לו אתה רוצה שיהיה לך חברים תעשה את ההפך ואז הוא עשה את ההפך ונהיה לו חברים אז הוא כתב ספר איך לעשות שיהיו לך חברים אבל מה הבעיה בזה הבעיה היא שיש אנשים לדוגמה שהם עושים מראש כבר את ההפך וזה לא עובד להם. מה הכוונה, הכוונה היא שאם אתה תתעסק ... אצלך אנשים רק בפה ובשם גם אז אנשים לא יהיו חברים שלך. ש: כי זה אין לזה איזון. אליעד: למה כי אז הם רואים אותך כמחויב ולא כאפשרי, יש בעיקרון לקבל ולתת אם אתה רוצה שאנשים יהיו חברים שלך זה מאוד פשוט לעשות את זה מה הם רוצים להרגיש טוב, מה הם הכי אוהבים להרגיש טוב, מה הם חולמים בלילה להרגיש טוב, מה הם לא ... רע, אם במוח שלהם השם שלך והמילה טוב יתחברו ביחד הם ירצו להיות חברים שלך זה כל הסיפור. אלא מה אז לכאורה מה הבעיה תעשה להם כמה שיותר טוב ואז הם יהיו חברים שלך אבל איפה פה הבעיה, רגע שניה אבל איפה פה הבעיה אז איפה פה הבעיה? ש: איך תעשה להם טוב. אליעד: תעשה להם טוב תשאל אותו מה ...
לאהוב אנשים רעים, לאהוב את השטן, לאהוב את הרע, לאהוב את עצמך, לאהוב את הסבל, להרגיש טוב תמיד, להיות חבר של השטן, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, אהבה עצמית, ערך עצמי
לאהוב אנשים רעים, לאהוב את השטן, לאהוב את הרע, לאהוב את עצמך, לאהוב את הסבל, להרגיש טוב תמיד, להיות חבר של השטן, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, אהבה עצמית, ערך עצמי
... אנשים רעים, לאהוב את השטן, לאהוב את הרע, לאהוב את עצמך, לאהוב את הסבל, להרגיש טוב תמיד, להיות חבר של השטן, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, אהבה עצמית, ערך עצמי מה טוב בלבוב אנשים רעים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה ...
קנאה, מהי קנאה? איך נוצרת קנאה? שנאה מתוך קנאה, איך מתמודדים עם קנאה? איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים, הדשא של השכן ירוק יותר, לקנא באחרים, התגברות על קנאה, טיפול בקנאה
קנאה, מהי קנאה? איך נוצרת קנאה? שנאה מתוך קנאה, איך מתמודדים עם קנאה? איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים, הדשא של השכן ירוק יותר, לקנא באחרים, התגברות על קנאה, טיפול בקנאה
... מהי קנאה? איך נוצרת קנאה? שנאה מתוך קנאה, איך מתמודדים עם קנאה? איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים, הדשא של השכן ירוק יותר, לקנא באחרים, התגברות על קנאה, טיפול בקנאה מהי קנאה ואיך היא נוצרת? קנאה נוצרת כאשר אדם מזהה אצל מישהו אחר תכונה, מצב או הישג שהוא ... שאנו מאמינים שחסר לנו, ושאותו אנו מזהים אצל אחרים. התחושה הזאת מובילה למועקה פנימית ולרצון להשיג את אותו הדבר, מתוך תחושה של חיסרון או חוסר סיפוק. לדוגמה, אדם רואה חבר עם רכב חדש ומרגיש רע, לא בגלל שהחבר עשה לו משהו, אלא מפני שהחבר הזכיר לו שיש לו חיסרון: שאין לו רכב כזה בעצמו. במקרה זה, החבר הוא רק טריגר שמפעיל את תחושת החיסרון הפנימית, ולכן האדם מרגיש קנאה. מה הקשר בין קנאה לבין דמיון מודרך? אליעד כהן מבהיר שקנאה מבוססת על דמיון. כשאדם רואה משהו שהוא ... קנאה כלפי מצב טוב יותר שאנו מדמיינים בראש. למה דווקא אנשים קרובים מעוררים יותר קנאה? קנאה מתעצמת דווקא כלפי אנשים שיש לנו איתם היסטוריה אישית, כמו אקסית, בני משפחה או חברים קרובים. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא ההזדהות הגבוהה איתם. למשל, אם אדם רואה ברחוב אדם זר עם משפחה וילדים, זה עשוי לעורר בו קנאה קלה או אפילו בכלל לא. אבל אם ... להפחית מהערך שלו. זו בעצם דרך של האדם לשכנע את עצמו שהוא בכלל לא רוצה להיות כמו האדם שבו הוא מקנא, וכך להפחית את התחושה הרעה שמלווה את הקנאה. לדוגמה, אדם שרואה את החבר שלו מצליח כלכלית עלול לומר: הוא בכלל לא כזה חכם, הוא פשוט היה לו מזל. למעשה, זו דרך להקטין את ההישג של החבר כדי להרגיש פחות רע על כך שהוא עצמו לא הצליח. איך מתבטאת שנאה מתוך קנאה? אליעד מסביר שלפעמים הקנאה מובילה לשנאה. השנאה נובעת מתוך חוסר יכולת לקבל את תחושת החיסרון. ... בה באמצעות השמצה או הפחתה מערכם של אחרים. ברגע שאדם מקבל ומבין את תחושת הקנאה והחיסרון, הוא יכול להתמודד איתה בצורה מאוזנת ובריאה יותר. איך להתמודד עם קנאה? קנאה בין חברים שנאה מתוך קנאה התגברות על קנאה למה אנשים מקנאים? הדשא של השכן ירוק יותר טיפול בקנאה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אכזבה עצמית, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אכזבה עצמית, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, טיפול אישי מומלץ, ייעוץ נפשי בנושא אכזבה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3882 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:11:10 - wesi1