אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:12האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
מהו החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים וסרטונים בלבד?

אליעד כהן מסביר את החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים, סרטונים או הרצאות. הוא מתאר מצב שבו אדם יושב וקורא חומרים רבים, צופה בהרצאות או מקשיב לתכנים של מורים, אפילו במשך שנים ארוכות, אך בפועל, ייתכן מאוד שהוא לא באמת מבין את מה שהוא לומד. זאת מכיוון שההבנה האמיתית לא נקבעת לפי כמות החומרים שנקראו או הידע הטקסטואלי שנרכש, אלא לפי העומק והיכולת האמיתית לתפוס את הרעיונות שמאחורי המילים.

האם ידע נרחב מבטיח הבנה אמיתית?

אליעד מציין באופן ברור שהעובדה שאדם קרא הרבה חומר אינה מעידה על כך שהוא אכן הבין את הדברים. הוא נותן כדוגמה את מנוע החיפוש של גוגל, שיש לו גישה לכל המידע בעולם, ובכל זאת אינו מבין באמת את התוכן של החיפוש. הוא רק מחפש התאמה מילולית או טקסטואלית. אם אפילו סימן קטן משתנה, גוגל כבר לא מוצא את התשובה, כי החיפוש שלו אינו רעיוני או הבנתי, אלא רק מילולי.

לדוגמה, אם מלמדים ילד ש"תפוז ועוד תפוז זה שני תפוזים" ו"תפוח ועוד תפוח זה שני תפוחים", ואז שואלים אותו על בננות והוא אינו מצליח לענות נכון, זה מראה שהוא לא הבין את העיקרון של הספירה או את המהות שמאחורי הדוגמאות, אלא רק את המקרה הספציפי. גוגל, בדומה לילד זה, הוא "טיפש" במובן שאינו מבין רעיונות, אלא רק מזהה התאמה טקסטואלית מדויקת.

כיצד יודעים שהבנו באמת?

כדי לבדוק האם הבנת באמת את מה שלמדת, אליעד ממליץ על שיטה פשוטה אך יעילה: להסביר את הנושא לאדם אחר. כאשר אתה מסביר לאחרים, במיוחד לאנשים שאינם מכירים כלל את הנושא, הם ישאלו אותך שאלות שמאתגרות את ההבנה שלך. אם תגלה במהלך ההסבר שהשאלות של השומעים גורמות לך להתלבט או לחשוב מחדש על הנושא, זה סימן ברור שטרם הבנת אותו עד הסוף.

לדוגמה, אם אתה משוכנע שהבנת רעיון מסוים, נסה להסביר אותו לחבר או לאדם זר, ושים לב כיצד אתה מתמודד עם שאלותיו. אם אתה מתקשה להשיב או מגלה שאין לך תשובה לשאלה ספציפית, זה מצביע על כך שההבנה שלך עדיין לא שלמה.

מהי הדרך המעשית לוודא את ההבנה שלך?

אליעד כהן מציע דרך מעשית נוספת וחשובה לבדוק את ההבנה - לכתוב סיכומים מפורטים של מה שהבנת. כאשר אדם כותב סיכום, הוא נאלץ להגדיר, למקד ולארגן את המחשבות שלו בצורה ברורה. תהליך הכתיבה מאלץ אותך להיות בהיר, מדויק, ולהתמודד עם חוסר ודאות או בלבול במחשבות. ברגע שאתה נדרש להקליד או לכתוב את מה שהבנת, יתכן שתגלה פערים, דברים שאינם ברורים לך, או פרטים שהחמצת בזמן הקריאה או הצפייה.

מדוע אנשים משלים את עצמם לגבי ההבנה שלהם?

אליעד מסביר שיש אנשים רבים המשלים את עצמם ומאמינים שהם הבינו משהו, בעוד שבפועל לא באמת תפסו את העומק של הנושא. הוא נותן כדוגמה אנשים ששולחים לו הודעות שבהן הם טוענים שהבינו שהם "אלוהים" או שהגיעו להארה רוחנית, אך מנקודת מבטו, הם לא הבינו כלל את מה שניסו ללמוד. מצב זה נובע מכך שהאדם בטוח שהוא תפס את הרעיון, אבל בפועל הוא רק התקרב אליו חלקית או שלא הבין כלל. לדעת אליעד, ההוכחה הטובה ביותר להבנה אמיתית היא כאשר אדם יכול להסביר בבירור ובמדויק את הדברים לאחרים, כך שהם יבינו ללא ספקות.

האם אימון מעשי מבטיח הבנה נכונה?

אליעד כהן מציין שגם אימון מעשי או תרגול של נושא מסוים אינו תמיד מבטיח שהאדם אכן הבין. אנשים רבים מתרגלים משהו, אפילו רואים תוצאות מסוימות ומאמינים שהצליחו להבין או ליישם את הרעיונות. אך לעיתים קרובות, התוצאות נובעות מחוסר הבנה אמיתי של התהליך, והאדם פשוט מניח שהוא הבין בגלל התוצאה. לכן, התרגול עצמו אינו מספיק, יש לוודא שהתרגול מלווה בבדיקה מעמיקה של ההבנה, בדרך של הסבר לאחרים או כתיבה מפורטת של הדברים.

מה אפשר ללמוד מגוגל על חשיבה שטחית לעומת הבנה עמוקה?

אליעד חוזר על הדוגמה של גוגל כדי להמחיש את ההבדל בין חיפוש טקסטואלי לחיפוש רעיוני. הוא מציין שגוגל מדרג תוצאות חיפוש לפי קריטריונים טכניים כמו כמות הקישורים, הפופולריות או הטקסט המדויק, ולא לפי מידת הדיוק הרעיוני או העומק של התוכן. אם תבקש ממועצת חכמים או מומחים לדרג מחדש את התוצאות של גוגל, סביר להניח שתקבל דירוג שונה לחלוטין. זה מדגיש את החיסרון של ידע שטחי והיעדר הבנה עמוקה, מצב נפוץ מאוד כאשר מסתפקים בלמידה טקסטואלית בלבד.

לסיכום, כיצד ללמוד נכון ולהבין לעומק לפי אליעד כהן?

כדי ללמוד נכון ולהגיע להבנה אמיתית, אליעד מציע לשלב בין למידה טקסטואלית ותרגול מעשי לבין תהליכים שגורמים לך לבחון לעומק את ההבנה שלך. אלה כוללים:
  • הסברת התוכן לאחרים וקבלת פידבק.
  • כתיבת סיכומים מפורטים.
  • בדיקה מתמדת האם אתה מסוגל לענות לשאלות מורכבות על החומר הנלמד.
רק כך תוכל לוודא שהידע שלך אינו רק טקסטואלי או שטחי, אלא אמיתי, עמוק ומבוסס על הבנה מלאה של הנושא.
תלמיד הוכחות חסרונות התפתחות החשיבה פיתוח חשיבה לדעת שהבנת להתמודד עם חוסר ודאות אלוהים אתגרים הבנה מלאה חוסר הבנה איך לדעת שהבנת איך להבין יותר טוב איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסביר איך להסביר נכון איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד כהן איך ללמוד נכון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד כהן האם הבנת נכון האם ללמוד מאליעד כהן הסבר הסברים הפצה הפצה רוחנית התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לדעת שהבנת להבין להבין יותר טוב להיות יותר חכם להסביר לחשוב בהיגיון ללמד ללמד תלמידים ללמוד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה ללמוד מאליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רוחני רוחניות שיטות שיטות למידה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תלמיד תלמידים תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חלק 2
חלק 2
...הוא נותן דוגמה לכך שאם שמעת הרצאה או קראת טקסט, אתה צריך להיות מסוגל לאחר מכן לשחזר את התוכן כמעט לחלוטין מהזיכרון - כולל משפטים, רעיונות, ואפילו האינטונציה שבה הדברים נאמרו. אם הצלחת לעשות זאת, זה מעיד שהבנת לעומק את המשמעות מאחורי המילים. זה לא אומר שצריך באמת לזכור ולשנן כל מילה באופן אוטומטי, אלא להבין לעומק את המשמעות. הוא מדגיש את החשיבות של היכולת לפרק משפטים ארוכים ומורכבים לטענות שונות, ולהבין איך כל טענה מתחברת לאחרות. הוא נותן דוגמה של...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. כי כל הדברים שיש בעולם, הם כולם
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש ... אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד ... בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות ... הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה ... באמת את ליבו של השני. גם לעצמך צריך לסלוח. תהיה הסנגור של עצמך. לא סנגור דמיוני אלא סנגור אמיתי. סנגור דמיוני = המצאת דמיונות שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך ... אלא הסתיר או נמנע מלהזכיר אותו במפורש. אליעד מסביר כי ישנם שני כיוונים להבין מדוע לא נעשה שימוש מפורש במושג האמת. ... ברקע, באופן סמוי, כחלק מהבנה רחבה יותר. הוא מסביר שאם הספר היה כתוב רק במילה אמת בלי שום הסבר או רקע, הקורא לא היה מבין כלום. המשמעות של המושג אמת מתקבלת מתוך ... פרויקט מרכזי. אי אפשר להציג רק את הפרויקט בלי להסביר ולהכין את הקהל עם הקדמות. הקהל חייב לעבור תהליך של הבנה. אם יוגש רק ... לגרום לכמה שיותר אנשים להגיע להבנת האמת. הוא מסביר שאין באמת מכנה משותף אחד שמתאים לכל האנשים בעולם, משום שכל אדם שונה ... ההבנה ובצרכים שלו. לכן, כל ניסיון לכתוב או להסביר את המושג אמת באופן שיהיה ברור לכולם ייכשל, מכיוון שלכל אחד יש נקודת ... יותר ליצור לו מכנה משותף ברור ורחב. האם עדיף להסביר דברים באופן ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם עדיף להסביר לקורא או לתלמיד דברים ישירות, בצורה ברורה, או להשאיר רמזים וסוכריות קטנות כדי ... המבנה של הספר? אליעד מתייחס גם לשאלה של תלמיד ששאל אותו למה הספר כתוב דווקא באופן המסוים שבו הוא כתוב, ולא אחרת. הוא מסביר שיש חשיבות גדולה מאוד להבנת מאחורי הקלעים של הדברים. כשאתה קורא ... בהכרח את כולם לאחדות הזו. לכל דרך, לכל הסבר, ולכל מבנה טקסטואלי יש יתרונות וחסרונות משלו, ולכן לא קיים פתרון אחד ... מתייחס גם למושג של לדעת שההפך נכון. הוא מסביר שאין הכוונה שאדם פשוט יאמר שההפך נכון, אלא שהוא יוכל להבין למה ההפך ... שהוא מדבר. כלומר, אדם חייב להיות מסוגל להבין ולהסביר מדוע הרעיון הנגדי לרעיון שהוא מציג הוא נכון באותה מידה. ההבנה הזו ... מהאדם להתקבע על אמת מסוימת או על דרך אחת של חשיבה, ובכך מובילה אותו בסופו של דבר אל האחדות. לסיכום אליעד מציג את ... האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת בספריו? איך לגרום לאחרים ...
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות נחשבת לאחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני נדרש לו על מנת להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות להוביל לתסכול, בלבול או חוסר סבלנות. לכן, מורה רוחני חייב להיות סבלני גם כאשר התלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר המורה מסביר רעיון מתוך תחושת חוסר סבלנות או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע על התלמיד בצורה שלילית. אם המורה נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות, התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו שמסב לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם? תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות מתקשים לפעמים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מציע להימנע מהגדרה של תלמיד כסגור מחשבתית או טועה, אלא להכיר ולהבין את ההיגיון הפנימי שמנחה את התלמיד. אם אדם מאמין שהמציאות חייבת להיות כפי שהוא תופס אותה, כל שינוי בתפיסתו עשוי להתקל בהתנגדות פנימית. המפתח, לדבריו, הוא להציג את הרעיונות החדשים מזווית שיכולה להתחבר להבנה שכבר יש לתלמיד . מדוע אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים? כאשר אדם מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, שינוי בתפיסה יכול להיות עבורו איום קיומי. אם הוא רגיל לראות את הקיר כלבן, כל שינוי בתפיסה יכול לגרום לו להרגיש שמערערים על יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת בחשבון את הקושי הזה ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שלא תרגיש מאיימת. כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום? שעמום בדיונים נובע לעיתים מחוסר התחדשות. כאשר המורה או התלמידים מרגישים שהם שומעים את אותו דבר שוב ושוב, הם עלולים לאבד עניין. הפתרון לשעמום הוא שינוי זווית ההסתכלות על הדברים. אליעד מציע לחפש בכל ... החידוש שבשיחה, גם אם מדובר ברעיון שהוזכר פעמים רבות, ניתן לבחון אותו מזווית חדשה או לשאול עליו שאלות שונות. מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה של
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
... ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים? איך ללמד ילד לקחת אחריות באופן מעשי? ההרצאה עוסקת בנושא המורכב של חינוך ילדים לאחריות ומביאה דוגמה מפורטת של ילד שאיבד את הפלאפון שלו. אליעד כהן מדגיש לאורך ... כפעולה ממשית עם השלכות מעשיות. דרך הסיפור על הילד שאיבד את הפלאפון, אליעד מסביר לעומק מדוע האופן שבו ההורה מגיב לאירוע ישפיע ישירות על יכולת הילד לקחת אחריות בעתיד. מהי המשמעות האמיתית של לקיחת אחריות אצל ילדים? אליעד מסביר שלקיחת אחריות אמיתית מתרחשת כאשר הילד מבין שלכל פעולה שלו יש תוצאות ושלכל תוצאה יש מחיר ברור. הוא מדגיש שאין משמעות אמיתית להצהרות ריקות כמו אני אחראי, ... חדש, מבלי להאשים את הילד, מתוך רצון להראות לילד אהבה וחוסר תנאים. אליעד מסביר שלגישה זו יש יתרונות, כי הילד עשוי להרגיש שהוא אהוב בכל מצב, אך מצד שני, הילד עלול לא ללמוד מזה לקחת אחריות כי אין השלכות שליליות לאובדן. גישה שנייה, אהבה עם תנאים: ההורה לא קונה פלאפון מיד, או שהוא דורש השתתפות חלקית של הילד בקניית פלאפון חדש. ... ביותר לאחריות, כיוון שהיא מדמה בצורה טובה יותר את החיים האמיתיים. אליעד מסביר שאהבה ללא תנאים מנוגדת במובן מסוים לעולם המציאותי שבו תמיד יש מחיר למעשים. בעולם האמיתי, החברה בדרך כלל לא נותנת שום דבר בחינם ולא מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות. לכן, לחנך ילד לאחריות זה במידה רבה ללמד אותו לשלם מחירים אמיתיים עבור מעשיו. איך ההורה יכול להדגים לקיחת אחריות אישית בצורה נכונה? אליעד מציין שלפעמים ההורה יכול להראות לילד דוגמה של לקיחת ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל ... לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף ... נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא ... שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה ... שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל ... הם חוששים שיזדהו יותר מדי עם המטופל ויהפכו למשוגעים בעצמם. לדעת אליעד, אם יש שכל וחשיבה מעמיקה, תמיד תתגלה בסוף האמת, וכל הפרעה היא ... המטופל להפעיל את השכל שלו בנושאים שמטרידים אותו, ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת כל נושא, אפילו ... לבצע פעולה פשוטה אחרת, ולחקור אותו לעומק. דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות ... השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש ... בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו ... הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים אוקי לא בא לו ללמוד עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה. ש: ... לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון? ש: אז אמרת קודם ... חשק? אליעד: לא. ש: אז עם חשק זה פרס. אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת ... הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה? ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת. אליעד: מה זאת אומרת ...
יעוץ למנהלים, ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון
יעוץ למנהלים, ניהול מנהלים בארגון, הכשרת מנהלים, איך לנהל מנהלים? אימון למנהלים, איך לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון
... לנהל עובדים? הכשרת עובדים, איך ללמד עובדים? איך להכשיר עובדים? פיתוח עובדים, התפתחות העובדים בארגון כיצד לנהל מנהלים בארגון בצורה נכונה? ... למנהלים חכמים? אליעד כהן מסביר שבכל ארגון ישנם עובדים המבצעים פעולות פשוטות, ... אלה מומלץ אפילו לא להחזיק ביכולת שכלית גבוהה מדי, אלא דווקא בשכל מוגבל שמאפשר להם לבצע ... גם מנהלים, אשר מומלץ שיהיו בעלי יכולת חשיבה מפותחת ויכולת קבלת החלטות עצמאית. לפעמים מנהלים ... את מקומם. אולם, לדברי אליעד, זוהי חשיבה שגויה שמאפיינת דווקא מנהלים שאינם חכמים מספיק בעצמם. ... וחד - משמעי מה עליו לעשות, בלי להסביר לו את ההיגיון מאחורי ההחלטות. לדוגמה, כאשר מנהל ... מושפל, ולאבד את האמון בעצמו וביכולת החשיבה שלו, עד למצב שהוא מוותר על החשיבה העצמאית לחלוטין. למה חשוב להסביר את ההיגיון ולא רק לתת הוראות? האפשרות הנכונה ... אליעד, היא להשקיע זמן וסבלנות ולהסביר למנהל שמתחתיך את ההיגיון שעומד מאחורי ההחלטות. ... החשיבות של השקעה מוקדמת ומדויקת בהסברים למנהלים הזוטרים. מי שלא יהיה מוכן להשקיע את הזמן ... מחשש לפגיעה בארגון? אליעד כהן מסביר שחשש זה מיותר, ואף מזיק. יש מנהלים שחוששים שמנהל חכם ... מה היתרון הגדול בהכשרת מנהלים לחשיבה עצמאית? כאשר מנהל בכיר משקיע בהכשרה יסודית של המנהלים תחתיו, ומסביר להם את ההיגיון שמאחורי ההחלטות, הוא למעשה משחרר את ... בלתי פוסקת. תהליך זה מבטיח התפתחות טובה יותר של המנהלים בארגון ושל הארגון כולו. ניהול מנהלים כיצד להכשיר עובדים? פיתוח עובדים בארגון ניהול עובדים חכמים ניהול יעיל בארגון ... את המנהלים שחשוב שיהיו חכמים ועם יכולת חשיבה עצמאית. הרבה פעמים, ישנה נטייה לחשוב שעדיף ... המנהל שלהם עושה טעות, ואז במקום להסביר לו את הדרך הנכונה או לשוחח על איך הוא הגיע ... כזה שלא מסוגל לחשוב בעצמו. במקום להסביר את ההיגיון שמאחורי ההחלטות, מנהלים לעיתים ... אופציה אחרת היא להשקיע יותר זמן בהסבר על ההיגיון שמאחורי הפעולה. גם אם זה ידרוש יותר זמן ... לכך שצריך להשקיע זמן ומאמץ על מנת להסביר את ההיגיון למנהל תחתיך. אם לא תעשה זאת, אתה עשוי ... אותך במצב קשה יותר. חוסר ההשקעה בהסברים עכשיו, יוביל להוצאות זמן וכסף נוספות בעתיד כאשר תצטרך ... שוב ושוב. האם כדאי למנוע ממנהל להיות חכם מדי? היו שמציעים שמנהל לא צריך להיות חכם מדי, מחשש שמא הוא יבין את מה שקורה בארגון ויתחיל לפתח אינטרסים אישיים שיכולים להזיק למנהל שמעליו. אחד ... להתמודד איתם בצורה טובה יותר ולהסביר להם את הדרך הנכונה. הבעיה מתחילה כאשר המנהל ... ניהול מנהלים כיצד להכשיר עובדים פיתוח עובדים בארגון ניהול עובדים חכמים ניהול יעיל בארגון ... שלא יבגדו באמון שלא זה אבל זאת חשיבה של המנהל שהוא עצמו לא חכם מספיק כי אם הוא היה מספיק ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר ... מחדש לקבל ממנו דגים. לחלופין, אדם שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש ... אולם, זה עדיין לא הופך את החתול למומחה בהסברת טכניקות ריצה. אותו הדבר בנוגע לשחייה - הדג הוא השחיין המושלם, אך הוא לא יכול להסביר לאף אחד איך שוחים נכון. ההקבלה הזו ממחישה נקודה חשובה מאוד: מי ... מאוד בתחום כלשהו, אינו בהכרח בעל יכולת להבין ולפרק את התהליך לשלבים הניתנים ללמידה. אליעד מדגיש שרבים חושבים שאם הם רוצים ללמוד לשחות, עליהם לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים שחושבים שהם ... רב, אך במציאות כשבודקים אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים ... יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו מאיפה יש לו ביטחון לדבר אם הוא בעצמו לא עשה את זה?. אך אליעד מסביר שביטחון זה יכול לנבוע פשוט מכך שאין לפרשן שום עלות או מחיר על הטעות ... העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר. האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה? אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה מהר, ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ה
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
... של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני אילו סוגים של מורים רוחניים קיימים ואיך מזהים אותם? קיימים סוגים שונים של מורים רוחניים, ולכל אחד מהם יכולות שונות ומגוונות. יש מורים שיכולים להעביר לאחרים את הידע והמיומנות שלהם, ויש כאלה שלא מסוגלים או אינם רוצים לעשות זאת. כאשר רוצים להעריך מורה רוחני או מדריך רוחני כלשהו, יש לבחון לא רק אם הוא עצמו בעל ידע ויכולות, אלא גם את היכולת שלו ללמד את אותם דברים לאחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים של מורים רוחניים או מדריכים: הסוג הראשון: אדם שטוען שיש לו יכולת מסוימת, אך אין לו אפשרות ללמד אחרים את אותה היכולת. למשל, רופא אליל או מתקשר שטוען שיש לו כוחות לראות מלאכים או לחזות עתידות. כאשר שואלים אותו אם הוא יכול ללמד אחרים לעשות זאת, הוא לרוב יאמר שלא, משום שאם יאמר שכן, ... הוא יכל לדבר עם אלוהים, ולכן הוא היה נחוץ. במצב כזה, המיומנות של האדם אינה ניתנת להעברה לאחרים, כי הוא עצמו לא יודע כיצד הוא רכש אותה. הסוג השני: אדם שמסוגל ללמד אחרים את היכולות שלו, כיוון שהוא יודע בדיוק כיצד הוא רכש ... מודע ותוך כדי תהליך ברור. דוגמה לכך היא ספורטאי, כמו אצן שהתחיל מאפס ועבר אימונים, ניסויים ותהליכים שונים עד שלמד לרוץ מהר מאוד. אדם כזה יכול להדריך אחרים וללמד אותם את השלבים המדויקים, כיוון שהוא יודע בדיוק מה התהליך שעבר. למה יש מורים רוחניים שלא מסוגלים ללמד אחרים את היכולות שלהם? לפי אליעד כהן, אם אדם קם יום אחד וגילה שיש לו יכולת מיוחדת, כמו למשל לעוף באוויר, הוא לא יוכל ללמד אחרים לעשות זאת, כי הוא לא יודע כיצד השיג את היכולת הזו. כלומר, הוא אינו מודע לתהליך שבו היכולת נרכשה. לעומת זאת, כאשר מישהו פיתח את היכולות שלו בצורה מסודרת, הוא יכול להסביר את הדרך לאחרים. לדוגמה, אם יש אדם שאומר שהוא רואה מלאכים או יכול לדבר עם ישויות עליונות, אבל הוא אינו יודע להסביר לאחרים איך גם הם יוכלו לראות את המלאכים, המשמעות היא שהוא בעצמו לא מודע לתהליך שעבר. זה לא אומר בהכרח שהיכולת שלו לא אמיתית, אלא פשוט שהוא לא מודע מספיק לדרך שבה היכולת הגיעה אליו. איך אפשר לזהות אם מורה רוחני באמת מסוגל ללמד? על מנת לזהות אם המורה הרוחני אכן מסוגל ללמד, צריך לשאול אותו שאלות לגבי הדרך שבה הוא השיג את הידע או היכולת שלו. אם הוא מסוגל לפרט בצורה ברורה שלבים ותהליכים שעבר כדי להשיג את מה שהשיג, יש סיכוי גבוה שהוא גם יוכל ללמד אחרים. לעומת זאת, אם הוא אומר דברים כמו זה בא לי באופן טבעי או ככה נולדתי ואין לו הסברים מדויקים לתהליך שעבר, סביר להניח שהוא לא יהיה מסוגל להעביר את היכולות שלו לאחרים. אליעד מדגיש את ההבדל הזה גם בדוגמה של אומנויות לחימה: כאשר מישהו מבצע פעלול מורכב, הוא יכול להסביר לאחרים בדיוק אילו שלבים צריך לעבור ואילו פעולות מדויקות יש לבצע כדי להשיג את אותה מיומנות. באותו אופן, אדם שמסוגל לחשוב במהירות או להגיע למסקנות מהירות, יכול ללמד אחרים כיצד לעשות זאת, על ידי פירוק התהליך לשלבים קטנים והדרגתיים. מה התהליך המדויק שאליעד כהן מתאר כדי להגיע להבנת האמת? אליעד כהן מסביר כי כל תהליך של השגת ידע, הבנה או מיומנות רוחנית הוא אותו תהליך ביסודו: לקחת את המחשבות או האמונות שלך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לפתח את..., איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לפתח את..., איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, מאמן אישי לקריירה, מאמן אישי לדיאטה בתחום איך לפתח את - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7500 שניות - עכשיו 20_07_2025 השעה 11:05:54 - wesi1