אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? ✔איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:00איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה?

כאשר נותנים מחמאה למישהו, באופן סמוי היא יכולה להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: "כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד", הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים בכך שהוא יכין שיעורים. אם הילד לא יכין שיעורים, הוא עשוי להרגיש שאינו ראוי לכבוד, וכך למעשה נוצרת אצלו תחושת חוסר ערך.

דוגמה נוספת לכך היא כשאומרים לילד "כל הכבוד שציירת יפה". אמירה זו נועדה לכאורה לחזק את הביטחון העצמי של הילד, אך בפועל היא גם מעבירה מסר שיש דבר כזה ציור "יפה" וציור "לא יפה", וכי הערך שהילד מקבל תלוי באיכות הציור. התוצאה היא שהילד יכול לחוש שאם אינו עומד בסטנדרטים מסוימים, הוא פחות שווה או לא ראוי להערכה.

למה קשה לתת מחמאה בלי תנאים?

קשה לתת מחמאה שאינה יוצרת תחושה של תנאי, כי כל מחמאה שניתנת על בסיס הצלחה או פעולה ספציפית תמיד נושאת עמה מסר סמוי של תלות. לדוגמה, כשאומרים לאדם שדואג "אל תדאג, הכל יהיה בסדר", המסר הסמוי הוא שהמצב יהיה טוב רק אם יקרה מה שהאדם רוצה. בכך נוצרת למעשה תחושה שאם לא יהיה כך, המצב יהיה רע.

עוד דוגמה לכך היא כשאדם חושש להיכשל ואומרים לו: "אל תדאג, אתה תצליח". לכאורה זו מחמאה או עידוד, אך בפועל זו אמירה שיכולה ליצור לחץ גדול עוד יותר, כי האדם מבין שעכשיו ההצלחה היא תנאי הכרחי להרגשה טובה.

איך אפשר להחמיא בלי להציב תנאים?

פתרון אפשרי הוא להבהיר למישהו שהוא טוב וראוי כפי שהוא ללא תנאי, ורק לאחר מכן להוסיף מחמאה ספציפית על פעולה מסוימת. למשל: "אני אוהב אותך כפי שאתה, ואני גם מעריך שהתאמצת להכין שיעורים". אולם גם במקרה זה יש בעייתיות, כי אם אחת האמירות מודגשת יותר מהשנייה, האמירה השנייה תאבד מכוחה ומשמעותה.

דוגמה לסוגיה זו מובאת בסיפור של רבי נחמן, שבו המלך אומר לבנו: "אני שמח שאתה מלך, אבל גם אם לא תהיה מלך תהיה שמח. ואם לא תהיה שמח כשאתה לא מלך, לא מגיע לך להיות מלך". המסר כאן הוא מורכב: להיות שמח ללא תנאי הוא תנאי מקדים להיות ראוי לשמוח על הצלחה מותנית.

איך ניתן לשלב אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים?

הדרך שמציע אליעד כהן לשילוב בין שני סוגי האהבה הללו היא להתמקד בניגון, באופן הדיבור ובטון הדברים. המשמעות היא שהמסר אינו רק במה שנאמר אלא באיך הוא נאמר. אפשר לומר למישהו: "כל הכבוד שהצלחת", ובו בזמן בטון הדיבור ובשפת הגוף לשדר שגם אם לא היה מצליח, זה עדיין בסדר. הדגש הוא בשידור המסר הסמוי שעובר מעבר למילים.

עם זאת, אליעד מציין שבאופן לוגי טהור, אין פתרון מוחלט לפרדוקס הזה. כי בכל מחמאה מותנית תמיד יהיה מסר סמוי של ערך מותנה, ואם נמנעים לחלוטין מלהחמיא על הישגים או הצלחות, נוצר מסר הפוך של חוסר חשיבות להישגים, שגם הוא בעייתי.

האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים?

אליעד מסביר שבסופו של דבר אי אפשר לשדר באופן מלא את שני המסרים יחד בצורה מושלמת. יש קונפליקט פנימי מובנה בכך שאם מדגישים יותר מדי את האהבה ללא תנאים, מאבדים את הערך של ההישגים וההצלחה. לעומת זאת, אם מדגישים יתר על המידה את המחמאות המותנות, האדם תמיד יחוש שיש לו ערך רק כשהוא מצליח ועומד בציפיות, וכך ייווצר לו דימוי עצמי פגיע.

מה שנותר לעשות הוא להיות מודעים לבעיה זו ולנסות לאזן. כאשר נותנים מחמאה, יש להיות מודעים לכך שבאותו זמן נוצרת אצל הילד או האדם שמקבל את המחמאה התניה מסוימת. מודעות לבעיה מאפשרת התנהלות שקולה יותר, אך אין בה פתרון מושלם לבעיה. המסקנה היא שהמודעות עצמה כבר מהווה התקדמות חשובה, ומאפשרת לנווט בין שני סוגי האהבה והמחמאות בצורה מאוזנת יותר.
איך להחמיא בלי לפגוע בערך העצמי של הילד?

כאשר מחמיאים למישהו, יש צורך להיות מודעים לכך שכל מחמאה מותנית עלולה לשדר מסר של אהבה עם תנאים. לדוגמה, כאשר הורה אומר לילד "כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד", המסר שנמסר באופן גלוי הוא עידוד ובניית ביטחון עצמי, אך בו בזמן מועבר מסר סמוי שעלול לרמוז כי ללא הכנת שיעורים - אין כל כך כבוד. המשמעות היא שהילד עלול להפנים את הרעיון שערכו מותנה בעמידה בסטנדרטים מסוימים, מה שיכול ליצור תחושת חוסר ערך כאשר הסטנדרטים הללו אינם מתקיימים.

האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה?

מחמאה מותנית יכולה להפוך למעין מנגנון של השפלה עקיפה. אם אומרים לילד "כל הכבוד שציירת יפה", נוצר הרושם שיש קריטריונים ל"ציור יפה" ושההצלחה בכך היא ערך נחשב. הילד לומד שיש ציפיות שעליו לעמוד בהן, ואם הוא לא עומד בהן, הוא עלול לחשוב שהוא לא טוב מספיק. באופן דומה, כאשר מישהו שומע "אל תדאג, יהיה בסדר", יש כאן אמירה סמויה שמשדרת לו שאם המצב לא יהיה כפי שהוא רוצה - זה יהיה רע.

איך אפשר להחמיא בלי להציב תנאים?

נראה שקשה לתת מחמאה בלי ליצור תחושת מותנות. אחת ההצעות היא קודם כל להבהיר למישהו שהוא טוב כפי שהוא, ולאחר מכן להוסיף את המחמאה. לדוגמה, ניתן לומר "אני אוהב אותך כפי שאתה" ולאחר מכן להוסיף "וגם מעריך את זה שהתאמצת כל כך להכין את השיעורים". אך גם כאן, אם אחת האמירות תהיה בולטת יותר, זה יבוא על חשבון השנייה.

איך ניתן לשלב אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים?

סיפור מתוך רבי נחמן מציג פרדוקס דומה: מלך אומר לבנו "אני שמח שאתה מלך, אבל אני רוצה שגם אם תפסיק להיות מלך תהיה שמח". אך הוא מוסיף "אם לא תהיה שמח ללא המלוכה - לא מגיע לך להיות מלך". המסר הוא שאם מישהו מסוגל להיות מאושר ללא תנאים, רק אז הוא באמת ראוי לטוב שמותנה בתנאים.

האם יש פתרון לפרדוקס של מחמאות עם תנאים?

פרספקטיבה אחת היא להקפיד על "ניגון" הדיבור - איך הדברים נאמרים ולא רק מה שנאמר. ניתן להחמיא למישהו בצורה שמשדרת שהוא מספיק טוב גם בלי המחמאה. כלומר, לומר "כל הכבוד לך שעשית כך וכך" אבל באותו זמן, בטון הדיבור או בהבעת הפנים, לשדר שזו אינה דרישה נוקשה.

האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים?

לוגית, נראה שאין פתרון שלם לבעיה. אם מחמיאים לילד על הצלחה, זה משדר שהתוצאה חשובה, ואם לא נותנים לו מחמאות על הצלחות, זה משדר שאין ערך להישגים. ההבנה היא שאין דרך מושלמת לשלב בין השניים, ולכן חשוב להיות מודעים לכך ולמצוא איזון - לדעת שהמחמאה אכן נותנת ערך אך גם יוצרת ציפיות, וחשוב לתת מקום לשני ההיבטים הללו.
עכשיו הנושא הוא כזה מאחר שכל מחמאה היא בעצם גם השמצה אז בעצם איך ניתן להחמיא למישהו בלי להשמיץ אותו, מה זאת אומרת נגיד שאתה מחמיא לילד שלך כל הכבוד ש...?

ש: הכנת שיעורים לבד.

אליעד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד מה בעצם אתה מעביר לו מסר שזה כל הכבוד נכון, למה אתה אומר לילד שלך כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד כדי לפרגן לו לעודד אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, נכון זה דברים אבל מצד שני אתה גם כן משמיץ אותו ומשפיל אותו למה כי מה אתה אומר לו הרי טוב רק בתנאי שהכנת שיעורים כי אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה שאם הוא לא יכין שיעורים זה לא מספיק טוב, ילד שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים תצייר ככה וככה ואז אחר כך אתה אומר לו כל הכבוד לך שציירת יפה אתה כביכול בונה לו ביטחון עצמי אבל תוך כדי זה שאתה בונה לו ביטחון עצמי אתה גם כן שותל לו במוח מחשבה שיש דבר כזה יפה ולא יפה וזה טוב מאוד שציירת ככה כי אם לא לא הייתי מוחא לך כפיים.

נכון אז השאלה היא בעצם או נגיד שמישהו אומר לך אל תדאג יהיה בסדר יהיה מה שאתה רוצה, מה בעצם הוא אומר לך אתה יודע אתה צריך לדאוג כי אם לא יהיה מה שאתה רוצה זה יהיה רע, אם אתה אומר נגיד "אני מפחד שאני אכשל, לא אל תדאג אתה תצליח" מה בעצם אומרים לך "אז עכשיו עוד יותר מלחיץ אם אני לא אצליח", עכשיו השאלה היא זה מאחר בעצם שכל ביטוי של אהבה עם תנאים הוא בעצם אומר לך שזה אני לא אוהב אותך בלי תנאים ואם אתה אומר למישהי נגיד "איזה יפה את" אתה כמו אתה אומר לה "אני לא יאהב אותך אם תהיי מכוערת" אז בעצם איך אפשר להחמיא למישהו או לפרגן למישהו בלי שזה יבוא על חשבון ההפך.

ש: להעביר לו מסר אולי קבל אותו איך שהוא ואז להחמיא לו.

אליעד: אז מה בעצם אמרת בא נגיד לו שני דברים בא נגיד לו גם שאוהבים אותו איך שהוא וגם אוהבים אותו בתנאי משהו נכון אבל זה בעייתי נכון שזה בעייתי כי אתה מתישהו צריך לחייך יותר איפה תחייך יותר באוהב אותך איך שאתה או באוהב אותך איך שציירת, איפה תחייך יותר?

ש: תלוי לפי הנושא.

אליעד: משהו פה לא הגיוני לא אם אתה תחייך יותר באחד מהם אז זה יבוא על חשבון השני. מה המלך אמר לבן שלו בסיפורי מעשיות בסיפור על הקבצנים הוא אמר לו כזה דבר "אתה מלך ואני שמח שאתה מלך אבל יום אחד אתה תפסיק להיות מלך, אני רואה בעתידות שאתה לא תהיה מלך ואני מבקש ממך שתהיה בשמחה למרות שאתה לא מלך" ואמר לו ככה "ואם אתה תהיה בשמחה למרות שאתה לא מלך אני אהיה בשמחה גם אבל גם אם אתה לא תהיה בשמחה שאתה לא מלך אני גם אהיה בשמחה כי אני בכל מקרה בשמחה אבל אני אהיה עוד יותר שמחה אם אתה תהיה מלך" ואמר לו "אם אתה לא תהיה שמח כשאתה לא מלך אני אשמח כי אתה לא ראוי להיות מלך כי אם אתה לא יכול לשמוח כשאתה לא מלך לא מגיע לך להיות מלך".

אוקי אבל פה יש טוב וטוב מאוד אבל אף על פי כן ברמה הלוגית איך אתה יכול להעביר למישהו שהוא מספיק טוב בלי תנאים תוך כדי שאתה אומר לו שהוא טוב עם תנאים, איך זה אפשרי?

ש: אולי שאתה "אני רואה שאתה משתדל עושה".

אליעד: נכון ואת מה תדגיש לו יותר את העם תנאים או את הבלי תנאים או את שניהם תגדיש לו באותה מידה, אם תדגיש לו את הבלי תנאים זה יבוא על חשבון התנאים אם תדגיש לו עם תנאים יבוא על חשבון הבלי תנאים ואם תדגיש לו את שניהם באותה מידה אין משמעות למה שאמרת, אין משמעות אם הוא אומר "תקשיב אני אוהב אותך איך שאתה לא משנה תבלגן את הבית תהרוס את הבית אני אוהב אותך אבל אני מאוד מעריך את זה שסידרת את החדר" מה יותר אמין.

ש: תלוי מה רוצים לא?

אליעד: תלוי מה רוצים זאת שאלה אחרת עכשיו שאלתי איך אפשר גם וגם איך אפשר להעביר לו את המסר, התשובה הראשונה אומרת שיש דבר שנקרא ניגון זאת אומרת יש ברבי נחמן משפט שאומר הניגון של הצדיק זה לא מה שהוא אומר זה איך שהוא אמר את זה, זאת אומרת יש מה הוא אמר ויש איך הוא אמר ויש גם אם הבנת את הניגון יש האם אתה שמעת את הניגון, אוקי זאת אומרת יש מה אמרת ויש איך אמרת עד כמה שידרת שזה רק זה ועד כמה תוך כדי שאמרת את זה שידרת שזה גם לא בהכרח רק זה אתה יכול להגיד למישהו "כל הכבוד לך שככה וככה" ותוך כדי זה אתה אומר את זה בניגון מסוים "אתה יודע גם אם לא זה בסדר בוא נשחק משחק שזה כן וכל הכבוד לך ש..." זה הניגון.

ולכן פרספקטיבה אחת אומרת השאלה מה הניגון ככל שאתה כדובר יותר תחשוב שהבן השני אתה מקבל אותו גם בלי זה אז כשאתה תגיד לו אני אוהב אותך עם זה בניגון אתה תגיד לו את זה שאתה אוהב אותו גם בלי זה בניגון אבל בכל זאת איך אפשר גם להגיד שאתה אוהב מישהו עם תנאים וגם בלי תנאים איך אפשר, מה התשובה?

ש: אי אפשר.

אליעד: אי אפשר על פי השכל אין אפשרות ברגע שאתה אומר לילד שלך "כל הכבוד ש..." בעצם יצרת לו במוח התניה שאם לא זה לא בסדר ואז מתישהו הוא כנראה יגיע לטיפול ויגיד "אני חושב שאני לא בסדר כי העירו לי קיבלו אותי" מתישהו זה יקרה ומה האמת שגם אין לזה פתרון כי אם אתה מצד שני תגיד לו אתה בסדר איך שאתה הוא לא יגיע לשום טיפול הוא כנראה ימות מהר מאוד.

ש: מסקנה כולם צריכים טיפול.

אליעד: לא יודע מסקנה יש פה בעיה שצריכים להיות מודעים אליה ולהיות מאוזנים להיות מאוזנים לאזן, להיות מודע שכשאתה אומר לו כל הכבוד על משהו שאתה יוצר לו התניה שהוא לא מספיק טוב כשאתה אומר למישהו "אתה טוב כי..." אתה בעצם אומר לו אתה לא מספיק טוב תהיה מודע לזה.

ש: אז אולי באמת הפתרון הוא לא נקודתי שבמקרה הספציפי הזה לצורך העניין יצליח במבחן או לא זה לא ה - issue וה - issue זה אם לאורך זמן כל מיני מקרים שבהם הוא הצליח או לא הצליח אז אתה תיצור שם איזה עניין.

אליעד: האם אתה מבין שבסוף זה יהיה אחד על החשבון השני או אתה לא מבין את זה אתה חושב שאפשרי שלא יהיה אחד על חשבון השני?

ש: כן.

אליעד: איך בסוף מה שידרת לו שהוא אוהב את עצמו עם תנאים או בלי תנאים מה שידרת לו?

ש: בסוף נוצרו כל מיני סיטואציות שבהן הוא יוכל להרגיש גם שהוא אוהב את עצמו בלי תנאים וגם שהוא אוהב את עצמו עם תנאים.

אליעד: אבל זה הגיוני נכון אז זה לא הגיוני.

ש: זה לא הגיוני נקודתי אבל זה הגיוני אם זה לאורך זמן.

אליעד: אז לאורך זמן זה לא הגיוני איך זה הגיוני מה זה אומר הגיוני בכלל איך זה הגיוני, אתה בסוף צריך "הילד הזה מה אני אומר לו שהוא יהיה בן אדם או שהוא יעשה מה שהוא רוצה" מה אתה מעדיף להגיד לו איזה מסר אתה רוצה שישב לו במוח, מה אתה רוצה מעצמך בסוף שהמציאות תהיה איך שאתה רוצה או לא אכפת לך מה תהיה מה אתה רוצה מעצמך יש בזה קונפליקט אין לזה תשובה טריוויאלית אבל תהיה מודע אם אתה מודע לבעיה זאת גם התקדמות.
פגיעה מגדת עתידות הישגיות אני שמח בלי תנאי להגדיל את הביטחון העצמי נשים ראוי להערכה לפתור קונפליקטים פנימיים מספיק טובים תלות אהבה אהבה בלי תנאי אהבה בלי תנאים אהבה ללא תנאי אהבה ללא תנאים אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמך איך לבנות ביטחון עצמי איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד איך לגרום לילד איך לגרום לילד לאהוב איך לגרום לילד לאהוב את עצמו איך לגרום לילדים איך להחמיא איך להחמיא לילד איך להחמיא למישהו איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך איך לחזק איך לחזק את הביטחון העצמי איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד איך לחזק ביטחון עצמי איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי אצל ילד ביטחון עצמי אצל ילדים ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך ביטחון עצמי של ילד בלי תנאי בלי תנאים בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי השפלה חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חינוך חינוך ילדים חסר ביטחון עצמי ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כיצד לאהוב את עצמי כיצד לאהוב את עצמך כיצד לגרום לילד לאהוב לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לבנות ביטחון לבנות ביטחון עצמי לבנות ביטחון עצמי אצל ילד לגרום לגרום לילד לגרום לילד לאהוב לגרום לילדים להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להחמיא להחמיא לילד להחמיא למישהו להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעצים את הביטחון העצמי להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי לחזק לחזק את הביטחון לחזק את הביטחון העצמי לחזק את הביטחון העצמי של ילד לחזק ביטחון עצמי לחנך לחנך ילדים ליצור ביטחון עצמי ללא תנאי ללא תנאים למה לאהוב את עצמי למה לאהוב את עצמך לפרגן לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לאהוב לשכנע ילד לאהוב את עצמו לשכנע ילדים לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי מחמאה מחמאה או השפלה מחמאה בלי תנאים מחמאות מחנך מחנכים פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי רוצה ביטחון עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי תנאים
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 6
... מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 6 תן לבן אדם ... איתו. אבל לא מוגזם מידי, שלא יראה חשוד. תפרגן לאדם השני. לדוגמה על ידי שתגרום לו לחשוב, שאתה חושב שהוא חכם. לדוגמה, הוא אומר טענה כלשהי מידע כלשהו. תגיב בצורה שתגרום לו להרגיש ... שאתה אומר. לכן צריך ליצור אווירה רגועה. תחמיא לאדם השני. וגם אם לא מחמאה ישירה, אז מחמאה עקיפה. זא שיש מקרים שאתה לדוגמה לא יודע עליו מידע באופן ישיר, כי אתה עדיין לא מכיר אותו ולכן אתה לא יכול להחמיא לו באופן ישיר. ובמקרה כזה, אפשר להחמיא באופן עקיף. להחמיא פירושו, לומר לו דבר שיגרום לו להרגיש טוב ביחס לעצמו. להחמיא באופן עקיף, פירושו לשבח ולומר דבר טוב על משהו שקשור אליו, כגון על המשפחה שלו וכיוב, גם אם זה לא עליו באופן ישיר. או במילים אחרות, רצוי להחמיא, ואפשרי לעשות זאת גם באופן עקיף, אם אתה לא יודע עליו מידע. והמחמאה שאתה מחמיא לו, גורמת לו להירגע, להרגיש בנוח עם עצמו, לאהוב אותך יותר, ליצור איתך אמון ולהרגיש בנוח במחיצתך, כי אתה משדר לו שאתה אוהב אותו. וגם כאן יש לשים לב, שלפעמים, עודף רוגע יוצר בעיה אצל השומע. וצריך לדעת גם מתי להלחיץ ולא להחמיא לפי הצורך. כשאתה מחמיא, אל תתקמצן ואל תגזים. אל תתקמצן פירושו, שבאפשרותך לנמק ולהבהיר את המחמאה, אם לדוגמה היא נאמרה בצורה עקיפה. לדוגמה, נניח שאתה אומר לבן אדם מחמאה על הרכב שלו. באפשרותך לרמוז שהמחמאה הזאת תתקבל באופן אישי עבורו, על ידי שתאמר עוד משהו, שיגרום למחמאה על הרכב, להיות מחמאה עבורו. לדוגמה, אני רואה שאתה נוהג על רכב X. אחלה רכב. בחירה טובה, כמו שאלה שיודעים מה שהם רוצים מעצמם בוחרים. זא, בפרט אם המחמאה נאמרה בצורה עקיפה, רצוי להוסיף עוד משהו למחמאה, כדי שיהיה ברור איך היא הופכת להיות מחמאה אישית, גם אם היא לא נאמרה בצורה אישית. תגלה התעניינות בחיים האישיים של האדם השני. כך אתה מראה לו שהוא חשוב לך ושאכפת לך ממנו גם ... באגו שלו חשדנות וכיוב. אם האדם השני לא בטוח בעצמו במשהו, ואתה רוצה שהוא יהיה בטוח בעצמו בדבר הזה, תחזק את הביטחון שלו בעצמו לגבי דברים אחרים. לדוגמה, נניח שהוא אומר איזה משהו של מידע, תאשר את מה שהוא אומר, ותעביר לו מסר של אתה יכול לסמוך על ... כדי שיהיה לו יותר קל לענות לך. אם אתה מחמיא לאדם השני, ואתה חושש שהוא יחשוד במחמאה שלך, אמור אותה בצורה חלקית. דהיינו, שהיא עדיין תחמיא, אבל שלא תחמיא יותר מידי. לדוגמה, במקום לומר אתה אדם חכם, אמור אתה אדם די חכם, במקרה שאתה רוצה לה
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 9
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה ... לאורך זמן. וצריך לדעת מתי להחליש את ההסכמה של השומע איתך, כדי לחזק אותה לטווח הארוך, ומתי לדעת אפילו לחזק עוד יותר את הדעה שלו איתך, בלי להחליש אותה, כדי שהוא לא ישוב חזרה לדעה הנגדית. ככל שתגיד לשומע יותר ... רוצה לשכנע אותו, אעפכ אם תסכים איתו, זה עלול לגרום לשומע דווקא לחזק את העמדה שלו. לאו דווקא בגלל שיקול לוגי כזה או אחר, אלא בגלל סיבה רגשית כזו או אחרת. וצריך לדעת לזהות ... שכבר קיים אצל השומע. ורק צריך לדעת לחדד ולהאיר אותו לשומע, כדי לחזק אצלו את האינטרס שלו להסכים איתך. אם אתה מציע הצעה ואתה חושש שיתנגדו לה, תציג אותה כאפשרית בלבד. ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 8
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות ... מולו, על הנחת יסוד כלשהי, לפעמים לא צריך לרוץ ולמהר ולהביא את הטענה. אלא צריך להשקיע ביסודות של הטענה. שזה אומר לחזק היטב ולעגן היטב אצל השומע, את ... אחד לשלול את הדעה של השני, בצורה החזקה ביותר, אבל שהשני יהיה מוכן ומסוגל לקבל את זה ששללו את הדעה שלו. ומצד שני לחזק את העמדה שלך בצורה הקיצונית ביותר, ... לעשות. אם לא היה קשה, לא היה נחשב להצלחה. תחשוב על זה = זה לא מחייב אותך, רק תחשוב על זה. לפעמים, אם אתה מדבר בביטחון עצמי גבוה מול ... את עצמו, אולי הוא מנסה לעבוד עלי?! אולי הוא מראש תכנן לומר לי את הדברים?! ולעומת זאת, אם תשדר שאתה לא ככ בטוח בעצמך, ואעפכ תאמר את מה שאתה חושב, ... זה דווקא יכול לשדר לדברים שלך יותר אותנטיות. וכמובן שיכול להיות גם להפך, שאם תשדר ספק, זה דווקא יחשיד אותך. והביטחון העצמי שתשדר, הוא דווקא יגרום ... לבין מה שהוא רוצה. ואז ממילא, דווקא זה מפיל אותו בפח של עצמו, והוא מודה על האמת ונוקט בעמדה הנגדית. כמו לדוגמה ילד (חינוך ילדים) שאומר, אתה לא הורה שלי. ואז אתה אומר לו, אם אני לא ההורה שלך, אז מעכשיו לא תקבל ממני X. ואז הילד נכנס לקונפליקט פנימי, וצריך להודות על האמת, למען המטרה שהוא יותר בטוח שהוא רוצה אותה, יותר מאשר שהוא חושב שאתה לא ההורה שלו. אם מישהו אומר דעה שאתה לא ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 7
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים ... שהוא ירצה להתנגד לה. ואז הוא יממש את ההתנגדות שלו, על הטענה העיקרית שלך, מאחר שהוא לא יכול להתנגד לדוגמה. ואתן דוגמה מחינוך ילדים . לדוגמה אתה חייב לעשות שיעורים, כמו שאתה חייב לא לאחר לבית הספר. אז נניח שהילד מסכים שהוא חייב לא לאחר לבית הספר, אבל זה יכול לגרום לו להרגיש רע, ודווקא לרצות לומר, אם אני לא יכול לאחר לבית הספר, אז לפחות אני כן יכול לא לעשות שיעורים. זא, שאם הילד מסוגל להרגיש שהוא חייב לעשות משהו בכמות כלשהי, אז אם היית אומר לו אתה ... אחריות כלפי חוץ. אאכ מדובר על מקרים שבהם כדאי להעביר את האחריות למישהו אחר ולתת קרדיט למישהו אחר, כדי לשדר שאתה יודע לפרגן וכולי. והכל לפי ההקשר, אבל צריכים להיות מודעים לכל ההיבטים האלו... אם ... אומר לו לעשות. ואז אוטומטית, המוח של השומע, מעדיף דווקא לסרב ולא לעשות את מה שאתה מבקש ממנו לעשות, כי הוא מרגיש סוג של השפלה , שאומרים לו מה לעשות. כי החזק, אומר לחלש מה לעשות. לעומת זאת, אם תשדר לשומע, שכאילו אתה צריך אותו, ושהוא כאילו עושה לך טובה שהוא יעשה כך או אחרת, זה בעצם מפרגן לאגו של השומע, ואז קודם כל הוא מרגיש יותר בנוח לעשות את מה שאתה מבקש ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 5
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 5 בדכ, הדרך הטובה ביותר לשכנע מישהו במשהו, היא אם ... ממנו לנמק את דעתו ולפרט טוב יותר את מה שהוא מתכוון, לדבר כזה יש 2 תוצאות אפשריות. תוצאה אפשרית אחת היא, שזה יגרום לשומע לחזק עוד יותר את דעתו. כי הוא בעצם מסתכל על הנימוקים למה שהוא חושב. מצד שני אפשרי גם שזה יגרום לו להחליש את דעתו. כי כאשר הוא יסתכל על הנימוקים, הוא בעצם יפסיק להאמין ... עבורך, אלא היא רק תלויה בנימוקים כלשהם. ובפועל זה אומר, שלפני שאתה מנמק את דעתך עמדתך בקשתך (אפילו לדוגמה בסיטואציה של חינוך ילדים וכיוב, שבה אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו), לפני כן תשאל את עצמך ותתבונן, האם הבקשה הטענה שלך + הבאת הנימוק שלה, האם היא תישמע אצל השומע, חזקה או חלשה יותר. וכמובן לפעול בהתאם. לפעמים, כאשר ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 4
... העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - ... לדוגמה, אם ברצונך להתחבב עליו ולגרום לו לאהוב אותך, במקרה כזה לדוגמה עליך תוך כדי שיחה להראות לו ולשדר לו שאתה באמת חושב שמה שהוא אמר וסיפר, שזה אכן נכון. ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 3
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג ... יש לך את האפשרות לרכוש את המוצר הזה שיעזור לך, כאשר המילה כרגע, היא סוג של איום סמוי, שעוד מעט אולי לא תהיה לך את האפשרות הזאת. אם אתה רוצה לגרום למישהו לאהוב אותך, תגיד לו את מה שהוא היה רוצה לשמוע על עצמו ותפרש לו את עצמו, כפי מה שהוא היה רוצה להבין את עצמו ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 2
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר ... מה שאתה הולך להגיד לו. היתרון בולט יותר, כאשר החיסרון בולט יותר. תזכיר את החיסרון, וכך גם היתרון יהיה בולט יותר. אבל כמובן בצורה סמויה, שלא תיראה שקופה מידי. כשאתה מחמיא למישהו ולא יודע איך המחמאה תתקבל, תתחיל במחמאות קטנות ולאט לאט תעבור למחמאות גדולות יותר, לפי כמה שאתה רואה שהשני לא מתנגד לקבל ממך מחמאות. אם אתה רוצה לתת למישהו הנחיה לעשות משהו, ואתה ... ההצעה. ואם תעלה את ההצעה, בצורה שגורמת לשומע להרגיש שאתה מכבד את זכות הבחירה שלו, ושאתה לא אומר לו מה לעשות, לפעמים זה בעצמו יגרום לו להרגיש רצון להסכים איתך, בגלל שפרגנת לאגו שלו, והוא לא רוצה להפסיד את האהבה שלך אליו ... לב, שלפעמים זה עלול ליצור חיסרון, אם ברצונך אחכ להוציא אותו מהתחושה הרעה שבה הוא נמצא. כשמישהו מספר דבר רע על עצמו, תראה שאתה לא מתרגש מכך, אלא מקבל אותו איך שהוא בלי תנאים, כדי לגרום לשומע להרגיש טוב במחיצתך. נניח שאתה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד?, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד?, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, קואצ'ר אישי, מאמן אישי לחיים בנושא איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6094 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 14:58:12 - wesi1