אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:59איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא ומתן
איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה?

ההרצאה מתחילה בהסבר על האופן שבו המוח מנתח מידע. המוח לא מקבל מידע כיחידה אחת אלא מפרק אותו לשלבים ומנתח כל חלק בנפרד. לדוגמה, כאשר אדם שומע את המשפט "כאן יש שולחן ירוק", המוח מפרק אותו ומבצע סדר של ניתוח: תחילה הוא מפרש את המילים "כאן", "יש", "שולחן" ו"ירוק" בנפרד, ואז בודק את צירופי המילים, ולבסוף מנתח את המשפט כיחידה שלמה על פי ההקשר בו הוא נאמר.

הבנה זו, שיכולה להיראות פשוטה, מהווה כלי רב עוצמה בשכנוע. כשאנחנו רוצים לגרום לאדם להאמין במשהו או להבין משהו, אפשר להשתמש בשיטת הניתוח הזה ולפרק את המסר לכל רכיביו. לדוגמה, אם רוצים לגרום לאדם לחשוב שמשהו נכון אך לא ניתן או לא רצוי לומר את זה בצורה ישירה, אפשר להציג את המסר בהקשרים שונים שבהם הוא נכון.

שימוש באמיתות חלקיות לצורך השפעה

אם רוצים למכור משהו למישהו, למשל דירה, אך היא לא בהכרח מתאימה לו לחלוטין, ניתן להציג את המסר בצורה עקיפה. לדוגמה, אם הלקוח אומר שהדירה לא מתאימה לו, המוכר יכול לשאול את עצמו אילו סיבות יכולות להצביע על כך שהדירה כן מתאימה לו. לאחר מכן, הוא יכול להציג את הדירה בהקשרים שבהם היא כן יכולה להתאים. למשל:
  • אם היו לך ילדים, הדירה הזאת הייתה אידיאלית בגלל הקרבה לבתי ספר.
  • אם היית רוצה לארח הרבה אנשים, הדירה הזאת מצוינת כי יש לה חדרי אירוח מרווחים.
  • אם היית מחפש מקום שקט, הדירה הזאת ממוקמת בשכונה שקטה מאוד.
באמצעות הצגת האמיתות החלקיות הללו, המוכר משתיל בלקוח את המחשבה שהדירה עשויה להתאים לו, גם אם לא באופן מוחלט.

שימוש בטכניקות שכנוע פוליטיות

שיטה זו אינה מוגבלת למכירות בלבד, והיא גם מופיעה בפוליטיקה. כאשר יש פוליטיקאי בשלטון ונתונות לו ביקורות על כישלונות בתחומים מסוימים, ניתן להציג את הישגיו בתחום אחר כך כדי לשנות את תפיסת הציבור כלפיו. לדוגמה, אם ראש ממשלה נמצא בשלטון במשך כמה שנים ויש ביקורת על כך שהמצב הידרדר בתחומים מסוימים, אפשר להבליט הישגים ספציפיים כדי לשנות את הדימוי הציבורי, כמו:
  • "הראש ממשלה שמר על הביטחון בכך שנלחם באיראן וביטל איום ביטחוני חמור."
  • "המחירים ירדו בתקופתו, כמו למשל ירידה במחירי החשמל ב - 10% למרות עלייתם הכללית."
  • "בזמן כהונתו, מחירי הסלולר ירדו באופן משמעותי."
באופן הזה, ניתן להסתיר את הכישלונות ולהדגיש את ההצלחות במידה מסוימת, כך שהציבור יחשוב שהמצב תחת הנהגתו של המנהיג היה חיובי.

השתלת מחשבות באמצעות ניסוח עקיף

כדי להשתיל מחשבות במוח של אדם מבלי לומר את הדברים בצורה ישירה, ניתן להשתמש בניסוחים עקיפים. לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו לקנות רכב אך לא רוצים לומר לו ישירות "הטנדר הזה מתאים לך", אפשר להציג את הרעיון בעקיפין:
  • "הטנדר הזה מאוד טוב לנוסעים למרחקים ארוכים."
  • "הטנדר הזה מאוד נוח בתנאי נהיגה בעיר."
  • "הטנדר הזה מצוין לנסיעות שטח."
באמצעות חזרה על רעיון זה, המוח של השומע מבין שמדובר ברכב טוב, ובסופו של דבר הוא עשוי להניח שהוא מתאים לו גם כן.

איך להגן על עצמך משכנוע מניפולטיבי?

למנוע מכם ליפול לשיטות שכנוע מניפולטיביות, יש להתאמן בשאילת שאלות ביקורתיות. כל פעם שאתם שומעים משהו, שאלו את עצמכם:
  • "האם זה כל האמת?"
  • "האם זה נכון תמיד, בכל מקרה?"
  • "האם יש הקשרים שבהם זה לא נכון?"
כשהאדם שואל את עצמו שאלות כאלה, הוא מזהה מתי השפעה על התודעה נעשית על ידי ניסוחים מניפולטיביים, וכך הוא יכול להימנע מלקבל מסרים חיצוניים בצורה לא מודעת.

סיכום

ההרצאה מסבירה כיצד המוח מנתח את המידע שהוא שומע בשלבים, וכיצד ניתן לנצל את המידע הזה כדי לשתול מחשבות בתודעה של אחרים, בעיקר בעזרת הצגת מסרים באופן עקיף ושימוש בהקשרים שונים. שיטות אלו משמשות למכירות, פוליטיקה, ותחומים נוספים, וחשוב להימנע מהן על ידי פיתוח חשיבה ביקורתית ושאילת שאלות ניתוח.
הבנת מבנה ניתוח המידע במוח

המוח לא מקבל מידע כיחידה אחת שלמה אלא מפרק אותו לשלבים ומנתח כל חלק בנפרד. כאשר משפט נאמר, המוח מפרש תחילה את המילים הבודדות, לאחר מכן את הצירופים שלהן, ואז את כל המשפט כולו בהתאם להקשרו. לדוגמה, כאשר שומעים את המשפט "כאן יש שולחן ירוק", המוח מפרק אותו כך: קודם כל, הוא מפרש את המילים "כאן", "יש", "שולחן" ו"ירוק" בנפרד. לאחר מכן, הוא מנתח צירופים כמו "כאן יש", "כאן יש שולחן" ולבסוף את כל המשפט השלם.

איך ניתן לנצל זאת לשכנוע?

העובדה שהמוח מפרש כל רכיב בנפרד יכולה לשמש כלי רב עוצמה בהעברת מסרים ושכנוע. כאשר רוצים לגרום למישהו להאמין במשהו, ניתן להשתמש בניסוחים מסוימים כדי ליצור אצלו תפיסה מסוימת, גם אם לא אומרים את הדברים בצורה ישירה.

שימוש באמיתות חלקיות לצורך השפעה

כאשר רוצים לגרום למישהו לחשוב שמשהו נכון, אך אין אפשרות או רצון לומר זאת ישירות, ניתן לפרק את המסר ולשלב אותו בתוך הקשרים שונים שבהם הוא נכון.

לדוגמה, אם רוצים למכור למישהו דירה אך היא לא בהכרח מתאימה לו לחלוטין, ניתן לשלב את המסר "הדירה הזאת טובה עבורך" בתוך הקשרים מסוימים שבהם זה נכון.

אם הקונה אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי", במקום להתמודד עם ההתנגדות באופן ישיר, המוכר יכול לשאול את עצמו "באילו מקרים הדירה כן הייתה יכולה להיות טובה עבורו?" ולאחר מכן להציג את ההיבטים הללו. למשל:
  • "אם היו לך ילדים, הדירה הזאת הייתה מושלמת בגלל הקרבה לבתי ספר."
  • "הדירה הזאת מעולה לאירוח - יש בה מרחב גדול שמתאים לכך."
  • "אם היית רוצה לגור בשכונה שקטה, הדירה הזאת הייתה אופציה מעולה."
על ידי הצגת אמיתות חלקיות בצורה נכונה, ניתן לגרום לשומע להסיק לבד את המסקנה הרצויה.

שימוש בטכניקות שכנוע פוליטיות

אותה טכניקה משמשת גם בפוליטיקה. לדוגמה, אם ראש ממשלה נמצא בשלטון מספר שנים, ויש ביקורת על כך שהמצב הידרדר בתחומים מסוימים, ניתן להבליט הישגים ספציפיים שקרו במהלך כהונתו כדי לשנות את תפיסת הציבור.

אם רוצים להציג מסר כמו "ראש הממשלה שמר על הביטחון", בודקים באילו מקרים מסוימים זה נכון, גם אם באופן כללי המצב הביטחוני הידרדר. לדוגמה:
  • "ראש הממשלה נלחם באיראן ומנע איום ביטחוני חמור."
  • "בזמן כהונתו מחירי החשמל ירדו ב - 10%, למרות שהמחירים באופן כללי עלו."
  • "תחת הנהגתו, מחירי הסלולר הוזלו באופן משמעותי."
באופן הזה, למרות שהמצב הכללי לא בהכרח חיובי, השומע מקבל מסרים שמובילים אותו לחשוב שהמנהיג הצליח בתחומים מסוימים.

השתלת מחשבות באמצעות ניסוח עקיף

אם לא ניתן לומר משפט מסוים בצורה ישירה, ניתן להטמיע אותו בתוך שיחה על ידי שימוש במילים דומות שיובילו את השומע להסיק את המסקנה בעצמו.

לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו לקנות רכב, אך לא רוצים לומר "האוטו הזה מתאים לך", ניתן לשלב את הרעיון בדרכים אחרות:
  • "האוטו הזה מאוד טוב לנוסעים למרחקים ארוכים."
  • "הרכב הזה מאוד נוח כאשר נוהגים בעיר."
  • "הרכב הזה מעולה ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה."
על ידי חזרה על הרעיון שהרכב טוב, המוח של השומע מסיק שהוא כנראה טוב גם עבורו.

איך להגן על עצמך משכנוע מניפולטיבי?

כדי לא ליפול לשיטות שכנוע כאלה, יש להתרגל לשאול:
  • "האם זה כל האמת?"
  • "האם המשפט הזה נכון בכל המקרים?"
  • "האם יש הקשרים אחרים שבהם זה לא נכון?"
על ידי הטלת ספק ושאילת שאלות, ניתן לזהות מתי משתמשים בניסוחים מניפולטיביים כדי לשתול מחשבות.

סיכום

השימוש בניתוח מידע בשלבים מאפשר לשכנע אנשים על ידי שילוב מסרים בהקשרים שבהם הם נכונים. זה עובד בתחומים כמו מכירות, פוליטיקה, ופרסום, וניתן גם להגן על עצמנו משיטות אלה על ידי פיתוח חשיבה ביקורתית.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע העברת מסרים איך למכור, איך לשתול מחשבות ואיך חושב ואיך המוח משתכנע. וזה הולך ככה הרעיון הוא שהמוח ששומע עובדות כאלה ואחרות יש לו כמה רבדים איך בעצם הוא מנתח את המידע שהוא שומע, אוקי לדוגמה נגיד אומרים למישהו "כאן יש שולחן ירוק", אוקי אז מה שהמוח עושה הוא קודם כל מנתח מה פירוש המילה "כאן" מה פירוש המילה "יש" ואחר כך הוא בודק מה פירוש המילים "כאן יש", אחר כך הוא בודק מה פירוש המילה "שולחן" אחר כך הוא בודק מה פירוש המילים "כאן יש שולחן" וכו' וככה הוא מנתח את המשפט. מה זה בעצם אומר? זה אומר שהמוח כששומע את המילים "כאן יש שולחן ירוק" הוא לא בעצם מקליט את כל המשפט ומנתח את כולו בבת אחת, הוא מנתח אותו גם בפני עצמו וגם כל מילה בפני עצמה גם כל צירוף מילים בפני עצמו וגם מנתח את כל המשפט כולו לפי ההקשר שלו.

מה היתרון שזה נותן? היתרון שזה נותן מי שמבין את זה הוא בעצם מבין שהמוח לפעמים מנתח את הדברים גם לא לפי ההקשר המלא שלהם, מה זה אומר בפועל איך מזה גוזרים עכשיו שיטה איך אפשר לשכנע אנשים? הנושא הוא די פשוט אם רוצים לגרום למישהו לחשוב משהו להאמין במשהו מה שזה לא יהיה מה שצריך לעשות זה לקחת את מה שרוצים שהוא יחשוב, עכשיו בהנחה אם זה נכון אז אפשר להגיד לו את זה אבל בהנחה שזה חצי נכון ואי אפשר להגיד לו את מה שרוצים להגיד לו או בהנחה שזה נכון אבל לא רוצים להגיד לו את זה בצורה ישירה אלא רוצים להגיד לו את זה בצורה עקיפה, אז עוד פעם אז מה שצריך לעשות זה לקחת את מה שרוצים להגיד לו וכל בן אדם צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה "באיזה היבטים המשפט הזה יכול להיות נכון?" ואת ההיבטים האלה להגיד.

אני אסביר למה אני מתכוון, נגיד שרוצים להגיד למישהו הדירה הזאת טובה עבורך זה מה שרוצים להגיד לו, עכשיו יכולות להיות שתי סיבות או כמה סיבות למה שלא נרצה להגיד לו את זה as is כפי שזה, סיבה ראשונה יכול להיות שאנחנו לא רוצים לעשות את המכירה באופן ישיר אנחנו לא רוצים להגיד לו הדירה הזאת טובה עבורך כי אולי הוא יביע התנגדות כי סיבה כזאת או אחרת, אוקי סיבה נוספת שיכולה להיות לכך שלא רוצים לומר לו הדירה הזאת טובה עבורך בגלל בכלל שהיא לא טובה. בין כך ובין כך רוצים לשתול לבן אדם במוח שלו את המחשבה שאומרת שהדירה הזאת טובה עבורו אז מה שעושים, המוכר שרוצה למכור את הדירה מה שהוא צריך לעשות זה לשאול את עצמו באיזה הקשרים המשפט "הדירה הזאת טובה עבורך" יכול להיות נכון באיזה הקשרים באיזה היבטים.

שימו לב כי גם אם הדירה לא טובה עבור הקונה במאה אחוז בסך הכל בחבילה עדיין יכול להיות שהיא טובה עבורו במקרים מסוימים בהיבטים מסוימים, אם היה קורה ככה וככה אז הדירה הייתה טובה ואז מה שבעצם עושים זה לוקחים את מה שרוצים שהשומע יחשוב ומשלבים לו את זה בכל מיני משפטים או בכל מיני הקשרים שבהם המשפט הזה נכון. לדוגמה נגיד ניקח "הדירה הזאת טובה עבורך" אז לדוגמה נגיד שבן אדם נגיד אין לו ילדים נניח ואז אומרים לו "אם נגיד היו לך ילדים הדירה הזאת הייתה טובה עבורך מההיבט שיש לך פה בתי ספר ליד הבית" נניח או נגיד לדוגמה שואלים נגיד הדירה הזאת טובה עבורך מתי המשפט הזה היה יכול להיות נכון לדוגמה נגיד "הדירה הזאת טובה עבורך נגיד אם היית לארח המון אנשים" גם יכול להיות שהוא לא רוצה לארח המון אנשים אבל אומרים לו "אתה יודע גם מהאפשרות הזאת שאתה יכול לארח המון אנשים הדירה הזאת טובה עבורך" או "הדירה הזאת טובה עבורך אם אתה רוצה לארח המון אנשים", אוקי כל מיני משפטים כאלה ואחרים.

עכשיו כפי שאמרתי עוד פעם לפעמים אי אפשר להגיד לו "הדירה הזאת טובה עבורך במאה אחוז" כי היא לא טובה עבורו במאה אחוז אז מה שעושים זה לוקחים את המשפט "הדירה הזאת טובה עבורך" בהנחה שזה מה שרוצים להגיד לו והמוכר צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה האם המשפט "הדירה הזאת טובה עבורך" האם הוא לא נכון במאה אחוז. זאת אומרת נגיד שהקונה אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי", שימו לב הקונה אומר "לא רוצה לקנות את הדירה היא לא טובה לי" מה שצריך לעשות המוכר שרוצה למכור את הדירה, המוכר שרוצה למכור את המוצר צריך לשאול את עצמו האם המשפט שהלקוח אמר "הדירה הזאת לא מתאימה לי" האם הוא נכון במאה אחוז או שאולי יש מצבים שבהם הדירה הזאת כן מתאימה לו שבהם המוצר הזה כן מתאים שבהם הוא כן יכול לקנות את המוצר שבהם הוא כן יכול ליהנות מהמוצר.

ואז כשהבן אדם שואל את עצמו האם המשפט הזה נכון במאה אחוז או שאולי יש מצבים ומקרים שבהם המשפט הזה כן יכול להיות נכון אז ממילא הוא מוצא את המקרים ואת המשפטים שבהם המשפט הזה כן נכון ואז הוא יכול לשלב אותם ולשכנע את הבן אדם ולשתול לו במוח מסרים כאילו באמת המוצר הזה מתאים לו או מה שזה לא יהיה. איפה נגיד לדוגמה משתמשים בזה במערכת בחירות נגיד לדוגמה שיש ראש ממשלה שהוא נגיד 6 שנים בשלטון ונגיד שהוא יכול היה לעשות מאה שינויים, מאה שינויים הוא היה יכול לעשות ובוא נניח שבתקופתו המצב בהרבה מאוד תחומים נהיה יותר גרוע מאשר קודם עכשיו באים אליו ואומרים לו "תקשיב תראה המצב התדרדר פה והתדרדר פה", אז מה הוא עושה מה הלוגיקה אומרת? הלוגיקה אומרת בא ניקח את המשפט נגיד שאנחנו רוצים להגיד לאנשים "ראש הממשלה שומר על הביטחון", נגיד שאנחנו רוצים להגיד לאנשים "ראש הממשלה הוזיל את מחירי המשהו, ראש הממשלה עשה זה וזה".

מה עושים? לוקחים את המשפט נגיד "ראש הממשלה שומר על הביטחון", אוקי ואז בודקים "רגע האם הוא בכלל במאה אחוז לא שומר על הביטחון או שיש דברים שבהם הוא שומר על הביטחון?", תשובה הנה מצאנו במה הוא שומר על הביטחון בזה שהוא כביכול נלחם נגד איראן אוקי מצאנו. לדוגמה נגיד יוקר המחייה נגיד המחירים עלו מאשימים אותו, אז מה עושים ברמה הלוגית? בודקים באיזה מקרים נגיד המחירים ירדו בשנים האחרונות ואז אומרים "הנה תראה ראש הממשלה הוריד את מחירי הסלולרי ככה וככה, בתקופת ראש הממשלה מחירי המים ירדו ככה וככה, בתקופת ראש הממשלה מחירי החשמל ירדו ככה וככה" זה שבתקופתו מחירי החשמל עלו במאה אחוז נניח זה לא משנה מה שמשנה שבסוף הם ירדו ב - 10% הייתה בסוף ירידה של 10% אז בא נגיד לאנשים "הנה בתקופת ראש הממשלה מחירי החשמל ירדו ב10%".

אוקי כנ"ל לגבי כל דבר אחר בכל הקשר אחר כשרוצים להעביר איזה מסר שהוא לא בהכרח נכון או שלא בהכרח רוצים לומר אותו בצורה ישירה אפשר לומר אותו בצורה עקיפה על ידי שלוקחים עוד פעם את המסר שרוצים לומר ושואלים את השאלה הבאה, המוכר שרוצה לומר את המסר ולשתול את המחשבה בראש של הקונה של זה שהולכים לשכנע אותו צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה האם המשפט הזה הוא לא נכון במאה אחוז כאילו אם אין שום אפשרות בעולם שום פרספקטיבה שממנה המשפט הזה נכון. ברגע ששואלים את השאלה הזאת תמיד יקפצו ב - 99% מהמקרים אלא אם כן המשפט הזה לא נכון ברמה הלוגית אבל בהנחה שהוא נכון ברמה הלוגית תמיד ימצא איזה מקרה איזה היבט איזו סיטואציה שממנה אפשר לראות שהמשפט הזה כן נכון ואז מה שעושים פשוט צריך לקחת את המשפט שרוצים שהשומע יחשוב ולשלב אותו בתוך הקשרים בתוך היבטים שבהם הוא כן נכון.

עכשיו אם המוח של הבן אדם היה יודע לקחת את כל המשפט כחבילה אחת ולנתח אותו רק כמקשה אחת ממילא זה לא היה עובד הטריק הזה על המוח של האנשים, למה? כי הבן אדם נגיד אומרים לו "אתה יודע אם לסבתא היו גלגלים אז היא הייתה עושה ככה וככה" הוא אומר "כן אבל לסבתא אין גלגלים" אבל אף על פי כן המוח של הבן אדם הוא לא לוקח רק את המשפטים כמקשה אחת הוא גם לוקח את המילים בפני עצמן. ודרך אגב מי אמר שמה שאני אומר זה נכון קודם כל אפשר לבדוק את זה ומי שירצה שיבדוק אבל אני רק אתן דוגמה קטנה נגיד שאומרים למישהו איזה משפט ובאמצע משתמשים באיזו מילה מסוימת שבהיבט מסוים פוגעת בו אז הרבה פעמים בן אדם נפגע מזה עכשיו אומרים לו "למה אתה נפגע מזה?", "אבל תבין את ההקשר תראה מה דיברנו".

אבל אין מה לעשות המוח לכשעצמו כשהוא שומע את המשפט הוא נפגע מהמילה הזאת הוא נתפס למילה הזאת, למה הוא נתפס למילה? כי המוח מפרש גם כל מילה בפני עצמה הוא לא מפרש את המשפטים רק בהקשר המלא שלהם או את המילים רק בהקשר המלא שלהם הוא מפרש גם כל מילה בפני עצמה גם כל צירוף מילים בפני עצמו כמובן לפי המבנה של המשפט. ולכן בעצם ברגע שהבן אדם שומע את המשפטים המלאים שבתוכם מה שרוצים להגיד לו זה נכון אז המוח שלו גם מקבל את המסרים האלה והמחשבות משתנות לו בתת מודע. זה דבר ראשון עכשיו מה קורה אם בעצם נגיד רוצים להגיד איזה משפט והמשפט הזה נכון רק באופן יחסי ואז כמובן אפשר לשלב את זה במשפט מסוים שבמשפט הזה זה כן יהיה נכון, מה קורה אם לא יכולים / לא רוצים / לא מעוניינים להגיד עדיין את המשפט הזה אפילו לא כחלק של משפט אחר איך עדיין אפשר לשתול את המחשבה בראש של השומע? התשובה היא באמצעות זה שלוקחים משפטים דומים למשפט שאותו רוצים להגיד ואותם משלבים בתוך השיחה עם הקונה עם הזה שרוצים לשכנע אותו.

מה זאת אומרת? לדוגמה נגיד שאנחנו רוצים לגרום לקונה לקנות את הדירה נגיד רוצים לגרום לו לקנות אוטו בסדר, עכשיו אז אפשר להגיד לו "האוטו מתאים לך כי..." ולשבץ את זה בכל מיני משפטים אבל נגיד שלא רוצים להגיד לו "האוטו הזה מתאים לך כי...", אז מה עושים? שואלים את עצמנו המוכר צריך לשאול את עצמו איזה מחשבות איזה משפטים המסקנה שלהם המתבקשת תהיה שהאוטו הזה מתאים ללקוח. לדוגמה המשפטים שאומרים "האוטו הזה מאוד טוב, האוטו הזה מאוד יעיל, האוטו הזה מאוד ככה וככה" הם יכולים להביא את הקונה להבין שהאוטו הזה מתאים גם לו ואז מה שבעצם עושים, עכשיו יש אנשים שיגידו שזה ברור מה שאני אומר אוקי אבל אם עושים את זה באופן מודע אז עושים את זה יותר טוב פעולה שמבינים מה עושים אז כשעושים אותה עושים אותה יותר טוב, אז מה שעושים בעצם זה לוקחים את המשפטים שאנחנו חושבים שאם השומע יחשוב שהם נכונים זה ישכנע אותו להסיק את המסקנה שאנחנו רוצים שהוא יסיק.

לדוגמה אם השומע ישמע את המילים "האוטו הזה הוא מאוד טוב" אנחנו מניחים שזה יגרום לו להסיק שהאוטו הזה מאוד טוב עבורו וזה יגרום לו לקנות את הרכב ואז נניח שאנחנו לא רוצים להגיד לו "האוטו הזה מעוד טוב עבורך" אז אנחנו ניקח את המילים "האוטו הזה מאוד טוב" ואנחנו נשבץ אותן בכל מיני משפטים, בוא נמצא באיזה משפטים האוטו הזה יכול להיות מאוד טוב לדוגמה "האוטו הזה מאוד טוב אם... האוטו הזה מאוד טוב כש... האוטו הזה מאוד טוב ביחס ל... האוטו הזה מאוד טוב כאשר..." כל מיני משפטים כאלה ואחרים כאשר דוחפים את זה בשיחה אז המוח של השומע יכול מזה להבין או להשלים את החסר או מה שזה לא יהיה שהאוטו הזה מאוד טוב עבורו לדוגמה ואז ממילא אם האוטו הזה טוב עבורו אז הוא ילך לקנות אותו. בקיצור בשורה התחתונה כפי שאמרתי לוקחים את מה שרוצים שהשומע יחשוב ולא רוצים לומר לו את זה בצורה ישירה או שלא יכולים לומר לו את זה בצורה ישירה ופשוט משבצים את זה כחלק ממשפטים אחרים.

עכשיו מה הדרך להתגונן מפני המניפולציה הזאת איך בן אדם שמנסים למכור לו מוצר איך הוא יכול לשים לב שלא עובדים עליו בצורה הזאת? התשובה היא פשוטה מה שבן אדם צריך לעשות זה להתרגל לשאול את עצמו כאשר הוא חושב מחשבה כלשהי לשאול את עצמו "האם זאת האמת האם זאת כל האמת, האם זאת אך ורק האמת?", אוקי ואז כשבן אדם שואל את עצמו "האם זאת כל האמת, האם זאת אך ורק האמת?" ממילא זה עוזר לו לקלוט איפה בעצם העבירו לו מסרים שהם נכונים רק אם שהם נכונים רק כאשר אבל לא בהכרח מתאימים לצרכים האישיים שלו. הבנו אז שלא יעבדו עליכם.
לגרום לשומע ירידה לזהות מניפולציה איך לפתח את המוח יכולת שכלית איך שותלים מחשבות קטגוריה הישגים לפתח יכולת שכלית פרספקטיבות כישלון איך להעביר מסר איך להעביר מסרים איך להצליח במשא ומתן איך לשתול איך לשתול מחשבות איך לשתול מחשבות בתת מודע איך שותלים מחשבה איך שותלים מחשבות העברת מסר העברת מסרים הצלחה הצלחה במכירות הצלחה במשא ומתן טריק טריקים טריקים לשכנוע להעביר להעביר מסר להעביר מסרים להצליח להצליח במכירות להצליח במשא ומתן להצליח למכור למכור לשתול לשתול מחשבות לשתול מחשבות בתת מודע מודעות מחשבה מחשבות מחשבות בתת מודע מכירות מסרים משא ומתן שותלים מחשבה שותלים מחשבות שיטות שיטות להעברת מסרים שכנוע שתילת מחשבות תת מודע
NLP / משמעות סדר המילים במשפט / משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות
... משמעות של מילים ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע מסרים לתת מודע איך לשתול מחשבות סוגסטיה העברת מסרים שתילת מחשבות וכאן אתן דוגמה, כיצד הסדר של המילים במשפט, משנה את משמעות המשפט, למרות שכלפי חוץ נראה שהמשמעות של המשפט זהה. מה שבעצם אומר, שלא ... יראה, כי את המסר שאומר חם לי קצת אפשר להעביר עם אותן המילים בדיוק, אבל בצורות שונות. שהן (הסדר אקראי) : 1- חם לי קצת. 2 - קצת חם לי. 3 - לי חם קצת. 4 - לי קצת חם. 5 - קצת לי חם. 6 - חם קצת לי. ... על רעיון אובייקטיבי. ואם האדם מנסה להעביר מסר שעכשיו חם. ואז מראים לו שלא חם עכשיו בצורה אובייקטיבית. אז לפעמים האדם מחליש את המשפט המקורי שלו, כדי שיהיה לו יותר קל להגן על האמיתות של המשפט שלו. כי ... שהאומר של המשפט הזה, לא מנסה להעביר מסר שחם ורק אחכ להסתייג שרק קצת חם. אלא מראש הוא לא רוצה שתחשוב שממש חם, ומראש הוא רוצה לוודא שתדע שזה רק קצת חם. ולכן כבר מראש הוא אומר קצת לפני המילה חם. ... ומראש הדובר אומר לך, דע לך שאני הולך להעביר לך מידע סובייקטיבי. וגם ברמה הסובייקטיבית, אל תחשוב שהמידע הוא כפשוטו, אלא כאשר תשמע את המידע, תדע שזה רק קצת חם, אבל לא הרבה חם. ויש גם את הניסוח שאומר ...
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
... שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית מה הקשר בין עיצוב פונטים ובין העברת מסרים בתת המודע? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על האופן שבו עיצוב פונטים בפרסומות יכול לשדר מסרים תת הכרתיים לצופה, כך שבנוסף למילים הכתובות, צורת האותיות עצמה ... להזכיר קוביות קרח או קרח שנשבר, וזה היה מכוון להעביר תחושת קור. הוא הסביר כי מסרים כאלה מגיעים לתודעה לא רק דרך המילים, אלא גם דרך צורת האותיות, ... יש מותגים שמשתמשים בפונטים בעלי צורות חדות כדי להעביר תחושה של חדה ודיוק, בעוד שמותגים אחרים עשויים לבחור פונט עגלגל כדי ... של הצופה, וזה לא תמיד נמצא במודעות ישירה אלא בתת המודע. שכנוע חזותי בפרסומות השפעת עיצוב פונטים על התודעה העברת מסרים תת הכרתיים תת המודע בפרסום שימוש בעיצוב כדי לשדר תחושות הרגע שאלת למה או ניסית להבין ... למה? למשקה קר זה כל הסיפור. זאת אומרת בעצם מנסים להעביר לך את המסר של הקור גם דרך הצורה של האותיות, זאת אומרת אומרים לך זה ... אני אומר שלפעמים העיצוב עצמו של צורת האותיות מנסה להעביר לך מסר דרך צורת האותיות. ש: פה נגיד הצורה הזאת כאילו אתה אמור ... שהתחלתי להגיד שבעצם הם מעבירים לך, הם נגיד רוצים להעביר לך שהדבר הזה הוא קר כי זאת הפסרסומת שדיברת עליה הדבר הזה הוא קר אז ... התמונה מזכירה לך משהו קר. עכשיו לפעמים מעבירים לך מסרים באמצעות דברים ויזואליים זאת אומרת שנגיד יכולים להשתמש באותיות ... שלהם יכול לשדר לך תחושה מסוימת כי במוח. ש: זה בתת מודע. אליעד: שלך. ש: כן בתת מודע. אליעד: למה שלך? כי אצלך זה בתת מודע אם היית יותר ערני זה היה במודע שום דבר לא בתת מודע הכל במודע, אתה מודע לכל מה שקורה כשאתה רואה משהו ואתה מרגיש משהו ...
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
... - שכנוע ישיר שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע? וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ועוד טכניקת שכנוע, שהיא בעצם סוג של שכנוע עקיף שהוא לא פחות חזק משכנוע ישיר ולפעמים הוא אפילו יותר חזק משכנוע ישיר. ואבאר את הרעיון שעומד מאחורי הטכניקה הזאת ואיך לבצע אותה? ואבאר איך לבנות טיעונים? ומהי בניית טיעון נכונה? ואבאר איך להכריח מישהו להסכים איתך? ואיך לשפר את יכולת השכנוע שלך? ואיך להצליח לשכנע אנשים? ואיך להעביר מסרים ולשפר את יכולת השכנוע והעברת מסרים שלך? ועוד. והרעיון הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו באופן ישיר אתה מנסה לשכנע את האדם שמולך, לעשות דבר כלשהו ולחשוב בצורה כלשהי. שזה אומר, שאתה בצורה גלויה וברורה מדבר איתו על הנושא שאתה רוצה שהוא ישתכנע בו ואתה לא מסתיר את כוונות השכנוע שיש לך לגביו. אבל יש גם שכנוע עקיף. שהוא אולי נראה כחלש יותר, אבל אם עושים אותו בצורה נכונה, הוא הרבה יותר חזק ויעיל מכל אמצעי שכנוע אחר. ושכנוע עקיף פירושו, שאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, בלי לדבר איתו על אותו הנושא בצורה ישירה ובלי לחשוף בפניו את כוונת השכנוע שלך כלפיו. אלא, אתה כאילו מדבר איתו בצורה תמימה על נושאים שונים, שעובדים על תת ההכרה של השומע. ושהם אלו שאמורים לגרום לשומע להשתכנע מעצמו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, או על כל פנים, הם אמורים לעזור לך אחכ לסגור עסקה עם השומע, כאשר תנסה לשכנע אותו באופן ישיר. וההסבר הוא, שמאחורי כל רעיון שיש בעולם, מסתתרים מאחוריו רעיונות אחרים שהם בעצם הבסיס של ... שומן גבוהים בגוף, ושצריך להיראות טוב, ושחשוב לשמור על תזונה בריאה וכיוב עוד רעיונות שונים, שהם מובילים את האדם למסקנה של לעשות דיאטה. וכאשר רוצים לדוגמה לשכנע מישהו לעשות דיאטה, אז יש את השכנוע הישיר, שבו בצורה ישירה באים לאדם ומדברים איתו על הנושא של הדיאטה. ומנסים להסביר לו כמה זה חשוב לעשות דיאטה וכולי. אבל יש גם את השכנוע העקיף. שבו, במקום לדבר עם האדם על כמה חשוב לעשות דיאטה, לא מזכירים לו אפילו בחצי משפט את העניין של הדיאטה. ... שנראים יותר טוב, בדכ קל להם יותר ברמה החברתית וכיוב. כאשר הרעיון הוא, שככל שמדברים עם האדם יותר, על השורשים שמובילים למסקנה הרצויה, כך יהיה קל יותר אחכ לשכנע את האדם לעשות את הדבר הראשי שרוצים ל
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
... להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי איך ... לא נעים מבלי לפגוע ברושם החיובי? לעתים קיימות סיטואציות שבהן חייבים להעביר מידע שלילי או לחשוף חיסרון של מוצר, גם אם לא רוצים לעשות זאת. אליעד כהן מסביר שישנן דרכים ספציפיות להעברת המסר בצורה שתקטין את ההשפעה השלילית שלו, מבלי לשקר ומבלי להתחמק לגמרי מהתשובה. אפשרויות אלה נעות בין העצמת החיסרון באופן מוגזם ... בעייתי. איך אפשר להקטין את הפגיעה כאשר מוסרים מידע שלילי? אם חייבים להעביר מסר שלילי בצורה ישירה, הדרך היעילה ביותר היא להגיד אותו בכמה שפחות מילים ובאופן הכי קצר שאפשר, ומיד לאחר מכן להסיט את השיחה לנושא ... להגביר את הרושם השלילי. לכן, ככל שהמידע בעייתי או לא רצוי, כדאי להעביר אותו במהירות האפשרית, אפילו בשנייה אחת אם אפשר, במקום בחמש שניות או יותר. מנגד, אם מדובר במידע חיובי, עדיף להאריך, לפרט, ... כדי לחזק את הרושם הטוב. כיצד שימוש מודע במילים יכול לשפר שיחות מכירה? אליעד מציין שחשוב להיות מודעים מאוד לכל מילה בזמן אמת. אנשים רבים מקשקשים ומוסיפים משפטים מיותרים בזמן שיחה, מה שיכול לגרום ... שהמידע עובר במהירות וביעילות, ולהאריך ככל האפשר כשמדובר במידע חיובי. שכנוע ומכירות ניהול שיחות ותקשורת בין אישית דרכים להתמודדות עם ביקורת איך להעביר מסר שלילי? איך להתחמק מתשובות לא רצויות? איך לשכנע לקוחות? איך להתמודד עם שאלות קשות בשיחה? למה לפעמים חייבים לתת מידע שלא נעים למסור? לעתים מתעוררת סיטואציה שבה נדרשים לתת ... שלילי, רצוי לומר אותו בכמה שפחות מילים ובכמה שפחות זמן. אם יש אפשרות להעביר מידע שלילי בשנייה אחת במקום בחמש שניות, עדיף לבחור באפשרות הקצרה. לעומת זאת, אם מדובר במידע חיובי, כדאי לפרט ולהרחיב, להוסיף ... בהשפעה של הדברים על הצד השני ולהתאים את המסר הנכון בצורה יעילה יותר. שכנוע ומכירות ניהול שיחות ותקשורת בין אישית דרכים להתמודדות עם ביקורת עכשיו השאלה היא כזאת, כשאתה בוחר מוצר יש הרבה פעמים ... לו בשנייה אחת למה בכלל בחמש שניות הוא יכול להגיד גם במיל. אם יכולת להעביר את האינפורמציה במילה למה נתת לו בכלל בחמש מילים. אם אתה מעביר אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה אתה צריך לספור את המילים, לספור את האותיות וגם רצוי מאוד לתחום את זה מקדימה לרעתו ומאחורה בלהראות טוב. ולעומת זאת אם אתה ... את זה בעשרים שניות למה סיפרת את זה בחמש שניות? מה אתה מתקמצן? אתה בא למכור לו אתה בא לשכנע אותו. תספר, תוסיף, תחזור, תפרגן, תבאר, תביא מילים נרדפות, תביא פירושים, תביא נימוקים, אפילו תסביר את עצמך לא טוב כדי להסביר ... מהות התשובה היא כזאת, אם אתה צריך להביא לו אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה תצמצם אותה כמה שיותר. קודם כל תצמצם אותה אפילו ברמת זמן בשעון, כמה שפחות איך אני יכול להעביר לו את זה בכמה שפחות מילים. אלא מה, שאם אתה לא שם לב לדיבור שלך אז אתה מתחיל לקשקש ואתה לא שם לב שאתה דופק את עצמך, אתה מתחיל ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 6
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 6 תן לבן אדם תחושה שאתה מתלהב לדבר איתו. זה יגרום לו להרגיש שאתה אוהב אותו. וזה יגרום ליצירת אמון שלך מולו. מה שיגרום לך להיות מסוגל לשכנע אותו יותר בקלות. בפועל, דבר איתו, כאילו אתה מדבר עם מישהו שאתה שמח מאוד לדבר איתו. אבל לא מוגזם מידי, שלא יראה חשוד. תפרגן לאדם השני. לדוגמה על ידי ... ומכאן יהיה יותר קל להשפיע עליו. יש לשים לב לכך, שעודף רוגע, עוזר לאדם השני לחשוד בך יותר. וחלק מהשכנוע, זה גם לדעת איפה להפעיל לחץ. כי מי שהוא רגוע לגמרי וחושב על הכל לעומק, אי אפשר לעבוד עליו בקלות. ואעפכ מי שהוא לחוץ, קשה להשפיע עליו, כי הוא לא ... לקצר כמה שיותר את רגעי חוסר הנוחות של האדם השני. וזה, גם אם חוסר הנוחות שלו, לא קשור אליך באופן ישיר. בתת המודע של השומע, מבחינתו נצרבת לו חוויה לא נעימה, שקשורה באופן אסוציאטיבי, לשיחה איתך. וזה, גם אם הוא הרגיש לא בנוח, לא בגללך, אלא בגלל סיבה אחרת. לכן תנסה ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 9
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית ... יעבור אליו. ואז אתה יכול לציין את הסיבה, כתוספת על התוצאה, בלי להשתמש במילה של סיבתיות. כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, תנסה להשתמש בכמה שיותר אמיתות בעיני השומע ובכמה שיותר ... יותר בחוויה שבה הוא חושב שהפרטים שאתה מוסר לו הם אמת, כך מנגנון הבקרה שלו נחלש ונכבה, וקל לך יותר לשכנע אותו במה שאתה רוצה. אם ברצונך לשדר אמינות מול השומע, תציין בפניו עובדות ... ידועות רק לו. זא לא רק חשוב שתכניס את השומע לחוויה שבה הוא מסכים עם הדעות שלך, כדי שיהיה לך יותר קל לשכנע אותו להסכים לדעה העיקרית שלך שאתה רוצה לשכנע אותו, אלא החוכמה היא גם לדעת לקחת עובדות, שהשומע חושב שהן נכונות, אבל ... הוא מסכים איתך, בדיוק כפי מה שרצית שהוא יחשוב. אלא, שזאת מלכודת שנופלים בה הרבה אנשים שלא מומחים לשכנוע. כי לפעמים עליך לדעת, שלמרות שמשאלת הלב שלך התמלאה, הרי שקיימת סכנה שמא ... כך עליך לדעת ולהבין מול עצמך, עד כמה אמיתות רעיון כלשהו, מתנגשת עם הרעיון המרכזי והעיקרי שאתה רוצה לשכנע בו. וככל שיש פחות התנגשות ישירה בין הרעיונות, כך יש יותר אפשרות להסכים ... כדי להימנע מקונפליקט מיותר. ואעפכ, לפעמים למרות שאין סתירה בין מה שתסכים עם השומע, לבין מה שאתה רוצה לשכנע אותו, אעפכ אם תסכים איתו, זה עלול לגרום לשומע דווקא לחזק את העמדה שלו. ... או אחר, אלא בגלל סיבה רגשית כזו או אחרת. וצריך לדעת לזהות גם סיבות כאלו, ולפעול בהתאם. כאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, תנסה ליצור אצלו קונפליקט פנימי, בין מה שהוא חושב כרגע, לבין ... מסוגל ליישם את כל הטיפים והעצות האלו בזמן אמת תוך כדי שיחה, צריך להעמיק כמה שיותר בהבנת כל הנושא של השכנוע לעומקו, כפי מה שאני מבאר במקומות נוספים. והאדם צריך למצוא כמה שיותר ... ידי לימוד לעומק לאורך זמן והתמדה... יכול האדם להגיע למצב, שבו הוא בלי להתאמץ, תוך כדי שיחה, משתמש במאות שיטות שכנוע שונות, באופן ספונטאני ובקלות לגמרי. וכפי שכבר ציינתי, כל העצות הנל, נכתבו כניתוח של שיחת שכנוע שבוצעה באופן ספונטאני לגמרי. (-: וכל מי שיהיה יותר חכם וילמד את הדברים לעומקם יעמיק בהם וכולי, הוא יוכל לעשות את כל הטריקים האלו, אפילו תוך כדי שיחה בזמן אמת (-: ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 8
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 8 כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא הדבר החשוב ביותר, הוא שתבין את דעתו של האדם ... מאחורי הדעה של האדם שאתה רוצה לשכנע. ושתמצא, את נקודות התורפה של הנחות היסוד שלו. ואז, כאשר ברורות לך הסיבות שבגללן האדם ... וגם לפעמים להיכשל ולא להצליח לשכנע את האדם השני. מה שאפשרי, כאשר מבינים את הנחות היסוד + את נקודות התורפה של הנחות היסוד של האדם השני. אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, ואתה רוצה לבסס את הטענה שלך מולו, על הנחת יסוד כלשהי, לפעמים לא צריך לרוץ ... היסוד שלך, שמהן אתה רוצה אחכ לשכנע אותו בנכונות הטענה. לעשות X, זאת לא חוכמה. החוכמה היא, לעשות Y. כאן לדוגמה יש מניפולציה, שגורמת לשומע למסר לתת מודע, שאם הוא יעשה X הוא לא יהיה חכם, אבל אם הוא יעשה Y הוא יהיה חכם. לעשות X, זאת טיפשות. ... קיצונית מידי. והחוכמה של מומחה לשכנוע היא, שבזמן אמת הוא יודע עד כמה אפשר למתוח את הגבולות, אצל האדם שאותו הוא משכנע. כשאתה אומר למישהו החלטתי, שאני רוצה לעשות X, זה הרבה יותר חלש, מאשר לומר לשומע החלטתי, ... כי השומע מניח, שאם היית רוצה לשכנע אותו, היית צריך לדבר בוודאות מוחלטת. ולכן, דווקא אם אתה מדבר בהיסוס קל, זה דווקא יכול ... פילים שרודפים אחריו. ואתה רוצה לשכנע אותו, שפילים לא רודפים אחריו. אז במקרה כזה לדוגמה, אסור לך במהלך השיחה איתו, משום סיבה ... מציג את עמדתך למישהו שאתה רוצה לשכנע אותו, יש שתי אפשרויות כיצד הוא יתפוש את העמדה שלך. אפשרות אחת היא, שהוא יחשוב לעצמו, ... וזה בפועל אומר, שאם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, תנסה לשדר לו, שאתה לא מאויים מהדעה הנגדית ושאין לך בעיה לחשוב כמו הדעה ... בגלל שזו לא האמת. אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, באפשרותך לעשות זאת גם באמצעות דימויים ומטאפורות מהעולם של השומע, שלגביהן ... מהי המהות של המסר שאתה רוצה להעביר לשומע. והמהות כאן לדוגמה, היא שאסור לעשות X, כי זה מסוכן. והאדם צריך להישמר ממה שמסוכן ... ביטוי המהות של המסר שאתה רוצה להעביר לו. שלב 3 - תגרום לשומע לחשוב, ששתי הצורות ושני המקרים זהים אחד לשני. כך יהיה לך יותר קל לשכנע אותו. ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 7
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 7 אם תצליח להגיד למישהו את מה שהוא חושב, בלי ... לעשות X מול הניסוח אי אפשר לעשות X - הניסוח השני, יוצר תחושה יותר בלתי אפשרית לביצוע של הדבר. נניח שאתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, באפשרותך להכניס אותו לתחושה שאתה רוצה שהוא ירגיש לגבי דבר כלשהו, על ידי זה שתדמה לו את הדבר, לדבר אחר שבו הוא יותר בטוח שכך ... צריך לדעת, מתי אם תביא דוגמה זה יגרום לשומע להסכים איתך יותר ומתי זה יגרום לו להסכים איתך פחות. לפעמים אתה רוצה להעביר למישהו מסר מסוים, אבל אתה חושד שאם תאמר לו את המסר, הוא יחשוד בך שאתה מנסה לעשות עליו מניפולציה כלשהי, ושאתה אומר את המסר הזה, לא בגלל ... הוא מוצר זול, כדי שהוא יקנה אותו. אלא, שאם תאמר לו בצורה ישירה שהמוצר הוא זול, הוא יחשוב שאתה אומר כך, כדי לשכנע אותו. ולכן באפשרותך לומר לו, תראה, המוצר הזה לא הכי זול, אבל בתכלס, ביחס למה שאתה מקבל כאן, המוצר הזה מאוד מאוד זול. ובניסוח כזה לדוגמה, ... לשדר סוג של אחריות אישית וכיוב. וכמובן שבדברים טובים, רצוי לקחת אחריות כלפי חוץ. אאכ מדובר על מקרים שבהם כדאי להעביר את האחריות למישהו אחר ולתת קרדיט למישהו אחר, כדי לשדר שאתה יודע לפרגן וכולי. והכל לפי ההקשר, אבל צריכים להיות מודעים לכל ההיבטים האלו... ... ואז קודם כל הוא מרגיש יותר בנוח לעשות את מה שאתה מבקש ממנו. כי זה מעיד על חוזקה ולא על חולשה. ובנוסף, זה סוג של לשתול מחשבה של פיתוי לתת מודע, שכאילו אומר לשומע, אם תעשה כך, אני אעריך אותך יותר, ואתה תרגיש שאתה חזק יותר ובעל יותר ערך, כי עשית לי טובה. ואם לא תעשה את זה, ממילא ... מה הרעיונות שאם השומע יסכים איתם, זה יגרום לו להסכים עם הרעיונות שיגרמו לו לעשות את מה שאני רוצה שהוא יעשה. ואז להעביר לשומע מסרים לתת מודע, של הרעיונות, שיצרו את הרעיונות, שיובילו לפעולה הרצויה. וכך הלאה... כי כל פעולה, נובעת מתפישת מציאות, שנובעת מרעיון ... פעולה כלשהי, אתה יכול לגרום לאדם השני לעשות את מה שאתה רוצה, בדרך מתוחכמת ובצורה עקיפה וסמויה. כאשר אתה רוצה לשכנע מישהו לעשות משהו, אל תחשוב רק על איך לשכנע אותו לעשות את הפעולה באופן ישיר, אלא גם על איך לשכנע אותו לעשות את הפעולה באופן עקיף. תשאל את עצמך, איזה דברים אם הם יקרו, הם יגדילו את הסיכוי יכריחו את האדם השני, לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ותתמקד גם בהם בצורה עקיפה, ולא רק בשכנוע ישיר, אלא גם בשכנוע עקיף. ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 1
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 1 להלן רשימת טיפים לשכנוע ועקרונות שכנוע חוקי שכנוע העברת מסרים שתילת מחשבות וכולי, שנכתבו כניתוח של שיחת שכנוע, שבוצעה כדי לשכנע מישהו לחשוב ולעשות דברים כלשהם. הטיפים לשכנוע, לא נכתבו כאן עפ סדר החשיבות שלהם, אלא הם מוצגים עפ הסדר שלהם במהלך השיחה שנותחה. השיחה המקורית לא מוצגת ... ניתן להרחיב ולהעמיק בו ולהבהיר לעומק את העיקרון שעומד מאחוריו ולפרט תתי מקרים של שימוש נכון בטיפ ובחוק השכנוע. ובכל מקרה, הטיפים נכתבו עבור המתבונן, כחומר למחשבה ולצורך העמקה נוספת. ומי שיהיה יותר חכם וילמד את הדברים לעומקם יעמיק בהם וכולי, הוא יוכל לעשות את כל הטריקים האלו, אפילו תוך כדי שיחה בזמן אמת (-: להלן רשימת טיפים לשכנוע ואיך לשכנע אנשים: בתהליכים של שכנוע, יש המון אפשרויות כיצד לשכנע את השומע. ולכל דרך יש את היתרונות והחסרונות שלה. והחוכמה האמיתית היא, לדעת את האפשרויות ואת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. ולדעת מה האפשרות הטובה ביותר, בכל רגע נתון של השיחה. ולשכנע את השומע, בהתאם לאפשרות שהכי נכונה לאותו הרגע. ולכן, צריך להכיר כמה שיותר דרכים. וצריך לדעת גם, מה ... גמיש במהלך השיחה. וצריך לדעת לזהות אצל השומע, את המצב שבו הוא נמצא. ולדעת לצפות מראש את התגובה שלו, ולשכנע אותו בהתאם. נניח שאתה רוצה לגרום למישהו לחשוב בצורה כלשהי, ואתה יודע שהוא יביע התנגדות, ואז אתה תגיד לו ... משתף או כדרך אגב בהקשרים שקשורים לחיים האישיים שלו. כאשר אתה מתעניין באדם שמולך ברמה האישית, הוא מרגיש בתת המודע שלו שאתה אדם קרוב אליו, שמתעניין בו גם ברמה האישית ולא רק ברמה הטכנית של נושא השיחה שלכם. ובנוסף, המוח ... להגיע למצב של פתיחות מול האדם השני, כדי שהוא ירגיש כמה שיותר קרבה רגשית אליך. במידה וזו אכן אסטרטגיית השכנוע המתאימה לסיטואציה, לשכנע באמצעות יצירת קרבה רגשית (ראפור). וניתן לעשות כאן גם את הטריק הבא (ראפור), שאומר שאתה יכול לספר לו על דברים אישיים שלך, ובכך לשדר לו שאתה רואה בו דמות קרובה אליך ברמה ... תסכים איתו, כדי שהוא יוכל לפוצץ את השיחה. ולפעמים החוכמה היא לדעת לזהות את המצבים האלו, ולדעת האם באמת אתה מוכרח להתעקש על האמת לגבי המוקש הזה, או שמא ניתן לבלוע את הצפרדע ובאפשרותך להתמקד בעיקר ולא לתת תוקף לפעולת ... השיחה, אל המטרה המרכזית שלה. כאשר אתה מדבר עם מישהו, באפשרותך לשנות את קצב הדיבור (אינטונציה) שלך, לצורך העברת המסרים השונים. לדוגמה, כאשר אתה רוצה שהשומע יתמקד יותר במה שאתה אומר, אז לפעמים באפשרותך לדבר יותר לאט מקצב ... על לתת לו אפשרות שאינה מחייבת אותו לממש אותה. ובדכ אנשים מוכנים רוצים שתהיה להם עוד אפשרות. לדוגמה, נניח שהמוכר אומר ללקוח: כשתקנה את הטלביזיה הזאת, אתה תחבר אותה גם לאינטרנט ותראה דרכה סרטים. ואז הלקוח יכול עלול ... לך האפשרות אם תרצה יתאפשר לך לחבר אותה לאינטרנט כדי לראות בה סרטים און ליין. וזה בעצם אומר ללקוח, שאתה מוכר לו אפשרות שהיא לא מחייבת ולא מגבילה אותו למשהו מסוים. ואחדד: לפעמים אפילו בצורה עקיפה השומע חושב שאתה ... כאפשרות בלבד, כך בעצם אתה גם מחליש את החיסרון שהדבר נותן לאדם. כי לומר למישהו, תעשה X ואז תעשה Y, זה בעצם לשתול מחשבה בראש שלו, שמשדרת שלו, אתה צריך חייב לעשות Y ולכן תעשה X למען השגת המטרה Y. אך אם אתה מציג את השגת המטרה ... של Y, מוצגת בצורה הרבה יותר אפשרית ופחות מחויבת. וכמובן שזה שונה מ אם תעשה X, אז תעשה את Y, שזה בעצם מעביר מסר ש Y יותר הכרחי. וגם יש לשים לב לדוגמה, לכך ש אם תעשה X, אז תעשה את Y, זה שונה מ אם תעשה X, אז תעשה גם את ... יש לדעת מה המשמעות שלו, ומתי ואיך להשתמש בו עבור השומע. ואוסיף, שיש גם אפשרות להציג את הדברים בצורה שתעביר מסר לשומע, כאילו הוא חייב להשיג את מטרת המשנה, ואחכ להבהיר לו שהוא לא חייב להשיג את המטרה הזאת, אלא הוא רק ... להשיג את המטרה. זא שלפעמים דווקא יש יתרון לשדר לשומע שהוא חייב, כגון אם תעשה X, אז תעשה יקרה Y. ובכך בעצם לשתול מחשבה אצלו שהוא צריך וחייב להשיג את Y. ואחכ להוסיף לו רק אם תרצה, אתה לא חייב. כדי לטפל בהתנגדות האפשרית שלו, ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 5
לשכנע NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 5 בדכ, הדרך הטובה ביותר לשכנע מישהו במשהו, היא אם אתה מצליח לגרום לו לחשוב, שמה שהוא חושב ... לפי דעתו. ואעפכ, יש מקרים שבהם השומע מסיבות שונות, רוצה ומעדיף שתשכנע אותו שהוא טועה, ואז יש חוקיות שונה וצריך לפעול הפוך. אלא שצריך ... זמנית וממוקדת, שממילא השומע מרגיש פחות לחץ לעשות אותה ויותר קל לשכנע אותו לעשות אותה. כאשר מישהו אומר לך דעה כלשהי רעיון כלשהו, ... את העמדה שלו. כאשר באמת אתה רוצה שהוא יקצר את דבריו, כדי שלא ישכנע את עצמו יותר מידי בדעה שלו, וכדי שלא יתחפר בה. ולפעמים, אם לא ... להכיל אותם, כאשר הם הביעו דעה לא סטנדרטית. הרבה פעמים אתה לא יודע לשכנע מישהו לחשוב כמו שאתה רוצה, כי אתה מרגיש מאויים, מהדעה הנגדית שהוא הציג, ואז אתה יוצר מולו קונפליקט גדול, שאתה לא מצליח לשכנע אותו בדעתך הנגדית. לכן תבדוק ותוודא, שאתה לא מאויים מהדעה שהציגו לך, כי כאשר אתה מרגיש מאויים, זה משפיע על היכולת שלך לשכנע שאתה צודק. כי לדוגמה אתה לא יכול לגלות אמפתיה, כי אתה לא יכול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להעביר?, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להעביר?, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מאמן אישי לדיאטה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בתחום איך להעביר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 17:08:32 - wesi1