אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה? ✔ האם אפשר להוכיח שהכל אחד? אליעד כהן מתחיל עם הטענה המרכזית כי אי אפשר באמת... - אליעד כהן 🥇...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
49:15אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה?
האם אפשר להוכיח שהכל אחד?

אליעד כהן מתחיל עם הטענה המרכזית כי אי אפשר באמת להוכיח שהכל אחד. הוא מדגיש שכאשר משהו זקוק להוכחה, זה מעיד על כך שהוא אינו מוחלט, מכיוון שהוא מסתמך על הנחות יסוד שלא ניתנות להוכחה בעצמן. הוא משתמש בדוגמה בסיסית: האדם אינו זקוק להוכחה לקיומו העצמי, ואילו כל דבר שצריך להוכיח הוא פחות אמיתי, משום שאפשר להטיל ספק בהוכחות עצמן. הוא מבהיר כי גם הלוגיקה עצמה אינה מוחלטת, כי לא ניתן להוכיח שהלוגיקה נכונה באופן אבסולוטי.

האם קיימת אמת אובייקטיבית?

בהמשך אליעד כהן מעלה את השאלה האם בכלל קיימת אמת אובייקטיבית. הוא מסביר שכל דבר שהאדם מנסה להוכיח תלוי בהיגיון ובמחשבה, שהם בעצמם נתונים לספק. לכן, השאלה אם יש אמת אובייקטיבית הופכת לשאלה עמוקה. לדבריו, כל דבר בעל הפך אינו מוחלט, וכאשר אדם טוען שהכל אחד, הוא אוטומטית מעלה אפשרות שקיים מצב הפוך, מה שאומר שהאחדות אינה מוחלטת.

מהי המשמעות של "אחדות"?

אליעד מתאר את פרדוקס האחדות: אם אדם אומר שהכל אחד, הוא בעצם מודה בקיומה של הנפרדות, משום שההכרזה "הכל אחד" מניחה אפשרות אחרת. לכן, עצם ההכרזה שהכל אחד מבטאת נפרדות ומפרה את רעיון האחדות המוחלטת. הוא מביא דוגמה לכך שאם באמת הכל היה אחד באופן מוחלט, השאלה "האם הכל אחד?" כלל לא הייתה עולה, כמו שאדם אינו צריך לשאול האם יד אחת היא אחת.

האם הסבל נובע מחכמה?

אליעד מסביר את הקשר בין חכמה לסבל, בכך שהסבל נובע מהיכולת האנושית להבחין בין טוב ורע. ילד קטן שלא יודע להבחין בטוב ורע, לא סובל באותה מידה כמו אדם בוגר שמבין את ההבדל ויודע מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה. ככל שהאדם חכם יותר, כך הוא יכול לסבול יותר, משום שהסבל נוצר מהמודעות למה ש"צריך להיות" מול מה ש"לא צריך להיות". הוא משתמש בדוגמת אדם הראשון שאכל מעץ הדעת טוב ורע והועבר מגן עדן לגיהינום, לא בגלל עונש אלא כי ההבחנה בטוב ורע יצרה אצלו סבל.

האם אפשר להגיע ליציבות רגשית מוחלטת?

אליעד טוען כי האדם יכול להגיע ליציבות רגשית מוחלטת רק כשהוא מבין את האחדות של הנפרדות והאחדות. הוא מדגיש כי בעולם הכל משתנה כל הזמן, אך היציבות האמיתית נובעת מהבנה פנימית שהשינוי הוא חלק מהאחדות עצמה. לדבריו, אדם שמגיע להכרה זו לא מאבד את יכולתו לחוות שינויים, אלא שהוא אינו תלוי בהם ואינו מזדהה איתם באופן מוחלט.

האם החקירה מביאה לאחדות?

אליעד ממליץ על חקירה מעמיקה של כל נושא עד תום, וטוען כי חקירה כזו תוביל תמיד להבנת האחדות. הוא מביא דוגמאות שונות כמו חיי הציפורים או ייצור נעליים, וטוען שכל שאלה שתיחקר לעומק תוביל להבנת "הכלום", שהוא הבסיס של כל הדברים. כאשר האדם מגיע להבנת הכלום, הוא בעצם לא יודע שום דבר - וזו האחדות האמיתית.

מה פירוש הדבר שהאחדות והנפרדות הן אחד?

אליעד מדגיש את הרעיון הפרדוקסלי אך העמוק ביותר: האחדות והנפרדות הן לא רק שתי צורות של מציאות - אלא שהן ממש אותה מציאות עצמה. הוא מסביר כי השכל הרגיל תופס אותן כנפרדות, אך שכל גבוה יותר מבין שהן שני צדדים של אותו מטבע. זו הבנה שלא משאירה שאלות פתוחות - מכיוון שהיא כוללת את כל ההפכים ומאחדת אותם לדבר אחד שלם ומוחלט.

מה המשמעות האמיתית של עץ הדעת?

אליעד מסביר שעץ הדעת, שנחשב בדרך כלל לסמל של חכמה והבחנה בין טוב לרע, הוא למעשה עץ הטיפשות. האדם הראשון שחשב שהוא קיבל "דעת" - למעשה איבד את האחדות, ויצר את ההפרדה שגרמה לסבל. מי שבאמת חכם, יבין שההבחנה בין טוב לרע היא טיפשות, והחכמה האמיתית היא להגיע למצב בו האדם כבר אינו מבחין בין ההבחנה עצמה לבין היעדרה.

האם אפשר להפריד בין רוחניות לגשמיות?

אליעד כהן מסביר שאין משמעות להפרדה בין רוחניות לגשמיות, וכי ההפרדה עצמה נוגדת את הרעיון האמיתי של האחדות. מי שמבין באמת את אחדות המציאות, יכול להינות מכל דבר ואינו זקוק להפרדה של "רוחני" או "גשמי".

איך מגיעים להבנה של האחדות באופן מעשי?

אליעד מדגיש שהדרך להגיע להבנה של האחדות היא באמצעות חוויה ישירה של חקירה עצמית ולא דרך הוכחות לוגיות. הוא חוזר על כך כי ההבנה של האחדות והנפרדות כמושגים נפרדים אינה האחדות האמיתית. רק כאשר האדם חווה זאת באופן ישיר ומגיע לנקודה שבה כל השאלות מתבטלות מאליהן - אז הוא מגיע להבנה השלמה.

לסיום אליעד כהן חוזר על כך שאי אפשר באמת להוכיח שהכל אחד, משום שההוכחה עצמה היא סוג של נפרדות, וכי ההבנה היחידה האמיתית היא חווייתית, כאשר אין הפרדה בין טוב לרע, יש ואין, אמת ושקר.
הוכחת האחדות של המציאות

האדם מחפש את האמת, אך השאלה היא - מהי אמת? אמת היא תיאור של המציאות כפי שהיא. אנשים רבים טוענים שיש להם את האמת, אך מי שיכול להוכיח שהאמת אצלו - סימן שהיא אינה אמת מוחלטת. אם האמת נשענת על הוכחות, היא כבר אינה מספיק מוחלטת, משום שכל הוכחה מבוססת על הנחות יסוד שדורשות אישור נוסף. למשל, אם מישהו טוען שהוא יכול להוכיח שהכל אחד, הרי שהידיעה שלו נשענת על הוכחות, ולכן היא תלויה במערכת חוקים לוגית שאינה מוחלטת בעצמה.

גבולות ההוכחה והלוגיקה

השכל האנושי מבוסס על לוגיקה, אך לא ניתן להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה באופן מוחלט. כל הוכחה מסתמכת על הנחות יסוד, ולפיכך, תמיד יישאר ספק בסיסי - אולי השכל טועה? מכאן עולה שהתשובה אינה בהוכחה אלא בהבנה. השאלה הבסיסית היא האם יש דבר כזה אמת אובייקטיבית? אם כל דבר שניתן להוכחה לוגית אינו מוחלט, אז האם בכלל אפשר להגיע להבנה אבסולוטית? לכאורה, כל הבנה היא סובייקטיבית, ותמיד יהיה אפשר להעלות ספקות לגבי הנכונות שלה.

כיצד ניתן להוכיח שהכל אחד?

לכאורה, ניתן להביא הוכחה לוגית לכך שהכל אחד, אך עצם קיומה של ההוכחה מרמז על כך שהדבר עדיין לא מובן מאליו, כלומר, - עדיין קיים פיצול בין זה לבין הוכחתו. יותר מכך, עצם קיומה של השאלה "האם הכל אחד?" מעידה על כך שקיימת נפרדות, אחרת השאלה כלל לא הייתה נשאלת. מכאן שהוכחה לוגית אינה מספיקה כדי להפוך את הידיעה לאמת מוחלטת.

פרדוקס האחדות והנפרדות

אם טוענים שהכל אחד, הרי שזה כולל גם את האמירה שהכל אינו אחד. כלומר, אחדות אמיתית חייבת להכיל גם את הניגוד שלה - את הנפרדות. אם ישנו הבדל בין האחדות לבין הנפרדות, הרי שהאחדות אינה מוחלטת. ברגע שהאדם אומר "הגעתי לאחדות", הוא למעשה יוצר הפרדה בין המצב שבו לא היה באחדות לבין המצב החדש, ולכן עצם ההגדרה שלו סותרת את עצמה.

תהליך החקירה והחוויה

אם האדם יחקור עד הסוף כל שאלה - הוא יגיע להבנה שהוא אינו יודע. זהו שלב קריטי - ההבנה שהשכל מוגבל ושהניסיון לתפוס את האמת באמצעות מחשבה מוביל בסופו של דבר לאי - ידיעה מוחלטת. כדי להבין את האחדות באמת, האדם חייב להגיע לנקודה שבה הוא מבין שאין הבדל בין לדעת לבין לא לדעת, בין יש לבין אין. ההבנה המוחלטת היא לא ידיעה מסוימת, אלא ביטול מוחלט של כל הידיעות הנפרדות.

הקשר בין הבנה לבין יציבות רגשית

אדם הסובל מרגשות שליליים, למעשה סובל מהשיפוטיות שלו - מהחלוקה שהוא עושה בין טוב ורע. הסבל נובע מהיכולת של השכל להבדיל ולומר "זה טוב" ו"זה רע". ילד קטן, למשל, שאינו מבין את המשמעות של תוצאה רעה, לא יסבול אם לא ישיג משהו, משום שהוא לא מודע לחלופה אפשרית טובה יותר. לעומת זאת, ככל שהאדם נהיה חכם יותר ומבין יותר, כך הוא מסוגל לסבול יותר, משום שהוא מזהה מה "אמור להיות" לעומת מה ש"לא אמור להיות".

משמעותו של עץ הדעת

מסופר על אדם הראשון שהתגורר בגן עדן עד שאכל מעץ הדעת. ברגע שהוא התחיל להבדיל בין טוב לרע, הוא הושלך מגן עדן, לא משום שאלוהים העניש אותו, אלא משום שהוא עצמו יצר את התחושה של הסבל. הידיעה שיש טוב ויש רע היא - היא הגורם לסבל, ולכן מי שרוצה להגיע ליציבות רגשית אמיתית חייב להשתחרר לחלוטין מהשיפוטיות הזאת. רבי נחמן אמר "אין עולם הזה" - כלומר, העולם הזה, כפי שאנו חווים אותו, הוא תוצאה של המחשבות שלנו, ולא בהכרח מציאות אובייקטיבית.

האם אפשר להגיע ליציבות מוחלטת?

האדם שואף להגיע למצב שבו מצבו הרגשי לא ישתנה, אך בעולם הזה הכל משתנה. יחד עם זאת, קיימת נקודה שלא משתנה - המקום שבו ההבנה של האחדות והנפרדות מתמזגות. היציבות הרגשית הגבוהה ביותר אינה בהכרח היעדר שינוי חיצוני, אלא הבנה פנימית שהשינויים הם חלק מהשלמות. השגת המצב הזה אינה עניין של הוכחה לוגית אלא של חוויה ישירה.

אחדות כמצב תודעתי

באופן פרדוקסלי, כדי להבין שהכל אחד, על האדם להבין שאין הפרדה בין אחדות לבין נפרדות. השכל הרגיל תמיד יוצר הפרדה, אך ישנו שכל גבוה יותר שמבין שגם הפרדה היא חלק מהאחדות. היציבות הרגשית אינה בכך שהאדם אינו חווה שינויים, אלא בכך שהוא נמצא בנקודת מבט שממנה השינוי וחוסר השינוי הם אותו הדבר.

חיפוש המנהיגות החיצונית

אנשים נוטים לחפש מנהיגים רוחניים שיראו להם את הדרך, אך דווקא מי שנראה כלפי חוץ כרוחני - כנראה שאינו כזה. מי שמבין את האחדות באופן מוחלט אינו זקוק יותר לרוחניות נפרדת מן המציאות, משום שהוא מבין שהאחדות כוללת גם את החומר. המטרה אינה להפריד בין העולם הרוחני לבין העולם הגשמי, אלא לראות ששניהם אחד.

המסקנה הסופית

האדם אינו צריך להוכיח שהכל אחד, אלא להבין זאת מתוך חוויה ישירה. כל עוד הוא מחפש הוכחות, הוא נשאר בלוגיקה, ואילו האחדות האמיתית אינה לוגית - היא כוללת גם את היפוכה. ההבנה המוחלטת היא לא תפיסה של אמת מסוימת, אלא ביטול כל ההבדלים בין אמת לשקר, טוב ורע, יש ואין. בכך, האדם מגיע לשחרור מהסבל ולשלמות הפנימית האמיתית.
איך אפשר להוכיח שכל המציאות היא אחת? איך אני יכול להיות מאושר, לפני השאלה תשאל האם אני יכול להיות מאושר. איך אני יכול להוכיח שהכל אחד. התשובה שאני לא יכול להוכיח. אם הייתי יכול להוכיח סימן שזה לא נכון. מה זה נקרא אמת? אדם מחפש את האמת, אמת פירושו התיאור של המציאות כל אחד, מלא אנשים רצים לי יש את האמת. מי שיכול להוכיח שהאמת אצלו זה סימן שהאמת לא אצלו אם היא נשענת על הוכחות היא לא מספיק אמת. אם אני אומר שאני אוכיח שהכל אחד, למה זה עדיין לא יהיה מספיק אמיתי? כי הידיעה שלך שהכל אחד היא מבוססת על הוכחות ולא נובעת מעצמה אף אחד לא צריך להוכיח לך שאתה קיים. אבל בעיקרון כל דבר בר הוכחה הוא לא מספיק חזק. איך אני יכול להוכיח לך שהכל אחד? אני יכול להביא לך מהלך לוגי שהכל אחד. אי אפשר להוכיח שהלוגיקה עצמה נכונה.

להסביר לך מה האמת, להוכיח אני לא יכול להוכיח. נחדד את העניין יש הרבה חכמולוגים שאומרים מה האמת. כולם טועים למה הם טועים? הדבר היחיד שהם לא יכולים להוכיח שהלוגיקה נכונה. אתה לא יכול להוכיח שהלוגיקה היא אבסולוטית. רק השכל אולי מוגבל זה לא מוכיח שזה ככה. תמיד בלב האדם יש ספק אולי השכל טועה. אין משמעות להוכחה יש משמעות להבנה. לפני השאלה של הבנה השאלה היא אחרת. האם יש דבר כזה אמת אובייקטיבית.

אם כל דבר בר הוכחה לוגית הוא לא אובייקטיבי השאלה אם יש דבר כזה אמת אובייקטיבית? אמרנו שכל דבר שנוכיח אותו הוא לא מוכח בעצם, לכאורה צריך לשאול שאלה, האם בכלל אפשר להגיע לאמת אובייקטיבית. לכאורה שום דבר אי אפשר להבין באופן מוחלט. זה תמיד יהיה סובייקטיבי. האם תאורטית אדם יכול לתפוס דבר שיהיה אובייקטיבי. כל זמן שיש לדבר היפך הוא לא מוחלט.

מה ההוכחה שלא הכל אחד? מזה שלא צריך להוכיח שלא הכל אחד. כי זה אחד, אתה יודע יש פה עוד יד שנמצאת באותו מקום ואני אוכיח שזה אחד, שזה אחד אז זה אחד. פירושו שיש לא אחד. זאת ההוכחה שלא הכל אחד. קודם כל מוכח שלא הכל אחד. עצם זה שיש שאלה, לא הכל אחד.

ההוכחה שזה לא אחד זה אומר שלא הכל אחד. אף אחד לא אומר על אחד שהוא אחד. לכן זה לא הכל אחד. תראה לי שהכל אחד לא הכל אחד. ההוכחה עצמה שגויה.

קודם כל כעיקרון לא הכל אחד, לא היה מה להגיד בכלל, כי אתה יכול לחשוב אם הכל אחד, אם קיים היפך זה לא מוחלט. מחשבה שהכל אחד ומחשבה שלא הכל אחד. שניים שהם כאחד. למה זה שאומר אחד טועה? שאתה אומר שהכל אחד הגעתי לאחדות טעית כי באחדות אין הבדל בין אחדות לנפרדות.

האמת היא שהכל אחד זה עצמו סותר את האחדות. זה אחד - זה לא נפרד. עצם ההגדרה של האחדות נפרדות. זה כמו שמישהו שלח לי תודה, שהוא הבין שהכל טוב.

*

אם הבנת שהכל טוב עוד לא הבנת כי עדיין אתה עושה הפרדה, עדיין הפרדת. עצם זה שיש שאלה לא הכל אחד מוחלט. עצם השאלה זו ההוכחה שלא הכל אחד. זה אומר שהכל אחד לא מוחלט. מה האמת?

אמרת בעצם שהאחדות והנפדות הן אחד, אדם חושב, האדם קולט נפרד אח"כ הכל אחד, כי הוא חושב שיש הבדל בין המאחד לללבושים שלה, והשכל מעליו שכל מה שנכון לגבי האחדות נכון לצמצומים ומה שנכון לגבי הצמצומים נכון לגבי האחדות.

לא צריך להפריד בין הצמצומים לבין היישות הראשית, הכל יישות אחת. יישות אחת ששני הדברים נכונים. כל מה שנכון לגבי החלקים נכון לגבי השלם. האדם בסופו של תהליך לא יהיה הבדל בין אחדות לנפרדות, שהוא אומר הכל אחד הוא מפריד.

השכל תמיד יש גדול ממנו. עצם זה שאתה אומר אני זה אומר נפרדות זה נוגד את עצם הלוגיקה. כל המהות של השכל זה להגיד שדבר והיפוכו לא אחד וכל המהות של אחדות זה להגיד את ההיפך של השכל. קח את הדבר הקשה להבנה הוא גם הדבר הכי טיפשי להבנה.

כל השכל הגדול הזה בסופו של דבר מוביל לחוסר ידיעה מוחלט. ואז אתה בעצם כלום. העניין הוא שאדם יכול לסבול כאשר הוא יודע משהו. אפשר להראות שאדם סובל שהוא לא יודע משהו. כדי שאדם יסבול הוא צריך לדעת משהו. אחרת איך תסבול? הרצון נובע מטוב / רע זה טוב וזה רע ולכן אני רוצה את זה. אם אני לא יודע מה אני רוצה איך אסבול? רע לך שאתה יודע שאתה רוצה תכלית, אם לא היה רצון לא הייתה לך בעיה.

הוא יודע שזה טוב וזה רע. שאומרים לי מה התעודה שלך אני אומר שאני האדם הטיפש בעולם כי טיפש לא יכול לסבול, למה חכם סובל הוא מבין מה צריך להיות. ילד לא מבין, כאשר הוא נהיה חכם הוא סובל. הסבל נוצר בגלל החכמה מי שאחראי לסבל זה החכמה. השיפוטיות לומר זה טוב וזה רע.

*

הסבל נוצר בגלל החכמה טיפש לא יודע להבדיל בין טוב לרע. בפועל גם הטיפשים סובלים. השלמות להיות כביכול טיפש. צריך להיות בהשתוות לפני הטוב והרע, אדם עם כל החכמה שלו לא יכול לזרוק את השכל שלו. השכל הוא הדבר שאי אפשר להיפטר ממנו. השכל הוא מוגבלות.

מסופר על האדם הראשון. המשוגעים חושבים שהם החכמים. אלוהים ברא את האדם הראשון בגן עדן בגלל שהאדם אכל מעץ הדעת העיפו אותו מגן עדן לגהינום. מרגע שאמרת שזה טוב וזה רע, עברת מגן עדן. הוא חשב שהעבירו אותו לכדור הארץ. הוא העביר את עצמו לא הענישו אותו.

רבי נחמן אמר עולם הבא אנחנו מאמינים שיש גהינום או גן עדן, אבל אין העולם הזה.

האם אדם יכול להתחבר לעניין האחדות האם אדם יכול להגיע ליציבות רגשית? אם אדם יכול להגיע למצב מוחלט שלא ישתנה לו המצב רוח? בעולם שלנו הדברים משתנים.

*

אם אדם יגיד אני ולא אני והוא יגיד אני זו המציאות זו עדיין נפרדות. זה אני זה לא מי שאני. האם אדם יכול להגיע ליציבות? הנושא הוא די פשוט לגבי השאלה הראשונה, מי שיתבונן לעומק איך אפשר להוכיח שהכל אחד? כל אדם בעולם שייקח כל דבר ויתבונן בו עד סופו יגיע למסקנה שהכל אחד. מה זאת אומרת? אני לא מתכוון שזה אחד. אם אדם יחקור עד הסוף, הוא לא יבין שזה אחד הוא לא יבין.

כל נושא קח שאלה אחת וחקור אותה עד סופה, חקור באופן מוחלט מדוייק. מה המשמעות של הדבר? אם תחקור אותו עד הסוף אז תחווה אותה חוויה. לפי מה מייצרים נעליים טובות? למה סוליה אחת עובדת ככה ואחת אחרת. אם תבין את זה טוב, תגיע לאיפוס מוחלט, להבין את הכלום פירושו לא לדעת שום דבר. אם אתה יודע שזה אחד אתה עדיין בהפרדה.

זה דבר גדול מה זה נפרדות זה הוא מבין, אין מקום הוא לא מבין. יש לך חלל, ריק, אבל זה עדיין משהו מקום. אתה לא יכול לדמיין שאין מקום, אחרי שתבין זאת עכשיו תחווה אותו על המקום, מה זה אחדות? מה זה אותו דבר שלא יכול להיות לא להיות קיים, אח"כ תחווה את זה על האחדות. יש פה טווח באחדות אין הבדל בין יש לאין. הדבר הכי לא הגיוני בעולם שהאחדות והנפרדות הן דבר אחד. ולמה בכל זאת זה הכי הגיוני? כי זה הדבר היחיד שלא משאיר לך שום שאלה לא סגורה. השכל היחיד בעולם שאם תחשוב אותו לא תהיה לך שום שאלה בעולם זה זה השכל של האחדות. קח כל שאלה, יש סיבה אין סיבה אם תשתמש בשכל הרגיל, לא תמצא תשובה.

לא רק שאתה לא יכול להגיע לתשובה מוחלטת כי אנחנו מסתבכים בפרדוקסים ויכולים להוכיח את שני ההפכים. אבל במציאות של האחדות, אין שם שום שאלה זה הרבה יותר הגיוני שזה אחד. אם אתה מאמין שזה אחד, יש לך שאלה. אבל אם אתה מבין שהכל אחד אין שאלה.

אתה צריך לראות איך הדברים נפגשים, יש פה דרגות גם לדבר הזה, ההיגיון אומר שהדבר מחובר במקום שהוא. לאדם הראשון אמרו אל תאכל מעץ הטיפשות אבל קוראים לזה עץ הדעת, אבל בגלל שהוא טיפש הוא חושב שזה הדעת. כי המשוגע חושב שיש לו דעת. אתה משוגע בגלל זה אתה חושב שזה עץ הדעת, אבל זה עץ הטיפשות. למרות שכן צריך להבדיל בין טוב לרע, אל תבדיל בין להבדיל ללא להבדיל.

לגבי היציבות הרגשית, יש את הרובד של הדברים החיצוניים ויש את הרובד של הדברים הפנימיים. כדור הארץ מסתובב כל הזמן אבל המיקום שלו נשאר.

*

כדו"א מסתובב כל הזמן אבל המיקום שלו נשאר, הוא מסתובב בצורה כזאת, יש תהליכים יש חלקים משתנים פחות ויש משתנים יותר, מה הדבר שלא משתנה לעולם? יש אינטראקציות בין הזמן למקום, יש כלום ועליו יש מקום וזמן. כלום, זה לא מקום ריק. כלום זה כלום. אי אפשר להבין את זה כי זה כלום. גם הכלום הוא משהו הוא ההיפך של היש. יש אנשים שחושבים שהכלום הוא הדבר הראשון שהיה. יש לו היפך. כאן מובא הלך מחשבה שהעולם ברא את אלוהים ואלוהים ברא את העולם. אדם יכול לומר מה היה לפני המפץ הגדול יכול להיות שהיה תהליך הפוך היה עולם שהייתה בו התכווצות היקום ואז התפשט והכל התחיל מהתחלה. כל דבר אפשר להעלים אותו ע"י ההיפך שלו.

מה האמת? מה היה לפני הכלום. היש ואין הם יישות אחת. אם תחקור מספיק טוב, אם תגיע למקום והזמן ההיפך של מקום וזמן כלום. עכשיו תבין שהכל זה אחד. צריך להבין שהכל אחד. מה שנכון לגבי היד הזאת נכון לגבי הכלום ומה שנכון לגבי הכלום נכון לגבי היד הזאת.

אחת הטעויות, אנשים מחפשים מנהיג ללכת אחריו הם מחפשים מישהו שיראה חיצונית שהוא רוחני אבל העניין הוא אם מישהו שאתה רואה עליו שהוא רוחני הוא לא רוחני. אם הוא עדיין מתעסק ברוחניות הוא עדיין לא רוחני. אם אדם רוחני מספיק הוא יכול להינות מכל דבר. בחיצוני האמת נראית כמו שקר. גם יש מקום שהוא תודעה נפרדת, וגם יש לנו חיבור ואחדות מוחלטת זה כל כך מחובר שזה לא קיים. בסופו של התהליך זה נכון גם לגבי החוויה יציבות רגשית למעשה אתה גם וגם אתה גם נמצא באחדות וגם בנפרדות בו זמנית. כי שניהם יישות אחת.
תשובה מוחלטת איך להגיע להבנה נפרדים מהות השכל תחושת יציבות למה דברים משתנים נקודת מבט שאלות פתוחות שכל אנושי הטלת ספק לדמיין אחדות אחדות המציאות בצורה פשוטה המציאות
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
...שזאת האמת הבלתי תלויה של המציאות, האמת שעליה נשענות כל הידיעות האפשריות כולן. מחויב המציאות = האמת הבלתי תלויה שממנה נובעים כל האמיתות היחסיות = אפשרי המציאות. כאשר האדם מגיע אל האמת של מחויב המציאות, על ידי זה הישות העצמית של האדם מתמזגת עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה / המהות / הוויה / הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם הוא רק הבגד של התודעה. כאשר התודעה מזדהה עם הגוף, דהיינו, כאשר התודעה...
אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 1
...חושב עליו / רוצה אותו / מרגיש אותו וכיוב, הוא מוגדר. והמשמעות של הדבר המוגדר, נובעת מכך שהאדם מודע לדבר ששונה ונפרד ומנוגד לאותו הדבר. אבל גם הדבר המנוגד לו, גם הוא עצמו אין לו שום משמעות אמיתית, אלא הוא רק מבטא הפרדה והרחקה משאר הדברים ששונים ממנו. וכל הדברים שונים אחד מהשני בצורה שלהם. אך מהי המהות של כל הדברים? והמהות של כל הדברים, היא ההעדר המוחלט של כל הגדרה. כי הדבר המוגדר, קיומו אינו מחויב, משום שיש אפשרות שתהיה קיימת ישות אחרת, ששונה בהגדרה שלה ממנו. ומה שקיומו אינו מחויב, הוא לא הנמצא הראשון...
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
...חוסר שלמות? אליעד מסביר כי הסבל הוא תוצאה של חוסר השלמות שהאדם מרגיש מעצם הנפרדות שלו מן המציאות. הרצון האנושי נולד מן התחושה שהאדם איננו שלם והוא רוצה להיות שלם. לכן, ככל שהאדם תופס עצמו כישות נפרדת, כך גדל הסבל שלו. אם לא הייתה קיימת הפרדה בין אני ולא אני, לא היה צורך או רצון לשינוי, ולכן לא היה סבל. מהי פרספקטיבת המקום שמכילה את הכל? כדי להסביר את תפיסת האחדות לעומת הנפרדות, אליעד משתמש בדוגמה של מקום (חלל). הוא מתאר חדר שיש בו חפצים שונים ומדגים שהמקום עצמו לא משתנה, בין אם מכניסים או מוציאים...
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
...הזמנים. מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות? אליעד כהן משתמש במושג יקומים מקבילים כדי להסביר כיצד המציאות יכולה להכיל את כל האפשרויות באותו זמן ובאותו מקום. לדבריו, המושג הזה הוא צמצום של הרעיון העמוק יותר, שכל הצורות נמצאות בו זמנית בכל מקום ובכל זמן. המושג של יקומים מקבילים הוא פשוט יותר להבנה עבור התודעה האנושית המוגבלת, מכיוון שקשה לה לתפוס ריבוי אינסופי של צורות במרחב וזמן אחד. אך האמת היא שהיקומים המקבילים אינם אלא ביטוי לאחדות מוחלטת, שבה הכל מתקיים בו זמנית. איך ייתכן שכל הצורות קיימות...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
...שאין באמת נפרדות. כל דבר, כל מציאות, הוא למעשה אותו דבר, ואין הבדל אמיתי בין היש והאין. השאלה שהייתה נשאלת איך זה יכול להיות הופכת לשאלה למה לא הבנתי את זה קודם, וזהו תהליך של חיבור לתודעה האחת. החיים עצמם מתרחשים בין שני עולמות: עולם של נפרדות ועולם של אחדות. לעיתים נדמה לנו שהאחדות היא לא קיימת, אבל אם נבצע את החקירה הפנימית ונעמיק בתודעתנו, נגלה שאין הבדל בין אחדות לנפרדות, ושניהם מחוברים למהות אחת. השאלות על היש והאין לא נותרות, וההבנה היא שהעולם בנוי על עקרון של אחדות, שמאפשר לנו להבין את כל...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 7
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 7
...מה זה עץ? חיבור של מקום וזמן. אם תיקח את כל האירועים ברגע אחד, ותכניס אותם לנקודה אחת, מה קבלת? כלום. זה נקרא צמצום מקום. קח את כל הזמן ודחוס אותו לרגע אחד, כמו קח את כל הפריימים של הסרט ושים אותם ביחד, מה קבלת? כלום. עכשיו קח את כל רגעי הזמן ודחוס אותם לרגע, קח את כל המקומות ודחוס אותם לנקודה, ותערבב ביחד, זאת המהות שלהם. האם אתה יודע ממה עשוי הנייר, קח את כל המקומות ואת כל הזמנים ודחוס אותם לנקודה אחת, ותקבל ממה עשוי הנייר. אתה תשאל? מה זה? המה זה ממנו עשוי הכל, הוא המהות. בגלל שאתה לא יכול להבין...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 6
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 6
...נדחפה היא עברה לרגע ב, אבל למה האדם חושב שיש קשר בין רגע א לרגע ב, אז אתה אומר, הרי ראיתי שהספר דחף את היד, אבל רגע, זה קרה בשני רגעים שונים. יבוא אדם ויגיד, אין בעיה, אתה טוען שאין חוקיות, אז אם אין חוקיות, מי מחליט שיקרה כך ולא אחרת? התשובה היא, שאף אחד לא מחליט. יש מקום וזמן אין סופיים, בתוכם יש את כל האפשרויות כרגע, והאדם הוא רק אחד מהם. והאדם כל פעם חווה רצף, לפי המקום והזמן שבו הוא נמצא. אבל שום רצף הוא לא יותר הגיוני ולא פחות הגיוני. אז איפה אלוהים בסיפור? אין מי שברא ואין מי שעשה, זה תמיד...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 4
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 4
...הם אחד, אז תבין שבכל מקום וזמן יש את הכל. כי אם כל העולם נמצא בשום מקום, אם כל החדר הזה נמצא בנקודה אחת, אז איפה שאתה נמצא גם אני נמצא. אם מה שקרה אתמול ומה שיקרה מחר, קורה באותו רגע, אז אין מה לשאול למה זה קרה אתמול או מחר, אלא זה קורה באותו רגע, ולך נדמה שזה קרה או יקרה. אם האדם מתבונן לתוך הזמן, ומבין שהזמן הוא אחד, ומקום אין סופי הוא גם אחד, אז הוא יבין שמצד האמת הפנימית של המציאות, השמש ואתה נמצאים באותו מקום. למה? כי כל המקום כולו נמצא בשום מקום. כשאדם שואל את עצמו, למה אני לא אוכל עכשיו תפוח...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 5
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 5
...הצלחת להפריד את עצמך מהנפרדות. השאלה כאן היא כיצד נתפסת האחדות - האם זו אכן המהות האמיתית של הדברים, או שהיא רק דרך חדשה בה תופסים את הדברים? האם יש מצוי ראשון ויחיד? לפי אליעד, לא יכול להיות מצוי ראשון ויחיד. אם אתה אומר שזו ההתחלה, אתה למעשה מאפשר את האופציה של משהו נוסף שיהיה אחריו. אין דבר כזה התחלה מוחלטת או סיבה ראשונה, כי כל דבר שונה מהמחויב חייב להופיע אחרי מציאות אחרת. אם קיים משהו שונה מהמצוי הראשון, זה אומר שהוא לא מחויב. האם יש סוף או התחלה למציאות? המציאות עצמה איננה מחויבת להתחיל או...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 3
...שברא אלוהים אחר עד אין סוף ללא נקודת התחלה. אף על פי כן הכל אחד, ומהות המקיפים היא אחת וגם נפרדת בו זמנית. ולכן אין הבדל בין היש ואין כאחד, לבין מה שמרכיב אותו. אפשר להגיד שיש אין סוף מהויות, אבל אם הבנת שהמהות זה היש והאין כאחד, אז כל המהויות זה אותו אחד. למעשה יש אין סוף אלוהים, אבל אין הבדל ביניהם. שאלה: למה? אליעד: מה זה אלוהים? אין הגדרה. אז אם כל האלוהים הם ללא הגדרה, אז אלוהים הוא אחד, למרות שיש אין סוף אלוהים. יבוא אדם ויגיד, אתה הוכחת לי שהיש והאין זה אחד, אבל מה שהוכחת לי זה היה דרך השכל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות המציאות - איך מסבירים אותה בצורה פשוטה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להגיע ליציבות?, דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להגיע ליציבות?, איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שיטות לטיפול במחשבה רעה לא מצליח להיות רגוע מישהי סוג ב... טיפול בהפרעת קשב חוסר אירגון קנאה חרדה מפני פיטורים מפחד מפני חוסר אונים איך לגרום לילד להאמין בעצמו? פירוק הרצון לאהוב את עצמי נאהב פחד לאהוב להיות מאושר עם נכות קשה לרדוף אחרי אושר חיצוני לענות להודעה מהאקס איך לזהות זוגיות רעה? אלגוריתם לקבלת החלטה קבלת החלטות מתוך פחד התמודדות עם עבודה להתמודד עם סבל האם להמשיך להתמיד? במה תלוי אם תצליח להיגמל? איך להתמודד עם מצב של קושי למכור? לגרום למישהו להשתכנע ילד שלא רוצה לסדר את החדר טיפים לחינוך ילדים תפקיד התת מודע אונס רוחני כדורים ממכרים טיפול בשמיעת קולות בראש למכור את עצמך לאקסית לחדש קשר עם האקס לחיצת חזה בשיפוע חיובי איך שרירי הגב מתאמצים? מציאות אלוהים אמונה באלוהים וכתות הדרך אל ההארה חיפוש הארה רוחנית הופך להיות אלוהים איך לחזור להיות אלוהים? איך לעשות כסף בלי לעבוד בכלל? כסף בלי לעבוד מהי משמעות החיים? איך לדעת מהי משמעות החיים? איך להתמודד עם דירוג שלילי בגוגל? ליצור מוטיבציה חיובית פרדוקס הבחירה חופשית כולם רובוטים האם אפשרי שיווצר יש מאין? עולם קדמון עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, ייעוץ פילוסופי, פסיכותרפיה הוליסטית בנושא איך להגיע ליציבות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.6875 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 10:58:33 - wesi1