... שום שכל ושום סיבה כלל. שזאת שלמות ההנאה, שהאדם חי בהרמוניה מושלמת עם המציאות, ונהנה מכל דבר כפי מה שהוא, גם בלי להבין אותו בשכל רגיל. ובנוסף על כל הנל, חכם אמיתי יודע למצוא
ולהבין את השכל שיש בכל דבר. וגם בשטויות הגדולות ביותר, יש שכל גדול ביותר. ואדם שנהנה משטויות, זה בגלל השכל הגדול שמסתתר שם, ושהתת מודע של האדם נהנה ממנו. ומי שהוא לא מספיק חכם, הוא לא
מבין את השכל שיש בשטויות, ולכן הוא לא מסוגל ליהנות מהן. אבל, מי שלא מבין את כל המציאות, ולא מסוגל ליהנות מכל המציאות, הרי שהוא לא באמת ראוי ...