... הרוצה ואת הדבר שאותו הוא רוצה. כל 3 הגורמים הנל של כל ידיעה כנל, הם כולם
מהות אחת . היודע + הידיעה + הדבר הידוע, שלושתם נמצאים בתוך המציאות שמכילה את שלושתם. המציאות מהווה גם את היודע, גם את הדבר שיודעים וגם את ... עצמו בשלמות. לדעת את המהות של דבר בשלמות = לדעת את המהות של הדבר, המהות
שמאחדת את היודע ואת הידוע. כי כאשר יודעים את הדבר בשלמות, יודעים את המהות. והמהות של היודע ושל הידיעה ושל הדבר שאותו יודעים היא
אחדות גמורה. ולכן תכלית הידיעה שלא נדע. ידיעה שלמה = שהידיעה לא תהיה נפרדת וחיצונית מהאדם, אלא שהדבר שאותו יודעים יהיה המהות של היודע = ... ידיעה שלמה = שלא יהיה הבדל בין היודע לבין הדבר שאותו יודעים, אלא שתהיה
אחדות ביניהם. כאשר יש
אחדות, זאת כבר לא ידיעה שכלית, אלא הוויה רגשית =
אחדות שלמה. ואיך מגיעים לתכלית הידיעה והידיעה השלמה? על ידי הסתכלות אל השורש וחיפוש המהות של כל דבר. כל הדברים כולם מקושרים זה לזה
באחדות גמורה מצד המהות שלהם. בשורש של המציאות, גם זה שיודע וגם הדבר שאותו הוא יודע, וגם הידיעה עצמה, הם שלושתם דבר אחד. כאשר האדם מסתכל תמיד אל השורש של כל דבר, על ידי זה המהות שלו
מתאחדת עם כל הדברים = הופך להיות אחד עם כל הדברים = תכלית הידיעה שלא נדע כנל. רק נבהיר ונוסיף, כי לתכלית הידיעה יש גם רבדים נוספים. ... כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של המציאות, מהות האין סוף. תכלית הידיעה =
התאחדות של האדם עם המציאות = התודעה של האדם תופסת את עצמה כמו המציאות עצמה = האדם מסתכל על המציאות דרך העיניים של המציאות. תכלית הידיעה = לדעת את הכל = לדעת את המהות
של דבר אחד = לדעת את הכל. כי במהות
הכל אחד. תכלית הידיעה = שלמות שאין שלמות אחריה, כי אי אפשר לדעת יותר. תכלית הידיעה = וודאות מוחלטת. כי אם יש אפשרות של ספק, הרי שזו אינה ... ההגדרה של הדבר מבדילה אותו מדברים אחרים. כאשר מגיעים לשורש של הכל, הכל
מתאחד, המהות של כל הדברים מתחברת לדבר אחד. ממילא לא ניתן לדעת שום דבר בפני עצמו כמשהו ששונה ממשהו אחר. כאשר האדם יודע את השורש של הכל, ...