האם אפשר לאהוב את הכל באותה מידה? איך אפשר לאהוב את הכל? איך לאהוב את מה שיש? איך להתמלא באהבה לכל דבר? המנגנון הרגשי, איך לאהוב ולא לשנוא? אהבה בלי שנאה, איך אפשר להעלים רגש? איך אפשר להפסיק להרגיש?האם אפשר לאהוב את הכל באותה מידה? איך אפשר לאהוב את הכל? איך לאהוב את מה שיש? איך להתמלא באהבה לכל דבר? המנגנון הרגשי, איך לאהוב ולא לשנוא? אהבה בלי שנאה, איך אפשר להעלים רגש? איך אפשר להפסיק להרגיש? האם אפשר לאהוב את הכל באותה מידה? אליעד כהן מציג את השאלה המרכזית - האם אפשר לאהוב את הכל באותה מידה, באותה עוצמה, בלי שנאה או ניגודיות כלל? האם קיימת אפשרות לחוש רק אהבה מוחלטת ושווה כלפי כל דבר, כל הזמן? הוא מסביר שבעיקרון, רגשות מתבססים על ניגודיות. אי אפשר להרגיש רגש ללא ההפך שלו. לדוגמה, אהבה קיימת רק בזכות הידיעה של ההפך ממנה - שנאה. אם אדם לא היה מכיר שנאה, לא יכול היה לזהות שהוא אוהב משהו. אליעד מדגיש שהניגודיות הזאת מאפשרת בכלל את תחושת האהבה. הוא נותן דוגמה: אם מישהי אומרת שהיא רוצה לאהוב את כל הדברים בעולם באותה עוצמה שהיא אוהבת את הילד שלה, נשאלת השאלה: האם הכוונה שהיא תאהב את הילד שלה פחות, או שתאהב אנשים אחרים יותר? הוא מסביר שהדבר לא אפשרי באמת, משום שאהבתה לילדיה נשענת על כך שיש דברים אחרים שהיא אוהבת פחות או אפילו שונאת. אהבתה מתקיימת בזכות הניגודיות לרגשותיה כלפי אנשים או דברים אחרים. האם אפשר להרגיש רגש בלי הרגש הנגדי שלו? אליעד מדגיש ... להפסיק להרגיש בכלל? אליעד מסביר שיש אפשרות להפסיק להרגיש באופן מוחלט, להגיע למצב שאין בו שום רגש - לא אהבה ולא שנאה. אבל להגיע למצב שבו קיימת רק אהבה כל הזמן, בצורה בלתי משתנה וללא ההפך שלה, הוא בלתי אפשרי. אפשר להשיג מצב נייטרלי לגמרי, שבו הכל שטוח ... הוא מדגיש שהחוויה האנושית מחייבת שינוי וקונטרסט, ולכן כל ניסיון לשמור על מצב רגשי קבוע ויחיד נדון לכישלון. מהי אהבה ללא סיבה ואהבה עם סיבה? אליעד שואל: למה אדם אוהב משהו? האם יש לכך סיבה או שמדובר במקרה אקראי? אם אדם אוהב בלי סיבה, כלומר, באופן אקראי, אז אין משמעות לשליטה ברגשותיו, כיוון שהם פשוט מופיעים ללא היגיון. מצד שני, אם אהבה תלויה בסיבות מסוימות, הרי שיש אפשרות להבין אותן סיבות, לשנות אותן, וכך לשנות את הרגשות עצמם. לכן, האתגר המרכזי הוא להבין מה גורם לאהבה או לשנאה, לחקור את הסיבות ולהבין את המנגנון הרגשי שעומד מאחוריהן. האם אפשר לאהוב את הכל במידה שווה או בכלל לא? בסופו של דבר, אליעד מציג שתי אפשרויות מעשיות: אפשרות ראשונה: לאהוב דבר אחד (או מספר דברים) יותר מכל השאר, וכך לחיות בעולם של רגשות חזקים אך שונים בעוצמתם. אפשרות שנייה: להגיע למצב שבו האדם לא מרגיש כלום כלפי כל הדברים, מצב רגשי שטוח לחלוטין, ללא אהבה וללא שנאה. מצב זה הוא נייטרלי לגמרי, אבל הוא לא מצב של אהבה מוחלטת. הוא מדגיש שלא קיימת אופציה אמיתית של לאהוב את הכל באופן מוחלט ושווה, כי הרגש חייב תמיד להיות תלוי בניגודיות, בהשוואה ובשינוי. רגש מוחלט וקבוע הוא בלתי ... אליעד מסביר שכן, אפשר להפסיק או להשתיח רגשות. אך פעולה זו פירושה לחסל את הרגש לגמרי, ולא לשמור על אהבה בלבד ללא שנאה. הוא מציג תהליך שבו האדם צריך לחקור למה הוא אוהב דבר מסוים, ואז לנתח את הסיבות לכך ולשלול אותן עד הסוף, עד שהוא לא ימצא סיבה כלשהי. במצב כזה, הרגש ייעלם, ולא תהיה אהבה ולא תהיה שנאה. הוא מסכם שברמה המעשית, אין פתרון שבו האדם יכול לאהוב את הכל תמיד באופן מוחלט וללא שינוי. תמיד תהיה קיימת הדואליות, והרגשות תמיד ינועו בין קצוות שונים. איך אפשר לאהוב את הכל? האם קיימת אהבה ללא שנאה? האם אפשר להרגיש רגש בלי ההפך שלו? האם אפשר להפסיק להרגיש רגשות? האם אהבה היא אקראית או סיבתית? איך אפשר להעלים רגשות? האם ניתן להרגיש אהבה מוחלטת? האם אפשר להרגיש רגש בלי הרגש הנגדי שלו? האם כל דבר תלוי בהפך שלו? האם יש אהבה בלי שנאה? האם יש שנאה בלי אהבה? למה אני אוהב משהו? האם אהבה היא אקראית או אהבה היא סיבתית? האם יש סיבה לאהבה?