... זה הדבר הכי עמוק שקיים. רבי נחמן בשפה שלו אמר, שכול הצרות והיסורים זה בגלל חיסרון הדעת. וכשנשלם הדעת נשלם כל החסרונות. בשכל הפשוט יש מחויב ואפשרי, מחויב אחד ואפשרי
אין סוף. אז מה הכי חשוב? המחויב. אז להגיד שמעשיך יותר חשובים מכוונתך, זה להגיד שהאפשרי יותר חשוב מהמהות. מה יש יותר, מעשיך או כוונתך? מעשיך. כוונה יש אחת, כוונת הלב, ... אם הוא כבר אלוהים, אז למה הוא צריך לעשות? זה אומר שלאלוהים חשוב מה הוא עושה. תראה, אלוהים זה שלמות, אם השלמות זה להיות מחובר לאלוהים, אז למה אלוהים מחלק את עצמו
לאין סוף חלקים. אם נגיד שהשלמות זה להיות מחובר למחויב המציאות, ואלוהים הוא כבר השלמות, אז זה לא ברור מדוע אלוהים ברא את העולם. כי כאשר הוא ברא את העולם, הוא בעצם התרחק מעצמו. היתה אחדות ועכשיו יש
אין סוף חלקים. אז אם תכלית המציאות זה להתקרב לבורא, אז למה הבורא הרחיק את הבריאה ממנו? זה אומר שלאלוהים יש קנה מידה אחר. אצלך, כנברא, כל מה שחשוב לך כרגע זה לחזור ... אלוהים, להרגיש שלמות ושיהיה לך רק טוב. אבל אצל אלוהים זה אחרת. אצל אלוהים יש יותר מאחד ממחויב המציאות, בהיגיון זה לא הגיוני, איך יתכן ששניים מחויבים? אצל אלוהים יש
אין סוף מחויבים.
אין סוף מחויבי המציאות,
אין סוף אלוהים,
אין סוף נקרא ריבוי אלוהים.
אין סוף אחדויות,
אין סוף אין סוף. זה לא הגיוני, אך מבחינתו של אלוהים, כל צורה היא השלמות בפני עצמה. זה אומר שלא רק המהות מחויבת אלא גם הצורה מחויבת. שאלה: כל צורה? אליעד: כל ... אתה מקבל שכל מסויים שאיתו אתה מבין, שהצורה חשובה כמו המהות, ולפעמים יותר מהמהות, ולפעמים פחות מהמהות. כיום בתפיסה השכלית ההגיונית שלך יש - ריבוי צורות ומהות אחת. יש
אין סוף אחד וכל השאר זה חלקים שלו. בסוף, בסוף, בסוף, אתה תגלה תפיסה חדשה, אתה תראה שיש
אין סוף, ואין סוף חלקים שלו, וכל חלק שלו הוא
אין סוף, כמוהו בכלל. איך זה יכול להיות שהצורה היא כמו המהות? או שזה צורה או שזה מהות? לא. הצורה והמהות זה אחד. וכאשר תהיה בפרספקטיבה הסופית, אז לפעמים תגיד הכי חשוב ...