... הכוח הראשון כטוב בלבד, מגבילים את המציאות. למה הגדרה זו היא בעייתית? כי המציאות במהותה אינה רק טובה או רק רעה, אלא טובה ורעה
כאחד. בשורש המציאות אין הפרדה בין טוב ורע - שניהם יוצאים מאותה נקודה אחת, ולכן להגיד שהכוח הראשון הוא רק טוב מהווה סתירה מהותית למציאות המוחלטת. אליעד מדגיש כי באותה מידה שאפשר לטעון
שהכל אחד ולכן הכל טוב, ניתן לטעון גם להפך, שהכל רע, שהרי בנקודת השורש של המציאות אין הפרדה בין טוב לרע. לכן, ... להיטיב. אם העולם באמת היה נברא מתוך טוב מוחלט, קשה להסביר מדוע יש בו כל כך הרבה רע. מה המשמעות של האמירה שהטוב והרע נמצאים
בשורש אחד? נקודה חשובה נוספת שאליעד מדגיש היא שהטוב המוחלט והרע המוחלט הם ישות אחת בלתי נפרדת. אין אפשרות להפריד ... שכדי לעשות טוב, מוכרח גם לעשות רע. מצד האמת, למה אותו כוח בורא מוגדר כטוב, ומי שלא מבין אותי, יבין את זה כך, כי אם תגיד
שהכל אחד לכן הכל טוב באותה המידה ניתן להגיד שהכל רע, וזה יוצא מאותה נקודה שהכל טוב, ואז הטוב והרע הם אחד והאדם ... להגדיר אותו כטוב זה לא נכון, כי זה מאותו שורש של הרע. הדבר הכי טוב בעולם והדבר הכי רע בעולם, הם מישות אחת, שהיא טוב ורע
כאחד לכן אי אפשר להגיד שזה רק טוב. ונשאלת השאלה, מי גרם לכח הראשון לרצות משהו בכלל, כי אפשר להגיד גם שהוא כל ...