מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את
המציאות, גבול
השכל האנושי, תפישה
על אנושית, תפישה על
שכלית, אין
שכל, שכל שמעל השכל אליעד: איך אפשר להבין בלי
שכל? אתה רואה מולך שולחן? כן. כאשר אתה רואה משהו, אתה צריך לגלות מהיכן הגיעה המחשבה ... לבין מה שאין, ואז אם אתה מצליח לראות את הנחת היסוד הראשונה של מה שאתה יודע, אז אתה יכול לראות את הדברים ללא
שכל. שוב, אתה צריך להגיע למצב, שכאשר האינפורמציה עוברת לך בראש, אתה רואה אותה ואתה ... מה כרגע נותן למחשבה הזאת חיים. איך המחשבה הזאת קיימת? ואם אתה נכנס עמוק לתוך המחשבות של עצמך, או רצונות,
תחושות, אני, לא אני - זה הכל אותו הדבר, אתה מגיע לשכבה מסויימת שבה אתה רואה שכול ... יש לאין. ואז אם אתה רואה זאת, אתה יכול לקחת צעד אחד אחורה ולא לראות יותר הפרדה בין יש לאין. וזאת הדרך ואין
דרך אחרת, גם לא מדיטציה. למה אני אומר? כי הם מתימרים להביא אותך לאין
שכל, אבל זה אין
שכל של משוגעים, ואני מדבר על אין
שכל של חכמים. שוב, יש אני שהוא במקרה אתה, מה זה אני? משהו. גודלו הכי קטן שאפשר, אחד ... אתה צריך אינפורמציה של זיכרון, של חושים, של צבע, של צורה, של משמעויות - עד שבסוף אתה רואה את השולחן.
החוויה שאתה רואה שולחן נשענת על הרבה אינפורמציות. עכשיו, אתה צריך להגיע לאינפורמציה ... האני, אתה רואה את המחשבה של האני, ואתה קולט שהאני הזה נובע בגלל שאתה מבדיל בין משהו למשהו. זה הכל עניין של
מודעות. זה כמו אדם שמדמיין פילים והוא יודע שהוא מדמיין אותם. אני מדבר על מצב כזה ... ואז אתה יכול לקחת צעד אחד אחורה, ואז אתה לא רואה כלום. גם כשאתה אומר אני, זה גם מבוסס על יש ואין. האני זה
תחושה שמסתכלת על עצמה, ואז אתה קולט שבעצם כאשר אני
מרגיש את עצמי, זה בגלל שאני עצמי מבדיל בין מה שאני לבין מה שלא אני. וזה עצמו מבוסס על ההבדלה בין יש לאין. ואז אתה יכול להסתכל אחד פנימה ואז אתה לא רואה כלום. אתה לא רואה כלום בצורה מוגדרת,
השכל רואה כלום. מי מסתכל פנימה?
השכל, אך הוא מסתכל עמוק לפני הבסיס של עצמו. אתה מסתכל לפני ההגדרות של
השכל. אין הגדרות בראיה הזאת. ההגדרה הכי קרובה זה שאתה יכול להגיד, זה
השכל ולא באמת ראית אותו. כשאתה מסתכל לפני
השכל, אתה גם רואה הכל, את הצורות, כי המהות לא שוללת את קיומן של הצורות. אתה רואה את ... להבין את זה. כי תבין את זה. וזה גם לא נכון, כי בסוף תרצה להבין את זה למרות שהבנת את זה. מדובר פה על רמת
מודעות אולטימטיבית, כמו שוודאי לך שאתה מחזיק את הכסא, אתה ממש
חווה את ההפרדה של היש והאין. אתה ממש
מרגיש, הנה אני מבדיל בין יש לאין. כשאתה רואה שולחן אתה רואה אותו מההפרדה של היש והאין שלו. ורק אז אתה יכול לראות אותו גם בלי ההפרדה של היש והאין. אמרתי לך בזמנו, לקחת כוס ולנתח מאיפה באה לי
החוויה. תבדוק, למה אני
מרגיש את זה, ולמה אני
מרגיש את זה? עד שאתה ממש