... עצמו, הכוונה היא, לבדוק האם
יש אפשרות כזו באופן כללי, בלי קשר לשום דבר אחר. לדוגמא נשאל: האם באמת
יש אפשרות שאהיה עייף? האם באמת
יש אפשרות שיהיו שיטפונות באופן כללי, בלי קשר להאם ועד כמה ירד גשם? כי כאשר אומרים שיקרה משהו, בעקבות משהו שקרה, בעצם מניחים 2 דברים. 1 -
שיש אפשרות שהתוצאה תקרה באפן כללי. 2 - שהתוצאה תקרה בגלל הסיבה שהוזכרה. ולכן נבדוק באופן כללי, האם באמת בכלל
יש אפשרות שהדבר יקרה באופן כללי. לדוגמא: טענה שאומרת, ירד גשם ולכן השמש תשקע יותר מוקדם היום. אז נבדוק: האם באמת ירד גשם? ולגבי התוצאה נבדוק: האם באמת
יש אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם היום באופן כללי? והתשובה היא, שאין אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם, כי הזמן שהשמש שוקעת לא משתנה ביחס למשהו שקורה ... האם הבורסה נפלה. ונשאל, האם
יש אפשרות שתאבד את כל מה שיש לך. ואח"כ נשאל על ההקשר הסיבתי, שבין נפילת הבורסה לבין זה שתאבד את כל מה שיש לך. האם נפילת הבורסה מחייבת את זה ... אז נבדוק, באופן עקרוני, האם
יש אפשרות שתוצאה כזו תקרה. ואחרי שהבנו את זה, עכשיו אוסיף, כי לפעמים גם הסיבה עוד לא קרתה. וגם אז נשאל, האם הסיבה יכולה לקרות באופן עקרוני. ... שאז נשאל: אמיתות סיבה: האם
יש אפשרות שהילד שלך יהיה עצבני. אמיתות תוצאה: האם
יש אפשרות שהילד שלך יתאבד. אמיתות הקשר סיבה ותוצאה: האם זה שהילד שלך יהיה עצבני, מחייב את זה שהוא יתאבד. האם זה שהוא יתאבד, יכול לקרות רק בגלל ... מחייבת את התוצאה שתקרה? האם
יש אפשרות שהסיבה לא תגרום לתוצאה? לדוגמא: יש לי כאבים שעושים לי רע. אם נשאל, האם הכאבים עושים לי רע, התשובה תהיה כן. אבל אם נשאל, האם הכאבים ... חייבים לעשות לי רע / האם
יש אפשרות שכאבים לא יעשו לי רע, הרי שהתשובה יכולה להיות שונה. והדגש הוא, אל תשאל האם זה כך. כן תשאל, האם זה חייב להיות כך. אל תשאל האם הסיבה ...