לכל מי ששאל, השריפה שמשתוללת, היא עונש מאלוהים על חג החנוכה.
מידה כנגד מידה. המשוגעים מדליקים נרות חנוכה לזכר הניצחון של הדת על השכל והאמת, ולכן אלוהים מעניש גם את המתייונים הצדיקים, בגלל החטאים של הדתיים שממשיכים לחגוג את ניצחון החושך של הדת על האור של היוונים...
ולמי שלא הבין, האש היא הניגוד של הגשם. כי הגשם מכבה את האש וכולי... ומאחר שהדתיים החליטו להתפלל לאלוהים לגשם, ואלוהים נמאס לו מהחטאים שלהם, לכן הוא החליט לומר להם, לא רק שלא תקבלו גשם, אלא תקבלו את ההפך של הגשם, שזו האש.
כי הגשם מכבה את האש. ולא רק שאין גשם... אלא בגלל התפילות לגשם, הגיעה גם האש... והכל דווקא בחנוכה, שבו היהודים הדתיים, פגעו וכיבו את האש של היוונים. והם מדליקים את אש החנוכה שלהם... וכנקמה מאלוהים, הוא מעניש וכולי...
בעקבות השריפה... כך הגיב רבי נחמן כאשר נשרף הבית שלו יחד עם כל בתי העיר...
*
חיי מוהר"ן - קפה - נסיעתו וישיבתו באומן.
שְׁנַת תק"ע לֵיל שַׁבָּת ראשׁ חֹדֶשׁ אִיָּר
הָיְתָה שְׂרֵפָה גְּדוֹלָה בִּבְּרֶסְלַב וְנִשְׂרַף גַּם בֵּיתוֹ.
...
כְּשֶׁיָּצָא מִבְּרֶסְלַב עָנָה וְאָמַר
גַּם מֵחֲמַת זֶה נָכוֹן מְאד מַה שֶּׁנָּסַעְתִּי מֵהֶם
כִּי אֵינוֹ נָכוֹן שֶׁהֵם יִהְיוּ בְּצַעַר וַאֲנִי בְּשִׂמְחָה.
כִּי בִּשְׁלָמָא אִם לא הָיִיתִי נִשְׂרַף
רַק הֵם בְּעַצְמָן
הָיִיתִי מֻכְרָח לְהִצְטַעֵר עִמָּהֶם
כִּי מֵחֲמַת שֶׁיֵּשׁ לְיִשְׂרָאֵל צַעַר כָּזֶה גַּם אֲנִי מֻכְרָח לִסְבּל עִמָּהֶם לְהִצְטַעֵר עִמָּם בְּצָרָתָם.
אֲבָל עַכְשָׁו שֶׁגַּם בֵּיתִי נִשְׂרַף
וּבְוַדַּאי אֲנִי צָרִיךְ לְקַבֵּל בְּאַהֲבָה וּבְשִׂמְחָה
וּצְרִיכִים דַּיְקָא שִׂמְחָה גְּדוֹלָה מְאד
הַיְנוּ לְהִתְגַּבֵּר בְּשִׂמְחָה גְּדוֹלָה מְאד
וְעַל כֵּן אֵין נָכוֹן שֶׁאֶהְיֶה עִמָּהֶם
כִּי הֵם שְׁרוּיִים בְּצַעַר וַאֲנִי אֶהְיֶה בְּשִׂמְחָה.
וְהָבֵן הֵיטֵב.
אַחַר כָּךְ אָמַר לא מִבָּעֲיָא מָעוֹת
הַיְנוּ הֶפְסֵד מָמוֹן בְּוַדַּאי אֲנִי מְקַבֵּל בְּשִׂמְחָה
כִּי "עוֹר בְּעַד עוֹר וְכל אֲשֶׁר לְאִישׁ יִתֵּן בְּעַד נַפְשׁוֹ"
אֲבָל אֲפִילּוּ כְּשֶׁנִּפְקָד אֶצְלִי נֶפֶשׁ חַס וְשָׁלוֹם
[הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יִשְׁמְרֵהוּ מֵהַיּוֹם וּלְהַבָּא]
גַּם כֵּן הוּא מְקַבֵּל בְּשִׂמְחָה גְּדוֹלָה
עַד שֶׁכָּל עִנְיְנֵי אֲבֵלוּת שֶׁצְּרִיכִין לִנְהג כְּגוֹן בְּכִיָּה וְכַיּוֹצֵא
הוּא צָרִיךְ לְהַכְרִיחַ עַצְמוֹ לָזֶה
כִּי יֵשׁ לוֹ שִׂמְחָה גְּדוֹלָה אָז
וְהַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ כְּאִלּוּ לא הָיָה כְּלָל בָּעוֹלָם
הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יִשְׁמְרֵהוּ תָּמִיד מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם
@גלית:
חמור או לא, השאלה היא מהי האמת. והאמת היא שצריך לבטל את כל החגים ואת כל האמונות הטפלות בכך שרגע אחד של הזמן קדוש יותר או פחות מרגע אחר...
מה לעשות שרבבות אנשים מעם ישראל מדליקים נרות חנוכה לזכר נצחון המכבים הרשעים על היוונים הצדיקים, שניסו להחזיר בתשובה את הכופרים היהודים, שלא מוכנים להבין שהעולם הזה הוא טוב. והיוונים ניסו ללמד את היהודים שצריך להנות בחיים בעולם הזה.
והיו כמה מתייונים צדיקים שרצו לחזור בתשובה... אבל המכבים הרשעים שכופרים בכך שהעולם הזה צריך להנות בו עם התרבות היוונית, הם הרגו ורצחו בדם קר את המתיוונים הצדיקים וכולי...
היהודים מטבעם אוהבים לרקוד על הדם וחוגגים רצח של בני אדם. כמו לדוגמא חג הפורים, שבו חוגגים רצח של חפים מפשע כמבואר בתנך שהיהודים הצדיקים רצחו נשים וטף ואת זה חוגגים כל שנה...
וכך גם בחג הפסח, שחוגגים את עשר המכות שפרעה קיבל... וכך גם בחג החנוכה...
הדבר הטוב ביותר שיכול לעשות האדם, זה להתבולל, בעיקר בהבנה שלו שהכל אחד. אבל המכבים הכופרים והגזענים והנאצים, הם נלחמו במתבוללים הצדיקים...
בכל מקרה, חג החנוכה הוא חג של חושך, יום של עצב, שבו האור של היוונים נכבה, והחושך והשגעון של היהודים שרד...
וכאשר אנשים חוגגים את החג הזה... אז אלוהים מעניש. וכן, הוא מעניש גם את החילונים הצדיקים, בגלל שהם תומכים בצורה עקיפה במימון החטאים החרדים.
זה מה יש. זאת האמת באשר היא.
@מטיס:
גזען שכמוך, במדינה הזאת חיים בני אדם ככל בני האדם, שחלקם מגדיר את עצמם כיהודים (או ערבים או כל דרעק אחר) מסיבות גזעניות ושל רגשי נחיתות כאלו ואחרות. הבעיה היא לא בכך שההורים שלך היו טיפשים והגדירו את עצמם כיהודים, הבעיה היא בכך שהאדם עצמו מגדיר את עצמו כיהודי (או כל הגדרה אחרת), במקום להגדיר את עצמו כבן אדם.
ואני לדוגמא, מאחר שאני לא מגדיר את עצמי בשום הגדרה, ממילא אני חי מחוץ למקום כולו, ללא שום הגדרה כלל.
ובלי שום קשר לכלום, לי לא רע לחיות עם גזענים יהודים, כי אני לא גזען ואני לא נגד גזענות. מי שסובל מהגזענות, זה הגזענים עצמם...
@יוסף:
עדיין לא השבת לי למה ששאלתי אותך פעם, והשאלה היא, למה נדמה לך שאני פועל מתוך מקום של נפרדות. אולי גם מצד התודעה שלי, הכל קורה מעצמו?
והתשובה היא, שאתה עצמך עוד לא הגעת לשם באמת. כי להגיע לשם באמת, פירושו להיות בשיא הנפרדות, מתוך מקום של אחדות, כמוני. ומאחר שאני מבטא נפרדות, לכן מי שנמצא רק בנפרדות, חושב שגם אני בנפרדות. אך מי שיודע שהנפרדות היא ביטוי מתוך האחדות, הוא קולט שאני בעצם מבטא נפרדות, אבל מתוך האחדות...
ולא, אני לא רוצה לאבד את הדעת שלי, ולא רוצה לאבד את הנפרדות ואת השקר, כי הם טובים "מאוד".
@אורלי:
מהות האהבה, היא האשלייה. ז"א בשורש אין הבדל בין אהבה / שנאה / מציאות / אשלייה.
@מטיס:
כל מי שלא מבין את המציאות כמוני, הוא טיפש, בין אם זה אתה ובין אם זה ההורים שלי או כל יצור אחר. ולא, זה לא אומר שאתה / הם / הן לא מבין את המציאות כמוני, זה אומר שאם אתה / הם וכולי לא מבין את המציאות כמוני, אז אתה טיפש מצד האמת.
מטיס היקר, אתה איש קש ומניח המון הנחות יסוד שגויות. יש דבר מאוד פשוט שאתה לא עושה אותו כי אינך יכול לעשות אותו, והוא, לקחת משהו שאמרתי, ולהוכיח באופן מוחלט שהוא טעות. סיסמאות הן בחינם, אבל אמת ושכל אין לך. כי בתכלס, אתה לא מסוגל להוכיח באופן מוחלט שאני טועה, ולו רק משום שאני צודק מצד האמת...
@אורלי:
השאלה שלך לא ממש ברורה "האם אני אמיתי ברצונות שלי" - מה ז"א אמיתי ברצונות שלי? אני מניח שכן, כי אחרת הם לא היו מתבטאים.
+ מה רע באגו? האם באגו יש דבר רע?
רוצה לדעת מה מניע אותי באמת? את זה תוכלי להבין, רק כאשר תביני מה מניע את כל המציאות כולה מצד האמת.
@יוסף:
כפי שאמרתי לך, אנחנו תופשים את האחדות בצורה שונה. ברור שיש גם נפרדות, גם מצד האמת ולא מצד שום אשלייה. מי החליט שהנפרדות היא האשלייה, אולי האחדות היא האשלייה? באחדות שלי, אין הפרדה כלשהי בין אחדות לבין נפרדות.
וכנ"ל, יש מסלול, ויש להיכן להגיע, ובהחלט הכל לא סתם קורה וכולי. אם אתה מחפש משהו כלשהו בחייך... אז בא ניפגש... ואסביר לך למה כל תיאוריות הזן בודהיזם שהכל פשוט קורה וכולי, הן בסך הכל שקר גדול וכולי. ואם תרצה תגלה דברים חדשים ומחודשים...
@אורלי:
כל מה שכתבת, אלו הכל סיסמאות, בלי שום הוכחות. תקראי את הטקסט שלך, ותשאלי את עצמך, האם משהו מכל מה שכתבת בו, האם את מסוגלת להוכיח אותו בוודאות מוחלטת שאין שלמות אחריה?
@מטיס:
אני אשמח שתאמר לי היכן אמרתי "שבשביל להגיע לאמת צריך לחוות אותה"?
לגבי ילדים, למה נדמה לך שאין לי ילדים או שלא היו לי ילדים? האם אתה קולט שאתה ליצן שמניח כל הזמן הנחות עבודה שגויות?
איפה אמרתי את זה "שאתה אומר לאנשים עד אשר לא הגעתם לחווית האמת לא חויתם את האמת"?
ושים לב, ששוב פעם לא הצלחת להוכיח שום דבר.
קח משפט אחד שאמרתי, ותוכיח באופן מוחלט שהוא לא נכון. האם אתה מסוגל לעשות את זה?
@אורלי:
משמעות תמיד יש, השאלה היא האם את חווה / מבינה אותה.
@מטיס:
את האמת אפשר להוכיח בצורה לוגית, ולא צריך לכך שמישהו ירצה להסכים איתך וכיו"ב.
לגבי הדבר והיפוכו, לא ממש ברור, תסביר את עצמך.
ושים לב, שככלב השב על קיאו, כן הכסיל שונה באיוולתו, כי אתה שוב פעם מקשקש בקומקום, במקום לדבר לעניין. קח דבר אחד מכל מה שאמרתי, ותנסה להוכיח באופן מוחלט שהוא שגוי. ואז תגלה שאתה לא יכול לעשות זאת, כי כל דברי הם האמת האמיתית.
@אורלי:
גם את מניחה הנחות שגויות. הדת והאמונה באלוהים, היא הסיבה שיש שריפה...
ואם את רוצה את האמת, אז העניין הוא פשוט. הבעיה היא לא בשריפה עצמה, אלא בכך שאנשים לא רוצים את השריפה. והסיבה שאנשים לא רוצים את השריפה, היא בגלל שהם חיים בתפישה של טוב ורע. וזה נובע מאמונה התכליתיות, דהיינו אמונה באלוהים. ואם כולם היו כופרים באלוהים בשלמות, דהיינו בתפישת הטוב והרע, הרי שממילא לא היתה שום בעיה עם השריפה.
ואם תהיי קצת חכמה... אז בפעם הבאה תקלטי מראש, את הטקסט הסמוי שמאחורי הטקסטים שלי...
ואוסיף, כי אלוהים והדת, הם נמצאים בליבו של כל אדם בעולם, ולא רק בלב האבן של הדתיים הפורמלאיים...
@אורלי:
אם יש לשריפה זכות לחיות, אז למה מנסים לכבות אותה? והאם האמת על השריפה משתנה בין הרגע לפני ובין אחרי שהיא התרחשה...
@אורלי:
לא הבנתי מה רע בכך שאני מנסה לכבות את האש? ומה הבעיה שלי בפירוש שלה?
@אורלי:
האם כאשר את רעבה, הרעב עובר מעצמו, או רק אחרי שאת אוכלת?
@אורלי:
אל תעבדי על עצמך, גם הסחת הדעת שלך תעבור, אם הרעב לא יעבור. והוא עובר רק כאשר אוכלים.
@מטיס:
שוב לא ברור. תנסה להוכיח באופן מוחלט שמשהו שאמרתי הוא שקר. האם אתה מסוגל לעשות זאת, כן או לא?
@אורלי:
עניין הרעב והשובע, הוא מדע מדוייק. תגגלי ותראי איך ולפי מה הרעב עובר בנגישה הראשונה או השניה וכולי. להכל יש הסברים מדוייקים.
ועניין הרעב, היה כקונטרה לעניין של השריפה, שהיא תעבור כאשר היא תעבור... כי לא כך הוא הדבר, אלא היא תעבור רק כאשר יהיו סיבות שיגרמו לה לכבות...
@אורלי:
האם את חיה עם קניבליים שרוצים לאכול אותך? תלמדי אותם להכין אוכל...
@יוסף:
לגבי האחדות... אנחנו עדיין תופשים את מושג האחדות בצורה שונה.
לגבי פגישה, אתה מוזמן לבוא גם להרצאה הבאה ללא תאום מראש...
לגבי ה"נאו אדויטה" או כל שם אחר, גם התפישה הזאת והשחרור הזה, גם הוא שקר של נפרדות שמחפשת שחרור. אני נגד שחרור, אני בעד נפרדות וסבל. אלא שאני אלמד אותך להנות מהנפרדות ולא לסבול ממנה או לרצות להשתחרר ממנה.
+ אתה שוב פעם לא מבין ולא מכיר אותי. לי אין שום קשר עם האמת, ואותי היא כלל לא מעניינת.
@יוסף:
אני חוזר ואומר, האחדות היא אשלייה, הנפרדות היא האמת. תוכיח שלא. והחלום הוא שיש אחדות. ומי שמתעורר מבין שאין אחדות, והאחדות היא אשלייה. ואם אתה נמצא שם באחדות, אז אתה באשלייה.
+ יש אליעד, וזה טוב, ואין צורך להשתחרר ממנו. אני זאת הבובה שנקראת אליעד. וזה בהחלט כן קורה למישהו.
בעקרון, קח את כל מה שכתבת, ותנסה להוכיח אותו. כי אני טוען שההפך הגמור של דבריך, הוא האמת היחידה.
@מטיס:
ידידי, אם יש לי זוגיות או ילדים, זאת שאלה מעניינת. אבל מה שיותר מעניין, זה שלך יש שאלה לגבי זה, ועדיין אתה מדבר בבטחון כאילו אתה כבר יודע את התשובה. הגישה השגויה הזאת שלך, היא עוד יותר מעניינת.
לגבי ההוכחות שלך, אז הנה נתחיל מהתחלה, ותנסה להוכיח בצורה מוחלטת, שמשהו שאמרתי הוא לא נכון. OK?
@אורלי:
האם הדיון שלך על הוויכוח שלי עם המציאות, האם הוא בעצמו לא וויכוח עם המציאות? ומה רע בוויכוח עם המציאות?
ואולי כן צריך לקרות משהו, והוא לא קורה? איך את החלטת שאם משהו לא קורה, אז זה אומר שהוא לא צריך לקרות? אולי ההפך הוא הנכון? אולי מה שקורה, הוא מה שלא צריך לקרות?
@יוסף:
מזל טוב שיש הבנה שאין ביננו הסכמה. ואוסיף ואומר, שכן, יש רצף של סיבה ותוצאה שאני מתחייב שאני יכול להביא כל אחד אל אחדות מושלמת, ולא אל אחדות "נכה", כמו שלכם. שהיא אחדות ללא שכל, רצון, שיפוטיות וכולי. ושבנוסף, אין אפשרות לעשות משהו כדי להגיע אליה.
אני מציע את החיים הטובים באמת. ואני גם מראה איך אפשר להגיע אליהם בוודאות.
בעקבות השריפה... האם אלוהים עושה על האש בשבת? האם אלוהים שומר את התורה של עצמו?
ונניח שהיה גשם בשבת, האם אלוהים משקה עצים בשבת. למיטב ידיעתי, גם זה אסור.
רגע, איך שכחתי, אלוהים בכלל נח בשבת. מי שאחראי לכל מה שקורה בשבת... זה בכלל... השטן!
ולכן, כל השבוע צריך להתפלל לאלוהים, וביום שבת להתפלל לשטן, כי רק הוא שכופר באלוהים, רק הוא עובד בשבת.
שאלה: להתפלל לאלוהים בשבת, זה עבודה?
@אורלי:
את באמת עוד לא מכירה אותי כלל. אני חוזר ואומר, שבעיני הדתיים והמשוגעים כולם, כולם טובים באמת כמוני ממש. ואין לי שום בעיה או חשש מכך שאולי יום אחד אני אשתגע ואולי אהיה דתי משוגע. אבל אעפ"כ צורת המחשבה של הדתי, נמצאת בתוך כל אחד ואחד, והיא רק משל ונמשל עבור האדם להתבונן פנימה...
ויש כאן דבר והיפוכו, כי בעיני הכל טוב, ואעפ"כ אני מנסה לשנות. וכל זמן שאת לא מבינה את זה, את לא מבינה אותי כלל.
לגבי יוסף והאמירה שלו, לומר שמי שמתעסק עם האמת יוצר שקר, זה עצמו שקר. כי האמת האמיתית, מכילה בתוכה גם את יצירת השקר. שזה עוד אחד מההבדלים בין האחדות שלי, לבין האחדות הנכה והצולעת של יוסף וחבריו, כפי שכבר כתבתי בעבר...
ולגבי הדיון כאן, זאת בדיוק הכוונה שלי. לעורר דברים אצלך, שיגרמו לך להסתכל פנימה על עצמך. וזה בדיוק מה שקורה...
ואסיים בציטוט:
*
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יט - תְּפִלָּה לַחֲבַקּוּק.
כי צריך לזכך את הפנים, שיוכל כל אחד לראות את פניו [של עצמו] בפנים שלו כמו במראה, עד אשר בלא תוכחה ובלא מוסר, יתחרט חברו תכף על מעשיו, רק ממה שיביט בפנים שלו. כי על ידי שיביט בפנים שלו, יראה את עצמו כמו במראה, איך פניו משקע בחשך.
כי אני שקוף לגמרי, ואפשר לראות אותי איך שרוצים. ואצל כל אחד, אני מצטייר לפי מי שהוא...
וגם ע"ע מנורת החסרונות של רבי נחמן מברסלב:
*
סיפורי מעשיות - מעשה שיחות שאחר סיפורי המעשיות.
מַעֲשֶׂה אֶחָד הָלַךְ מֵאָבִיו
וְהָיָה בִּמְדִינוֹת אֲחֵרוֹת יָמִים רַבִּים אֵצֶל אֲחֵרִים
וְלִזְמַן בָּא לְאָבִיו
וְהִתְפָּאֵר בְּעַצְמוֹ שֶׁלָּמַד שָׁם אָמָּנוּת גָּדוֹל
לַעֲשׂוֹת מְנוֹרָה הַתְּלוּיָה
וְצִוָּה לְהִתְאַסֵּף כָּל בַּעֲלֵי אָמָּנֻיּוֹת הַזֶּה
וְהוּא יַרְאֶה לָהֶם חָכְמָתוֹ בְּזֶה הָאָמָּנוּת
וְכֵן עָשָׂה אָבִיו
וְקִבֵּץ כָּל הַבַּעֲלֵי אָמָּנֻיּוֹת הַזּאת לִרְאוֹת גְּדֻלַּת הַבֵּן
מַה שֶּׁפָּעַל בְּכָל הַיָּמִים הָאֵלּוּ שֶׁהָיָה בְּיַד אֲחֵרִים
וְהַבֵּן הוֹצִיא מְנוֹרָה אַחַת שֶׁעָשָׂה
וְהָיְתָה מְגֻנָּה מְאד בְּעֵינֵי כֻּלָּם
וְאָבִיו הָלַךְ אֶצְלָם, וּבִקֵּשׁ מֵאִתָּם שֶׁיְּגַלּוּ לוֹ הָאֱמֶת
וְהֻכְרְחוּ לְהוֹדִיעַ לוֹ הָאֱמֶת שֶׁהִיא מְגֻנָּה מְאד
וְהַבֵּן הִתְפָּאֵר: הֲלא רְאִיתֶם חָכְמַת אָמָּנוּתִי
וְהוֹדִיעַ לוֹ אָבִיו שֶׁלּא נִרְאָה יָפָה בְּעֵינֵי כֻּלָּם
הֵשִׁיב לוֹ הַבֵּן: אַדְּרַבָּא! בָּזֶה הֶרְאֵיתִי גְּדֻלָּתִי
כִּי הֶרְאֵיתִי לְכֻלָּם חֶסְרוֹנָם
כִּי בְּזאת הַמְּנוֹרָה נִמְצָאִים הַחֶסְרוֹנוֹת שֶׁל כָּל אֶחָד מֵהַבַּעֲלֵי אָמָּנוּת הַנִּמְצָאִים
כָּאן הֲלא תִּרְאֶה שֶׁאֵצֶל זֶה, מְגֻנָּה חֲתִיכָה זוֹ
אֲבָל חֲתִיכָה אַחֶרֶת יָפָה אֶצְלוֹ מְאד
וְאֵצֶל אַחֵר לְהֵפֶךְ אַדְּרַבָּא, זאת הַחֲתִיכָה שֶׁהִיא מְגֻנָּה אֵצֶל חֲבֵרוֹ
הִיא יָפָה וְנִפְלָאָה בְּעֵינָיו, רַק זאת הַחֲתִיכָה מְגֻנָּה
וְכֵן אֵצֶל כֻּלָּם
מַה שֶּׁרַע בְּעֵינֵי זֶה הִיא יָפָה בְּעֵינֵי חֲבֵרוֹ, וְכֵן לְהֵפֶךְ
וְעָשִׂיתִי מְנוֹרָה זאת מֵחֶסְרוֹנוֹת לְבַדָּם
לְהַרְאוֹת לְכֻלָּם שֶׁאֵין לָהֶם שְׁלֵמוּת
וְיֵשׁ לְכָל אֶחָד חִסָּרוֹן
כִּי מַה שֶּׁיָּפֶה בְּעֵינָיו הוּא חִסָּרוֹן בְּעֵינֵי חֲבֵרוֹ
אֲבָל בֶּאֱמֶת אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת כְּתִקּוּנוֹ
@יוסף:
אני לא ממש מבין מה הבעיה שלכם עם אגו? אגו זה טוב! טוב מאוד!
לגבי הסיבה הראשונה, יש סיבה כזאת, ואם תבין אותה כמוני, אז באמת יעלם לך האגו, כמוני ממש!
@אורלי:
את שוב פעם מבלבלת את המוח! אין שום קשר בין מה שעברתי לפני אלפית השניה, לבין מה שאני עושה כרגע. כן, אני מבין שקשה לך להבין את זה, אך זה לא אומר שזה לא כך. ולכן אחזור ואומר, את עצמך אישה דתיה, והדת והאמונה ממלאים את ליבך. ויש לך רגשות כלפי הדת והאמונה וכולי. וזאת הסיבה היחידה שזה מציק לך, כי זה מדבר בעצם עליך...
@אורלי:
אל תלחצי משום דבר. גם לצעוק על מישהו, גם זה יכול להיות בצחוק. וכוונת הלב היא, שהחיים שלך יהיו טובים יותר.
@פריאל:
תסתכל בטקסט שמובא אחרי הסיפור על מנורת החסרונות
*
סיפורי מעשיות - מעשה שיחות שאחר סיפורי המעשיות.
אִם הָיוּ יוֹדְעִים כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת וְהַנִּמְנָעִים שֶׁל הַדָּבָר
הָיוּ יוֹדְעִים מַהוּת הַדָּבָר, אַף שֶׁלּא רָאוּ אוֹתוֹ מֵעוֹלָם
באמצעות שלילת הדבר השקרי, באמצעות זה מה שנשאר הוא האמת שהיא חסרת הגדרה, ואפשר לתאר אותה, על ידי שלילת ההגדרות...
@רועי:
אליעד כהן אין לי שום בעיה שיצטטו אותי - כי כל דברי הם האמת לאמיתה - וכל הדברים שלי, הכל מפורסם ללא שום צנזורה. פשוט הגיע הזמן לחשוף את האמת, מי הצדיק ומי הרשע...
+ עם המשוגע מדברים כמו עם משוגע, דהיינו בשפה שלו.
@רועי:
הפסיכיאטר שמדבר עם המשוגעים, הוא גם חכם וגם יודע לדבר עם המשוגעים...
@מוטי פ:
האם משהו ממה שאמרתי אינו נכון. תסתכל קצת על המסורת היהודית, על המצוות, על החגים, ותראה שהם בחלקם הגדול לזכר רצח של חפים מפשע. כמו לדוגמא פורים. תקרא את מגילת אסתר, ותראה שהיהודים חוגגים את זה שנתנו להם לרצוח אנשים חפים מפשע. זה נשמע מחריד, אבל זאת האמת. וכך על זה הדרך... היהדות ברובה היא גזענות...
@מוטי פ:
לגבי היוונים, הרעיון הוא פשוט. ראשית היהודים הדתיים היו נגד, וזה כבר אומר שאני בעד היוונים. שנית הם היו בעד ההנאה וכולי, שזה כמובן מבטא שכל שמבין שהעולם הזה הוא טוב...
ובפשיטות, אם היהודים הדתיים נגד, אני אוטומאטית בעד גם בלי לבדוק.
לגבי החגים, אתה מוזמן לפתוח דיון חדש אם תרצה...
ואם תקרא קצת את סיפורי התנ"ך, תראה שאני צודק. כמו נסיון הרצח של אברהם את יצחק. וגם זה שהוא ניסה לרצוח את ישמעאל (זרק אותו למות בצמא במדבר). ואח"כ הרצח שבני יעקב רצחו את העיר שכם. ואח"כ שבני יעקב שוב רצו לרצוח את תושבי מצריים. ואח"כ הרצח על עמלק. ופנחס הרשע שרצח את זמרי הצדיק, וכך מלאה כל ההסטוריה בסיפורי רצח של היהודים... שמנסים להראות כמו עם נבחר...
@מוטי פ:
הדיון הוא כדי לברר האם זה שאני אוטומאטית נגד, האם זה מתברר כהימור נכון, או לא. אז אם אני טועה במשהו, תנסה להוכיח זאת.
@פריאל:
השכחה היא אצלך. גם היוונים היו דתיים. אלא שאין טעם לדבר עליהם, מאחר שהם אינם כאן איתנו היום.
+ אני לא מדבר על הדתיים, אלא על השכל של הדתיים. דהיינו, תנסה להבין את השכל שיש מאחורי הדיבורים.
@אורלי:
גברת יקרה: אחזור ואומר שאגו זה דבר טוב. אמר רבי נחמן, שמי שמתקרב לצדיק אמיתי, האגו שלו גדל. תארי לעצמך כמה אגו יש לצדיק האמיתי עצמו. + את לא ממש מכירה אותי. דהיינו את לא באמת מבינה את מה שעובר לי בראש, בדיוק כמו שאת לא מבינה את המציאות כולה.
@פריאל:
אני מתייחס לתפישה הדתית, שאומרת שהתפישה היוונית, היא תפישה של הנאה מהעולם ושלכן הם נגדה.
@דני:
לא מפריע לי כלל. אני מרחם עליהם. רואה אנשים סובלים, לא ארחם עליהם?! סובלים כי חושבים שהעולם הבא יותר טוב מכאן... שהמשיח יותר טוב מכאן וכיו"ב..., אז אני מרחם עליהם...
@שימי:
שאלה גדולה שאלת. אכן הוכחה ניצחת שיש אלוהים. בא לסמינר, תהיה שם בסופ"ש ותראה עוד הוכחות שיש אלוהים. יש אפילו נבואות שהתגשמו. רק אלוהים מסוגל לעשות דבר כזה. ולכן, אם יש אלוהים, אז גם התורה נכונה. ולכן אני דתי. הבנת?
@יוסף:
לגבי האגו שלי, אני מת עליו, מאוהב בו. ולא הבנתי עדיין למה שאני אשתחרר ממנו. הוא מושלם בעבורי, כמו גם אשליית הנפרדות, והשכל, שגם הוא מושלם בעבורי. מאחל את האגו והשכל שלי, גם לך וגם לכולם...
אם יש או אין סיבה, את זה ניתן להוכיח. ואם היא סותרת את האחדות שלך, אז שתסתור אותה. כי כבר אמרתי, אתם אנשי האחדות הנכה, האחדות של השגעון של זריקת השכל... של אין סיבה, הכל פשוט קורה וכל שאר הדברים שאינם שלמים.
אני מדבר על אחדות אחרת.
כן אני אדם דתי, דת האמת. ואני בניגוד לכולם, משלם במזומן. דהיינו הדת שלי תהפוך את העולם הזה שלך למושלם באמת, בניגוד לצקים דחויים ללא כיסוי של שאר הדתות...
@אורלי:
התשובה לגבי הרחמנות שלי היא:
*
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם.
כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם
הַיְנוּ מִי שֶׁהוּא רַחֲמָן, הוּא יָכוֹל לִהְיוֹת מַנְהִיג
...
וְכֵן עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד צְרִיכִין לְרַחֵם בַּמֶּה שֶׁצָּרִיך לוֹ
ב. וְרַחֲמָן כָּזֶה הוּא רַק משֶׁה רַבֵּנוּ
כִּי הוּא הָיָה מַנְהִיג יִשְׂרָאֵל
וְהוּא יִהְיֶה הַמַּנְהִיג לֶעָתִיד
כִּי "מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה" וְכוּ'
כִּי משֶׁה רַבֵּנוּ הָיָה לוֹ רַחֲמָנוּת בֶּאֱמֶת עַל יִשְׂרָאֵל
...
ב. וְרַחֲמָן כָּזֶה הוּא רַק משֶׁה רַבֵּנוּ
כִּי הוּא הָיָה מַנְהִיג יִשְׂרָאֵל
וְהוּא יִהְיֶה הַמַּנְהִיג לֶעָתִיד
כִּי "מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה" וְכוּ'
כִּי משֶׁה רַבֵּנוּ הָיָה לוֹ רַחֲמָנוּת בֶּאֱמֶת עַל יִשְׂרָאֵל
וּמָסַר נַפְשׁוֹ בִּשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל
וְהִשְׁלִיך נַפְשׁוֹ מִנֶּגֶד
וְלא הָיָה חוֹשֵׁשׁ עַל עַצְמוֹ כְּלָל
"וְאֶעֶשְׂך לְגוֹי גָּדוֹל", וְהוּא לא הִשְׁגִּיחַ עַל זֶה כְּלָל
רַק אָמַר "אִם תִּשָּׂא חַטָּאתָם" וְכוּ'
כִּי הוּא הָיָה רַחֲמָן וּמַנְהִיג אֲמִתִּי
וְהָיָה עוֹסֵק בְּיִשּׁוּבוֹ שֶׁל עוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה הָעוֹלָם מְיֻשָּׁב מִבְּנֵי אָדָם
כִּי עִקָּר הָאָדָם הוּא הַדַּעַת
וּמִי שֶׁאֵין לוֹ דַּעַת, אֵינוֹ מִן הַיִּשּׁוּב וְאֵינוֹ מְכֻנֶה בְּשֵׁם אָדָם כְּלָל
רַק הוּא בְּחִינַת חַיָּה בִּדְמוּת אָדָם
וּמשֶׁה רַבֵּנוּ הָיָה לוֹ רַחֲמָנוּת
וְהָיָה עוֹסֵק בְּיִשּׁוּב הָעוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה הָעוֹלָם מְיֻשָּׁב וּמְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם
הַיְנוּ בְּנֵי דֵּעָה, כַּנִּזְכַּר לְעֵיל
כִּי הוּא פָּתַח לָנוּ אוֹר הַדַּעַת
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי ה' הוּא הָאֱלהִים"
כִּי משֶׁה פָּתַח אֶת הַדַּעַת וְגִלָּה לָנוּ כִּי יֵשׁ אֱלהִים שַׁלִּיט בָּאָרֶץ
ג. כִּי עִקָּר הָרַחֲמָנוּת הוּא
כְּשֶׁיִּשְׂרָאֵל עַם קָדוֹשׁ נוֹפְלִין, חַס וְשָׁלוֹם בַּעֲווֹנוֹת, רַחֲמָנָא לִצְלָן
כִּי זֶהוּ הָרַחֲמָנוּת הַגָּדוֹל מִכָּל מִינֵי רַחֲמָנוּת
כִּי כָל הַיִּסּוּרִים הַקָּשִׁים שֶׁבָּעוֹלָם
אֵינָם נֶחֱשָׁבִים כְּלָל כְּנֶגֶד הַמַּשּׂאוֹי הַכָּבֵד שֶׁל עֲווֹנוֹת, חַס וְשָׁלוֹם
כִּי כְּשֶׁיִּשְׂרָאֵל נוֹפְלִים בַּעֲווֹנוֹת, חַס וְשָׁלוֹם
זֶהוּ מַשּׂאוֹי כָּבֵד מְאד, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשָּׂא כְּלָל הַמַּשּׂאוֹי הַכָּבֵד הַזֶּה
בִּבְחִינַת: "כְּמַשָּׂא כָבֵד יִכְבְּדוּ מִמֶּנִּי"
כִּי מִי שֶׁיּוֹדֵעַ קְדֻשַּׁת יִשְׂרָאֵל מֵאַיִן הֵם לְקוּחִים
וְיוֹדֵעַ רוּחָנִיּוּת וְדַקּוּת שֶׁל יִשְׂרָאֵל
הוּא יוֹדֵעַ, שֶׁיִּשְׂרָאֵל הֵם רְחוֹקִים לְגַמְרֵי מֵעָווֹן
וְאֵין עָווֹן שַׁיָּך לָהֶם כְּלָל כְּלָל לא
לְפִי גּדֶל קְדֻשָּׁתָם מִשָּׁרְשָׁם וְגדֶל דַּקּוּתָם וְרוּחָנִיּוּתָם
וְעַל כֵּן כָּל הַיִּסּוּרִים שֶׁבָּעוֹלָם אֵינָם נֶחֱשָׁבִים לְמַשּׂאוֹי
כְּנֶגֶד הַמַּשּׂאוֹי הַכָּבֵד שֶׁל עֲווֹנוֹת, חַס וְשָׁלוֹם, רַחֲמָנָא לִצְלָן
וַאֲפִילּוּ כְּשֶׁיֵּשׁ לָאָדָם יִסּוּרִים
אִם אֵין בָּהֶם עֲווֹנוֹת, אֵינָם נֶחֱשָׁבִים לְיִסּוּרִים כְּלָל.
'אֵין יִסּוּרִים בְּלא עָוֹן' שֶׁכְּשֶׁאֵין בָּהֶם עָווֹן אֵינָם יִסּוּרִים כְּלָל
כִּי עִקָּר הַיִּסּוּרִים הֵם רַק כְּשֶׁנּוֹפְלִים בַּעֲווֹנוֹת חַס וְשָׁלוֹם
וְזֶהוּ עִקָּר הָרַחֲמָנוּת
לְרַחֵם עַל יִשְׂרָאֵל עַם קָדוֹשׁ לְהוֹצִיאָם מֵהַמַּשּׂאוֹי הַכָּבֵד שֶׁל עֲווֹנוֹת
וְעַל כֵּן משֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם
בְּכָל עֵת שֶׁנָּפְלוּ יִשְׂרָאֵל בְּאֵיזֶה עָווֹן
הָיָה מוֹסֵר נַפְשׁוֹ עֲלֵיהֶם וְהִתְפַּלֵל בַּעֲדָם, כְּגוֹן בַּמְרַגְּלִים וְכַיּוֹצֵא
כִּי יָדַע, שֶׁלְּפִי קְדֻשַּׁת יִשְׂרָאֵל וְדַקּוּתָם הֵם רְחוֹקִים מֵעָווֹן
וְאִי אֶפְשָׁר לָהֶם לִשָּׂא כְּלָל הַמַּשָּׂא הַכָּבֵד שֶׁל עָווֹן כַּנַּ"ל
וּבֶאֱמֶת, מֵהֵיכָן בָּאִים לַעֲווֹנוֹת, חַס וְשָׁלוֹם
הוּא רַק עַל יְדֵי שֶׁאֵין לוֹ דַּעַת
כִּי 'אֵין אָדָם עוֹבֵר עֲבֵרָה אֶלָּא אִם כֵּן נִכְנַס בּוֹ רוּחַ שְׁטוּת'
וְזֶהוּ הָרַחֲמָנוּת הַגָּדוֹל מִן הַכּל
שֶׁצְּרִיכִין לְרַחֵם עָלָיו לְהַכְנִיס בּוֹ דַּעַת
בִּבְחִינַת "אַשְׁרֵי מַשְׂכִּיל אֶל דָּל"
כִּי 'אֵין עָנִי אֶלָּא מִן הַדַּעַת'
וּצְרִיכִין לְרַחֵם עָלָיו, לְהַכְנִיס בּוֹ דַּעַת
@אורלי:
את באמת לא מבינה את הטקסט? הוא בעברית! ובפשיטות מדובר שם על מהות הרחמנות ממה היא נובעת ואיך היא אמורה להיות. ואם תרצי תרגום מפורט פסקה אחרי פסקה, בואי להרצאה (ותבקשי ממני מראש, להביא את הספר לקו"מ כדי שאוכל לפרשן לך אותו). בהצלחה.
@אורלי:
קודם כל לא אמרתי שהם סובלים, כי הם סובלים כרגע ברגע הזה ממש. ותקראי את הטקסט שהבאתי לך שנית, ותביני מהו סבל, ותביני שהם סובלים כרגע ממש.
מצד האחדות הכל טוב והכל אחד ואין שום שאלה כלל. ומצד הנפרדות, אני עוזר להם להרגיש יותר טוב ולא לסבול.
@אורלי:
אני לא מאמין אלא יודע, שכדי להרגיש טוב צריך שכל. וכדי שיקבלו שכל, צריך מישהו כמוני שיזעזע את האמונה שלהם, כדי לגרום להם לחקור ולבדוק אותה...
@אורלי:
גברת אורלי, תביני, אני בעד שכולם יהיו מאושרים. ומאחר שצורת החשיבה הדתית של הנעשה ונשמע היא שורש הרע, שהיא חשיבה של חמורים. הם ואבותיהם ואבות אבותיהם 3000 שנה, חמורים בני חמורים, עובדי אלילים, שעושים את מעשיהם בלי להבין את תכליתם.
ומאחר שצורת החשיבה שלהם נמצאת גם בך וגם בכל אחד אחר. כי אף אחד לא באמת מבין למה הוא חי ומה תכלית החיים ומה תכלית מעשיו.
ומאחר ואני רוצה שאנשים כולם יהיו מאושרים, וזה אפשרי רק כאשר האדם מבין את תכלית מעשיו.
ומאחר שיש ביננו אנשים דתיים. ומאחר שהם דוגמא טובה לכמה חוסר חשיבה נכונה, יוצרת סבל.
לכן, אני מביא אותם בתור דוגמא בלבד. כאשר כל מה שאני חושב על הדתיים, אני חושב גם עליך, וגם על כל אחד אחר.
הדתיים הם רק דוגמא של: "כזה ראה וטמא". דהיינו, כזה אל תהיה. כמו אמא שמלמדת את הבן שלה, אל תהיה פושע כמו השכן. יש מבינה?
*
הדת היהודית, החרדים, היהדות, התורה - למה אליעד כהן חושף את שקר האמונה הטמאה באלוהים השטן?.
@אורלי:
1 - מה רע בלערבב חומרים?
2 - אצלי האמת היא זכה וברה ללא שום שקר כלל. תראי מה קורה בעולם הפנימי שלך, בגלל שהשפן הקטן שכח לסגור את הדלת. ואז נכנסו האמת והשקר והתערבבו. ואז הצטנן המסכן וקיבל נזלת. מבינה?
@נתן אור:
המסילת ישרים, היה טיפש לא קטן, דהיינו טיפש גדול. וזה משום שהוא שתה בצמא את המים הרעילים של טפשינו זכרונם לקללה. בכל מקרה, יש באתר מספיק הרצאות שחושפות את הבורות והטיפשות של המסילת ישרים ואת האמונה השקרית שלו לגבי תכלית החיים וכולי...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?