אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הכל תלוי בהגדרות? האם זה שחור או לבן? האם אין תשובות מוחלטות? האם הכל יחסי? האם הכל בעיני המתבונן? האם למטבע יש שני צדדים? האם יש תשובות מוחלטות?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:30האם הכל תלוי בהגדרות? האם זה שחור או לבן? האם אין תשובות מוחלטות? האם הכל יחסי? האם הכל בעיני המתבונן? האם למטבע יש שני צדדים? האם יש תשובות מוחלטות? הנחות היסוד של השאלה, שאלות טיפשיות, שאלות לא נכונות
האם הכל באמת תלוי בהגדרות?

אליעד כהן מסביר בשיחה זו, שכאשר אדם שואל שאלה ומבקש תשובה חד - משמעית, לעיתים הוא מקבל תשובה שזה "תלוי". למשל, השאלה האם הכוס מלאה או ריקה, ניתן לענות שהיא חצי מלאה או חצי ריקה, תלוי בפרספקטיבה. אבל כאשר השואל מתעקש שהוא רוצה תשובה ברורה של "שחור או לבן", עולה הטענה שהתשובה "תלוי" מבוססת בעצמה על הנחות יסוד מסוימות. כלומר, לומר שהתשובה תלויה בהגדרה, פירושו שישנן הנחות יסוד מסוימות הקובעות את התשובה מלכתחילה.

האם התשובה "הכל יחסי" היא תמיד נכונה?

אליעד מסביר שכאשר אדם אומר שהתשובה תלויה בהיבטים או בפרספקטיבות שונות, הוא צריך לשאול את עצמו האם הוא בטוח במאה אחוז שאין היבט אחר שהוא לא מודע לו, היבט שיכול להכריע את השאלה בצורה מוחלטת. לדוגמה, אדם שמסתכל על בקבוק חצי מלא במים יכול לחשוב שהתשובה תלויה בזווית הראייה שלו. אבל אליעד מציג דוגמה נגדית, שאולי הבקבוק עשוי בצורה מיוחדת עם בועות אוויר שנראות כמו מים, ולכן בכלל אין בו מים. במילים אחרות, התשובה "תלוי" לא תמיד נכונה, כי ייתכן ויש גורם שלישי שיכול להכריע את התשובה בצורה חד - משמעית, אם רק יתגלה.

האם תמיד יש עוד אפשרות שטרם חשבנו עליה?

אליעד מדגיש כי האדם נוטה להסתפק בתשובה "הכל יחסי" או "תלוי" בגלל הנוחות שלה. קל יותר לאדם להניח שהכל יחסי, מאשר להמשיך ולחפש גורם נסתר נוסף שיכריע את התשובה באופן מוחלט. כך הוא נותן דוגמה עם השאלה האם יש בחירה חופשית או לא. אפשר לענות "תלוי איך מגדירים", אבל ייתכן ויש תשובה מוחלטת אחת, שרק אם נחקור מספיק עמוק נגלה אותה. כלומר, לומר שהכל יחסי עשוי להיות סוג של בריחה מחיפוש עמוק יותר אחר תשובה אמיתית וחד - משמעית.

מה הכוונה "שחור או לבן" לעומת "יחסי"?

אליעד מתאר מצב בו אדם מבקש תשובה חד - משמעית לשאלה מסוימת, כגון האם חפץ מסוים ייפול למטה או למעלה. אם האדם יענה "תלוי אם אתה בכדור הארץ או בירח", זו תשובה חלקית בלבד. כי ייתכן שיש נוסחה מדויקת וברורה המכריעה את הכיוון בצורה חד - משמעית, ללא תלות בנקודת מבט יחסית. לכן, אדם המבקש תשובה מוחלטת לא תמיד טועה, אלא הוא למעשה מבקש לוודא שאין עוד גורמים שטרם נלקחו בחשבון.

האם קיימות שאלות טיפשיות או לא נכונות?

אליעד מציין כי לפעמים השאלה עצמה בנויה על הנחות יסוד שגויות או חסרות. למשל, כאשר שואלים אם הכוס מלאה או ריקה, מניחים מראש שיש בתוכה נוזל או אוויר בלבד. אך כפי שהוצג קודם, ייתכן ויש חומר אחר או מצב אחר שלא נלקח בחשבון כלל. מכאן ניתן לומר שהשאלה עצמה אינה תמיד מדויקת או נכונה, והשואל צריך לבדוק לעומק את ההנחות שעליהן מבוססת השאלה שלו.

האם אפשר להיות בטוחים במאה אחוז שאין תשובה מוחלטת?

אליעד מדגיש את חשיבות הזהירות כשמישהו אומר "הכל יחסי". עליו לשאול את עצמו האם הוא בטוח לחלוטין שאין שום היבט נוסף שיפתור את הסוגיה. כלומר, כאשר אומרים "אין תשובה מוחלטת", יש לבדוק היטב שאכן לא קיימת פרספקטיבה נוספת שממנה דווקא כן אפשר להכריע את השאלה באופן חד וברור. לפעמים האדם ממהר מדי להגיע למסקנה שהכל תלוי, בגלל חוסר רצון או יכולת להמשיך ולחקור לעומק.

האם ניתן להוכיח בוודאות שאין תשובה חד - משמעית?

לפי אליעד, כאשר אדם מתעקש לקבל תשובה חד - משמעית, הוא למעשה אומר: "תוכיח לי שאין תשובה חד - משמעית". הדרישה שלו לגיטימית, כי אם לא ניתן להוכיח שאין עוד פרספקטיבות או היבטים, אז אולי יש דווקא תשובה מוחלטת לשאלה. לכן, כאשר מישהו אומר "תלוי", הוא צריך להיות מסוגל גם להוכיח באופן מוחלט שאין היבטים אחרים נוספים שטרם נבדקו או נלקחו בחשבון.

סיכום נקודות עיקריות בשיחה:
  • כאשר אומרים "תלוי", מסתמכים על הנחות יסוד מסוימות.
  • חשוב לבדוק האם קיימים היבטים נוספים שלא נלקחו בחשבון.
  • התשובה "תלוי" עלולה להיות תשובה חלקית ולא מדויקת.
  • השאלה עצמה עשויה להיות מבוססת על הנחות יסוד מוטעות.
  • יש לחקור לעומק כדי לוודא שאין פרספקטיבה מוחלטת יותר.
  • הדרישה לתשובה חד - משמעית היא ניסיון לוודא שאין פרספקטיבות נסתרות.
זווית להביא הוכחות לחשוב טעות בלי פיתרון האם יש בחירה לשאול מלכתחילה בוודאות אליעד האם יש בחירה חופשית אין תשובות מוחלטות בעיני המתבונן האם אין תשובות מוחלטות האם הכל בעיני המתבונן האם הכל יחסי האם הכל תלוי בהגדרות האם זה שחור או לבן האם יש תשובות מוחלטות האם למטבע יש שני צדדים הגדרות הכל בעיני המתבונן הכל יחסי הכל תלוי הכל תלוי בהגדרות הנחה הנחות הנחות היסוד של השאלה הנחות היסוד של שאלה הנחות יסוד הנחת יסוד הצד השני של המטבע התבוננות טיפש טיפשות טיפשיות למטבע יש שני צדדים לשאול לשאול שאלות מוחלט מוחלטות שאלה שאלות שאלות טיפשיות שאלות לא נכונות שחור או לבן תלוי בהגדרות תשובות תשובות מוחלטות
טיפשות / חוכמה. מהי מהותה של החוכמה / טיפשות? איך להימנע מטיפשות ולהיות חכם?
טיפשות חוכמה. מהי מהותה של החוכמה טיפשות? איך להימנע מטיפשות ולהיות חכם? מהי מהותה של הטיפשות? איך להימנע ממנה? מהי מהותה של החוכמה? איך להגיע אליה? טיפשות = חוסר ידיעת האמת = שקר = דמיון. חוכמה = ידיעת האמת = אמת = שכל. שורשה של הטיפשות הוא השקר והדמיון שמטעה את האדם. אדם שרוצה להיות חכם יותר, עליו להתקרב תמיד אל האמת. כאשר האדם מחפש תמיד את ...
טיפשות / חוכמה - איך להתמודד עם טיפשות? איך להפוך את הטיפש לחכם?
טיפשות חוכמה - איך להתמודד עם טיפשות? איך להפוך את הטיפש לחכם? שאלה: איך אפשר להפוך אדם טיפש לאדם חכם? איך אפשר להתמודד עם אדם שטועה, ולהוביל אותו אל השכל הישר? וגם, איך באפשרותו של האדם להתגבר על מחשבות טיפשיות שמציקות לו, ולחשוב יותר בהיגיון? תשובה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי בכל צורת מחשבה שיש בעולם, קיימת חוכמה מסוימת. גם למשוגע ולטיפש, יש את השכל ואת ההיגיון שלהם, שהוא מבוסס בצורה כלשהי על ההיגיון הרגיל. אלא, שהוא יצא מאיזון ומפרופורציה נכונה. וכל טיפשות בעולם, מבוססת על שכל אמיתי כלשהו, אלא, שהוא לא מאוזן עם שאר הדברים הנכונים. וזה אומר, כי אפשר להפוך כל אדם טיפש לאדם חכם, על ידי זה שמקשרים את האדם הטיפש, אל החלק של החוכמה שיש בתוך המחשבה שלו. כי כאשר אדם אומר דבר שגוי כלשהו, הדבר הזה לא נובע מתוך רוע, אלא מתוך זה שהוא באמת חושב שהוא צודק. והטיפש נאחז בנקודת אמת כלשהי, ולא מצליח לאזן אותה עם שאר הדברים שמסביב. כדי לעזור לאדם שיש לו טעות מחשבתית, או בכלל כדי להראות לטיפש את הטעות שלו, וכדי להוביל אותו אל הדרך הנכונה יותר, לשם כך יש לנסות להבין את נקודת האמת, שקיימת בתוך דבר הטיפשות. וכאשר האדם מוצא ומבין את הדבר הנכון, שיצא מאיזון ושנמצא בתוך הרעיון הטיפשי, על ידי זה אפשר לקשר את הטיפשות לשכל שבתוכה, ולהפוך אותה לשכל אמיתי ומאוזן. לדוגמה: נניח שמישהו אומר טעות כלשהי. בדכ, זה שאומר את הטעות חושב שהוא ... טוב, הרי שיש בתוכו משהו, שחושב שיש בטעות שלו משהו נכון. וזה מה שגורם לאדם לטעות. וההוכחה לכך שתמיד האדם חושב שיש משהו נכון במחשבה שלו ולא סתם טועה, היא שגם המשוגע הוא לא משוגע בכל דבר, אלא רק בדברים מסוימים. ואם המשוגע לא היה פועל מתוך שום היגיון, הרי שהוא היה אמור להיות משוגע בכל דבר ועניין. ומכך שהאדם המשוגע, משוגע רק בנושא מסוים, הרי שזה אומר שהוא נצמד לשכל שגוי כלשהו. אבל גם המשוגע חושב עפ היגיון כלשהו. ומשום כך, הוא משוגע דווקא בצורה מסוימת ולא בצורה אחרת. וכדי לעזור לאדם הטועה להבין את הטעות שלו, לשם כך יש לנסות לאתר את נקודת האחיזה האמיתית ... את מה שנכון באמת, שלב ראשון תנסה לגרום לו להבין טוב יותר את עצמו. ותנסה להחזיר אותו למסלול של חשיבה עצמאית, שלא נובעת מתוך רצון להתגונן. בן אדם שמתייחסים אליו כטיפש, בדכ הוא נמצא בעמדת התגוננות. ולא משנה כמה ינסו להסביר לו את הצד השני, הוא מבחינתו, תמיד יאחז בנקודת האמת שיש בתוך הרעיון ... האמת שלו, אלא שהוא צריך לראות אותה, בהקשר הנכון ובפרופורציה המתאימה. וברגע שמצליחים להבין את נקודת האמת שמסתתרת בתוך הרעיון השגוי, על ידי זה אפשר לגרום לאדם הטיפש להתחיל לחשוב בהיגיון. ולו רק, על ידי זה שהוא יבין טוב יותר את עצמו. לפעמים קל יותר להתמודד עם אדם חכם שחושב אחרת ממך, מאשר עם אדם טיפש שלא מבין לא את עצמו ולא אותך. ולכן בשלב הראשון, נסה לגרום לאדם הטועה להתחיל להפעיל את המחשבה שלו, אפילו כדי להבין את ... שלב ראשון שינסה להבין את עצמו. ואחרי שהוא יבין את עצמו, אחכ אפשר לנסות לגרום לו להבין עוד דברים נוספים. אך שלב ראשון על האדם לנסות להבין את עצמו. וכדי לגרום לטיפש להבין אותך, לשם כך צריך לגרום לו לחשוב בהיגיון. וכדי לגרום לו לחשוב בהיגיון, לשם כך צריך לגרום לו להפעיל את השכל שלו. וקל ... אלא במקום זה להתחיל להתייחס אל הדברים ברצינות. כאשר נקודת ההתחלה היא, שהוא מתחיל להתייחס לעצמו בצורה רצינית יותר, ומנסה להבין את עצמו טוב יותר. כי לפעמים הטיפש מתעקש סתם. ולפעמים הטיפש כבר שכח מדוע הוא חשב שהוא צודק, ועכשיו מבחינתו זה רק עניין אישי, שהוא רוצה להמשיך להיאחז בדעה האישית שלו. וכאשר מנסים לגרום לאדם הטיפש להבין את השכל שיש בתוך הדברים שלו, על ידי זה מוציאים אותו מהמצב הרגשי של לרצות לנצח ולהתעקש סתם, ומתחילים לגרום לו לנסות ... לנסות לתת לו כיווני מחשבה נוספים, שבאמצעותם הוא יראה את התמונה המלאה ויבין בעצמו מהי האמת. ואת כל הנל צריך לדעת לעשות בחוכמה ובמינון הנכון. כי כאשר מסבירים לטיפש את שורש הטעות שלו, צריך לדעת לעשות את זה במינון הנכון. שמצד אחד יאפשר לו להסתכל על השכל שיש בתוך המחשבה שלו, כדי להוביל ... בטעות יגרום לו להתחבר עוד יותר למחשבה שלו. וצריך לדעת לעשות את זה בחוכמה ובמינון הנכון, לפי האדם עצמו. וכל הנל נכון, גם לגבי האדם עצמו, שמנסה להתמודד עם מחשבה טיפשית שמציקה לו. ודרך ההתמודדות, היא אותה הדרך כנל. על האדם להתייחס למחשבה שמציקה לו בצורה חכמה. דהיינו, לנסות להבין על מה ...
טיפשות / חוכמה - כיצד לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה? איך להפוך טיפשות לחוכמה?
טיפשות חוכמה - כיצד לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה? איך להפוך טיפשות לחוכמה? שיגעון. טיפשות. חוכמה. מהי הדרך הנכונה לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה? תשובה: על ידי שמתייחסים אליה כמו שמתייחסים אל חוכמה. הסבר: טיפשות = חוסר חוכמה = אמת חלקית = היגיון משובש = הוצאת דבר מהקשרו = טעות. כדי לגרום לטיפשות להיעלם, יש להתייחס אליה כאילו הייתה דבר חכם. דהיינו, לנסות להבין את ההיגיון שלה, כאילו הייתה דבר חוכמה. כאשר מנסים להבין את ההיגיון של הטיפשות, זה מכניס את הטיפשות למסגרת של ההיגיון. כאשר הטיפשות נכנסת לתוך המשחק של ... של החשיבה השגויה. אל תפחד לשאול שאלות על החשיבה המוטעית. שאלות מובילות אל האמת האמיתית. תמשיך לשאול שאלות גם על התשובות עצמן . עד שתגיע אל האמת. הרעיון הוא כי אין צורך לפחד מהטיפשות ולחשוש ממנה. פשוט צריך ... של חשיבה שכלית. ברגע שהשכל בוחן באמת את דעה כלשהי, בסופו של דבר נשארת האמת = החוכמה. מה שהופך את הטעות לטעות טיפשות דמיון, זה רק הריחוק של ...
החכם הגדול ביותר והטיפש הגדול ביותר. במה הם דומים ושונים?
... הגדול ביותר והטיפש הגדול ביותר. במה הם דומים ושונים? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, החכם הגדול ביותר והטיפש הגדול ביותר, שניהם נחשבים למשוגעים, משום שאף אחד לא מבין אותם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש קווי דמיון שונים בין החכם הגדול ביותר לבין הטיפש הגדול ביותר. והפעם נדבר על קו הדמיון של השיפוטיות. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי אחד מהדברים שמאפיינים את הטיפש, הוא בחוסר יכולת השיפוט הנכונה שלו. כאשר האדם לא מסוגל לשפוט את הדברים בצורה נכונה, הרי שהיכולת השכלית שלו נמוכה. וככל שהשכל של האדם גדול יותר, כך כושר השיפוט שלו גדול ... שיפוט כלשהו על המציאות, בדיוק כמו הטיפש הגדול ביותר בעולם. אלא, שהחכם הגדול ביותר בעולם, הוא מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. זא, הוא גם מצד אחד יודע שהכל טוב באותה המידה, ואין לו שום שיפוט על העולם, ומהצד השני ... את המציאות בשלמות, גם הוא וגם הטיפש הגדול ביותר, לשניהם אין שום שיפוט רע על המציאות. ועל שניהם אפשר לומר, אין שכל אין דאגות. כי כאשר האדם מבין את המציאות באמת, על ידי זה הוא לא שופט אותה יותר, כי הכל טוב ... יכולת שיפוט על שום דבר, בדיוק כמו הטיפש הגדול ביותר. אלא, שהטיפש לא מסוגל להיות גם חכם. והחכם, מסוגל להיות גם ללא שיפוט כלשהו על המציאות כמו הטיפש, וגם מצד שני להמשיך לחיות בצורה רגילה, עם שיפוט של טוב ורע כאחד האדם. והחכם שמכיל בתוכו את ההפכים האלו, הוא נהנה יותר מאשר הטיפש הגדול ביותר. כי שניהם מרגישים טוב. כי כאשר אין שכל אין דאגות. אבל החכם שיש לו שכל, ושבכל זאת השכל שלו מתאים למציאות, הרי שאז הוא נהנה עם שכל ונהנה בעוצמה הרבה יותר ...
טיפשות / שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה?
טיפשות שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה? טיפשות ושיגעון מטבעם לא מאפשרים לאדם לראות את המציאות כפי מה שהיא באמת, וממילא הם גם לא מאפשרים לאדם להבין את מצבו בצורה נכונה ולפעול בהתאם. בקיצור, הטיפשות גוררת טעויות ושגיאות מיותרות. יחד עם זאת לטיפשות ואפילו שיגעון יש יתרון מאוד גדול. והעניין הוא, כי לפעמים ישנם דברים מאוד חכמים ונכונים, שכדי להבין אותם לשם כך צריך טיפשות ושיגעון. כי מי שיתבונן בעניין יראה כי כל גאון הוא סוג של משוגע. וככל שהפער בין השכל של הגאון לבין השכל של שאר העם ככל שהפער הזה גדול יותר, כך הוא נחשב למשוגע יותר. ויכול להיות מצב שבו השכל של החכם האמיתי יהיה ככ גדול, עד כדי כך שהוא יחשב לשיגעון של ממש ביחס לשכל הרגיל. כי מה שנקרא אצל בני האדם שיגעון, מאוד יכול להיות שזאת חוכמה מאוד גדולה ושכל מאוד גדול, עד כדי כך שזה נדמה לשיגעון. וכפי שכבר קרו דברים מעולם שבני האדם חשבו למשוגע כל מיני אנשים שונים שאמרו דברים שונים ושרק לאחר זמן התברר שהם צדקו. אלא שצורת המחשבה שלהם לא הייתה פופולארית ולכן חשבו שהם משוגעים וכולי. ובאמת כל דבר שאותו האדם לא מבין, הוא יכול להראות בעיניו כסוג של שיגעון. עד שהוא מבין אותו ומבין את השכל שלו ורואה את האמת. ואם נתבונן עוד נראה, כי כל חכם שיכנס לבית משוגעים יחשב למשוגע למרות שהוא חכם מאוד גדול. אלא שמרוב שהוא חכם ככ גדול, אם הוא לא יסתיר את החוכמה שלו, יחשבו שהוא משוגע. בקיצור לפעמים שכל מאוד גדול יכול להראות לאדם כשיגעון למרות שהוא באמת השכל האמיתי והאדם הוא זה שלא מספיק חכם כדי להבין אותו. ואין הכוונה כמובן לומר שכל צורת מחשבה מוזרה ומשוגעת שהיא בהכרח חוכמה גדולה. אך הכוונה כן לומר שיתכן שיש שכל גדול ואמיתי שהוא נחשב לשיגעון מרוב זה שהוא גדול וכולי. וכל זה אומר בעצם שתכונת השיגעון והטיפשות היא טובה. כי היא יכולה לעזור למשוגע להשתגע ולהפוך להיות אדם חכם ונורמאלי. היינו כי באפשרותו של האדם לנסות להגיע ... ולצאת מקיבעון מחשבתי ולחשוב על דברים נכונים שנראים אולי כשיגעון לפני שמבינים אותם בשלמות, וכל זה בזכות היכולת של האדם להיות
חוכמה / טיפשות - האם זו חוכמה מאוד גדולה או טיפשות מאוד גדולה?
... טיפשות - האם זו חוכמה מאוד גדולה או טיפשות מאוד גדולה? לפעמים מה שנדמה לאדם כטיפשות מאוד גדולה הוא בכלל דבר חוכמה מאוד עמוק. שמרוב שהוא עמוק וקשה להבנה, לכן הוא נדמה לאדם כטיפשות או אפילו כטיפשות מאוד גדולה. מצד שני יכול להיות מצב שבו נדמה לאדם על דבר כלשהו שהוא דבר חוכמה מאוד גדול ועמוק וכולי, למרות שבאמת הוא טיפשות מאוד גדולה במסווה ובתחכום מאוד גדול. והשאלה היא, כאשר האדם לא מבין איזה עניין עמוק, כיצד באפשרותו לדעת האם זו טיפשות מאוד גדולה או חוכמה מאוד גדולה? תשובה: מצד האמת הדרך היחידה לדעת על משהו האם הוא דבר חוכמה או דבר טיפשות, היא רק על ידי זה שיודעים את האמת ומשווים את הרעיון הספציפי אל ידיעת האמת. היינו כי כל זמן שהאדם לא רואה את ... הרי שיכול להיות שאותו הדבר שנדמה לו למאוד חכם, יכול להיות שהוא מאוד טיפש ולהפך. וכאשר האדם רואה את התמונה המלאה, רק אז הוא באמת מבין ומבדיל בין חוכמה לטיפשות. ואחרי שהבנו שצריך לדעת את האמת כדי להבדיל בין חוכמה גדולה במסווה של טיפשות לבין טיפשות גדולה במסווה של חוכמה, עכשיו נשאלת השאלה מה בדיוק אמור לעשות האדם ברמה המעשית עד שהוא יגלה מה היא החוכמה ומה היא הטיפשות? תשובה: ראשית יש להבין כי כדי לראות את התמונה המלאה, לשם כך צריך האדם להכיר גם את החוכמה וגם את הטיפשות. היינו כי התמונה המלאה כוללת בתוכה גם את הטיפשות וגם את החוכמה. וכאשר רואה האדם את התמונה המלאה, הרי שהוא בעצם אמור להבין גם את שורש השכל ואת שורש החוכמה שיש בתוך הטיפשות הכי גדולה. כי באמת בכל דבר בעולם יש שכל כל שהוא. ושקר גדול הוא כזה שנקודת האמת שבו מאוד חזקה. וטיפשות גדולה היא כזו שנקודת השכל שלה מאוד חזקה. ומי שרואה את התמונה המלאה, הוא יודע להבין ולזהות ולהפריד בין שורש האמת ... השקר לבין המעטפת החיצונית שלו. וגם להבדיל בין שורש השכל שנמצא בתוך הטיפשות הכי גדולה, לבין המעטפת החיצונית שלה. ולמה אנחנו מקדימים את העניין הזה? כדי להבהיר לאדם שגם אם הוא יטעה, לא קרה ... בטעויות גדולות. משום שהשכל של התמונה המלאה גדול יותר מהשכל של הטיפשות. ולפעמים בדרך להגיע אל השכל הכולל של החוכמה והטיפשות, בדרך לכך עוברים דרך השכל הקטן יותר של הטיפשות. כך שחשוב לאדם להבין, שגם אם הוא טועה, זה לא קריטי. דהיינו, אם נדמה לאדם על איזה שקר שהוא אמת, אין לו ברירה לאדם ... נקודת האמת שלו. כי מבחינתו זאת האמת. ואם האדם חושב בטעות על איזו טיפשות שהיא דבר חוכמה, הרי שאין לו ברירה אלא ללכת אחרי מה שהוא מבין שזאת האמת והשכל. וגם להפך, אם חושב האדם בטעות על איזה דבר אמת וחוכמה שהוא טיפשות ושקר, אין לאדם ברירה אלא להתרחק מאותו דבר השקר הטיפשות, למרות שהוא האמת. כי ביחס לנקודת המבט של האדם, הדבר הזה הוא שקר, ואין לו ברירה אלא להתרחק ממנו. כי על האדם ללכת ... נעלמות. וכן הוא הדבר גם להפך. היינו כי כאשר האדם מתרחק מאיזה דבר טיפשות ושקר, על האדם לנסות להבין את השכל ואת הסיבה שבגללה הוא מתרחק מהשקר ומהטיפשות הזו. כי על ידי זה האדם מחדד אצל עצמו טוב יותר את השכל של האמת וכולי. וכמובן שבאפשרותו של האדם גם לנסות להבין את השכל ואת האמת שיש בתוך הטיפשות, ולהבין גם מדוע זאת טיפשות. ונסביר: בכל דבר טיפשות יש שכל. שכל כלשהו שיצא מפרופורציה ושהוא לא ממש מאוזן עם שאר הכוחות השונים. ובאפשרותו של האדם להתרחק מדבר טיפשות מכמה סיבות. אפשרות ראשונה היא, שהאדם מתרחק מדבר
טיפשות / חוכמה - כיצד לגרום לטיפש להפוך להיות האדם החכם ביותר בעולם?
טיפשות חוכמה - כיצד לגרום לטיפש להפוך להיות האדם החכם ביותר בעולם? כפי שכבר ביארתי, לכל צורת מחשבה ושכל בעולם, יש שורש כלשהו ושכל אחר שממנו הם נובעים. המשוגע, הוא זה שהשכל שלו ושצורת המחשבה שלו לא פופולארית ולא נפוצה. גם למשוגע יש את ההיגיון שלו, שגורם לו לכך שהוא משוגע דווקא בצורה כלשהי ולא בצורה אחרת. כי גם המשוגע נצמד לשכל כלשהו. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי שורש השכל של החכם, ושורש השכל של הטיפש, ושורש השכל של כל הדעות השונות בעולם, הוא אותו ... האמיתי, הוא זה שיודע כיצד השכל האחד והאמת האחת, באה לידי ביטוי בכל הדעות השונות שיש בעולם. וזה בעצם אומר, כי האדם הטיפש ביותר בעולם, הוא יכול להפוך להיות האדם החכם ביותר בעולם, אם הוא יצליח להגיע ולהבין את שורש השכל של עצמו! כי שורש השכל של הטיפשות הגדולה ביותר בעולם, הוא גם שורש החוכמה. כי בשורש של השכל, השורש הוא אחד. והשורש של הטיפשות והשורש של החוכמה, הוא אותו השורש. וכאשר רוצים לגרום לטיפש להיות חכם, לא צריך להילחם בו, אלא פשוט אפשר לנסות לגרום לו להבין טוב יותר את עצמו. ואם הטיפש יצליח להבין את עצמו באמת ובשלמות, הדבר הזה בעצמו יגרום לו להיות חכם, כי שורש השכל של הטיפשות ושל כל דעה בעולם, הוא השורש של השכל של ...
חוכמה / טיפשות - איך לא לזלזל בטעות, בחכם גדול שנדמה למשוגע?
... טיפשות - איך לא לזלזל בטעות, בחכם גדול שנדמה למשוגע? אם נתבונן בספרי ההיסטוריה נראה, כי בימי שעברו הוציאו אנשים חכמים להורג, בטענה שהם משוגעים וכופרים בעיקרי האמונה ובדעות שהיו רווחות פעם. בימים ההם, הוציאו להורג אנשים חכמים שהקדימו את זמנם, מאחר שהם היו נדמים למשוגעים . ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הדבר הזה נכון בכל דור ודור. ולא רק בכל דור ודור, אלא הדבר הזה נכון בעיקר לגבי האדם ביחס לעצמו. כי לפעמים האדם מסבך דברים פשוטים, ... ולכן הוא מזלזל בהם וזורק אותם. והדבר זהה לחלוטין לחכם שמאשימים אותו שהוא משוגע. לדוגמה: לפעמים האדם נתקל באיזו בעיה. והאדם מבין בתוכו שבאמת אין כאן שום בעיה. אך בכל זאת הוא מתעקש לפתור את הבעיה למרות שאין כאן בעיה. משום שהמחשבה שאומרת לו שאין כאן שום בעיה, היא כאילו נראית לו כטיפשית, משום שהיא פשוטה מידי. ובאמת, המחשבה הפשוטה ביותר, היא החכמה ביותר. והמשוגע הוא משוגע, לא משום שהוא חושב בצורה פשוטה, אלא משום שהוא מסבך את מה שלא צריך לסבך. והמחשבה הפשוטה והפשיטות, היא הדבר הגדול ביותר שיש. אלא שהאדם חושב בטעות שהפשיטות הזאת היא שיגעון, ומשום כך הוא מתעלם ממנה במקרה הטוב, ונלחם בה במקרה הפחות טוב. ועל האדם ללמוד את מוסר ההשכל, מכך שפעם הוציאו להורג את החכמים שהיו נדמים למשוגעים, ועל האדם ללמוד מכך, שלפעמים המחשבות הפשוטות שהוא לא מתייחס אליהן ברצינות משום שהן פשוטות מידי, לפעמים המחשבות האלו הן מאוד חכמות. ועל האדם לדעת לנסות להקשיב ...
טיפשות / חוכמה - מדוע גם לטיפשות יש סוף? מהו הסוף של הטיפשות?
טיפשות חוכמה - מדוע גם לטיפשות יש סוף? מהו הסוף של הטיפשות? אמר האומר (אלברט איינשטיין), כי לטיפשות אין סוף. וכאן במאמר נסביר, מדוע גם לטיפשות יש סוף. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לטיפשות יש שני גבולות. והגבול הראשון הוא שכל טיפשות שיש בעולם, יש בה גם סוג מסוים של חוכמה. וטיפשות לא יכולה להתקיים, בלי שתהיה בה לכל הפחות טיפה אחת של חוכמה. ונקודת החוכמה והשכל שיש בכל טיפשות ושחייבת להיות בכל טיפשות, היא ההסכמה על קיומה של המציאות. כי המציאות קיימת. ואי אפשר לומר שום דבר טיפשות, בלי להודות על כך שהמציאות קיימת. כך שבכל דבר טיפשות, יש בו לפחות נקודת חוכמה אחת, שמסכימה על קיומה של המציאות. ולכן גם אין שקר מוחלט. כי בכל שקר יש נקודת אמת כלשהי. כי כל שקר שיש בעולם, יש בו את נקודת האמת שמודה על קיומה של המציאות. וממילא בכל שקר, יש נקודת אמת כלשהי. וכך גם בכל טיפשות יש נקודת אמת ושכל כלשהם. ובנוסף, לטיפשות יד עוד סוף. והוא, שגם האדם הטיפש ביותר, גם הוא יכול להפוך להיות האדם החכם ביותר. או כאשר יהיה לו ממש טוב, או כאשר יהיה לו ממש רע. כי הטיפש, למרות שהוא טיפש, הרי שגם הוא חושב בצורה הגיונית כלשהי. זא, אומנם ההיגיון שלו מעוות ושונה מצורת המחשבה הרגילה, אבל גם לטיפש יש את ההיגיון שלו. ובאמצעות ההיגיון של הטיפש, באמצעותו אפשר להפוך את הטיפש לחכם אמיתי. כי כל שכל שיש בעולם, גם של הטיפש הגדול ביותר, הוא מחובר בצורה כלשהי לשכל האמיתי של ההיגיון הישר באמת. ואם הטיפש יחליט לחשוב יותר בהיגיון, גם עפ ההיגיון העקום שלו, עדיין גם זה יוביל אותו להיות חכם. כי באמצעות שימוש בהיגיון העקום שלו, דרך זה הוא יגיע אל השכל הישר. והטיפש יהפוך להיות חכם, או כאשר יהיה לו ממש טוב, ואז יהיה לו ישוב הדעת להסתכל בשכל אמיתי על המציאות, ואז הוא יהפוך להיות נורמאלי. או כאשר יהיה לו ממש רע. כי גם לטיפשות יש סוף. וגם הטיפש הגדול ביותר בעולם, אם יהיה לו מספיק רע, ויהיה לו מספיק זמן לחשוב ולנסות להבין למה רע לו, במצב כזה הוא ישתמש בשכל העקום שלו טוב יותר. עד שבסופו של דבר הוא יהיה חכם באמת. כי כאשר רע לטיפש, גם הוא משתמש בשכל שלו. וגם מי שהוא טיפש חסר שכל, גם הוא מרגיש רע לפעמים. כי מי שאין לו שכלל בכלל, הרי שאין לו גם רצון עצמי, והוא לא יכול להרגיש שום רע. אבל מי שיש לו מעט שכל, גם ... עקום, אז גם הוא מרגיש לפעמים רע. ואין שכל אין דאגות, זה רק אם אין בכלל שכל. אבל אם יש טיפת שכל, אז יש גם דאגות. וכאשר הטיפש מרגיש רע, אז הוא משתמש בשכל שלו, כדי לגרום לעצמו להרגיש טוב יותר. ולכן, אם הטיפש ירגיש מספיק רע, אז בסוף גם הוא יקבל שכל אמיתי. כי הוא יהיה חייב להשתמש בשכל העצמי שלו. והוא יהיה חייב לחזק את השכל שלו. עד שגם הוא יהפוך להיות נורמאלי עם שכל אמיתי. ולכן, גם לטיפשות יש סוף. גם מצד אחד אי אפשר להיות
פחד להיכשל - מהי הטיפשות שרוצה להצליח ומפחדת מכישלון?
פחד להיכשל - מהי הטיפשות שרוצה להצליח ומפחדת מכישלון?
... להיכשל - מהי הטיפשות שרוצה להצליח ומפחדת מכישלון? למה אנשים מפחדים להיכשל ומה הקשר לטיפשות? פחד מכישלון הוא אחד הפחדים הנפוצים ביותר שמלווים אנשים רבים במהלך חייהם. אליעד כהן מסביר את השורש העמוק לפחד זה ומגדיר אותו כטיפשות הנובעת מחוסר הבנה של טבע המציאות. הוא טוען שהסיבה שאדם מפחד להיכשל היא שהוא מתייחס להצלחה או ... גן עדן שבו הכל שלם ואחד, ועובר לעולם שבו קיים סבל, דאגות וחרדות. איך להתמודד בפועל עם פחד מכישלון? הדרך המעשית להתמודד עם פחד מכישלון, לפי אליעד כהן, היא על ידי התבוננות אמיתית במציאות. כשהאדם בודק את הדברים בכנות ובעומק, הוא מגלה שאין הבדל ממשי בין הצלחה לכישלון - הכל ... מאוים מכל כישלון אפשרי. פחד מכישלון איך לא לפחד להיכשל? חשיבה חיובית מזיקה? הצבת מטרות גורמת לסבל? מה זה משחק החיים? מדוע אי אפשר להיכשל באמת? פחד להיכשל - מהי הטיפשות שרוצה להצליח ומפחדת מכישלון? הפעם אענה לשאלה, מה עושים עם פחד מפני כישלון? ואם נבין ממה נובע הפחד מפני כישלון, נדע מה לעשות. ומדוע אנשים מפחדים להיכשל? התשובה פשוטה, הפחד להיכשל הוא בגלל טיפשות. האדם רוצה להשיג משהו, ואם הוא לא ישיג את מה שהוא רוצה, זה נחשב מבחינתו ככישלון. אבל למה אמרתי טיפשות, כי אם היה האדם מבין שבמציאות הכל זה משחק, צריך להתייחס למציאות כמשחק, גם במשחק אתה רוצה להשיג ... דבר באמת, ומי שמציב לעצמו מטרה, הוא מאמלל את עצמו כי הוא מייד עושה הבדלים בין דבר לאחר, כי זה טוב וזה רע ואז חייו נהפכים לגיהנום כי לא השיג את המטרה הטובה. וזו טיפשות כי אומרים לאדם אתה בגן עדן, והכל טוב באותה המידה והאדם אומר: לא אני רוצה דווקא את הדבר הזה - ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הכל תלוי בהגדרות? האם זה שחור או לבן? האם אין תשובות מוחלטות? האם הכל יחסי? האם הכל בעיני המתבונן? האם למטבע יש שני צדדים? האם יש תשובות מוחלטות? הנחות היסוד של השאלה, שאלות טיפשיות, שאלות לא נכונות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, הדרכה, אימון אישי לאורח חיים בריא ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0930 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 00:43:54 - wesi1