אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע ✔ האם האחדות היא הכי טובה או הכי רעה? הנושא המרכזי בפרק הזה מהספר "להיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:56הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
האם האחדות היא הכי טובה או הכי רעה?

הנושא המרכזי בפרק הזה מהספר "להיות אלוהים" הוא השאלה האם כשיש רק אחדות, זהו מצב טוב או רע. בפרק, אליעד פותח בדיון על משמעות האחדות. אחדות מוחלטת, שבה כל דבר בעולם הוא אחד, שאלת האם יש בזה משהו טוב או רע, כאשר כל ההוויות והקיום מחוברים באופן מוחלט.

תחילת השיחה מתמקדת בשאלה הפילוסופית אם העולם שבו הכל אחד הוא עולם טוב או רע. כאשר השאלה נשאלת, אליעד מציין את המורכבות של השאלה. הוא מסביר כי השאלה "האם כאשר הכל אחד זה טוב או רע?" נובעת מתוך תחושת נפרדות שאדם חווה כשיש לו רצון אישי - משהו שהוא שואף אליו, ומציאות שהיא נפרדת מכך. במילים אחרות, הרע נוצר כאשר יש התנגשות בין רצון למציאות, נפרדות בין השניים. כל נפרדות יוצרת התנגדות, והתנגדות יוצרת את מה שאנו תופסים כ"רע".

לפי אליעד, כאשר הכל אחד, אין התנגדות. אם כל הדברים הם חלק מאותו הדבר, אז לא יכול להיות רע, כי אין שום חיכוך בין הרצון לבין המציאות. ברגע שאין שניים, לא יכולה להתקיים התנגדות. ההתנגדות נעלמת ואז נעלמת גם חוויית הרע. ברמה עקרונית, אם אין שתי ישויות או רצונות נפרדים, אז לא יכולים להיות רע או טוב, כי לא ניתן להפריד את השניים.

הדימוי המרכזי הוא של רעב. כאשר אדם רעב, הוא חווה נפרדות בין הרצון לאכול לבין העובדה שהוא לא אכל. ברגע שאין רצון, אין רעב. אם אין רצון, אין רע, ולכן גם לא טוב, כי טוב הוא תחושת מילוי הרצון. אם אין רצון, איך אפשר לדבר על טוב?

מה שחשוב להבין הוא שהרע, לפי אליעד, נובע דווקא מתוך הנפרדות - כאשר יש רצון ואין לו מענה מיידי. מהות הרע היא ההתנגדות, ההתנגשות, וההפרדה בין מה שאני רוצה לבין מה שקורה. כך, כל זמן שיש נפרדות יש גם חוויית רע. במצב של אחדות, לא קיימת התנגדות, ולכן לא ייתכן רע. זהו מצב שבו הכל טוב, אבל טוב זה הוא משהו שאין בו ממשות כשל עצמו, כי אם אין שום רצון, אז גם אין טוב.

בשלב מאוחר יותר, השיחה עוסקת בניסיון להוכיח מהו מצב האחדות. אליעד מציין שברגע שאין רצון, אין מילוי רצון, ולכן לא ניתן להבחין בין טוב לרע. אם לא יהיה לך שום רצון, לא תוכל לחוות את המצב כ"טוב". המהות של טוב היא בדיוק במילוי הרצון. ברגע שאין רצון, אין טוב, וכך האחדות שבאה מתוך חוויית כל הדברים כאחד, מביאה למצב שבו לא ניתן להבחין בין טוב לרע, כיוון שאין שום חיכוך, שום התנגדות.

בהמשך, עולה נושא נוסף: אם כל מה שקשור בטוב נובע מהמילוי של הרצון, אז מה קורה כאשר אין רצון? כשיש אחדות, כל רצון מתמזג עם הכלל, והופך לחלק מהאחדות. אין פה מקום ל"רע" כפי שאנחנו מכירים אותו - רע כאי - מילוי של רצון, רע כהתנגדות. אם הכל אחד, אין מה להתנגד לו, אז אין רע. מצד שני, אם אין רע, איך אפשר לחוות טוב?

אליעד טוען שמצד אחד, האחדות היא מצב שבו אין התנגדות, ולכן אין רע. מצד שני, הוא טוען שאם אין רצון, אז אין מילוי של רצון, ולכן גם אין טוב. תיאור זה גורם לשאלה האם במצב של אחדות ניתן בכלל לדבר על טוב ורע, או שהקטגוריות האלו אינן תקפות במצב כזה. הרע והטוב הם תוצאה של חוויות נפרדות ומאוחדות, ולכן במצב שבו כל דבר הוא אחד, לא ניתן להפריד בין טוב ורע כפי שאנחנו רגילים להרגיש אותם.

לבסוף, אליעד מסביר שהתפיסה שלנו את טוב ורע היא תמיד נפרדת, ויש לה קונטרה שנובעת מהאחדות. הוא מסביר שלפני שמישהו מגדיר את האחדות כמצב טוב או רע, עליו להבין שמהות האחדות לא תלויה בהגדרה של טוב ורע, אלא במצב של שלמות שבה לא קיימת כל התנגדות, ולכן אין מקום לדילמה.
מדוע מתעוררת השאלה האם הכל אחד הוא הכי טוב או הכי רע?

עולה כאן דיון ארוך סביב ספר שנקרא "לראות אלוהים" (חלק ראשון, עמוד 78), בפרק העוסק בשאלה "אחדות טוב או רע?". השאלה המרכזית היא: כאשר הכל נהיה אחד והאדם חווה מצב של אפס הפרדה בין רצונו לבין מה שקורה במציאות, האם באותו מצב הכל הופך להיות טוב מוחלט, או שאולי דווקא אין בו שום טוב כי אין בו שום מילוי רצון?

השאלה נשענת על ההבנה ש"רע" נוצר מהתנגשות בין מה שהאדם רוצה לבין מה שקורה בפועל. כאשר קורה לאדם משהו הנוגד את רצונו, הוא חש רע. אם כן, אם נהיה מצב שבו אין הפרדה בין "הרוצה" ל"מתרחש", לא תיתכן התנגשות רצונית, ואז לכאורה אין רע בכלל. מכאן מגיעה הטענה שאם אין רע - אולי זהו המצב הטוב ביותר. אולם, מאחר שטוב מוגדר גם הוא כ"מילוי של רצון" - אם אין בכלל רצון, לא ניתן לחוות גם טוב. מכאן נובע שלכאורה הכל יכול להיות גם רע באותה המידה, מפני שהיעדר רצון לא מאפשר שום תחושת סיפוק.

כיצד מסבירים שהאחדות היא רק טוב?

כדי לטעון שבאחדות הכל טוב, מביאים הוכחה לוגית:
  • רע מוגדר כניגוד בין המציאות לרצונו של האדם.
  • כשאין שתי ישויות נפרדות (האני ורצונו מול המציאות), לא תיתכן התנגשות.
  • בהיעדר התנגשות, אין רע, ולכן הדבר נתפס כטוב מוחלט.
הדוגמה שניתנת היא מצב שבו אדם רוצה ספה אבל לא מקבל אותה - זו הפרדה בין רצון למציאות, והאדם מרגיש רע. אם לעומת זאת הוא רוצה ספה ומקבל בדיוק מה שהוא רוצה, הוא מרגיש טוב. במצב אחדותי, אין שום הבדל או הפרדה בין "רוצה" ל"קורה", ולכן לכאורה אין אפשרות להיתקל ברע.

מדוע האחדות יכולה להיתפס גם כרע מוחלט?

קיימת טענה נגדית שאומרת: אם אין כלל רצון אישי, גם לא קיים מילוי רצון. ומאחר שגם טוב מוגדר כמילוי רצון, יוצא שאם הכל אחד ואין לאדם רצון מובחן, לא ניתן לחוות טוב. לכן יש מי שיאמרו שבאחדות אין רע - אבל גם אין טוב, ואולי דווקא זה נראה "רע" מנקודת מבט של מי שרוצה לחוות סיפוק.

הטיעון הזה מופיע בצורה לוגית הפוכה לטיעון הקודם:
  • טוב קיים רק במקום שיש רצון שמקבל מענה.
  • באחדות מושלמת אין רצון נפרד, ולכן אין ממי או ממה להתמלא.
  • לכן במצב הזה, אף שאין רע של התנגדות, אין גם טוב של סיפוק.
האם באחדות קיים טוב או רע או ששניהם מתבטלים?

בספר מוסבר שהרבה אנשים טוענים "אלוהים הוא טוב" כי אין לו שום התנגשות עם דבר. אך בו - זמנית אפשר לטעון "אלוהים הוא רע" בדיוק מאותה סיבה, כי אין שם שום מילוי רצון המוגדר כטוב. למעשה, האמירה הנכונה יותר היא שאלוהים, או האחדות, נמצאת כביכול "לפני" או "מעבר" להגדרות של טוב ורע. כלומר, מרגע שמגיעים למצב אחדותי לחלוטין שבו אין הפרדה בין ה"אני" לבין מה שקורה, מתבטלות ההבחנות הרגילות של "רע" או "טוב".

בדיון נאמר גם שאפשר לטעון שבמקום הזה הטוב והרע מתאחדים עד כדי כך שאין שום הפרדה ביניהם, ולכן בלתי אפשרי להגדיר את המצב כ"טוב" או "רע". רק מי שממש ישיג את רמת האחדות הזו, ידע באמת כיצד היא נחוויית, כי מחוץ לאותו מצב בלתי אפשרי לתת לה הגדרה חד - משמעית.

מהי המשמעות של להיות אלוהים אמיתי וכיצד זה קשור לאחדות?

בחלק האחרון של השיחה מופיע דיון על המושג "אלוהים האמיתי". מוסבר שרק אלוהים האמיתי יודע בוודאות האם באחדות יש תחושת טוב מוחלט או רע מוחלט, או שאולי לא זה ולא זה. אך גם המושג "אלוהים" עצמו מתחלק לשניים:
  • אלוהים שיודע שהוא אלוהים - כאן עדיין קיימת הפרדה כלשהי, כי יש "אני" ויש "ידיעה שאני אלוהים".
  • אלוהים האמיתי - זהו מצב שלפני כל הפרדת תודעה, עוד לפני שיש הבדל בין "אני" לבין "אלוהים".
במילים אחרות, אפילו להיות "אלוהים" כהגדרה עלול לרמוז שיש שתי ישויות: האני וההגדרה "אלוהים". אבל "אלוהים האמיתי" פירושו להגיע לרמה שהיא מעבר לכל הגדרה, נקודה שבה אין עוד שום הפרדה בין ידיעה, יודע וידוע, ואין כל אפשרות להבחין בטוב או ברע בנפרד.

הדיון ממשיך ומסביר שלכאורה מי שמבין זאת אינו יכול להלביש זאת בהסבר מילולי חד - משמעי. אם נטען ש"שם זה טוב" - לא בטוח שזה נכון, כי זה מושג החורג מההגדרה המקובלת של טוב. ואם נטען "שם זה רע" - גם זה לא מדויק. הסיכום הוא שרק האדם שמגיע בעצמו למצב האחדות השלם, או למה שנקרא "לפני שהייתה הפרדה בתודעה של אלוהים מישותו", חווה באופן ישיר את התשובה לשאלה האם הכל אחד זה הכי טוב או הכי רע, או שאולי אין כאן שום הגדרה של טוב ורע כלל.
להיות רע רצון גורמים מה המשמעות של להיות אלוהים התודעה רצונו של האדם סיפוק תחושת נפרדות שאלות רבי נחמן מברסלב נפרדות האני אחדות אחדות טוב או רע אלוהות אלוהים אלוהים אחד הכל אחד הספר להיות אלוהים טוב או רע טוב ורע כאשר הכל אחד להיות אלוהים רע או טוב רע וטוב
שבת, לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת? האם אלוהים עובד ביום ראשון? האם אלוהים עובד? בריאת העולם על ידי אלוהים
... לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת, האם אלוהים עובד ביום ראשון, האם אלוהים עובד, בריאת העולם על ידי אלוהים האם אלוהים עובד בשבת או ביום ראשון? אליעד כהן מסביר כי השאלה האם אלוהים עובד בשבת? נראית פשוטה, אך למעשה היא הרבה יותר מורכבת. לדבריו, השאלה האמיתית היא לא רק האם אלוהים עובד בשבת, אלא האם הוא בכלל עובד ביום ראשון או בכל יום אחר בשבוע. ההסבר שלו מתמקד בניתוח עמוק של מושג העבודה מנקודת המבט של אלוהים, בניסיון להבין האם מושג העבודה בכלל רלוונטי עבור אלוהים. אליעד טוען שבמציאות של אלוהים, אין הבדל בין שבת ליום ראשון. למעשה, מבחינת השורש של המציאות, אלוהים יכול להיחשב כמי שעובד בכל יום באותה המידה או לחלופין, לא עובד בשום יום כלל. ההיגיון לכך, לפי אליעד, הוא שהמושגים שלנו - כמו ... של אי - קיום. לכן, מנקודת מבטו של אלוהים, אי אפשר להגדיר בבירור עבודה או מנוחה. מדוע אלוהים אינו מתאמץ בכלל? כדי להסביר מדוע אי אפשר לומר שאלוהים מתאמץ, אליעד מביא דוגמה מהתוכנית המצוירת טום וגרי. בתוכנית זו, המנחה, דמות הכלב דרופי, מצייר סצנה ולאחר מכן הוא מתלונן בהומור ... כדי להמחיש את הרעיון שבאופן דומה, אלוהים עושה את כל הפעולות בעולם במאמץ של אפס אחוז בדיוק - לא קרוב לאפס, אלא ממש אפס מוחלט של מאמץ. הסיבה לכך, מסביר אליעד, היא שמבחינת אלוהים אין שום הבדל בין הפעולה להיעדרה. כלומר, אלוהים נמצא במצב שבו אין עבורו שום הבדל בין לעשות ללא לעשות, כי כל המושגים הללו הם יחסיים בלבד. ברגע שהמושגים עבודה ומאמץ מאבדים את המשמעות שלהם, אי אפשר להגיד שאלוהים מתאמץ או לא מתאמץ, פשוט משום שבמציאות המוחלטת המושגים האלה אינם קיימים. האם באמת המציאות מתחלקת לשבת וימי חול? אליעד מרחיב על ... אמיתית לחלוקה של ימי השבוע עבור אלוהים. ההבדל שאנחנו עושים בין שבת לבין שאר ימי השבוע נובע אך ורק מהתפיסה האנושית שלנו. מנקודת המבט של אלוהים, אין שום יום מיוחד שבו הוא נח, ואין יום שבו הוא עובד יותר או פחות. בעיניו של אלוהים, כל הזמנים והמקומות הם אותו הדבר - הם אחד. אין הבדל בין יום לשבוע, בין שבת ליום חול, או בין קיום לאי - קיום. הוא מדגיש שאין טעם לשאול האם אלוהים עובד בשבת? מבלי שנבין שהשאלה הזו יוצאת מנקודת הנחה שגויה. השאלה האמיתית, לטענתו, צריכה להיות האם בכלל יש מושג כזה עבודה או אי ... הופכת לחסרת משמעות מנקודת המבט של אלוהים. מה זאת אומרת אלוהים - האם הוא בכלל מישהו? אליעד כהן מבהיר גם כי כאשר אנחנו מדברים על אלוהים, אנחנו משתמשים במונח הזה באופן מטפורי. אלוהים הוא לא מישהו ספציפי שיושב איפשהו ומחליט האם לעבוד או לנוח. אלא שהמונח אלוהים מצביע על המציאות עצמה, על המוחלטות שבה אין שום הבחנה או הבדל בין כלום לשום דבר. לכן, השאלה על אלוהים והעבודה שלו בשבת או ביום ראשון, היא בעצם שאלה עמוקה הרבה יותר: האם בכלל יש הבדל בין יש לאין?. אליעד טוען שבאופן עמוק ומהותי, אין הבדל כזה - ולכן אי אפשר להגיד שאלוהים עובד או לא עובד, משום שמבחינת המציאות האבסולוטית, כל ההגדרות וההבדלים שלנו אינם קיימים כלל. ההרצאה מסיימת בנקודה חשובה זו - ... ומהותית יותר של המציאות. האם אלוהים עובד בשבת? האם
איך לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה
... לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים , לדעת מה יהיה איך אפשר לזכות בלוטו בעזרת להיות אלוהים? כדי להבין איך אפשר לזכות בלוטו, קודם כל צריך להבין מה זה אומר להיות אלוהים. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא, שאלוהים יודע הכל, כולל העתיד ואת תוצאות הלוטו. אם אדם יהפוך לאלוהים, כך ההנחה, הוא ידע את תוצאות הלוטו מראש וכך יוכל לזכות. אבל כאן אליעד מסביר נקודה חשובה - שאלוהים לא באמת צריך לדעת מראש את המספרים של הלוטו. אלוהים הרי יכול לקבוע מלכתחילה אילו מספרים יצאו. כלומר, במקום לנסות לנחש או לדעת מה יהיה בעתיד, הוא יכול פשוט להחליט מראש שאלו יהיו המספרים הזוכים וכך זה יקרה בפועל. מהצד הזה, אם מישהו באמת היה אלוהים, הוא לא היה צריך להשתתף בכלל בלוטו או להמר, אלא פשוט להחליט שהמספרים שימלא יהיו המספרים הזוכים. אליעד כהן מוסיף ומרחיב על כך שגם זה בעצם צעד מיותר עבור אלוהים. הרי למה בכלל אדם רוצה לזכות בלוטו? כדי שיהיה לו כסף. אבל למה הוא רוצה את הכסף? כדי לרכוש דברים מסוימים שהוא מעוניין בהם, כמו בית, מכונית וכדומה. אז אם אתה באמת אלוהים, אין צורך בכלל לעבור דרך הלוטו. אלוהים יכול להחליט ישירות מה הוא רוצה, וזה יקרה מיידית. למשל, אם אלוהים רוצה כסף, הוא יכול פשוט להחליט שהכסף יופיע בחשבון הבנק שלו, וכשהוא יבדוק - הוא באמת ימצא את הכסף הזה. ואם הוא רוצה בית, הוא פשוט ... צורך מתמלא מיד וללא המתנה. אך אליעד כהן מוסיף ומסביר שהאמת עוד יותר עמוקה מכך - אם אתה באמת אלוהים, אתה בכלל לא צריך לרצות שמשהו ישתנה או יקרה. אתה פשוט יכול להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקורה כרגע, וכך הרצון שלך תמיד מלא באופן מיידי. ההסבר הוא שאלוהים הוא זה שעושה כל דבר שקורה בעולם בכל רגע נתון. ולכן, בעצם העובדה שהוא עושה את הכל, זה אומר שהוא רוצה את הכל כמו שזה קורה בפועל. כך שהרצון של אלוהים מלא כל הזמן והוא אף פעם לא באמת צריך לשנות את המציאות, אלא מספיק לו לרצות בדיוק את מה שיש ברגע זה. האם אלוהים רוצה לשחק משחק ולכן מסתיר מידע? אליעד מתייחס גם לכך שיש מי שטוען שאלוהים כן משחק משחק, ולכן הוא מחליט להסתיר מידע - כמו למשל את המספרים של הלוטו. כלומר, אפשר לומר שאלוהים בעצמו יצר מצב שבו הוא לא יודע מראש את המספרים של הלוטו, כי הוא החליט להכניס את עצמו למשחק או לסיטואציה של אי - ידיעה, וכך הוא נהנה לשחק את המשחק של החיים. עם זאת, אליעד מדגיש שאם מישהו באמת היה אלוהים - המשחק כולו היה הופך להיות מיותר עבורו. מדוע? כי בשביל אלוהים כל ההליכה סביב הדרך הארוכה, כמו לנסות לזכות בלוטו, להרוויח כסף, לקנות דברים, או לחכות למשהו שיקרה, פשוט לא נחוצה. הדרך הכי קצרה, ... המציאות שקיימת ברגע זה, וכך הרצון מתמלא אוטומטית. לסיכום הרעיון המרכזי של אליעד כהן: אם אתה אלוהים, אתה לא צריך לדעת מראש מה המספרים בלוטו - כי אתה יכול לקבוע אותם מראש. אם אתה אלוהים, אין לך צורך בכלל בלוטו - כי אתה יכול להשיג ישירות כל מה שאתה רוצה. אם אתה באמת אלוהים, אין לך צורך בכלל להשיג דברים - כי מספיק לך להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקיים עכשיו, וכך רצונך תמיד מתמלא מיידית. אפילו הרעיון שאלוהים משחק משחק ומסתיר מעצמו מידע הוא למעשה מיותר, כי אלוהים לא באמת צריך את המשחק כדי למלא את רצונו. בשורה התחתונה, אליעד כהן מציג גישה פילוסופית עמוקה לגבי הרצון האנושי, הציפייה לעתיד, ... של הלוטו? האם אפשר לנבא את תוצאות הלוטו? תפילה לזכייה בלוטו איך לדעת את העתיד מראש? האם אלוהים יודע הכל מראש? מה זה אומר להיות אלוהים? אז הוא מה הוא שאל הוא אמר איך אפשר להפוך להיות אלוהים ולדעת מה המספרים של הלוטו, אז הוא אומר גם כי הנחת היסוד אומרת ש
אמונה באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים?
... באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? למה האמונה באלוהים היא שורש כל הרע בעולם? אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של כל אדם בעולם היא האמונה. הוא טוען שהאמונה, ובמיוחד האמונה באלוהים, היא שורש כל הרע שקורה לאדם. ... עצם העובדה שאדם בוחר להאמין במשהו שלא נראה לו בצורה ישירה, היא זו שגורמת לו לסבל ולצרות. מדוע אנשים סובלים רק בגלל אמונה באלוהים? אליעד מפרט כי האמונה באלוהים נמצאת בבסיס כל סבל. האדם ... שהכאב עצמו הוא רע בהכרח, אלא מפני שהוא אינו רוצה להרגיש את הכאב. הוא הגדיר מראש שכאב זה רע ובריאות זה טוב. עצם ההגדרה של טוב ורע נובעת מהאמונה באלוהים או במנגנון כלשהו שנותן משמעות לעולם. איך הגדרת טוב ורע קשורה לאמונה באלוהים? ההסבר שמספק אליעד כהן לכך הוא שהמושגים טוב ורע קיימים רק אם האדם מאמין שיש תכלית, משמעות, או סדר כלשהו בעולם. אמונה זו היא למעשה אמונה באלוהים, מכיוון שאלוהים מוגדר ככוח שמנהל ומתכנן את המציאות. כלומר, כל מי שמבחין בין טוב לרע בהכרח מאמין במנגנון תכנון של העולם, ולפיכך מאמין באלוהים , גם אם הוא מגדיר את עצמו כאתאיסט. אליעד מציין אפילו את עצמו כדוגמה לכך שגם הוא משתמש במונחים טוב ורע, אבל לטענתו הוא עושה זאת רק לאחר שהבין את האחדות האמיתית, ומודע לכך שאלו מושגים יחסיים בלבד. למה האדם מאמין באלוהים גם אם הוא אתאיסט? אליעד מבהיר שאפילו אתאיסטים מובהקים מאמינים באלוהים, משום שהם פועלים על בסיס ... דבר כולם מתים ואין משמעות אמיתית להתאמץ על מנת לשרוד כאשר הסוף ידוע מראש. אדם שפועל על בסיס רעיון משמעות כלשהי בהכרח מאמין באלוהים, גם אם יכחיש זאת בפירוש. ... של האדם נובעות מכך שהוא מאמין שיש משמעות ותכנון בעולם, ולכן הוא חושש שמשהו רע יקרה. מי שאינו מאמין בשום משמעות, תכנון או אלוהים, אינו יכול לסבול מחרדות, שכן ... חסר משמעות ואקראי לחלוטין. האם הדתיים יודעים באמת מהי תכלית החיים? אליעד מדגיש שגם אנשים דתיים שמאמינים שיש משמעות ותכלית אלוהית לחיים לא באמת יודעים מהי אותה תכלית. אף אדם דתי או חרדי אינו יכול להסביר מדוע אלוהים רצה לברוא את העולם מלכתחילה. גם הסיבות המקובלות כמו להיטיב אינן מסבירות למה בכלל אלוהים היה צריך להיטיב, או מדוע הוא חייב להיות טוב. הוא מביע ביקורת כלפי כל מי שטוען שהוא מבין את אלוהים או את התכלית הראשונה של הבריאה, מכיוון שאף אחד לא באמת מסוגל להסביר למה העולם נברא כך ולא אחרת. איך אפשר באמת לכפור באלוהים? לדעת אליעד כהן, לכפור באלוהים באמת זו משימה מורכבת מאוד. הכפירה אינה פשוטה ואינה מסתכמת באמירה אין אלוהים. אלא, מדובר בתהליך עמוק של ... שבה האדם מבין באופן מוחלט שאין שום כוח, שום סיבה ושום משמעות אמיתית לעולם. אליעד מציין שרבי נחמן אמר שמי שמגיע לכפירה שלמה באלוהים , יראה את האמת המוחלטת. אליעד עצמו מעיד שעבר תהליך ארוך וקשה עד שהצליח לכפור באלוהים בשלמות, כלומר, עד שהצליח ...
מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?
... כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם? ... הרגשות, הרצונות, מימד הזמן, מימד המקום וכל מה שבתוכם, כל הדברים כולם מהותם אחת, שהיא מהותה של המציאות. מצד מהותה של המציאות, הכל אחד. מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין ... המהות של המציאות, היא מה שנמצא בכל דבר ושאין דבר שבו היא אינה נמצאת. המהות של המציאות, היא השלם שבתוכו נמצא הכל, היא הגורם שמאחד את הכל, היא הדבר שמצד נקודת המבט שלה הכל נמצא באחדות גמורה איתה תמיד. המהות של המציאות, ... האדם, את המחשבות רגשות שלו ואת הדברים שאותם הוא יודע ושעליהם הוא חושב. כאשר האדם מבין שמהותו זהה למהותה של המציאות, על ידי זה הוא מתאחד איתה, מתמזג איתה והופך להיות אחד ...
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר אינו נפרד מהמהות של ... אלא הוא והמהות של המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי ... זה הישות העצמית של האדם מתמזגת עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר ... זה האדם הופך להיות אחד עם השורש של האני שלו, שזו כמובן מהותה של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות ...
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז המפלגות השונות עוסקות כל הזמן בלנגח אחת את השנייה. ... או כאשר כל העולם מתגייס נגד מדינת ישראל וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי כאשר המצב הוא מצב ... של האדם נמצא במלחמה עם השכל של המציאות. כי מצד השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ממנה בו זמנית. כי האדם הוא לא המציאות, אלא הוא רק חלק ממנה. אלא שמנקודת המבט של המציאות, למרות שהאדם נפרד ממנה, הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא הישות של גוף האדם. אך מצד שני למרות שהיא יד ולא כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. והאדם הוא היד של המציאות. כי הוא הזרוע המבצעת של המציאות. כי יש ... ועל הקיום העצמי שלו. וכאשר האדם מרגיש ומבין שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר האדם נופל לעצבות ולייאוש, על ידי זה נוצר שלום בין הרצונות השונים שיש באדם. כי כל הרצונות וכל הכוחות השונים שיש באדם מתאחדים , כדי למצוא את האושר. כי כל זמן שיש לאדם עוד רצונות מלבד הרצון למצוא את האושר, הרי שהאדם עדיין לא באמת רוצה להיות מאושר. ... זה האדם לא מאושר באמת. וכאשר האדם מרגיש רע, על ידי זה כל הרצונות של האדם מתאחדים, וכל כוח הרצון של האדם מתמקד אך ורק ברצון להיות מאושר באמת ובשלמות. ועל ידי זה שהאדם מרגיש רע, דהיינו, שיש מלחמה ... וכיוב, אז האדם בעצם מבין שהוא נמצא בשעת מלחמה קיומית והישרדותית. ואז האדם מאחד את כל הכוחות שלו ואת כל הרצון שלו אך ורק בחיפוש אחרי האושר המיוחל. ואז כאשר כל הכוחות וכל הרצונות וכל המשאבים של האדם ... האדם מחובר אל האמת. כי כאשר האדם מחובר לנקודת האמת, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד, וממילא לא שייכת מלחמה. אבל כאשר האדם חי בשקר ומשקר את עצמו ואת סביבתו, על ידי זה נדמה לאדם שהוא נפרד ושונה משאר בני ... כי אם היה לאדם שכל אמיתי, הוא היה מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האחדות שיש בכל דבר, וממילא היו מתבטלות כל המלחמות. כך שכדי שיהיה שלום אמיתי, לשם כך צריך להסתכל על השורש של המציאות, ששם הכל אחד, ועל ידי זה נוצר שלום אמת. וכאשר האדם עצמו מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האמת שהכל אחד, ושהאני שלו הוא נמצא באחדות עם הישות ועם האני של המציאות, על ידי זה נוצר שלום אמיתי בין האדם לבין המציאות, ועל ידי זה ממילא גם נוצר שלום בתוך האדם ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי ... התהוויות שונות של המציאות. כי פעם אחת המציאות באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ... זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב לרע? ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה ... להכיל אותו שכלית וכיוב, הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין ה
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה? האם באמת אפשר להשיג את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל אמיתי בין לפני ואחרי, בין יש לאין, ובין כל חלקי המציאות. לדוגמה, אליעד מסביר כי כאשר ... כל נקודות המבט האפשריות. כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום הבדל מהותי, וזו נקראת אחדות של המקומות. כמו כן, קיימת אחדות של הזמן, שהיא החוויה בה אין הבדל אמיתי בין העבר, ההווה והעתיד. כך גם כאשר אדם מתבונן במציאות ורואה שמשהו ישנו ומשהו אחר איננו, בחוויה האמיתית שלו, הוא יודע שאין באמת הבדל בין קיום לאי - קיום, משום שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה רק שכלית אלא בעיקר חווייתית. לא מספיק להבין שאתה נמצא בגן עדן, אלא יש צורך להרגיש שאתה בגן עדן ממש. התפיסה הזו עשויה להישמע בלתי אפשרית, אך הוא מבהיר באופן ברור שזה בהחלט אפשרי. כיצד ניתן לוודא האם ניתן לחוות את האחדות או לא? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות: או שניתן לחוות את האחדות , או שלא ניתן. אך בכל מקרה, על האדם לוודא זאת ב - 100 אחוז. אסור לאדם להסתמך על אמונה בלבד, עליו לבדוק באמת האם האחדות אפשרית. אסור לאדם להניח מראש שהוא יכול להשיג משהו, וגם לא להניח מראש שהוא אינו יכול להשיג אותו. לדברי אליעד, רק על ידי בדיקה יסודית ומוחלטת ... למטרה. באופן דומה, אליעד אומר שהאדם צריך להשקיע את כל כולו - לא רק 99 אחוז, אלא 100 אחוז ואפילו אינסוף אחוז - בחיפוש אחר האמת והאחדות. מדוע חשוב לחפש את האמת בכל תחום? אליעד מדגיש כי הדרך להשגת האחדות היא להבין את האמת בשלמות. האדם צריך לבדוק כל רצון וכל תחושה שהוא חווה, ולהבין לעומק מדוע הוא רוצה את מה שהוא רוצה. למשל, אם אדם רוצה זוגיות ... לחפש משהו שאינו קיים, ויהיה מאושר בחוסר החיפוש. מה המשמעות של לחפש עד הסוף ובאופן אינסופי? אליעד מדגיש שהחיפוש אחרי האמת והאחדות חייב להיות טוטאלי. האדם צריך להקדיש לחיפוש את כל כוחו, ולא להשאיר אפילו טיפה אחת של אנרגיה לדבר אחר. אם יש לאדם אפילו טיפת כוח שהוא לא מקדיש לחיפוש האחדות והאמת, המשמעות היא שהוא עדיין לא באמת מחפש. אליעד אומר שאם באמת תחפש את השלמות בצורה מוחלטת, בסופו של דבר תמצא אותה. הוא נותן דוגמה נוספת: ... או שינויים במציאות. לסיכום, אליעד קורא לאדם לא להאמין באף דעה מראש, אלא לבדוק ביסודיות ובצורה מוחלטת אם ניתן להגיע לאושר ואחדות. אם יגלה שאפשר - הרוויח את האושר, ואם יגלה שאי אפשר - גם הרוויח, משום שיפסיק לחפש דבר שאינו קיים, ובכך ימצא את השקט והאושר. האם אפשר להשיג אחדות אמיתית? מהי תפיסת האחדות של המציאות? כיצד ניתן לוודא אפשרות של אחדות? איך מגיעים לאושר מוחלט? מה המשמעות של חיפוש אינסופי? האם הבנת המציאות מביאה לאושר? האם חייבים לשנות את המציאות כדי להגיע לאחדות? והפעם נדבר על הנושא האם אפשר להשיג אחדות? האם תפישת האחדות של המציאות, בה האדם תופש את הכל כדבר אחד, האם אפשר להשיג אותה? ומה היא תפישת מציאות מאוחדת? אין הבדל בין דבר לדבר, אין הבדל בין לפני ואחרי, אין הבדל בין הזמנים ממש כך בחוויה, וגם הידיעה שיש פה דבר מסוים ובאותה המידה ממש בו בזמן, לדעת ולחוות שיש ואין דבר בו זמנית. וזה נראה בלתי אפשרי, אך כן דבר זה אפשרי. מה גם, שעל האדם לבדוק אם הוא יכול לחוות את האחדות, או שהוא יכול לחוות את האחדות, או אפשרות שנייה, אין שום אפשרות לחוות את האחדות. ואל לו לאדם להאמין, פשוט הוא אמור לבדוק, אולי שיקרו לו שאפשר. אם יש לו לאדם ספק אם אפשר להשיג משהו, עליו לבדוק ב100% אם אפשר להשיג את זה. וזה שאחרים אומרים שאי אפשר להשיג משהו, אין להאמין לאף אחד, האדם חייב לחפש את השלמות והאחדות ולהבין אותה הרמה מוחלטת, ברמה אינסופית, אפילו יותר ממאה אחוז. כמו אדם במדבר, הוא יחפש מתחת לאדמה לחפש מים, הוא אפילו יקפוץ לשמים להוריד גשם, גם אם אין שום היגיון במעשיו, הוא רוצה לחיות, וינסה לגרום לגשם לרדת. והאם באמת אפשר להיות מאושר בשלמות ולהגיע לאחדות? התשובה היא: כן! וזה כרוך בידיעת האמת, אל תאמין שאתה יכול להיות מאושר בשלמות, תבדוק את זה. והמזל של האדם, שהשלמות כבר קיימת, ואין צורך לקנות ... האמת. האם אני רוצה את מה שאני עושה. מה אני מרגיש? מה המטרה? וכו מה באמת קורה כאן? האם אני בדרך הנכונה, האם באמת אני יכול להגיע לאחדות ושלמות? ואם תאמת את זה שאתה יכול להיות מאושר אז אתה יודע בוודאות, ואם תהיה בטוח ב 100% שאין דבר כזה אושר, גם תהיה מאושר, כי תדע בוודאות שאין ...
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה? איך לחזק את חוויית האחדות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה חשובה מאוד: כיצד אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות ולהביא לכך שהבנות שכליות יהפכו לחוויות רגשיות מוחשיות. מהי חוויית האחדות ומדוע היא חשובה? אליעד מסביר שהסבל והאושר של האדם אינם תלויים במה שיש לו או ... אדם שמצליח להתייחס בצורה זהה למישהו שפוגע בו ולמישהו שעוזר לו, יחווה פחות סבל, כי הוא אינו עושה הבחנה רגשית בין המצבים. כלומר, חוויית האחדות היא המפתח לשקט נפשי ולאושר. מדוע קיים פער בין ההבנה לבין הרגש? אנשים רבים אומרים שהם מבינים שהכל אחד ושהכל טוב, אך הם אינם מרגישים זאת בפועל. אליעד מסביר שהסיבה לפער בין ההבנה ... אדם שאומר שהוא מבין שהכל טוב, אך עדיין לא מרגיש זאת, כנראה לא באמת הבין עד הסוף את מה שהוא אומר שהוא יודע. מהי הדרך להטמיע חוויית אחדות בפועל? אליעד נותן שתי דרכים מעשיות וחשובות להטמעת חוויית האחדות בחיי היומיום: התבוננות מעשית ביום - יום אימות ואימות עצמי כיצד מתבוננים מעשית בחיי היומיום? אליעד מסביר שעל האדם לקחת את ההבנה המופשטת (הכל אחד והכל טוב) ולבחון כיצד היא באה לידי ביטוי בחיי היומיום שלו. במקום להישאר בתפיסה פילוסופית כללית, על האדם לבדוק איך הרעיון של האחדות מתבטא באופן ממשי בבעיות שהוא מתמודד איתן. לדוגמה, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, או מישהו שמחפש זוגיות ונכשל, צריך לשאול את עצמו: איך אני יכול לחוות אחדות במצב הזה? כיצד אוכל לקבל את עצמי בצורה שלמה גם כשאני במצב הזה? כלומר, האדם ... יגלה בסופו של דבר את האמת שלו במלואה, וכך גם ההרגשה שלו תהיה אמיתית ושלמה. כאשר אין פער בין ההבנה השכלית להרגשה הרגשית, נוצרת חוויית אחדות אמיתית ושלמה. מהי התוצאה הסופית של תהליך האימות? בסוף התהליך, כאשר האדם מאמת ... אמיתית ושלמה. הידיעה הזו מובילה לכך שהרגש והשכל מתואמים לחלוטין, והחוויה הרגשית תואמת במדויק את ההבנה השכלית. התוצאה היא תחושה של אחדות, שבה אין קונפליקטים פנימיים, והאדם חי בשלמות ובשלווה. אליעד מסכם ואומר שהדרך לחיזוק ההבנה הרגשית של האדם היא באמצעות אימות מוחלט של מה שהוא יודע. רק בדרך זו האדם יגיע לשלמות אמיתית ולחוויית אחדות עמוקה ומלאה. איך לחוות אחדות? פער בין שכל לרגש התבוננות מעשית ביום יום איך לאמת הבנות רוחניות? מה ההבדל בין טוב לרע? איך להתמודד עם חוסר אחדות? כיצד להרגיש את מה שמבינים בשכל? איך אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות? כפי שהוסבר כבר, הסבל והאושר של האדם אינו תלוי במה שיש או אין לאדם, אלא ואך ורק עד כמה האדם חווה את הדברים בצורה אחידה. ככל שהאדם עושה פחות נפרדות ביניהם, כך טוב יותר לאדם. והשאלה שנשאלתי היא איך יוכל לחזק את האחדות הנל? שהרי ברמה הרגשית אני לא מרגיש את מה שאני יודע בשכל. והתשובה היא, שמי שרוצה לחזק את תחושת האחדות שהכל טוב והכל אחד, וגם ברמה הכללית שהאדם מבין משהו אך לא מספיק מרגיש, הדרך לעשות זאת היא על ידי ... האדם צריך לקחת את הדבר שאותו הוא חושב שהוא מבין, ולהתבונן בו, לנסות להבין אותו עוד יותר טוב. ויש כאן כמה היבטים. האחד, האדם למשל בנושא האחדות מבין אותו אך לא מרגיש. כיצד האחדות הזו באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר. למשל אם הרעיון האחדות הוא רק תיאורטי, הרי שאז אינו מרגיש את השכל הזה. מה שעליו לעשות, הוא להסתכל איך השכל הזה בא לידי ביטוי בחיי היומיום. לקחת את השכל הגדול של האחדות, ולחפש איך זה בא לידי ביטוי. איך רואים השתוות של המקרים. על האדם לצאת מהמחשבה המופשטת של הכל אחד והכל טוב, ולהוריד את זה לרמה המעשית. למשל, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, עליו לקחת את המצב הזה, ולהתבונן. למדתי שהכל אחד, איך אני יכול לקבל את עצמי בכל מצב, איך אני יכול להתייחס לדברים בצורה זהה? ... הוא הקונספט של האמת. דהיינו, לאמת את הדבר שאותו הוא יודע. ונחדד: כל זמן שהאדם עדיין לא חוה בשלמות, זה אומר שיש פער בין השכל לרגש כי אין אחדות בין השכל לרגש, כל זמן שהוא לא מרגיש את מה שהוא יודע, סימן שאינו מבין מספיק את ...
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם? מהי אחדות הרצונות ואיך היא קשורה לנפרדות הרצונות? אחדות הרצונות היא מצב שבו האדם מזהה את כל הרצונות השונים שלו כמהות אחת ממש. אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של האדם נובעת מכך שיש לו רצונות נפרדים, כלומר, הוא רוצה דברים מסוימים ולא רוצה דברים אחרים. כאשר הרצון שלו מתממש, טוב לו, ... משום שאילו האדם היה רוצה את כל הדברים במידה שווה, או לא היה רוצה דבר כלל, הוא לא היה חווה את ההבדלים שבין טוב ורע. אליעד כהן מדגיש שהרצונות משתנים בכל רגע ורגע. גם אם האדם אינו מודע לכך, בכל חלקיק של שנייה יש לו רצון חדש. דוגמה לכך הוא נותן מעולם הכלכלה ושוק ההון: כל עוד אדם ... מציע נקודת מבט מעניינת לפיה אם האדם יבחר לרצות את הבעיה שלו עצמה, הבעיה תיעלם עבורו. כיצד כל הדברים בעולם מתאחדים למרות הנפרדות החיצונית? ברמה החיצונית של המציאות, הדברים נראים נפרדים לחלוטין: ישנם אנשים שונים, מקומות שונים, זמנים שונים, ואירועים שונים. אבל ככל שאדם מסתכל פנימה לעומק הדברים, הוא יגלה מכנים משותפים רבים שמאחדים בין כל הדברים האלה. למשל, אם ניקח פריטים שונים שעשויים מעץ, נמצא שכולם חולקים את אותו חומר הבסיס. באותה מידה, הזמן והמקום מהווים את המכנה המשותף הגדול ביותר של ... (כמו רצונות ומחשבות). הזמן והמקום, על פי ההסבר של אליעד, הם בעצמם עשויים ממשהו עמוק יותר, איזושהי מהות אחת המאחדת בתוכה את כל מה שקיים. האם באמת קיימת הבחנה בין רצון לחוסר רצון? אליעד כהן מציג תפיסה לפיה האדם, כאשר יחקור לעומק, יראה שכל הרצונות שלו הם במהותם ... משתנה שוב. אבל כאשר האדם מבין לעומק, הוא מזהה שבבסיס כל הרצונות האלה, למרות השוני החיצוני ביניהם, יש מהות אחת משותפת. מהי משמעות האחדות של הזמן והמקום? אליעד כהן מתאר כי כל הדברים במציאות נמצאים בתוך זמן ומקום, ולמעשה, הזמן והמקום עצמם גם הם מתאחדים למהות אחת. ברמה העמוקה יותר, כל האירועים וכל הזמנים כבר קיימים בתוך רגע אחד. הוא נותן דוגמה לכך שלפני שנוצר כל דבר ביקום, לא היה זמן ולא היה מקום, אבל בכל זאת, הכל כבר היה קיים, אלא שהוא התקיים באחדות מוחלטת. איך אחדות הרצונות מובילה לשקט פנימי אמיתי? אליעד כהן טוען שכאשר האדם חוקר ומבין את העומק של הרצונות שלו, הוא מגיע לתפיסה עמוקה שלפיה אין הבדל אמיתי בין רצון אחד למשנהו, או ... יחווה שכל הרצונות הם אחד ממש. מצב זה מתואר כמצב של שקט פנימי מוחלט, שבו האדם יודע בוודאות שכל המציאות היא אחדות אחת שלמה ומוחלטת. אחדות הרצונות למה הרצון משתנה? איך לחוות שקט פנימי? האם אפשר לרצות את הבעיה? האם יש הבדל בין לרצות ללא לרצות? האם הזמן והמקום הם אחד? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה שנשאלתי, בנושא אחדות הרצונות, בפנימי ובחיצוני. הדבר הוא די פשוט, העניין הוא שאדם רוצה בפנים משהו אחד, אבל חיצונית בעצם עושה משהו אחר, או קורה לו משהו אחר ממה שרצה. ואם לאדם לא היה ... של המציאות יש דברים נפרדים, אבל יש המון מכנים משותפים במובנים שונים, וככל שמסתכלים פנימה רואים שהם מתאחדים, כמו לקחת עץ חומר ממנו עשויים המון דברים והוא עשוי מהחומר ממנו כל שאר הדברים עשויים. והזמן והמקום, גם הם עשויים ממשהו, כי כל החומרים וכל הדברים המטאפיסיים ... והמקום כל הדברים נמצאים, ובסופו של דבר, הזמן והמקום הם ישות אחת. כל הדברים כולם, במהותם בסופו של דבר הם מתאחדים. וכל הרצונות של האדם, כל האירועים השונים, כל המקומות כולם, נמצאים באותו המקום ואותו הזמן, וכל הזמנים כולם מתרחשים באותו הזמן, בדיוק כמו לפני שנוצר כל מה שנוצר, שם לא היה זמן או מקום, וגם שם, יש עומק נוסף, הכל כבר היה קיים, רק שהכל היה באחדות. ומי שיחקור ויתבונן, יראה את שורש הדברים, שהכל זה אותו אחד, אותו הדבר, ואז תהיה לו הבנה, שאין הבדל בין ללכת שמאלה או ימינה, ואין הבדל בין הרצונות השונים. עדיין ... ולא משנה מה אמרו לו, הוא באמת ירגיש שאין הבדל בין ימינה לשמאלה או בין הרצון הזה, לרצון הזה, כי מצד האמת, הכל אחד ממש. וזה נקרא השקט הפנימי של אחדות הרצונות, כי בתוכך אתה יודע שהכל אחד ממש, והימינה והשמאלה שהם בנפרדות, הם מחוברים בזה שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, קואצ'ר, ייעוץ נפשי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 08:27:52 - wesi1