אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תת תהליך ✔איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד.

אז צריך להבין, שלכתוב תסריט, זה בדיוק כמו לתכנן בניין שבונים אותו. דהיינו, שצריך לתכנן אותו מהחוצה, פנימה. מהמעטפת הכללית אל תוך החדרים הפנימיים.

אחת הטעויות הנפוצות של אנשים שכותבים תסריט, היא, שהם מתחילים לכתוב את התסריט, עם המון פרטים, כבר מהסצינה הראשונה. ודרך החשיבה שלהם היא, שהם כותבים סצינה ואחר כך עוד סצינה ואחר כך את הסצינה הבאה וכולי. ובכל פעם הם מוסיפים ומשנים את התסריט. וזו כמובן גישה שגויה לגמרי.

וזה דומה למישהו שרוצה לתכנן בניין, ושהוא יתחיל לבנות את הקומה הראשונה, ומיד כאשר הוא יסיים לבנות את הקומה הראשונה, הוא כבר מיד יסיים את בניית כל הקומה כולה, לפרטי פרטים, כאילו הוא בשלב עבודות הגמר של הבניין. ובנוסף, הוא כבר יתחיל לאכלס שם דיירים, עוד לפני שהוא סיים לבנות את הבניין. שזו כמובן טעות.

כי כאשר בונים בניין, קודם כל יש את שלב התכנון, שמתכננים באופן כללי מה רוצים. ואחר כך בונים קודם כל את השלד, ואחר כך בונים לאט לאט את כל התהליך, עד לשלב עבודות הגמר. ורק אחר כך מאכלסים שם את הבניין.

וכאשר באים לתכנן תסריט, אז קודם כל צריכים להגדיר במילה אחת או שתי מילים, על מה התסריט. לדוגמה, תסריט דרמה, תסריט אימה, תסריט קומדיית אימה בדיונית. דהיינו, קודם כל להחליט לאיזה זאנר שייך התסריט שאתה רוצה לכתוב. ולצורך העניין ניקח תסריט ונחליט שהוא יעסוק בנושא של דרמה.

עכשיו נשאל את עצמנו, באיזה נושא עוסקת הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמה, דרמה היסטורית, דרמה משפחתית, דרמה עסקית, דרמה זוגית, דרמה רפואית. ואז נבחר את הנושא שאנחנו רוצים לפתח אותו, לדוגמה: דרמה משפחתית.

ואבהיר, שזה מקביל לתהליך של גדילה של עץ. שקודם כל גדל הגזע. אחר כך יוצאים ממנו ענפים ראשיים ואחר כך תת ענפים וכולי, עד הפירות. ועד השלב שהענפים קשורים אחד לשני. ועד לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ.

והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה. וממנו מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית.

ונציג את זה בצורת התרשים הבאה:

1.דרמה >> משפחתית

אוסיף כי ניתן לדוגמה להחליט שהדרמה תהיה שייכת לשני ענפים. כגון, דרמה משפחתית + דרמה עסקית. ואז מבחינת תרשים נציג את זה בצורה של:

1.דרמה

1.1.משפחתית

1.2.עסקית

כמו כן אוסיף שבאפשרותנו להחליט ששתי העלילות המרכזיות של העץ של התסריט שלנו, יפגשו אחת עם השניה. שזה בסדר לגמרי וזה הופך בעצם את התסריט, למשהו עוד יותר מורכב. דהיינו, שיש כמה עלילות ששזורות אחת בשניה.

אבל כאשר ניגש לבנות את העלילה במקרה שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת.

ולצורך הדוגמה כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים בפיתוח עלילה אחת, רק אח"כ אפשרי לחבר מספר עלילות במקביל.

אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך:

1.דרמה >> משפחתית

דהיינו, הגזע הראשי של העץ שלנו הוא דרמה משפחתית. ועכשיו נתחיל לבנות את הענפים של העץ.

אז עכשיו עלינו להחליט לאיזה כיוון אנחנו רוצים לקחת את העלילה באופן כללי. דהיינו, צריך להיזהר לא להיכנס יותר מידי לפרטים, אלא כמה שיותר בצורה כללית. ועלינו עכשיו לענות במספר מילים קצר בלבד, לשאלה הבאה, והיא, מהי הדרמה המשפחתית שעליה אנחנו רוצים לספר. ואז נשיב לדוגמה, תהליך התאהבות וגירושין.

ועכשיו נציג את זה בצורה של:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.2.גירושין

או במילים אחרות, יש לנו את התהליך הראשי שהוא דרמה שעוסקת בנושא משפחתי. וממנו יוצאים שני ענפים, שהם 1 - התאהבות, 2 - גירושין.

ועכשיו ניגש לשלב הבא, שבו אנחנו צריכים להתחיל לפתח את כל אחד מהענפים הראשיים, וליצור להם תת ענפים / ענפי משנה / ילדים. דהיינו, אנחנו צריכים להתחיל להעמיק בעלילה ולהמשיך לפתח אותה. ושוב, מדובר על תהליך מבחוץ פנימה, שכל הזמן עושים זום אין לעלילה. ומידי פעם אפשרי להסתכל מבחוץ, בזום אווט, ושוב להמשיך בזום אין פנימה. אז עכשיו נעשה זום אין לתהליך של ההתאהבות.

אז עכשיו נשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על תהליך ההתאהבות. וננסה לפרק אותו לשלבים ולתתי תהליכים. ושוב, לא ננסה להתחיל לספר את הסיפור לפרטים, אלא שוב נפרק אותו לתת תהליכים. לדוגמה ניקח את תהליך ההתאהבות, ונפרק אותו לתהליך שבו יש לנו 2 דמויות, ש: 1- נפגשות. 2 - מתחילים לצאת ביחד. 3 - מתחתנים. 4 - מביאים ילדים.

ונציג את זה בתרשים הבא:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

ועכשיו נתחיל לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמה להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם הדמויות באופן כללי. 2 - תיאור תהליך ההכרות שלהם. ונציג את זה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

וכאן נוכל לדוגמה להחליט על 2 דמויות בשם גון + רונית, ונרצה לספר על תהליך ההכרות שלהם. ואז לדוגמה התרשים יראה כך:

1.הכרות עם הדמויות

1.1.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכאן לדוגמה נספר סיפור כללי על גון. שיתואר בתסריט בצורה כגון:

1.הכרות עם הדמויות

1.2.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.1.תאור ילדותו

1.2.2.תאור הוריו

1.2.3.תאור חבריו

1.2.4.תאור לימודיו האקדמיים

1.2.5.תאור הרקע המקצועי שלו

1.2.6.תאור התחביבים שלו

1.3.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכיו"ב נעשה גם לדמות של רונית, לפי ההקשר.

ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת לאיבוד.

כאשר הרעיון הכללי הוא להראות, איך מתחילים מהגזע הראשי, משם לענפים ומשם לאט לאט נכנסים בכל פעם יותר ויותר פנימה. להיכן בדיוק נכנסים? איזה פרטים להזכיר ואיזה לא? כמה זמן להקדיש לכל פרט ופרט? איזה פרט להציג קודם ואיזה אח"כ? אלו שאלות נפרדות. אבל קודם כל צריך לדעת באופן כללי, איך בונים את התבנית הכללית של התסריט והעלילה שלנו.

ועכשיו ניכנס לדוגמה לתהליך של ההכרות של הדמויות. ונשאל את עצמנו, איך אנחנו רוצים לספר שהם הכירו. אז נניח שאנחנו רוצים לספר שהם הכירו במקרה ברחוב. אז נפרק את זה לתת תהליכים, שיראו בתרשים בצורה כגון:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.1.2.1.סיפור על מה עשה גון בבוקר ואיך הוא הגיע לאותו הרחוב

1.1.1.2.2.סיפור על למה ואיך רונית הגיעה לאותו הרחוב

1.1.1.2.3.נפרט על איך הם ראו אחד את השניה. מי ראה את מי קודם, האם שניהם ראו אחד את השני במקביל וכולי

1.1.1.2.4.נפרט לדוגמה על הרגשות והמחשבות שלהם כאשר הם ראו אחד את השני.

1.1.1.2.5.נפרט על התהליך שבו הם פונים אחד לשני / מישהו מהם פונה אחד אל השני

1.1.1.2.6.נפרט על התגובה של כל אחד מהם, בעקבות מה שקרה קודם.

ושוב, מדובר כאן על סוג של יצירת מציאות מדומה, על יצירה של עולם בדיוני, ממשי, שמורכב לפרטי פרטים, עד לרמה של הפרט הקטן ביותר. אבל הכל מתחיל מלראות את התמונה באופן כללי. ולאט לאט לפתח את העלילה.

ואוסיף, כאשר אנחנו באים לכתוב תסריט, עלינו להשתדל באופן כללי, לפתח את רמות העומק במקביל ולא לצלול לתוך רמה אחת כלשהי, לפני שצללנו לרמות יותר רדודות בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא לנו יותר הגיונית ויותר קשורה כעץ אחד. ובנוסף, זה גם יוודא שלא נזלוג יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית.

דהיינו: אם לדוגמה החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר בצורה רוחבית, על כל התסריט כולו. לדוגמה, נחליט שאנחנו רוצים לספר על תהליך התאהבות מאוד חזק, על נישואים מאוד מוצלחים, ועל תהליך של בגידה, שבסופו מוביל לגירושין ולשנאה. ובתרשים זה יראה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.2.נישואים מוצלחים

1.3.בגידה

1.4.גירושין

1.5.שנאה

וכמובן שזהו תסריט לדוגמה, שהיה יכול להתפתח לעלילה אחרת, שהיתה נראית לדוגמה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חלשה מאוד, ספקות כבר בהתחלת הקשר הזוגי

1.1.1.התנגדות המשפחות לקשר

1.1.2.טראומות מהעבר שהפריעו לקשר

1.1.3.אהבה כנגד כל הסיכויים

1.1.4.טיפולים נפשיים למען הצלחת הקשר

1.2.נישואים

1.2.1.נישואים בסתר מהמשפחות

1.3.פערים תרבותיים

1.3.1.כל מיני מריבות בעקבות הפערים

1.3.2.ניסיונות גישור שלא מצליחים

1.4.גירושין

1.4.1.פרידה בהסכמה

1.4.2.נשארו חברים

ועכשיו ניכנס רמה אחת יותר לעומק בתרשים הקודם שלנו, לדוגמה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.1.1.איך הם התאהבו

1.1.2.כמה הם אהבו

1.1.3.למה הם אהבו כל כך

1.1.4.איך כולם היו בטוחים שהם יצליחו בקשר שלהם

1.2.נישואים מוצלחים

1.2.1.נפרט כמה הנישואים היו מוצלחים

1.2.2.כמה היה להם טוב ביחד

1.2.3.כמה תוכניות לעתיד היו להם

1.3.בגידה - נפרט איך אחד מבני הזוג בגד ונפרט על

1.3.1.המניעים לבגידה

1.3.1.1.רצון להתנסות בדברים חדשים

1.3.1.2.רצון לבדוק גבולות

1.3.1.3.רצון לאתגר את הזוגיות

1.3.1.4.תסביך רוחני זוגי

1.3.1.5.טראומה מהעבר

1.3.2.איך הגבר (לדוגמה) הכיר את הבחורה שאיתה הוא בגד

1.3.2.1.מי פיתה את מי

1.3.2.1.1.הגבר הכיר מישהי נשואה והחליט לפתות אותה

1.3.2.2.מי יזם את הבגידה

1.3.2.2.1.זה היה בצורה הדדית של שני הצדדים

1.3.2.3.איך הגבר ניסה להסתיר את הבגידה

1.3.2.4.איך לאישה היו חששות מבגידה

1.4.גירושין

1.4.1.נפרט איך האשה גילתה סופית על הבגידה

1.4.2.הולכים לטיפול זוגי ואישי

1.4.3.הטיפול מצליח

1.4.4.האשה עם טראומה ולא מסוגלת לסלוח

1.4.5.גם האישה בוגדת

1.4.6.הגבר מחליט על גירושין

1.5.שנאה

1.5.1.האהבה הופכת לשנאה

1.5.2.כל אחד מאשים את השני

1.5.3.המשפחות מתערבות

1.5.4.וזה נגמר בצורה של...

ומה בעצם ראינו כאן, שבעצם נכנסנו קצת יותר פנימה בכל אחד ואחד מהענפים. וככה יש לנו תמונה כללית להבין ולראות מה קורה כאן. ועכשיו אנחנו יכולים להחליט אחרי שאנחנו רואים את התמונה הכללית ואחרי שהתמונה הכללית מתבהרת, עכשיו אפשר להתחיל לעשות זום אין לאט לאט, לתוך כל אחד מתתי הענפים של התסריט. ועכשיו בעצם אנחנו יכולים לשתול לדוגמה בסצינה הראשונה, דברים שישפיעו על הסצינה האחרונה, מבחינת הפרטים שבתסריט.

ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו אם נרצה ליצור 2 עלילות או יותר שמשתלבות אחת בשניה, אז לדוגמה קודם כל נפתח עלילה אחת באופן כללי נניח לרמת עומק 1, אבל בפני עצמה כעלילה שעומדת בפני עצמה. אח"כ נעשה זאת בדיוק עבור המבנה של העלילה השניה. ורק אח"כ ברמות העומק הבאות, של מבנה התסריט, נשלב בו את החיבור של 2 העלילות. לדוגמה:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.3.העסק מצליח

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

ואחרי שכתבנו את המבנה הבסיסי הזה, עכשיו לדוגמה נרצה להראות, איך עלילה אחת משפיעה על העלילה השניה. לדוגמה: הצלחת העסקת, גורמת לאישה להיות חלק מהעסק, וגורמת לכך שבסופו של דבר הם יריבו ויתגרשו. ואז נתחיל בתתי ענפים להוסיף פרטים שבעצם יהוו, את העלילה הפנימית יותר שמחברת את העלילות שבחוץ. לדוגמה:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.2.1.מתלבט לגבי תחום העסק, לא יודע אם להיות שכיר או עצמאי

1.1.3.העסק מצליח

1.1.3.1.העסק גדל יותר מידי

1.1.3.2.מכניס שותף

1.1.3.3.השותף מרמה בעסק

1.1.3.4.נפרד מהשותף

1.1.3.5.מכניס את האישה לעסק

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.1.1.התלבטויות לגבי מה חשוב יותר בחיים, כסף מול זוגיות

1.2.1.2.מדברים על האפשרות לעבוד ביחד

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

1.2.2.1.מביאים ילדים

1.2.2.2.כולם מרוצים מההכנסות של העסק

1.2.2.3.האישה מביעה את דעתה לגבי העסק ועוזרת לבעלה מבחוץ

1.2.2.4.האישה מציעה להיכנס לעסק

שמכאן בעצם נוצרת לנו עלילה נוספת שהיא בעצם תוצג כך:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.2.משפחתית

1.3.האשה בתוך העסק ביחד עם בעלה (

זה בעצם ענף חדש, שנוצר משילוב של 2 הענפים הקודמים

)

1.3.1.נפרט איך הם מצליחים ביחד

1.3.2.קשיים שיש להם

1.3.3.דרכי התמודדות

1.3.4.דילמות

1.3.5.וכולי

כאשר בעצם נוצר לנו ענף חדש, ואת העלילה שלו, נפתח באופן עצמאי.

ושוב, המסר הכללי הוא, שכאשר באים לכתוב תסריט, לא צריך לשבת ולהתחיל לכתוב את התסריט החל מהפרק הראשון. כי זה גרוע לגמרי מהמון סיבות. ומה שכן נכון לעשות, זה כמו צייר, קודם כל לצייר את הקווים הכלליים של הציור. ואח"כ להיכנס לאט לאט כל פעם קצת יותר פנימה. עד שהציור כולו ברור ועד שהתמונה כולה ברורה.

ואיך לתכנן את התסריט שיהיה כמה שיותר הגיוני ומעניין? זה כבר נושא אחר שצריך ללמוד אותו בפני עצמו. להבין, מה גורם לאנשים שמשהו יותר יעניין אותם ממשהו אחר. ואיך לדעת מבחינת התסריט, איזה סצינה להציג קודם ואיזה מידע לפרט וכמה לפרט אותו, זה שוב פעם עוד מיומנות נוספת. אבל היא באה, רק אחרי שיש את המיומנות הקודמת, של כתיבת התסריט ופיתוח העלילה באופן כללי כנ"ל.
לתכנן תסריט איך לשתול משפחתיות מרמה הסכמה יצירת מציאות בגידה זוגית טראומה לפתות מתי אהבה הופכת לשנאה נשים איך בונים מצגת איך כותבים תסריט איך לבנות עלילה איך להכין איך להכין מצגת איך להכין נאום איך להכין פרזנטציה איך לכתוב איך לכתוב מאמר איך לכתוב ספר איך לכתוב עלילה איך לכתוב תסריט איך לכתוב תסריט לסרט איך לפתח תסריט איך נראה תסריט לבנות עלילה להכין להכין מצגת להכין נאום להכין פרזנטציה לכתוב לכתוב מאמר לכתוב ספר לכתוב עלילה לכתוב תסריט לכתוב תסריט לסרט לפתח לפתח תסריט נאום פיתוח פרזנטציה תסריט תסריט לסרט
מהי יעילות? מהי התייעלות? איך להתייעל? איך לעשות דברים בצורה יעילה? איך לחשוב בצורה יעילה? מהי חשיבה יעילה? איך להרגיל את עצמך לחשוב ביעילות? יעילות זמן ריצה / יעילות אלגוריתמית, אוטומציה, איך להפוך דברים לאוטומטים?
... קטנים. ועלינו לעבור על כל אחד מהחלקים, ולשאול ולברר ולוודא, שהוא אכן הכרחי לצורך השגת המטרה. כי מספיק שנמצא תת תהליך אחד מיותר בדרך להשגת המטרה, והרי שמצאנו דרך יותר יעילה להשגת המטרה. או במילים אחרות, כך תת תהליך שאינו מחויב לצורך השגת המטרה, הרי שהוא הופך את הדרך להשגת המטרה, לדרך שאינה יעילה. כי הדרך היעילה ביותר, היא הדרך שבה כל תתי התהליכים שלה, הם הכרחיים לצורך השגת המטרה ושאין בה שום תת תהליך, שאינו הכרחי לצורך השגת המטרה. וכן, ישנם מצבים שלא בהכרח נדע מהי הדרך היעילה ביותר, משום שלדוגמה חסר לנו ... את עצמך, אולי ההפך הוא הנכון? אולי זה לא באמת הכרחי? ומה הן הנחות היסוד שלך שגורמות לך לחשוב שתת התהליך הזה הכרחי? ובנוסף, קח כל תת תהליך וגם אותו תפרק לתתי תהליכים, וגם עליהם תוודא שהם מחויבים ולא אפשריים. ודרך החשיבה הזאת, שתרגיל את עצמך על ...
פיתוח יצירתיות / חשיבה יצירתית / ללמוד מטעויות - איך לחשוב בצורה יצירתית? איך לחשוב מחוץ לקופסא? איך להמציא רעיונות חדשים? איך להמציא המצאות? תרגילי חשיבה יצירתית
... שלו, לתתי תהליכים. ועל האדם לקחת כל חלק מהתהליך שהוא עושה, ולברר עם עצמו, לפי איזה חוקים פועל אותו תת תהליך. והאם אותו חוק, הוא חוק מחויב או חוק אפשרי בלבד. כי יש חוק אפשרי וחוק מחויב. וחוק מחויב, פירושו ... הגשה ורק בגדר המלצה בלבד, אך הוא לא חוק מחויב. ורצף הפעולות של האדם, מורכב מהמון תתי תהליכים. וכל תת תהליך, משרת ונובע ממערכת חוקים כלשהי. ועל האדם להתבונן היטב על כל חוק מחשבתי, שמניע את תתי התהליכים של רצף ...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
... השורש למה בכלל המציאות קיימת, לפני שבודקים למה השמש זורחת, ומה התהליכים של הכוכבים או כל דבר אחר שהוא תת תהליך של משהו גדול יותר. קודם על האדם לבדוק את השורש מדוע בכלל המציאות קיימת? ואם תהיה הבנת המציאות, תהיה ...
הסבל - אין אדם סובל, אא"כ נכנסה בו רוח שטות - למה?
... שמנוגד למציאות, היא בעצם אותה הסיבה הראשונה שמניעה את כל התהליכים כולם. כי כל מה שקורה לאדם, הוא רק תת תהליך, בתוך תהליך גדול יותר, שהוא ההתרחשות של המציאות כולה, וההתהוות שלה יש מאין בכל רגע מחדש. והסיבה שבגללה יש ...
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 1
... אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 1 בתהליך מכירה, יש תת תהליך שנקרא איתור צרכי הלקוח. איתור צרכי הלקוח פירוש, שאיש המכירות מנסה לאתר למצוא ולהבין את הצרכים של הלקוח. הצרכים ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
...ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך...
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
...מסוים שהוא יפה, יש כאן מספר הנחות יסוד - שקיים מושג של יופי, שהיופי הזה מתייחס לשולחן, ועוד. כלומר, כל רעיון מורכב ממספר הנחות יסוד קטנות יותר, שכל אחת מהן ניתנת לבחינה וללמידה בנפרד. ככל שהמורה או המדריך טוב יותר, הוא מסוגל לפרק את המיומנות או הרעיון ליותר חלקים קטנים, וכך להקל על התלמיד להבין את כל התהליך, שלב אחר שלב. אליעד מביא כדוגמה את תורתו של רבי נחמן מברסלב על משרה דה סכינא (הרוגת הסכינים), שמסבירה שכל רעיון גדול ועמוק אפשר להבין רק אם מפרקים אותו להרבה חלקים קטנים ופשוטים. כשמבינים את...
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
...חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית מהם סיפורי מעשיות של רבי נחמן ומה מטרתם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתייחס אליו בהרצאה הוא המשמעות העמוקה של סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, וכיצד סיפורים אלו משמשים ככלי רוחני אפקטיבי לעורר אנשים מתרדמתם הרוחנית. אליעד מציג את ההבנה הרווחת, שאנשים חושבים שסיפורי מעשיות מיועדים להרדים אנשים או לשעשע אותם, אך מדגיש שרבי נחמן עצמו אמר שהסיפורים שלו נועדו לעורר את האדם, לחדד את התודעה ולהוביל למודעות עצמית גבוהה. לדוגמה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תת תהליך, איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תת תהליך, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
באמצעות המחשבה לאתר הנחות יסוד איך לשדר שאתה קשה להשגה? חוסר הגשמה ביקורת מוגזמת מפחד להתעסק תהליך טיפול בחרדה מפחדת להיכנס למערכת יחסים למה בן אדם רוצה לאהוב את עצמו? חוסר אהבה עצמית בלי תנאים והפרעת אישיות אוהבת את מי שבגד בי היא לא באמת אוהבת אותי עצבות ודיכאון רמת אושר מי רוצה בחורה חכמה? לראות פורנו על פני סקס איך לקבל החלטה מתוך אי וודאות? לקוח מתלבט איך להתמודד עם טראומה? להתמודד עם אוסידי להצליח בלי בידול עסקי איך ליצור הצלחה? שיטות לשכנוע שתילת מחשבה שלילית לחנך ילדים בצורה בוגרת ילדות קשה ספרים רוחניים רוחניות אובדנית למחוק טראומות שיגעון ורוחניות לנתק קשר עם האקס שיחת יחסינו לאן עם האקסית במהלך התנועה תרגילים מומלצים איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? האם יש מוסריות בלי אלוהים? חוויה של הארה הארה רוחנית אקראית להפוך להיות אלוהים האמיתי להיות אלוהים רעיון לעשות כסף חוקי הכסף היצע וביקוש משמעות החיים כמשחק סודות משמעות החיים התמודדות עם תגובות שליליות בפייסבוק מצב רוח חיובי בחירה וידיעה חופש הבחירה של אלוהים היקום אינו מתפשט לראות עולם עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מאמן אישי קשב וריכוז, גישור בנושא תת תהליך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5313 שניות - עכשיו 22_09_2025 השעה 11:54:34 - wesi1