אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכנון ✔פודקאסטים, מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לתכנן פודקאסט מוצלח? איך להתכונן לראיון בפודקאסט? איך לראיין אנשים לפודקאסט? מה לשאול בפודקאסט? מה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨פודקאסטים, מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לתכנן פודקאסט מוצלח? איך להתכונן לראיון בפודקאסט? איך לראיין אנשים לפודקאסט? מה לשאול בפודקאסט? מה לעשות בראיון בפודקאסט? איך להתכונן לפודקאסט? למה עושים פודקאסט? איך להפוך ראיון למעניין? מה לענות בפודקאסט? יעוץ יחסי ציבור, יעוץ פוליטי, יעוץ תקשורתי, פודקאסט כחומר שיווקי, חומרי שיווק מפודקאסט, הכנה לראיון בתקשורת, איך עושים פודקאסט? איך ליצור פודקאסט? איך לגרום לאנשים לרצות להתראיין אצלך לפודקאסט?
והפעם אתן נקודת מבט, על איך לראיין אנשים בצורה נכונה? איך להתכונן כאשר מראיינים מישהו לפודקאסט? איך להפוך ראיון למוצלח? איך לדעת מה לשאול ומה לא לשאול? ואיך לעשות את זה בצורה נכונה? איזה סוגים של פודקאסט יש? מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לגרום לאנשים לרצות להתראיין אצלך בפודקאסט? איך לקדם מטרות עסקיות באמצעות פודקאסט? איך להפוך פודקאסט למעניין? ועוד.

2 סוגים של ראיונות

אז קודם אקדים ואומר, כי בעיקרון צריכים לעשות הפרדה, בין ראיון שמטרתו תחקיר לדוגמה תחקיר עיתונאי, שבו מראיינים לדוגמה איזה פוליטיקאי שלא בהכרח רוצים "להוציא טוב" את המרואיין, לבין לדוגמה מצב שבו מראיינים מישהו לפודקאסט וכן רוצים להוציא טוב את האדם שאותו מראיינים.

במילים אחרות, לפעמים יש מצבים של ניגוד אינטרסים, שבו המראיין רוצה להראות שהוא יודע לחקור את המרואיין ויודע לשאול שאלות קשות ויודע לכתוש כשצריך את הפוליטיקאי המושחת שמולו, ולפעמים יש מצבים של אינטרס משותף בין המראיין למרואיין, שבו המראיין רוצה שהמרואיין יצא כמה שיותר טוב.

ראיון כאילו מקצועי

כאשר גם בהקשר הזה, בדרך כלל רוצים שמצד אחד הראיון יראה כאילו מקצועי במובן של שאלות שלא מרחמות על המרואיין ושגם בו זמנית המרואיין יצא טוב. כמו שלפעמים מנסים לעשות כל מיני "עיתונאים", שהם חפצים ביקרו של המרואיין ואז הם כאילו שואלים אותו שאלות קשות, אבל באמת אלו שאלות שנועדו לעזור למרואיין.

ובכל מקרה, כאן אני לא אדבר על שיטות איך לחקור אנשים ואיך להוציא את האמת ממישהו בלי לרחם עליו, אלא כאן אני אדבר על איך לראיין מישהו שכן רוצים להוציא אותו טוב. לא בהקשר של פוליטיקאי וכיו"ב, אלא לדוגמה ראיון מקצועי בפודקאסט וכיו"ב.

את מי רוצים לקדם: את - המרואיין / מראיין / ראיון?

אז בעיקרון יכולות להיות 3 אפשרויות ויכולים להיות כל מיני שיקולים וכל מיני מטרות כאשר רוצים לראיין מישהו בקטע טוב.

1 - להוציא את המרואיין כמה שיותר טוב. דהיינו, לקדם את האינטרסים של המרואיין. לדוגמה: אם מראיינים עורך דין שרוצה להשיג לקוחות, אז המטרה היא לגרום לעורך הדין לגייס כמה שיותר לקוחות כמה שיותר טובים בעקבות הראיון.

2 - להוציא את המראיין כמה שיותר טוב. דהיינו, לקדם את האינטרסים של המראיין. לדוגמה: המראיין רוצה לגרום לכך שכמה שיותר אנשים ירצו להתראיין אצלו, כי הם יחשבו שהוא מראיין מקצועי, או שכמה שיותר אנשים יחשבו שהוא איש מקצוע בפני עצמו ולא רק כמראיין אנשי מקצוע וכל מיני מטרות שונות שיכולות להיות למראיין, לתועלת שהמראיין מפיק מכך שהוא מראיין.

3 - להוציא את הראיון כמה שיותר טוב. דהיינו, לגרום לראיון להיות כמה שיותר מעניין ושיקבל כמה שיותר צפיות וחשיפה, בלי קשר למה שאנשים יחשבו על המראיין ועל המרואיין. לדוגמה, לעשות פרובוקציה בראיון, שתגרום לחשיפה של הראיון, בלי קשר למה שאנשים יחשבו שהמראיין או המרואיין.

ובזמן אמת, צריכים לדעת שיש תכנים ושאלות ותשובות שיקדמו יותר את המרואיין / את המראיין / את הראיון. ובעולם אידיאלי, כמובן לשלב בין 3 האפשרויות האלו.

איך לקדם את המרואיין?

אז אם נחשוב לרגע אחד אך ורק על טובת המרואיין בלבד, אז אם רוצים לעזור לאדם שמתראיין בפודקאסט, לשם כך צריכים להתייחס לכל התהליך של הראיון, בדיוק כמו שמתייחסים לכל תהליך אחר של הפקת חומר שיווקי ויצירת חומר שיווקי, כגון לדוגמה פרסומת וכיו"ב. רק שכאן הראיון / התכנים שיהיו בראיון, הם יהיו הפרסומת השיווקית של אותו מתראיין.

וכאשר באים להפיק חומר שיווקי עבור מישהו, מה שנכון לעשות, זה קודם כל איתור צרכי הלקוח. כאשר הלקוח הוא האדם שאותו הולכים לראיין. דהיינו, שקודם כל צריכים להבין מהמרואיין, מה המטרות העסקיות / האישיות שלו שהוא רוצה להשיג מהראיון? מי הוא רוצה שייחשף לראיון? איך הצופים / השומעים של הפודקאסט ייחשפו לתוכן? איך הם יגיעו אליו? מי קהל היעד של התוכן? מה אנחנו יודעים על קהל היעד הזה? איזה קהלי יעד היינו רוצים שהתוכן ימשוך? איך היינו רוצים שהתוכן ישפיע על השומעים / צופים של הפודקאסט? מה ייחשב להצלחה מבחינת הפודקאסט? אולי אפילו יש דרך למדוד את ההצלחה של הפודקאסט?

במילים אחרות, צריכים לחשוב טוב, על המטרות של הראיון שהמרואיין מתראיין לפודקאסט, ובהתאם לזה לגבש אסטרטגיה שיווקית, לחשוב, מה הגיוני לשאול בראיון, ומה הגיוני לענות, כדי להעביר את המסרים בצורה נכונה. המתקדמים, גם יעשו סימולציות לפני הראיון, או יחשבו גם על באיזה מילים בדיוק להשתמש כדי להעביר מסרים ספציפיים וכיו"ב. בדיוק כמו שמפיקים כל פרסומת וכל תוכן שיווקי אחר.

ושוב, כאן בסך הכל מדובר בחומר שיווקי, בצורה של ראיון לפודקאסט. אבל צריכים לדעת לעשות ניתוח שיווקי והתאמה שיווקית של הפודקאסט, בהתאמה אישית לצרכים של האדם שאותו רוצים לראיין.

אוסיף ואומר, שבדרך כלל רוב ככל אלו שמתראיינים וגם רוב אלו שמראיינים, לא באמת יודעים לעשות את הדברים האלו לעומק. כי המרואיינים, בדרך כלל הם טובים בתחומם המקצועי, אבל לא בשיווק באופן כללי. ואלו שמראיינים, הם אולי יודעים לראיין בצורה חביבה וטובה ונחמדה, אבל גם הם לא מומחים בשיווק. ואני לא אומר שאף אחד לא מבין בזה כלום. אני כן אומר, שרוב המראיינים, גם אלו שנחשבים למראיינים טובים, (שצריך בכלל להבין איך זה נמדד שמישהו מראיין טוב), גם הם לא באמת מומחים בהבנה עסקית של האדם שאותו הם מראיינים.

שאל את עצמך: האם היית לוקח את אותו מראיין להפיק לך פרסומת שיווקית לעסק שלך, או שלדעתך אותו מראיין מומחה בלראיין אבל לא בהפקת חומרי שיווק? אם התשובה שלך היא, שהמראיין שמראיין אותך, לא היית נותן לו לנהל את השיווק שלך, או שאתה לא רואה בו מומחה שיווק, אז כנראה שהוא לא יהיה מומחה בלראיין אותך. כי הראיון, הוא הפקת חומר שיווקי לכל דבר ועניין.

מה שאומר, שאו שצריכים להתראיין אצל איש שיווק, או שצריכים איש שיווק שיגיד לך איך להתראיין ולמרואיין איך לראיין אותך. ושוב, הכל מתוך הבנה, שמדובר על הפקת חומר שיווקי לכל דבר ועניין.

איך לקדם את המראיין?

ואם נחשוב רק על התועלת של המראיין, נצטרך לשאול, מה בעצם המטרה של המראיין בכך שהוא עושה את הפודקאסט? האם הוא מוכר שירותי ראיון שהוא מראיין אנשים? האם הוא רוצה כמה שיותר צפיות בתכנים שלו, גם בלי קשר לאיך ולמה שיחשבו על היכולת שלו לראיין? האם הוא מנסה לקדם את עצמו בתור מראיין מקצועי? האם ואולי הוא בעצמו איש מקצוע, שמראיין אנשי מקצוע אחרים. ואולי הוא רוצה שיחשבו שהוא איש מקצוע, בזכות זה שהוא מראיין אנשי מקצוע? ואולי הוא מנסה למכור מוצר לצופים, בזכות זה שהוא יוצר את הפודקאסט?

בקיצור, קודם כל ננסה להבין מה המטרות של המראיין. לאחר מכן, בדיוק כמו קודם, ננסה להבין, מי קהל היעד שאמור לרכוש את השירות שאותו רוצה למכור המראיין. ומה אמור לחשוב אותו קהל יעד, כדי שהוא ירצה לרכוש את אותו השירות מהמראיין.

אם לדוגמה המראיין רוצה להיתפס כאיש מקצוע בתחום ספציפי, לדוגמה איש נדלן שמראיין אנשי נדלן אחרים, במקרה כזה ננסה להבין מי קהל היעד של אותו מראיין ומה הוא רוצה שהם יקנו ממנו, לדוגמה נניח שהוא רוצה למכור להם שירותים של ליווי מקצועי כלשהו. בהתאם לכך ננסה להבין מה צריך לקרות כדי שאותם מאזינים של הפודקאסט, יצרו קשר עם אותו מראיין וירצו ויסמכו עליו לבצע איתו עסקאות כאלו ואחרות. בהתאם לכך נצטרך לעשות התאמה של הראיון, כדי שהמראיין ישדר לקהל היעד את מה שהוא רוצה לשדר.

במילים אחרות, לפעמים הפודקאסט הוא סוג של חומר שיווקי שנועד לקדם גם את המראיין עצמו. ולא רק כשירות שנותנים לאותו אדם שמראיינים אותו.

יתכן גם שהמראיין רוצה שעוד אנשים ירצו להתראיין אצלו. ואז צריכים להבין, מי בדיוק הוא רוצה שירצה להתראיין אצלו. למה ומה יכול לגרום להם לרצות להתראיין אצלו. ובהתאם לזה להתאים ולדייק את הצורה של הראיון, כדי שעוד אנשים ירצו להתראיין אצלו.

במילים אחרות, אם חושבים על התועלת של המראיין, ננסה לחשוב מה התוצאות שהיה רוצה להשיג המראיין מהראיון, ובהתאם לכך נתאים את צורת הראיון.

איך לקדם את הראיון?

יתכן גם שמטרת העל המוצהרת היא להשיג כמה שיותר חשיפות וכמה שיותר צפיות בראיון. ואז אולי ירצו ליצור באז שיווקי על ידי יצירת פרובוקציה כזו או אחרת, בלי קשר למה שיחשבו על המראיין או אפילו על המרואיין. וגם אז נגדיר, מה בדיוק המטרה, מי קהל היעד שהיינו רוצים שייחשף כמה שיותר לסרטון ומכאן נגזור לגבי מה ואיך הגיוני לעשות בראיון כדי "לשבור את האינטרנט" ולהשיג כמה שיותר צפיות.

מה המטרה שלך?

ולכן מה שצריך לעשות, זה לחשוב מה המטרות שהיית רוצה לקדם בזכות הראיון. בהתאם למטרות האלו צריכים להגדיר את תוכן הראיון, את מבנה הראיון, את הסדר של השאלות והתשובות של הראיון. לצד זה אפשרי גם להתאים את המיקום הפיזי של הראיון, את התאורה של הראיון, את האווירה של הראיון, את זווית הצילום וכולי, את כל מה שמכיל הראיון, מעבר למלל עצמו, דהיינו, כל מה שרואים וששומעים וכולי, לאו דווקא המילים שנאמרות. את כל הדברים האלו, אפשרי להתאים לפי המטרות השונות.

כאשר כמובן האידיאל הוא, שיהיה תסריט ראיון, שיקדם גם את המרואיין גם את המראיין וגם את הראיון עצמו, שזה בעצם שילוב של אפשרויות שונות בהתאם למטרות השונות.

מבנים שונים של ראיון - נקודות למחשבה

ועכשיו אתן נקודות למחשבה לגבי צורות ושיטות ראיון שונות. לאו דווקא לפי סדר חשיבות מסוים.

את מי מעניין תוכן השיחה של הפודקאסט?

אחת האפשרויות לבחון את התוכן של הראיון בפודקאסט, היא לשאול, האם ועד כמה התוכן של השיחה מעניין את המראיין / את המרואיין / את הצרכנים של הפודקאסט.

האם המראיין שואל שאלות שמעניינות אותו כאדם? אם לא היו מצלמות והוא היה מדבר עם אותו אדם, האם זה מה שהוא היה שואל אותו? נניח שאתה כמראיין היית פוגש את המרואיין לקפה, או לשיחה שבה אתה יכול לשאול כל מה שבא לך, בלי שום מטרה ספציפית, האם זה מה שהיית שואל? האם זה מה שהכי מעניין אותך לגבי המרואיין?

ומאותה נקודת מבט, אם המרואיין היה יכול לבחור לדבר על מה שבא לו, על מה שמעניין אותו, האם זה התוכן שהוא היה מדבר עליו? האם באמת המרואיין נהנה לדבר על מה שמדברים איתו? על מה המרואיין נהנה לספר? מה הוא נהנה לבטא? על מה הוא רוצה לדבר? האם המרואיין עונה על השאלות מתוך נימוס או מתוך מטרה עסקית, או שאולי הראיון באמת מעניין את המרואיין שמתראיין.

ומאותה נקודה בדיוק, האם המאזינים של הפודקאסט, באמת מעניין אותם לשמוע את התוכן של הפודקאסט. מעבר לכך שאולי הפודקאסט הוא תוכן שיווקי שמעביר להם מסרים לתת מודע, האם התוכן עצמו תורם להם? האם הוא מעניין אותם? אם המאזינים היו צריכים לבחור את השאלות, האם אלו השאלות שהם היו בוחרים לשאול? מה המאזינים היו רוצים לשאול ולדעת מהמרואיין? עד כמה הראיון עונה ליצר הסקרנות של הצופים של הפודקאסט?

איזה תחושות יוצר התוכן?

נקודת התבוננות נוספת, היא לגבי התחושות והרגשות שהשאלות והתשובות והשיח, יוצר אצל המראיין, מרואיין, שומעים של הראיון. איך התוכן גורם להם להרגיש.

לדוגמה, יש שאלות שעשויות לעורר תחושות רעות אצל המרואיין, לדוגמה: על מה אתה מתחרט? מה היית עושה שונה? איזה טעויות עשית? במבט לאחור מה היית משנה? או אפילו שאלות נוסטלגיות של, מה היית אומר לעצמך לפני הרבה שנים, או איך התחלת את הכל, כל מיני שאלות שעוסקות בעבר, שאולי מעלות זיכרונות פחות נעימים. כך גם שאלות לגבי העתיד, איפה אתה רואה את עצמך בעתיד, מה אתה חושב שיקרה בעתיד, כל מיני שאלות שעשויות ליצור תחושות רעות או טובות כמובן אצל המרואיין.

כמו כן, מהצד של המראיין והשומעים, האם הם נהנים לשמוע את המידע שהם שומעים? אולי המידע שהם שומעים עושה להם רע, בדרך כזו או אחרת?

במילים אחרות, בהתאם למטרות של הראיון, אפשרי לבחון איך נושאי שיחה מסויימים ישפיעו על הרגשות של הצדדים השונים. לפעמים לדוגמה יהיה בסדר שהמרואיין ירגיש רע, למען קידום מטרה עסקית. ואולי גם טוב שהמאזינים ירגישו רע, כדי לקדם מטרה עסקית וכיו"ב. את הכל אפשרי לקחת בחשבון ולתכנן מראש.

מה ההתחדשות ומה חדש?

נקודה נוספת להתבוננות, היא, האם וכמה כמה התוכן של הראיון הוא חדש והוא מחדש משהו, לכל הצדדים. דהיינו, שיש ראיונות שהשאלות והתשובות חוזרות על עצמן מאנשים שונים, פחות או יותר אותם התכנים. וזה עשוי לשעמם את המראיין ואת השומעים. או שיש ראיונות שאותו מרואיין תמיד מקבל את אותן השאלות ועונה את אותן התשובות, בפודקאסטים שונים.

ולכן אפשרי לבחון את הראיון גם מנקודת המבט של התחדשות. אולי נשאל את המרואיין שאלות שעוד לא שאלו אותו? אולי נרצה לדבר איתו על משהו שעוד לא דיברו איתו? אולי נרצה לדבר איתו על משהו שעוד לא דיברנו עם אף אחד אחר בפודקאסט הזה? ואולי ואיך השומעים יחוו התחדשות כלשהי מלצרוך את התוכן של הפודקאסט?

מה התכלית? האם זרימה או מתוכנן מראש?

נקודת מבט נוספת שכדאי להתבונן בה, היא האם הראיון אמור להיות יותר "זורם" במובן של בלי שום תכנון מראש אלא הכל בצורה אסוציאטיבית ומה שבא ברוך הבא, או שרוצים שכן יהיה מבנה מסוים? שכן תהיה תכלית ומטרה מסוימת? מה בדיוק המטרה של הפודקאסט? האם לשרוף את הזמן מתוך שעמום או אולי גם עוד משהו מעבר?

לסיכום:

יצירת תוכן של פודקאסט, ניתן להתבונן בה מכל מיני נקודות מבט. כדאי להגדיר מה מטרת הפודקאסט. בדרך כלל התשובה תהיה שמנסים לקדם מטרה כלשהי של מישהו. בהתאם לכך כדאי לאפיין את הצרכים ביחס למטרה, קהלי יעד, מסרים ספציפיים, אפשרויות לשאלות ותשובות ספציפיות, מתוך זה שלוקחים בחשבון את כל השיקולים השונים.

התהליך הזה לא חייב להיות ארוך ומסורבל, ובדרך כלל כדאי לעשות אותו, כדי להגדיל את הסיכוי לכך שהראיון יצא טוב מכל הבחינות.

אוסיף, כי כאשר לדוגמה ראש הממשלה מתראיין, במקרים כאלו כמעט שום דבר לא ספונטאני. ועושים חזרות על המילים המדויקות של השאלות ושל התשובות. עושים סימולציות ותרחישי שיחה שונים. הכל נלקח בחשבון, גם קצב הנשימות והקצב של בליעת הרוק של המרואיין. לוקחים בחשבון כמובן את כל עניין התפאורה, תאורה, זוויות צילום, שמע, משב הרוח, קצב הדיבור, הכל נלקח בחשבון.

במילים אחרות, יש עולם שלם מאחורי תכנון של ראיון מוצלח, ואפשרי להשקיע בזה, בדיוק כמו בהשקעה בכל חומר שיווקי / יחסי ציבור אחר.
תהליכים תשובה ניהול מסרים בין מראיין למרואיין שיווק באופן כללי קצב דיבור צורך של לקוח מוצלח התחדשות מסרים לתת המודע איזה חומרי שיווק איך להפוך ראיון למעניין איך להתכונן איך להתכונן לפודקאסט איך להתכונן לראיון איך להתכונן לראיון בפודקאסט איך להתכונן לראיונות איך להתראיין איך ליצור פודקאסט איך לראיין איך לראיין אנשים איך לראיין אנשים לפודקאסט איך לשאול שאלות איך לשכנע אנשים איך לתכנן איך לתכנן פודקאסט מוצלח איך עושים פודקאסט אימון לפוליטיקאים בשביל מה לשאול שאלות הכנה לראיון הכנה לראיון בתקשורת הצלחה חומר חומר שיווקי חומרי שיווק חומרי שיווק מפודקאסט חומרים שיווקיים יועץ יועץ אסטרטגי יועץ אסטרטגי פוליטי יועץ פוליטי יועץ תקשורת יועץ תקשורת פוליטי יחסי ציבור יעוץ יעוץ יחסי ציבור יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי יעוץ תקשורתי פוליטי להתכונן להתכונן לראיון להתכונן לראיונות להתראיין ליצור למה עושים פודקאסט לענות לראיין לראיין אנשים לרצות להתראיין לשאול שאלות לשכנע אנשים לשכנע אנשים לרצות לתכנן מה הופך פודקאסט למוצלח מה לענות בפודקאסט מה לשאול בפודקאסט מוצלח פודקאסט פודקאסט כחומר שיווקי פוליטי פוליטיקה ראיון ראיון בפודקאסט ראיון בתקשורת ראיונות רצון שיווק תכנון תקשורת תקשורתיות
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות איך לתכנן דברים בצורה נכונה מהסוף להתחלה? כאשר אדם רוצה לתכנן דברים, לנהל פרויקטים או לבצע משימות מורכבות בצורה יעילה, עליו להשתמש בשיטה של תכנון מהסוף להתחלה. אליעד מסביר ששיטה זו מאפשרת ליצור סדר וארגון, להקטין את חוסר הוודאות ולהפחית את האפשרויות שצריך לבדוק ... הסופית. העיקרון המרכזי הוא לחשוב על התוצאה הסופית וללכת אחורה בציר הזמן כדי להבין כיצד להשיג אותה. מהי שיטת תכנון מהסוף להתחלה בעזרת דוגמת ארוחת הערב? אליעד נותן דוגמה מפורטת: נניח שאתה רוצה שהילד שלך יאכל איתך ארוחת ערב. ... כעת, לאחר שתכננת מהסוף להתחלה, קל לבצע את השלבים לפי הסדר שהוגדר מראש. כיצד להביא יותר לקוחות לעסק בעזרת תכנון מהסוף להתחלה? אליעד נותן דוגמה נוספת בתחום העסקי. נניח שיש לך חנות ירקות ואתה רוצה למשוך לקוחות. התהליך מתחיל ... חובה להתחיל להכין את הקצפת. בשיטה זו ניתן לתכנן ביעילות משימות מורכבות עם אילוצי זמן רבים. איך לקבל החלטות בתכנון על ידי זיהוי מה בטוח נכון? אליעד מסביר שתכנון הוא בעצם סוג של ספק. בכל מצב של ספק או חוסר ודאות, הדבר הראשון שיש לשאול הוא: מה בטוח ... מצמצם את האפשרויות. למה חשוב לדייק במטרה הסופית? אליעד מדגיש שככל שהמטרה הסופית תהיה מוגדרת יותר ומדויקת יותר, כך התכנון יהיה מוצלח יותר. אם ברור לך בדיוק לאן אתה רוצה להגיע, תוכל לבחור את הדרך היעילה ביותר לשם. לדוגמה, ... יודע שאתה צריך להגיע למקום מסוים בירושלים, תוכל לתכנן מסלול מדויק ולחסוך זמן ופקקים. לסיכום, מה צריך לזכור לגבי תכנון נכון של תהליכים ומשימות מורכבות? לחשוב מהסוף להתחלה. לשאול תמיד: מה בטוח נכון?. לפרק משימות מורכבות לשלבים קטנים וברורים. ... מציע שככל שאדם מפתח את יכולות החשיבה שלו, הוא יוכל לתכנן במהירות וביעילות רבה יותר. איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? איך לתכנן לפי אילוצים? איך למצוא את צוואר הבקבוק? מה זה תכנון מהסוף להתחלה? איך להחליט בקלות? איך לנהל פרויקטים? איך לעשות סדר בבלאגן? איך לתכנן דברים? תכנון מהסוף להתחלה! כאשר בן אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת, השאלה היא איך לתכנן את הדרך להגשמתה. אחת השיטות היעילות ביותר לתכנון היא לחשוב מהסוף להתחלה. כלומר, להתחיל מהתוצאה הסופית הרצויה ולחזור אחורה בשלבים כדי להבין כיצד להגיע לשם. דוגמה לתכנון מהסוף להתחלה - לגרום לילד לאכול ארוחת ערב נניח שהמטרה שלך היא לגרום לילדך לשבת איתכם לארוחת ערב. אם תיגש למשימה ללא תכנון, תנסה לשכנע אותו בדרכים שונות ואולי תיכשל. לעומת זאת, אם תתחיל מהסוף להתחלה, תוכל לבנות תהליך מתודולוגי: בסוף התהליך: ... נאמר לו שאם ישב לשולחן, יקבל את התגמול. כעת, כשהדרך ברורה, אפשר לפעול בהיגיון ולבצע את השלבים מההתחלה לסוף. תכנון עסקי - איך להביא יותר לקוחות אם יש לך חנות ירקות ואתה רוצה למלא אותה בלקוחות, תהליך החשיבה מהסוף ... לפני כן: החנות קיבלה חשיפה, פרסום ושיווק. מכאן המסקנה היא שיש להתמקד בפרסום, ביצירת מודעות, בשיפור חוויית הלקוח וכדומה. תכנון תהליך מורכב - הכנת ארוחה נניח שעליך להכין שלוש מנות בזמן מוגבל - מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. אם תתחיל לבשל ללא תכנון, ייתכן שתיתקל בבעיות זמן. לכן, יש לתכנן כך: בסוף: שלוש המנות מוכנות ומוגשות. לפני כן: הקינוח שהצריך שעה של ... כך ניתן לתכנן בצורה מסודרת ולהימנע מתחושת עומס וחוסר כיוון. מסקנה - לחשוב תמיד מהסוף להתחלה בין אם מדובר בתכנון עסקי, תכנון ארוחה, פתרון בעיות או כל משימה אחרת, הדרך היעילה ביותר היא להתחיל מהתוצאה הרצויה ולבנות את הדרך חזרה. תכנון מהסוף להתחלה מאפשר להימנע מהפתעות, לצמצם אפשרויות לא רלוונטיות, לזהות צווארי בקבוק ולייעל את הביצוע. איך לקבל החלטות תכנון וניהול זמן איך להגדיר מטרות ניהול פרויקטים פתרון בעיות שיפור יכולות חשיבה איך לפתח את השכל איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? צמצום אפשרויות הבחירה בקבלת החלטה, איך להחליט יותר בקלות? איך לתכנן סדר יום? איך מתכננים דברים? מהו תכנון יעיל? איך לתכנן לטווח רחוק? חכם רואה את הנולד, מה מחויב? סוף מעשה במחשבה תחילה, תכנון לטווח קצר, תכנון לטווח רחוק, איך להקים עסק? איך לתכנן תוכנית? הדרכה למנהלים, מנטורינג למנהלים, מנטורינג לעסקים, מנטורינג לחיים, מנטורינג להצלחה, מנטורים ליזמים, מנטורים למכירות, איך לתכנן משהו? איך לתכנן ביצוע משימה? איך לתכנן משימה? תהליך תכנון, לחשוב על הסוף, איך להסיר ספק? איך לקבל החלטות בקלות? איך להחליט בקלות? איך להתלבט פחות? תכנון ושיפור תהליכים, תכנון אסטרטגי, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן ביעילות? מאיפה להתחיל? איך להתחיל? ביצוע משימות, יותר מידי משימות, איך לעשות ... לסדר את הזמן? איך מנהלים זמן נכון? איך לנהל זמן נכון? איך לנהל זמן? איך לתכנן תהליכים? תהליך תכנוני, תכנון תהליכים, איך להתייעל? איך לעשות דברים ביעילות? איך להיות יעיל? איך לנצל את הזמן? איך לארגן את הזמן? ניהול ... הספק? איך למצוא את צוואר הבקבוק? ניהול פרויקטים, הנדסה, הנדסת תעשייה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסה תעשייתית, איך לנהל פרויקטים? תכנון ובקרה של פרויקטים, איך מתכננים פרויקט? שלב התכנון של הפרויקט, הגדרת המטרה, איתור אילוץ המערכת, תהליכי חשיבה, סדר וארגון בעבודה, סדר וארגון בעסק, ארגון סדר יום, לחשוב ... להגדיר את המטרה, התנהגות ארגונית, אסטרטגיה עסקית, מערכות מידע, יזמות, לוגיסטיקה, איך לתכנן תוכנית עסקית? איך למצוא אילוצים בתהליך תכנון? מהם אילוצים בתכנון תהליך? איך לתכנן לפי אילוצים? איך לדעת מהם האילוצים שלי? איך לבנות תוכנית עסקית? איך להתחיל מהסוף? איך להתחיל לתכנן מהסוף? תכנון וארגון, אומנות התכנון, מיומנויות תכנון, מהו תכנון מהסוף להתחלה? מה זה לחשוב מהסוף להתחלה? מהי חשיבה תוצאתית? יכולות חשיבה, חשיבה תהליכית, חשיבה תכליתית, ניתוח תהליכי חשיבה, ...
ניהול זמן ומשימות, האם לתכנן או לזרום? הצבת מטרות, תכנון לוח זמנים יומי, תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, הכנת לוחות זמנים, תכנון משימות, האם לתכנן משימות? מטרות תוכנית עסקית, איך לנהל את הזמן? האם להיצמד לתוכנית העסקית?
ניהול זמן ומשימות, האם לתכנן או לזרום? הצבת מטרות, תכנון לוח זמנים יומי, תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, הכנת לוחות זמנים, תכנון משימות, האם לתכנן משימות? מטרות תוכנית עסקית, איך לנהל את הזמן? האם להיצמד לתוכנית העסקית?
ניהול זמן ומשימות, האם לתכנן או לזרום? הצבת מטרות, תכנון לוח זמנים יומי, תוכנית עבודה, תוכנית עסקית, הכנת לוחות זמנים, תכנון משימות, האם לתכנן משימות? מטרות תוכנית עסקית, איך לנהל את הזמן? האם להיצמד לתוכנית העסקית? האם כדאי להציב מטרות ולתכנן לוח זמנים מפורט? אנשים רבים שואלים את עצמם האם כדאי לתכנן את היום שלהם, את השבוע שלהם, את החודש שלהם ואפילו את החיים שלהם בצורה מסודרת. השאלה שעולה שוב ושוב ... רוצה להשיג, מתי בדיוק הוא הולך לבצע אותן ואיך הוא הולך לעשות את זה. אליעד מסביר שהרעיון הבסיסי של תכנון נראה הגיוני וטוב, מכיוון שאם אדם רוצה להגיע למקום מסוים, הוא חייב שתהיה לו תוכנית מוגדרת מראש, בדיוק כמו ... את עצמך מתנהל כמו זומבי חסר כיוון. מדוע חשוב להכין תוכנית עסקית ולוחות זמנים? אליעד נותן דוגמה ברורה לכך שתכנון הוא קריטי. הוא משווה את זה לנסיעה מתוכננת עם וייז. כשאתה נוסע לחיפה או לירושלים, הווייז יוצר עבורך תוכנית ... להגיע לשם. כך התוכנית שומרת עליך שלא תלך לאיבוד, שלא תתפזר, ושתתקדם תמיד לכיוון היעדים שלך. מה הבעיה הגדולה בתכנון לוח זמנים מפורט מדי? למרות שתכנון חשוב, אליעד מזהיר מפני הסכנה של להיצמד לתוכנית בצורה נוקשה מדי. הוא מביא דוגמה על אדם שיצא מחיפה לכיוון ... תיצמד בעיוורון למה שהחלטת מראש, אתה עלול למצוא את עצמך נוסע בכוח לתוך קיר. מה הפתרון הנכון לאיזון בין תכנון מפורט לזרימה טבעית? אליעד מדגיש שתוכנית צריכה להיות הצעת הגשה בלבד. המשמעות היא שתוכנית ומטרות הן חיוניות, אך חייבים ... מלכתחילה. אתה חייב להיות גמיש, ערני, ומוכן לשנות את התוכנית בכל רגע נתון בהתאם לנסיבות. כמה משאבים כדאי להשקיע בתכנון תוכנית עסקית או יומית? שאלה נוספת שאליעד מתייחס אליה היא כמה זמן ומשאבים להשקיע ביצירת תוכנית עסקית או בתכנון סדר יום. הוא מסביר שלתכנון יש עלות: זמן, אנרגיה, מאמץ, עצבים. אם תבזבז יותר מדי זמן בתכנון, אתה עלול למצוא את עצמך במצב שבו ההשקעה בתכנון לא מצדיקה את עצמה. לפעמים עדיף פשוט להתחיל לפעול, אפילו במחיר של טעויות קטנות בדרך, במקום להקדיש שעות רבות לתכנון מדוקדק. לדוגמה, כשאתה יוצא לסופר, בהחלט כדאי להכין רשימה מראש כדי שלא תתבלבל בחנות. אבל אם אתה משקיע שעות ... היה פשוט ללכת ולסיים את הקניות באופן זורם. אליעד מסביר שצריך תמיד למצוא את האיזון הנכון בין להשקיע זמן בתכנון לבין פשוט להתחיל לפעול, בהתאם לסיטואציה. מה הדרך הנכונה לנהל את הזמן והמשימות שלך? אליעד מסכם ומדגיש שהמפתח לניהול זמן ומשימות בצורה נכונה ואפקטיבית הוא תמיד לאזן בין תכנון וזרימה. חשוב מאוד לתכנן ולדעת מראש את המטרות והדרך, אבל חשוב אפילו יותר לשמור על גמישות, להיות קשוב לשינויים ולהיות מוכן לשנות את ... להיות אך ורק מפני שאתה עדיין מאמין שזו הדרך הטובה ביותר נכון לרגע זה, ולא כי ככה החלטתי. האם לתכנן תוכנית עסקית? תוכנית עבודה שבועית האם לזרום או לתכנן מראש? טיפים לניהול זמן מהו ניהול זמן נכון? ניהול זמן למנהלים ניהול זמן בצורה נכונה האם כדאי להציב משימות ... נשיב לשאלה הבאה: האם כדאי וטוב להציב משימות ולוח זמנים? האם עדיף שיהיה לאדם לוח זמנים מסודר, שבו הוא מתכנן מראש מה הוא רוצה לעשות, איך הוא רוצה לעשות, מתי הוא רוצה לעשות, ומה המשימות שלו להיום, לשבוע, לחודש, לשנה ולחיים? האם נכון להגדיר מראש מטרות ולעבוד לפיהן? האם כדאי לבנות תוכנית עסקית מסודרת ולפעול על פיה? היתרונות שבתכנון התשובה היא שעל פניו, זה בהחלט כדאי. עדיף שתהיה לך תוכנית מסודרת. אם אתה נוסע לירושלים, אתה עושה זאת ... כיצד להגיע אליהן. ללא תוכנית, אתה מתנהל בלי כיוון, כמו זומבי, ולכן אינך מתקדם לשום מקום. הבעיה בהיצמדות נוקשה לתכנון עם זאת, יש כאן בעיה: תכנון יתר והיצמדות נוקשה למשימות. דמיין אדם שיוצא מחיפה בדרכו לאילת ומפעיל וייז. הוא קובע את היעד ונוסע בדיוק לפי ... אמת? הוא ימשיך לנסוע במסלול המקורי, גם אם בינתיים הכביש נחסם או הופיעו פקקים. התוצאה? הוא תקוע. כך גם בתכנון משימות - אדם שקובע מטרות, אך אינו בודק האם הן עדיין רלוונטיות, עלול למצוא את עצמו נתקע בפקק. הנסיבות ... להיות גמישים. אם אתה נצמד בצורה עיוורת לתוכנית שלך, אתה עלול למצוא את עצמך משקיע מאמצים במקום הלא נכון. תכנון הוא הכרחי - אבל עם גמישות לכן, צריך להבין: תכנון הוא חשוב, אבל אסור להיצמד אליו בעיוורון. המטרות והתוכנית הן בגדר הצעת הגשה, ולא משהו שיש לדבוק בו בכל ... צריך לבדוק מחדש - האם הדרך שבחרתי היא עדיין הדרך הנכונה? האם היעדים שקבעתי עדיין רלוונטיים? כמה כדאי להשקיע בתכנון? השאלה הנוספת היא כמה זמן ומשאבים להשקיע בתכנון. תכנון לוקח זמן ומצריך משאבים - בין אם זה זמן חשיבה, זמן ארגון או משאבי אנרגיה. מצד אחד, תכנון עוזר לנו לעבוד בצורה מסודרת ויעילה. מצד שני, תכנון יתר גוזל זמן ועשוי להביא למצב שבו משקיעים יותר מדי בתכנון ופחות מדי בביצוע. לדוגמה, אם אתה יוצא לסופר, עדיף לתכנן מראש מה לקנות כדי שלא תבזבז זמן בחנות. אבל אם תבזבז שעה שלמה על תכנון הרשימה, אולי עדיף פשוט לצאת לדרך ולסיים עם זה. לכן, צריך למצוא איזון - לדעת מתי עדיף לתכנן בקפידה ומתי עדיף פשוט להתחיל לפעול. לסיכום תכנון הוא חיוני, אבל הוא לא מטרה בפני עצמה. יש לתכנן בצורה חכמה, תוך שמירה על גמישות ויכולת התאמה לשינויים. ... לתוכנית רק כי כך החלטתי מראש, אלא תמיד לבדוק האם היא עדיין נכונה עבורי. כך ניתן להפיק את המיטב מהתכנון, מבלי ליפול למלכודת של נוקשות יתר. למידע נוסף על הצבת מטרות, ניהול משימות, ניהול לוח זמנים והצבת יעדים, ניתן ... סדר יום? ארגון סדר יום, מהו ניהול זמן נכון? ניהול זמן אפקטיבי, ניהול זמן בעבודה, ניהול זמן יעיל, תהליכי תכנון, תיאוריות ניהול זמן, ניהול זמן למנהלים, ניהול זמן בצורה נכונה
שיווק, ניתוח השיווק, פרארי או סובארו, מי עושה שיווק יותר טוב? האם השיווק טוב, מדידת ביצועי השיווק, בניית מותג יוקרה, תכנון מיתוג שיווקי, תכנון תהליכי שיווק, לבנות מותג יוקרה, למדוד את השיווק, איך לבדוק את איכות השיווק? ROI שיווקי, Return Of Investment,פוטנציאל שיווקי, בניית אסטרטגיה שיווקית, מטרת השיווק, האם אני עושה שיווק טוב? האם השיווק עובד? האם אסטרטגיית השיווק טובה? החזר השקעה שיווקית, החזר השקעה בשיווק, יעוץ שיווקי, תכנון אסטרטגיית שיווק
... ניתוח השיווק, פרארי או סובארו, מי עושה שיווק יותר טוב? האם השיווק טוב, מדידת ביצועי השיווק, בניית מותג יוקרה, תכנון מיתוג שיווקי, תכנון תהליכי שיווק, לבנות מותג יוקרה, למדוד את השיווק, איך לבדוק את איכות השיווק? ROI שיווקי, Return Of Investment,פוטנציאל שיווקי, ... אני עושה שיווק טוב? האם השיווק עובד? האם אסטרטגיית השיווק טובה? החזר השקעה שיווקית, החזר השקעה בשיווק, יעוץ שיווקי, תכנון אסטרטגיית שיווק אז כאן נשיב לשאלה, איזו חברה עושה שיווק יותר טוב, האם חברת סובארו או חברת פרארי? איך ...
משימות לעובדים, תעדוף משימות, דד ליין למשימות, איך לתת משימה לעובד? כמה זמן יקח לבצע את המשימה? תכנון לוחות זמנים, תכנון משימות, ניהול פרויקטים, ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך לנהל משימות? איך לתעדף משימות?
משימות לעובדים, תעדוף משימות, דד ליין למשימות, איך לתת משימה לעובד? כמה זמן יקח לבצע את המשימה? תכנון לוחות זמנים, תכנון משימות, ניהול פרויקטים, ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך לנהל משימות? איך לתעדף משימות?
משימות לעובדים, תעדוף משימות, דד ליין למשימות, איך לתת משימה לעובד? כמה זמן יקח לבצע את המשימה? תכנון לוחות זמנים, תכנון משימות, ניהול פרויקטים, ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך לנהל משימות? איך לתעדף משימות? איך לתת משימה לעובד בצורה אפקטיבית? השלב הראשון במתן משימה לעובד הוא תכנון מדויק של זמן ההשלמה שלה ושל משך זמן הביצוע. הרבה פעמים מנהלים לא שואלים מספיק שאלות ונותנים את המשימה, ... למנהל להבין את הקשיים הצפויים, כמו עבודה נוספת שממתינה לעובד או בעיות טכנולוגיות שיכולות להפריע. בנוסף, התשובה עוזרת למנהל לתכנן את הזמן בצורה יעילה יותר, לבצע תעדוף משימות, ואם יש צורך, לשנות את סדר העדיפויות או לדחות משימות אחרות. ... במידה ויש תשובות ברורות לשאלות כמה זמן ייקח לעשות את זה? ו - מתי זה יהיה מוכן?, המנהל יכול לתכנן את סדר העבודה בצורה אופטימלית ולבצע תעדוף נכון יותר של המשימות. לדוגמה, אם משימה מסוימת אמורה לקחת יותר זמן ... וגם לחלק את המשימה לחלקים קטנים יותר אם זה יסייע לייעול. הקציית משימות ניהול משימות ניהול פרויקטים ניהול עובדים תכנון לוחות זמנים איך נותנים משימה לעובד בצורה אפקטיבית? כאשר נותנים לעובד משימה, חשוב להבדיל בין שני שלבים עיקריים: מתי ... אם דחיפות המשימה מצריכה לשנות סדרי עדיפויות או לעכב משימות אחרות. כשיש למנהל תשובה לגבי הזמן הנדרש, הוא יכול לתכנן בצורה יעילה יותר את סדר העבודה ולתעדף משימות. מה משפיע על זמן ביצוע המשימה? כאשר המנהל שואל על הזמן ... לחלק את המשימה לקטעים קטנים יותר על מנת לייעל את הביצוע. הקציית משימות ניהול משימות ניהול פרויקטים ניהול עובדים תכנון לוחות זמנים
חוויית הלקוח, מסע לקוח, 3 מחשבות לשתול במוח של הלקוח, 3 מטרות למסע הלקוח, 3 רצונות לשתול בתת המודע של הלקוח, בניית מסע לקוח, תכנון מסע לקוח, יצירת חומרי שיווק, תכנון תסריט שיחה, בניית תסריט שיחה, הצגת מידע ללקוח, הצגת פרזנטציה ללקוח, איך להציג ללקוח מוצר לדוגמה? איך להציג ללקוח דירה לדוגמה? איך להציג ללקוח שירות לדוגמה? איך ליצור ללקוח חוויית רכישה? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש ממך? איך לתכנן את מסע הלקוח? איך לבנות משפך שיווקי?
... מחשבות לשתול במוח של הלקוח, 3 מטרות למסע הלקוח, 3 רצונות לשתול בתת המודע של הלקוח, בניית מסע לקוח, תכנון מסע לקוח, יצירת חומרי שיווק, תכנון תסריט שיחה, בניית תסריט שיחה, הצגת מידע ללקוח, הצגת פרזנטציה ללקוח, איך להציג ללקוח מוצר לדוגמה? איך להציג ללקוח דירה לדוגמה? איך להציג ללקוח שירות לדוגמה? איך ליצור ללקוח חוויית רכישה? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש ממך? איך לתכנן את מסע הלקוח? איך לבנות משפך שיווקי? וכאן נדבר על 3 נקודות מבט, של המשמעות שאיש המכירות יכול ליצור ...
שיווק ללקוחות, איזה חומרי שיווק להכין? 2 סוגים של חומרי שיווק, הכנת חומרי שיווק, תיעדוף הכנת חומרי שיווק, תכנון הכנת חומר שיווק, ניתוח משפך שיווקי, בניית משפך שיווקי, תכנון קמפיין שיווקי, מה לפרסם בקמפיין? איך להגדיל מכירות באמצעות שיווק נכון? איזה שיווק יביא הכי הרבה מכירות? איזה חומר שיווקי ליצור? מה לכתוב בפרסומת? איך לתכנן פרסומת? מה לומר בפרסומת? למה אני לא מצליח למכור? מה המטרה של השיווק? יעוץ שיווקי, מנהל שיווק
שיווק ללקוחות, איזה חומרי שיווק להכין? 2 סוגים של חומרי שיווק, הכנת חומרי שיווק, תיעדוף הכנת חומרי שיווק, תכנון הכנת חומר שיווק, ניתוח משפך שיווקי, בניית משפך שיווקי, תכנון קמפיין שיווקי, מה לפרסם בקמפיין? איך להגדיל מכירות באמצעות שיווק נכון? איזה שיווק יביא הכי הרבה מכירות? איזה חומר שיווקי ליצור? מה לכתוב בפרסומת? איך לתכנן פרסומת? מה לומר בפרסומת? למה אני לא מצליח למכור? מה המטרה של השיווק? יעוץ שיווקי, מנהל שיווק וכאן ניתן ... לגבי התהליך של הכנת חומרי שיווק. כדי לדעת איזה חומרי שיווק להכין? איך לתעדף את הכנת חומרי השיווק? איך לתכנן את הכנת חומרי השיווק? ועוד. אז ברמת העיקרון, את כל חומרי השיווק, ניתן לחלק ל 2 קטגוריות. 1 - ...
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו?
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו?
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? ... פי הטיעון, אם אין אפשרות לשעון להיווצר מעצמו, כך גם העולם לא יכול להיווצר במקרה, אלא יש צורך בבורא שתכנן ויצר אותו. האם העולם יכול היה להיווצר מעצמו? הטיעון גורס כי עולם מורכב לא יכול להיווצר מעצמו. אם לא ... היווצרות תצורות טבעיות, תהליכים שנראים כמתפתחים ללא התערבות חיצונית ישירה. תהליכים טבעיים המוכיחים שהדברים אינם נוצרים רק על ידי מתכנן בעולם קיימים תהליכים טבעיים שנראים כשוללים את רעיון יצירה על ידי תכנון מודע. דוגמאות לכך כוללות היווצרות סלעים, הרים, איים ואבק: - היווצרות סלעים: מים שוחקים סלעים במשך אלפי שנים, מה ... בהכרח תוצאה של בריאה מודעת. האם יש אלוהים? מהו הטיעון הטלאולוגי? האם העולם נברא או שהוא תמיד היה קיים? תכנון תבוני מול אבולוציה יש מאין - האם זה אפשרי? מהו טיעון השען וכיצד הוא משמש כהוכחה לקיום בורא לעולם? ... להיווצר מעצמו אלא מחייב שען שייצר אותו, כך גם העולם המורכב לא יכול היה להיווצר במקרה, אלא מחייב בורא שתכנן ויצר אותו. האם העולם יכול היה להיווצר מעצמו? הטיעון גורס כי אם מעולם לא ראינו שעון שנוצר ללא יוצר, ... תהליכים רבים שמתפתחים באופן הדרגתי, ללא התערבות חיצונית ישירה. מהם תהליכים טבעיים המוכיחים שהדברים אינם נוצרים רק על ידי מתכנן? בעולם קיימים תהליכים רבים שלא נוצרו על ידי אדם, אך עדיין יש להם הסבר טבעי: היווצרות סלעים - מים ... עיקרון חל על שניהם. בנוסף, הטיעון מתעלם מהאפשרות של התפתחות הדרגתית - שהיקום והתהליכים בו נוצרו לא על ידי מתכנן מודע, אלא מתוך חוקים טבעיים שפועלים לאורך זמן. האם ההיגיון מחייב שהעולם נברא? למרות שהטיעון מבוסס על היגיון פשוט ... היקום, אך יש בו בעיות לוגיות רבות. הטענה שכל דבר מחייב יוצר מתעלמת מקיומם של תהליכים טבעיים שמתפתחים ללא תכנון מודע, וכן מהאפשרות שהיקום עצמו הוא יש נצחי שלא נוצר יש מאין. שאלת הבריאה והאם יש בורא היא שאלה ... אינה בהכרח נכונה או מוכחת. האם יש אלוהים? מהו הטיעון הטלאולוגי? האם העולם נברא או שהוא תמיד היה קיים? תכנון תבוני מול אבולוציה יש מאין - האם זה אפשרי?
מוטיבציה לאנשי מכירות, איך לגרום לאנשי המכירות שלך למכור כמה שיותר? איך לגרום לאיש המכירות שלך למכור כמה שיותר? טבלת יעדי מכירה, תכנון יעדי מכירות, איך לתמרץ את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל מנהלים?
מוטיבציה לאנשי מכירות, איך לגרום לאנשי המכירות שלך למכור כמה שיותר? איך לגרום לאיש המכירות שלך למכור כמה שיותר? טבלת יעדי מכירה, תכנון יעדי מכירות, איך לתמרץ את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל מנהלים?
... איך לגרום לאנשי המכירות שלך למכור כמה שיותר? איך לגרום לאיש המכירות שלך למכור כמה שיותר? טבלת יעדי מכירה, תכנון יעדי מכירות, איך לתמרץ את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל מנהלים? מהי הטעות ... בהצבת יעדי מכירות, עמידה ביעדי מכירות, ניהול מכירות, איך לקבוע יעדים? איך להציב יעדים? איך לבחור יעדים נכונים? טעויות בתכנון יעדי מכירות, איך לבנות טבלת יעדי מכירות? איך לתכנן טבלת יעדי הכנסות? איך לבנות יעדי מכירות? איזה יעדי מכירות להציב? איך להציב יעדי מכירות? איך לגרום לאנשי המכירות למכור? איך לגרום לאנשי המכירות לרצות למכור? איך למכור לאנשי מכירות? תכנון יעדי מכירות, תכנון יעדים לאנשים מכירות, העובד שלך מרוויח יותר ממך, למה טוב שהעובד שלך ירוויח יותר ממך? מתי איש המכירות שלך ...
תשובות לשאלות - מהי מהות התשובה לכל השאלות
תשובות לשאלות - מהי מהות התשובה לכל השאלות
... זה למעשה אותו הדבר. כאשר אדם יבין שהאפשרויות האלו זהות, הוא לא יוכל להמשיך להחזיק בשאלה. מה המשמעות של תכנון מול אקראיות? כשאדם שואל אם העולם מתוכנן או לא מתוכנן, אליעד מסביר לו לחקור את המשמעות של המושגים עצמם. ברגע שאדם מעמיק בהבנת מה זה תכנון ומה זה אקראי, הוא יגיע להבנה שאין הבדל אמיתי ביניהם. עצם ההפרדה בין תכנון לאקראיות יוצרת את השאלה, אך אם יגיע לתובנה העמוקה שבה תכנון ואקראיות זהים, אז הוא לא יוכל יותר לראות את השאלה כשאלה אמיתית. ממה באמת נובע הסבל? הסבל של האדם ... הוא מסוגל לחיות בשלווה ובאושר אמיתי, בלי שהסבל ישלוט בו. הבדל בין טוב לרע מהי האמת שמאחורי הסבל? הבנת תכנון ואקראיות כיצד להתמודד עם חוסר ידיעה? איך להפסיק לסבול? מה המשמעות של אושר אמיתי? מהם שורשי השאלות ומהי הדרך ... מהות השאלה, תבין שאין כל הבדל בין יש סיבה ואי סיבה, וזו התשובה לכל השאלות בנוגע לסיבה. מה זה תכנון ומה זה אקראי? בדיוק כמו בשאלה על הסיבה, גם בשאלת התכנון והאקראיות צריך לחקור את המשמעות של כל מונח. יש המון שאלות לגבי האם העולם מתוכנן או לא, ואם כן - כיצד הוא מתוכנן. כשאדם מבין את המהות של המושגים הללו, הוא מבין שיש תכנון ואקראיות הם בעצם אותו דבר. תכנון ואקראיות, אם תבין את השורש של השאלה, הם אחד - ואין באמת הבחנה בין השניים. השאלה היא חלק מהנפרדות ... של למידה, והתשובות שהחיים מציעים לך הם חלק מהתהליך הזה. הבדל בין טוב ורע מהי האמת שמאחורי הסבל? הבנת תכנון ואקראיות כיצד להתמודד עם חוסר ידיעה מה הסיבה שאני לא נותן תשובות? זה לא סתם. אתה רוצה תשובה שב ... את השורש של השאלה. ואז אתה מגיע לפרדוקס שאתה יכול להוכיח את כל הצדדים, כאשר אני יכול לחשוב על תכנון וחוסר תכנון ואז הוא שואל כי הוא חושב שיש שתי אפשרויות ואדם חווה שיש הבדל בין לפני לאחרי, האם העולם מתוכנן? תנסה להבין מה זה תכנון, מה זה אקראי. כשתבין ששניהם אחד, תבין שאין שאלה. המהות של השאלה זוהי מהותה של הנפרדות. התשובה לכל השאלות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פודקאסטים, מה הופך פודקאסט למוצלח? איך לתכנן פודקאסט מוצלח? איך להתכונן לראיון בפודקאסט? איך לראיין אנשים לפודקאסט? מה לשאול בפודקאסט? מה לעשות בראיון בפודקאסט? איך להתכונן לפודקאסט? למה עושים פודקאסט? איך להפוך ראיון למעניין? מה לענות בפודקאסט? יעוץ יחסי ציבור, יעוץ פוליטי, יעוץ תקשורתי, פודקאסט כחומר שיווקי, חומרי שיווק מפודקאסט, הכנה לראיון בתקשורת, איך עושים פודקאסט? איך ליצור פודקאסט? איך לגרום לאנשים לרצות להתראיין אצלך לפודקאסט?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תכנון, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכנון, איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להגדיל את כמות הלקוחות? אמונות וחרדות חיקוי או אותנטי סליחה אחרי בגידה חסר אונים לחוד או ביחד הפרעות חרדה תסמינים להתקפי חרדה לטפל בביטחון עצמי נמוך לדעת אם למישהו יש ביטחון עצמי אהבה בלי תנאים כלפי המציאות להתאהב אחרי פרידה האם נתינה תעשה אותך מאושר? תחושה של חסר אושר מה זה טיפול זוגי? איך לעשות טיפול זוגי? איך להיצמד להחלטה? להחליט לעשות שינוי בחיים התמודדות עם נטישה להתמודד עם הפרעה טורדנית לא מצליח להאמין בעצמי מוטיבציה לרוץ איך לשכנע את האקסית לחזור אליך? להביא ערך ללקוח איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לגדל ילדים עצמאיים? התוכנה הרוחנית לימוד מודעות עצמית טיפול לפסיכיאטרים איך למנוע הפרעת אישיות גבולית? להוציא את האקס מהראש להוציא אקס מהראש כמה זמן להתאמן ביום? שרירי הקיבורת להרגיש שאני אלוהים הנאה של אלוהים איך מגיעים להארה רוחנית? לשמור על הארה שנעלמת קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? למה אני רוצה כמה שיותר כסף? איך לעשות כסף בלי להשתפר בשום דבר? שלמות ומטרת החיים מטרת החיים של אדם מאושר פרסום חיובי איך ליהנות למכור? בחירה ללא רצון להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית תכלית בריאת העולם האם יש רע בעולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי לפרישה, טיפול הוליסטי בתחום תכנון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6089 שניות - עכשיו 14_09_2025 השעה 00:53:52 - wesi1