אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוסר בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, דטרמיניזם, יש בחירה חופשית, רצון חופשי, למה דברים קורים? סיבתיות, אקראיות, שרשרת סיבתית, האם לכל דבר יש סיבה? חופש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חוסר בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, דטרמיניזם, יש בחירה חופשית, רצון חופשי, למה דברים קורים? סיבתיות, אקראיות, שרשרת סיבתית, האם לכל דבר יש סיבה? חופש הבחירה, לבחור להיות מאושר
האם יש לנו בחירה חופשית?

ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשאלה האם יש לנו בחירה חופשית, ובחינה של נושא הדטרמיניזם לעומת חופש הרצון. בשיח עם המשתתף, הוא מבצע ניתוח מעמיק של סוגיות אלה דרך שאלות מורכבות ותיאורים פילוסופיים שמאתגרים את ההבנה הרגילה שלנו של המציאות.

מה המשמעות של בחירה חופשית?

אליעד מתחיל את ההרצאה בכך שהוא מציין כי כל דבר שאנחנו עושים או חווים, כל מחשבה או פעולה, תלוי בסיבות ובנסיבות שמוליכות אותנו לפעולה מסוימת. הוא שואל, האם כל פעולה שאנחנו עושים היא בהכרח תוצאה של משהו שקרה קודם? האם אנחנו יכולים לבחור בכל רגע ורגע את מה שנעשה, או שיש גורמים שמכתיבים לנו את ההתנהגות שלנו?

המרצה מציין גם את העניין של "חוקי פיזיקה" שמכתיבים את התנהגותן של תופעות מסוימות, תוך כדי שהוא מציין את הבחירה האנושית בתוך מערכות של חוקים טבעיים. הוא מציין שבעצם, גם אם נדמה לנו שיש לנו רצון חופשי, כל מה שאנחנו עושים עשוי להיות תוצאה של אוסף של חוקים ונסיבות חיצוניות.

האם לכל דבר יש סיבה?

אליעד מציין את השאלה המרכזית של פילוסופיה של הסיבתיות: האם לכל דבר יש סיבה? הוא מציין כי התשובה לשאלה זו יכולה להוביל אותנו לתחום של "הסיבתיות שרשרת" שבה כל תופעה היא תוצאה של תופעה קודמת. כל פעולה או אירוע תלויים בסיבה שמובילה אליהם. דוגמה שמובאת בהרצאה היא שאלת הסיבה לכעס של אדם - מדוע אדם מסוים כועס במצב נתון, ואם יש סיבה מסוימת שגורמת לו לכך.

האם אנחנו יכולים לבחור לפעול אחרת?

ההרצאה עוסקת גם בשאלה האם אנחנו יכולים לבחור לפעול בצורה שונה ממה שמכתיבים לנו החוקים והנסיבות. השיחה נוגעת למקרים כמו חוויות יומיומיות שבהן האדם מרגיש שהוא בוחר בדרך מסוימת, אבל בפועל, בחירתו עשויה להיות תוצאה של המערכת הכוללת שבה הוא חי. אליעד שואל אם יש הבדל בין פעולה שאנחנו מבצעים מתוך תחושת בחירה חופשית, לבין פעולה שהיא למעשה תוצאה של הכוחות החיצוניים המניעים אותנו.

מהו תפקיד הסיבות והאקראיות בחיינו?

הנושא של האקראיות נוגע לשאלה, האם כל מה שקורה בעולם הוא תוצאה של סיבות, או שהדברים קורים באופן אקראי לחלוטין? אליעד שואל האם יש לנו שליטה אמיתית על כל פעולה או אם כל פעולה היא תוצאה של גורמים חיצוניים שאין לנו שליטה עליהם. הוא מציין כי כל תוצאה, גם אם היא אקראית, היא חלק משרשרת ארוכה של סיבות ואירועים. המסקנה היא כי כל מה שקורה בעולם - כולל פעולות אנושיות - עשוי להיות תוצאה של שרשרת סיבתית, אך השאלה אם אנחנו יכולים...
להיות מאושרים תשובה אקראי חיצוני הרצון חיובי או שלילי מורכבות התנהגות כעס מציאות אובייקטיבית שרשרת סיבתיות אולי אין בחירה חופשית אושר איך יש בחירה חופשית איך להיות מאושר אין בחירה חופשית אקראי אקראיות בחירה בחירה חופשית דברים קורים דטרמיניזם האם אין בחירה חופשית האם יש בחירה חופשית האם לכל דבר יש סיבה הרצון החופשי חוסר בחירה חוסר בחירה חופשית חופש חופש בחירה חופש הבחירה חופש הרצון חופש רצון חופשית לבחור לבחור להיות מאושר להיות מאושר להיות מאושרים לכל דבר יש סיבה למה אין בחירה חופשית למה דברים קורים למה יש בחירה חופשית סיבה סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות רצון רצון חופשי שרשרת סיבתיות שרשרת סיבתית
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם? האם סיבה ותוצאה הן מציאות או רק תחושה? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט את מושג הסיבתיות, ואת התפיסה האנושית של קשר בין סיבה לתוצאה. האדם רגיל לחשוב שכל אירוע הוא תוצאה של אירוע שקדם לו. למשל, אם מדליקים אש ושורפים נייר, האדם מניח שהאש היא הסיבה לכך שהנייר נשרף. אך אליעד מסביר כי תפיסת סיבה ותוצאה היא למעשה תחושה סובייקטיבית בלבד ולא עובדה מוחלטת. האם אפשר להוכיח שהאש שרפה את הנייר? אליעד נותן דוגמה מפורטת ... שהאש היא זו ששרפה את הנייר, אך לפי אליעד, אין באמת הוכחה חד - משמעית לכך. ייתכן שהנייר נשרף מסיבה אחרת, והאש היא רק דבר שהתרחש במקביל ולא בהכרח סיבת הבעירה. אליעד מדגיש כי למרות שנראה בבירור שיש קשר בין אירועים, הקשר הזה אינו בהכרח מחייב או מוכרח. האם סיבתיות הייתה קיימת אם כל המציאות הייתה רגע אחד בלבד? כדי להבהיר את הנקודה, אליעד משתמש בדוגמה תאורטית שבה המציאות כולה קיימת רק ברגע אחד בודד, ללא עבר וללא עתיד. הוא מבהיר שבמציאות כזו, אי אפשר לדבר כלל על סיבה ותוצאה, כי אם יש רק רגע אחד, כל דבר יהיה גם הסיבה וגם התוצאה של עצמו. אין אפשרות לומר שאירוע מסוים גרם לאירוע אחר, כי אין אירוע קודם ואירוע הבא. כל דבר הוא סיבה לעצמו ותוצאה של עצמו בו זמנית, ולכן הקשר הלוגי של סיבה ותוצאה הופך להיות חסר משמעות. האם האירוע הראשון בזמן חייב סיבה? אליעד מסביר שגם אם מנסים לדמיין את האירוע הראשון בציר הזמן, כמו למשל רגע בריאת הזמן עצמו, מגיעים למסקנה שלא יכול להיות לאירוע הראשון סיבה קודמת, כי לפניו לא היה שום דבר. הוא מסביר שכיוון שאין סיבה ראשונה, עצם התפיסה של סיבתיות כבר מתערערת, ומדגיש בכך שהתחושה שלנו שיש קשר של סיבתיות בין אירועים, היא תחושה בלבד ולא עובדה הכרחית. האם אי - הבנת הסיבה הופכת אירוע לאקראי? אליעד מדגיש שאם האדם לא מבין את הסיבה לאירוע מסוים, הוא נוטה לחשוב שהאירוע הוא אקראי. אך הוא מסביר שזו טעות, כי העובדה שהאדם אינו מבין למה אירוע מסוים התרחש, אינה אומרת שלאירוע אין סיבה כלל. בנוסף, אם האדם חושב שהוא מבין את הסיבה, זה עדיין לא בהכרח אומר שהוא באמת זיהה את הסיבה האמיתית, שכן תמיד קיימת האפשרות שהאירוע התרחש מסיבה אחרת שהאדם לא מודע לה. האם המציאות חייבת להמשיך להיות כפי שהייתה עד כה? אליעד נותן דוגמה נוספת שבה ... אפשרויות המציאות קיימות כפוטנציאל אינסופי, הרי שאין באמת הכרח שאירוע אחד יחייב את האירוע הבא אחריו, ולכן כל תחושת הסיבתיות היא לא יותר מאשליה. מה המשמעות האמיתית של סיבה ותוצאה? אליעד מסכם ואומר שהתחושה של האדם שקיים קשר של סיבתיות בעולם, אינה יותר מאשר תחושה סובייקטיבית. גם אם קיימת סיבה, התוצאה תמיד יכולה להיות שונה, כיוון שהמציאות היא אפשרות אינסופית שאינה מחויבת להמשיך באותה הדרך. הוא קורא לצופים להתבונן ... להבין זאת באופן ברור יותר, ובכך להגיע להבנה אינסופית יותר על מהות הקיום והמציאות. האם יש קשר הכרחי בין סיבה לתוצאה? האם המציאות חייבת להיות המשכית? סיבתיות - מציאות או אשליה? מהי אקראיות ומהי דטרמיניזם? האם יש משהו שמבטיח את קיום המציאות? הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, ... אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו סהכ תחושה, אני לא אומר שאין את התחושה הזו שזה קרה אבל זה שזו תחושה, זה לא אומר שבגלל שנעשה משהו. אז אחריו בהכרח יש תוצאה לנעשה, תוצאה של הסיבה. ומי שיתבונן, ויחשוב שאילו היה רק רגע אחד, לא היה שייך שיהיה סיבה ותוצאה, אם המציאות כולה היתה רק רגע אחד לא היה שייך סיבה ותוצאה, כל המציאות כולה רק רגע אחד, כל דבר הוא הסיבה בעצמו הכל הוא רק התוצאה, הכל הסיבה והתוצאה בו זמנית. ואם ניקח את ציר הזמן, למרות שאי אפשר לדמיין את הרגע הראשון, לצורך העניין ניקח את האירוע הראשון לכל האירועים, הסיבה הראשונה שבו נוצרה הסיבה הראשונה, ולפני הסיבה הראשונה אין שום דבר, והאירוע הראשון הוא היווצרות הזמן, האפשרות של היווצרות ... משתנה אף פעם, ומאחר שהאדם מבין שמצד האמת התוצאה תמיד יכולה להיות פוטנציאל אינסופי, הוא יכול להבין שהתחושה של הסיבתיות, היא לא יותר מאשר תחושה ושיהיה לכולם המשך יום של הבנה אינסופית.
בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?
בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית - מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית = רצון יוצר פעולה. לאדם יש בחירה חופשית לעשות כרצונו. אין שום פעולה שאותה עושה האדם בלי שקודם לכן הוא ירצה לעשות אותה. אם האדם אינו רוצה ... שהוא עשה, בניגוד לרצון החלש יותר שלא לעשות. האדם רצה ולכן עשה. רצון שמוביל לעשייה / הימנעות מעשייה = בחירה חופשית. כדי שהאדם יוכל לנווט את עצמו לעשייה טובה, עליו לחקור את שורש הרצון והבחירה שלו. פירוש: כל רצון נובע ... אומר כן לעשות. רצון אחד פנימי מתגבר על רצון אחר חיצוני = התנגשות = עשייה נגד רצונו של האדם. הסיבה שרצון אחד מתגבר על רצון אחר ולא להפך, היא משום שהרצון שהתגבר הוא רצון פנימי יותר. ככל שהרצון הוא ... באשר הן. כאשר האדם מגיע אל הרצון הזה, ממילא הוא מבין את ההיגיון של כל המעשים והבחירות שלו. לסיכום: בחירה חופשית = רצון שיוצר אחריו פעולה. אין פעולה שנעשית על ידי האדם ללא רצון, ואין רצון שאפשרי לביצוע שאינו יוצר ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, למה אתה אוכל? דטרמיניזם, אקראיות, שאלה סיבתית, שאלה אקראית, מנגנון שאלת שאלות, האם יש סיבה לכל דבר? האם אין סיבה לשום דבר? הכל סיבתי, הכל אקראי
סיבתיות, סיבה ותוצאה, למה אתה אוכל? דטרמיניזם, אקראיות, שאלה סיבתית, שאלה אקראית, מנגנון שאלת שאלות, האם יש סיבה לכל דבר? האם אין סיבה לשום דבר? הכל סיבתי, הכל אקראי
סיבתיות, סיבה ותוצאה, למה אתה אוכל? דטרמיניזם, אקראיות, שאלה סיבתית, שאלה אקראית, מנגנון שאלת שאלות, האם יש סיבה לכל דבר? האם אין ... דבר? הכל סיבתי, הכל אקראי מה הקשר בין סיבה לתוצאה כשאתה שואל שאלות? אליעד כהן עוסק בשאלה הפילוסופית של סיבתיות ואקראיות, ובוחן לעומק את המבנה של שאלות שאנחנו שואלים. הוא מסביר שהמוח האנושי, בכל פעם שהוא שואל שאלה, מניח מראש הנחות מסוימות לגבי סיבה ותוצאה. אליעד מדגים כי בכל שאלה שאנחנו שואלים יש הנחות סמויות לגבי קשר סיבתי, והנחות אלו הן הבסיס להבנת כל שאלה או כל פעולה שאנחנו עושים. לדוגמה, כשאתה שואל למה משהו קרה?, אתה מניח מראש שיש קשר של סיבה ותוצאה בין הדברים. למשל, אם אתה שואל למה מישהו הולך לאכול, התשובה כי הוא רעב היא תשובה סיבתית - הוא הולך לאכול בגלל סיבה מסוימת שיצרה את הפעולה. התהליך הזה של סיבתיות מלווה אותנו כמעט בכל מחשבה. אפילו שאלות פשוטות ביותר מבוססות על הנחה שיש סיבה מסוימת שקודמת לתוצאה מסוימת. אך ... משהו, אלא בודקת קיום בלבד. אך לאחר בחינה עמוקה יותר, אליעד מסביר שגם שאלת האם? כוללת הנחה סמויה של סיבתיות. לדוגמה, כאשר אתה שואל האם יש פה פיל?, כביכול אינך מתייחס לסיבה ולתוצאה, אך למעשה, מתחת לפני השטח אתה ... פיל. כלומר, בעצם השאלה קיימת הנחה מוקדמת לגבי מבנה המציאות והאופן בו אתה יכול לתפוס אותה, וזה עצמו כבר סיבתיות נסתרת. האם אפשר להבין שאלות ללא תפיסת סיבתיות? אליעד מציין כי אי אפשר להבין שאלה בלי הנחה מוקדמת של קשר סיבתי. הוא מדגים שאפילו שאלות פשוטות ביותר דורשות תפיסה בסיסית של סיבה ותוצאה כדי שהן תהיינה מובנות. למשל, כשאדם שואל למה הלכת לשם?, כדי להבין את השאלה הוא חייב מראש להניח שיש ... בו - זמנית? אליעד טוען שהמוח האנושי מתפקד מתוך שילוב של שני ההפכים האלה בו זמנית: הוא מניח גם סיבתיות וגם אקראיות בעת ובעונה אחת. כדי לפעול בעולם, אתה תמיד מניח שיש סיבתיות - אתה מאמין שאם תאכל כי אתה רעב, זה ישנה את מצבך ותפסיק להיות רעב. אך באותה נשימה, אתה ... יש אפשרות שיקרה משהו בלתי צפוי (למשל, שהאוכל לא ישביע אותך). האם הכל סיבתי או הכל אקראי? אליעד מבהיר שהסיבתיות והאקראיות אינן באמת הפכים אלא שני צדדים של אותו רעיון מהותי. הוא טוען שהמציאות עצמה מורכבת תמיד משני ההיבטים יחדיו. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה על רובוט או מחשב: נניח שיש במחשב מנגנון של סיבה ותוצאה שניתן להדליק או לכבות. אליעד שואל: אם ננטרל את האפשרות של סיבה ותוצאה, האם המחשב עדיין יוכל להבין שאלות? התשובה היא לא. כי ההבנה של שאלה מחייבת מראש תפיסה של קשר בין ... סיבה לשום דבר היא בעצמה בעלת סיבה מסוימת. זה מוביל לתובנה עמוקה יותר, שכל דבר בעולם כולל בתוכו גם סיבתיות וגם אקראיות, כי אלו שני היבטים של מציאות אחת שלמה. הדוגמה המפורטת לכך היא אדם שהולך לאכול. הוא מניח שאם יאכל, לא יהיה רעב, כלומר, שיש סיבתיות. אבל בו זמנית, הוא יודע שאולי הפעולה לא תצליח מסיבה אקראית כלשהי. אליעד מדגיש שהמוח מחויב להחזיק בשתי הנחות אלה, גם כשהאדם אינו מודע לכך. למה הבנת סיבתיות ואקראיות הכרחית לחיים שלך? אליעד מציין שהדיון על סיבתיות ואקראיות הוא יסודי לתפיסת המציאות, והוא משפיע על שאלות יומיומיות ועל פעולות פשוטות כמו אכילה. כדי לפעול בעולם, אתה תמיד חייב להניח את שני הצדדים - סיבתיות ואקראיות. ללא הנחות אלו, הפעולה לא תהיה אפשרית. בסיכומו של דבר, אליעד אומר שהבנה אמיתית של מושג הסיבתיות והאקראיות מאפשרת לאדם לראות את המהות העמוקה ביותר של המציאות, שהיא שהכל סיבתי ואקראי בו זמנית. ההכרה בשני ההיבטים הללו הכרחית להבנת המציאות והקיום. מה זה סיבתיות? האם הכל סיבתי? האם יש סיבה לכל דבר? מהי אקראיות? מה ההבדל בין סיבתיות לאקראיות? למה דברים קורים? מהי סיבתיות וכיצד היא משפיעה על השאלות שאנחנו שואלים? ההרצאה עוסקת בנושאים של סיבתיות, סיבה ותוצאה, ובאופן בו הם משפיעים על תפיסתנו את העולם. אליעד כהן מציע לגזור את רעיון הסיבתיות מתוך חוויות יומיומיות כמו אכילה, ומציג את השאלה: למה אנחנו אוכלים? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר כיצד כל שאלה שאנחנו שואלים מונעת מתוך תפיסת סיבתיות. למשל, כששואלים למה זה קורה?, השאלה נובעת מההנחה של סיבה ותוצאה. הוא מסביר כי כל פעולה נחשבת למבוססת על סיבתיות, אך השאלה שיכולה להתעורר היא האם באמת כל דבר יש לו סיבה, או האם יש מצבים שבהם לא ניתן למצוא סיבה לכל דבר. האם כל דבר בעולם נובע מסיבה? אליעד מציין שהמוח האנושי מניח שהכל מסודר לפי סיבה ותוצאה. הוא מביא את הדוגמה של שאלה כמו למה הלכת? שהיא שאלה סיבתית, שכן יש להניח שפעולה כזו או אחרת (כמו הליכה) נובעת ממניע או סיבה כלשהי. זהו מנגנון שבו כל שאלה שעולה מתוך המוח חייבת להניח שהפעולה נובעת מסיבה ותוצאה. ההבדל בין סיבתיות לאקראיות כמו כן, אליעד מבחין בין סיבתיות לבין אקראיות. הוא מדגיש כי תיאוריה של סיבתיות מניחה שכל פעולה או תוצאה נובעים ישירות מסיבה, בעוד שגישה אקראית טוענת שכל פעולה עשויה לקרות ללא סיבה מוגדרת. ... נובעת מתוך סיבה ישירה. כלומר, כל פעולה שאנחנו עושים - גם אם איננו מודעים לה - מבוססת על הנחות סיבתיות. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו למה הוא רוצה לאכול, הוא בעצם מניח כי יש סיבה לכך שהוא רעב. אולם אליעד מראה כי אם נשקול גישה אקראית, ייתכן שאין סיבה מוגדרת. האם ניתן להבין שאלה בלי להבין סיבתיות? לאחר מכן, אליעד עובר לנושא אם המוח האנושי יכול להבין שאלה בלי להבין את הסיבתיות שמאחוריה. הוא טוען כי לשם כך, המוח שלנו חייב להניח כי יש קשר בין סיבה לתוצאה, ואם לא היה ... היינו יכולים להבין שאלה כמו למה הלכת? או למה עשית את זה?. כך, הבנת השאלות, בעיניו, מחייבת את קיום הסיבתיות בתודעה האנושית. האם קיימת אפשרות של אין סיבה? אליעד גם עוסק בהשפעה של הגישה האקראית, שהיא כאמור נוגדת את ... גישה שמניחה שכל דבר במציאות קורה באופן מחויב וכתוצאה ישירה של סיבה. כל פעולה, כל החלטה, וכל שינוי תלויים בסיבה ותוצאה. לעומת זאת, אם אנחנו מאמצים גישה אקראית, אנחנו מבינים כי כל דבר יכול לקרות באופן בלתי צפוי, ללא קשר ...
התמודדות עם פרידה זוגית, פיטורים ממקום עבודה, פרידה מבחירה, פרידה מחוסר בחירה, רגשי נחיתות, זרקו אותי, התמודדות עם דחייה, לא רוצה אותי, פרידה מרצון, גירושין מרצון, גירושין בכפייה
התמודדות עם פרידה זוגית, פיטורים ממקום עבודה, פרידה מבחירה, פרידה מחוסר בחירה, רגשי נחיתות, זרקו אותי, התמודדות עם דחייה, לא רוצה אותי, פרידה מרצון, גירושין מרצון, גירושין בכפייה
התמודדות עם פרידה זוגית, פיטורים ממקום עבודה, פרידה מבחירה, פרידה מחוסר בחירה, רגשי נחיתות, זרקו אותי, התמודדות עם דחייה, לא רוצה אותי, פרידה מרצון, גירושין מרצון, גירושין בכפייה האם עדיף להיפרד ... להיפרד או הצד שנפרדים ממנו. במבט ראשון, רוב האנשים יעדיפו להחליט בעצמם על הפרידה כי כך הם חווים שליטה ובחירה חופשית. כאשר האדם מחליט בעצמו להיפרד, הוא מרגיש שהמציאות לא נכפית עליו. לעומת זאת, אם נפרדים ממנו, הוא חש דחוי ... מספיק. בשורה התחתונה, בין אם מדובר בפרידה זוגית או בעזיבת מקום עבודה, השאלה האם להיפרד או שייפרדו ממך תלויה בנסיבות האישיות ובאופי האדם. יש מי שיעדיפו את תחושת השליטה ויש מי שיעדיפו להימנע מקבלת החלטה קשה, מחרטה או מאחריות. התמודדות עם פרידה בחירה חופשית בקשרים זוגיים רגשות של דחייה בזוגיות איך להימנע מחרטה אחרי פרידה האם להתפטר או לחכות שיפטרו אותי? העדפה בפרידה ... או שהוא מעדיף להיות זה שנפרדים ממנו. במבט ראשון, נראה שאנשים מעדיפים להיות אלה שנפרדים, כי כך הם חווים בחירה חופשית - הם מרגישים שהם אלה שהחליטו על הפרידה ולא שההחלטה נכפתה עליהם. דוגמה מסיינפלד - גורג שרצה להיפרד גורג ... לכאורה, אם אדם מחליט שהוא לא רוצה משהו, עדיף לו להיות זה שמביע זאת, כי אז הוא חווה שליטה ובחירה חופשית. אך האם זה תמיד נכון? לא בהכרח. יש מצבים שבהם אנשים דווקא יעדיפו להיות אלה שמישהו אחר נפרד מהם. ... עצמו גרם לכך שהצד השני ירצה להיפרד. האם באמת האדם שנפרדו ממנו הוא זה שנפרד? לדוגמה, נניח שבחור אומר לבחורה אני לא רוצה אותך. הבחורה מרגישה פגועה ואומרת לעצמה הוא זרק אותי, הוא לא רצה אותי. אך אפשר להסתכל ... היה מוכן להפסיד את הקשר, מה שאומר שגם הוא תרם לפרידה. סיכום ההעדפה בין להיפרד או שייפרדו ממך תלויה בנסיבות ובאופי האדם. מצד אחד, אנשים מעדיפים לחוות שליטה ובחירה חופשית ולכן יעדיפו להיות אלה שנפרדים. מצד שני, יש אנשים שמעדיפים שמישהו אחר ייפרד מהם כדי להימנע מהצורך להחליט, מהחרטה ... רבים ניתן לראות שהפרידה היא למעשה החלטה הדדית, גם אם היא לא התבטאה כך בצורה מפורשת. התמודדות עם פרידה בחירה חופשית בקשרים זוגיים רגשות של דחייה בזוגיות איך להימנע מחרטה אחרי פרידה האם להתפטר או לחכות שיפטרו אותי? עכשיו נניח ... קודם כל השאלה אם זה נכון בכלל התיאוריה הזאת, האם מחויב שבן אדם ירצה שהוא זה שייפרד בשביל לחוות בחירה חופשית, המהות היא עוד פעם המהות היא שהוא חווה כשהוא אומר אני לא רוצה הוא חווה בחירה חופשית כשלא רוצים אותו הוא חווה שזה נכפה עליו, השאלה היא האם זה תמיד ככה קודם כל האם מחויב או ... רוצים אותו? ש: כן מישהו קיבל את ההחלטה עבורו. אליעד: ולמה שבן אדם ירצה את זה אבל אין לו בחירה חופשית זה בדיוק ההפוך ממה שאמרנו קודם. ש: כי הוא לא רצה את הבחירה החופשית הוא לא ידע מה לבחור. אליעד: יפה אז יש מצבים שזה בדיוק הפוך. עכשיו אני אתן דוגמה מעבודות בדרך כלל יש את זה במקומות ... אומר לא אני מעדיף שהם יפטרו אותי, יפה זאת אומרת יש מצבים שהבן אדם מרגיש רע מזה שיש לו בחירה חופשית הוא אומר אני לא יודע מה לעשות אז לפעמים בן אדם מעדיף שיקבלו את ההחלטה במקומו כדי שאז הוא ... חייב כאילו לעזוב. יש דווקא את המצבים ההפוכים, אוקי אז קודם כל הבנו זה לא מחויב שבן אדם ירצה להרגיש בחירה חופשית כי לפעמים בחירה חופשית גורמת לבן אדם להרגיש רע כי אז יש לו חרטה תראה אולי זה לא בסדר אולי ההחלטה לא טובה, ...
למה זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים?
למה זה קורה לי? למה דברים קורים? מה הסיבה שבגללה הדברים קורים? כפי שכבר ביארתי, כאשר קורים לאדם דברים כרצונו, זה לא ממש מעניין אותו למה הדברים קורים. אך כאשר קורה לאדם דבר נגד רצונו, האדם רוצה להרגיש טוב. וכדי להרגיש טוב, לשם כך על האדם לרצות ... האדם שואל את עצמו, למה זה קורה לי? , כדי לנסות להתחבר רגשית למצב שלו. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות להסתכל על הסוף של הדברים. כי לכל דבר יש התחלה ויש סוף. ולכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה, וכל אירוע גורר אחריו אירוע אחר, עד התוצאה הסופית שכל הדברים שבעולם מובילים אליה. ומי שרוצה להבין למה הדברים קורים, עליו לנסות להסתכל למרחק אל העתיד, ולנסות להתבונן בעיני שכלו, ולראות את הדבר שאליו כל הדברים מובילים. כי כל הדברים שבעולם, הם כולם תהליכים שיוצרים תוצאות שונות. אבל, כל התהליכים כולם, הם כולם חלקים של תהליך אחד גדול יותר. שהוא לכשעצמו גם לו יש סיבה ראשונה ותוצאה אחרונה. ומי שרוצה לדעת למה הדברים קורים לו, עליו לנסות לראות להיכן הדברים מובילים אותו. כי הדברים קורים לאדם, כדי שהוא יתקדם אל הנקודה שאליה הם מובילים אותו. וכל מה שקורה לאדם, הכל יוצר אצל האדם שינוי ... הקשר שיש בין מה שקורה לו כרגע, לבין האושר שלו בסוף הדרך. והאדם לא מבין את הקשר שיש בין הסיבה הראשונה של כל הסיבות, לבין התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא בכל דבר שקורה, הוא יודע להיכן הוא מוביל בנקודה האחרונה שלו, בסוף של כל ... וכאשר האדם החכם מתבונן על הסוף של הסוף, על ידי זה הוא מוצא את הטוב שיש בכל דבר. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ומי שיודע מהי הסיבה הראשונה ומהי התוצאה האחרונה, הוא תמיד מרגיש טוב. והדרך לגלות את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, היא די פשוטה. כי על האדם ברמה המעשית והיום יומית, פשוט לנסות להתבונן על האירועים השונים שקורים לו ושקורים סביבו, ועל האדם לנסות להבין טוב יותר, מדוע הדברים קורים, ולמה הם גורמים. לדוגמה: נניח שהאדם רואה אירוע כלשהו. על האדם לשאול את עצמו. למה זה קרה ומה הסיבה שבגללה זה קרה. ומה עכשיו יקרה בעקבות זה ומהי התוצאה של האירוע הזה. וכאשר האדם משפר את היכולת שלו להבין את הסיבה ואת התוצאה של הדברים השונים בעולם, על ידי זה בסופו של דבר, הוא מבין גם את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, ועל ידי זה הוא יודע למה זה קורה לו.
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים איך להפוך את החשיבה החיובית לאמיתית ויציבה? אליעד כהן מדבר על הבעייתיות של חשיבה חיובית כאשר היא ... שהכל טוב, אבל בתוך תוכם הם עדיין מרגישים שמשהו לא בסדר, ולכן זה לא עובד לאורך זמן. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא פשוטה: החשיבה החיובית אינה מתאימה לאמת הפנימית של האדם, ולכן נוצר פער בין המחשבות לרגשות. לדוגמה, אדם ... אמיתיים לבעיות שלו במקום להדחיק אותן. רק כך הוא יכול להגיע למצב של רוגע ושלווה אמיתית ויציבה, שאינה תלויה בנסיבות חיצוניות. איך להפוך חשיבה חיובית לאמיתית? מדוע חשיבה חיובית לא עובדת? איך להתמודד עם מציאות קשה? כיצד להפסיק לברוח ... השמאלי והמקום הימני הם אחד? אליעד: אני לא אמרתי שאת תגידי שהם אחד. תראי בכל תהליך יש שכל, יש סיבה למה הוא כך ולא אחרת. למשל שני אנשים מדברים, מה הסיבה שאחד מדבר כך והשני אחרת? אם תפעילי את המוח שלך, מה הסיבה שהוא אומר כך והשני אחרת? בנוסף תראי שיש כאן דבר יפיפה, יש כאן קסם, את תראי דבר אחד שהופך ... שאלה: זה מה שאני בוחרת לראות, אולי? אליעד: מה זה קשור, זה עומד? כן, למה כרגע זה עומד? מה הסיבה שהאטומים של הבטון שונים מהאטומים של המים למשל? שאלה: המבנה של האטומים שונה? אליעד: אני מסכים איתך, אבל הכל ... למה את אומרת איך אני עושה את זה בתכלס? אל תחייכי, זה חיוך של מבוכה, אני רוצה שתביני, זאת הסיבה שאת תקועה בבאר, כי אנחנו דברנו מלא דברים, איך לעשות? ואת לא אומרת, טוב אני אתחיל לעשות, אלא אומרת ... אני אשאל שוב, אין כאן מקום לאולי, זה או כן או לא. עכשיו אם היית בטוחה שאת לא צמחונית והסיבה היחידה שאת לא אוכלת בשר, זה רק כי זה לא בריא לך, אז היית אומרת, אני אוכל. אבל את לא בטוחה, את מתעתעת. שאלה: למעשה יש עוד סיבה. אליעד: את לא אמרת אותה קודם, כי לא חשבת עליה. את לא במודעות, את עושה פעולות, ואת בטוחה שאת ... אכלת, את יודעת למה? לא בגלל שאת צמחונית. אלא בגלל שאתמול, את כאלוהים, החלטת שיעל לא תאכל דגים. זאת הסיבה היחידה, כל השאר זה בלבולי מוח. מה הבנת? שאלה: שיש מישהו שגורם לכך, שאני כאלוהים, גורם לכך שאני לא ... לה כרגע לשבת על הכסא? הרצון שלה, אבל מה גורם לרצון שלה? אז כל זמן שאנחנו לא יודעים מה הסיבה הראשונה, אז לא נדע למה היא יושבת על הכסא. מה הבנת? שאלה: כל זמן שאני לא אדע מי רוצה ... אוותר לך עד שתמצאי את התשובה. שאלה: כי בא לו. אליעד: ולמה בא לו ככה? את חייבת להבין מה הסיבה. אני רוצה לשאול אותך שאלה, נגיד שככה בא לו, האם התשובה הזאת מספקת אותך? נגיד שכן. אם מישהו עכשיו ... זה נותן? איזה שאלה שאלנו? למה? למה אני עושה? למה אני מתאמצת? בשביל מי? בשביל מה? מה התכלית? איזו סיבה? למה? מה משמעות הדבר? מה את מבינה אותי? האם את עושה דברים במשך היום שאת רגילה? שאלה: כן, כי ... גם לא מדען חלל. זוהי שאלה בסיסית, כאשר את יורדת במדרגות, תשאלי, למה אני עכשיו יורדת במדרגות? למה? מאיזו סיבה יש פה מדרגות? כשאת מערבבת, תשאלי למה אני מערבבת? כשאת חותכת, למה אני חותכת? הולכת בבית, למה אני הולכת? ...
סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 1
סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 1 כי האדם חי את חייו, בלי לדעת, למה באמת הדברים קורים? ומי שמתבונן קצת מבין, שכל חוויית המציאות של האדם, תלויה בהבנת סיבת האירועים. כי רע, הוא רק כאשר האדם לא מבין את הסיבה האמיתית של הדבר. ואין שום רע בעולם, אלא יש רק טוב, כאשר האדם מבין את הסיבה האמיתית של הדבר. שהבנת הסיבה, גורמת לאדם לרצות את הדבר. והפעם נצלול אל תוך סיבת האירועים כולם, שהיא בעצם כוללת, גם את הסיבה האמיתית, שבגללה שורות אלו נכתבות כרגע וגם נקראות כרגע. והטועים, כאשר הם מבררים את סיבת האירועים, הם אוכלים את ... ומשונות, לכך שהוא עושה את הפעולה. וכל הסיבות וההסברים האלו, הם לא יותר מאשר קליפות בלבד. וקליפה, היא כל סיבה, שאפשר לשאול עליה, מהי סיבתה שלה עצמה, שאז היא בעצם מסתירה את הסיבה האמיתית. כגון לדוגמה שהאדם אוכל, ושואלים אותו, מפני מה אתה אוכל כרגע? והוא משיב, מפני שאני רעב. והאדם הטועה, לא קולט שהתשובה שלו לא עונה דבר, אלא היא רק קליפה בלבד. משום שעדיין אפשר לשאול גם על הסיבה של הרעב, מפני מה אתה אוכל כאשר אתה רעב? והאם הרעב מחייב אותך לאכול? ומה גורם לכך שתהיה כרגע רעב? וכיוב שאלות נוספות, שמשמעותן היא, שהרעב הוא לא באמת הסיבה האמיתית לכך שהאדם אוכל כרגע. כי סיבה אמיתית, היא דבר שהוא מחייב את התוצאה. כי אם קורה איזה אירוע שהוא לא מחייב את התוצאה, לא ניתן לומר שהוא הסיבה שלו. כגון לדוגמה כשקורה איזה אירוע אקראי, שלא ניתן לומר שהאירוע הקודם לו, הוא הסיבה של האירוע שאחריו האקראי. משום שהאירוע השני הוא אקראי לגמרי, ולא מתחייב שהוא יקרה בגלל האירוע שקדם לו. כך שסיבה אמיתית של דבר, היא רק כאשר הסיבה באמת מחייבת את התוצאה. והטועים, תמיד נאחזים בסיבות של שקר. כגון לדוגמה שהאדם רואה את האש ששורפת את הנייר. והאדם הטועה חושב, שהסיבה שהנייר נשרף, היא האש הבוערת. והאדם לא מבין שמבחינה לוגית, זה שהאש בוערת, זה לא מחייב בשום צורה שהיא, ... שיש כאן חוקיות. למרות שבאמת, לא יכולה להיות קיימת חוקיות, משום שרגעי הזמן לא מחייבים זה את זה. כי סיבתיות, תלויה בקשר שיש בין רגעי הזמן. כי משמעות הסיבה והתוצאה היא, שהמציאות שיש ברגע אחד, היא זו שגורמת לכך שברגע הבא אחריה, המציאות תהיה בצורה כלשהי. ומי שיש לו ... שלנו יש פוטנציאל אין סופי, ותמיד יכול להיות שבדיוק עכשיו יקרה אחרת, בשונה מכל שאר הפעמים שהאדם רגיל לראות שהדברים קורים בצורה כלשהי. בפרט כאשר האדם מודע לכך, שיש עוד אין סוף יקומים מקבילים וגם עולמות אחרים, שההיגיון אומר, שאם ... כולן. כך שזה שהאדם רגיל לראות רצף של אירועים שחוזרים על עצמם, זה לא אומר שיש כאן מנגנון של סיבתיות ושל חוקיות כלשהי. ומי שיסתכל בעין אמיתית על המציאות, יראה ששום דבר הוא לא מחויב המציאות, כי הכל הוא ... שהרגע הקודם, הוא לא באמת מחייב את הרגע הזה, להיות כפי מה שהוא. ואכ שום דבר בעולם, הוא לא הסיבה של מה שקורה ברגע אחר אחכ. והוא גם לא התוצאה, של מה שקורה ברגע אחר לפני כן. וכיוב לגבי המקום, ששום דבר שקורה במקום אחד ברגע אחד, הוא לא הסיבה, של מה שקורה במקום אחר גם לא באותו הרגע. כי בכל מקום בכל רגע, יש אין סוף אפשרויות כיצד ... הכל אחד תמיד, שום דבר לא מחייב שום דבר, כי אין שום שינוי צורה כלל). ונחזור לאותו הטועה, שחושב שהסיבה שהוא אוכל, היא משום שהוא רעב. והוא לא מבין, שמאחר שהרעב שלו, לא מחייב את זה שהוא יאכל, כי ... והרצון, הוא סיבת כל הדברים שהאדם עושה. כי הטועים, חושבים שיש להם בחירה, לעשות כרצונם. אבל הם לא מבינים, שהבחירה החופשית שלהם, היא לא יותר מאשר תחושה. שבכל פעם שהאדם זוכר שהוא רצה, ואחכ הוא חווה שהוא עושה, אז הוא ... חוויית חוקי הטבע וחוקי הפיזיקה וכולי, שלאדם נדמה שיש חוקים, למרות שאין וכולי כנל. ועפ זה ניתן לכאורה לומר, שהסיבה שהאדם עושה את מה שהוא עושה, היא הרצון שלו לעשות את מה שהוא עושה, תוך כדי שהוא עושה את ... של חוסר שלמות. אבל מי שרוצה לחוות את גן העדן של המציאות, עליו להבין את המציאות באמת, ולהבין מהי הסיבה האמיתית באמת, לכך שהמציאות כרגע היא כפי מה שהיא. ולהבין את זה, מנקודת המבט של הסיבה האמיתית, שבגללה המציאות כרגע, היא כפי מה שהיא. וכל זמן שניתן לשאול על הדבר, מהי הסיבה שלו עצמו, הרי שהוא לא באמת הסיבה האמיתית. כי קיומו של הרצון עצמו, הוא עצמו לא מחויב. כי בדיוק כמו שהאדם רוצה לאכול, כך גם הוא ... מחויבת, כי תמיד יכולה להיות צורה אחרת, והרצון הוא לא יותר מאשר צורה ואפשרות בלבד, ואכ צריך לשאול, מה הסיבה של קיומו של הרצון עצמו? כי מאחר שקיומו של הרצון הוא לא מחויב אלא רק אפשרי, אכ האדם מוכרח להבין, מהי הסיבה האמיתית, שמחייבת את הרצון להיות ברגע הזה, בצורה הזאת ולא בצורה אחרת? ולכאורה, אפשר אולי לומר שיש מחייב ראשון, ... אמיתי. כי אם משהו נפרד ממנו, הרי שהוא לא אין סופי, והרי שהוא לא המחויב הראשון, ואכ הוא עצמו תוצאה של משהו אחר וכולי.
למה - למה דברים קורים, להיכן השאלה מובילה, למה האדם לא מבין למה דברים קורים ולמה הוא רוצה את הרצון שלו
למה - למה דברים קורים, להיכן השאלה מובילה, למה האדם לא מבין למה דברים קורים ולמה הוא רוצה את הרצון שלו
למה - למה דברים קורים, להיכן השאלה מובילה, למה האדם לא מבין למה דברים קורים ולמה הוא רוצה את הרצון שלו למה האדם שואל למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה? השאלה למה? - למה דברים קורים? או למה אני רוצה את מה שאני רוצה? - נראית לכאורה פשוטה, אך לפי אליעד כהן, יש לה עומק ... חי את זה, הוא לא חווה את זה, כי ההכרה המלאה בכך תוביל לפירוק תחושת העצמאות שלו. האדם חושב שהסיבה שהוא רוצה משהו היא כי אני רוצה להרגיש טוב, אבל אליעד ממשיך ושואל - אבל למה אתה רוצה להרגיש טוב? הסיבה האמיתית לכך היא שהאדם הוא חלק ממערכת, והמערכת (המציאות עצמה) מחליטה עבורו את רצונותיו. ככל שאדם יבין ויפנים את ... שתאפשר לו להתפתח ולהשתחרר מהסבל. למה אני רוצה את מה שאני רוצה? איך המציאות מנהלת את הרצונות שלי? האם יש בחירה חופשית? מדוע האדם סובל כשהוא לא מבין למה הוא רוצה? מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? איך להפסיק לסבול? אליעד: ...
למה האדם לא רוצה את השלמות, למה דברים קורים
למה האדם לא רוצה את השלמות, למה דברים קורים
למה האדם לא רוצה את השלמות, למה דברים קורים למה האדם לא באמת רוצה להגיע לשלמות? אחת השאלות המרכזיות שעליהן מדבר אליעד כהן בהרצאה היא השאלה, למה האדם ... האדם כל הזמן טוען שהוא מחפש את האושר והשלמות, אך בפועל הוא לא באמת רוצה להגיע אליה. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהאדם כבר נמצא בשלמות מוחלטת, אך אינו מסוגל לראות זאת. האדם מצד אחד רוצה שלמות, אך מצד ... האדם מעדיף את ההנאה שבחיפוש ובמאמץ מאשר את השעמום שבשלמות. לכן, באופן פרדוקסלי, האדם מונע מעצמו את חוויית השלמות. למה דברים קורים בעולם? בחלק נוסף של ההרצאה אליעד מתייחס לשאלה הרחבה יותר: למה בכלל דברים קורים בעולם? מדוע המציאות מתנהלת בצורה שהיא מתנהלת? אליעד כהן מסביר שהסיבה העמוקה לכל דבר שקורה, קשורה בדיוק לאותו מנגנון של חיסרון ושלמות. המציאות היא אינסופית, אך היא בוחרת להגביל את ... מוגבלת. הוא מסביר שההסבר הזה הוא אולי הארוך ביותר בספר, אך הוא מבהיר לעומק את המנגנון שגורם לדברים לקרות. הסיבה לכך שהדברים קורים, היא שהמציאות מחפשת לחוות את עצמה בנפרדות, ולכן היא יוצרת עולם שבו יש חסרונות, קושי, מאמץ, בעיות וגם פתרונות. ... שלו, בעמוד 177 ובעמודים אחרים, והוא חוזר ומסביר שוב ושוב את אותו רעיון, מכיוון שזו נקודה מהותית: כדי להבין למה דברים קורים, צריך להבין שהמציאות בעצמה יצרה את העולם מתוך בחירה מודעת ליצור נפרדות, כדי לחוות חוויות של התפתחות, שינוי והנאה מהתהליך עצמו. לסיכום, אליעד מדגיש בהרצאה שהסיבה האמיתית לכך שהאדם לא רוצה באמת את השלמות ומעדיף לחוות את עצמו בנפרדות, היא משום שברגע שתהיה שלמות מוחלטת, ... חוויה של התקדמות או משמעות. כל עוד האדם יוצר ומחפש חיסרון, הוא יכול להמשיך לחוות עניין והנאה בחיים. זו הסיבה העמוקה ביותר לכך שהעולם מתנהל כפי שהוא מתנהל, ולכך שהאדם לא באמת רוצה את השלמות למרות שהוא טוען שכן. למה האדם לא רוצה שלמות? מדוע דברים קורים בעולם? מהי הסיבה לאי שביעות רצון מתמדת? איך נוצרה המציאות? מדוע האדם מעדיף את הנפרדות? למה קשה להשיג אושר מושלם?
סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 3
סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 3 וכך גם אקראיות אמיתית, משמעותה היא, שאין שום קשר בין האירועים השונים, וששום אירוע הוא אינו הסיבה ואינו התוצאה, של שום אירוע אחר, אלא כל דבר עומד וקיים בפני עצמו. וכאשר כל דבר קיים בפני עצמו, דהיינו, כאשר הסיבה שהדבר הוא כך, היא לא נמצאת בשום מקום שחיצוני לדבר עצמו, אלא כל דבר קיים בפני עצמו, אז מצד אחד אפשר לומר, שזאת שלמות הסיבתיות, שלכל דבר בפני עצמו יש סיבה. סיבה ככ טובה, עד ששום דבר, לא נעשה למען תכלית אחרת, שזה כמובן פוגם בסיבתיות ובמחויבות שהדבר עצמו יהיה קיים, אלא כל דבר נעשה למען עצמו. שהסיבה והתוצאה הם אחד, וששום דבר הוא לא הסיבה ולא התוצאה של שום דבר אחר. שזאת שלמות הסיבתיות באמת, שכל דבר הוא סיבת עצמו. אבל דרך פלא ניתן לראות, שזאת גם שלמות האקראיות. שכל דבר הוא בפני ... דבר לא קשור בשום צורה שהיא, לשום דבר אחר. וכאשר דבר הוא סיבת עצמו, אז מצד אחד הוא שלמות הסיבה, ואבל בו זמנית הוא גם שלמות העדר הסיבה, דהיינו, שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד. ואם יש סיבה ראשונה לכל הסיבות, אז מה שקדם לה, זו האין סיבה, והיא סיבת עצמה. ואם אין סיבה ראשונה, אז זה אומר שאין שום סיבה אמיתית לשום דבר, ושום דבר אינו מחויב באמת, כי אין מסובב ראשון. ואז שום סיבה, לא חזקה יותר מאשר סיבה אחרת, ואז כל סיבה עומדת בפני עצמה, שזו שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד. כי החוזק של הסיבה, הוא ככל שהיא קרובה יותר אל הסיבה הראשונה. אבל אם אין סיבה ראשונה, אלא יש סיבה לפני סיבה וכולי עד אין סוף, אז ממילא שום סיבה לא חזקה יותר מאשר סיבה אחרת. ואז כל סיבה חזקה בדיוק באותה המידה. שאז כל דבר הוא סיבת עצמו, שזו שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד. ואם נאמר שיש סיבה ראשונה לכל דבר, אז עדיין נוכל לשאול, מפני מה הסיבה היא כך ולא אחרת? ומפני מה רצף הסיבה תוצאה, שיוצא מהסיבה הראשונה, מפני מה הוא כך ולא אחרת? וזה בעצם אומר, שבסופו של דבר מגיעים להבנה, שאם יש ... אירועים שחוזר על עצמו, אז אם הוא אינו מבין שכל דבר הוא סיבת עצמו, אז הוא חושב שיש כאן סיבתיות. וכאשר הוא לא מבין את רצף האירועים, אז הוא קורה לזה אקראיות / נס. וכאשר האדם רואה איזה אירוע ... שזה אומר שהוא לא מבין את חוקיות המציאות, ואז ממילא זה אומר, שהוא לא מבין גם לא את מנגנון הסיבתיות, שגם אותו הוא תופש בצורה שקרית. ונמצא אם כן, כי הסיבתיות והאקראיות, הם אחד ממש. וכל דבר הוא סיבת עצמו, והסיבה והתוצאה הם אחד. והשאלה הנשאלת היא, אכ מה בעצם ... והדברים צריכים בירור מעמיק נוסף. וכאשר האדם מתבונן על מנגנון הסיבה והתוצאה שיש בעולם יותר לעומקו, הוא רואה, שבעצם סיבה ותוצאה הם לא באמת קיימים בפני עצמם, אלא קיומם תלוי בקיומם של רגעי הזמן. כי המציאות שלנו יכולה להיות קיימת, ... והתוצאה, היא לא יכולה להיות קיימת, ברגע אחד של זמן. כי ברגע אחד של קיום בודד, אין שום משמעות לסיבה ותוצאה, כי יש רק אירוע אחד בודד. ונוסיף ונאיר, כי כאשר יש רק אירוע אחד בודד ברגע אחד בלבד, הרי ... ישות אחת בלבד, ללא כל שינוי וללא כל נפרדות צורה, שאז ממילא אין שום אירוע אמיתי כלל, ואין שום סיבתיות / אקראיות כלל. והרעיון הוא, שהקיום של הסיבה והתוצאה, הוא תלוי בקיום של רגעי הזמן והמקומות השונים. שאז האדם ... המקומות והזמנים השונים. (ובלי זמן אין מקום ולהפך). וזה בעצם אומר, שאין שום אפשרות בעולם, שהאדם יבין את משמעות הסיבתיות של האירועים, בלי שהוא יבין את משמעות ואת מהות הזמן והמקום עצמם. ולכן, מי שרוצה להבין למה באמת דברים קורים, הוא מוכרח להבין את מהותם של הדברים שקורים. דהיינו, להבין מה באמת קורה כאן בתוך המקום והזמן האלו? ומהם ... של המקום והזמן. ומנקודת המבט של מהות המציאות, אין שום זמן ומקום כלל, וממילא אין שום שינויים ואין שום סיבה ותוצאה כלל, ואין שום שאלה כלל. ואכ לכאורה נמצאה התשובה האמיתית, לשאלה, מהי הסיבה של כל האירועים. ולכאורה התשובה היא, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, דטרמיניזם, יש בחירה חופשית, רצון חופשי, למה דברים קורים? סיבתיות, אקראיות, שרשרת סיבתית, האם לכל דבר יש סיבה? חופש הבחירה, לבחור להיות מאושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תחושת בחירה חופשית, מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושת בחירה חופשית, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, אימון אישי ועסקי, ייעוץ אישי מומלץ בתחום תחושת בחירה חופשית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7031 שניות - עכשיו 14_08_2025 השעה 15:20:50 - wesi1