אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושות ✔איך למכור יותר? לעשות ללקוח טוב, לגרום ללקוח להרגיש טוב, שימוש בשם הפרטי של הלקוח, לקרוא ללקוח בשמו הפרטי, איך למכור ללקוחות? איך לשכנע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:09איך למכור יותר? לעשות ללקוח טוב, לגרום ללקוח להרגיש טוב, שימוש בשם הפרטי של הלקוח, לקרוא ללקוח בשמו הפרטי, איך למכור ללקוחות? איך לשכנע לקוחות? איך להגדיל מכירות? שיטות שכנוע
איך לגרום ללקוח להרגיש טוב ולהגדיל מכירות?

כדי להגדיל מכירות, על המוכר לגרום ללקוח להרגיש טוב לגבי המוצר שהוא מציע לו. אחת הסיבות המרכזיות לכך שלקוח לא רוכש מוצר היא שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו, כלומר, שהוא יגרום לו יותר נזק מאשר תועלת. הדרך להבטיח שהלקוח ירכוש את המוצר היא לגרום לו לחשוב שהמוצר יועיל לו, על ידי יצירת תחושה שהמוכר עצמו מעוניין בטובתו של הלקוח.

כיצד נגרום ללקוח להאמין שהמוצר טוב עבורו?

כאשר לקוח מאמין שהמוכר פועל מתוך רצון טוב כלפיו, המוח שלו יחשוב שגם המוצר המוצע לו יועיל לו. המוח של הלקוח מסיק שאדם שמנסה לעשות לו טוב לא ימכור לו מוצר שיזיק לו. לכן, כדי למכור יותר, יש לגרום ללקוח להרגיש טוב, הן באופן ישיר, על ידי יחס אישי (כמו שימוש בשמו הפרטי של הלקוח), והן באופן עקיף, על ידי שידור של רצון כן לטובתו.

איך לגרום ללקוח להרגיש טוב?

השימוש בשמו הפרטי של הלקוח הוא דרך פשוטה אך אפקטיבית לגרום לו להרגיש טוב. השם של אדם מייצג את הייחודיות שלו, ולכן, כשפונים אליו בשמו, הוא מרגיש שדיברו אליו באופן אישי ולא כאחד מתוך המון. פעולה כזו נותנת לו תחושת ערך עצמי, כי הוא לא מרגיש כמו "עוד לקוח", אלא כמו אדם חשוב. כתוצאה מכך, הלקוח נוטה יותר לסמוך על המוכר ולהאמין שהמוצר שמציעים לו באמת מיועד עבורו.

למה חשוב להשתמש בשם הפרטי של הלקוח?

השם הפרטי של אדם נושא עמו תחושת ייחודיות. כאשר פונים ללקוח בשמו, הוא מתחיל לחשוב שהוא לא "עוד אחד", אלא אדם מיוחד. התחושה הזאת מחזקת את הקשר האישי בין הלקוח למוכר ומובילה להרגשה חיובית כלפי המוצר שמציעים לו. אם הפנייה אל הלקוח לא מותאמת אישית, הוא עלול להרגיש כאילו מדובר בהמלצה כללית ולא מותאמת, מה שעלול להוריד את האמון במוצר.

איך נזהה מניפולציה בשימוש בשם הלקוח?

חשוב להבין שלפעמים ייתכן והמוכר ישתמש בשיטות אלו לא מתוך רצון אמיתי לטובתו של הלקוח, אלא כדי להוריד את ההגנות שלו ולהוביל אותו לרכוש מוצר. לדוגמה, ייתכן שמישהו יתן ללקוח יחס חמים וינסה להוריד את המחירים באופן זמני, אך למעשה המחירים הללו יעלו שוב במהרה. לכן, חשוב להיות ערניים ולהבדיל בין תחושת טוב אמיתית לבין מניפולציה שנועדה לשכנע את הלקוח לקנות מוצר לא משתלם.

מדוע אנשים נמשכים לתחושת טוב?

אנשים תמיד יעדיפו לחשוב שהולך להיות להם טוב, כי המחשבה הזו גורמת להם להרגיש טוב יותר בהווה. כאשר הלקוח שוקל אם לקנות מוצר, הוא עשוי להרגיש ספקות אם המוצר יעשה לו טוב או רע. אם המוכר יוצר אצלו תחושת חיוביות ורצון טוב, הוא ינטה להאמין שגם המוצר יועיל לו. הדבר משפיע רבות על החלטת הקנייה שלו, כי המוח של הלקוח מניח שמוכר שרוצה בטובתו לא ימכור לו מוצר שיזיק לו.

סיכום

על המוכר לגרום ללקוח להרגיש טוב לא רק על ידי יחס אישי (כגון שימוש בשמו הפרטי) אלא גם על ידי שידור של רצון אמיתי לעשות לו טוב. עם זאת, יש להיזהר משימוש מניפולטיבי בטכניקות אלו ולוודא שהטוב שמוצג ללקוח אמיתי, ולא רק אמצעי לשכנוע לרכישת מוצר שלא בהכרח מתאים לו.
איך לגרום ללקוח להרגיש טוב ולהגדיל מכירות?

כדי להגדיל מכירות, על המוכר לגרום ללקוח להרגיש טוב לגבי המוצר שהוא מציע לו. אחת הסיבות המרכזיות לכך שלקוח לא רוכש מוצר היא שהמוצר נתפס בעיניו כלא מתאים, כלומר, שהוא יגרום לו יותר נזק מאשר תועלת. הדרך להבטיח שהלקוח ירכוש את המוצר היא לגרום לו לחשוב שהמוצר יועיל לו, על ידי יצירת תחושה שהמוכר עצמו מעוניין בטובתו של הלקוח.

כיצד נגרום ללקוח להאמין שהמוצר טוב עבורו?

כאשר לקוח מאמין שהמוכר פועל מתוך רצון טוב כלפיו, המוח שלו יחשוב שגם המוצר המוצע לו יועיל לו. המוח של הלקוח מסיק שאדם שמנסה לעשות לו טוב לא ימכור לו מוצר שיזיק לו. לכן, כדי למכור יותר, יש לגרום ללקוח להרגיש טוב, הן באופן ישיר, על ידי יחס אישי (כמו שימוש בשמו הפרטי של הלקוח), והן באופן עקיף, על ידי שידור של רצון כן לטובתו.

איך לגרום ללקוח להרגיש טוב?

השימוש בשמו הפרטי של הלקוח הוא דרך פשוטה אך אפקטיבית לגרום לו להרגיש טוב. השם של אדם מייצג את הייחודיות שלו, ולכן, כשפונים אליו בשמו, הוא מרגיש שדיברו אליו באופן אישי ולא כאחד מתוך המון. פעולה כזו נותנת לו תחושת ערך עצמי, כי הוא לא מרגיש כמו "עוד לקוח", אלא כמו אדם חשוב. כתוצאה מכך, הלקוח נוטה יותר לסמוך על המוכר ולהאמין שהמוצר שמציעים לו באמת מיועד עבורו.

למה חשוב להשתמש בשם הפרטי של הלקוח?

השם הפרטי של אדם נושא עמו תחושת ייחודיות. כאשר פונים ללקוח בשמו, הוא מתחיל לחשוב שהוא לא "עוד אחד", אלא אדם מיוחד. התחושה הזאת מחזקת את הקשר האישי בין הלקוח למוכר ומובילה להרגשה חיובית כלפי המוצר שמציעים לו. אם הפנייה אל הלקוח לא מותאמת אישית, הוא עלול להרגיש כאילו מדובר בהמלצה כללית ולא מותאמת, מה שעלול להוריד את האמון במוצר.

איך נזהה מניפולציה בשימוש בשם הלקוח?

חשוב להבין שלפעמים ייתכן והמוכר ישתמש בשיטות אלו לא מתוך רצון אמיתי לטובתו של הלקוח, אלא כדי להוריד את ההגנות שלו ולהוביל אותו לרכוש מוצר. לדוגמה, ייתכן שמישהו יתן ללקוח יחס חמים וינסה להוריד את המחירים באופן זמני, אך למעשה המחירים הללו יעלו שוב במהרה. לכן, חשוב להיות ערניים ולהבדיל בין תחושת טוב אמיתית לבין מניפולציה שנועדה לשכנע את הלקוח לקנות מוצר לא משתלם.

מדוע אנשים נמשכים לתחושת טוב?

אנשים תמיד יעדיפו לחשוב שהולך להיות להם טוב, כי המחשבה הזו גורמת להם להרגיש טוב יותר בהווה. כאשר הלקוח שוקל אם לקנות מוצר, הוא עשוי להרגיש ספקות אם המוצר יעשה לו טוב או רע. אם המוכר יוצר אצלו תחושת חיוביות ורצון טוב, הוא ינטה להאמין שגם המוצר יועיל לו. הדבר משפיע רבות על החלטת הקנייה שלו, כי המוח של הלקוח מניח שמוכר שרוצה בטובתו לא ימכור לו מוצר שיזיק לו.

סיכום

על המוכר לגרום ללקוח להרגיש טוב לא רק על ידי יחס אישי (כגון שימוש בשמו הפרטי) אלא גם על ידי שידור של רצון אמיתי לעשות לו טוב. עם זאת, יש להיזהר משימוש מניפולטיבי בטכניקות אלו ולוודא שהטוב שמוצג ללקוח אמיתי, ולא רק אמצעי לשכנוע לרכישת מוצר שלא בהכרח מתאים לו.
איך לגרום ללקוח להאמין שהמוצר טוב עבורו?

אחת הסיבות המרכזיות לכך שלקוח לא רוכש מוצר היא שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו, כלומר, שהוא יגרום לו ליותר נזק מתועלת. כדי לגרום ללקוח לקנות, יש לגרום לו לחשוב שהמוצר יביא לו יותר תועלת מאשר נזק. הדרך להשיג זאת היא ליצור תחושה שהמוכר עצמו רוצה בטובתו של הלקוח.

כאשר לקוח מאמין שהמוכר פועל מתוך רצון טוב כלפיו, הוא נוטה להאמין שגם המוצר שמנסים למכור לו יועיל לו. זאת משום שהמוח של הלקוח מסיק כי אדם שרוצה בטובתו לא ימכור לו מוצר שיזיק לו.

איך לגרום ללקוח להרגיש טוב?

כאשר רוצים למכור מוצר, יש לוודא שהלקוח חווה חוויה חיובית ומתייחס למוכר כאדם שעשה לו טוב. דוגמה פשוטה לכך היא לקרוא ללקוח בשמו הפרטי.

מדוע חשוב להשתמש בשם הפרטי של הלקוח?

השם של האדם מייצג את הייחודיות שלו. כאשר קוראים ללקוח בשמו, הוא מרגיש שמתייחסים אליו אישית ולא כאחד מתוך רבים. אם הפנייה אליו כללית, המוח שלו מתרגם זאת כאילו מדובר במסר כללי שניתן לכל אחד ולא מותאם ספציפית אליו.

כאשר משתמשים בשם הפרטי של הלקוח, הוא מקבל תחושה של ערך עצמי - הוא מרגיש שהוא אינו "עוד אחד" אלא אדם חשוב. כתוצאה מכך, הוא נוטה יותר לסמוך על המוכר ולהאמין שהמוצר המוצע לו באמת מיועד עבורו.

כיצד מנצלים זאת לרעה?

חשוב להיות מודעים לכך שלפעמים מי שמנסה למכור עושה זאת על ידי יצירת אווירה נוחה ונעימה ללקוח, אך בפועל מדובר במניפולציה. לעיתים ינסו לגרום ללקוח להרגיש טוב על מנת לגרום לו להוריד את ההגנות שלו ולרכוש מוצר לא משתלם. לדוגמה, ייתנו לו יחס חם, יתנו לו הרגשה שמכבדים אותו ואף יורידו מחירים - אך מאחורי הקלעים העלו אותם קודם לכן.

למה אנשים נמשכים לתחושת טוב?

אדם תמיד יעדיף לחשוב שהולך להיות לו טוב, משום שהמחשבה הזו גורמת לו להרגיש טוב יותר בהווה. כאשר יש ללקוח ספק לגבי מוצר - האם הוא יעשה לו טוב או רע - הוא נוטה להאמין שאם המוכר עושה עליו רושם חיובי, גם המוצר יהיה חיובי.

לכן, מוכר שמשדר טוב לב, התחשבות ואכפתיות, גורם ללקוח להניח שגם המוצר שלו טוב עבורו. אך יש להיות מודעים לכך ולבדוק תמיד האם התחושה החיובית נוצרת מתוך אמיתיות, או מתוך רצון למכור בכל מחיר.

סיכום

כדי למכור יותר, חשוב לגרום ללקוח להרגיש טוב - גם באופן ישיר, באמצעות יחס אישי ושימוש בשמו הפרטי, וגם באופן עקיף, על ידי שידור של רצון כן בטובתו. עם זאת, יש להיזהר משימוש מניפולטיבי בטכניקות אלו, ולוודא שהטוב שמוצג בפני הלקוח אמיתי ואינו רק אמצעי לשכנוע.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ מאוד פשוט בנושא של שכנוע והטיפ הוא איך ליצור אמון אצל הלקוח. לקוח אחת הסיבות המרכזיות שהלקוח לא יקנה מוצר היא משום שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו במילים אחרות הוא חושב שהמוצר יעשה לו יותר רע מטוב. כדי שהלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יעשה לו יותר טוב מרע במילים אחרות הוא צריך לחשוב שזה שמנסה למכור לו את המוצר מנסה לעשות לו טוב. מה זה בעצם אומר? זה בעצם אומר שאם הלקוח יחשוב שזה שמנסה למכור לו את המוצר מנסה לעשות לו טוב באופן כללי זה בעצם מגדיל את הסיכוי שהוא גם יחשוב שגם המוצר עושה לו טוב כי מי שרוצה לעשות לך טוב, כנראה המוח רוצה להניח שכנראה שהוא לא ימכור לך מוצר שהולך לעשות לך רע.

ולכן המסקנה היא די פשוטה ברגע שרוצים למכור מוצר ללקוח, ברגע שרוצים לשכנע מישהו בלעשות משהו צריך לגרום לו להרגיש טוב ולעשות לו טוב באופן מודע שהוא יחשוב "הנה הבן אדם הזה והזה עשה לי טוב". כשברגע שעושים טוב כשרוצים למכור לו איזה מוצר אוטומטית המוח של השומע, המוח של הבן אדם שרוצים לשכנע אותו חושב "וואלה הנה הוא עשה לי טוב אז כנראה למה לי לחשוב שעכשיו הוא ימכור לי מוצר שלא מתאים שהמוצר הזה יעשה לי רע יותר רע מטוב, בא נניח שגם המוצר הזה עושה לי טוב". עכשיו ולכן זה באופן כללי אם רוצים למכור למישהו משהו לעשות לו טוב ולוודא שהוא גם חושב שאתה עשית לו את הטוב.

עכשיו לדוגמה, סתם דוגמה הכי פשוטה איך לעשות למישהו טוב נגיד לקרוא לו בשם הפרטי שלו במקום לדבר אליו בגוף, באופן כללי נגיד "אתה רוצה ככה וככה זה מתאים לך" או סתם באופן כללי לדבר איתו באופן יותר פרסונלי באופן אישי נגיד קוראים לו חיים להגיד לו "חיים מה אתה חושב, אז חיים זה מתאים לך ככה וככה?". עכשיו מה השם של הבן אדם מה הוא מייצג זה כדוגמה כמובן, השם של הבן אדם מה הוא מייצג? השם של הבן אדם מייצג את הייחודיות שלו ביחס לשאר האנשים, כאשר קוראים לבן אדם בשם שלו הוא מסתכל אחורה הוא אומר "קראו לי לא דיברו סתם למישהו דיברו איתי, אמרו לי את השם שלי גם מישהו מתייחס אלי" זאת אומרת שמרגע שמדברים עם בן אדם, שימו לב ברגע שמדברים עם בן אדם בצורה שיכולה להתאים לכל לקוח אחר הבן אדם ששומע אוטומטית הוא חושב התת מודע שלו אומר "הוא לא אומר את זה רק לי הוא אומר את זה לכולם, זה לא משהו ספציפי כלפי הוא אומר את זה לכל אחד אחר".

ולכן אם לדוגמה משתמשים בשם הפרטי של הבן אדם מדברים איתו בשם שלו, קוראים לו בשם שלו אז בתת מודע שלו הוא מתחיל לקבל ערך. מה זאת אומרת הוא מקבל ערך? הוא מתחיל לחשוב שהוא בן אדם חשוב שהוא לא סתם מישהו, שימו לב "לקבל ערך" פירושו לחשוב שאתה לא סתם מישהו, מה מבדיל את הבן אדם מכל שאר האנשים? אחד הדברים השם שלו השם של הבן אדם מבדיל אותו משאר האנשים, איך נדע לקרוא לך ולא למישהו אחר? פשוט נקרא לך בשם שלך ואז תדע שזה אתה. זאת אומרת ברגע שהשתמשנו בשם של הבן אדם העברנו למוח שלו מסר לתת מודע שאומר "תקשיב אתה לא סתם מישהו, אתה לא עוד אחד המסר הזה הוא פרסונלי ספציפית עבורך, אתה בן אדם מיוחד אתה לא סתם עוד אחד עוד לקוח". אוקי וזה סתם אני אתן דוגמה איך אפשר לגרום לו להרגיש טוב באמצעות לדוגמה שימוש בשם הפרטי שלו כאשר כמובן המהות היא כפי שאמרתי קודם ברגע שגורמים לבן אדם להרגיש טוב אוטומטית זה מגדיל את הסיכוי שהוא "יאמין" שגם מה שרוצים למכור לו הולך לעשות לו טוב.

ולכן מהצד של זה שרוצים לשכנע אותו דהיינו, מהצד שלהם אם מישהו בא ועושה לכם טוב שימו לב שהוא לא תכף עושה לכם רע הרבה פעמים יבוא מישהו ויציע לך "אתה רוצה לשתות, אתה רוצה זה? כן בוא שב" יסדרו מזגן ויסדרו זה, וכסאות ויתנו לבן אדם להרגיש מאוד נוח, למה? כי תכף הולכים לדפוק אותו, הולכים לדפוק אותו בגדול לכן נותנים לו להרגיש נוח בקטן זה כל הסיפור. ולכן כשמישהו עושה לכם טוב לפעמים כשמישהו מפטם אותכם יכול להיות שתכף הוא הולך להפוך אותכם לסעודה שלו, כשמישהו עושה לכם טוב יכול להיות שתכף הוא הולך לעשות לכם רע והוא רק רוצה להסתיר את זה בכאילו "עשיתי לכם טוב, תראו הורדתי את המחירים האלה והאלה" ותכף הוא הולך גם הוא העלה אותם קודם וגם הוא תכף יעלה אותם עוד פעם בשביל איזו סיבה כזאת או אחרת. אוקי ולכן עוד פעם המוח, בן אדם מה הוא רוצה? להרגיש טוב, בן אדם מה היה מעדיף לחשוב שהולך להיות לו טוב או שהולך להיות לו רע? הוא מעדיף לחשוב שהולך להיות לו טוב, למה? כי הוא רוצה שיהיה לו טוב, כשבן אדם חושב שהולך להיות לו רע הוא מרגיש רע, כשבן אדם חושב שהולך להיות לו טוב הוא מרגיש טוב.

ולכן בן אדם מעדיף לחשוב שהולך להיות לו טוב, כל פעם שתהיה אפשרות לבן אדם לחשוב שהולך להיות לו טוב או רע הוא יעדיף לחשוב שהולך להיות לו טוב, למה? כי כשבן אדם חושב שהולך להיות לו טוב זה עושה לו פשוט יותר טוב. ולכן ברגע שבאים למכור מוצר לבן אדם הבן אדם יש לו ספק "המוצר הזה יעשה לי טוב או רע?" הוא לא יודע, עכשיו אם המוצר הזה הולך לעשות רע לבן אדם זה בעצם אומר שהמוכר הוא "איש רע" כי הוא מנסה למכור לך דבר רע שיעשה לך רע אז המוכר הוא כביכול איש רע, לעומת זאת אם המוצר הזה יעשה לך טוב אז כביכול המוכר הוא "איש טוב" כי הנה הוא בא לעשות לך טוב. ולכן אם המוכר עושה דבר טוב אז אוטומטית זה כאילו מצייר אצל השומע, אצל הלקוח את המחשבה שאומרת "תראה הוא איש טוב תראה כמה הוא אוהב אותי, תראה איך הוא מכבד אותי הוא מכין לי ונותן לי ודואג לי" וכו' ואז ברגע מצטייר כאיש טוב אז המוח מניח שאם הוא היה איש טוב כנראה שגם המוצר טוב. אז שלא יעבדו עליכם.
משיכה הדרך איבוד ערך עצמי לבנות ערך עצמי מוצר לקרוא ללקוח בשמו הפרטי איך ליצור התת מודע לגרום ללקוח להרגיש מה היא רוצה יחודיות איך לגרום ל איך להגדיל איך להגדיל מכירות איך למכור איך למכור יותר איך למכור ל איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איך לשכנע איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות הגדלת מכירות הלקוח הלקוח שלך הרגשה חוויה חוויות לגרום לגרום ללקוח לגרום ללקוח להרגיש לגרום ללקוח להרגיש טוב לגרום ללקוחות להגדיל להגדיל מכירות להרגיש להרגיש טוב למכור למכור יותר למכור ללקוח למכור ללקוחות לעשות ללקוח טוב לקוח לקוח טוב לקוחות לקרוא לקרוא ללקוח בשמו לקרוא ללקוח בשמו הפרטי לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח להרגיש טוב לשכנע לקוחות מכירות רגישות רגש רגשות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שימוש שימוש ב שימוש בשם הפרטי של הלקוח שימוש בשם פרטי שכנוע שם פרטי תחושה תחושות
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
כאב, למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב
... למה כאב זה רע? למה אני לא רוצה להרגיש כאב? למה כאב עושה רע? התמודדות עם כאבים פיזיים, תחושות של כאבים, התאבדות בגלל כאבים, רצון למות בגלל כאב פיזי, תחושות נעימות, תחושות טובות, טיפול רגשי בכאבים גופניים, לרצות כאב מה הקשר בין כאב פיזי לרצון לחיות? כאשר מדובר בכאב פיזי, אחד ... לסכן את חיינו, וכאב פיזי נתפס כאות לכך שמשהו לא בסדר בגוף. תחושת הכאב מלווה בחשש ממות, ולכן המוח שולח את המסר להימנע ממצבים שבהם עלול להיגרם נזק גופני. איך כאב פיזי נתפס כמשמעות של סכנה? כאשר אדם חווה כאב פיזי, המוח לא רק מראה לו שהוא צריך להימנע מהכאב, אלא גם חושש כי הכאב הוא סימן למוות ... נתפס כאות של סכנה, ולכן המוח מורה לנו להתרחק ממנו ולמנוע את תחושת הסבל שנלווית אליו. חוויית הכאב מכילה בתוכה את פחד המוות או את הפחד ממות, דבר שמוביל אותנו לרצות להימנע ממצבים ... להימנע לחלוטין מכאב פיזי אם אנחנו רוצים להמשיך ולהתנסות בחוויות החיים. הכאב הוא חלק בלתי נפרד מההנאה שאנחנו חווים. לדוגמה, תחושות נעימות כמו רוגע ושלווה בחיים הפיזיים גם הן עלולות לכלול בתוכן תחושת כאב כלשהו. כיוון שכך, כל חוויה פיזית, בין אם נעימה או לא, כוללת בתוכה גם את האפשרות לכאב. אם ננסה להימנע מכל תחושת כאב, נצטרך לוותר על התחושות הטובות שמגיעות יחד איתו. מה הקשר בין תחושות נעימות וכאב? כאשר אנו חווים תחושות נעימות כמו שקט פנימי או רוגע, אנו לרוב נוטים לקשר תחושות אלו עם החיים עצמם. תחושות נעימות קשורות לחוויית חיים חיובית ולתחושות של רוגע. מהצד השני, תחושות כאב לא נעימות נתפסות פעמים רבות כקשר למוות או למצב של פגיעה קשה בגוף. הכאב הפיזי יכול להיחשב כתשלום או מחיר שאנחנו משלמים על כך שאנחנו נהנים מחוויות חיוביות ומחיים מלאים. איך להתמודד עם כאב פיזי? ההמלצה להתמודדות עם כאב פיזי היא להבין ... הוא לא משהו שצריך לברוח ממנו כל הזמן, אלא משהו שמגיע יחד עם תחושות חיוביות שאותן אנו רוצים להרגיש. האם הכאב הוא מחיר על חוויות החיים? לפי הגישה שהוסברה בהרצאה, הכאב הוא למעשה מחיר שאנחנו משלמים על החוויות הפיזיות החיוביות שאנחנו חווים. כל תחושה טובה שאנחנו
רשימת רגשות ותחושות - רשימה של רגשות ותחושות - רשימה של רגשות - רשימה של תחושות - רשימת תחושות ורגשות - רשימה של תחושות ורגשות
... רגשות ותחושות - רשימה של רגשות ותחושות - רשימה של רגשות - רשימה של תחושות - רשימת תחושות ורגשות - רשימה של תחושות ורגשות הרגשה הרגשה אחרת הרגשה אישית הרגשה אמיתית הרגשה גדולה הרגשה דמיונית הרגשה חדשה הרגשה חזקה הרגשה חיובית הרגשה חלשה הרגשה טובה הרגשה מדומיינת הרגשה ממכרת הרגשה מסוימת הרגשה נעימה הרגשה סובייקטיבית הרגשה עמוקה הרגשה פנימית הרגשה קודמת הרגשה רעה ה
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים ... הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש חכם, ישחק את דמות החכם. הנקודה החשובה היא ... בפני עצמה, אלא היא אמצעי בלבד. האדם מחפש את התחושה מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? ... משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה ... הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, כאילו הוא חייב להיות הדמות הזו, ואז נוצרת תחושה של חוסר חופש פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק ... שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה ... הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ו
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
מועקה מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה
... מוחלטת, מועקה יחסית, מה לעשות כשאין פתרון? איך להתמודד עם מועקה? מה לעשות עם תחושה רעה? איך לפתור כל בעיה? תחושות רעות, תחושות טובות, התמודדות עם מועקה מה עושים כשמרגישים מועקה ואין לה פתרון? כאשר יש תחושה של מועקה או תחושה רעה, והאדם לא מצליח למצוא פתרון או להבין את מקור התחושה, אליעד כהן מסביר מהי הגישה שיש לנקוט. במצב כזה, האדם חייב לבדוק קודם כל האם הוא באמת ... חושב שיש דרך לגלות למה רע לי? אם הוא חושב שיש דרך לגלות, עליו לחפש את הדרך ולפעול לפיה. אם האדם חושב שאין דרך לגלות, עליו להחליט האם יש דרך אחרת להשתחרר מהתחושה, או לקבל את המצב כפי שהוא. האם אתה בטוח שאין פתרון למועקה שלך? אליעד מדגיש כי כשאדם ... לא מפריעה לו, כי הוא יודע בוודאות שאין מה לעשות. מה ההבדל בין מועקה מוחלטת למועקה יחסית? אליעד מסביר בהרחבה את ההבדל בין שני סוגים של מועקות: מועקה מוחלטת - תחושה של סבל מוחלט, ללא שום נקודת אור או נחמה. במצב זה האדם חווה רק סבל, ואין לו שום קצה חוט חיובי להיאחז בו. זאת מועקה נדירה מאוד, משום שרוב האנשים תמיד מוצאים לפחות משהו קטן וטוב להיאחז בו. מועקה יחסית - זאת התחושה המוכרת לרוב האנשים. זה מצב שבו האדם מרגיש רע, אבל לא ברמה המוחלטת. תמיד יש תחושה של תקווה או נחמה מסוימת, אפילו אם היא קטנה ביותר. האדם אומר לעצמו רע לי, אבל לא ... כאשר אדם לא יכול לדעת את מקור המועקה שלו, אליעד ממליץ לו לבדוק קודם כל אם יש לו בכלל אפשרות לדעת. כלומר, עליו לשאול את עצמו האם אני יכול לדעת מה גורם לתחושה הרעה? אם התשובה היא כן, עליו לבדוק ולהמשיך לחפש את המקור. אם התשובה היא לא, עליו לעבור לשאלה הבאה: האם אפשר לפתור את המועקה בלי לדעת את מקורה?. אם כן, האדם צריך לפעול לפתרון התחושה הרעה. אם לא, על האדם לבדוק שוב לעומק האם באמת אין פתרון. מה לעשות כשאין פתרון ... פתרון. יחד עם זאת, הוא מבהיר שגם אם אדם לא ניסה את כל האפשרויות באופן פיזי, הוא יכול לדעת שאין פתרון אם הוא מבין את המהות האמיתית של הבעיה. למשל, אם אדם מרגיש חוסר פנימי בסיסי, אז גם אם יציעו לו פתרונות חיצוניים כמו לאכול מאכל מסוים או לבצע פעולה ... שיש לו מועקה להגדיר בבירור את המצב שלו באמצעות שאלות ברורות, ולהגיע לתובנות פנימיות שיובילו אותו או לפתרון הבעיה או לקבלה של המצב כפי שהוא. איך להתמודד עם תחושה רעה? מה ההבדל בין מועקה יחסית למוחלטת? איך למצוא פתרון למועקה? האם תמיד אפשר לפתור כל בעיה? איך לקבל את מה שאי אפשר לשנות? האם אפשר להיפטר ממועקה בלי לדעת את הסיבה? איך לזהות את מקור התחושה הרעה? ...
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
... להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, ... חינם, אין טוב בחינם איך להתמודד עם תחושות רעות ולמה הן קיימות? הדרך שאליעד כהן מציע להתמודד עם תחושות רעות היא באמצעות הבנה מעמיקה ופשוטה: תחושה רעה היא למעשה סוג של תשלום שאדם משלם עבור תחושות טובות שחווה בעבר, חווה כעת או יחווה בעתיד. כלומר, כל תחושה שלילית או חוויה לא נעימה יכולה להיתפס כתמורה הכרחית לטוב שמגיע עמה. בדיוק ... כסף עבור מוצרים או שירותים, כך גם מבחינה רגשית ונפשית, כל הרע שנחווה הוא למעשה מחיר בלתי נמנע לטוב בחיינו. למה אנשים משלימים עם תחושות שליליות מסוימות? כדי להמחיש כיצד בני אדם מתמודדים עם ... נותן דוגמאות מחיי היום - יום שכולנו חווים: כאשר אדם הולך לעבודה, הוא לא תמיד נהנה מזה. רוב האנשים, ... ורוצים. איך ליישם את העיקרון הזה על תחושות רעות בחיים? כשאדם חווה תחושה רעה כלשהי, בין אם זה עצב, בדידות, תסכול או כאב ... עצמו על ידי הבנה שהתשלום שהוא משלם כעת (התחושה הרעה) קשור ישירות לטוב שחווה או יחווה בעתיד. התחושה הרעה היא למעשה התשלום שמגיע בעקבות הרצון או השאיפה לחוות תחושה טובה. אליעד נותן דוגמאות ברורות: אם אדם מרגיש רע בגלל בדידות, זוהי תחושה שמתעוררת משום שהוא מעריך ומכיר בטוב שבחברה ובקשר אנושי. הבדידות היא מחיר על כך שבעבר הוא חווה חברות נעימה, או שהיא תשלום על כך שבעתיד הוא ישיג חברה ויהיה לו טוב. כך הבדידות אינה סתם תחושה שלילית - אלא תוצאה של רצון חיובי לחברה. אם מישהו חש עצב ... הוא לא היה רוצה שיאהבו אותו, הוא לא היה מרגיש רע כשאינו נאהב, אבל הוא גם לא היה מסוגל ליהנות כאשר יאהבו ...
למה אני עושה משהו? למה אני רוצה משהו? האם אני באמת רוצה משהו? למה אני אוהב משהו? האם אני באמת אוהב אותה? האם אני באמת אוהבת אותו? שינוי הרגלים, שחזור זיכרון, שחזור תחושות, איך נוצר רצון? למה מישהו רוצה משהו? רצון מזויף
... אוהב אותה? האם אני באמת אוהבת אותו? שינוי הרגלים, שחזור זיכרון, שחזור תחושות, איך נוצר רצון? למה מישהו רוצה משהו? רצון מזויף מהו המקור של הרצון ושל ההעדפות שלנו? לעיתים אדם מבצע פעולה לא בהכרח כי הוא רוצה את התוצאה הישירה של הפעולה, אלא כי הוא מנסה לשחזר תחושה או זיכרון מסוים. לדוגמה, אדם עשוי לאכול מאכל מסוים לא כי הוא רעב או כי הוא רוצה את הטעם, אלא כי הוא מנסה לשחזר את התחושה שהייתה לו כאשר אכל את המאכל הזה בעבר, במציאות שבה הייתה לו חוויה רגשית מסוימת. דוגמה לכך היא אדם שאוכל סוכריה, לא בגלל שהוא רוצה מתוק, אלא כי הוא מנסה להרגיש תחושה מסוימת שקשורה לאירוע או מצב שקרה לו קודם, שבו הוא אכל את הסוכריה. לעיתים אדם יבחר במשהו מתוך תחושת נוסטלגיה או רצון לשחזר חוויות מהעבר, ולא בהכרח מתוך רצון אמיתי לפעולה עצמה. לדוגמה, אדם עשוי לעשן סיגריות לא כי הוא רוצה את הסיגריה עצמה, אלא כי הוא מנסה להיזכר בתחושה של השיחה עם חברים או החוויה החברתית שהיה בה. כאשר אדם פועל, הוא יכול לשאול את עצמו שאלה פשוטה: למה אני עושה את הפעולה הזאת? האם הוא באמת רוצה את הפעולה הזאת, או שהוא עושה אותה כי הוא מנסה לשחזר תחושה מסוימת מהעבר? הרעיון המרכזי הוא שהרצון לא תמיד נובע מהפעלה של המוח שבאמת רוצה את הפעולה, אלא לפעמים הוא נגרם מתוך רצון לשחזר תחושות או דימויים מהעבר. אם אדם מבין שהוא מבצע פעולה מסוימת רק כדי לשחזר תחושה, הוא עשוי לשאול את עצמו אם הוא באמת רוצה את הפעולה או שמא הוא פשוט מנסה להגיע לתוצאה רגשית אחרת. איך השחזור של תחושות משפיע על היחסים שלנו? הדבר הזה מתפרש גם בעולם הרגשי והאישי. לעיתים אדם טועה לחשוב שהוא אוהב מישהו מסוים, לא כי הוא באמת אוהב אותו, אלא כי אותו אדם מזכיר לו מישהו אחר שהוא אוהב, או מישהו שגרם לו תחושת טוב פעם. אדם עשוי לחשוב שהוא אוהב מישהו כי אותו אדם עושה לו טוב, אבל לפעמים מדובר בתחושת דמיון או זיכרון שמתחברת לאדם אחר שהיה בסיטואציה דומה, ולא בהכרח לאדם הנוכחי. כך, לעיתים אדם יאהב מישהו כי הוא משדר לו תחושות דומות למה שחווה במערכת יחסים קודמת, או אולי הוא רואה בא תחליף למישהו אחר שהוא רוצה. לפעמים אנשים רוצים מישהו, לא כי אותו אדם רצה אותם, אלא כי הם חושבים שהאדם החדש יכול להחיות מחדש את החוויה שהם חיפשו במישהו אחר. איך להבין את עצמנו ולשאול את השאלות הנכונות? כדי להבין את עצמנו ואת הרצונות שלנו, כדאי לשאול את השאלות האלה: למה אני רוצה משהו? האם זה באמת מה שאני רוצה עכשיו, או שאני מנסה לשחזר תחושה? ואיך תחושות עבר משפיעות על הרצונות שלי? כאשר אנחנו עונים על השאלות האלה, אנו יכולים להסתכל על הפעולות שלנו ולבחון אם הן מבוצעות מתוך רצון אמיתי, או מתוך רצון לשחזר תחושה או זיכרון מסוים. איך נוצר רצון? למה אני רוצה משהו? מהו רצון מזויף? שחזור תחושות וזיכרון שינוי הרגלים מהו רצון אמיתי? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? ...
מהן תחושות בטן? ידיעה אינטואיטיבית, מהי אינטואיציה? איך נוצרת תחושת בטן? אנרגיה שלילית, אנרגיה חיובית, איך האינטואיציה עובדת? אינטואיציה רגשית, נמרוד הראל, אורי גלר, כוחות על טבעיים
מהן תחושות בטן? ידיעה אינטואיטיבית, מהי אינטואיציה? איך נוצרת תחושת בטן? אנרגיה שלילית, אנרגיה חיובית, איך האינטואיציה עובדת? אינטואיציה רגשית, נמרוד הראל, אורי גלר, כוחות על טבעיים
... תחושות בטן? ידיעה אינטואיטיבית, מהי אינטואיציה? איך נוצרת תחושת בטן? אנרגיה שלילית, אנרגיה חיובית, איך האינטואיציה עובדת? אינטואיציה רגשית, נמרוד הראל, אורי גלר, כוחות על טבעיים מהן תחושות בטן וכיצד נוצרת אינטואיציה? תחושות בטן הן ידיעות אינטואיטיביות, רגשות שמגיעים באופן פתאומי ללא הסבר ברור. אליעד כהן מסביר שתחושות אלו נראות לנו לעיתים כאילו הן מגיעות ממקום מיסטי או בלתי הגיוני, אך בפועל הן תמיד תוצאה של סיבות הגיוניות וסיבתיות, גם אם איננו מודעים אליהן. לטענתו של אליעד, כל תחושת בטן, כמו התחושה שמישהו אינו אמין, תחושת סכנה, או תחושת חיבור עמוק עם אדם חדש, נובעת משילוב של שני גורמים עיקריים: סיבתיות ברורה ואקראיות מסוימת. האם קיימת אנרגיה ... או על - טבעית בין אנשים? לדברי אליעד כהן, כאשר אנחנו פוגשים אדם חדש ויש לנו תחושה שהוא מוכר או שיש איתו חיבור מיוחד, עולה לעיתים השאלה האם קיים גורם על - טבעי או מיסטי שמסביר את ההרגשה הזו. אך לדבריו, הסבר מיסטי הוא רק סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו כשאיננו מוצאים הסבר הגיוני ברור. הוא נותן דוגמה, שאם אדם זר נכנס לבית ואנחנו מרגישים שהוא לא בא בטוב, זה לא באמת נובע מאיזו התערבות מיסטית, אלא ממגוון סיבות מעודנות כמו מבט, תנועה, הבעה, צורת עמידה, ואף דברים מינוריים כמו תאורה וצללים שמשפיעים על תחושתנו בתת - ההכרה. כיצד פועלים קסמים ואשליות, והאם זה קשור לאינטואיציה? אליעד מסביר, כי במופעי קסמים כמו אלו של נמרוד הראל ואורי גלר, מופיעות תחושות מיסטיות או קסומות אצל אנשים שמאמינים שיש לכאורה השפעה על - טבעית. הוא נותן דוגמה של תכנית טלוויזיה שבה ... שרק אלה שהצליחו מדווחים על כך, נוצרת אשליה כאילו ישנו כוח מיסטי. בפועל, הסיבה לתחושה האינטואיטיבית וההצלחות היא סטטיסטית, מקרית, או סיבתית פשוטה, ואין בה דבר מיסטי אמיתי. מדוע אנשים מאמינים בכוחות על - טבעיים או בתחושות אינטואיטיביות? אליעד כהן מתאר מצב שבו אנשים מתייחסים אל אירועים מקריים כאילו יש להם משמעות מיוחדת. הוא ... המחשבה, הוא עלול לייחס אותה לכוח על - טבעי או אינטואיציה מיוחדת. מה גורם לנו להרגיש נוח או לא נוח עם אנשים מסוימים? אליעד מציג דוגמה מפורטת נוספת של תחושת נוחות או אי - נוחות אינטואיטיבית כלפי אנשים חדשים. הוא מתאר מקרה של אישה שניסתה למכור בית במשך שנה וחצי ללא ... אופי, בהתנהגות או באסוציאציות חיוביות שונות, שאפילו באופן לא מודע משפיעות על תחושת הקירבה והאמון בין אנשים. מדוע חשוב להיות מודעים לסיבות לתחושות שלנו? אליעד כהן מדגיש את החשיבות הגדולה במודעות לתחושות שלנו. לדבריו, אם אנחנו מבינים לעומק את הסיבות לכך שאנו מרגישים בנוח או לא בנוח עם מישהו, הסיכוי שלנו לטעות קטן משמעותית. הוא מסביר שכאשר אנשים לא מודעים לסיבות לתחושותיהם, הם עלולים להאמין שמישהו אמין או בלתי אמין על בסיס סימנים שטחיים, כגון חיוך או שפת גוף. במצב כזה קל מאוד לרמות אותם. לעומת זאת, כאשר אדם מודע לסיבה המדויקת לתחושה שלו (אני אוהב אותו כי הוא חייך אליי), הוא מסוגל להימנע מהחלטות שגויות, כמו הלוואה למישהו לא מוכר רק ... טובות עם אנשים שלא חייכו אליו או לא התנהגו כפי שציפה, משום שהוא מודע לכך שהתחושה השלילית שהוא חש כלפיהם היא שטחית ולא מהותית. לסיכום, לפי אליעד כהן, תחושות בטן, אינטואיציות, ותחושות של אנרגיה חיובית או שלילית אינן מיסטיות או על - טבעיות באמת, אלא הן שילוב מורכב של סיבות הגיוניות, מודעות או לא מודעות, ואקראיות כלשהי. מודעות לסיבות המדויקות לתחושות שלנו מאפשרת לנו לקבל החלטות מדויקות יותר ולהימנע מאשליות ומהונאות עצמיות. מהי אינטואיציה
אושר, להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית
אושר, להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית
... להרגיש טוב, איך להיות מאושר? איך נוצרות תחושות? איך נוצרים רגשות? איך להרגיש רק טוב? איך לא להרגיש רע? מהו אושר? הדרך אל האושר, סוד האושר, הכל כרצונך תמיד, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית האם אפשר להרגיש רק טוב בלי להרגיש רע? אחת השאלות הבסיסיות ביותר שאליעד כהן מעלה בהרצאה היא האם האדם יכול להרגיש רק טוב ללא חוויה של כאב או חיסרון. לפי אליעד, כל דבר בחיים יכול להתפרש גם כיתרון וגם כחיסרון. לדוגמה, תחושת הקיום שלנו עצמה היא גם חיסרון וגם יתרון. הקיום עצמו טוב בכך שהוא קיום, אבל בו זמנית הוא גם לא טוב, כי הוא לא משהו אחר שאנחנו אולי רוצים להיות. איך נוצרים רגשות ותחושות אצל האדם? אליעד מסביר שהבסיס לכל תחושה או רגש הוא השינוי והתנודתיות. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם לא מודע לקיומה של האוזן שלו עד שיש בה שינוי בתחושה, בין אם מדובר בכאב או בהנאה. כדי להמשיך לחוש את האוזן, התחושה חייבת להיות בתנודתיות מתמדת - שינוי בעוצמה או בסוג התחושה. אם הכאב הוא רציף לחלוטין ללא תנודה, הוא יפסיק להיות מורגש בשלב מסוים. כך הוא גם מתאר את ההנאה והכאב: אלו תחושות שנוצרות במערכת העצבים של האדם, ובסיסן הוא הרצון או אי הרצון של האדם בתחושה מסוימת. תחושה שאדם רוצה הופכת להנאה, ותחושה שהוא לא רוצה הופכת לכאב, למרות שמבחינת העצבים אין הבדל מהותי בין השתיים. האם אפשר להפסיק להרגיש בכלל? אליעד מציג דרך תאורטית שבה האדם יכול להפסיק להרגיש. הדרך לכך היא ליצור השתוות מוחלטת של תחושות מנוגדות, כמו רעב ושובע, כאב והנאה, רצון וחוסר רצון. למשל, אם האדם רוצה לאכול ולא רוצה לאכול באותה מידה בדיוק, הוא לא יחווה שום תחושה לגבי האוכל. כך גם לגבי כל תחושה אחרת. לפי אליעד, ברגע שאתה מגיע למצב של השתוות מוחלטת, אתה מפסיק לחוות, והחוויה שלך הופכת לשקט מוחלט ולריק. למה אדם סובל למרות שהוא לא חייב לסבול? אליעד טוען שכל סבל שאדם חווה הוא בעצם מתוך רצונו שלו עצמו, גם אם לא במודע. אדם שסובל מזה שאין לו מספיק כסף בבנק, למשל, סובל מכך רק כי הוא בוחר לסבול. מדוע האדם בוחר לסבול? ...
איך להרגיש טוב מלהרגיש רע? איך לא להרגיש רע מלהרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע?
איך להרגיש טוב מלהרגיש רע? איך לא להרגיש רע מלהרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע?
... להרגיש טוב מלהרגיש רע? איך לא להרגיש רע מלהרגיש רע? איך להרגיש טוב למרות שרע? איך להתמודד עם תחושות רעות? אין רע בלי טוב, רע זה טעם החיים, פחד זה טעם החיים, בלי רע אין חיים, בלי פחד אין חיים, מה טוב בלהרגיש רע? למה אנחנו סובלים מהפחד ולא רק מהאירוע המפחיד? אחד הדברים המרכזיים שאליעד כהן מסביר הוא שהסבל שלנו מורכב משני חלקים: החלק הראשון הוא האירוע או התחושה השלילית עצמם - כמו פחד, כעס, דיכאון או טראומה. החלק השני, שהוא משמעותי יותר, הוא הסבל שלנו מכך שאנחנו בכלל חווים את התחושה השלילית. לדוגמה, אדם שמפחד להיות חולה, סובל לא רק מהפחד ממחלה, אלא גם מהעובדה עצמה שהוא מפחד. אדם שכועס על בגידה, סובל גם מהבגידה עצמה וגם מעצם התחושה הלא נעימה של כעס. איך פחד, דיכאון וטראומה קשורים לזמן? אליעד כהן מסביר שכל התחושות השליליות קשורות לתפיסת זמן מסוימת: פחד וחרדה קשורים לעתיד - כשאתה חושש ממה שיקרה או ... שאדם סובל, הוא בעצם מגיב לפער בין מה שהוא רוצה שיקרה (או שרצה שיקרה) לבין מה שקורה בפועל. למה פחד הוא למעשה טעם החיים? אליעד מדגיש כי בלי פחד, בלי כעס ובלי תחושות שליליות, החיים עצמם מאבדים משמעות. פחד נובע מכך שיש לאדם רצון כלשהו, ומכך שקיימת אפשרות שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה. אם לא הייתה קיימת שום תחושה של פחד או חרדה, המשמעות של רצונות ומטרות הייתה נעלמת. דווקא הפחד מאפשר את ההתרגשות, התקווה, הציפייה והמשמעות לחיים. לדוגמה, אם היית יודע בוודאות מוחלטת שתקבל כל מה שאתה רוצה ללא ספק, אז לא היית חווה שום פחד, אבל גם שום הנאה או התרגשות. ללא פחד, לא היה ערך להצלחה, כי ההצלחה הייתה מובטחת מראש. מדוע אי אפשר פשוט להיפטר לגמרי מתחושת הרע? אליעד נותן דוגמה מעניינת מתוך סיפור המכולת של להקת כוורת, שבו מוציאים לאדם קוץ מהרגל, אך חייבים להכניס במקומו קוץ אחר, כיוון שלמעשה תמיד תהיה תחושה שלילית כלשהי, תחושה של חוסר, רצון או פחד כלשהו. החיים בנויים על משחק של שינוי תמידי בין טוב לרע. אם אדם ייקח תרופה שתמחק לגמרי את כל הרגשות השליליים, הוא יאבד איתם גם את כל התחושות האחרות, הטובות והמשמעותיות של החיים. הוא פשוט לא ירגיש כלום, וכתוצאה מכך לא יחווה את עצמו כחי בכלל. איך לא לסבול מעצם העובדה שרע לי? הבעיה המרכזית של אנשים אינה התחושה השלילית עצמה, אלא המחשבה שהתחושה הזו הכרחית ובלתי נמנעת. אדם שיש לו טראומה מפריצה לבית, למשל, סובל בעיקר כי הוא חושב שאין לו שום דרך להשתחרר מהטראומה. אך אם הוא יבין שהתחושה השלילית אינה חובה, אלא היא רק אפשרות אחת מבין רבות, הוא יחווה פחות סבל מעצם קיומה של הטראומה. כך גם לגבי פחד או חרדה: אדם חושש כי הוא משוכנע שהוא חייב לפחד, אם יבין שזה לא באמת מחויב, ירגיש פחות רע מעצם העובדה שרע לו. האם אפשר באמת לחיות ללא פחד? לפי אליעד, אי אפשר לחיות חיים ללא ... מותחים ומסקרנים. כל רצון או שאיפה מכיל בתוכו פוטנציאל לפחד או לכאב אם הוא לא מתממש. לכן אי אפשר למחוק את הפחד לחלוטין בלי למחוק את הרצון, ובלי רצון - אין תחושה של חיים. מה עושים כשכבר רע לנו? אליעד מציע להבין שה
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
איך למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע
... למצוא את שורש התחושה הרעה? איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? איך לטפל ברגש רע מהשורש? מה השורש של הרגשות הרעים? מה הטוב שיוצר את הרע? תחושה רעה היא סימפטום של תחושה טובה, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע איך למצוא את שורש התחושה הרעה? כאשר אדם חווה תחושה רעה, הוא נוטה לרוב לנסות להילחם בה ישירות, לדוגמה, אדם שמרגיש פחד ינסה להפסיק לפחד, ואדם שמרגיש בדידות ינסה להפסיק להרגיש בודד. אך בדרך כלל גישה זו יעילה רק עד שלב מסוים, ... פותרת את הבעיה מהשורש. במקום להתמודד עם התחושה הרעה ישירות, על האדם להבין מהו הגורם שיוצר אותה. איך להתמודד עם תחושות רעות בצורה שורשית? במקום להילחם בצורה ישירה ברגש הרע, הדרך היעילה יותר היא להילחם בדבר שגורם לרגש הרע. זאת ניתן להבין בצורה של השוואה: אם מישהו מרביץ ... שמחזיק בו. כלומר, במקום להילחם בתוצאה (התחושה הרעה), יש לטפל בגורם שמייצר אותה. מה הקשר בין רגש טוב לרגש רע? לרוב תחושות רעות נובעות מרגשות טובות שמקדימות אותן. לדוגמה, אדם שמפחד ... ימותו, הסיבה לפחד היא האהבה הרבה שהוא מרגיש כלפיהם. אם הוא לא היה אוהב אותם כל כך, לא היה מפחד לאבד אותם. כלומר, הרגש הרע (הפחד) נובע מתוך רגש טוב (אהבה). כך, הרגש הרע לא קיים לבד, אלא תוצאה של רגש טוב שמזין אותו. איך לזהות את השורש של הפחד, הדיכאון, הבדידות והחרדה? כדי להבין את השורש של רגשות רעות, על האדם לשאול את עצמו: מהו הדבר הטוב שמזין את הרגש הרע? לדוגמה: - פחד מפרידה: נובע מאהבה חזקה לבן הזוג. - חרדת נטישה: נובעת מהתלות הרגשית במישהו שעושה לך טוב. - בדידות: נובעת מהצורך בחברה שמעניקה תחושת ביטחון. איך להפחית את הרגשות הרעים? במקום לנסות להעלים את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך למכור יותר? לעשות ללקוח טוב, לגרום ללקוח להרגיש טוב, שימוש בשם הפרטי של הלקוח, לקרוא ללקוח בשמו הפרטי, איך למכור ללקוחות? איך לשכנע לקוחות? איך להגדיל מכירות? שיטות שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תחושות, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, ייעוץ נפשי, מאמן אישי לירידה במשקל בתחום תחושות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 07:27:08 - wesi1