אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תורה ✔אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורה, סודות הפיתוי, אמנות הפיקאפ, לפתות נשים, להשיג נשים, זוגיות, תורת הפיתוי, להשיג בחורות, להצליח עם נשים, להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורה, סודות הפיתוי, אמנות הפיקאפ, לפתות נשים, להשיג נשים, זוגיות, תורת הפיתוי, להשיג בחורות, להצליח עם נשים, להצליח עם בחורות, להצליח עם בנות, להשיג בחורות
מה ההיגיון מאחורי תיאוריית הפיתוי של השפלת הבחורה?

בהרצאה, אליעד דיבר על תיאוריית פיתוי אשר טוענת כי אם גבר רוצה לגרום לבחורה לרצות אותו, עליו להוריד לה את הערך או להמעיט בה. מדובר בתיאוריה שהייתה פופולרית בקרב אנשים שהשתמשו בה כדי להשיג תשומת לב מנשים. אחד הנוכחים בהרצאה ציין כי זה עבד לו כמה פעמים, אך אליעד לא הסכים לקבל את זה כ"נוסחה" מוסמכת. הוא התעקש לבדוק את ההיגיון מאחורי התיאוריה הזו והסביר שמדובר במשהו שהוא לא בהכרח נכון בכל מצב.

אליעד טוען שבסופו של דבר אם גבר יזלזל בבחורה, זה לא בהכרח יגרום לה לרצות אותו יותר. אם, לדוגמה, גבר ילך לבחורה ברחוב וירק עליה, אין שום סיבה שהיא תרצה אותו, אלא אם כן מדובר במצב מסוים שבו היא עשויה לחשוב שהיא יכולה להשיג אותו למרות ההתנהגות המזולזלת. אליעד מציין את רעיון "הערך של מה שאין לי". כאשר משהו נעלם או הופך לבלתי נגיש, הוא הופך ליותר רצוי בעיני אנשים. לדוגמה, אם בחורה מסתובבת ללא חולצה על חוף הים, אף אחד לא יתעניין בה עד שהיא תשים חולצה, ואז כל אחד ירצה לדעת מה יש מתחת לחולצה.

בהקשר זה, אליעד מסביר כיצד המוח האנושי נמשך למה שאין לו, ולכן אם גבר מראה לבחורה שהוא לא רוצה אותה, הוא למעשה מייצר בה רצון להשיג אותו, כי זהו משהו שהיא לא יכולה בקלות לקבל. הכוונה כאן היא שהשדר של "אני לא רוצה אותך" יכול להעלות את הערך שלה בעיניה, כי היא תרגיש שהיא צריכה להתאמץ כדי לזכות בו.

האם כל השפלה תגרום לתוצאה הרצויה?

הסיבה שהתיאוריה הזאת לא תמיד נכונה, לפי אליעד, היא שבמצבים מסוימים, כאשר גבר משפיל אישה או גורם לה להרגיש לא שווה, היא עשויה להימנע ממנו לגמרי. אליעד טוען כי התוצאה של השפלה תלויה במידה רבה במצב הנפשי של הבחורה. אם היא בעלת רגשי נחיתות וחרדה, אז כן, ייתכן שהיא תוכל להימשך לאדם שמשפיל אותה, כי היא תחשוב שזה הערך היחיד שהיא יכולה להשיג. אך אם מדובר בבחורה בעלת ערך עצמי גבוה, היא פשוט תתרחק מהמזולזל בה.

הסבר נוסף שנתן אליעד הוא שהתיאוריה הזאת עשויה לעבוד על נשים שאין להן ביטחון עצמי, אולם היא לא בהכרח מתאימה לנשים עם ערך עצמי גבוה או נשים שפויות ומבוססות רגשית. אם אישה מרגישה שגבר מזלזל בה או משפיל אותה, היא לא תמשיך איתו. לעומת זאת, אישה בעלת ביטחון עצמי עשויה להימנע מלהיות עם גבר שמזלזל בה, מאחר שהיא לא צריכה אותו כדי להרגיש טוב עם עצמה.

איך להעלות את הערך בעיני הבחורה מבלי להשפיל אותה?

בהמשך ההרצאה, אליעד מציע פתרון שונה: במקום להשפיל את הבחורה, יש לנסות להראות לה את הערך של הקשר ולהרגיש שהיא זוכה במשהו חיובי ממך. אם גבר מפרגן לבחורה ומראה לה שהיא שווה בעיניו, הוא למעשה יוצר ערך חיובי שהיא יכולה לקבל ממנו. אם הבחורה לא מסוגלת לקבל מחמאה או תחושת אהבה, אז מבחינתו היא לא מתאימה לו, כי אם היא לא מסוגלת לקבל מה שהוא יכול להציע, זה מעיד על בעיה בטווח הקשר.

אליעד מציין כי אם אדם באמת רוצה להיות עם אישה בעלת ערך, עליו לשדר לה שהוא רואה בה משהו ייחודי ושהקשר איתו הוא הזדמנות למשהו טוב ומיוחד, ולא להימנע ממנה כדי שהיא תעריך אותו. הנחת היסוד כאן היא שכשיש לאדם ערך אישי, הוא לא זקוק...
עכשיו יש בנושא של אומנות הפיתוי יש תיאוריה שאומרת שאם אתה רוצה את הבחורה תתעלם ממנה או תשפיל אותה או תנמיך אותה או מה שזה לא יהיה ואז היא תרצה אותך.

ש: תוריד לה את הערך.

אליעד: תוריד לה את הערך, אתה מכיר את התיאוריה הזאת?

ש: כן

אליעד: אוקי.

ש: זה אפילו עבד לי פעם אחת.

אליעד: והנה מישהו אומר בשורות זה עבד לו פעם אחת.

ש: שלוש פעמים.

אליעד: כן אוקי, עכשיו השאלה היא מה ההיגיון של זה השאלה היא מה ההיגיון של זה והאם זה באמת הגיוני לא הגיוני, מה ההיגיון בתיאוריה שאומרת שאם תוריד לבחורה את הערך אז היא תרצה אותך יותר ואם לא היא לא תרצה אותך, לא אכפת לי מההיגיון שלך אז תסביר כרגע האם אתה חושב שזה הגיוני האם זאת נוסחה או לא נוסחה.

ש: זאת לא נוסחה של מאה אחוז.

אליעד: טוב מה ההוכחה שזאת לא הנוסחה במאה אחוז כי אם אתה תלך לבחורה ברחוב ותירק עליה היא לא תרצה אותך, הלאה מחויב שלא? אולי היא תרצה אותך.

ש: נכון יש כאלה בשבט.

אליעד: יפה אז בקיצור מה ההיגיון של זה האם אין בזה שום ההיגיון בכלל האם זה מיתוס, דרך אגב יש תיאוריה נוספת שגברים שרוצים נשים ושהם חושבים שהאישה לא תרצה אותם אז הם משכנעים את עצמם שהם לא רוצים את האישה על ידי שהם משפילים בעיני עצמם את האישה ואז לפעמים גם צריכים להגיד לה שהיא לא מספיק טובה בעיניהם כדי לשכנע את עצמם שהם לא רוצים אותה. גבר שבא למישהי וכאילו מזלזל בה למה אתה מזלזל בה? כי הוא רצה אותה והוא אמר "היא לא תרצה אותי אז אני אלך להגיד לה קודם שאני לא רוצה אותה כי ככה וככה".

ש: לא לחוות חיסרון.

אליעד: כן אבל השאלה היא האם באמת כשמזלזלים במישהו האם זה גורם לו לרצות אותך יותר או פחות, אני צריך את האמת לא תיאוריות צריך נוסחאות.

ש: אתה מלחיץ אותי עם הדבר הזה.

אליעד: אני לא מלחיץ אתה נלחץ כי אין לך שכל הלאה.

ש: אני אומר זאת שאלה של מינון קודם כל שאלה של מינון.

אליעד: אש הלאה, במה זה תלוי מה השכל שבדבר?

ש: איך להתעלם מהבחורה.

אליעד: אוקי גם לא נכון בא נתקדם, מה המחויב בא נלך על מחויב ואפשרי.

ש: רוצה להרגיש טוב.

אליעד: יפה בחורה קודם היא בן אדם, אוקי בן אדם בתור בן אדם היא רוצה להרגיש טוב היא רוצה להרגיש יותר טוב מרע, עכשיו מחויב לנו שאם היא תחשוב שאיתך כל מילה יש לה משמעות שאיתך אם היא תחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב, יותר טוב מאשר עם האלטרנטיבות שלך היא תהיה איתך זה מחויב לא משנה איך נסובב את זה נגלגל את זה זה נכון במאה אחוז מהמקרים, אם היא תחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב מאשר עם האלטרנטיבות שלך היא תהיה איתך.

עכשיו השאלה היא במה תלוי אם היא תחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב מאשר עם האלטרנטיבות שלך אז במוח יש התניה בסיסית שאומרת, עכשיו המוח מה שבנוי אצל בני האדם שהוא רוצה את מה שאין לו אחד מהדברים בן אדם לא רוצה את מה שיש לו בן אדם רוצה את מה שאין לו ומאחר שהבן אדם רוצה את מה שאין לו לכן מהצד הזה אם אתה תגיד לבחורה שאתה לא רוצה אותה אתה כאילו אומר לה "אני נסתר ממך ואני נסתר ממך" אז אוטומטית היא תרצה אותך יותר זה מהצד הזה.

לדוגמה הבחורה נגיד לדוגמה נגיד היא תהיה בים נניח אוקי, תעבור לידך בחורה אתה לא תסתכל עליה נגיד תראה איך היא נראית וזהו אבל בשנייה שהיא תשים עליה נגיד חולצה ישר אתה תגיד "אני רוצה לראות מה יש מתחת לחולצה" אבל לפני רגע היא הייתה בלי חולצה למה אתה רוצה לראות מה יש מתחת לחולצה לפני רגע היא הייתה בלי חולצה, אבל עכשיו היא שמה את החולצה היא אמרה שהיא לא רוצה שנראה מה יש מתחת לחולצה ולכן הוא רוצה לראות מה יש מתחת לחולצה אבל אם היא תוריד את החולצה תגיד "אבל לא מעניין אותי מה יש מתחת לחולצה", אוקי המוח רוצה את מה שחסר לו.

עכשיו מההיבט הזה כאשר אתה תגיד לבחורה או תשדר לה שאתה לא רוצה אותה מההיבט הזה היא תרצה אותך יותר "מה הוא לא רוצה אותי" היא מרגישה שזה פוגע לה באגו שלא רוצים אותה "איך הוא לא רוצה אותי מה הוא יותר טוב ממני, אם אני ארצה אותו אני אדע שהצלחתי להשיג משהו שאין לי אותו" ואז זה מעלה את הערך שלה כי בן אדם חושב שכשהוא ישיג את מה שאין לו זה מעלה את הערך שלו, לכן אם תגיד לה "אני עומד לרשותך" בא נקצין את זה " אני עומד לרשותך כעבד", "טוב אתה כבר יש לי אותך אני לא צריכה אותך" לעומת זאת אם תגיד לה "תקשיבי אני מלך את לא יכולה להשיג אותי", "וואלה אם אני אשיג אותו יהיה לי יותר טוב".

אוקי ולכן הלוגיקה שאומרת שאם תשפיל את הבחורה הלוגיקה הזאת יש בה סוג של היגיון, מה השכל שבדבר? השכל שבדבר אומר שאם אתה תשדר שאתה ברור מאליו ושאתה כל כך רוצה אותה יש אפשרות שלא יהיה לה בזה שום עניין שאתה כל כך רוצה אותה ואז היא לא תמצא בך ולא תרצה אותך, זה ההיגיון של זה אלא מה שכאשר בן אדם זה נכון שבן אדם רק את מה שאין לו, בן אדם קם בבוקר להשיג מטרות שאין לו אותן זה נכון אבל מצד שני בן אדם רוצה מטרות רק שאין לו אותן ושהוא חושב שהוא יכול להשיג אותן ושהוא חושב שאם הוא ישיג אותן יהיה לו יותר טוב שזה גם שתי התניות.

זאת אומרת אז מה הבעיה ולכן אם אתה משפיל את הבחורה אז יכולות להיות כמה וריאציות ווריאציה אחת שהיא תגיד "אוקי גם אם אני רוצה אותו אני לא יכולה להשיג אותו כי הוא קשה להשגה" ווריאציה שנייה אומרת "גם אם אני אשיג אותו לא יהיה טוב כי הוא משפיל אותי" וזאת הבעיה. זאת אומרת אם אתה תשדר לבחורה שאם היא תהיה איתך יהיה לה רק טוב אך ורק טוב ושהיא יכולה להשיג אותך בלי שום מאמץ אז לצורך העניין היא לא תרצה אותך או היא לא תעריך את זה שהיא איתך כי בן אדם לא רוצה את מה שיש לו, אם באופן מוחלט שזה גם זה לא במאה אחוז נכון כי יכול להיות שהיא משיגה תועלת אחרת מזה שהיא איתך כי באמצעותך היא משיגה משהו אחר אבל נניח שזה נכון.

אבל מה שאני מחדד הוא שאם אתה משפיל את הבחורה אתה בעצם יוצר לה אינטרס הפוך למה שהיא תרצה להיות עם מישהו שמשפיל אותה מה ההיגיון בזה, עכשיו אם הרגשי נחיתות שלה מאוד גדולים והדבר הכי גרוע בחיים שלה זה שהיא לא תחשוב שהיא גרועה אז מה שקורה זה שהיא לצורך העניין, יש איזה מישהי בפייסבוק שעכשיו בימינו היום יש בפייסבוק שהרבה משמיצים אותה, לא משנה שמות משמיצים אותה ואז מה שהיא עשתה היא פתחה פרופיל אחר של מישהי שהיא כאילו המישהי אחרת קרובת משפחה שלה והמישהי אחרת משבחת אותה.

עכשיו איך יודעים שהפרופיל האחר של המישהי האחרת שמשבחת אותה הוא בכלל פרופיל מזויף? כי התמונות שהדודה שלה שמה שם זה בכלל תמונות שגנובות מחו"ל מאיזה מישהי ככה שהפרופיל הזה בטוח מזויף ואם היא אומרת "זאת דודה שלי היא משבחת אותי" כנראה שאת פתחת את הפרופיל שהיא תשבח גם אותך. אוקי אז אני אומר אם הבחורה סובלת מרגשי נחיתות קשים אז היא אומרת "העיקר שלא יגידו לי שלא רוצים אותי" ואז היא תקפוץ על הבחור, אוקי אבל לעומת זאת אם זאת בחורה שפויה ונורמלית אז בגבר שישפיל אותה היא פשוט לא תרצה אותו. ולכן אני מסביר עוד פעם ואומר.

ש: אבל יש גם מינון.

אליעד: ברור שזה מינון אבל אף אחד.

ש: לא להשפיל אותה.

אליעד: לא רגע שנייה לא תתרכז, הנוסחה שאומרת אם תרצה את הבחורה היא לא תרצה אותך ואם לא תרצה אותה היא תרצה אותך או כל הקשקושים האלה היא נכונה בתנאי שמסבירים את ההיגיון שלה ומסבירים לך מתי אתה צריך לעשות את ההפך. והסברתי הבחורה בסוף צריכה לחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב מאשר רע זה המחויב, היא תחשוב את זה היא תהיה איתך לא תחשוב את זה היא לא תהיה איתך. עכשיו זה נכון שאם תשדר לה שאתה קשה להשגה או שאתה לא הכי מעריך אותה אז יכול להיות מהיבט מסוים שזה יגדיל את הטוב שהיא חושבת שהיא תשיג מזה שהיא תהיה איתך כי זה יעלה לה את הערך.

זה נכון אבל זה עדיין לא אומר שבזה תלוי הכל כי היא גם צריכה לחשוב שאם היא תהיה איתך יהיה לה ערך, כי היא גם צריכה לחשוב שהיא יכולה להשיג אותך כי היא גם צריכה לחשוב שאם היא תהיה איתך יהיה לה טוב. אוקי זה היבט ראשון של העניין ודבר נוסף רוב הסיכויים שאחרי שהיא תשיג גם את אותו בחור היא גם לא תרצה אותו בכלל, למה היא לא תרצה אותו? כי מלכתחילה היא רצתה אותו רק בשביל שהוא לא יגיד לה שהוא לא רוצה אותה. אוקי עכשיו בהקשר הזה יש עוד היבט וההיבט הוא כדלקמן מה החיסרון.

ש: אלא אם כן הוא יתאכזר אליה בעניין הזה.

אליעד: נכון אתה צודק בחור תותח צודק, אם כל הזמן תתחזק את זה שהבחורה תמיד תרגיש חסרת ערך ושתמיד לא תרצה אותה והיא תמיד תרצה אותך כי אתה לא רוצה אותה לכן היא תמיד תהיה איתך.

ש: ושהיא תמיד תחשוב שהיא יכולה להסתמך על זה.

אליעד: ושהיא תמיד תחשוב שאיתך יהיה לה יותר טוב מרע.

ש: זאת המטרה של לתחזק את זה.

אליעד: יפה מושלם ולא משנה שזה יעשה לה רע העיקר שהיא תהיה איתך, אני סתם עכשיו מקשקש חכה אבל יש פה בעיה אחרת, אני רק לקחתי את מה שהוא אומר והשתמשתי בזה כדי להקצין את מה שאני הולך להגיד, יש בזה בעיה אחרת השאלה היא מה אתה רוצה מלכתחילה מהבחורה אם המטרה שלך היא להשיג בחורה, מה אתה רוצה מבחורה מלכתחילה אם המטרה שלך היא להשיג בחורה "ציון השגתי בחורה", אוקי אז מה האמת תלך לאיזה נגיד נערת ליווי ותשיג בחורה אבל למה אתה לא עושה את זה למה בן אדם לא עושה את זה כי הוא אומר "זה לא בערך שלי שהיא תרצה אותי בשביל כסף" נכון.

כי אם היא רוצה אותך, תתרכז עכשיו כי אם היא רוצה אותך בגלל כסף זה לא מוסיף לך ערך, נניח שאתה רוצה ערך היא רוצה אותך ויש לך ערך זה לא מוסיף לך ערך כי אתה אומר "תראה היא רוצה אותי רק בגלל הכסף היא זונה היא לא באמת בעלת ערך, זה שהיא רוצה אותי היא לא באמת רוצה אותי היא כאילו אין לה שכל היא פשוטה היא זולה היא רוצה אותי כי היא פשוטה היא זולה", נכון ואז מה אתה אומר "לא אני אלך לאיזה בחורה ברחוב ואני אעקוץ אותה ואז היא תרצה אותי".

כן וזה לא אותו דבר? הרי היא רוצה אותך בגלל שהיא אהבלה אם היא רוצה אותה בגלל שירדת עליה איך בדיוק אתה מקבל ערך מזה שבחורה אהבלה רוצה אותך הרי זה צריך להיות הפוך כי בחורה בעלת ערך שבאמת יש לה איזה ערך בראש היא לא תרצה מישהו, הרי מה אומרים תשפיל אותה ואז היא תרגיש כל כך רע מזה שמישהו השפיל אותה כי היא כל כך חסרת ביטחון שהיא תרדוף אחריך, זאת אומרת שבסופו של דבר אני אומר אם הבחורה רוצה אותך אתה אומר "היא רוצה אותי כי עשיתי עליה מניפולציה רימיתי אותה עשיתי עליה מניפולציה, סובבתי אותה למדתי אומנות הפיתוי למדתי לשגע אותה ועכשיו היא רוצה אותי".

זאת אומרת שבעצם אתה נמצא עם מישהי משוגעת שרוצה אותך בגלל שאתה יותר חכם ממנה אז אם אתה חושב שהיא טיפשה ואתה יותר חכם ממנה והיא רוצה אותך כי היא טיפשה אז מה עשינו בזה איזה ערך קיבלת, איזה ערך אתה קיבלת אז אם אתה רוצה לרוץ לספר לכולם "הצלחתי להשיג מישהי טיפשה" סבבה באותה מידה אתה גם יכול ללכת לנערת ליווי להגיד "קניתי בחורה בכסף" זאת אותה מידה, אבל אתה אומר "לא זה זול מדי" ולהשיג בחורה כל כך טיפשה שמעצם זה שירדת עליה היא רוצה אותך זה לא זול מדי.

בא נעשה הפוך בא ניקח בחורה שאין לה בעיה של ערך בחורה שאם אתה תזלזל בה היא תזרוק אותך לעזאזל, שיש לה כל כך ערך שאם אתה תזלזל בה היא תזרוק אותך לעזאזל שהיא לא צריכה אותך בכלל והיא לא שמה עליך ועכשיו אתה תצטרך ביחס אליה להעלות לה את האגו שהיא תחשוב שאם היא תהיה איתך יהיה לה אגו עוד יותר גדול בלי שתזלזל בה ושאתה תעריך אותה. ולכן זה מתחבר למה שאמרתי קודם שהשיטות האלה עובדות בעיקר על הבחורות שאתה לא רוצה להשיג אותן כי הבחורות שבדרך כלל בן אדם רוצה להשיג אותן זה הבחורות עם הערך והבחורות עם הערך בדרך כלל לא ירצו גבר שמזלזל בהן.

אוקי וזה בדיוק מה שאמרתי שמה אומרים לך בשיטה "אתה יודע יש איזה, לא משנה ההיא שאתה רוצה להשיג אותה אל תחשוב על זה היא לא בשבילך היא קשה להשגה, היא לא מתקשרת עזוב אתה לא רוצה אותה אבל הבחורות האחרות שאותן קל להשיג כן אותן אתה רוצה, תנסה מלא פעמים ואיזה מישהי טיפשה תיפול ברשת" אבל איזה ערך בדיוק אתה השגת מזה כאילו מה יצא לך מזה שהשגת איזה מישהי טיפשה. עכשיו מה זה הפוך על הפוך שאם הבן אדם עם רגשי נחיתות כל כך גדולים אז הוא מקבל ערך מזה שבחורה טיפשה רצתה אותו מזה שבחורה שהוא הצליח לרמות אותה רצתה אותו.

הגבר יש לו רגשי נחיתות כל כך גדולים מזה שאף אחת לא רוצה אותו ואז הוא הולך ומרמה איזה מישהי עושה עליה איזה מניפולציה כדי שהיא תרצה אותו ואז הוא מקבל ערך מזה שמישהי שהוא הצליח לרמות אותה רצתה אותו אבל אם מדובר על גבר חכם אז זה לא ברמה שלו להשיג בחורות שהוא משיג אותן על ידי מרמה כי אם הוא משיג אותן על ידיד מרמה זה אומר שהן אהבלות, אם הן אהבלות אז איך הוא בדיוק קיבל ערך מזה שבחורה אהבלה רצתה אותו.

ש: אם מה שהוא רוצה זה ערך קודם כל.

אליעד: לא משנה ערך אהבה, נגיד שהוא רוצה תחושת ביחד אז הוא רוצה תחושת ביחד עם מישהי בעלת ערך או לא בעלת ערך?

ש: יכול להיות שהוא רוצה ערך חברתי בכלל שיראו אותו עם מישהי כזאת.

אליעד: סבבה ומי בדיוק מעריכים אותו שנמצא עם מישהי אהבלה זה לא משנה זה אותו דבר, זאת אומרת בעיני החברים.

ש: אולי...
לקבל מחמאות תחושת ערך עצמי להעלות את הביטחון העצמי לאהוב רק אותי מספרים לגרום לאישה לרצות אותי איך לגרום לאנשים להתאהב בי למכור רוצה ביטחון עצמי קשה להשגה לתת אומנות אומנות הפיתוי אישה אמנות הפיקאפ בחורה בחורות בני זוג הישגים הצלחה הצלחה עם בחורות הצלחה עם נשים זוגי זוגיות יהדות תורה מצוות אלוהים להצליח להצליח עם אישה להצליח עם בחורה להצליח עם בחורות להצליח עם בנות להצליח עם מישהי להצליח עם נשים להשיג להשיג אישה להשיג בחור להשיג בחורה להשיג בחורות להשיג מישהי להשיג נשים להתחיל להתחיל עם להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים לפתות לפתות אישה לפתות בחורה לפתות בחורות לפתות מישהי לפתות נשים נשים סוד סודות סודות הפיתוי עם אישה עם בחורה עם בחורות עם נשים פיקאפ פיתוי פיתויים תורה תורת הפיתוי
נעשה ונשמע, שמירת תורה, קבלת התורה, מתן תורה, עם ישראל, היכן היה אלוהים בשואה? חטא העגל, יציאת מצרים, יהדות, תורה מול מדע, תורה ומדע, יהדות, התבוללות, תורת הגזע הנאצית, גזענות
... ונשמע, שמירת תורה, קבלת התורה , מתן תורה, עם ישראל, היכן היה אלוהים בשואה? חטא העגל, יציאת מצרים, יהדות, תורה מול מדע, תורה ומדע, יהדות, התבוללות, תורת הגזע הנאצית, גזענות מה המשמעות של נעשה ונשמע בתורה? הביטוי נעשה ונשמע מופיע בתורה בהקשר של מתן תורה בהר סיני. לפי ההסבר של אליעד, הפירוש הפשוט של הביטוי הוא שאלוהים שאל את בני ישראל אם הם מוכנים לקבל את התורה, והם השיבו: נעשה ונשמע. המשמעות היא שהם התחייבו מראש לבצע את מה שאלוהים יאמר להם, ורק לאחר מכן לשמוע את תוכן הדברים עצמם. אליעד מתייחס לגישה זו ואומר שיש בה היגיון מסוים, אך ... השורשים של הגזענות הנאצית נמצאים ביהדות עצמה. המושג של עם נבחר הוא למעשה תורת גזע שהתחילה כבר ביהדות. אליעד מציין שבתנך עצמו בני ישראל הורגים אנשים מבני עמם (בחטא העגל, לדוגמה) רק משום שחטאו והלכו אחרי פסל. לדבריו, משה רבנו היה היטלר הראשון, מכיוון שהוא ... מה המשמעות של נעשה ונשמע? מדוע הדת מעכבת את הקדמה? מה הקשר בין היהדות לתורת הגזע הנאצית? האם ההתבוללות יכלה למנוע את השואה? האם נעשה ונשמע זו חשיבה פרימיטיבית? תורה ומדע - סותרים או משלימים? מדוע כל הדתות ייעלמו בעתיד? ...
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
... גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר ... ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם לומד גמרא אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את הזיכרון ... האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה ... ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית? אליעד מדגיש שההבדל החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה וטענה, מתאמץ ... לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד תורה משפר את כושר החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד. ראשית, צריך להבין מה הכוונה בפיתוח השכל. אם הכוונה היא לשיפור ... ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו. עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם לפיתוח החשיבה. ישנם חלקים בלימוד תורה ובפרט בלימוד הגמרא שעוסקים בהבנת אגדות ואמונות שאינן בהכרח קשורות לפיתוח חשיבה לוגית. לדוגמה, אם אדם לומד גמרא על פי אגדות דתיות ללא ניסיון להבין את השאלות ... בניתוח מחשבתי מעמיק. אז במקום לפתח את החשיבה, הוא מפתח את הזיכרון. במקביל, בלימוד תורה ישנם גם מרכיבים שיכולים להוביל לפיתוח חשיבה בצורה לא חיובית. לימוד שלא מתמקד בניתוח סיבתיות ובניית טיעונים מדויקים עשוי להוביל לדעות לא מבוססות ולגישה ... לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה ...
גיל העולם, מתי נברא העולם, מתי נוצר העולם, תורה מול מדע, העולם קדמון, מדע מול תורה, קדמות העולם, כמה זמן העולם קיים, היווצרות כדור הארץ, תורה ומדע, היווצרות היקום, מדע ותורה
גיל העולם, מתי נברא העולם, מתי נוצר העולם, תורה מול מדע, העולם קדמון, מדע מול תורה, קדמות העולם, כמה זמן העולם קיים, היווצרות כדור הארץ, תורה ומדע, היווצרות היקום, מדע ותורה
... העולם, מתי נברא העולם, מתי נוצר העולם, תורה מול מדע, העולם קדמון, מדע מול תורה, קדמות העולם, כמה זמן העולם קיים, היווצרות כדור הארץ, תורה ומדע, היווצרות היקום, מדע ותורה איך ניתן להבין את השוני בין המדע לבין התפיסות הדתיות והפילוסופיות על גיל העולם? הדיון על גיל העולם נוגע לתפיסות שונות אשר לא תמיד סותרות אחת את השנייה, אלא ... או הזמן של כל הקיום שמקיף אותו. היקום והמפץ הגדול מדע מול תורה הקיום של העולם האם העולם תמיד היה קיים? היווצרות היקום תפיסות פילוסופיות על הזמן ההבדל בין זמן אינסופי לזמן פיזי איך אפשר להסביר את השוני בין המדע לתפיסות ... מהן נכונה במסגרת הפרספקטיבה שלה. היקום והמפץ הגדול מדע מול תורה הקיום של העולם האם העולם תמיד היה קיים? היווצרות היקום תפיסות פילוסופיות על הזמן ההבדל בין זמן אינסופי לזמן פיזי ש: הבהרה נוספת לגבי יש מאין בכל דבר יש מאין וכל ...
קורונה ואמונה באלוהים, קורונה וכוחה של תפילה, האם תפילה תגן עליך מקורונה? האם לימוד תורה ישמור עליך מקורונה? ניתוח סיבתיות הקורונה והחברה החרדית, להקשיב לרבנים, אמונת חכמים, אמונת צדיקים, קורונה ולימוד תורה, קורונה וניסים
קורונה ואמונה באלוהים, קורונה וכוחה של תפילה, האם תפילה תגן עליך מקורונה? האם לימוד תורה ישמור עליך מקורונה? ניתוח סיבתיות הקורונה והחברה החרדית, להקשיב לרבנים, אמונת חכמים, אמונת צדיקים, קורונה ולימוד תורה, קורונה וניסים
... ואמונה באלוהים, קורונה וכוחה של תפילה, האם תפילה תגן עליך מקורונה? האם לימוד תורה ישמור עליך מקורונה? ניתוח סיבתיות הקורונה והחברה החרדית, להקשיב לרבנים, אמונת חכמים, אמונת צדיקים, קורונה ולימוד תורה , קורונה וניסים האם לימוד תורה ותפילה יכולים להגן עלינו מקורונה? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בקשר בין אמונה, תפילה ולימוד תורה לבין התפשטות מחלת הקורונה, תוך התמקדות בהשפעתם של הגורמים הללו על חיי אנשים חרדיים. הוא מציג שאלה מרכזית: האם לימוד תורה ותפילה יכולים לשמש מגן בפני המגפה, או שמא מדובר באמונה שגויה? הדוגמה הראשונה שנבחנת היא המקרה של חרדים שהתפללו ולמדו תורה, אך עדיין נדבקו בקורונה. אליעד מציין את ההתמודדות עם סתירה לכאורה: כיצד יתכן שדווקא אלו שקדושים בתפילה ולימוד תורה, וחשבו כי הם מוגנים בזכות חייהם הדתיים, נדבקו במחלה? הוא מתחיל בשאלה אם זוהי הוכחה לכך שהתפילה לא עוזרת, או שהתורה לא מונעת את המחלה. אליעד מציין כי לא ניתן להסיק מכך כי לימוד תורה לא שומר על האדם, זאת משום שהקורונה לא נגרמת בהכרח בשל התפילה או לימוד התורה, אלא עשויה להיות תוצאה של משתנים אחרים. הוא מציין כי כל אדם שנכנס לבית כנסת ולמד תורה לא בהכרח יידבק בקורונה. לאחר מכן, הוא מסביר את ... להדגיש את ההשגחה האלוהית כגורם שמוביל לתוצאה, ולא את הפעולות החיצוניות של לימוד תורה ותפילה בלבד. אליעד מתאר סיטואציה בה חייל חמוש ... אם אלוהים לא יגן עליו, הוא לא יצליח להינצל. על אותו משקל, גם אם אדם מתפלל ולומד תורה, זה לא בהכרח יימנע ממנו להידבק בקורונה, כי הכל תלוי בהחלטות אלוהיות. ההסבר החשוב שאליעד מספק הוא כי גם אם אדם לומד תורה ומקיים מצוות, אם הוא לא עושה זאת בכוונה אמיתית ובתשומת לב, אין זה בהכרח יעניק לו את ההגנה המצופה. הוא מציין שייתכן והאדם למד תורה אך לא התרכז במטרת הלימוד, וכך התפילה לא יכלה להגן עליו כמו שהיא אמורה. לסיכום, אליעד טוען כי אין להוכיח שהתפילה והתורה לא עוזרות. המגיפה לא בהכרח היא תוצאה של לימוד התורה או התפילה, אלא עשויה להיות תוצאה של ניסיונות ... באלוהים, קורונה והשגחה פרטית, קורונה ושמירת מצוות, קורונה ואמונת חכמים, תורה מגנא ומצלא, שלוחי מצוה אינן ניזוקין, כוחה של תפילה, ...
סנפיר וקשקשת, דג עם קשקשת ללא סנפיר, מי כתב את התורה? הוכחות לאמיתות התורה, טענות של מחזירים בתשובה, מי ברא את העולם? שמירת מצוות, חזרה בתשובה, תורה ומדע, תורה מול מדע, נבואות התורה, תורה מהשמים
... וקשקשת, דג עם קשקשת ללא סנפיר, מי כתב את התורה? הוכחות לאמיתות התורה, טענות של מחזירים בתשובה, מי ברא את העולם? שמירת מצוות, חזרה בתשובה, תורה ומדע, תורה מול מדע, נבואות התורה, תורה מהשמים האם הוכחת סנפיר וקשקשת מוכיחה שהתורה אמת? אליעד כהן מסביר על טענת הוכחת סנפיר וקשקשת לאמיתות התורה, שמובאת פעמים רבות על ידי מחזירים בתשובה. הטענה אומרת שכל דג שיש לו קשקשים בהכרח יש לו גם סנפירים, ולכן, לפי הטענה, מי שכתב את התורה ידע עובדה מדעית שלא היה אפשר לדעת בזמן שנכתבה, ומכאן שהתורה נכתבה על ידי בורא העולם. אליעד מדגיש כמה הנחות יסוד בטענה זו ומפריך אותן בהרחבה: מה באמת כתוב בתורה על דגים טהורים? בתורה (ויקרא יא, ט) נאמר שכל דג עם סנפיר וקשקשת מותר לאכילה. אליעד מבהיר שבתורה עצמה לא כתוב במפורש שכל דג עם קשקשים בהכרח יש לו סנפירים, אלא זו מסקנה מאוחרת של חזל (מסכת נידה דף נא). אליעד טוען שבמקור התנכי לא כתובה התחייבות ... דג כזה, אין שום הוכחה שאי אפשר למצוא בעתיד, ולכן ההתחייבות איננה ודאית מבחינה לוגית ומדעית. האם העובדה שכתוב בתורה דבר אמיתי הופך אותה לאלוהית? אליעד נותן דוגמה להמחשה: אם מישהו מנבא תוצאות משחקי ספורט באופן מדויק, זה לא בהכרח אומר שיש לו כוחות אלוהיים או על - טבעיים, אלא אולי מדובר בניחוש מוצלח, או במידע קודם שהוא נחשף אליו. גם אם בתורה היו כתובות תחזיות מדויקות שהתגשמו, זה עדיין לא היה מוכיח בוודאות שהתורה נכתבה על ידי אלוהים. זה יכול להוכיח רק שלמי שכתב את התורה הייתה יכולת או מידע מסוים. האם חזל ידעו דברים שאחרים לא ידעו בתקופתם? אליעד מסביר שאנשים רבים חושבים שחזל כתבו ידע נסתר שלא היה אפשר לדעת אותו ... מכאן, אין שום הכרח להניח שחזל קיבלו ידע אלוהי, אלא הם יכלו פשוט ללמוד אותו מתרבויות אחרות. האם תגליות מדעיות בתורה מוכיחות שהיא משמיים? אפילו אם נניח שבתורה אכן כתובות עובדות מדעיות מדויקות ומרשימות, זה עדיין לא מוכיח שהיא נכתבה על ידי אלוהים. אולי מדובר בחוצנים או ביישויות אחרות עם ידע מתקדם. אין הכרח ... אם אנחנו מוכנים להכיר בזה שהורים בעבר שיקרו לילדיהם בנוגע לאלים ועבודת אלילים, למה שנאמין שהפעם, במקרה של התורה, דווקא לא הייתה טעות או הטעיה? איך נוצרו כל כך הרבה מחלוקות בהלכה אם הכל עבר במסורת מדויקת? אליעד כהן מדגיש שבעולם היהדות יש אינסוף מחלוקות על ההלכות. אם התורה נמסרה על ידי אלוהים בצורה ברורה ומדויקת, איך ייתכן שיש מחלוקות כל כך רבות בין רבנים, החל בתקופת חזל ועד היום? מדוע הרמבם כתב דברים שהיו שנויים ... לא היו צריכות להיות כל כך הרבה מחלוקות. האם היכולת לחזות עתידות מוכיחה אלוהות? גם אילו הוכחנו בוודאות שכותב התורה הצליח לחזות דברים בעתיד, עדיין זה לא מוכיח שהוא בורא עולם. כפי שאליעד מסביר, אם קוף מצליח לנחש נכון מניות או תוצאות משחקי ספורט, זה לא הופך את הקוף ... לא היה היחיד שחקר את הדברים האלה, ובתקופתו היו רבים אחרים שהגיעו למסקנות אחרות לחלוטין. מדוע הידע המדעי בתורה איננו מדויק? אליעד מצביע על עובדה פשוטה נוספת: התורה אינה מכילה מידע מדעי אמיתי על כדור הארץ, על הגלקסיות ועל השמש. מדוע אין בתורה מידע מדויק על כוכבים או על מערכת השמש, שהיום ברור לנו שאינו נכון? מדוע המדע בתורה מתאר דברים באופן שגוי, כמו תפיסת העולם הפרימיטיבית לגבי זריחת ושקיעת השמש? סיכום טענות ההפרכה של אליעד כהן: בתורה עצמה לא כתובה ההתחייבות שכל דג עם קשקשת יש לו סנפיר. גם אם המשפט הזה היה כתוב במפורש, הוא לא מוכיח מי כתב את התורה. ידע מתקדם יכול להגיע ממקורות שונים, לאו דווקא מבורא עולם. המסורת היהודית מלאה במחלוקות וספקות, מה שמערער על אמינות ההעברה. אפילו אם התורה מכילה ידע נכון, אין זה מוכיח שהיא נכתבה על ידי אלוהים. אליעד מסכם ואומר שכל ההוכחות הללו, שנראות לכאורה מדעיות או לוגיות, למעשה מתפרקות תחת בדיקה מדוקדקת. כל ניסיון להוכיח את אמיתות התורה באמצעות מדע או נבואות הוא בסופו של דבר חסר בסיס אמיתי, כי הוא מתבסס על הנחות רבות מדי ולא ודאיות. האם סנפיר וקשקשת מוכיחים את אמיתות התורה? מי כתב את ה
מתן תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני קרה או לא קרה, מי נתן את התורה? האם יציאת מצרים קרתה? האם באמת קרה מתן תורה? האם באמת בני ישראל יצאו ממצריים? האם אלוהים נתן את התורה? האם באמת נקרע ים סוף? אמונה באלוהים, שמירת מצוות
... תורה היה או לא היה, מעמד הר סיני קרה או לא קרה, מי נתן את התורה? האם יציאת מצרים קרתה? האם באמת קרה מתן תורה? האם באמת בני ישראל יצאו ממצריים? האם אלוהים נתן את התורה? האם באמת נקרע ים סוף? אמונה באלוהים, שמירת מצוות האם מתן תורה היה או לא היה? הרצאה זו עוסקת בשאלות על האמיתות ההיסטוריות והאמוניות הקשורות לאירועים המקראיים, ובעיקר על מתן תורה, יציאת מצרים ומעמד הר סיני. אליעד כהן מציג את השאלות המרכזיות, האם אלו היו אירועים היסטוריים אמיתיים או רק סיפור מיתי? האם היה מתן תורה, האם בני ישראל יצאו ממצרים, האם קריעת ים סוף אכן קרתה, ואפילו האם יש או אין אלוהים? האם זה משנה אם זה קרה או לא ... חיינו היום? הדתיים טוענים כי אם זה קרה, אז אנחנו מחויבים לשמור את התורה והמצוות. מנגד, אתאיסטים טוענים שזה רק סיפור ולא יותר מזה. הוא מציין שאלה אחת חשובה: האם באמת יש הוכחות חותכות לכך ... שיש אלוהים ובין אם מדובר באמונה שאין אלוהים. האם זה משנה אם היה מתן תורה עכשיו? לגבי השאלה האם היה משנה אם מתן תורה היה קורה עכשיו, אליעד מציין שכאשר אדם לא באמת מאמין, גם אם יראה את כל הניסים בעיניו, הוא עדיין לא ישנה את עמדתו. ... את אלוהים, אלא מתוך רצון להרגיש טוב ולהשיג תוצאה מסוימת בחיים. מתן תורה יציאת מצרים האמונה באלוהים הדברים שקרו בתנך הוכחות למתן תורה אמונה אתאיסטית האם אלוהים קיים? מעמד הר סיני היה או לא היה, האם באמת קרו ניסים? אמונה של אתאיסטים, אמונה ... למה זה לא משנה אם זה קרה או לא קרה? שאלות על אלוהים, שאלות על מתן תורה, התגלות אלוהים במתן תורה, התגלות אלוהים במעמד הר סיני, הוכחות שיש אלוהים, הוכחות שאין אלוהים, האם ניתן להוכיח שיש אלוהים? האם יש אלוהים? האם יציאת מצריים קרתה באמת? האם מתן תורה קרה באמת? האם מעמד הר סיני קרה באמת? האם הייתה יציאת מצריים? האם בני ישראל יצאו ממצריים? האם צריך לשמור מצוות? ... למה חילונים צמים ביום כיפור? האם באמת קרתה יציאת מצריים? הוכחות למתן תורה, הוכחות ליציאת מצריים, הוכחות למעמד הר סיני, מי באמת נתן את התורה? האם אלוהים נתן את התורה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה? האם מתן תורה אכן התרחש במציאות? הוויכוח סביב השאלה האם מתן תורה ויציאת מצרים התרחשו במציאות מתנהל בין אלו שטוענים שהסיפורים הללו אכן התרחשו, לבין אלו שמכחישים אותם וטוענים שהם לא התרחשו. לכאורה, משמעות הוויכוח פשוטה: אם מתן תורה באמת קרה, אז יש אלוהים ויש מצוות שאותן צריך לקיים, ואם לא היה, אז לא חייבים לקיים מצוות ואין מחויבות ... של אלוהים? אליעד מסביר שהדתיים כל הזמן מנסים להוכיח את קיומו של אלוהים דרך הניסים, בטענה שאם מתרחשת תופעה בלתי מוסברת, היא מוכרחה להיות פעולה של אלוהים. מתן תורה מתואר כאירוע מלא אותות ומופתים שמוכיחים לכאורה את קיומו של כוח עליון. עם זאת, אליעד מדגיש שבעצם, אף ... קיום המציאות והמפץ הגדול - הרגע בו הכל התהווה מאפס מוחלט. אם אדם מבין שבכל רגע ורגע מתרחש למעשה נס הבריאה מחדש, הוא כבר לא מתרגש מנס ספציפי שקרה בעבר כמו מתן תורה או יציאת מצרים. כל דבר שקורה, אפילו פעולה פשוטה כמו דיבור או הזזת אצבע, מתהווה בכל רגע מחדש מאותו ... אירועים היסטוריים. במקום זאת, הוא חווה תחושה של שלמות ואחדות עם המציאות, כי הוא מבין שכל מה שמתרחש הוא ביטוי של אותו כוח אינסופי בדיוק, בכל רגע ורגע מחדש. מתן תורה ומשמעותו יציאת מצרים והניסים ההיסטוריים תפיסת האלוהות ככוח אחד הרצון האקראי של אלוהים התהוות המציאות בכל רגע המפץ הגדול כנס הגדול ביותר בחירה חופשית אל מול הכל בידי שמים האם מתן תורה התרחש באמת? הסיפור על מתן תורה מעורר ויכוח בין אלו שטוענים שהאירוע התרחש, לבין אלו המכחישים וטוענים שהוא לא קרה. יש הטוענים כי אם אכן התקיים מתן תורה, הרי שיש אלוהים ומצוות, ואז האדם מחויב לקבל זאת. מאידך, אם מתן תורה לא היה, אין מחויבות לקיים מצוות. עולה השאלה, האם בכלל יש משמעות לשאלה אם הוא היה או לא היה? מהי משמעות הוויכוח על הניסים והנפלאות? הדתיים משתמשים ברעיון הנס כהוכחה לקיומו של אלוהים: אם קורה אירוע בלתי מוסבר, הם מייחסים אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל ... על אלוהים כעל ישות אחת לצד העולם, הם לפי הטענה כופרים ברעיון האלוהי האמיתי, כי הם מציירים אותו כישות נפרדת וזקוקה להוכחות. אז מה הטעם לבדוק אם אירוע כמו מתן תורה היה או לא? אם מבינים שהמציאות כולה היא אלוהים, אז לא משנה אם היה נס מסוים או מתן תורה היסטורי. הנס האמיתי הוא עצם קיומה של המציאות. כל רגע שבו האדם מדבר או פועל הוא נס לכשעצמו. לכן נטען כאן שאין שוני מהותי בין התופעות הגדולות של הניסים בתורה לבין הדברים היומיומיים, הכל מגיע מאותו כוח, והכל שווי ערך. האם יש משמעות לבחירה חופשית ולקיום מצוות? ... ובין שנראות טבעיות, נובעות מאותו כוח אחד. אם אדם תופש שחווית המציאות היא חוויה של התחדשות תמידית, הופך חסר משמעות הוויכוח אם היה אירוע מסוים אי פעם, כמו מתן תורה או יציאת מצרים, כי ההתרחשות עצמה לא עולה על הנס שקורה בכל רגע, שבו המציאות מתקיימת מחדש. מדוע ההבנה ... אין טעם בוויכוחים היסטוריים ובהתייחסות למאורעות מסוימים כאל הוכחה לאלוהים. במקום זאת, האדם חווה את ההתגלות בכל רגע, וחי בתחושה של שלמות ואחדות עם המציאות. מתן תורה ומשמעותו יציאת מצרים והניסים ההיסטוריים תפיסת האלוהות ככוח אחד הרצון האקראי של אלוהים התהוות המציאות בכל רגע המפץ הגדול כנס הגדול ביותר בחירה חופשית אל מול הכל בידי שמים הפעם אני רוצה לדבר על מתן תורה. היה או לא היה, ויש כאלו שטוענים שהיה אחרים טוענים שלא היה, יציאת מצרים וכו. האם הסיפורים היו, או לא היו, ובעצם מה שנעשה, נסביר. אלו שאומרים שסיפורי מצרים לא היו, ומתן תורה לא היה, והם אומרים זאת כי אם היה כן מתן תורה, אז יש אלוהים ויש מצוות ואז כביכול מחויבים, ואם לא היה, אז לא מחויבים. ואנחנו נראה שהוויכוח אם היה ... הניסים. כי אם לא יודעים להסביר את זה זה כנראה נס, ואם זה נס והם ל יודעים להסביר את זה אז כנראה שאלוהים עשה את זה. כי מי יכול לעשות משהו שאי אפשר להסביר? ומתן תורה, היו שם הרבה ניסים ונפלאות, ומשה אמר, אתם ראיתם שהיו הרבה אותות ומופתים, ולכן תאמינו. וברמה הלוגית ... זה לא אקראי, זה אלוהים עשה את זה, נכון! אבל אלוהים עשה את זה עדיין נשאר אקראי, לכן אין משמעות מי עשה את זה אם זה נשאר אקראי. ועכשיו ניתן נקודת מבט נוספת, על מתן תורה, האם התרחש, האם הניסים קרו או לא. והאנשים שנותנים לזה משמעות, זה בגלל תפישה מעוותת את מה זה אלוהים. ... לגמרי. ואז זה נס שיש לי 5 אצבעות, כמו כל דבר אחר שמתהווה מאותו כח. היתה יציאת מצרים או לא וכו, מה זה משנה, מי שמבין, זה לא משנה אם היה או לא היה מה זה שונה מתן תורה מזה שאני מדבר עכשיו? הנס הכי גדול שהיה זה בריאת העולם. האירוע המשמעותי ביותר שהיה אי פעם, זה המפץ הגדול. ומה שייך אז, מה המשמעות, אם היה מתן תורה או לא. וגם אם אלוהים ידבר עכשיו מהשמים, מה זה משנה? הרי הכל אחד! כל מה שקורה זה מאלוהים. אם הדתיים היו חווים את ההתגלות של אלוהים כל רגע מחדש, אז אין משמעות לשאול מי עשה את מתן תורה, כי מי שעשה את מתן תורה עושה לאנשים לנסוע בשבת. הכל זה כוח אחד, וגם אם אני מתווכח איתך זה אותו כוח עושה אותו. ואם הכל מתהווה ... מחדש וכאשר האדם מבין את זה, הוא חווה כל רגע את המפץ הגדול, את הפלא הגדול ביותר. וכל מה שקורה זה הנס הגדול ביותר, ושאם אדם מבין את זה אז אין משמעות אם היה מתן תורה או לא היה, ואז אדם חי חיים טובים באמת. ...
הוכחות למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות
הוכחות למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות
... למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה , מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות האם ניתן להוכיח את אמיתות התורה באמצעות עדויות היסטוריות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המורכב של הוכחות לאמיתות התורה, ומתייחס באופן מפורט למושגים כמו מתן תורה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? ושמירת מצוות. אחת השאלות המרכזיות שהוא מציג היא: איך ניתן לדעת בוודאות שאירוע היסטורי, כמו מתן תורה, אכן התרחש? הטענה המרכזית שאליעד מציג היא שהעדות החזקה ביותר לקיום אירוע כמו מתן תורה, היא העובדה שיש אנשים שמקיימים מצוות באופן שיטתי לאורך דורות. הוא מסביר שהמצוות עצמן משמשות כתיעוד לאירוע ההיסטורי: מכיוון שהמצוות הן פעולות קשות ומורכבות ... אנשים היו מוכנים לבצע פעולה קשה וכואבת בילדים שלהם לאורך דורות אם לא הייתה להם סיבה טובה מאוד להאמין שזה אמיתי? איך נוצרו המחלוקות בפרשנות התורה אם הכל עבר איש מפי איש? אליעד כהן מתייחס גם לנקודת המחלוקות בפרשנות התורה. הוא טוען שהעובדה שיש מחלוקות רבות בתורה היא הוכחה לכך שהתיעוד לא באמת עבר באופן מוחלט ומדויק מדור לדור. אם באמת כל המצוות וכל הפירושים עברו בצורה מושלמת מאב לבן ללא שינויים, לא היו צריכים להיות כל כך הרבה מחלוקות. הוא מסביר שלדברים בסיסיים כמו לא לקפוץ לכביש אין מחלוקות, כי ההנחיה ברורה. לעומת זאת, המצוות בתורה מלאות מחלוקות, ומכך הוא מסיק שהתיעוד אינו מושלם. האם אירוע מתן תורה הוא קונספירציה? אליעד מתייחס גם לטענה שמתן תורה יכול להיות קונספירציה. הוא מדגים את זה דרך דוגמה של הורה שמנסה להכריח את הילד שלו להאמין במשהו שלא באמת קרה על ידי איומים או אלימות. אליעד מסביר למה המודל ... ולא באחרים? אליעד מציג דוגמה נוספת: אנשים מאמינים שנפוליאון היה קיים אף על פי שאין להם תיעוד ישיר (כמו וידאו), אך הם מתקשים להאמין למתן תורה. הוא מסביר שזה קשור לתיעוד היסטורי ולמורכבות של המידע: אנשים מוכנים להאמין בקלות יחסית לאירועים שאין להם השפעה ישירה על חייהם, אך מתקשים לקבל אירועים ... אנשים מקיימים חוקי תנועה אף שלא תמיד יש להם עדות מוחלטת שהחוקים נכונים, פשוט משום שהם חוששים מעונש. האם אפשר להיות בטוח בוודאות באמיתות התורה? לקראת סיום, אליעד מדגיש שגם אם יש תיעוד כלשהו, אי אפשר להיות בטוח ב - 100% שהכל נכון. הוא מדגיש שהאדם חייב להחליט בסופו של דבר לפי הסתברות: גם אם יש רק סיכוי קטן שמתן תורה התרחש, אולי שווה לקיים את המצוות מתוך החשש שאכן מדובר באמת מוחלטת. עם זאת, הוא גם מדגיש שזה עדיין לא הוכחה מוחלטת. הנקודה המרכזית בהרצאה היא שהאמונה במתן תורה מבוססת על תיעוד של מעשים (מצוות) שעברו לאורך דורות. אליעד לא טוען שיש הוכחה מוחלטת, אך הוא מנסה להראות למה סביר להניח שהאירוע אמיתי. האם מתן תורה היה אירוע היסטורי? איך מוכיחים את אמיתות התורה? מי כתב את התורה? האם אפשר להוכיח את מעמד הר סיני? למה אנשים מאמינים בתורה? איך נוצרו מחלוקות ביהדות? האם חייבים לשמור מצוות? ...
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
... עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה , לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי מה זה מראית ... עין בהלכה מתייחס לאיסור לבצע מעשה שאחרים עלולים לטעות בו ולחשוב שהאדם עושה דבר אסור. אליעד מביא דוגמה של איסור שתיית דם בהמה וחיה, בעוד ששתיית דם דגים מותרת על פי התורה. למרות שמותר לשתות דם דגים, חזל אסרו זאת מדרבנן אם אין סימן ברור שזה דם ... של הלימוד היא לא רק להבין את ההלכות או הרעיונות עצמם, אלא ללמוד כיצד האדם עצמו יכול להשתמש ברעיונות האלה כדי לפתח את יכולת החשיבה וההבנה שלו. כלומר, התכלית של לימוד תורה לפי אליעד היא להפוך את האדם למודע יותר לתהליכי החשיבה שלו, להפסיק ...
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה מהו ההבדל בין ספרי קבלה לספרים פילוסופיים? כאשר מתבוננים בספרות היהודית, חשוב להבין את ההבדל בין ספרי הקבלה לבין ספרים פילוסופיים כמו מורה נבוכים של ... אלא במצב של דמיון וחזיונות המתאפשרים מתוך בידוד מוחלט מהסביבה החיצונית. מהו ההסבר המסורתי לתוכן התורה שבעל פה והסיפורים על מדרשי חזל? בהקשר זה אליעד כהן מסביר שהתורה שבעל פה והסיפורים במדרשי חזל הם לרוב מסורת העוברת מדור לדור. התורה שבעל פה היא פירוש והסבר לתורה שבכתב, והסיפורים שבהם נאמרים שהם התקבלו מרוח הקודש או מסורות משפחתיות. לפעמים יש מחלוקת על פרטי הסיפור המדויק, מה שמעיד על קיומה של מסירה לא תמיד אחידה וברורה של ... בדיוק נאמר. מה ההבדל בין קבלה לפילוסופיה? מהי רוח הקודש בקבלה? האם ספר הזוהר אמיתי? כיצד התקבלה התורה שבעל פה? האם ספרי הקבלה הם מטאפורה? איך נבדיל בין חזיון למציאות בקבלה? האם ניתן להוכיח את עשר הספירות? מה ההבדל בין ספרי הקבלה לספרי פילוסופיה וספרי יהדות אחרים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורה, סודות הפיתוי, אמנות הפיקאפ, לפתות נשים, להשיג נשים, זוגיות, תורת הפיתוי, להשיג בחורות, להצליח עם נשים, להצליח עם בחורות, להצליח עם בנות, להשיג בחורות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תורה, אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תורה, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, קואצ'ר אישי, אימון אישי להפרעות קשב בנושאי תורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0000 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 15:00:48 - wesi1