אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תועלת של הלקוח ✔שקרים של מנטורים, מניפולציות שיווקיות של מנטורים, שקרים של גורואים, טעויות בשיווק עצמי, איך למכור את עצמך? לתת ללקוח להשתמש במוצר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שקרים של מנטורים, מניפולציות שיווקיות של מנטורים, שקרים של גורואים, טעויות בשיווק עצמי, איך למכור את עצמך? לתת ללקוח להשתמש במוצר בחינם, החיסרון של הלקוח, הכאב של הלקוח, התועלת של הלקוח, להתנסות במוצר בחינם, לשווק את עצמי
איך לזהות מנטורים וגורואים שמרמים אתכם?

בעולם שבו קיימים מנטורים רבים, גורואים ואנשי הדרכה, קיימת גם לא מעט מניפולציה. רבים מהם מוכרים אשליות, הבטחות גדולות להצלחה, עושר ואושר, אבל בפועל אינם נותנים פתרון אמיתי ומועיל. לכן, כדי לא ליפול בפח, חשוב להבין כיצד לזהות את הסימנים שמעידים על כך שמישהו מנסה לרמות אתכם או למכור לכם מוצר חסר ערך.

האם כל מי שמוכר ידע הוא בהכרח נוכל?

התשובה היא לא בהכרח. לא כל אדם שמוכר לכם ידע או הדרכה מנסה להונות אתכם. אך אליעד כהן מסביר, כי יש סימנים ברורים שבעזרתם תוכלו לזהות אנשים שעושים זאת מתוך אינטרס שלילי או אישי. בין אם האינטרס הזה הוא כלכלי או אפילו רק אגואיסטי (להגדיל את שמם), עצם העובדה שיש להם אינטרס לא פוסלת את המידע שלהם, אך מחייבת בדיקה ביקורתית של מה שהם מציעים.

מה הסימן המרכזי למניפולציה של מנטורים?

הסימן המרכזי שאליעד מציין הוא התמקדות יתרה של אותם מנטורים בבעיה של הלקוח, במקום בהצעת פתרונות מעשיים וברורים. כאשר מנטור או גורו רוצה למכור לכם מוצר, הוא עשוי להדגיש שוב ושוב כמה החיים שלכם קשים:
  • כמה רע להיות שכיר.
  • כמה אתם מתוסכלים בעבודה.
  • כמה מצבכם הנוכחי הוא בלתי נסבל.
  • כמה האנשים סביבכם מצליחים יותר מכם.
מנטורים רבים משתמשים בטקטיקה של "הגברת הכאב", שבה הם מזהים את הכאב שלכם, מחמירים אותו, ורק אז מציעים "פתרון קסמים", בלי להסביר באמת מה הוא.

למה מנטורים לא נותנים פתרונות ברורים ומדויקים?

לדברי אליעד כהן, הסיבה העיקרית לכך היא שהמוצרים שהם מוכרים הם לרוב לא איכותיים, לא באמת יעילים, או פשוט חסרי ערך ממשי. אם המוצר היה באמת יעיל, לא הייתה להם סיבה לא להציע אותו להתנסות. הם לא רוצים שתגלו שהמוצר לא עוזר ולכן נמנעים מלתת לכם גישה אליו מראש.

לדוגמה, אם יש לכם מוצר שבאמת פותר בעיות, הדרך הכי טובה לשווק אותו תהיה לתת לאנשים להתנסות בו, לפחות באופן חלקי:
  • ספר טוב יציע תספורת חינם או בהנחה.
  • חברה המציעה שירות טלוויזיה תיתן חודש ניסיון בחינם.
  • מוכר מזון יציע טעימות חינם ללקוחות.
  • מוכר רכב ייתן אפשרות לנסיעת מבחן לפני הרכישה.
איך עושים שיווק נכון ואמיתי?

אליעד מסביר ששיווק אמיתי ואפקטיבי נובע מתוך אמונה אמיתית במוצר שלכם. כאשר אתם משוכנעים בערך של מה שאתם מציעים, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לתת ללקוח לחוות את התועלת בעצמו. אם אנשים משתמשים במוצר ונהנים ממנו, הם ירצו להמשיך ולשלם עליו.

מצד שני, אם המוצר שלכם גרוע או בינוני, ואתם מפחדים לתת לאנשים להתנסות בו מחשש שיבינו שאין בו ערך, אז תהיו חייבים להשתמש בשיטות מניפולטיביות כגון התמקדות בכאב, פחד או תסכול של הלקוח, בלי להראות לו פתרון ברור ויעיל.

מה ההבדל בין שיווק הוגן לשיווק מניפולטיבי?

ההבדל המשמעותי הוא הגישה ללקוח ולמוצר:
  • שיווק הוגן

    מתמקד בפתרונות מעשיים וברורים, מאפשר התנסות, מוכיח שהמוצר עובד באמת, לא מפחד לתת ללקוח להחליט בעצמו.
  • שיווק מניפולטיבי

    מתמקד ביצירת תחושת כאב, חוסר וסבל אצל הלקוח, מדגיש בעיות ומגדיל אותן, ואינו מספק פתרון ברור אלא רק הבטחות מעורפלות.
לדוגמה, אם יש לכם פנצ'ר ברכב, אדם שבאמת רוצה לעזור לכם יגיד לכם בבירור מה לעשות ואיך לתקן. הוא לא יסתפק בלספר לכם כמה קשה ומסוכן לנהוג עם צמיג מפונצ'ר, אלא ייתן לכם פתרון מעשי וישיר.

מדוע שיטות מניפולטיביות כל כך נפוצות?

אליעד מסביר ששיטות אלו נפוצות כל כך, כי אנשים רבים משווקים מוצרים חסרי ערך אמיתי, או כאלה שהם עצמם לא מאמינים בהם. הדרך היחידה שנותרה להם כדי למכור, היא לגרום לאנשים להרגיש חוסר, כאב או תסכול כל כך גדול עד שירצו "לקנות את החלום" ולא את המציאות.

לסיכום: כיצד לבדוק אם מנטור או גורו מנסה לרמות אתכם?

כאשר אתם פוגשים מנטור או גורו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
  • האם הוא מציע פתרון ברור, מעשי ונגיש?
  • האם הוא מאפשר לכם להתנסות במוצר או בשירות שלו לפני הרכישה?
  • האם הוא מדגיש רק בעיות, כאב ותסכול ללא פתרונות?
  • האם הוא מדבר בעיקר על חלומות מעורפלים או על פעולות פרקטיות?
אם הוא מדגיש רק כמה רע לכם ולא נותן לכם פתרון ברור, זה סימן מובהק לכך שמדובר בשיטה מניפולטיבית, והדבר היחיד שהוא מוכר לכם הוא אשליה.
איך לזהות רמאויות של מנטורים וגורואים?

בעולם השיווק וההדרכה האישית, יש לא מעט אנשים שמנסים למכור חלומות - בין אם מדובר בכסף, בהעצמה אישית או בהצלחה מקצועית. לעיתים, זה נעשה בדרכים הגיוניות והוגנות, אך במקרים רבים, מדובר בשיטות שמטרתן להוליך שולל את הקהל. לפעמים זה כרוך בכסף, ולפעמים מדובר רק בניפוח האגו של הדמות שמובילה את התהליך. כך או כך, הרמאות קיימת, וכדאי לדעת איך לזהות אותה.

האם כל מי שמוכר ידע מרמה אתכם?

אולי גם אני מרמה אתכם? אולי יש לי כוונה נסתרת? ייתכן, אבל זה לא סותר את מה שאני אומר כאן. המטרה היא לעזור לכם להבין את השיטות שבהן משתמשים אותם "גורואים" כדי לגרום לכם להאמין שהם מחזיקים באמת מוחלטת.

איך לזהות רמאות? דגש על הבעיה במקום על הפתרון

אחד הסימנים הבולטים לזיהוי של מרמה הוא התמקדות יתר בבעיה במקום במתן פתרון אמיתי. ברוב המקרים, כאשר מנסים למכור לכם מוצר - בין אם זה קורס, הרצאה או סדנה - המוכרים ידברו בעיקר על הבעיות שלכם:
  • כמה החיים שלכם קשים.
  • כמה המצב שלכם נורא.
  • כמה זה גרוע להיות שכיר או להיות במקום שבו אתם נמצאים.
  • כמה כל מי שסביבכם חי טוב יותר מכם.
הם ינסו לגרום לכם להזדהות עם תחושת החוסר, הכאב והתסכול שלכם, ולאחר מכן ישתמשו בכך ככלי מכירה - יבטיחו לכם "פתרון קסם" שיוציא אתכם מהמצב, אך בלי להסביר לכם באמת מה הוא.

איך עושים זאת נכון?

אדם שבאמת רוצה לעזור לכם, יראה לכם פתרונות. במקום להגיד לכם "אתם סובלים כי אתם שכירים" או "החיים שלכם קשים", הוא יאמר לכם:
  • "יש בעיה, הנה איך פותרים אותה".
  • "יש לך בעיה בניהול זמן? בא נראה מה אפשר לעשות".
  • "אתה לא יודע איך להתחיל עסק? הנה השלבים הראשונים".
  • "יש לך קושי מסוים? אלו הכלים שיכולים לעזור לך".
מדוע גורואים לא נותנים פתרונות ברורים?

הסיבה העיקרית היא שהמוצרים שהם מוכרים אינם איכותיים או אינם מספקים באמת פתרון אמיתי. אם המוצר שלהם היה טוב, הם פשוט היו מציעים לכם להתנסות בו ולראות אם הוא עוזר לכם. הרי אם מוצר הוא איכותי, אין צורך לשכנע אנשים בכוח - אפשר פשוט לתת להם דוגמה חיה לכך שהוא עובד.

איך משווקים מוצר טוב?

כאשר מוצר הוא איכותי, הדרך הטובה ביותר לשווק אותו היא לאפשר לאנשים להשתמש בו, גם אם זה באופן חלקי, ואז לתת להם לבחור אם הם רוצים לקנות:
  • אם אתה ספר טוב - תן לאנשים להתנסות בתספורת חינם או חלקית.
  • אם אתה מציע שירות טוב - תן תקופת ניסיון.
  • אם אתה מוכר מזון - תן לאנשים לטעום.
  • אם יש לך רכב למכירה - תן נסיעת מבחן.
מדוע שיטות רמאות נפוצות כל כך?

אנשים שמוכרים מוצר בינוני או חסר ערך יודעים שאם יתנו לכם להתנסות במוצר, תבינו שאין בו באמת תועלת, ולכן הם לא מאפשרים לכם לראות את הפתרון האמיתי מראש. הם מעדיפים ליצור בכם תחושת חוסר, להעצים את הבעיה שלכם, ולמכור לכם חלום ולא מציאות.

לסיכום

כאשר מישהו מציג בפניכם בעיה, בדקו היטב האם הוא מציע פתרון ברור, נגיש ומועיל. אם כל מה שהוא עושה זה להעצים את הכאב שלכם ולגרום לכם להרגיש חסרי ערך - כנראה שהוא מנסה למכור לכם אשליה.
שקרים של גורואים ליצור חיים שקרים של מנטורים חווית חוסר אמונה אמיתית מניפולטיבית חוויות תחושה של חוסר אגואיסטיות תהליך איך למכור איך למכור את עצמי איך למכור את עצמך בחינם גורו גורואים החיסרון של הלקוח הכאב של הלקוח הלקוח הלקוח שלך התועלת של הלקוח התנסות התנסות במוצר חינם חיסרון חיסרון של הלקוח חיסרון של לקוח חסרונות טעויות טעויות בשיווק טעויות בשיווק עצמי טעות כאב כאב של הלקוח כאב של לקוח כאבים להשתמש להשתמש במוצר להשתמש במוצר בחינם להתנסות להתנסות במוצר להתנסות במוצר בחינם לטעות למכור למכור את עצמי למכור את עצמך לקוח לקוחות לשווק לשווק את עצמי לשווק את עצמך לשקר לתת לתת ללקוח לתת ללקוח להשתמש במוצר לתת ללקוח להשתמש במוצר בחינם לתת ללקוחות מוצר מוצר בחינם מנטור מנטורים מנטורינג מניפולציה מניפולציות מניפולציות שיווק מניפולציות שיווקיות מניפולציות שיווקיות של מנטורים שיווק שיווק עצמי שקר שקרים שקרים של גורואים שקרים של מנטורים שקרנים תועלת תועלת של הלקוח תועלת של לקוח
איך למכור מוצר שאתה לא מאמין בו? איך למכור מוצר גרוע? לא מאמין במוצר, להאמין במוצר, איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בעייתי? איך לשכנע לקוח? איך לא לדפוק את הלקוח? איך למכור מוצר שאתה לא היית קונה? איך למכור מוצר שאתה לא אוהב, איך למכור את המוצר שלך? אימון לאנשי מכירות, איך למכור מוצר בעייתי?
... הקלאסית, שלפעמים מוכר חושב, שהמוצר שלו יקר מידי ולא שווה את הכסף. אבל עבור הלקוח, שבדכ יש לו הרבה יותר כסף, מאשר יש לאיש המכירות, הרי שעבור הלקוח, זאת עסקה טובה ביותר, ביחס לעלות תועלת של הלקוח. ובשורה התחתונה, עליך לראות, ...
טעויות של אנשי מכירות, למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה? להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר, מה הלקוח מקבל מהמוצר? דפוסי חשיבה של אנשי מכירות, אופי של אנשי מכירות, איך למכור מוצר ללקוח? איך להציג מוצר ללקוח?
טעויות של אנשי מכירות, למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה? להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר, מה הלקוח מקבל מהמוצר? דפוסי חשיבה של אנשי מכירות, אופי של אנשי מכירות, איך למכור מוצר ללקוח? איך להציג מוצר ללקוח?
... למה איש מכירות לא מוכר בצורה נכונה? להציג ללקוח את התועלת של הלקוח מהמוצר, מה הלקוח מקבל מהמוצר? דפוסי חשיבה של אנשי מכירות, אופי של אנשי מכירות, איך למכור מוצר ללקוח? איך להציג מוצר ללקוח? למה אנשי מכירות לא מציגים נכון את התועלת ... הסיבה המרכזית לכך שאנשי מכירות מתמקדים במפרט הטכני ולא בתועלת של הלקוח, היא שאנשים באופן כללי רגילים לעשות פעולות מבלי לשאול את עצמם למה אני עושה את זה?. אדם הולך לעבודה כדי להרוויח כסף, אך לעיתים קרובות אינו שואל את עצמו למה הוא באמת ...
טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך?
... איש מקצוע כמוך. לדוגמה, שיטות עבודה שעוזרות לך לחסוך עלויות, באופן כללי, כנראה שהן פחות יעניינו את הלקוח. כי הן פחות עוסקות בתועלת של הלקוח. וגם אותן אפשרי כמובן להציג בצורה נכונה, אבל זה עניין אחר. בכל מקרה כל ידע מקצועי שיש לך להעביר, צריכים להבין איך הוא עוזר ללקוח לרצות אותך, איך ולמה שהלקוח ירצה ...
אין ארוחות חינם, חוק ההדדיות, שום דבר לא בחינם, מה אפשר לקבל בחינם? אושר בחינם, בשביל לקבל צריך לתת, אין דבר כזה ארוחות חינם, כסף ורוחניות, דברים טובים לא באים בחינם, רוצה בחינם, מאושר בחינם
אין ארוחות חינם, חוק ההדדיות, שום דבר לא בחינם, מה אפשר לקבל בחינם? אושר בחינם, בשביל לקבל צריך לתת, אין דבר כזה ארוחות חינם, כסף ורוחניות, דברים טובים לא באים בחינם, רוצה בחינם, מאושר בחינם
... ארוחות חינם, חוק ההדדיות, שום דבר לא בחינם, מה אפשר לקבל בחינם? אושר בחינם, בשביל לקבל צריך לתת, אין דבר כזה ארוחות חינם, כסף ורוחניות, דברים טובים לא באים בחינם, רוצה בחינם, מאושר בחינם למה אנשים רוצים לקבל דברים בחינם? אליעד כהן מסביר שאנשים רוצים לקבל דברים בחינם מתוך צורך פסיכולוגי עמוק שיאהבו אותם בלי תנאים. האדם שואף לשליטה מוחלטת, רוצה שאלוהים והמציאות ייכנעו לו ויעניקו לו את מבוקשו ללא צורך להתאמץ או לתת תמורה. הוא משתמש בדוגמה מוחשית מעולם המסחר: אף אדם לא נכנס לחנות ומבקש מוצר בחינם בטענה שהמוכר אמור להיות טוב אליו. לעומת זאת, כאשר מגיעים לתחום הרוחני, אנשים מצפים לקבל את הידע, האושר והאהבה בחינם, מתוך אמונה שזה מגיע להם ללא תמורה. האם אפשר לקבל אושר בלי לשלם עליו מחיר? אליעד כהן מדגיש באופן חד וברור שאין אפשרות אמיתית לקבל אושר או הצלחה ... בהתאמצות מסוימת כדי להשיג אותו. הוא נותן דוגמה לכך שאפילו על דבר פשוט כמו אוכל, האדם נדרש להשקיע מאמץ כלשהו: לקום, להכין אוכל, או לקנות אותו בכסף שהרוויח. אין שום דבר חינם, מלבד הדבר שכבר יש לאדם באותו רגע. הוא מציג מצב פרדוקסלי שבו אנשים רוצים שיאהבו אותם ללא תנאי, אך כשהם מתבקשים להתאמץ מעט או לשלם תמורה, הם מתמרדים וטוענים שזה צריך להיות חינם. לדבריו, אם אתה באמת אוהב את המציאות שלך ללא תנאים, אינך צריך לשנות או לקבל דבר, אך ברגע שאתה רוצה לשנות משהו, כבר נוצרת מערכת יחסים של תנאי ומחיר. מדוע אנשים מחפשים רוחניות בחינם? אליעד מסביר שהרצון לקבל רוחניות בחינם נובע מאמונה מוטעית לפיה רוחניות, בניגוד לחומריות, צריכה להינתן ללא תמורה, אחרת היא אינה אמיתית. הוא מציין שהאדם לא מבקש מוצרים גשמיים בחינם, אך כן מצפה לכך מהרוחניות. הסיבה היא שהאדם חושב שאם הוא צריך לשלם או להתאמץ, הוא כבר לא מקבל אהבה ללא תנאי. מה המחיר שצריך לשלם כדי להשיג דברים ... שמשהו ישתנה לטובתו, הוא חייב לפעול ולשלם את המחיר הנדרש, כלומר, להשקיע מאמץ. הוא מביא דוגמאות רבות של אנשים שמתלוננים על כך שהמציאות לא מתחשבת בהם ולא נותנת להם דברים בחינם, אך מסביר שאין כל טעם בתלונות, כיוון שהמציאות אינה כפופה לרצונך. מדוע אי אפשר לקבל דברים בעלי ערך ללא מאמץ? אליעד מסביר שאין עסקה משתלמת במאה ... מעולם ההשקעות: ככל שהסיכון גדול יותר, כך גם הפוטנציאל לרווח גדול יותר. מי שמחפש להצליח או להיות מאושר חייב להבין שיש לזה מחיר, והוא חייב להסכים לשלם אותו. למה גם עזרה בחינם אינה באמת עוזרת לאדם? אליעד מסביר שלעיתים אפילו אם מישהו יעזור לאדם אחר ללא תמורה, זה לא באמת יפתור את הבעיה, כי בסופו של דבר האדם יידרש להתאמץ בעצמו מול המציאות. הוא אומר שאפשר לתת לאדם ייעוץ בחינם, אך עדיין הוא יצטרך להתאמץ כדי לממש אותו. האדם חייב להתאמץ בעצמו, אף אחד לא יכול באמת לעשות את העבודה במקומו. מה ההבדל בין גשמיות לרוחניות בעניין התשלום? אליעד מצביע על העובדה שבגשמיות אנשים מבינים שהם צריכים לשלם כדי לקבל משהו, אך ברוחניות הם טועים לחשוב שזה צריך להינתן בחינם. הוא מציין שבסופו של דבר, גם התועלת הרוחנית מותנית במאמץ פנימי של האדם, ולכן אין באמת הבדל בין רוחניות לגשמיות בעניין הזה - בשתיהן צריך לשלם מחיר כלשהו. איך להתייחס למכשולים בדרך ... ביותר להגדיל את החשק והרצון להשיג את המטרה. כלומר, אם קשה לך, דווקא אז כדאי לך להתאמץ יותר, כי הקושי מעיד שאתה קרוב יותר לדבר החשוב באמת. לסיכום, האם יש משהו שאפשר לקבל בחינם? בסופו של דבר, אליעד חוזר ואומר שהדבר היחיד שאפשר לקבל בחינם הוא את מה שכבר יש לך כרגע. כל דבר מעבר לכך דורש מאמץ, מחיר או הקרבה. הוא מבהיר שאין ארוחות חינם, לא בחומריות ולא ברוחניות, ושההצלחה האמיתית מגיעה רק אחרי שהאדם מוכן להשקיע ולהתאמץ. אין ארוחות חינם איך להשיג אושר אמיתי? למה קשה להשיג מטרות? האם אפשר לקבל דברים בחינם? למה המציאות לא מתחשבת בי? מה זה חוק ההדדיות? כסף ורוחניות ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם , אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ... ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע ... גם עוסקת במחשבה על כסף כאמצעי לשליטה או מניפולציה . במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם ... על רוחניות? האם מורה רוחני יכול לעזור בחינם? האם כסף משפיע על טיפול רוחני? האם אדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? ...
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
... התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, ... אריאלי, לשכנע אנשים למה אנשים מעדיפים מוצרים בחינם למרות שיש מוצרים טובים יותר בתשלום? אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת מתחום הכלכלה ההתנהגותית דרך ... רבים הסכימו לשלם את השקל הנוסף כדי לקבל מוצר איכותי יותר, כי עבורם הערך של הקפה הטוב הצדיק את ההשקעה הכספית. בשלב הבא, ... אך הפעם הקפה הפחות איכותי הוצע בחינם והקפה הטוב יותר במחיר של שקל אחד. באופן מפתיע, רוב האנשים בחרו דווקא בקפה החינמי הפחות איכותי, למרות שלפני כן היו מוכנים לשלם יותר עבור האיכות. אליעד מדגיש ... מסביר שהסיבה האמיתית לכך שאנשים מעדיפים מוצר בחינם היא לא המחיר או החיסכון בכסף בלבד, אלא משהו עמוק יותר: התחושה הרגשית של לקבל משהו בלי להתאמץ. כשאדם מקבל מוצר בחינם , הוא מקבל אקסטרה תחושה של זכייה, של ניצחון על המערכת ושל מגיע לי. לדוגמה, ... לא מספיק טוב, אתה לא מתאמץ מספיק) מקבל במוצר החינמי סוג של פיצוי רגשי. התחושה הזו מקזזת את תחושת המאמץ והלחץ שהוא ... במילים אחרות, לא מדובר רק בכסף אלא בתועלת רגשית סמויה - זה כמו לקבל בונוס של תחושת ערך עצמי גבוהה יותר, של מגיע לי משהו בלי מאמץ. האם תמיד אנשים יעדיפו מוצרים בחינם על פני מוצרים בתשלום? אליעד מדגיש שאין זה נכון לומר שאנשים תמיד מעדיפים מוצרים בחינם. הוא מסביר שזה תלוי מאוד בהקשר ובמשמעות שהאדם מייחס למושג בחינם. לפעמים דווקא אנשים יעדיפו מוצר שעולה יותר כסף כדי לא להיחשב כמי שאוכל חינם. למשל, אם לאדם מסוים אמרו בעבר שהוא אוכל חינם והוא לא רוצה שיתפסו אותו כך, הוא יעדיף דווקא לשלם כדי לחזק את התדמית שלו כאדם עצמאי ולא תלותי. לכן ההחלטה לקחת מוצר בחינם או בתשלום אינה אוטומטית, אלא תלויה בגורמים רגשיים, חברתיים ואישיים רבים. ... הוא מסביר שאנשים לפעמים יעדיפו לקנות מוצרים אפילו אם הם לא חינמיים, אם ההנחה נראית גדולה מספיק, כגון הנחה של 90%. במקרה כזה, התועלת הרגשית שלהם היא בתחושה שניצלו הזדמנות מיוחדת, שהצליחו להשיג יתרון מיוחד, וכך ... דילמה האם להסיר את התחבושות במהירות ובכאב עז, או לאט יותר בכאב מתמשך אך קל יותר. אותו אדם גילה במחקר שאנשים העדיפו דווקא את ה
אושר בחינם, יש מתנות חינם, להיות מאושר בחינם, סודות האושר, חוקי האושר, חוק ההדדיות, להרגיש רק טוב, להיות רק מאושר, אך ורק טוב, טוב בלי רע, לרצות להיות מאושר, אין מתנות חינם
אושר בחינם, יש מתנות חינם, להיות מאושר בחינם, סודות האושר, חוקי האושר, חוק ההדדיות, להרגיש רק טוב, להיות רק מאושר, אך ורק טוב, טוב בלי רע, לרצות להיות מאושר, אין מתנות חינם
... בחינם, יש מתנות חינם, להיות מאושר בחינם, סודות האושר, חוקי האושר, חוק ההדדיות, להרגיש רק טוב, להיות רק מאושר, אך ורק טוב, טוב בלי רע, לרצות להיות מאושר, אין מתנות חינם מהם הסודות של האושר והאם יש מתנות בחינם? בהרצאה זו, אליעד עוסק בנושא האושר והקשר בין טוב ורע, תשלום ומתנות. הוא מציג את הרעיון המרכזי שהאושר לא יכול להיות חינם, ושיש מחיר לכל דבר טוב שאנחנו מקבלים. ההרצאה מתחילה בהסבר על איך אנשים לעיתים קרובות אוהבים לקבל דברים בחינם, אך בפועל, כל דבר שמקבלים בחינם דורש תשלום בצורה של סבל, אכזבה או מאמץ. אליעד מציין כי כל מי שמרגיש כי הוא מקבל משהו בחינם נמצא במערכת יחסים לא מאוזנת עם החיים. הוא טוען שברגע שאתה מקבל משהו בחינם, אתה למעשה משלם עבורו בצורה אחרת - ... יחד עם הטוב. לדוגמה, אם אדם נהנה ממערכת יחסים טובה, הוא צריך לדעת גם איך להתמודד עם הרגעים הפחות טובים שבה. האם באמת יש מתנות חינם? לאחר מכן, אליעד משיב על השאלה הפופולרית האם יש מתנות חינם, ומציג את רעיונו כי כל דבר שמקבלים בחינם מגיע עם מחיר. אפילו אם אנחנו מקבלים משהו בחינם, כמו אוויר או מים, תמיד יש מחיר - לא ... כלשהו. ההבדל בין מי שמוכן לשלם ומי שלא אליעד עובר להסביר את ההבדל בין אנשים שמוכנים לשלם על דברים ובין כאלה שמבקשים לקבל כל דבר בחינם. הוא מדבר על איך אנשים שמבקשים דברים בחינם למעשה סובלים יותר בסופו של דבר, משום שהם לא מבינים את הצורך של תשלום כלשהו בחיים. כל דבר שאדם מקבל בחינם יהיה מלווה בתחושות של חוסר איזון, ... חוויות טובות ורעות. אדם שלא מתמודד עם רע לא יכול להבין את משמעותו של טוב. מהו חוק ההדדיות? האם יש אושר ללא סבל? האם מתנות באמת חינם? איך למצוא איזון בין טוב ורע בחיים? מה הקשר ...
תשלום כספי, תשלום לנותן שירות, תשלום לבעל מקצוע, לשלם מראש, לשלם בסוף, לשלם בהתחלה, לשלם לפי ההתקדמות, מתי לשלם? מתי הכי כדאי לשלם? לעבוד בחינם, משא ומתן, מתנות חינם, אוהב בחינם
תשלום כספי, תשלום לנותן שירות, תשלום לבעל מקצוע, לשלם מראש, לשלם בסוף, לשלם בהתחלה, לשלם לפי ההתקדמות, מתי לשלם? מתי הכי כדאי לשלם? לעבוד בחינם, משא ומתן, מתנות חינם, אוהב בחינם
... לשלם בסוף, לשלם בהתחלה, לשלם לפי ההתקדמות, מתי לשלם? מתי הכי כדאי לשלם? לעבוד בחינם, משא ומתן, מתנות חינם, אוהב בחינם מתי הכי כדאי לשלם לנותן שירות כדי ... מתוך מטרה להבין מהו העיתוי האידיאלי שישפיע על איכות השירות שתקבל ועל ההנאה מהמוצר או מהשירות. איך עיתוי התשלום משפיע על ... השירות להמשיך ולספק שירות איכותי עד הסוף. כיצד העיתוי של התשלום משפיע על ההנאה מהמוצר או מהשירות שקיבלת? בהיבט של ההנאה האישית של הלקוח מהמוצר, אליעד מציין שיש לקוחות שאוהבים להרגיש שהם קיבלו משהו בחינם. לקוח כזה יעדיף לשלם מראש, וכאשר הוא יקבל את השירות בפועל הוא ירגיש כאילו קיבל אותו בחינם, כי התשלום כבר מאחוריו. לעומת זאת, לקוח אחר יעדיף לשלם בסוף, כי אז הוא חווה ... הגיע אליו ללא מאמץ מיוחד או התחייבות מוקדמת, ולכן ירגיש יותר טוב וייהנה יותר מהמוצר או מהשירות. אליעד מוסיף ואומר שכל אחת ... להיות נכונה בהתאם למצב, כי ההנאה של האדם תלויה בתחושה האישית שלו ביחס לכסף, ביחס למוצר, וביחס לחוויה שהוא רוצה לקבל. אין תשובה ... רוצה לחוות ולפי זה הוא צריך לבחור מתי לשלם. מתי עדיף בכלל לא לשלם או לתת מתנה בחינם? אליעד מסביר שיש מצבים בהם השירות יינתן בחינם מתוך רצון טוב, או כי נותן השירות ... אחת נכונה עבור כולם, כי כל מקרה הוא ייחודי ותלוי ברצונות שונים של נותן השירות ושל הלקוח. הרצונות וההעדפות של אנשים משתנים ... מקצוע? האם כדאי לשלם מראש? איך עיתוי התשלום משפיע על איכות השירות? האם כדאי לעבוד בחינם? איך לתת תמריץ כספי נכון? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שקרים של מנטורים, מניפולציות שיווקיות של מנטורים, שקרים של גורואים, טעויות בשיווק עצמי, איך למכור את עצמך? לתת ללקוח להשתמש במוצר בחינם, החיסרון של הלקוח, הכאב של הלקוח, התועלת של הלקוח, להתנסות במוצר בחינם, לשווק את עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תועלת של הלקוח, האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תועלת של הלקוח, דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן עסקי מומלץ בנושאי תועלת של הלקוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5146 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:33:25 - wesi1