🖨גירושין / פרידות זוגיות - איך להפוך פרידה זוגית ותהליך גירושים למשהו חיובי?כפי שכבר ביארתי, אין טוב יותר מאשר רגש של אהבה. והאהבה שהאדם חווה, גם במערכת יחסים זוגית, מאפשרת לו להגיע לרגשות מאוד חיוביים, ביחס לעצמו וביחס למציאות. ועל ידי זה שהאדם מתבונן על הרגשות החיוביים שיש לו בתוך קשר זוגי, על ידי זה, הוא יכול לנסות להרגיש את הרגשות האלו, גם באופן כללי בחייו, בלי קשר למערכת זוגיות כלשהי.
ולפעמים מתגרשים, ולפעמים נפרדים מסיבות כאלו ואחרות. והשאלה היא, כיצד אפשר להוציא משהו חיובי, מתהליך של גירושים ופרידה זוגית? ובאופן כללי יותר, איך להתמודד עם פרידה, מכל דבר שהאדם היה תלוי בו רגשית?
והתשובה היא, כי גם בתהליך של גירושין יש משהו חיובי. והוא, שהוא משאיר את האדם לבד! נכון, להיות לבד זה לא הכי כיף, ובפרט אחרי שהאדם התרגל לחיות בתוך זוגיות, אולי אפילו זוגיות טובה. אך יחד עם זאת, להרגיש טוב בתוך זוגיות, זו לא בהכרח השלמות. השלמות היא, להרגיש טוב, גם בלי להיות תלוי בזוגיות.
זה לא אומר, שלא צריך זוגיות. אבל זה כן אומר, שראוי לאדם לשאוף, לכך שהוא ירגיש שמחה ואושר ואת כל שאר הרגשות החיוביים שיש בתוך זוגיות, גם מחוץ לזוגיות וגם בלי קשר לזוגיות.
פרידה זוגית, מאפשרת לאדם לעצור ולנסות להבין את עצמו טוב יותר. פרידה זוגית, היא סוג של תחנת ביניים, שבה יכול האדם לעצור ולהתבונן על הדברים שאותם הוא יכול ללמוד, על עצמו ועל החיים, מתוך הסתכלות אחורה על מערכת היחסים שהסתיימה. אך הדבר החשוב ביותר הוא, לנסות להרגיש טוב, גם מחוץ למערכת היחסים הזוגית. ועד כמה שאפשר, לפחות באותה הרמה שהייתה לאדם בתוך הזוגיות.
הזוגיות, מאפשרת לאדם לגלות, כמה טוב הוא יכול להרגיש. והחוכמה היא, לנסות להגיע לאותה תחושה של טוב, גם מחוץ לזוגיות וגם אם הזוגיות מסתיימת. ואיך עושים את זה בפועל?
בפועל זה אומר, שעל האדם לא להישבר מכך שהוא חווה פרידה / נטישה / בגידה / פגיעה אישית וכיו"ב. אלא להבין, שהדבר הזה נועד ללמד אותו משהו, ולהביא אותו למצב רגשי טוב יותר, עבור עצמו. ואיך? על ידי התבוננות. על האדם לנסות לא לאבד את ההערכה העצמית שלו לעצמו ואת כל תחושת הטוב, רק בגלל הפרידה הזוגית. אלא, לנסות לשמור על התחושה החיובית שהייתה לו בזוגיות, בכל דרך אפשרית.
וכיצד יכול האדם לשמור על התחושות הטובות של הזוגיות גם בלי זוגיות? תשובה: על ידי זה שהאדם מגלה את השורש של הדברים, שבגללם הוא הרגיש טוב יותר בתוך הזוגיות. על האדם לנסות להבין טוב יותר, מה באמת גרם לו להרגיש טוב יותר בתוך הזוגיות. ולאחר מכן לנסות להשיג את אותה התחושה בדיוק, גם בלי זוגיות.
ואיך בדיוק? בשלב הראשון, על האדם לנסות להבין טוב יותר, מתי בדיוק ומה בדיוק גרם לו להרגיש טוב יותר בתוך הזוגיות. האדם, צריך להיות מסוגל להגדיר באופן מדויק, מה בדיוק גרם לו לתחושה טובה בתוך הזוגיות.
בשלב השני, על האדם לנסות לשאול את עצמו, "למה?". למה האירוע הספציפי הזה בתוך הזוגיות, יצר אצלו רגש חיובי. נניח לדוגמה שהאדם הרגיש טוב, כאשר בן / בת הזוג שלו חייכו אליו. על האדם לשאול את עצמו, למה החיוך של בן הזוג אליו, גרם לו להרגיש יותר טוב? מה בדיוק עבר בתוך הראש שלו, כאשר הוא הרגיש טוב, מכך שחייכו אליו?
במקרה הנ"ל לדוגמה, האדם יכול להתבונן ולראות, שהסיבה שבגללה הוא הרגיש טוב כאשר חייכו אליו, היא משום, שהחיוך שחייכו אליו, שידר לו שהוא יכול להיות שמח, וזה הזכיר לו להיות שמח. וכאשר האדם מבין שהחיוך של הבן זוג, הוא רק האמצעי שיצר אצלו את תחושת השמחה, עכשיו האדם יכול לנסות להשיג את אותה תחושת שמחה בדיוק, בדרכים אחרות.
וכמובן שיש כאן הרבה מאוד תהליכים שונים שמתרחשים בתוך האדם, ושהם אלו שגורמים לאדם, להרגיש טוב יותר בתוך הזוגיות. וכדאי לאדם להתבונן...
תהליכים בארגון, תהליכים בעסק, איך לאפיין תהליך בארגון? איך לדעת מה התהליך הנכון לארגון? איך לנתח תהליך בעסק? אפיון תהליך ארגוני, אפיון תהליכים בעסק, איך להגדיר תהליך בצורה נכונה? איך לנתח תהליך ארגוני? איך לחשוב בלי אילוצים? איך לאפיין תהליך ארגוני? איך לנתח תהליך עסקי? איך להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים? אילוצים באפיון תהליך עסקי, אילוצים באפיון תהליך ארגוני, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, יעוץ עסקי, יעוץ למנכלים, יעוץ אסטרטגי לארגוניםתהליכים בארגון, תהליכים בעסק, איך לאפיין תהליך בארגון? איך לדעת מה התהליך הנכון לארגון? איך לנתח תהליך בעסק? אפיון תהליך ארגוני, אפיון תהליכים בעסק, איך להגדיר תהליך בצורה נכונה? איך לנתח תהליך ארגוני? איך לחשוב בלי אילוצים? איך לאפיין תהליך ארגוני? איך לנתח תהליך עסקי? איך להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים? אילוצים באפיון תהליך עסקי, אילוצים באפיון תהליך ארגוני, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, יעוץ עסקי, יעוץ למנכלים, יעוץ אסטרטגי לארגונים והפעם נשיב לשאלה, איך לדעת מה הדרך הכי נכונה לנהל תהליך מסוים בתוך הארגון? דהיינו, שלפעמים מנסים לבנות תהליך בתוך הארגון, לדוגמה מנסים לבנות תהליך ארגוני, שיחבר בין מחלקת הייצור לבין מחלקת השיווק לבין מחלקת הגבייה לבין מחלקת שירות הלקוחות. ומנסים לאפיין את התהליך ולהבין איך הכי נכון לנהל את התהליך. האם כדאי לנהל אותו בצורה אחת או בצורה אחרת. והשאלה היא, כאשר ניגשים לאפיין ולהגדיר תהליך ארגוני, איך הכי נכון לפעול כדי להגדיל את הסיכוי שנגיע לאפיון הנכון ביותר לארגון? ואיך להתמודד עם מצבת כוח ... היבטים שונים, אבל כאן ניתן את נקודת המבט הבאה. והיא, שכמובן הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר אנחנו מנסים לבנות תהליך בארגון, עלינו לשאול את עצמנו, מה היינו רוצים שיקרה בסוף התהליך, מה לדעתנו יחשב כתהליך המוצלח ביותר, מה התוצאה האופטימאלית שהיינו רוצים להשיג בארגון. במילים אחרות, שלב ראשון הגדרת תוצאה אופטימאלית, שאינה קשורה לאילוצים כלשהם. במילים אחרות, קודם כל תגדיר את התוצאה הרצויה מהתהליך שאתה מנסה לאפיין, בלי קשר לאילוצים כלשהם. ואחרי שברורה לנו התוצאה הרצויה, עכשיו בעצם אנחנו צריכים לגשת לחלק של ... ובלי אילוצי המבנה הארגוני של מצבת כוח האדם שבארגון. דהיינו, שבפועל מה שקורה זה, שהרבה פעמים שמנסים לאפיין ולהגדיר תהליך בארגון, אז אוטומטית יש את האילוצים של מצבת כוח האדם שבארגון. דהיינו, יש את האילוצים של בני האדם שבארגון שבסופו של דבר, יצטרכו ליישם את התהליך שאנחנו מנסים לבנות בארגון. כי התוצאה של התהליך ברורה. והדרך יש לגביה ספקות. אבל יש גם את האילוצים של כוח האדם שבארגון, שבסופו של דבר יצטרך ליישם את התהליך. והעצה שלי אומרת, כאשר מנסים להבין ולאפיין את התהליך הארגוני בצורה הטובה ביותר, אז צריכים לחשוב שלצורך העניין אין שום בעיית תקשורת בין העובדים בארגון, וכן צריכים לנסות לאפיין את התהליך, כאילו רק בן אדם אחד בלבד עובד בארגון. דהיינו, נניח שאתה מנסה להגדיר תהליך שיחבר בין מחלקת השירות לבין מחלקת המכירות. עליך לשאול את עצמך, נניח שבארגון כולו היה רק בן אדם אחד ... שיש לו גם את היכולת וגם את הרצון לבצע את המשימות. במקרה שכזה, איך היה הכי נכון לבצע את התהליך? האם היה נכון לעשות אותו בצורה כזו או בצורה אחרת? וכאשר חושבים בתור התחלה בצורה הזאת, דהיינו, חושבים בלי אילוצים כלשהם, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שבתור התחלה נראה את התהליך האופטימאלי להשיג את המטרה הארגונית שאנחנו רוצים להשיג. כי ברגע שחושבים בצורה נקייה, שיש רק בן אדם אחד בארגון, ... הכל, ושיש לו את היכולת ואת הרצון לבצע את המשימה, הרי שכאן בעצם יש את האפיון הנכון ביותר לביצוע התהליך. זאת נקודת ההתחלה. מכאן ואילך יתחילו להיכנס אילוצים, של מצבת כוח האדם בארגון. כי יש את רמת היכולת ואת ... שבין העובדים שבתוך הארגון. אבל מול העיניים שלנו, יש את הדרך האופטימאלית שאנחנו חושבים שהיה הכי נכון לנהל את התהליך, ואליה אנחנו שואפים לכוון את הארגון. כי כאשר באים לאפיין תהליך ארגוני, יש כל מיני ספקות. אז ראשית צריכים להבין שהמטרה של התהליך ברורה ושהתוצאה הרצויה ברורה עד כמה שאפשר. שנית אם יש לך ספקות לגבי הדרך להשיג את המטרה, בגלל כל ...
ניתוח משפך שיווקי - איך לנתח משפך שיווקי שלא עובד? מה זה משפך שיווקי? מה זה משפך שיווקי שלא עובד? איך מנתחים משפך שיווקי, איך לדעת למה המשפך השיווקי לא עובד? ניתוח יחסי המרה, ניתוח ביצועים של קמפיין, ניתוח משפך מכירות, ניתוח תהליך מכירה, ניתוח תהליך שיווקי, ניתוח דף נחיתה, יחסי המרה של דף נחיתה, שיפור ביצועי קמפיין שיווקי, איך לתכנן משפך שיווקי? השוואה בין קמפיינים, חוק המספרים הגדולים, לנתח את תהליך המכירה, דיוק קהל היעד, טירגוט שיווקי... שיווקי, איך לדעת למה המשפך השיווקי לא עובד? ניתוח יחסי המרה, ניתוח ביצועים של קמפיין, ניתוח משפך מכירות, ניתוח תהליך מכירה, ניתוח תהליך שיווקי, ניתוח דף נחיתה, יחסי המרה של דף נחיתה, שיפור ביצועי קמפיין שיווקי, איך לתכנן משפך שיווקי? השוואה בין קמפיינים, חוק המספרים הגדולים, לנתח את תהליך המכירה, דיוק קהל היעד, טירגוט שיווקי אז מה זה משפך שיווקי? ומה זה משפך שיווקי שלא עובד? ומה לעשות ... השיווקי לא עובד? ולמה המשפך השיווקי לא עובד? ומה לעשות כדי שהוא יעבוד? ועוד. אז משפך שיווקי, זה כינוי לתהליך השיווק, שהוא בצורה של משפך, רחב למעלה וצר למטה. והכוונה היא שתהליך השיווק מתחיל בצורה רחבה, שבו מפרסמים מסרים שיווקיים בצורה רחבה ובסוף התהליך רק כמות יותר קטנה סוגרת עסקאות בפועל, כמו צורה של משפך. ומשפך שיווקי שלא עובד, פירושו, שאתה לא מרוצה ... שמחלקת הטלמרקטינג שמקבלת את השיחות הנכנסות או שעושה את השיחות היוצאות, לא עובדת מספיק טוב, או שאולי משהו נופל בתהליך תיאום הפגישה, או שמשהו נופל בפגישה עצמה עם מנהל המכירות, או שאולי בכלל יש בעיה בתמחור, או במוצר, או ... השיווקי לא עובד? ויש כל מיני לוגיקות ושיטות איך לנתח משפך שיווקי. לדוגמה אפשרות אחת, תהיה לקחת כל חלק מהתהליכים של המשפך ולבחון אותו בפני עצמו ולחשוב האם אפשרי לעשות אותו יותר טוב. לדוגמה, לנסות לשפר את דף הנחיתה, ... עצמו כיחידה בודדת. האם יש לך רעיונות איך לשפר אותו בפני עצמו וכולי. אפשרות נוספת תהיה, לנסות לבחון את התהליך בכללותו, חלק אחד ביחס לחלק השני, ביחס למה שאנחנו מצפים שיקרה במשפך שיווקי טוב. דהיינו, ננתח את כל החלקים של התהליך אחד ביחס לשני, ונראה איפה יחסי ההמרה הכי גרועים. לדוגמה נבדוק את יחס ההמרה שבין החשיפות של הפרסומות, לבין ... השארת הלידים בדף הנחיתה. ואם היחס שם מאוד גרוע ביחס למה שמקובל בדרך כלל, אז ננסה לשפר שם את התהליך. אבל אם יחסי ההמרה שם טובים, אז לא נתחיל בלשפר שם את המצב. וגם זאת גישה לניתוח משפך שיווקי. ... החלק שהוא מחויב ובטוח נכון במשפך המכירה, שהיא שיחת המכירה הפיזית עם הלקוח. צריך להתחיל לנתח את החלק הזה בתהליך של המשפך. וכמו כן, כמו שכבר הסברתי המון פעמים (איך לתכנן משפך שיווקי), כל המשפך השיווקי, כל התכנים שלו, ... את שיחת המכירה ללקוח ולא בשום דרך אחרת? תשובה: כי רק מכאן נוכל באמת לגזור מסקנות אמיתיות ביחס לכל התהליך כולו. ושום דבר בניתוח משפך שיווקי, לא בהכרח נכון, למעט המסקנות שנסיק מניתוח שיחת המכירה. ואני אסביר. ניקח לדוגמה, ... כי המסר השיווקי בקמפיין, אמור להיות חלק מהמסרים שיש בשיחת המכירה עצמה. ולכן: ניתוח משפך שיווקי אמור להתחיל בסוף התהליך ולא בשום מקום אחר. דהיינו, להתחיל לנתח את תהליך המכירה. אם לדעתך תהליך המכירה טוב, עכשיו תנסה ללכת צעד אחד אחורה ותנסה להבין איך אתה גורם לאנשים לפגוש אותך ואיך לשפר את תהליך המכירה של פגישה פיזית. אם הצלחת לשפר ולגרום לאנשים להגיע לפגישה מאלו שיוצרים איך קשר, עכשיו מכאן תשפר את המסר שלך להביא יותר אנשים שישקלו לפגוש אותך וכולי. ושוב, במהות, ניתוח תהליך המכירה בפועל, מלמד אותנו על דיוק קהל היעד שלנו, שממנו נגזרים המסרים השיווקיים והטירגוט השיווקי. ניתוח שיחת המכירה עם ... ללקוח לסגור איתנו עסקה ועוזרת לנו להבין מה המסרים הנכונים שצריכים להעביר ללקוח במשפך השיווקי, כדי לשפר את כל התהליך מתחילתו ועד סופו. אם לדוגמה נגלה שהלקוח רוכש מאיתנו, בגלל כאב X ונרצה עוד לקוחות שרוצים לרכוש בגלל כאב ... לכאב X וכולי. לסיכום: סוף מעשה במחשבה תחילה. וצריך להתחיל לחשוב מהסוף ולגזור לאחור. להתחיל ממה שבטוח נכון, שזה תהליך המכירה וממנו לגזור מסקנות שהן בסיכוי גבוה יותר נכונות וכולי. לעומת זאת, אם תתחיל מכל מקום אחר בתהליך, בסופו של דבר, אולי כשתגיע לשיפור תהליך המכירה, תגלה שאתה בכלל פונה לקהל היעד הלא נכון ותצטרך להתחיל לבנות את כל המשפך כולו מחדש. ולכן, חכם ...
גיוס עובדים, מי יראיין את העובד החדש? תהליך גיוס עובד לארגון, מי צריך לראיין את העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס עובד חדש? איך לבנות צוות עובדים? איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין עובדים חדשים? מבנה ארגוניגיוס עובדים, מי יראיין את העובד החדש? תהליך גיוס עובד לארגון, מי צריך לראיין את העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס עובד חדש? איך לבנות צוות עובדים? איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין עובדים חדשים? מבנה ארגוניגיוס עובדים, מי יראיין את העובד החדש? תהליך גיוס עובד לארגון, מי צריך לראיין את העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס עובד חדש? איך לבנות צוות עובדים? איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין עובדים חדשים? מבנה ארגוני מי אמור לראיין עובד חדש בארגון? כאשר ארגון מחפש ... הוא שהמנהל הישיר, כלומר, האדם שינהל את העובד באופן יומיומי, חייב להיות זה שמראיין את העובד. לדוגמה, אם מדובר בתהליך גיוס של איש מכירות, הראשון שיראיין את איש המכירות הוא מנהל המכירות שאצלו העובד יעבוד. למה חשוב להקפיד על ... בבחירתה, הוא תמיד יוכל להגיד שהמקדחה לא מתאימה או לא תקינה, והוא יסיר מעצמו אחריות. בדיוק באותו אופן עובד התהליך של גיוס עובדים: מי שמנהל ישירות את העובד חייב להיות אחראי לבחירת העובד, בדיוק כמו שכל בעל מקצוע אחראי על בחירת כלי העבודה שלו. איך עובד תהליך ראיון העובדים מלמטה למעלה? כדי שהתהליך יהיה אפקטיבי וברור, הוא צריך להתבצע בצורה מדורגת, תמיד מלמטה כלפי מעלה. ראשית, המנהל הישיר צריך לראיין ולסנן את ... בדרך כלל לא יראיין איש מכירות זוטר, אלא אם כן מדובר בתפקיד אסטרטגי או ייחודי מאוד. מה החשיבות של תהליך ראיון הדרגתי? תהליך הראיון המדורג יוצר מחויבות ואחריות ברורה כלפי העובד החדש. המנהל הישיר יודע שהוא זה שבחר את העובד, ולכן אין לו אפשרות להתחמק מאחריות במקרה של תקלות או בעיות ביצועים בעתיד. בנוסף, תהליך זה מונע מצב שבו עובדים חדשים נכפים על מנהלים שלא היו מעורבים בבחירתם, מה שיכול לגרום לתסכול, פגיעה בביצועים וירידה ביעילות העבודה בארגון. סיכום מלא ומפורט של תהליך גיוס עובדים בארגון המנהל הישיר של העובד חייב להיות הראשון שמראיין ובוחר את העובד החדש. רק לאחר שהמנהל הישיר ... עולים לראיון אצל המנהל שמעליו. ככל שהתפקיד בכיר וחשוב יותר, כך יש צורך במעורבות גבוהה יותר של מנהלים בכירים בתהליך הראיון. הראיונות מתבצעים תמיד מלמטה כלפי מעלה, מהמנהל הישיר ועד להנהלה הגבוהה יותר, בהתאם לדרג התפקיד. הגישה המדורגת יוצרת אחריות ברורה על העובד, ומונעת בעיות של חוסר מחויבות מצד המנהל לעובדיו. איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים ניהול כוח אדם תהליך ראיון עובדים ייעוץ ארגוני מבנה ארגוני מי אמור לראיין עובד בארגון? מי אמור לראיין עובד חדש בארגון? שלום חברים ... מי אמור לראיין אותו? בהנחה שמדובר בארגון גדול עם כמה רמות ניהוליות, מי צריך לבצע את הראיון? הגדרת האחריות בתהליך הגיוס אם אתה מנהל עסק קטן ויש לך עובדים ישירים, כנראה שאתה זה שמראיין אותם, כי אין מישהו אחר ... שמבצע את הראיון. מדוע זה כך? אם מישהו אחר בארגון יראיין ויקבל את העובד מבלי שהמנהל הישיר היה מעורב בתהליך, עלול להיווצר מצב שבו המנהל יתקשה לקחת אחריות על העובד החדש. לדוגמה, אם העובד לא מתפקד כראוי, המנהל עשוי ... לא בחרתי אותו. אבל כאשר המנהל הישיר הוא זה שמראיין ומאשר את ההעסקה, האחריות על הצלחת העובד נשארת אצלו. התהליך - מלמטה למעלה לאחר שהמנהל הישיר ביצע ראיון ראשוני וסינן מועמדים, השלב הבא הוא להעביר את המועמדים שנראים מתאימים ... ממשיכים במעלה ההיררכיה בהתאם לרמת התפקיד - ככל שהתפקיד בכיר יותר, כך יש צורך שמנהלים בכירים יותר יהיו מעורבים בתהליך. האם המנכל צריך לראיין כל עובד? לא בהכרח. אין צורך שהעובד הזוטר ביותר בארגון יתראיין אצל המנכל או ההנהלה הבכירה, אלא אם כן מדובר בתפקיד אסטרטגי במיוחד. הראיון צריך להיות תהליך מדורג - מהמנהלים הישירים כלפי מעלה, לפי חשיבות התפקיד בארגון. סיכום 1. המנהל הישיר הוא זה שצריך לראיין את העובד החדש בשלב הראשון. 2. ככל שהתפקיד בכיר יותר, מנהלים בדרגות גבוהות יותר צריכים להיות מעורבים בראיון. 3. תהליך הגיוס צריך להיות מלמטה למעלה - מהמנהל הישיר ועד למנהלים הבכירים, בהתאם לחשיבות התפקיד. למידע נוסף ניתן לחפש באינטרנט נושאים כמו ראיון עובדים, מבנה ארגוני, ייעוץ ארגוני ועוד. בהצלחה! לראיין עובד חדש, תהליכי עבודה, תהליכי גיוס עובדים, תהליך ראיון עובדים, ניהול משאבי אנוש, ניהול כוח אדם
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?