אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיגעון ✔טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:47טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
למה לא לבטל מיד דברי אדם שטוען "יש לי חורים בראש"?

כאשר אדם אומר אמירה מוזרה או בלתי מובנת כמו "יש לי חורים בראש" או "אני רואה דינוזאורים", התגובה המיידית של רוב האנשים תהיה לבטל את דבריו בטענה שהם בלתי הגיוניים. לפי אליעד כהן, חשוב לא לפסול את דבריו של האדם, אלא להקשיב לו באופן פתוח ומקבל. אם פוסלים את הטענה מיידית, הדבר מוביל לסתימת פיות ומונע אפשרות לחקור לעומק את מה שעומד מאחורי הטענה.

כיצד להבין את הדימוי של "יש לי חורים בראש"?

במקום לומר "אתה מדמיין", צריך להיכנס לעולם המושגים של האדם, לקחת ברצינות את דבריו, ולהתחיל לשאול שאלות מנחות כמו: "מה זה אומר עבורך שיש לך חורים בראש?", "מתי התחלת להרגיש כך?" ו"איך התחושה הזאת משפיעה על חיי היום - יום שלך?". דרך שאלות אלו אפשר להגיע לעומק המשמעות הסמויה. לדוגמה, אדם שאומר שיש לו חורים בראש יכול למעשה להתכוון לכך שהוא מרגיש פגיע או שאין לו פרטיות, שהוא מרגיש חשוף וגלוי לסביבה או למחשבותיהם של אחרים.

מה עושים כאשר האדם אומר שהבעיה מפריעה לו בפועל?

אם האדם מציין שהחורים בראש מפריעים לו לתפקד, כמו למשל ללכת לעבוד, אליעד כהן ממליץ לשאול שאלות ספציפיות ומעשיות, כמו "למה בדיוק החורים האלה מפריעים לך לעבוד?" ו"איך בדיוק הם משפיעים על התפקוד שלך?". ייתכן שבאמצעות שאלות אלו האדם בעצמו יתחיל להבין שאין קשר הכרחי בין התחושה לבין אי - היכולת לבצע את הפעולה, או שהוא יסביר פחדים וחששות נוספים שעדיין לא ביטא.

מדוע אנשים מבטאים מצוקות רגשיות באמצעות דימויים קיצוניים?

אנשים משתמשים בדימויים דרמטיים, כי לעיתים קשה להם לבטא במילים רגילות את החרדות או המצוקות הפנימיות שלהם. לדוגמה, אדם שאומר "אני שקוף" יכול להתכוון לכך שהוא מרגיש חסר פרטיות או שהוא מפחד שיגלו עליו דברים מסוימים. הדימוי של השקיפות מבטא פחד פנימי או חרדה אישית באופן סמלי, אך מי ששומע את הדימוי באופן שטחי יכול להתבלבל ולא להבין את המשמעות האמיתית.

איך מטפלים באדם שטוען שהוא "רואה דינוזאורים"?

כאשר אדם טוען טענה כמו "אני רואה דינוזאורים", יש לשאול אותו שאלות מכוונות כגון "באיזה מובן אתה רואה אותם?", "האם מדובר בתחושה, זיכרון או מחשבה מסוימת?". שאלות אלו יסייעו לו להבחין בין מציאות פיזית למציאות רגשית או מחשבתית. ייתכן שבאמצעות החקירה הוא יגלה שבעצם מדובר בתחושה או פחד פנימי שמובע בצורה מוחשית.

האם תמיד הדימויים האלה מסתירים מציאות אחרת?

לפי אליעד כהן, התשובה היא כן. תמיד יש איזושהי אמת פנימית או חרדה עמוקה מאחורי דימויים כאלה. האדם פשוט אינו יודע כיצד לבטא את האמת הפנימית שלו באופן ישיר ולכן משתמש בדימויים מוזרים או קיצוניים. המטרה היא לעזור לאדם לגלות בעצמו את המשמעות האמיתית והעמוקה של תחושותיו.

מה עושים אחרי שמגלים את הסיבה האמיתית לבעיה?

אחרי שמגיעים לשורש הפחד או החרדה האמיתית, ניתן לעבור לשלב הפרקטי: להבין איך ניתן להתמודד עם הרגשות האלה. אם למשל האדם חש שאין לו פרטיות, אפשר לבדוק איתו אילו צעדים הוא יכול לנקוט כדי ליצור יותר פרטיות. אם הוא חושש שמחשבותיו חשופות לאחרים, אפשר להציע לו טכניקות של הרפיה, התמודדות עם חרדות, או כיצד לשמור טוב יותר על פרטיותו.

איך השיטה הזאת רלוונטית גם למצבים יום - יומיים?

השיטה הזאת שימושית גם למצבים פחות קיצוניים. לדוגמה, כאשר עובד אומר "מציקים לי במקום העבודה" או "אני רוצה לעזוב", לעיתים הוא בעצם מנסה להעביר מסר על תחושת חוסר הערכה או צורך בתנאים משופרים. על ידי חקירת הטענה לעומק, ניתן להגיע למניע האמיתי שמאחורי התלונה ולמצוא פתרונות מתאימים יותר.

מדוע לא מספיק להגיד לאדם "אתה משוגע"?

אם נוהגים בצורה שטחית ואומרים לאדם "אתה משוגע", בעצם מפסיקים את השיחה ולא מאפשרים להגיע להבנה אמיתית של המצב. בשיחה מעמיקה, שבה שואלים שאלות כמו "למה אתה מרגיש כך?" ו"איך התחושות האלו משפיעות עליך?", ניתן לגלות את הסיבה האמיתית לבעיה ולמצוא פתרונות מעשיים וטובים יותר.

למה שאלות מכוונות הן מיומנות חשובה?

היכולת לשאול שאלות מכוונות מאפשרת לאדם להבין בעצמו את המציאות הפנימית שלו. אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הקשבה אמפתית המשלבת שאלות מדויקות, שמאפשרות לאדם לבטא בבירור את המצוקות העמוקות שלו, ללא כפיית פרשנויות חיצוניות.
למה חשוב לא לבטל מיידית את דברי האדם שטוען "יש לי חורים בראש"?

כאשר אדם טוען טענה שנשמעת מוזרה או דמיונית, למשל "אני מרגיש שיש לי חורים בראש" או "אני רואה דינוזאורים", עלולה להופיע נטיה ראשונית לבטל את דבריו בטענה שהם אינם הגיוניים. אך אם מגיבים ב"זה לא הגיוני" או "אתה מדמיין", נוצרת סתימת פיות שאינה מאפשרת שיחה מעמיקה. במקום זאת, כדאי להתייחס בכובד ראש לטענות ולנסות להבין מה מסתתר מאחוריהן.

איך חוקרים את המשמעות של הדימוי "יש לי חורים בראש"?

תחילה מתייחסים לדבריו של האדם כאילו הם נכונים, ושואלים אותו שאלות כמו "מה זה אומר שיש לך חורים בראש?", "איך זה משפיע על התחושה היומיומית שלך?" או "מאז מתי התחושה הזאת קיימת?". המטרה היא לגלות את המשמעות הסמויה והעמוקה מאחורי התיאור החיצוני. לדוגמה, ייתכן שהוא מתכוון לכך שהוא מרגיש חשוף מדי, שאין לו פרטיות או שאנשים חודרים למחשבותיו.

כיצד לברר את ההיבט המעשי של הטענות?

אם האדם אומר "החורים בראש מונעים ממני ללכת לעבוד", אפשר להמשיך ולשאול "למה זה מפריע לך לעבוד?", "איך בדיוק החורים האלה משפיעים עליך?". לפעמים דרך השאלות הללו האדם בעצמו יבין שהדימוי לא מחייב אותו בפועל להימנע מפעולה מסוימת, או שהוא יפרט פחדים נוספים.

למה הטענות יכולות לשקף בעיה רגשית עמוקה יותר?

אנשים משתמשים לעתים בדימויים מוגזמים כדי לבטא מצוקה רגשית או חרדה פנימית. לדוגמה, אדם שאומר "אני שקוף" עשוי להתכוון לכך שהוא מרגיש שאין לו פרטיות ושכל המחשבות שלו חשופות לעיני אחרים. לעתים הוא אינו יודע לבטא במילים ישירות את החשש הזה, ולכן הוא בוחר בדימוי קיצוני.

איך מתייחסים לדוגמה של "אני רואה דינוזאורים"?

כאשר מישהו אומר "אני רואה דינוזאורים", אפשר לברר "באיזה מובן אתה רואה אותם?", "מה הכוונה שלך במילה 'רואה'?", ולנסות להבין אם מדובר בתחושה רגשית מסוימת, זיכרון כלשהו או ביטוי למחשבות פולשניות. שאלות מסוג זה יכולות להוביל אותו להבחין בין מציאות פיזית לבין מטאפורה רגשית.

האם זה תמיד לבוש של מחשבה פנימית אחרת?

כן. לרוב יש גרעין של אמת אישית מאחורי הדימויים הדרמטיים. האדם רוצה לבטא פחד, בלבול או חרדה, והדימויים הם הדרך שבה הוא מתאר זאת. כשחוקרים יחד איתו את שורש האמירה, מגלים את המניע הפנימי העמוק יותר.

מה עושים כשמגלים את הבעיה האמיתית?

לאחר שאוספים פרטים ומגלים את הסיבה הרגשית או הרעיונית שמאחורי הטענה, אפשר להמשיך ולשאול כיצד הדבר משפיע על חייו, אילו פתרונות מעשיים קיימים, ומה דרוש כדי להרגיש טוב יותר. ככל שמתמקדים בהיבט המעשי וברגשות המוסתרים, קל יותר למצוא פתרונות שמדברים לאדם.

איך הדיון הזה חל גם על מצבים אחרים?

העיקרון הזה שימושי בכל מקום שבו אדם משמיע תלונה קיצונית או בלתי מובנת, למשל עובד במפעל שאומר "מציקים לי פה" או "אני רוצה לעזוב" כאשר ייתכן שבפועל הוא רק מבקש תנאים משופרים. דרך חקירה סבלנית של הטענות, אפשר לגלות שייתכן שהוא מבטא קושי אחר לגמרי, כמו תחושת חוסר הערכה או חוסר ביטחון.

מדוע חשוב לא להסתפק בתגובת "אתה משוגע"?

אם ממהרים לפסול את דברי האדם, השיחה מסתיימת, והבעיה האמיתית לעולם לא צפה. באמצעות שאילת שאלות ממוקדות כמו "באיזה אופן אתה חושב שזה קורה?" ו"איך זה גורם לך להרגיש?", אפשר למצוא את נקודת האמת ולהעמיק בה כדי להגיע לשורש הבעיה הרגשית או המחשבתית.

כיצד השיח יכול להתפתח לפתרון מעשי?

כאשר מזהים את שורש הפחד או החרדה, ניתן לבנות גשר בין המצוקה הספציפית לפתרונות אפשריים. אם אדם מרגיש שאין לו פרטיות, אפשר לבחון יחד כיצד ליצור יותר מרחב אישי. אם הוא חש שה"מחשבות" שלו חשופות, אפשר לדבר על דרכים לשמור סודות או על טכניקות הרפיה.

למה מיומנות השאלות חיונית להבנת המציאות הפנימית של האדם?

דרך שאלות מנחות, החוקר אינו נדחף לכפות פרשנות חיצונית על האדם אלא מאפשר לו להבהיר את כוונתו ולהגיע לתובנות בכוחות עצמו. זו מיומנות המשלבת הקשבה אמפתית עם יכולת לנסח שאלות שיעזרו לאדם לבטא את המצוקה האמיתית שלו.
ש: השאלה כזאת מה השכל שבדבר כשמישהו שהוא נראה חושבים שהוא משוגע לגמרי אומר "אני מרגיש שיש לי פה חורים אני מרגיש שהמוח שלי קטוע, אני מרגיש שאני שקוף" ואני לא יודע מה להגיד לו אני אומר תשמע זה לא הגיוני בכלל משהו מהסוג הזה.

אליעד: יפה הסיבה שאתה לא יודע מה להגיד לו היא משום שאתה אומר שזה לא הגיוני בכלל הוא אומר לך "אני רואה פה דינוזאורים" ואתה אומר לו "זה לא הגיוני בכלל" אין נגמר השיחה אין בשכל שיחה אבל אם מישהו אומר לך "אני רואה פה דינוזאורים" אתה אומר "באיזה מובן יכול להיות שיש פה דינוזאורים?" אז אולי דרך זה תצליח להבין למה הוא התכוון שיש דינוזאורים ואז תגיד לו "נכון שמההיבט הזה והזה יש דינוזאורים אבל עדיין יש היבטים שאין דינוזאורים", זוכר את השיחה הראשונה שיש דבר שהוא אמת באופן יחסי ולקחו אותו למוחלט.

עכשיו איך אתה יכול לדעת מאיזה היבט אותו אדם אמר לך "יש דינוזאורים" איך אפשר לדעת אז בא נגיד סתם בא נגיד תן דוגמה לדינוזאורים לדוגמה שאתה הבאת, בא נגיד ניתן דוגמה שאתה הבאת בן אדם אומר "אני מרגיש שהראש שלי פתוח שאני שקוף" שלא יודע מה, אוקי עכשיו מה הוא אומר מה זה אומר? מה שצריך לעשות קודם כל להגיד לו "אוקי" כאילו קודם כל לקבל את זה להגיד לו כן נניח שזה נכון.

ש: לא נניח שזה נכון הוא יתעצבן "זה נכון".

אליעד: אני אמרתי שתגיד לו "נניח שזה נכון"?

ש: אז מה אמרת?

אליעד: לקבל את מה שהוא אומר תניח שזה נכון לעצמך תניח שזה נכון בא נניח שמה שהוא אומר זה נכון תגיד לו "אוקי". עכשיו מה שאנחנו צריכים לנסות להבין כשהוא אומר "תקשיב הראשון שלי פתוח יש לי חורים שזורמים" לא יודע מה נגיד אתה אומר לו "אוקי ו... ?" אתה לא אומר לו "לא נכון מה אתה אומר לא נכון" אתה אומר לו "אוקי ו... ?", עכשיו השאלה היא איך זה בא לידי ביטוי בפרקטי כי אם הוא אומר לך "ואני לא יכול בגלל זה ללכת לעבוד", "אוקי למה זה מונע ממך לעבוד?" בא ננסה להבין אולי הוא יגיד "וואלה נכון יש לי חורים בראש וזה לא מונע ממני לעבוד" עכשיו או שהוא יגיד "כן זה מונע ממני לעבוד כי אז כשאני עובר ברחוב נכנסות לי קרני השמש לתוכי ועושות לי רע", "אוקי איך הן נכנסות מה זה עוד אומר הן נכנסות, איזה רע ואיך הן נכנסות?" יגיד לך "הן נכנסות".

להתחיל קודם כל לראות קודם כל אולי בכלל "אוקי וזה מחייב אותך בהכרח", עכשיו אבל יש פה עוד היבט שהוא יותר פנימי כשמישהו נגיד אומר לדוגמה "הראש שלי אני שקוף יש לי חורים" וכל מיני כאלה אתה אומר לו "אוקי ומה זה אומר לך?", נגיד מה הוא אומר לך מה נגיד הוא יגיד?

ש: רואים מה אני חושב.

אליעד: יפה בדיוק ואז הוא אומר לך "מה אני חושב" זה בעצם אומר שהוא בתוך תוכו חושב שחושבים מה הוא חושב והוא מבטא את זה בצורה עקומה שאומרת "יש לי חורים בראש ואני שקוף", זאת אומרת שכשהוא אומר "יש לי חורים בראש" זה הוא בעצם מנסה להגיד משהו אחר הוא מנסה להגיד "אני מרגיש שאני שקוף אני מרגיש שאין לי פרטיות" יכול להיות שהוא בכלל יש לו בעיה שאין לו פרטיות יכול להיות שיש לו תסביכים עם עצמו שהוא מפחד שיחשפו אותם והוא לא יודע איך להגיד את זה אז הוא בראש שלו כבר אומר "אוקי יש לי תסביכים עם עצמי", נגיד סתם הוא עם עצמו יושב "אוקי יש לי תסביכים ואם יקלטו אותי אז אני שקוף וואלה אני מרגיש כאילו יש לי חורים בראש" ואז הוא אומר תראה "יש לי חורים בראש אני שקוף" זה מה שהוא אמר.

אבל אתה שמעת עוד פעם את הסופי אתה אומר "על מה הוא מדבר בכלל איזה חורים מה אתה מדבר אין מה לדבר" ואז נגמר השיחה אתה אומר הוא משוגע והוא אומר אתה משוגע אין מה לדבר אבל אם אתה אומר לו כאילו "ואיך החורים האלה גורמים לך להרגיש מתי התחלת להרגיש את החורים האלה איך הם משפיעים עליך, מה זה אומר לך איך זה בא לידי ביטוי?" אז דרך זה אפשר להבין מה האמת כאילו כי זה לבוש של משהו אחר. נגיד שמישהו אומר נגיד "כואב לי הרגל, הרגל שלי מדממת" אז אומרים לו "איפה מדממת לא מדממת" ואז חוקרים וחוקרים "למה אתה אומר שהיא מדממת?" הוא אומר "כי אני מרגיש צמרמורות", "אוקי ואיזה צמרמורות? אני מרגיש שמגרד לי הגב בכלל" אז הוא מזה שמגרד לו הגב הגיע לזה הוא ביטא את זה בצורה עקומה של "הרגל שלי כואבת" או "מדממת" נגיד.

לכן עוד פעם הדרך הטריוויאלית של האנשים הרגילים "הוא אומר הוא משוגע הוא לא מבין הוא לא יודע מה לדבר" אבל הפיקח אומר "בוא ננסה להבין מאיפה באה לו המחשבה הזאת לראש מה הוא מנסה לומר בזה, מה היא מבטאת המחשבה הזאת" ואז חוקרים ומוצאים את נקודת האמת במה שהוא אמר ותמיד יש איזו נקודת אמת זה דימויים. כמישהו נגיד אומר היה לנו פה פעם מישהו נגיד שאומר נגיד "עוקבים אחרי יש לי סימנים" אז זה אומר שיש בתוכו איזה חרדה מזה שמנסים לעשות לו רע והוא מלביש את זה ב - "עוקבים אחרי או כאלה" זהו.

ש: זה תמיד לבוש?

אליעד: תמיד זה לבוש יש איזה משהו של אמת כחוט השערה וזה דימוי על דימוי, מה שקורה לפעמים שהבן אדם מרוב דימויים הוא כבר שכח שזה דימויים והוא כבר חושב שזה באמת ככה אבל אם מתחילים לעשות איתו "רגע זה באמת ככה איפה החור, אוקי אתה רואה פה חור אני יכול להכניס דרכו אצבע אני יכול גם אצלך להכניס אצבע? לא, אז זה לא חור כזה אתה מתכוון זאת תחושה של חור נכון? נכון זאת תחושה של חור זה לא חור אמיתי", אתה מבין אומרים "נכון" ולא ישר להגיד לו "זה לא נכון" להגיד לו "אוקי ואיזה חור איזה גודל החור?" הוא יגיד "לא יודע", "אוקי אז יכול להיות שזה חור קטן?" יכול להיות קטן יכול להיות גדול.

בדרך כלל כשבן אדם מדבר על הדמיון שלו בדרך כלל הוא מוסיף עוד דברים שהם בדרך כלל רגשיים או משהו ואז קולטים שהוא בכלל יש לו איזה בעיה שהוא דרכה מנסה, כמו שאמרתי לדוגמה באחת השיחות הקודמות נגיד שמישהו אומר "מה יצא לי מזה מה פה מה שם?" ואז מתחילים לתחקר אותו רואים שזה בכלל לא זה הוא בכלל אומר "אני מפחד להיכשל" ואז הוא עשה סיבוב הוא אמר "מה יצא לי מזה?" אבל צריך לדעת לתחקר אותו לא ישר להגיד "הוא משוגע הוא מבולבל", עכשיו מי שלא מספיק חכם ולא מבין את השני אז הוא אומר השני משוגע טיפש.

ש: זה באג בערוצים.

אליעד: נכון הבנו, מה אתה הבנת?

ש: מה שאני הבנתי זה שמה שהוא מביא לידי ביטוי זאת לא האמת לאמיתה אלא זה לקוח ממה שמסתתר מאחורי זה מה המניע לדבר הזה, מה מניע לזה שהוא ביטא את זה בצורה כזאת וחוקרים בצורה של שאלות כאלו ואחרות.

אליעד: עכשיו זה נכון גם מול עובד במפעל כשעובד אומר לך "מציק לי ככה וככה" מה האמת אולי הוא בכלל רוצה משהו מסוים ולכן הוא אמר מציק לו ככה וככה אז אם מישהו אומר "אני רוצה לעזוב" מה האמת הוא באמת רוצה לעזוב או רוצה משהו אחר, זה בכל תחום בא לידי ביטוי אלא מה שכשבן אדם אומר "יש לי חורים בראש ועוברים דרכי קרני אור" זה כבר כאילו הקצנה של כמה הוא לקח איזה רעיון והלביש אותו באיזה סיפור רחוק מהמקורי אבל עדיין הרי זה לא איך שהוא נולד הוא ישר פתאום אמר את זה, קרה משהו ואז קרה עוד משהו ואז קרה עוד משהו והוא לא שיתף בתהליך ופתאום הוא אומר עכשיו הגיע לאיזו מסקנה כזאת וכזאת.

ואז בודקים מה הנחות היסוד איך הוא הגיע לשמה מה המחויבים, מה המשמעויות "תגדיר חור תגדיר זה ותגדיר זה" ואז עושים הצלבות מגיעים למה השורש וזאת מיומנות לדעת את זה.

ש: כן.

אליעד: אוקי.
אנשים דימוי ללכת הנחות היסוד לטפל בהפרעת אישיות טיפול במשוגע נוצר אני מרגיש מרגיש שאני להקצין טיפול נגד חרדות איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל באנשים איך לעזור איך לעזור ל איך לעזור לאנשים אנשים בעיה נפשית בעיות בעיות נפשיות הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות חולה נפש חולי נפש טיפול טיפול ב טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפול במשוגע טיפול במשוגעים טיפולים טיפש יועץ יעוץ יעוץ למטפלים יעוץ לפסיכולוגים יעוץ לפסיכיאטרים לאנשים להבין להבין משוגע להבין משוגעים לטפל לטפל באנשים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לעזור לעזור לאנשים מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מטופל מטופלים מטפל מטפלים משוגע משוגעים נפש פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגיים פסיכולוגים פסיכיאטר פסיכיאטריה פסיכיאטרים שיגעון
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים מהי ההגדרה המדויקת של שיגעון ושל חוכמה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה מי באמת משוגע ומי באמת גאון או חכם, ואיך ניתן להבחין בין השניים. אליעד מתחיל בטענה פשוטה לכאורה: משוגע הוא מי שחושב דברים לא הגיוניים, וגאון הוא מי שחושב דברים הגיוניים, אך אולי מעבר להבנתנו. השאלה המרכזית שאליעד מעלה ... או תלויות פרספקטיבה. כיצד מספר האנשים משפיע על הגדרת השיגעון? אליעד משתמש בניסוי מחשבתי על מנת להדגים כיצד מספר האנשים המשוכנעים בדבר מסוים משפיע על השאלה מי משוגע. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם שנמצא בחדר לבד, ולפתע נכנס אדם אחר וטוען שיש פה פיל. האדם הראשון כמובן יחשוב שהשני משוגע, שכן הוא עצמו לא רואה פיל בחדר. אם לאחר מכן ייכנס אדם שלישי ויאמר אותו דבר, הוא יחשוב ששניהם משוגעים, וכך הלאה. אך ככל שיגדל מספר האנשים שאומרים שיש פיל, כך יתחיל האדם לפקפק בשפיותו שלו עצמו. אליעד מוסיף ומפרט: אם ... המוזרה. כשנכנסים אחד אחרי השני, קל יותר להתייחס לכל אחד כמשוגע ולבטל את דעתם בהדרגה, כי הראשון כבר תויג כמשוגע, ולכן קל יותר לסווג את הבאים אחריו באותה דרך. לעומת זאת, אם מאה אנשים נכנסים יחד, הם עדיין לא תויגו כמשוגעים, ולכן האדם יתחיל לחשוש יותר שאולי הוא עצמו טועה, ואולי הוא המשוגע. מה ההבדל בין משוגע לבין אדם שמתפלל? אליעד מביא דוגמה נוספת להמחשת ההבדל התפיסתי בין שיגעון לבין התנהגות חברתית מקובלת. אם נראה אדם מדבר עם קיר רגיל, נסיק מיד שהוא משוגע. לעומת זאת, אדם שעומד בכותל המערבי ומדבר עם אותו קיר בדיוק נחשב כאדם שפוי ואף דתי, שכן הוא כביכול מדבר עם אלוהים. ... החברתי שבו מתבצעת הפעולה ולא בפעולה עצמה. מה המשמעות של שיגעון בסיפורו של רבי נחמן? אליעד ממשיך ומזכיר את הסיפור של רבי נחמן מברסלב על תבואה שגרמה לאנשים להשתגע, ואנשים שהיו אוכלים ממנה היו משתגעים . בסיפור, המלך התלבט: אם הוא ימשיך לאכול מהתבואה השפויה, כל הנתינים שלו יחשבו שהוא המשוגע, כי כל העם אכל מהתבואה המשוגעת. לבסוף הוא בחר לאכול מתבואתם, אך עם מודעות לכך שהוא משוגע. אליעד משתמש בסיפור הזה כדי להראות ששיגעון או חוכמה הם עניין של פרספקטיבה. אפשר לחיות בתוך
תפילה היא שיגעון, אלוהים משוגע מתפלל לעצמו, תפילה היא מחלת נפש, חיסרון הוא שיגעון
... היא שיגעון, אלוהים משוגע מתפלל לעצמו, תפילה היא מחלת נפש, חיסרון הוא שיגעון מדוע תפילה היא סוג של שיגעון לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהמושג תפילה הוא סוג של שיגעון ומחלת נפש, וטוען באופן מפורש שברגע שאדם מבקש משהו מהמציאות, זו עדות לכך שהוא למעשה משוגע. ההיגיון מאחורי טענה זו הוא שהאדם בעצם מבקש משהו מעצמו, מהמציאות שהיא הוא עצמו, ולכן יש בכך אבסורד ושיגעון. אליעד נותן דוגמה ברורה: אם אלוהים היה מתפלל, הרי שזו הייתה עדות לכך שאלוהים משוגע. מדוע? משום שאלוהים, מעצם הגדרתו כמי שעושה הכל ויודע הכל, לא יכול לחוות חיסרון או מחסור במשהו, ואם הוא בכל זאת מרגיש חסר או מבקש משהו - זוהי בדיוק ההוכחה לשיגעון ולמחלת הנפש. האם אפשרי שאלוהים ישכח משהו ויצטרך להתפלל לעצמו? לפי ההסבר של אליעד, התפילה מבוססת על הרעיון שאדם שכח מי הוא באמת. במילים אחרות, התפילה ... ששכח שהוא עצמו אלוהים מנסה לבקש מעצמו את מה שחסר לו. מה המשמעות של חווית החיסרון והקשר שלה לשיגעון? אליעד כהן טוען באופן מפורש שכל מי שחווה חיסרון, כלומר, כל אדם שחווה שהוא צריך או רוצה דבר כלשהו, הוא למעשה משוגע. אליעד מסביר שכאשר אדם מרגיש שחסר לו משהו, הוא בעצם מתנתק מההבנה שהוא עצמו יוצר הכל, ועושה הפרדה מלאכותית בין עצמו לבין העולם החיצוני. התפיסה של האדם שיש משהו בחוץ שחסר לו, היא עצמה מקור השיגעון. במצב אידיאלי של מודעות מוחלטת, לפי אליעד, האדם לא יכול להרגיש חיסרון כי הוא מבין שהוא המקור המוחלט להכל. כלומר, תחושת החיסרון עצמה מעידה על שכחה ועל ... שיבין שהכל כבר נמצא בתוכו וממילא מגיע ממנו. מה הדוגמה של בקשת כוס מים מסבירה לגבי תפילה ושיגעון? אליעד נותן דוגמה פשוטה שממחישה מדוע הבקשה או התפילה מעידות על שיגעון: אדם שמבקש מאדם אחר להביא לו כוס מים, לכאורה נראה שפוי והגיוני. אבל אם נבחן את זה לעומק, נגלה שזו בעצם עדות לחוסר הבנה שהאדם השני הוא בעצם אתה עצמך, ... מעצמך. ברגע שאדם מבקש משהו מהמציאות, הוא בעצם שוכח שהוא עצמו המקור של הכל, ולכן הוא כביכול משוגע. התפילה והבקשה הן בעצם אשליה, כי אין באמת הבדל בין המבקש לבין נותן הבקשה. שני הצדדים הם אותו אחד בדיוק, ולכן עצם הבקשה היא סוג של אי - היגיון, של הפרדה ... שוכח שהוא עצמו המקור, הוא מתחיל להרגיש חסר, להתפלל ולבקש דברים מהמציאות. זה עצמו מצב של שיגעון ומחלת נפש, כיוון שהאדם מנסה לקבל משהו מבחוץ כאשר הוא בעצם המקור לכל הדברים מבפנים. לכן, לפי אליעד, הדרך היחידה להיפטר מתחושת החיסרון ומהצורך בתפילה, ... שלך - שאתה עצמך המקור המוחלט להכל, וששום דבר לא יכול להיות באמת חסר לך לעולם. האם תפילה היא שיגעון? למה אנשים מתפללים? אלוהים מתפלל לעצמו? מדוע אדם חווה חיסרון? מה הקשר בין תפילה לשיגעון? האם אלוהים יכול לשכוח משהו? ...
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 2
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה ... קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 2 ... שבהם אנשים סובלים מהפרעות נפשיות כמו שיגעון גדלות, תסביך משיח, סכיזופרניה או דלוזיות, בעקבות ... המשיח, אבל האם גאלת את עצמך?. האדם המשוגע כביכול עונה שכן, ואז נשאל אם הוא מרגיש טוב במאה אחוז. ... עם דלוזיות משיח, תסביך אלוהים או שיגעון גדלות בעקבות שימוש בסמים, היא מורכבת. טיפול אמיתי ... מחלות נפש, הפרעות אישיות, שימוש בסמים, שיגעון, טיפול במשוגעים , איך לרפא משוגעים? כדורים פסיכיאטרים, איך לטפל במחלות נפש בעקבות שימוש ...
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 1
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 1
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 1 מה גורם לאדם לחשוב שהוא המשיח? אחת התופעות הנפוצות הקשורות בשיגעון גדלות או תסביך משיח היא כאשר האדם בטוח שהוא ... חש כשהוא המשיח. איך באמת לטפל באדם שחושב שהוא המשיח? אליעד כהן מציע גישה שונה לגמרי. במקום להתווכח עם האדם שהוא טועה או משוגע , יש לשאול אותו: כשאתה אומר שאתה המשיח, למה אתה ... אותו ולמצוא לו פתרון חלופי ובריא יותר. מדוע לא כל אדם יכול לטפל במישהו שחושב שהוא המשיח? לפי אליעד כהן, טיפול באדם שסובל משיגעון גדלות דורש מיומנות מיוחדת ויכולת להבין את ההיגיון ... שמאחורי זה. לכן דרוש מטפל מיומן ובעל הבנה עמוקה, שיודע לבצע ניתוח לוגי ורגשי של התפיסות של המטופל. כיצד אפשר להפוך את השיגעון עצמו למשהו חכם ומועיל? במקרים מסוימים, כמו אדם עם ... העצמיות, עד שהאדם מגיע לאמת ברורה ומאוזנת יותר. איך מטפלים בתסביך משיח? האם שימוש במריחואנה גורם להזיות? מה הסיבות לשיגעון גדלות? כיצד חשיבה לוגית מסייעת להפרעות נפשיות? ... טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפשיות, מחשבות רדיפה, חושב שרודפים אחרי, מחלות נפש, הפרעות אישיות, שימוש בסמים, שיגעון, טיפול במשוגעים, איך לרפא משוגעים? כדורים פסיכיאטרים, איך לטפל במחלות נפש בעקבות ...
טיפשות / שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה?
... שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה? טיפשות ושיגעון מטבעם לא מאפשרים לאדם לראות את המציאות כפי מה שהיא באמת, וממילא הם גם לא מאפשרים לאדם להבין את מצבו בצורה נכונה ולפעול בהתאם. בקיצור, הטיפשות גוררת טעויות ושגיאות מיותרות. יחד עם זאת לטיפשות ואפילו שיגעון יש יתרון מאוד גדול. והעניין הוא, כי לפעמים ישנם דברים מאוד חכמים ונכונים, שכדי להבין אותם לשם כך צריך טיפשות ושיגעון. כי מי שיתבונן בעניין יראה כי כל גאון הוא סוג של משוגע. וככל שהפער בין השכל של הגאון לבין השכל של שאר העם ככל שהפער הזה גדול יותר, כך הוא נחשב למשוגע יותר. ויכול להיות מצב שבו השכל של החכם האמיתי יהיה ככ גדול, עד כדי כך שהוא יחשב לשיגעון של ממש ביחס לשכל הרגיל. כי מה שנקרא אצל בני האדם שיגעון, מאוד יכול להיות שזאת חוכמה מאוד גדולה ושכל מאוד גדול, עד כדי כך שזה נדמה לשיגעון. וכפי שכבר קרו דברים מעולם שבני האדם חשבו למשוגע כל מיני אנשים שונים שאמרו דברים שונים ושרק לאחר זמן התברר שהם צדקו. אלא שצורת המחשבה שלהם לא הייתה פופולארית ולכן חשבו שהם משוגעים וכולי. ובאמת כל דבר שאותו האדם לא מבין, הוא יכול להראות בעיניו כסוג של שיגעון. עד שהוא מבין אותו ומבין את השכל שלו ורואה את האמת. ואם נתבונן עוד נראה, כי כל חכם שיכנס לבית משוגעים יחשב למשוגע למרות שהוא חכם מאוד גדול. אלא שמרוב שהוא חכם ככ גדול, אם הוא לא יסתיר את החוכמה שלו, יחשבו שהוא משוגע. בקיצור לפעמים שכל מאוד גדול יכול להראות לאדם כשיגעון למרות שהוא באמת השכל האמיתי והאדם הוא זה שלא מספיק חכם כדי להבין אותו. ואין הכוונה כמובן לומר שכל צורת מחשבה מוזרה ומשוגעת שהיא בהכרח חוכמה גדולה. אך הכוונה כן לומר שיתכן שיש שכל גדול ואמיתי שהוא נחשב לשיגעון מרוב זה שהוא גדול וכולי. וכל זה אומר בעצם שתכונת השיגעון והטיפשות היא טובה. כי היא יכולה לעזור למשוגע להשתגע ולהפוך להיות אדם חכם ונורמאלי. היינו כי באפשרותו של האדם לנסות להגיע לפריצת דרך מחשבתית ולצאת מקיבעון מחשבתי ולחשוב על דברים נכונים שנראים אולי כשיגעון לפני שמבינים אותם בשלמות, וכל זה בזכות היכולת של האדם להיות טיפש. כי לפעמים כדי להבין בן אדם חכם מאוד, לשם כך צריך לנסות לחשוב בצורה לא שגרתית אלא בצורה שיכולה להראות כשטות וכשיגעון. והיכולת של האדם לחשוב בצורה מטופשת, היא זו שמאפשרת לו להתחבר לשכל של החכם הגדול ממנו, ובסופו של דבר להיות חכם כמותו. ובאמת מצד האמת מי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי המציאות שלנו היא ככ חכמה, שכדי להבין אותה באמת, לשם כך צריך שכל ככ גדול שיכול להראות כשיגעון. וכפי שאכן המציאות מתנהגת לפעמים בצורה שנראית כמשוגעת. ובוודאי שהאדם לא חכם יותר מאשר המציאות, כי הוא רק חלק ממנה. וזה כמובן אומר שהמציאות נראית לאדם כמשוגעת רק משום שהוא המשוגע ולא מבין אותה. כך שכדי להבין את המציאות באמת לשם כך יש צורך בשכל גדול וכולי... שהוא ככ גדול עד שהוא יכול להראות כשיגעון של ממש. והשאלה הנשאלת היא, אכ מה בעצם ההבדל המהותי בין משוגע אמיתי לבין חכם גדול ככ גדול עד שהוא נדמה למ
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני מה הקשר בין להשתגע לבין האושר האמיתי? הסיבה לכך שאנשים חווים פחד מלהשתגע בחיפוש העצמי היא משום שהחקירה הפנימית שהם עוברים מתחילה לערער את היסודות הבסיסיים של תפיסת המציאות שלהם. אליעד כהן מסביר שכאשר ... החושים שלי בכלל נכונים? - השאלות האלו, אם נחוות באמת, יכולות לגרום לסחרחורת, לבלבול, ואף לחוויות של שיגעון, כיוון שהאדם מתחיל לאבד את נקודת האחיזה במציאות המוכרת לו. אליעד מביא דוגמה מוחשית: כאשר אדם שואל את עצמו האם יש פה תמונה?, אם ... באמת רואה?, האם אני באמת שומע?. הדרך הזו מובילה למצב קשה מאוד של ספק וחוסר ודאות, שעלול אף להוביל לשיגעון או למצבים של משברים נפשיים עמוקים. הוא מתאר מצב שבו הוא עצמו כמעט נפל לשיגעון, כאשר התחיל להטיל ספק בחושים, אבל בזכות ההבנה שקיבל (דרך רבי נחמן) הוא הבין שהשאלה האמיתית היא אחרת לגמרי, וכך נמנע משיגעון. הדרך השנייה, שאליעד ממליץ עליה, היא לגשת ישר לשאלה הסופית והחשובה ביותר, שהיא: האם יש הבדל בין יש לאין?. הוא מסביר שזוהי ... להבחין בין המציאות לבין האשליה - מה שמבטל את כל תחושת החיסרון והסבל. איך אפשר להגיע לתשובה מבלי להשתגע? אליעד מסביר שהחשש מהשיגעון הוא אמיתי, אך הוא מתרחש רק כאשר האדם אינו שואל את השאלה הנכונה. מי ששואל שאלות לא מדויקות, שאלות על פרטים טפלים ולא את השאלה האמיתית (האם יש הבדל בין יש לאין?), יכול להגיע לתוצאות לא רצויות כמו בלבול מוחלט או שיגעון. אולם, מי ששואל רק את השאלה האמיתית, ומכוון אליה בכל העוצמה והכנות, יקבל את התשובה בדרך בטוחה ומדויקת, ללא צורך לעבור את כל ... האמיתי והסופי. איך להטיל ספק בחושים? מהי השאלה החשובה ביותר בחיפוש עצמי? איך להגיע לאושר בלי להשתגע? מה הקשר בין שיגעון רוחני לחיפוש עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין? איך מרגישים שאלה פילוסופית לעומק? פחד להשתגע בחיפוש עצמי ...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין? והעניין ... ואם מנגנון התפישה של האדם הוא פגום, הרי שלא ניתן באמצעותו להבין את המציאות באמת. כי מי שהוא משוגע, הוא לא יכול להבין בשיגעון שלו, את השכל של החכם האמיתי ... להבין את המציאות, עליו לברר ראשית כל, האם בכלל ההיגיון שלו, הוא אכן אמיתי? או שמא, הוא רק שיגעון שנראה כהיגיון? כי מצד האמת, ... אותה בשכלו, על האדם לחקור ולנסות להבין, האם בכלל שכלו הוא אכן כלי בדיקה תקין? או שמא, הוא רק שיגעון מבחינה אובייקטיבית, וממילא כל מסקנות המחקר שיביא השכל, הן כולן טעות? משום שהמשוגע, לעולם הוא לא יכול להשיג השגה ... יכול להיות. והאדם יכול להתעקש כרצונו, שהשכל משקף את האמת, אבל זה לא יהפוך את המציאות להיות משוגעת כמוהו. כי המציאות לא כפופה ... שאינו נתפש בשכל של האדם, בשום דרך ובשום צורה. וזה בעצם אומר, שביחס לשכל של האדם, המציאות היא משוגעת. כי השכל של האדם, לא מסוגל לתפוש בשום צורה, את השיגעון הזה של מהות המציאות. כי להרבה ... המוגבל שכלית, אלו נראים כשני דברים שונים. והרעיון הוא, שמבחינת השכל של האדם, המציאות היא משוגעת. אבל האדם לא יכול להיות חכם, ... שהן נוגדות את יכולת התפישה של השכל, הרי שזה אומר באופן חד משמעי, שהשכל הנוכחי של האדם, הוא משוגע. והאדם יכול לטעון עד מחר, שהוא הנורמאלי והחכם, ושהמציאות היא המשוגעת. כמו שרוב בני האדם המוגבלים שכלית, חושבים. שהמציאות שלנו, היא משוגעת. ובכל פעם שהאדם לא מבין את ... לא מבין את המציאות, הרי שבכך הוא בעצם מכיל בתוכו את המחשבה, שהמציאות שלנו היא לא ברורה ומשוגעת. ומי שבעיניו המציאות היא משוגעת, הוא המשוגע. וכיוב, מי שחושב שאי אפשר ... דהיינו, האחדות של המציאות. כי בקצה של השכל האנושי, האדם רואה את האמת שהכל אחד, שהוא הפך השיגעון האנושי. ואז האדם הופך להיות משוגע חכם. כי החכם האמיתי, הוא המשוגע הגדול ביותר שיש בעולם. כי הוא ככ חכם, עד שהוא משוגע. וגם המציאות שלנו, היא ככ חכמה, עד שהיא נראית לא ברורה ומשוגעת. וכמו שיש לאדם קושיות על דרך ... המציאות, בפרט על הדברים שנראים כסתירה פנימית, כגון חיבור היש והאין, כך גם מוכרח שיהיו לאדם המשוגע, קושיות ואי הבנות, לגבי האדם החכם האמיתי. שגם הוא עושה דברים, שבעיני המשוגע שלא מבין את המציאות, הם נראים ... אחרי מילוי רצונות וחסרונות, למרות שהכל מושלם בשלמות גם בלעדיהם וכולי. כי החכם האמיתי הוא משוגע ככ גדול, משום שהוא מבין את השכל של המציאות, המשוגעת יותר מכל. והחכם האמיתי שלא משגע את עצמו, צורת המחשבה שלו, לפעמים הופכת להיות משוגעת, בעיני בני האדם (והחכם ...
חרדות, פחדים, הכל אפשרי, שיגעון, אין שכל, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לרצות את הרע, לחייב את האפשרי
חרדות, פחדים, הכל אפשרי, שיגעון, אין שכל, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לרצות את הרע, לחייב את האפשרי
... פחדים, הכל אפשרי, שיגעון, אין שכל, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, ... אפשרי ולא מחויב, נעלמת תחושת הלחץ והחרדה כי האדם כבר אינו כובל את עצמו לדרישה שהמציאות תהיה בדרך מסוימת. כיצד ההבנה שהכל אפשרי מובילה לשיגעון , ומה הפתרון לכך? ההכרה העמוקה בכך שכל דבר אפשרי, גם אם הוא מנוגד לכל היגיון, יכולה להוביל אדם למצב של בלבול או שיגעון . הוא עשוי להתחיל לפקפק בדברים הבסיסיים ביותר ולשאול האם מה שנחשב נורמלי הוא באמת נורמלי, או שאולי דווקא המשוגע הוא הצודק. לדוגמה, אדם יכול להגיע למצב שבו ... מציאות או שמה שהוא חושב שזו מציאות, זה רק אשליה. המחשבות האלה עשויות לגרום לו להרגיש שהוא מאבד שליטה. אליעד מסביר שהפתרון הוא לא לפחד מהשיגעון הזה. הוא מציע לקבל את העובדה שאולי כל מה שאנחנו מאמינים בו מוטעה, ושאולי מה שנחשב לשיגעון הוא דווקא האמת האמיתית ביותר. קבלת האפשרות ... ואז בחירה מחודשת של המציאות מתוך חופש מוחלט ואהבה. איך להתמודד עם חרדות? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? איך להשתחרר מפחדים? מה הפתרון לשיגעון? כיצד לחיות ללא פחד? איך לקבל את המציאות? ...
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב) מדוע רבי נחמן אומר שצריך להיות מוכן להשתגע? אליעד כהן מסביר לעומק את אחד הרעיונות המרכזיים שמופיעים בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, ... כך שהאדם צריך להיות מוכן להשתגע, כלומר, לצאת מההיגיון ומהשכל הרגיל כדי להגיע להבנת המציאות ולהבנת האלוהים. ההסבר מתבסס על הקטע ... שכלית. מה הקשר בין אהבה לשיגעון בעבודת השם לפי רבי נחמן? אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שכדי לעבוד את השם באמת, על האדם להיות מוכן ... להתנהג בצורה הנראית לאחרים כשיגעון. הוא נותן דוגמה על שודד שלא פוחד למות, ולכן מצליח להיכנס לכל מקום בלי ספק ובלי פחד. כך גם האדם ... לזרוק את השכל ולהתנהג כמו משוגע, מרוב שהוא רוצה לעשות טוב ונחת רוח למלך. אדם כזה זוכה, לדברי רבי נחמן, לגלות דברים שאפילו הבן הרגיל ... לקופסה משמעותו לחשוב כמו משוגע? אליעד מפרש שהמסר המרכזי של רבי נחמן הוא שכדי לפתור בעיות קשות, שאלות פילוסופיות ופרדוקסים אמיתיים, ... להיות מסוגל לחשוב בצורה משוגעת. הוא ממליץ על תרגיל מעשי: כאשר יש לך שאלה קשה, תכתוב מה אנשים בבית משוגעים היו עונים עליה, ותנסה להתייחס לתשובות האלה ברצינות, כאילו הן אופציה לגיטימית. הרעיון הוא לבדוק את ... לכל שכל אנושי, וגם מעבר לשיגעון רגיל, כיוון שאפילו אנשים משוגעים אינם מסוגלים לתפוס דבר והיפוכו כמציאות אחת. האם יש דברים שגם הבן של המלך לא יכול להבין? לסיום ... עבד מוחלט, להגיע לדרגה של שיגעון מתוך אהבה, יוכל להגיע להבנה שהבן הרגיל לעולם לא יגיע אליה. מהי משמעות השיגעון לפי רבי נחמן? איך לחשוב מחוץ לקופסה? מה פירוש לזרוק את השכל? מי היו הארבעה שנכנסו לפרדס? למה צריך להיות משוגע בעבודת השם? איך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מה ההבדל בין בן המלך לעבד? ...
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע ... יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות מהו שיגעון רדיפה וכיצד לטפל בו? שיגעון רדיפה, המכונה גם הפרעה דלוזיונלית מסוג פרנואידי, הוא מצב נפשי שבו האדם סובל ... מהי השיטה של אליעד כהן לטיפול בשיגעון רדיפה? אליעד מדגיש שכל מצב של מחשבה דלוזיונלית, בין אם מדובר בשיגעון רדיפה, בשמיעת קולות, או בחשדנות יתר - ניתן לטפל בו בעזרת שיטה אחת, המבוססת על ... ולא להיכנע לה יותר. איך מטפלים בשיגעון רדיפה? מהן מחשבות שווא פרנואידיות? כיצד להתמודד עם חשדנות יתר? האם אפשר להפסיק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיגעון, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיגעון, איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, מנטור, מטפל רגשי בנושאי שיגעון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 13:31:37 - wesi1