אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שורש ✔הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ✔ובו יתבאר עניין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות?

והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה.

והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמה, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית.

ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי.

והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם.

כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל מה שהוא עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי).

וע"פ הנ"ל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית.

כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. וא"כ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי.

ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל ע"פ ההיגיון הנ"ל.

והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה נובעת מאחדות המציאות, שמלובשת בכל דבר.

ואחדות המציאות, היא חווית האלוהות. שהאדם חווה שהכל אחד, ושהוא עצמו אלוהים האמיתי / השלמות האלוהית. כי כאשר הכל אחד, אז ממילא אין שום הבדל בין המהות לבין הצורה, ואין הבדל בין אלוהים לבין הבריאה, ואז אין עוד מלבדו, ויש רק אלוהים, עד שאין שום משמעות לאלוהים, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואז על ידי זה, האדם חווה את השלמות.

כי מנקודת מבט אחת, כל ההנאות שיש בעולם, הן כולן סבל. כי כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון. כי כל דבר שקיים, יש בו חיסרון. כי קיומו של הדבר, תלוי בכך שהוא יהיה שונה מדבר כלשהו אחר, דהיינו, חסר צורה כלשהי. וכל צורה, חסרה את כל מה שהיא שונה ונפרדת ממנו. ולכן, כל הצורות חסרות. וכאשר האדם ממלא את רצונו על ידי השגת צורה כלשהי, דהיינו, שהאדם רוצה צורה כלשהי, ואז האדם מקבל את רצונו, דהיינו, מקבל את הצורה שאותה הוא רצה, אז האדם חושב על הצורה שאותה הוא רצה.

ואז, מצד אחד האדם חווה הנאה, מכך שהוא קרוב יותר אל השלמות, כי יש לו פחות חסרונות. אבל מצד שני, ההנאה תמיד חסרה. כי שום דבר אינו מושלם. וכל דבר שיש לאדם, וכל דבר שהאדם חושב עליו, יש בו חיסרון. כי זה הטבע של הדברים, שהם חסרים את מה שהם אינם.

ולכן, תמיד כאשר האדם מרגיש הנאה כלשהי, תמיד תוך כדי זה, הוא היה שמח יותר, אם המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות.

וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה רוחנית. כגון לדוגמה שהאדם נהנה מאכילה ושתייה וכיו"ב, שאז האדם לא נהנה מעצם האכילה עצמה, כי זאת פעולה שהיא חסרת כל משמעות במקרה הטוב, והיא יכולה להיחשב למאמץ מיותר שנועד להשיג תכלית אחרת, אם מסתכלים על האכילה או על כל פעולה אחרת, בעין אמיתית. וכאשר האדם אוכל, ההנאה שלו, היא לא מעצם האכילה עצמה, אלא מעצם החוויה שהאכילה נותנת לו.

כגון לדוגמה שהאדם רעב, שאז הוא חווה נפרדות מאוד גדולה. שהאדם מאוד לא רוצה את המציאות, כי האדם מאוד לא רוצה את הרעב. והאדם חווה רעב, שהוא חוויה של חיסרון. ואז כאשר האדם אוכל, על ידי זה מתמלאת אצל האדם החוויה של החיסרון, והאדם מרגיש שבע, דהיינו, חווה מילוי של חסר. ועל ידי זה נוצרת אצל האדם הנאה גדולה. וכיו"ב לגבי שתייה, שהאדם חווה צמא וחיסרון מאוד גדול, ואז המים מרווים את צימאונו של האדם, ועל ידי זה האדם חווה אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר.

ולכן יש כאלו שמתמכרים לאכילה, מה שנקרא אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם את תחושת וחווית השובע, שאותו הוא רוצה יותר מכל, שהוא חווית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חווית שובע גשמי וממשי עבור האדם.

אא"כ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף שאינו אמיתי, שאז האדם לא מתמכר לאכילה, גם כאשר חסר לו איזה דבר אחר. וכל שכן, כאשר האדם חווה שהכל טוב לו, או שהחיים טובים יותר עבורו, שעל ידי זה, האדם אוכל פחות, רק כדי צורכו וחיותו, אך לא כדי להשיג את ההנאה שיש בתחושת השובע של האכילה.

וכאשר האדם אוכל איזה אוכל טעים, האדם נהנה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים, האדם נהנה פחות. משום שהאוכל הטעים, הוא מספק לאדם חווית אחדות יותר גדולה. כי האדם מתחבר יותר אל האוכל, והאדם רוצה יותר את האוכל. ואז, ככל שהאוכל הוא טעים יותר, כך יש יותר חוויה של אחדות, ופחות חוויה של נפרדות והתנגדות, ואז ההנאה גדולה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים לו, אז האדם חווה נפרדות והתנגדות אל האוכל, ואז ההנאה קטנה יותר, עד כדי סבל.

ולמה האדם רוצה טעם אחד יותר מאשר טעם אחר? כי לכל טעם, יש משמעות אחרת עבור האדם. ויש טעם אחד, שהוא מזכיר לאדם חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר מהאוכל, כאשר הוא מוגש לו בצורה יפה ונאה, כי אז, בנוסף לחוויית האוכל, מצטרפות לשם עוד חוויות נוספות וכולי.

ולמה האדם אוהב טעם אחד, יותר מאשר טעם אחר? ולמה לפעמים האדם בוחר ליהנות מטעם אחר, ולא מאותו הטעם תמיד? ולמה רצונו של האדם משתנה כל הזמן? כי בכל פעם, האדם רוצה חוויה אחרת, שמוזכרת לו בצורה אסוציאטיבית, באמצעות אותו הטעם. ולכן בכל פעם האדם רוצה לחוות טעם אחר, כדי להשיג על ידו, חוויה אחרת, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע.

ולמה רצונו של האדם משתנה? ולמה האדם רוצה בכל פעם לחוות חוויה אחרת במינונים אחרים? ובשורשו, התשובה היא, כי הכל אחד, ואין שום שאלה כלל. ובלי שורשו, אין שום תשובה כלל. כי על כל סיבה, נמשיך לשאול איזו סיבה קדמה לה וכולי.

וכאשר האדם מקבל במתנה איזה דבר, בד"כ האדם נהנה יותר, מאשר אילו הוא היה קונה את אותו הדבר בדיוק, תמורת עבודה כלשהי. משום שההנאה גדולה יותר, כי יש איתה פחות חיסרון. דהיינו, ההנאה תלויה בגודל של השלמות שיש באותו הדבר. והאדם צריך לרצות את הדבר שאותו הוא מקבל. וכאשר האדם מקבל את הדבר תמורת עבודה, דהיינו, תמורת חווית חסר, אז ההנאה היא קטנה יותר. אך כאשר האדם מקבל את הדבר שאותו הוא רוצה, במתנה, ולא תמורת עבודה וחיסרון, על ידי זה יש יותר שלמות רצון, ואז יש הנאה יותר גדולה.

ולפעמים האדם רוצה לקבל את הדבר, דווקא תמורת עבודה ולא במתנה. כי בעיניו, יש יותר חיסרון כאשר הוא מקבל את הדבר במתנה, שאז לדוגמה הוא מרגיש שהוא תלוי בזה שנתן לו את המתנה, והאדם רוצה להרגיש שהוא אלוהים, ושהוא השיג את הדבר בכוחות עצמו, כמו שאלוהים עושה את הכל בכוחו של עצמו, שאז האדם נהנה יותר לקבל את הדבר תמורת עבודה, שהאדם האדם מרגיש יותר, שהדבר מגיע לו.

ויש גם, את הצד המנוגד. כי לאלוהים מגיע לקבל את הכל, ללא כל מאמץ, כי הכל שלו. ולכן, לפעמים האדם לא רוצה להתאמץ, והאדם נהנה יותר לקבל מתנה, כי הוא חווה יותר, את זה שהוא אלוהים, שמשיג את הכל ללא כל מאמץ וכולי.

וכאשר האדם מקבל איזה סכום של כסף, אז האדם נהנה מהכסף, כפי כמה שהוא חווה שהאושר שלו, תלוי בכסף שאותו הוא קיבל. וככל שהאדם מקבל סכום של כסף יותר גדול, וככל שהאדם חושב יותר, שהאושר שלו, תלוי בדברים שהוא חושב שהכסף יכול להשיג לו, כך הוא נהנה יותר מהכסף שאותו הוא מקבל. וזה משום, שהאדם חווה בבת אחת, שלמות חיסרון גדולה יותר. כי בבת אחת, נשלמים אצל האדם המון חסרונות.

וכיו"ב לגבי כל הנאה והנאה שיש בעולם. שתמיד האדם נהנה, מכך שהוא חווה שהוא קרוב יותר אל שלמות רצונו, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע. כי אצל אלוהים, רצונו שלם תמיד, כי הכל כרצונו תמיד. וככל שהאדם מתקרב יותר לחוויה שהכל כרצונו, כך טוב לו יותר וכולי.

וחלק מחוויית השלמות, מגיעה לאדם בצורה אסוציאטיבית. דהיינו, שיש אצל האדם חסרונות, שנשלמים אצלו בצורה אסוציאטיבית. כגון לדוגמה, אדם שבעיניו, רכב בצורה כלשהי, מייצג הצלחה. שאז כאשר האדם מקבל את הרכב הזה, על ידי זה האדם בצורה אסוציאטיבית מרגיש שהוא אדם מצליח, ואז נשלם (באופן חלקי) רצונו של האדם להיות אדם מצליח, כמו אלוהים שהוא מצליח תמיד, ואז האדם נהנה יותר.

ונמצא אם כן, כי יש שורש אחד לכל ההנאות. כי כל דבר יש לו שורש ומהות פנימית. דהיינו, שיש חוקיות שלפיה פועלת ההנאה של האדם. והחוק הוא, שככל שהאדם קרוב יותר לחוויה של שלמות אלוהית, דהיינו, שהאדם חווה טוב יותר שהכל אחד, כך האדם נהנה יותר. וההנאה הזאת, מלובשת בכל ההנאות שיש בעולם, ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי.

ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה גשמית של שלמות חיסרון, כגון אכילה. שאז חווית השובע, מזכירה לאדם באופן אסוציאטיבי, את חווית השובע ושלמות הרצון של אלוהים. ובין אם זה, על ידי זה שהאדם חווה חוויה אלוהית, שהוא אלוהים, באמצעות הרגשות שמתעוררים בו באופן אסוציאטיבי, כאשר הוא נהנה מאיזה דבר וכולי.

ואם לא היה לאדם שום רצון לחוות שלמות, אז הכל היה מושלם בעיני האדם. כי כאשר אין שום רצון לחוות שלמות, אין שום חיסרון כלל. וכאשר אין שום חיסרון כלל, אז הכל מושלם תמיד. ואז ממילא האדם לא היה יכול ליהנות כלל משום דבר. וכל ההנאות של האדם, תלויות בכך שהוא רוצה לחוות את השלמות, ושאותה הוא מנסה לחוות וחווה, באמצעות ההנאות השונות. וכל ההנאות הן רוחניות, משום שהן כולן ממלאות אצל האדם צורך רוחני לחוות שלמות. ובלי הצורך והרצון הזה, לא הייתה שום משמעות רגשית לאדם, לשום דבר שהוא.

כי כל ההנאות שבעולם, הן כגוף ללא נשמה, אם אין לאדם את החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר גשמי כלשהו.

וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמה, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית האלוהית, שהוא מקבל אותה, כאשר הוא משיג את הכסף. וכיו"ב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה רוחנית. וכאשר האדם לא יודע איך להשיג אותה מתוך עצמו, אז הוא מנסה להשיג אותה באמצעות השגת דברים חיצוניים, שגורמים לתודעה שלו לחוות שלמות של הנאה רוחנית.

כי יש בתוך האדם שני רבדים. הרובד של המודעות החיצונית והרובד של המודעות הפנימית, שהם, המודע ותת המודע של האדם. ובתת המודע של האדם, מתרחשים תהליכים שלמים כל הזמן. ובתת המודע של האדם, האדם זוכר תמיד, את זה שהוא היה אלוהים, דהיינו, שהאדם זוכר את זה שהכל אחד. והאדם תמיד משתוקק להשיג את חווית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי).

ותת המודע של האדם, שמנסה להשיג את ההנאה הרוחנית, הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את השלמות, והוא אינו מחפש דבר. ובתת המודע החיצוני יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, שאותה האדם עושה תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו.

וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי.

כך, שכל ההנאות הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף אחרי הנאה רוחנית, שמסתתרת בכל דבר.

ויש גם את ההנאה הרוחנית. שהיא קרובה יותר אל השורש של ההנאה. כי ההנאה בשורשה, נובעת מהחוויה שהכל אחד. שהיא נובעת, מההבנה של האדם שהכל אחד. והנאה רוחנית, היא, הנאה שנובעת אצל האדם מהתבוננות פנימית, שהיא מקרבת אותו להבנה ולחוויה שהכל אחד.

ויש גם הנאה שנובעת מחוסר התבוננות, שהאדם מנסה להשתיק את השכל שלו. שגם זה סוג של התבוננות פנימית. שבה, חלק מהשכל של האדם, מנסה להתבונן על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות.

אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה גשמית. ולמה? כי כל ההנאות הרוחניות, הן הנאות של גוף. שהאדם אוחז בגוף ובצורה רעיונית כלשהי. כי הנאה רוחנית ואושר פנימי, הם כאשר האדם נאחז באיזה רעיון כלשהו. וזוהי בעצם הנאה גופנית. שהאדם נאחז בגוף ובצורה של אותו הרעיון.

וגם התודעה, גם היא גוף. גוף של המהות של המציאות. וכל דבר בעולם, כולל כל רעיון שהוא וכל צורת חשיבה שהיא, לכולם יש גוף, שהוא הצורה של הרעיון ושל הידיעה. וכל ידיעה, היא הגוף של ידיעת האחד, שאין בו שום ידיעה מוגדרת (כנפרדת). וכאשר האדם נהנה מהתבוננות כלשהי, הרי שהגוף דהיינו, התודעה שלו, נהנית מהנאה גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה.

וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה אין שום גוף כלל. כי בשורש, הכל אחד ממש (וגם זה עצמו גוף, אלא שהוא גוף שלם וכולי).

וכל הנאה והנאה שיש לאדם, אין בה שלמות. כי בשום גוף, אין שלמות. משום, שהישות חסרה את מה שהיא נפרדת ממנו, ולכן אין שום שלמות בעולם, ולכן שום הנאה אינה שלמה. ולכן, לעולם ותמיד האדם רוצה את הטוב יותר, כי תמיד יש טוב יותר. משום שתמיד, כל דבר יש בו חיסרון.

והשלמות של כל הדברים, היא השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין שהכל אחד באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה.

ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. משום, שבשלמות ההנאה, האפשרי (אפשרי המציאות) נכלל במחויב (מחויב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחויב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל.

וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי הוא בעצם מגדיר אצל עצמו, שהגשמיות, היא נפרדת מהרוחניות. כי כאשר הכל אחד, אין שום הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ומי שמחפש הנאה רוחנית, הוא בעצם מרחיק את עצמו מההנאה הרוחנית האמיתית, שהיא ההבנה שאין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות.

ולכן, לפעמים האדם הרוחני חווה הארה רוחנית, דווקא כאשר הוא עוזב את העולם הרוחני, וחוזר ליהנות בעולם הגשמי. כי בשורשו, ההנאה מהצמצום של הגשמיות, היא עצמה השלמות. וכאשר האדם מתרחק מהרוחניות, הוא בעצם מתקרב אל השלמות, שבה, אין הפרדה בין רוחניות לבין גשמיות.

ומי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, הוא רואה את האמת שהכל אחד ממש, שיש רק ישות אחת בלבד. וכאשר, כל התודעה של האדם חושבת רק על דבר אחד בלבד, דבר שהוא חסר כל משמעות, כי הרי אין שום דבר שנפרד ממנו, דהיינו, כלום / שום דבר, וכאשר האדם חושב על הישות הזאת שהיא חסרת כל גוף וכל צורה, כי אין בה שום נפרדות, אז על ידי זה הרצון של האדם מתבטל לגמרי, כי גם התודעה העצמית של האדם מתבטלת לגמרי, כי באחדות, אין שום נפרדות של קיום עצמי. ואז בשעת ביטול, האדם חווה שלמות אמיתית, שאין בה שום חיסרון כלל.

וההנאה היחידה בעולם, שאין בה שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות / אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם לא יודע שום דבר. וכאשר אין שום ידיעה, אין שום חיסרון כלל. ואם יש רצון, הרי שאי אפשר לרצות שום דבר, שאינו יכול להיות קיים. וכאשר יש קיום רק לישות אחת, הרי שאפשר לרצות רק ישות אחת. כי בשורש, אין אפילו לא פוטנציאל של נפרדות, ויש אחדות גם ברמת הפוטנציאל. כך שאי אפשר לחשוב ואי אפשר לרצות, שום דבר, מלבד מה שכבר קיים, שהוא קיים תמיד.

כי כאשר האדם חושב רק על דבר אחד, אז יש רק ישות אחת, והאדם יכול לרצות רק דבר אחד. ש"במקרה", רק הוא קיים תמיד. כך שרצונו של האדם מלא בשלמות ללא כל חיסרון. עד שהאדם אפילו לא יודע שהוא חווה את השלמות, כי הוא אינו יכול לחוות חוויה של חוסר שלמות. כ"כ טוב, עד שאין שום רע כלל, וממילא גם אין ידיעה של הטוב. כי מי שיודע שטוב לו, הרי שרע לו, לפחות קצת. כי בלי שום רע, אי אפשר לדעת שטוב וכולי. ובשלמות, שאין שום רע כלל, אין גם ידיעה של טוב.

וככל שהאדם יותר חכם אמת, דהיינו, מבין טוב יותר שהכל אחד, כך ההנאה שלו גדולה יותר. הנאה שאינה מוגדרת כהנאה, כי אין לה הפך וניגוד. ז"א, זאת לא חווית הנאה רגילה שניתן להגדיר אותה כהנאה, כי אין לה שום הפך שיגדיר אותה. וזו עצמה ההגדרה שלה, שהיא, חוויה שלא ניתן להגדיר אותה. דהיינו, שגם האדם עצמו לא מסוגל להגדיר עבור עצמו את החוויה של עצמו וכולי.

ואעפ"כ, יש גם נפרדות. ז"א כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש נפרדות. ובשכל שמפריד בין אחדות לבין נפרדות, אי אפשר להבין את העניין הזה כלל. כי הוא נראה כדבר והיפוכו...
דעה עצמית שורש אחד תחושה של שובע אלוהים אמיתי שום דבר אינו מושלם המודע חושבת רגישות המודע ותת המודע להפיק המציאות היא איך ליהנות איך ליהנות בשלמות איך נוצר איך נוצרות איך נוצרים איך נוצרת איך נוצרת הנאה אמת בשלמות גשמיות החכם החכם האמיתי הנאה הנאה גשמית הנאה רוחנית חומריות חומרנות חכם חכם אמיתי כיצד נוצרות ליהנות ליהנות בשלמות נוצר נוצרת הנאה רוחני רוחניות רוחנית שורש שורש ההנאה שלמות שלמות ההנאה
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ציר ההנאה האין סופי? איך להגיע לשורש של המציאות? איך לזהות שקרנים ומנהיגי שקר? ועוד נושאים נוספים. ונתחיל מהעניין הבא, והוא כי מי שרוצה ליהנות מהחיים בהנאה ... מצד שני הרצון של האדם לא מוגדר בשום צורה. כי הגדרת הרצון של האדם, היא שורש הרע. כי הגדרת הרצון פירושו שהאדם מעדיף דבר אחד יותר מאשר דבר אחר. ופוטנציאל האפשרויות של המציאות שלנו בכל רגע ורגע, הוא ... הוא בעצם מתחבר לרצון אחד יותר מאשר לאפשרות אחרת. ואיפוס הרצון, הוא גם שורש הרצון. כי בנקודת השורש של הרצון של האדם, אין שום הבדל בין שום רצון כלשהו לבין כל רצון אחר. ובנקודת שורש הרצון של האדם, האדם מבחינתו אין אצלו שום הזדהות רגשית עם שום רצון. ואחכ הרצונות של האדם הופכים להיות יותר ויותר מוגדרים, שעל ידי זה האדם מבטא את רצונו בעולם. אבל מצד נקודת שורש הרצון של האדם, בנקודת שורש הרצון של האדם, אין שום הגדרה כלל של טוב ורע. כי שם בנקודת ההתחלה של הרצון של האדם, שם הרצון לא מוגדר כלל. ושם אין אצל ... אצל האדם הבדל כלשהו בין טוב לבין רע, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לנקודת שורש הרצון שלו. כי לכל הדברים שיש בעולם יש להם שורש, וגם לרצון של האדם יש שורש. וכל דבר בעולם הוא חלק מדבר אחר גדול יותר ממנו. וכל הרצונות של האדם, הם חלק מרצון אחר אין סופי, שבו יש את כל הרצונות בו ... הפוטנציאל של הרצון, שם נמצאים כל הרצונות האפשריים בבת אחת. ובנקודת שורש הרצון ששם כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם אין הבדל בין רצון כלשהו לבין רצון אחר. ושם הרצון הוא אין סופי. ושם אין שום הגדרת ... שזאת הבחירה החופשית, שבה האדם בוחר את הרצון החזק יותר שלו. אבל בנקודת שורש הרצון, ששם נמצאים כל הרצונות בו זמנית, שם אין שום בחירה חופשית כלל. כי שם אי אפשר לבחור בין שום דבר לשום דבר, מאחר שכל הרצונות שם הם בעלי אותו כוח ממש. ושם בנקודת שורש הרצון, שם גם יש איזון אמיתי בין כל הרצונות. כי בנקודת שורש הרצון, שם ורק שם יש את החיבור של ההפכים של כל הרצונות. כי בפוטנציאל של האדם הוא יכול גם לרצות וגם לא לרצות כל דבר ודבר שקיים במציאות. ובנקודת שורש הרצון, שם יש את כל סוגי הרצונות האפשריים בכל העוצמות השונות בו זמנית. ושם יש באותה הנקודה גם את הרצון של כל הדבר, וגם את ... רוצה את הדבר וגם לא רוצה את הדבר בו זמנית. והאיזון הזה אפשרי על ידי שורש הרצון, ששם כל הרצונות מאוזנים בשלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר. ובנקודת שורש הרצון, שם אין הבדל בין טוב לבין רע, כי שם הכל טוב תמיד. כי כדי שיהיה רע, לשם כך על האדם להגדיר את הרצון שלו. כי רצון ... ליצור שום רע כלל, אלא רק טוב אין סופי בלבד. וכל מה שהוסבר כאן לגבי שורש הרצון, נכון גם לגבי שורש כל הרגשות, או השורש של כל המחשבות או שורש כל הידיעות או שורש השכל של האדם וכל כיוב. כי לכל דבר יש שורש, ובשורש הרגשות, שם ורק שם יש איזון בין כל הרגשות. כי שם כל הרגשות הם קיימים בבת אחת כישות אחת. ובשורש כל המחשבות, שם נמצאות כל המחשבות בבת אחת. ובשורש כל הידיעות, שם נמצאות כל הידיעות כידיעה אחת. ובשורש השכל, שם יש את כל צורות המחשבה האפשרויות, כדבר אחד. ומי שרוצה לגלות את
הדחקת שורש הבעיה, לפתור בעיות בשורשן, למה מישהו מדחיק את שורש הבעיה? לטפל בשורש ולא בסימפטומים, לפתור בעיה בשורשה, מה שורש הבעיות? בעיות שחוזרות על עצמן, בעיה שחוזרת על עצמה, הדחקה בתת מודע, להדחיק בתת מודע
הדחקת שורש הבעיה, לפתור בעיות בשורשן, למה מישהו מדחיק את שורש הבעיה? לטפל בשורש ולא בסימפטומים, לפתור בעיה בשורשה, מה שורש הבעיות? בעיות שחוזרות על עצמן, בעיה שחוזרת על עצמה, הדחקה בתת מודע, להדחיק בתת מודע
... שורש הבעיה, לפתור בעיות בשורשן, למה מישהו מדחיק את שורש הבעיה? לטפל בשורש ולא בסימפטומים, לפתור בעיה בשורשה, מה שורש הבעיות? בעיות שחוזרות על עצמן, בעיה שחוזרת על עצמה, הדחקה בתת מודע, להדחיק בתת מודע מדוע בעיות חוזרות שוב ושוב ואיך מטפלים בשורשן? לעיתים קרובות, אנשים מוצאים את עצמם מול בעיות שחוזרות שוב ושוב. אלה יכולות להיות התמכרויות, מחשבות טורדניות, חרדות, פחדים עמוקים או טראומות. כאשר הבעיה מופיעה שוב ושוב, האדם מתחיל להבין שישנו שורש עמוק יותר לבעיותיו. לדוגמה, אדם המתמודד עם התמכרות שחוזרת שוב ושוב מבין שההתמכרות עצמה היא סימפטום של בעיה עמוקה יותר שצריך לפתור. מה מונע מאנשים לטפל בשורש הבעיה שלהם? למרות ההבנה שיש לטפל בשורש הבעיה, לעיתים קרובות אנשים בוחרים להתמודד עם הסימפטומים בלבד. הסיבה לכך היא שהטיפול בשורש יכול להיות מפחיד מאוד עבור האדם. הסיבות העיקריות לכך שאנשים נמנעים מהתמודדות עם שורש הבעיה הן: פחד להסתכל על הבעיה באופן ישיר, מכיוון שהשורש עלול להיות טראומטי או מפחיד מדי. חוסר אמונה שקיים פתרון לשורש הבעיה, מה שיוצר תחושת חוסר אונים ותסכול מראש. חשש לא ברור לגבי מה בדיוק יתגלה להם כשיתחילו לחקור לעומק את הבעיה. ... בהכרה בכך שהבעיה שלהם עמוקה ממה שהם מוכנים להודות. כיצד מתמודדים אנשים כאשר הם לא פותרים את שורש הבעיה? כאשר אנשים נמנעים מהתמודדות עם השורש, הם מוצאים את עצמם רודפים אחר סימפטומים. אליעד כהן משתמש בדוגמה של אדם שמנסה לעקור עשבים בגינה, אך לא מטפל בשורש. הוא עוקר עשב ועוד עשב, אך העשבים חוזרים לצמוח שוב ושוב. הפתרון האמיתי הוא לחפור ולהוציא את השורש מן האדמה. אותו דבר נכון גם בחיים: פתרון אמיתי דורש הבנה של השורש והטיפול בו, לא רק בסימפטומים. היתרון בהימנעות מטיפול בשורש הוא שהאדם יכול להימנע מהתמודדות עם הכאב, הפחד, או הטראומה שהשורש עלול לחשוף. במילים אחרות, הוא חוסך מעצמו את הכאב המיידי של ההתמודדות. אולם, יש לכך מחיר כבד: הבעיות חוזרות ומתגברות לאורך זמן, מה שמוביל לסבל מתמשך, ארוך ועמוק הרבה יותר. מהם היתרונות של טיפול בשורש הבעיה? היתרון בטיפול בשורש הבעיה הוא שלמרות הכאב הראשוני, לאחר הטיפול השורשי הבעיה נפתרת לצמיתות או לפחות נחלשת משמעותית. אליעד מסביר את היתרון בצורה הבאה: מי שלא רוצה לסבול מעט, יסבול בסוף ... רק יחמירו. ככל שהוא דוחה את הטיפול האמיתי, המצב מתדרדר והכאב מתגבר. מדוע כדאי לטפל בבעיות בשורשן ולא בסימפטומים בלבד? אליעד מסביר שכאשר אנשים מתמודדים עם בעיות חוזרות ונשנות, הדבר הנכון לעשות הוא לנסות ולמצוא האם יש לשורת הבעיות שורש משותף. אם אדם מוצא את השורש, עליו לאזור אומץ, להתבונן לעומק, ולטפל בבעיה בשורשה, גם אם זה כואב ומפחיד. ההשקעה הרגשית והפסיכולוגית הזו משתלמת, משום שהיא חוסכת סבל גדול בהרבה בעתיד. דוגמה מעשית לטיפול בשורש הבעיה: אליעד נותן דוגמה של אדם הסובל מחרדות חוזרות. הוא יכול לטפל בכל חרדה בנפרד, אך אם יבין שהחרדות נובעות מטראומה ... כדי לאתר את הגורם הראשוני ולהתמודד איתו באומץ, גם אם מדובר בפחד עמוק מאוד. איך מתחילים בטיפול בשורש הבעיה? ההמלצה של אליעד היא פשוט לעצור לרגע ולשאול: מה ה
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות מהו המקור האמיתי של חווית הנפרדות? אליעד כהן מסביר ... שבה האדם מרגיש שהוא ישות נפרדת מהמציאות שסביבו. הוא מסביר כי שורש הנפרדות טמון במבנה הבסיסי של התפיסה האנושית, המוגבלת בהבחנות בין דברים. לדבריו, התפיסה ... אליעד מסביר כי הצוואר בקבוק של התפיסה הוא השכל, וכדי להבין את השורש של כל התפיסות והמחשבות, על האדם לשאול את עצמו: מאיפה מגיעות המחשבות האלה? מאיפה מגיע ... ולבן מוחלט באותה נקודה. חוסר היכולת הזו, לפי אליעד, הוא בדיוק השורש של תחושת החיסרון האנושית. האדם תמיד ירגיש חסר, כי התפיסה שלו תמיד נעה בין יש ואין ולא ...
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות?
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות? שורש המחשבות. אמת. תפיסת חיים. את מי לא ניתן להטעות בתפיסת חיים שגויה? איך מגיעים לשורש של כל המחשבות? היחיד שלא ניתן להטעות אותו בתפיסת חיים שגויה, הוא רק זה שיודע את השורש של כל תפיסות החיים כולן. כאשר האדם מבין את השורש של כל צורות המחשבה כולן, במקרה כזה הוא אינו יכול ללכת שולל אחרי תפיסת חיים מוטעית, משום שהוא מכיר את השורש של כל צורות החשיבה. כאשר האדם מכיר את השורש של כל צורות החשיבה השונות, במקרה כזה הוא יודע לזהות מיד את נקודת האמת שיש בכל תפיסת חיים, ויודע לעשות הפרדה בין נקודת האמת לבין השקר. השקר מסתיר את האמת. כל שקר בנוי על אמת כלשהי. אין שקר שאין בו אמת כלשהי. השקר לוקח נקודה של אמת ומסתיר אותה במעטפת חיצונית מיותרת. מי שיודע את השורש של כל צורות המחשבה, יודע לזהות מיד את מקור הכוח של השקר ולא ללכת אחריו שולל. השורש של כל צורות המחשבה הנכונות = החלקים של האמת שמפוזרים בכל הדעות השונות שיש בעולם. כל זמן שהאדם אינו מסוגל להבין מהי נקודת האמת שיש בכל טעות, הרי שאינו יודע את השורש של המחשבות. השורש של המחשבות = הסיבה שבגללה כל המחשבות קיימות. לכל מחשבה יש שורש טוב שממנו היא נובעת. לכל רגש יש שורש טוב שממנו הוא נובע. כל שקר מייצג חלק מסוים של אמת. בכל רע יש הסתרה של טוב אמיתי. לדעת את השורש של המחשבות = להיות מסוגל להבין מדוע האדם חושב את מה שהוא חושב = להבין את נקודת האמת שיש בדברים של האדם שטועה. על האדם להיות מסוגל להבין מהו החלק הכן ... היגיון בכל שיגעון. כל שיגעון מייצג נקודה כלשהי וחלק כלשהו של אמת. גם למשוגע יש גבולות כלשהם. מדוע? כי גם לשיגעון יש היגיון משלו. בכל מקרה, לדעת את שורש כל המחשבות = להבין את ההיגיון שיש בכל השיגעונות שיש בעולם. כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, ממילא הוא מסוגל לראות כיצד נוצרות כל המחשבות השונות. איך אפשר להגיע לשורש של כל צורות המחשבה השונות? תשובה: על ידי מחקר של כל מחשבה באשר היא. לכל המחשבות יש את אותו השורש. כולן מגיעות מאותו המקום. לוקחים מחשבה כלשהי וחוקרים את השורש שלה. לחקור את השורש של המחשבה = לנסות להבין מה הופך אותה לאמיתית. איך בודקים ואך מאתרים את השורש? תשובה: על ידי ששואלים שאלות. לוקחים מחשבה כלשהי, רעיון כלשהו, ותוקפים אותו חזיתית. איך? שואלים עליו, אולי ההפך הוא הנכון. פשוט מנסים להבין מי אמר ש X, אולי ההפך הגמור הוא הנכון?! כאשר מנסים לעקור את המחשבה מהשורש, השורש שלה חייב להתגלות. כך ממשיכים לחקור את השורש של השורש, דהיינו, גם על השורש עצמו שואלים אולי ההפך הוא הנכון. וכן הלאה. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע לשורש האמיתי של המחשבה. כל זמן שעדיין אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון, הרי שזה לא השורש הסופי. כי הרעיון עדיין תלוי בשורש אחר. לכן חוקרים עד שמגיעים אל השורש. כאשר האדם מגיע אל השורש של מחשבה אחת כלשהי, באותו הרגע הוא מבין את כל המחשבות שבעולם. ה
סודות הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה
סודות הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה
... הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, ... את הרצון. כל רצון מגיע עם הפחד הנגדי שלו, כי ברגע שאתה רוצה משהו, אתה כבר פוחד שהוא לא יקרה. זה לא תהליך מודע תמיד, אבל ברמת העיקרון זה תמיד קורה. איך להבין את שורש הפחד דרך הרצון? אליעד מציע דרך מעמיקה להבין את שורש הפחד: להתחיל ברצון. במקום להתמקד רק בפחד עצמו, הוא מציע לחקור לעומק את הרצון ... רבי נחמן מברסלב על שביל צר שעליו האדם הולך כאשר מכל הכיוונים יורים עליו איומים ופחדים, ובכל זאת עליו להמשיך לצעוד פנימה, אל תוך הערפל. זה בדיוק המקום שבו נמצא שורש הפחד האמיתי. למה זה מפחיד? כי כשהאדם מגיע לנקודה הכי עמוקה, הוא מרגיש שהוא מאבד ... בו, אלא להבין מאיפה הוא הגיע ולשאול את השאלה האמיתית: למה בכלל אני רוצה את מה שאני רוצה, ולמה אני מפחד לא לקבל אותו? למה יש פחד? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? שורש הפחד והחרדה איך להבין פחד לעומק? מה הקשר בין פחד לרצון? איך נוצרת חרדה? איך ...
האם החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד?
האם החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד?
... החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד? האם החשק המיני הוא באמת השורש של כל הרצונות? ההרצאה עוסקת בשאלה האם תאוות המין היא השורש לכל הרצונות האחרים, ולמה החברה הדתית, ובמיוחד רבנים ודתיים חרדים, כל כך חוששים מנשים וממיניות. אליעד כהן טוען שתאוות המין נתפסת לעיתים קרובות כשורש הרצונות מכיוון שהיא אחת התאוות שהכי קשה להשתחרר ממנה. הוא מציין שאם אדם מצליח להשתחרר באופן מלא מחשק מיני, הוא למעשה משוחרר מכל הרצונות כולם, מכיוון שכל רצון אחר קשור בשורשו לאותה תאווה ראשונית. אליעד מסביר זאת ... החשק המיני? בנושא של שליטה בחשק המיני, אליעד טוען שאדם שמצליח לשלוט ב - 100% בתאווה אחת, בהכרח ישלוט בכל שאר הרצונות שלו. אך הוא גם מסביר שאין דבר כזה שורש אמיתי של הרצונות. כל תאווה היא שורש בפני עצמה, אך החשק המיני נתפס כשורש מרכזי רק בגלל הקושי הגדול להתגבר עליו. ... וכך מסיר מעצמו את האחריות לשנות או לשלוט בה. המסר המרכזי הוא שהתמודדות עם תאוות המין, במיוחד בחברה הדתית, נתפסת כמאבק הקשה והמרכזי ביותר, ולכן גם נחשבת לשורש התאוות כולן. האם החשק המיני הוא השורש של כל התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? ... מחויב לשמירת מצוות? מי דיבר עם אלוהים? זכר עמלק, פנחס בן אלעזר, הלכה היא ואין מורין כן, אליהו הנביא, הדיל של רבי נחמן מברסלב עם השטן, האם הרצון לסקס הוא שורש הרצון? הגאווה של רבי נחמן מברסלב, ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי ... וזה בעצם אומר, שיש במציאות שני כוחות, אני ולא אני, שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת האני של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין אני לבין לא אני. והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני. והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם ... נפרדת מהמציאות, וגם המציאות עצמה קיימת כישות אחת שהיא לא רק האני של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו. וגם לאני וגם ללא אני לשניהם יש שורש. כי יש שורש ונקודת חיבור שמחברת בין האני של האדם, לבין התמונה ... לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת השורש של כל הדברים. והנקודה הזאת היא הנקודה שנמצאת בין השכל ... יותר, ששם כל ההפכים הם ישות אחת, אז ממילא שם כן ניתן לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית בבת אחת. ושם בשכל הגדול יותר, אין דבר כזה דבר והיפוכו, כי שם בשורש הכל אחד ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי בשורש הכל אחד. ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את השורש של כל הדברים כולם. ומי שרוצה להגיע לשורש הזה, עליו לחפש את האמת של כל דבר. כי השורש של כל הדברים, היא האמת. והאמת היא השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. ... כלשהי? ומה הסיבה שבגללה אני חושב דווקא בצורה כלשהי? ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת? וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמה: אחרי שהאדם מצא סיבה ... ביותר מכך שהאדם ישאל שאלות. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת הזו, היא על ידי זה ... שקר כלשהי. ועל האדם להתבונן היטב ולראות שהוא אכן רואה את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה האדם מגיע לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף. תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא הסיבה והכוח השני הוא האין סיבה. ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם. ולשני הכוחות האלו יש שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של היש סיבה ואת הכוח של האין סיבה. ובשורש של הכל אין הבדל בין יש לאין סיבה. ואין הכוונה לומר ... דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול יותר, שם אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את השורש של הכל. ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיוב. כי גם למרחב זמן יש שורש. כי הזמן לדוגמה הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש שורש. ולכל האירועים שבעולם יש שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן. ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו השורש של הזמן. כי שם לזמן יש שורש. וב
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? למה כל כך קשה להבין מה באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט למה לאדם כל כך קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי שלו, כלומר, מה באמת הוא רוצה. הוא פותח בשאלה ... יצליח להבין באמת את עצמו ואת הרצונות שלו. מהו הפרדוקס המרכזי בין אחדות לנפרדות? שורש הקושי הוא הפרדוקס של האחדות והנפרדות. אליעד מסביר שיש שתי ... ומדגיש שהבנת הרצון העצמי היא הפעולה החשובה ביותר לאדם ששואף לאושר אמיתי. מהו שורש הרצון? איך להבין את הרצונות שלי? למה קשה לי להחליט מה אני ... להכיל הפכים באושר? איך חקירת הרצון מובילה לאושר? למה חשוב להבין את מהות האני? שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? הפעם אני רוצה להשיב על השאלה, למה האדם, לא יכול ... וכן הלאה! ובן אדם לא מבין מה הוא באמת רוצה, הוא לא מצליח להבין את הרצון האמיתי, השורשי שלו. וכדי שאדם יבין מה הוא רוצה, הוא צריך להבין את המהות ...
שורש השקר - איך לגלות, את שורש השקר?
שורש השקר - איך לגלות, את שורש השקר? מי שרוצה להיות איש אמת, עליו לגלות את שורש השקר. כי להיות איש אמת, אין פירושו לא לשקר כלל, אבל כן פירושו, להיות ... זה, שהוא מודע לכך שהוא משקר, בתוך עולם השקר. ומי שרוצה להיות איש אמת, עליו לגלות את שורש וסיבת השקר. כי האדם גם משקר כל הזמן, בין במודע ובין שלא במודע. ותכף ... עד שהאדם רואה את האמת, שבנקודת ההתחלה של השקר, אין שום סיבה כלל. כי השקר כולו, בשורשו, קיים בלי שום סיבה כלל. ואז כאשר האדם רואה את האמת, שבאמת כל השקרים ...
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
... לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה האם מודעות לשורש הבעיה באמת פותרת אותה? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בשאלה חשובה: האם מספיק שנדע את שורש הבעיה כדי לפתור אותה? ישנה תפיסה נפוצה שאומרת שכאשר אדם מזהה את שורש הבעיה שלו, הוא כבר נמצא בחצי הדרך לפתרון, או אפילו יותר מזה - ... בעזרת דוגמאות והסברים מפורטים. מה הטעות הנפוצה בזיהוי שורש הבעיה? אליעד מסביר שרבים חושבים בטעות שהם איתרו את שורש הבעיה שלהם, אך למעשה, פעמים רבות מדובר רק בגורם שטחי או חלקי של הבעיה, ולא בשורש האמיתי. הוא מביא כדוגמה אדם שחווה חרדה לאורך זמן רב, ומגיע ... מסוימת שמטרידה אותו. במצב כזה, האדם מאמין שהוא הגיע לשורש, אבל אליעד טוען שהגילוי הזה הוא רק השורש הראשון, ושמתחת לשורש הזה מסתתרים שורשים נוספים עמוקים יותר. לדוגמה, אדם יכול לגלות שהחרדה שלו מגיעה מהפחד לאבד אדם אהוב. זה נראה לו כמו השורש , אך אם נבחן את זה לעומק נגלה שהשאלה האמיתית היא למה הוא כל כך ... מחוסר יכולת להתמודד עם רגשות שליליים. ולכן, הגילוי של השורש הראשון לא תמיד מביא לפתרון מלא, כי לא נחשף עדיין השורש העמוק ביותר. האם זיהוי שורש הבעיה מספיק כדי לפתור אותה בפועל? אליעד משתמש בדוגמה ברורה ... אינם השלב האחרון או היחיד בתהליך פתרון הבעיה. מהו באמת השורש האמיתי של בעיה כלשהי? אליעד מבהיר שהשורש האמיתי של כל בעיה הוא תמיד הפרשנות האישית של האדם לאירועים מסוימים. השורש אינו האירוע עצמו או התחושה עצמה, אלא האופן שבו האדם מפרש ומעניק ... מדגיש שכדי לפתור בעיות בצורה מלאה ויסודית, צריך להגיע עד לשורש העמוק ביותר של הפרשנות - להבין מדוע אנחנו מפרשים דברים בצורה ... את הבעיה לחלוטין. מדוע הבעיה לא נפתרת רק מהגילוי של השורש? אליעד מסביר שהבעיה לא נפתרת מעצמה ברגע הגילוי, כי הגילוי עצמו ... הרגלי המחשבה שלו, החרדה תישאר בעינה. לסיכום, הגילוי של שורש הבעיה הוא שלב קריטי אך לא מספיק כשלעצמו. כדי להגיע לפתרון מלא ומוחלט, האדם צריך להעמיק לשורשים העמוקים ביותר של הפרשנות שלו ולבחון אותן מחדש באופן יסודי. איך לפתור בעיות מהשורש? האם מודעות לבעיה פותרת אותה? איך לזהות את השורש האמיתי של בעיה? מדוע בעיה לא נפתרת מעצמה? איך לשנות פרשנויות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שורש, האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שורש, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, ייעוץ פילוסופי, קואצ'ר לילדים בנושאי שורש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4375 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 23:21:43 - wesi1