שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו
לשאול אותך
שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש
לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח
לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך
ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, אנחנו רוצים לוודא שהוא מבין אותנו באופן מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים
מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק.
השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח
לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים
מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים
מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא חכמים בעיני אחרים ולכן ... אנשים חוששים שהמורה או המנחה יגיבו בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו
שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים
לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים
לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ולהעביר אותה אליך. ... להבין, אלא בגלל שההסבר עצמו אולי לא היה ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח
לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע
לשאול שאלות , אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: תקשיב, אני לא מומחה ... אם לא תבין אותי, זה כנראה בגלל שאני לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך
לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו שצריך. ברגע שאומרים זאת, השומע מבין שהוא לא אשמה אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר
לשאול שאלות . איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי לוודא שהשומע מבין את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות:
שאלות מנחות:
שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את ... תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות
השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת
שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת
שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח
לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק עוזר לו להבין יותר, אלא גם יוצר שיחה פתוחה ומועילה. המנחה או המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם
השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש
לשאול, לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא יהיה מורה טוב. לסיכום כדי לגרום למישהו להבין אותנו
ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר את האחריות להבנה אלינו ולא אליהם. להודות בכך שיכול להיות שהסברנו לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת
שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת
שאלות. להשתמש בדוגמאות
ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, מגדילים את הסיכוי לכך ...