אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוצה לעשות ✔החלטות מאושרות, איך לדעת מה עושה לי טוב? איך להחליט מה אני רוצה? איך להחליט מה לעשות? איך לדעת מה אני רוצה? לעשות למען העתיד, אם היית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
החלטות מאושרות, איך לדעת מה עושה לי טוב? איך להחליט מה אני רוצה? איך להחליט מה לעשות? איך לדעת מה אני רוצה? לעשות למען העתיד, אם היית מת מחר, הרגע האחרון של החיים, ביומו תתן שכרו, ליהנות מהרגע הזה, להשיג את השלמות בכל דבר
איך לדעת מה באמת עושה לי טוב?

אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על החלטות מאושרות ואיך לדעת מה באמת עושה לנו טוב בחיים. כל אדם רוצה ליהנות כמה שיותר, ולפעמים נמצא בהתלבטות בין אפשרויות שונות - ללכת לים או לישון, לקרוא ספר או לצפות בטלוויזיה, וכדומה. אליעד מציע שיטה פשוטה ויעילה שעוזרת לגלות מה באמת הרצון האמיתי שלך בכל רגע נתון.

איך השאלה "אם הייתי מת מחר" עוזרת להחליט מה לעשות?

השיטה שאליעד מציג מתבססת על השאלה: "אם הייתי צריך למות מחר או בעוד שעה, מה הייתי מעדיף לעשות עכשיו?" כלומר, כשאדם מתלבט בין שתי פעולות או יותר, הוא יכול לשאול את עצמו מה היה בוחר לעשות אם היה יודע בוודאות שזהו יומו האחרון או שזו השעה האחרונה בחייו. שאלה זו מאלצת את האדם להסיר מהשיקול את המחשבה על העתיד הרחוק וממקדת אותו במה שהוא באמת מעדיף כרגע.

לדוגמה, אם אדם מתלבט בין ללכת לים לבין לקרוא ספר, עליו לשאול את עצמו: "אם הייתי מת בעוד שעה, איפה הייתי רוצה להיות - בים או עם הספר?" התשובה שהוא יבחר תחשוף מה באמת יותר משמעותי ומהנה עבורו כרגע, ומה הוא היה בוחר לעשות לו לא היה עתיד להתחשב בו.

מדוע אנחנו עושים פעולות למען העתיד במקום ההנאה בהווה?

אליעד כהן מסביר שאנשים מבצעים פעולות משתי סיבות מרכזיות:
  • פעולות שנהנים מהן כרגע - אלו פעולות שהאדם עושה פשוט כי הן גורמות לו להנאה ישירה ומיידית. לדוגמה, אדם אוכל משהו טעים כי הוא נהנה מהטעם ומהחוויה באותו רגע.
  • פעולות למען העתיד - אלו פעולות שאינן מהנות בפני עצמן באותו רגע, אך נעשות מתוך ציפייה שיניבו תוצאות טובות בעתיד. לדוגמה, אדם הולך לעבוד לא מפני שהוא נהנה מהעבודה עצמה, אלא כי הוא רוצה את הכסף וההטבות שיקבל ממנה בעתיד.
הבעיה עם פעולות שנעשות למען העתיד היא שהן אינן מספקות אושר והנאה מיידית באותה מידה כמו פעולות שנעשות למען ההווה. אליעד מדגיש שכאשר אנו שואלים את עצמנו "אם הייתי מת מחר, מה הייתי בוחר?", השאלה הזאת למעשה מנטרלת את שיקולי העתיד. היא מאפשרת לנו לראות בבהירות אילו פעולות הן באמת מהנות לנו כעת, ולא רק מתוך תקווה או ציפייה לתגמול עתידי.

איך לזהות האם החיים שלך באמת מאושרים?

אליעד מציע דרך פשוטה לבדוק אם חייך באמת מאושרים: עליך לשאול את עצמך כמה מן הפעולות שאתה עושה היום, אתמול או מתכנן לעשות מחר, היית עושה גם אילו היית יודע בבירור שזהו יומך האחרון בחיים. ככל שיש יותר פעולות שלא היית עושה לו היית יודע שאתה עומד למות בקרוב, זהו סימן לכך שאתה פחות מאושר ופחות נהנה מחייך.

לדוגמה, אם אדם אומר: "גם אם הייתי יודע בוודאות שבעוד שעה אמות, הייתי עושה בדיוק את מה שאני עושה עכשיו, " זה סימן ברור לכך שהוא נהנה ממה שהוא עושה, ושהוא אכן חי חיים מאושרים יותר. ככל שהפער בין מה שאתה עושה עכשיו למה שהיית עושה לו היית עומד למות גדול יותר, כך אתה בעצם חי חיים פחות אותנטיים ופחות מאושרים.

האם השיטה הזאת תמיד מדויקת?

אליעד מציין שהשיטה אינה תמיד מדויקת ב - 100%, ויש עוד המון היבטים שניתן לדון בהם ולהרחיב אותם, אך הרעיון הזה משמש נקודת פתיחה חשובה ומעוררת חשיבה. השאלה מאפשרת לך להפריד באופן ברור בין פעולות שנעשות מתוך הנאה פנימית לבין פעולות שנעשות מתוך ציפייה לתוצאות עתידיות בלבד.

הרעיון המרכזי הוא שעליך לנסות להגיע למצב שבו אתה נהנה מכל דבר שאתה עושה כרגע, כי אלו הן הפעולות שמעניקות לך אושר אמיתי ושלווה פנימית. ככל שתיישם את הכלי הפשוט הזה בשגרת החיים שלך, תוכל לקבל החלטות נכונות יותר שיביאו לך אושר וסיפוק אמיתי ברגע הזה, ללא תלות בעתיד שאינו מובטח.
החלטה ודאות אותנטי שיקולים משמעות איך להחליט הרצון האמיתי שלך תוצאות טובות תוצאות מחשבה עומד למות אושר איך לדעת איך לדעת מה אני איך לדעת מה אני רוצה איך לדעת מה אני רוצה לעשות איך לדעת מה עושה לי טוב איך להחליט איך להחליט מה אני רוצה איך להחליט מה לעשות איך להשיג את השלמות אם היית מת מחר אני רוצה לעשות ביומו תתן שכרו החלטה החלטות החלטות מאושרות החלטיות הישגים הנאה הרגע האחרון של החיים הרגע הזה השלמות חיים כיצד להחליט לדעת מה אני לדעת מה אני רוצה לדעת מה עושה לי טוב להחליט להחליט מה אני רוצה להחליט מה לעשות להשיג להשיג את השלמות להשיג את השלמות בכל דבר לחיות את הרגע ליהנות ליהנות מהרגע ליהנות מהרגע הזה לעשות למען העתיד לקבל החלטה לקבל החלטות מה אני רוצה מה אני רוצה לעשות מה לעשות מוות עושה לי טוב עתיד קבלת החלטה קבלת החלטות רוצה לעשות רצון שלמות שלמות בכל דבר
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
... ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו. לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת. זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו ... האמיתית להתנגדות. אם הסיבה האמיתית שבגללה אדם לא רוצה לפעול היא ברורה לנו, אפשר להקצין אותה עד לכדי אבסורד. למשל, ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי לא אכפת לו מהעתיד שלו - אפשר לומר לו: אני יודע שלא אכפת לך מהעתיד, שאתה מוכן להיות הומלס, לאכול מהפח ולחיות ברחוב, אבל בכל זאת תעשה שיעורים. ההקצנה הזו גורמת ... שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות. זאת אומרת אם אומרים לילד לך תעשה שיעורים הוא אומר לא רוצה לעשות שיעורים, איך שאומרים לו תעשה הוא אומר רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים אבל אם אומרים לו אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים. אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע התנגדות דהיינו, אומרים ... יותר נגדנו נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת. אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים. מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים. זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים. אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר מסוים כי הוא לא ... לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה אני רוצה שתעשה ככה זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה, המבנה העוד יותר מתוחכם אומר למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה, זאת אומרת למרות שאתה לא רוצה כי..., סתם סיבה שאנחנו ... התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - כי הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו למה אני לא רוצה לעשות את זה? ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו. לכן מראש אנחנו נשתול לו כי לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש כאילו מנטרלים את ... כי אתה שונא את המורה לך תעשה שיעורים בכל זאת בשביל עצמך, זה כמו מה שאמרתי קודם עם ביבי לדוגמה בשביל עצמו הוא דווקא לא רוצה לעשות שיעורים אנחנו אומרים לו לך תעשה שיעורים בשביל עצמך כאילו שמהסיבה של עצמך אתה אמור לעשות שיעורים והסיבה שבגלל אתה לא אמור לעשות שיעורים זה בגלל זה שאתה שונא את המורה. אבל זה לא בהכרח נכון יכול להיות שבגלל שאתה שונא את המורה זה לא מעניין אותך והסיבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים זה בגלל עצמך בשביל עצמך אתה לא
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... אסורים? מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? מהי הכחשה רגשית? עכשיו יכול להיות בן אדם שהוא נגיד רוצה לעשות משהו מסוים אוקי וכשחוקרים למה הוא רוצה לעשות את המשהו מה שמתברר שהוא רוצה לעשות את המשהו כי...? ש: כי משהו. אליעד: לא זה סיבה למה בא לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות משהו הוא אומר כי אז אני אהיה יותר עשיר כי אז יאהבו אותי כי אז משהו, בסדר אבל לפעמים יכול להיות מצב שבן אדם רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. אליעד: לא ברור כי הוא נגיד מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו עוד פעם יש מצב יכול להיות מצב של בן אדם שהוא רוצה לעשות משהו והסיבה שהוא רוצה לעשות את זה היא בגלל כשחוקרים למה אתה רוצה לעשות את זה מה זה נותן לך אז הוא אומר תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? אליעד: טוב כי לפעמים הבן אדם כבר מתחיל לעשות דברים שהוא לא היה רוצה לעשות אותם, שימו לב אם אומרים לו תקשיב אם היו אומרים לך שמותר לעשות את זה שזה בסדר לעשות את זה היית רוצה לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום זאת אומרת שהוא בעצם מבין שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא באמת רוצה לעשות אותו בשביל לעשות אותו אלא הוא רוצה לעשות אותו כדי להוכיח לעצמו שלא יגידו לי מה לעשות אני אעשה מה שאני רוצה. רגע זה הבנו זאת אומרת הבן אדם עכשיו נמצא בקונפליקט למה כי הוא הרגיש שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא באמת רוצה לעשות אותו מצד אחד יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את זה נגיד ... אם היה מותר היית עושה את זה הוא אומר לא אבל בגלל שאסור הסיבה לעשות, כאילו זה מביא לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם כזה מצב איך אפשר לצאת ממצב כזה חוץ מאשר לך תעשה את זה? ש: צריך לגרום לו להרגיש שמותר לו לעשות הכל. אליעד: אבל ... אתה מאיים עלי עם כלא עכשיו אני אוכיח לעצמי שאני לא מפחד מהכלא, הפוך הרי הוא המניע שלו לעשות את זה זה כי אמרת לו שאסור אז אם אתה אומר לו עוד יותר שאסור הוא עוד יותר רוצה לעשות את זה. מה אתה רוצה להגיד איך ניגשים לזה? ש: אפשר לגשת מכל מיני כיוונים להגיד את העיקר לפתור לו את העניין הזה שהוא לא יכול לקבל אסור, זאת אומרת ... אסור לי כי אם הוא היה חושב שזה לא אסור אז אובייקטיבית אין לו עניין בזה אז הוא לא היה עושה את זה. הבנו זה צד אחד צד שני מי אמר שאסור לך להרגיש שאסור לך כשבן אדם אומר אני רוצה לעשות משהו שאסור לי כי אסור לי מה הוא בעצם אומר אסור לי להרגיש שאסור לי אסור לי להרגיש מוגבל, מגביל אותי להרגיש מוגבל זאת אומרת שרע לו להרגיש שרע ... זאת אומרת אם הוא היה אוהב פחות הוא היה יכול לאהוב בגלל שהוא אוהב כל כך אז הוא כבר לא יכול יותר לאהוב כל מיני קומבינות של המוח. אוקי אז קודם כל דבר אחד ניקח את הדבר שאתה רוצה לעשות אותו נמצא בתוכך את המקום שאומר אסור לי לעשות אותו ואסור לי לעשות אותו ונבדוק למה אתה חושב שאסור לך וכשאתה לא תחשוב שאסור לך אז ירד לך הדחף ... מה הבעיה בזה כאילו לא יודע להטיל ספק בטענה של השכל שאסור איזה משהו. אליעד: מה שאתה אמור לקחת מהשיחה הזאת זה אתה אמור למצוא בתוכך את המקומות שאתה לא עושה דברים כי אתה רוצה לעשות אותם, זה כמו נגיד אנשים דתיים שהם לא מסתכלים על נשים כי הם רוצים להסתכל על נשים ואז הם מספרים לעצמם שהם לא רוצים להסתכל על נשים למרות שהם ...
ידידות או זוגיות או סקס, איך להפוך מקשר של ידידות לזוגיות וסקס? למה היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים ולא איתך? דייטים, פיקאפ, פרינדזון, friend zone, משיכה מינית, רכושנות
ידידות או זוגיות או סקס, איך להפוך מקשר של ידידות לזוגיות וסקס? למה היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים ולא איתך? דייטים, פיקאפ, פרינדזון, friend zone, משיכה מינית, רכושנות
... היא רוצה שתהיו ידידים ולא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים ולא איתך? דייטים, פיקאפ, פרינדזון, friend zone, משיכה מינית, רכושנות איך לצאת מאזור הידידות ולהפוך את הידידה לבת זוג? כאשר גבר נמצא ... בו בן זוג אפשרי. למה היא רוצה לעשות סקס עם אחרים אבל לא איתך? אליעד כהן מתאר מצב שבו בחורה מעוניינת בסקס עם גברים אחרים אך לא עם הידיד הספציפי שלה. לטענתו, התשובה לכך טמונה באיך שהגבר ... מינית אצל נשים? למה היא לא רוצה לעשות איתי סקס? איך להפוך ידידה לבת זוג? מה הסיבה האמיתית שהיא רוצה שנהיה רק ידידים? איך לצאת מאזור הידידות אל אזור הזוגיות והרומנטיקה והמיניות? איך להפוך ... אותך לזוגיות? למה היא לא רוצה לעשות איתך סקס? למה היא לא רוצה לעשות איתי סקס? האם אפשרי להיות בזוגיות מוצלחת? איך לגרום לידידה שלך לשכב איתך? איך לגרום לידידה שלך להתאהב בך? איך לגרום לידידה שלי להתאהב בי? איך לגרום ... איתך סקס? למה ידידה שלך לא רוצה לעשות איתך סקס? ...
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
... בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים מדוע אנשים ... בפועל בדרך כלל יודע מה הוא לא רוצה לעשות, למשל לעבוד בעבודה מסוימת שאינה מוצאת חן בעיניו. זאת אומרת, האדם כן יודע מה הוא לא רוצה, אך ... שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים הרי שהוא היה אמור להרגיש טוב מכל מה שהוא עושה בחיים אז למה הוא מרגיש רע מכך שהוא לא יודע ... שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים יש אנשים שאומרים לא יודע מה אני רוצה לעשות בחיים. ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז הוא היה אמור להרגיש טוב בכל מה שהוא עושה בחיים אם אתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז כל מה שאתה עושה בחיים אמור לגרום לך להרגיש טוב אז למה רע לבן אדם מזה שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז למה רע לו מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה וההסבר הוא שהאדם מרגיש רע מכך שהוא ... אבל אם הוא אומר אני לא יודע מה אני רוצה לעשות אבל אני יודע שאני רוצה למצוא משהו שאני ארצה לעשות אותו אז הוא בקונפליקט כי הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות אבל הוא יודע שהוא כן רוצה לעשות ואז החלק שהוא לא יודע שנקרא החלק של האחדות דופק לו את החלק של הנפרדות, זה הסיפור הבנו את זה ... תבין שמהצד שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז זה לא משנה מה אתה עושה בחיים אבל אם רע לך מזה שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים סימן שאתה לא באמת אין לך שום העדפה. נגיד בן אדם אומר אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד אבל ...
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
... לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו? וכאן אבאר עוד גישה, לאיך באפשרותך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. והרעיון הוא, שבן אדם רוצה שיהיה לו טוב. ובן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, יותר מכל שאר האלטרנטיבות שלו. וכשמישהו לא רוצה לעשות משהו, הרי שהוא חושב שזה יעשה לו רע, לעשות את הדבר הזה. אז איך בעצם אפשר לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שיעשה לו רע לעשות את הדבר הזה? למה שמישהו ירצה לעשות לעצמו רע? ... שבן אדם רוצה להרגיש טוב. וכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שהדבר הזה יעשה לו רע, הרי שבעצם הוא, גם מרגיש טוב מכך שהוא לא עושה משהו שהוא לא רוצה לעשות. אבל הוא גם בתת המודע שלו מרגיש רע, מכך שיש משהו שאם הוא יעשה אותו, זה יעשה לו רע. כי בן אדם רוצה להרגיש טוב ללא גבול, שזה כמה שיותר טוב. וברגע שיש משהו בעולם, שאם תעשה ... חופש פעולה. וזה בעצם אומר, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו, כי הוא חושב שלעשות את הדבר הזה יעשה לו רע, באפשרותנו לבוא אליו בגישה שבה אנחנו רוצים לעזור לו ולעשות לו את החיים לטובים יותר. על ידי זה שהוא יאפשר לנו לשכנע אותו, שגם מה שהוא לא רוצה לעשות, גם זה לא רע. ושאחכ הוא יבחר מה שהוא רוצה לעשות. לדוגמה, בן אדם שרוצה להתאבד. למה הוא רוצה להתאבד? כי רע לו כאן וכי הוא חושב שאם הוא יתאבד, יהיה לו פחות רע. עכשיו, אפשרי לומר לו משהו בסגנון של: אסור לך להתאבד זה יהיה ... את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמה ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז גישה שלילית תגיד לו: אתה חייב לעשות שיעורים, אסור לך לא לעשות שיעורים, אתה צריך לעשות שיעורים, אתה מוכרח לעשות שיעורים. לעומת זאת, גישה חיובית תגיד לו: אתה ... לעשות גם את מה שהוא חושב שהוא לא יכול ולא רוצה לעשות . במקרה כזה, יש יותר סיכוי שנקבל כן. כי אנחנו לא מגבילים את הבן אדם, אלא מאפשרים לו להיות יותר חופשי. או לדוגמה: נניח שרוצים להציע למישהו לצאת לטיול, והוא אומר שלא בא לו. ... יקשיב לנו להבין למה זה טוב לעשות, את מה שהוא רוצה לעשות, למה יהיה לו רע, אם הוא לא יעשה את מה שעושה לו רע. ולמה? כי אז הוא מוגבל בחופש הבחירה שלו. שזה מצד האמת, גם נכון. ובכל פעם שמישהו בא ואומר משהו בסגנון של: אל תכריח אותי ... לעצמך, להיות מסוגל לעשות גם את מה שאתה לא רוצה לעשות. יהיה לך יותר טוב, אם תרגיש שאתה מסוגל לעשות, גם את מה שאתה חושב שיעשה לך רע אם תעשה אותו. לדוגמה, מישהו שלא רוצה ללכת לעבוד. שאפשרי שנאמר לו משהו בסגנון של: אתה לא חייב ... והנאה. בקיצור, הרעיון הוא, שכאשר מישהו לא רוצה לעשות משהו כי הוא חושב שעשיית הדבר הזה תעשה לו רע, במקרה כזה האפשרויות השגויה היא, להילחם בו שיעשה דווקא את מה שהוא לא רוצה לעשות. והאפשרות הטובה היא, לבוא בגישה שאנחנו מאפשרים לו לעשות, גם את מה שהוא חושב שעושה לו רע. ושאנחנו רוצים להגדיל את כמות הטוב שלו. ...
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
... עם הטכניקה הזו, חשוב מאוד להיות מודעים אליה ולהכיר את המנגנון הפסיכולוגי שעומד מאחוריה. אם מישהו שואל אותך: האם אתה בטוח ב - 100% שאתה רוצה לעשות כך וכך?, הדרך להתגונן היא פשוטה - להכיר בכך שאתה לא חייב להיות בטוח לחלוטין כדי להמשיך לחשוב את מה שאתה חושב או לעשות את מה שאתה רוצה לעשות. לדוגמה, אם שואלים אותך: אתה בטוח שלא תשרף בגיהנום אחרי שתמות?, התגובה הנכונה היא אני לא בטוח ב - 100%, אבל אני עדיין חושב שזה יותר הגיוני לי לחשוב כך. כלומר, עצם קיום ... להתמודד עם המוח היא לתקוף את המחשבה עצמה בחזרה. לדוגמה, אפשר לשאול את המוח: אתה בטוח שאני חייב להיות בטוח כדי לעשות את זה? אולי מספיק שאני רוצה לעשות את זה אפילו ב - 2% יותר מאשר לא רוצה, כדי שזה יהיה לגיטימי שאפעל כך?. הטכניקה של הפוך על הפוך זו מאפשרת לאדם להתקדם למרות הספק. מה ההבדל בין החלטה שמבוססת על ודאות לבין ... ככה וככה, עכשיו אוטומטית ברגע שעושים כזה דבר המוח אומר וואלה אני לא בטוח, לא בטוח, יפה אז בוא איתנו. עכשיו אם אנחנו לדוגמה יודעים שמישהו לא רוצה לעשות משהו מסוים והוא בטוח בכך שהוא באמת לא רוצה לעשות את הדבר הזה אז במקרה כזה לדוגמה אנחנו לא נשאל אותו האם אתה בטוח כי אנחנו יודעים מראש שהוא יגיד כן אני בטוח, אז מה עושים אז שואלים אותו האם אתה בטוח בזה ב100% האם אין שום ... אותו את השאלה הזאת אוטומטית שותלים לו במוח מחשבה שבעצם אומרת לו, יש פה סוג של מניפולציה שבעצם אומרת לו תקשיב זה יהיה בסדר אם תעשה את מה שאתה רוצה לעשות, שאנחנו לא רוצים שהוא יעשה יהיה בסדר בתנאי שאתה בטוח שככה וככה. מה זאת אומרת אני אסביר בעיקרון בן אדם לא בטוח בשום דבר למרות שיש אנשים שהם בטוחים שהם בטוחים גם בזה הם לא ... אוקי שלפעמים המוח הוא דווקא משתמש לרעה המוח של הבן אדם משתמש לרעה באופן יחסי בשיטה הזאת של הבטוח ובכך הוא מנטרל את הבן אדם, לדוגמה בן אדם רוצה לעשות איזו פעולה ואז המוח אומר לו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה, כל פעולה בן אדם נגיד רוצה להקים עסק אתה בטוח שאתה רוצה להקים עסק בן אדם נגיד רוצה ללכת לעשות משהו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את המשהו הזה, בן אדם רוצה להתחיל התחלה חדשה אתה בטוח שאתה רוצה להתחיל התחלה חדשה בכל מיני נושאים. אוקי עכשיו המוח משתמש לרעה בדבר הזה, למה לרעה מה זאת אומרת לרעה מי החליט שזה לרעה אבל בהנחה שהבן אדם רוצה לעשות משהו אז כל פעם שהוא בא לעשות משהו אם המוח אומר לו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה, אתה בטוח שלא תתחרט אין אפשרות להיות בטוח שאתה רוצה ואין אפשרות להיות בטוח שלא תתחרט ולכן המוח פה מנטרל את הבן אדם מלעשות. עכשיו אם בן אדם רוצה לעשות משהו מסוים והמוח אומר לו אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה והבן אדם מרגיש שמה שתוקע אותו זה בעצם שהוא מחפש כל הזמן את החשיבה של האם אני בטוח או לא אוקי אז מה שהוא צריך לעשות זה כשהמוח אומר לך אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה מה שצריך להגיד לו זה אתה בטוח שאני צריך להיות בטוח שאני רוצה לעשות את זה כדי להיות לעשות את זה אולי מספיק שאני רוצה לעשות את זה כדי לעשות את זה, אולי זה שאני 2% אפילו רוצה לעשות את זה זאת סיבה מספיק טובה כדי לעשות את זה שזה הפוך על הפוך. המוח אומר לך אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה אם לא אל תעשה את זה ההפך של זה אומר מספיק שטיפה אולי את רוצה לעשות את זה וזה מספיק מוצדק לעשות את זה. אוקי מצד האמת בן אדם בסוף עושה את מה שהוא חושב ש51% יעשה לו יותר טוב מרע אבל אם בן אדם מרגיש שהמוח שלו מנטרל אותו שהוא לא מצליח לעשות ...
טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
טיפול בהתנגדויות, להתמודד עם לא, להתמודד עם סירוב, איך לשנות עמדות? שינוי עמדות, השפעה על אנשים, איך לטפל בהתנגדות? רק לא רוצה, גם לא רוצה, גם כן רוצה, רטוריקה, איך להשפיע על אנשים?
... להבין את התנגדות האדם, יש צורך להבחין בין מצבי קיצון שונים. לדוגמה, אם ילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, הוא נמצא במצב של רק לא רוצה. מנגד, אם הוא אומר אני רק רוצה לעשות שיעורים, לא רוצה שום דבר אחר, הוא נמצא במצב של רק כן רוצה. השיטה מבקשת להביא את האדם ממצב של רק לא רוצה לעבר רק כן רוצה דרך מעבר הדרגתי. איך עוברים מרק לא רוצה לגם לא רוצה? ... במקום להתחיל בלחץ לשינוי מידי, אפשר קודם כל להכיר בהתנגדות. אם אדם אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, במקום להילחם בזה, יש להסכים איתו: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים. כך, התהליך מתחיל בהבנה של הלא רוצה, ולא בהכחשה של המצב. למה מוסיפים את הכן רוצה אחרי ההבנה של הלא רוצה? לאחר שהאדם מבין כי אנחנו מקבלים את התנגדותו, ניתן להתחיל ... שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות בללמוד ולהצליח. איך להוביל מגם וגם לרק כן רוצה? לאחר שהאדם מזהה את שני הצדדים - גם את הלא רוצה וגם את הכן רוצה - ניתן להתחיל לחזק את הצד של הכן ... כן רוצה? קיימים שני מצבי קיצון: רק לא רוצה לעומת רק כן רוצה. לדוגמה, ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום אופן, אני מוכן למות ולא לעשות שיעורים מייצג את המצב של רק לא רוצה. לעומתו, מצב הקיצון ההפוך הוא אני רק רוצה לעשות שיעורים, לא רוצה שום דבר אחר, מוכן למות כדי לעשות שיעורים. בין שני הקצוות האלה אפשר למקם את המצב האמצעי של גם לא רוצה וגם כן רוצה, ומטרת הטכניקה היא לעזור לאדם לעבור בצורה ... רוצה. כיצד עוברים מרק לא רוצה לגם לא רוצה? כאשר מישהו מבטא התנגדות מוחלטת כמו אני לא רוצה לעשות שום דבר ממה שהצעת, לא מומלץ מיד להוכיח לו שהוא טועה. קודם כל אפשר להסכים איתו שהוא באמת לא רוצה ולהכיר בסיבה שלו. בשלב הזה הופכים את רק לא רוצה לגם לא רוצה. לדוגמה, אם הילד ... רוצה, מה אתה רוצה שהוא יעשה? שיעורים, שואל אותו מה אתה זה טוב לך תעשה שיעורים, אני לא רוצה לעשות שיעורים בשום פנים ואופן בעולם לא רוצה לעשות שיעורים, שונא לעשות שיעורים לא מוכן לעשות שיעורים, מוכן למות ולא לעשות שיעורים זה מה שהוא אמר. בקצה אחד יש רק לא רוצה כל כך לא רוצה שמוכן לוותר על הכל העיקר לא לעשות שיעורים, בקצה השני מה יש? בקצה השני יש רק רוצה, אני כל מה שאני רוצה לעשות בעולם זה לעשות שיעורים אף פעם לא רציתי משהו אחר, תמיד רציתי לעשות שיעורים ואני מוכן למות כדי לעשות שיעורים. אוקי אחד אני מוכן למות כדי לא לעשות שיעורים ואחד אני מוכן למות כדי כן לעשות שיעורים. אז מה עושים? הילד אמר אני לא רוצה לעשות שיעורים אז לא צריך להתחיל ב - לך תעשה שיעורים, לא נכון אתה כן צריך לעשות שיעורים, מה שעושים זה כזה דבר לוקחים את ה - רק לא רוצה שלב ראשון הופכים את זה ל - גם לא רוצה, מ - רק לא רוצה להפוך את זה ל - גם לא רוצה. מה זאת אומרת? הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים? סתם בשביל השיחה לא באמת חייבים לשאול אותו את זה כי אני רוצה לשחק, אוקי אני מבין שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק אבל אתה מסכים איתי שלמרות שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה רוצה לשחק עדיין אתה גם רוצה להצליח בלימודים זה לא סותר, אני מסכים איתך שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים זה נכון אני לא אומר שאתה רוצה לא רוצה שתרצה, לא מעוניין שתרצה אני לא מנסה לשכנע אותך שאתה רוצה, רק שואל האם אתה רק לא רוצה לעשות שיעורים או שאתה גם לא רוצה לעשות שיעורים?. כמובן שלא תמיד צריך לשאול את זה בצורה של האם אתה רק לא רוצה או אתה גם לא רוצה?, לא תמיד כי לפעמים אם שואלים את הבן אדם שאלה כזאת יכול להיות שהוא קולט שהוא נכנס ...
עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות
עצלנות, דחיינות, איך לא להיות עצלן? איך לא לדחות דברים? איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי הרגלים, מניעות, התנגדויות
... רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה לעשות? עצלנות טובה, עצלנות רעה, להקשות על עצמך, להקל על עצמך, שינוי התנהגות, שינוי ... את הביצוע שלהן? מה הפעולות שאני לא רוצה לעשות, וכיצד אוכל להקשות על עצמי לבצע אותן? באמצעות שאלות אלו תוכל לתכנן באופן מודע ... את הסיכוי שהוא יבצע את הדברים שהוא רוצה לעשות, ולהפחית את הסיכוי שהוא יעשה דברים שהוא אינו רוצה לעשות . לדוגמה, נניח שאדם לא רוצה לאכול עוגיות, אך כן רוצה להתאמן. הוא מעוניין להימנע ... לעודד הרגלים טובים? מנגד, אם אתה רוצה לעשות משהו מועיל, עליך להקל על עצמך. לדוגמה, אם אתה רוצה להתאמן, כדאי שהמכון יהיה קרוב ... על עצמך. חשוב לשאול את עצמך: מה אני רוצה לעשות? איך אני יכול להקל על עצמי לבצע זאת? מה אני לא רוצה לעשות? איך אני יכול להקשות על עצמי לבצע זאת? כך תוכל לנצל את העצלנות שלך לטובתך - ...
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
... לכן, בכל סיטואציה שבה רוצים לשכנע אדם, חשוב לבדוק שני דברים עיקריים: האם האדם רוצה לעשות את מה שאנחנו מבקשים, והאם הוא מסוגל לעשות זאת. מדוע חשוב להבדיל בין הרצון לבין היכולת? כאשר אדם אומר אני רוצה או אני יכול, ... מפורשת ברצון שלו. דוגמה נפוצה שממחישה זאת היא דיאטה. רוב האנשים יאמרו בקלות אני רוצה לעשות דיאטה, אך יהיה להם קשה יותר לומר אני יכול לעשות דיאטה, משום שהיכולת מעמתת אותם עם שאלות של התמדה, משמעת וקשיים בפועל. עוד ... כהן מציג לא תקף רק לשכנוע של אנשים אחרים אלא גם לעבודה עצמית. כשאנו נשאלים אתה רוצה לעשות משהו? מומלץ לנו לשאול את עצמנו האם אני באמת יכול לעשות זאת?. וכאשר שואלים אותנו אתה יכול לעשות את הפעולה? עלינו לשאול האם אני באמת רוצה לעשות זאת?. כך נוכל לדייק את הבחירות שלנו, ונקבל החלטות מושכלות יותר בהתאם לשני ההיבטים - הרצון והיכולת. למה חשוב להיות ערניים ... מתחלקת לשני גורמים: הרצון לעשות את הפעולה, והיכולת לבצע אותה בפועל. אם אדם רוצה לעשות משהו אך אינו יכול, הוא לא יעשה זאת. ואם אדם יכול לעשות משהו אך אינו רוצה, הוא גם לא יעשה זאת. לכן, כדי לגרום לפעולה לקרות, ... יביא רתיעה. דוגמה מעשית: אדם שמנסה להתחיל דיאטה. רוב האנשים מסוגלים לומר אני רוצה לעשות דיאטה כי ברמה ההצהרתית הם מבינים שזה דבר טוב. אבל אני יכול לעשות דיאטה לפעמים יהיה להם קשה לומר, מפני שהמילה יכול מעמתת אותם ... כשמציעים לנו דבר מה? חשוב לזכור שהעיקרון הזה פועל גם הפוך. אם שואלים אותנו אתה רוצה לעשות משהו? מותר לנו לשאול את עצמנו: גם אם אני רוצה, האם אני באמת יכול?. ואם שואלים אותנו אתה יכול לעשות משהו?, אפשר לשאול את ... לשם כך הוא צריך לרצות לעשות אותו והוא צריך גם להיות מסוגל לעשות אותו אם בן אדם רוצה לעשות משהו והוא לא יכול הוא לא יעשה אותו, אם בן אדם יכול לעשות משהו והוא לא רוצה לעשות אותו הוא גם לא יעשה אותו ובקיצור כדי לעשות אותו הוא צריך גם לרצות לעשות אותו וגם צריך להיות מסוגל לעשות אותו וככה שהפעולה ... שאומר אני יכול לעשות את הדבר ולפעמים יותר קל לבן אדם להזדהות עם המשפט שאומר אני רוצה לעשות את הדבר, יחד עם זאת יש לפעמים מצבים שבן אדם לא ירצה או לא ירגיש בנוח עם המשפט שאומר אני רוצה לעשות ככה וככה או שהוא לא ירגיש בנוח עם המשפט שאומר אני יכול לעשות ככה וככה. זאת אומרת לדוגמה נגיד בן אדם עושה דיאטה סתם כמשל אז רוב האנשים יהיה להם יותר קל להגיד אני רוצה לעשות דיאטה מאשר אני יכול לעשות דיאטה כי יכול מהבחינה של הקושי זאת אומרת כאילו אתה הרבה יותר רוצה מאשר שזה קל לדוגמה, מצד שני גם ... שרוצים לגרום למישהו לעשות איזו פעולה ואז אפשר לשאול אותו אפשר להגיד לו תגיד אתה רוצה לעשות את הפעולה הזאת?, באותה מידה גם אפשר לשאול אותו אתה יכול לעשות את הפעולה הזאת? ואז השאלה הנשאלת היא איך עדיף לשאול את אותו בן ... איתן. עכשיו אותו דבר גם מהכיוון ההפוך כאשר שואלים בן אדם שאלה תגיד לי אתה רוצה לעשות ככה וככה בן אדם צריך לשאול את עצמו אוקי גם אם אני רוצה גם אם אני לא רוצה מי אמר בכלל שאני יכול ואותו דבר גם הפוך נגיד ששואלים בן אדם תגיד אתה יכול לעשות ככה וככה?, אבל מי אמר שאני רוצה לעשות ככה וככה?. אוקי אז תהיו עירניים. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על החלטות מאושרות, איך לדעת מה עושה לי טוב? איך להחליט מה אני רוצה? איך להחליט מה לעשות? איך לדעת מה אני רוצה? לעשות למען העתיד, אם היית מת מחר, הרגע האחרון של החיים, ביומו תתן שכרו, ליהנות מהרגע הזה, להשיג את השלמות בכל דבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוצה לעשות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוצה לעשות, איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי לימודים בתחום רוצה לעשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 19:20:48 - wesi1