תחרותיות והישגיות, חשיבה תחרותית, הדשא של השכן, רוצה להיות טוב יותר, פרפקציוניזם, מצליחנות, תחרותיות יתר, יצר הניצחון, רצון לנצח, רוצה להיות הכי טוב, רוצה להיות אלוהים
למה אנשים נמצאים כל הזמן בתחרות עם אחרים?
אליעד כהן מסביר למה אנשים תמיד רוצים להיות הכי טובים, למה יש לאדם את הדחף התמידי לתחרותיות והישגיות, ומפרט לעומק את מהות התחרותיות האנושית, באמצעות מגוון רחב של דוגמאות והסברים מפורטים.
מה הקשר בין תחרותיות לרצון להיות "אלוהים"?
הסיבה שבני אדם נמצאים בתחרות מתמדת היא מפני שבסופו של דבר, כל אדם רוצה להיות הכי טוב, הטוב ביותר שקיים. אליעד כהן מבהיר שהשאיפה הזאת, ברמה הכי עמוקה, היא להיות בעל יכולות בלתי מוגבלות, להיות הטופ האולטימטיבי. התחרותיות נובעת מכך שאנשים מנסים לחקות את המצב המושלם של "אלוהים", שיכולותיו אינסופיות ואין לו מגבלות. הוא מדגים זאת בצורה פשוטה: האדם רוצה לנצח לא רק בשביל הניצחון, אלא בשביל להרגיש שהוא נמצא מעל כולם באופן מוחלט. האדם לא מסתפק רק בניצחון, הוא רוצה שהאחרים ידעו כמה קשה לנצח ורק אז הוא ירגיש סיפוק אמיתי, כי רק כך ההישג שלו מקבל משמעות.
האם אפשר להשיג שתי הצלחות מנוגדות בו זמנית?
אליעד מסביר שבעומק הרצון התחרותי ישנו פרדוקס מובנה. מצד אחד, האדם רוצה להיות הכי עשיר, הכי מצליח והכי חזק, ומצד שני, הוא גם רוצה להצליח בדברים שהם בדיוק ההפך, למשל להיות ההומלס הכי מאושר בעולם, להיות האדם שהכי מסתפק במועט, ולהצליח בקלות ללא מאמץ. אליעד מדגים זאת בדוגמה מוחשית: אדם יכול להרוויח הרבה כסף ולהיות מאושר, אבל ירגיש חוסר אם לא יצליח גם להיות מאושר בלי כסף. אם הוא יצליח להיות מאושר ללא כסף, יחסר לו את מימוש היכולת להרוויח כסף. אליעד אומר שמה שהאדם באמת רוצה, בסופו של דבר, זה להצליח להיות מושלם בכל התחומים במקביל, להיות כמו אלוהים - מושלם ללא מגבלה כלשהי.
מדוע הרצון לשלמות יוצר תמיד תחושת חוסר סיפוק?
אליעד מסביר שהרצון להיות מושלם מכיל בתוכו פרדוקס בלתי פתיר, כי האדם רוצה להיות בו זמנית שני דברים הפוכים. למשל, הוא רוצה שהמחשב שלו יפתור את כל הבעיות באופן מיידי ובלי מאמץ, אבל אם המחשב יפתור הכל באופן מושלם וללא מאמץ, האדם לא יוכל להעריך את ההישג כי הוא לא יראה איזו בעיה באמת נפתרה. האדם חייב לראות את הבעיה קיימת ונפתרת כדי להרגיש סיפוק, אבל ברגע שהבעיה נראית לעין, הפתרון הוא כבר לא מושלם. זה יוצר מצב שבו האדם אף פעם לא מרגיש מסופק באמת, כי הוא תמיד שואף להישג מושלם בשני הכיוונים ההפוכים בו - זמנית.
איך אפשר להפסיק את המרוץ לתחרותיות ולהישגים בלתי נגמרים?
אליעד מציע דרך מעשית להפסיק את תחושת התחרות הבלתי נגמרת. הפתרון הוא לבדוק בצורה יסודית למה בכלל האדם רוצה להתקדם כל הזמן. לשבת עם עצמך ולשאול: "למה אני חושב ששם טוב יותר מאשר כאן?". כאשר האדם עושה בדיקה פנימית עמוקה ומגיע לשורש הרצון שלו להיות מושלם, הוא מגלה שהרצון שלו לשלמות תמיד נשען על הנחה שהמצב הנוכחי פחות טוב ממצב אחר. אם האדם יגיע להבנה עמוקה של מקורות הרצון שלו לתחרות, הוא יוכל להשתחרר מהרצון הזה.
איך אפשר להיות מרוצה ללא השגת שלמות?
אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להיות באמת מרוצה היא להבין את הסתירה שקיימת בתוך הרצון לשלמות עצמה. להבין שבמציאות אין אפשרות להגיע למצב שבו שני הפכים מתקיימים בו זמנית. רק כאשר האדם יכול להחזיק בראש שתי מחשבות הפוכות בו זמנית, להבין...
אליעד כהן מסביר למה אנשים תמיד רוצים להיות הכי טובים, למה יש לאדם את הדחף התמידי לתחרותיות והישגיות, ומפרט לעומק את מהות התחרותיות האנושית, באמצעות מגוון רחב של דוגמאות והסברים מפורטים.
מה הקשר בין תחרותיות לרצון להיות "אלוהים"?
הסיבה שבני אדם נמצאים בתחרות מתמדת היא מפני שבסופו של דבר, כל אדם רוצה להיות הכי טוב, הטוב ביותר שקיים. אליעד כהן מבהיר שהשאיפה הזאת, ברמה הכי עמוקה, היא להיות בעל יכולות בלתי מוגבלות, להיות הטופ האולטימטיבי. התחרותיות נובעת מכך שאנשים מנסים לחקות את המצב המושלם של "אלוהים", שיכולותיו אינסופיות ואין לו מגבלות. הוא מדגים זאת בצורה פשוטה: האדם רוצה לנצח לא רק בשביל הניצחון, אלא בשביל להרגיש שהוא נמצא מעל כולם באופן מוחלט. האדם לא מסתפק רק בניצחון, הוא רוצה שהאחרים ידעו כמה קשה לנצח ורק אז הוא ירגיש סיפוק אמיתי, כי רק כך ההישג שלו מקבל משמעות.
האם אפשר להשיג שתי הצלחות מנוגדות בו זמנית?
אליעד מסביר שבעומק הרצון התחרותי ישנו פרדוקס מובנה. מצד אחד, האדם רוצה להיות הכי עשיר, הכי מצליח והכי חזק, ומצד שני, הוא גם רוצה להצליח בדברים שהם בדיוק ההפך, למשל להיות ההומלס הכי מאושר בעולם, להיות האדם שהכי מסתפק במועט, ולהצליח בקלות ללא מאמץ. אליעד מדגים זאת בדוגמה מוחשית: אדם יכול להרוויח הרבה כסף ולהיות מאושר, אבל ירגיש חוסר אם לא יצליח גם להיות מאושר בלי כסף. אם הוא יצליח להיות מאושר ללא כסף, יחסר לו את מימוש היכולת להרוויח כסף. אליעד אומר שמה שהאדם באמת רוצה, בסופו של דבר, זה להצליח להיות מושלם בכל התחומים במקביל, להיות כמו אלוהים - מושלם ללא מגבלה כלשהי.
מדוע הרצון לשלמות יוצר תמיד תחושת חוסר סיפוק?
אליעד מסביר שהרצון להיות מושלם מכיל בתוכו פרדוקס בלתי פתיר, כי האדם רוצה להיות בו זמנית שני דברים הפוכים. למשל, הוא רוצה שהמחשב שלו יפתור את כל הבעיות באופן מיידי ובלי מאמץ, אבל אם המחשב יפתור הכל באופן מושלם וללא מאמץ, האדם לא יוכל להעריך את ההישג כי הוא לא יראה איזו בעיה באמת נפתרה. האדם חייב לראות את הבעיה קיימת ונפתרת כדי להרגיש סיפוק, אבל ברגע שהבעיה נראית לעין, הפתרון הוא כבר לא מושלם. זה יוצר מצב שבו האדם אף פעם לא מרגיש מסופק באמת, כי הוא תמיד שואף להישג מושלם בשני הכיוונים ההפוכים בו - זמנית.
איך אפשר להפסיק את המרוץ לתחרותיות ולהישגים בלתי נגמרים?
אליעד מציע דרך מעשית להפסיק את תחושת התחרות הבלתי נגמרת. הפתרון הוא לבדוק בצורה יסודית למה בכלל האדם רוצה להתקדם כל הזמן. לשבת עם עצמך ולשאול: "למה אני חושב ששם טוב יותר מאשר כאן?". כאשר האדם עושה בדיקה פנימית עמוקה ומגיע לשורש הרצון שלו להיות מושלם, הוא מגלה שהרצון שלו לשלמות תמיד נשען על הנחה שהמצב הנוכחי פחות טוב ממצב אחר. אם האדם יגיע להבנה עמוקה של מקורות הרצון שלו לתחרות, הוא יוכל להשתחרר מהרצון הזה.
איך אפשר להיות מרוצה ללא השגת שלמות?
אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להיות באמת מרוצה היא להבין את הסתירה שקיימת בתוך הרצון לשלמות עצמה. להבין שבמציאות אין אפשרות להגיע למצב שבו שני הפכים מתקיימים בו זמנית. רק כאשר האדם יכול להחזיק בראש שתי מחשבות הפוכות בו זמנית, להבין...
- איך להיפטר מתחרותיות?
- רצון לשלמות
- מהי שלמות אמיתית?
- תחרותיות והישגיות
- מדוע אני לא מסופק אף פעם?
- האם אפשר להיות מושלם?
- למה תמיד הדשא של השכן ירוק יותר?
תחרותיות, מה השאלה?
ש: אז...
אליעד: למה אנשים נמצאים כל הזמן בתחרותיות?
ש: כן.
אליעד: למה? כי פעם לפני הרבה שנים היית, מי מנצח בכל התחרויות?
ש: אלוהים.
אליעד: מי שהיכולות שלו בלתי מוגבלות נכון?
ש: נכון.
אליעד: יפה, למה אנשים תחרותיים? כי הם רוצים להרגיש שהם "בטופ", לא הוא לא רוצה לנצח הוא רוצה לנצח יותר מכולם אם אפשר שכולם יכשלו ככה הניצחון יהיה עוד יותר חזק, אלא מה הבעיה? שאם כולם יכשלו ואתה תנצח אז זה כבר לא מראה שהצלחת אז אתה אומר "או שכולם ינצחו שידעו כמה זה קשה ועכשיו שיכשלו" זה בעיקרון בן אדם רוצה הכל. הבנת למה בן אדם רוצה להיות? אם תשים לב בסוף אם תיקח את המכנה המשותף של כל הרצונות אתה תמיד שואף להיות "הטופ" של הכל ולצורך העניין אתה גם שואף להיות מאה אחוז הצלחה ואפס אחוז מאמץ ובו זמנית להצליח להשיג את שתי המטרות ההפוכות.
אתה אומר "אני רוצה להצליח להיות האיש הכי עשיר בעולם ובו זמנית גם אני רוצה להצליח להיות ההומלס הכי מאושר", אתה יודע כי אם אתה אומר "אני האיש הכי מאושר בעולם, אתה יודע מה לא הצלחתי בחיים, לא הצלחתי להיות מאושר בלי כסף" אז תחליט איזה הצלחה אתה רוצה בחיים להיות מאושר בלי כסף או להיות מאושר עם כסף שתיהם זאת הצלחה, נכון או לא? כי אתה לא יכול להגיד "רק זה הצלחה" מה עם ההצלחה השנייה. בן אדם נגיד השקיע הצליח להרוויח הרבה כסף נגיד ומאושר וטוב לו, הוא אומר "אבל עדיין משהו חסר לי כי עוד לא מימשתי את היכולת להיות מאושר בלי כסף" מה ההבדל? עכשיו אם הוא יהיה מאושר בלי כסף הוא אומר "רגע אבל מה עם היכולת שלי להרוויח כסף מה אם את זה לא מימשתי".
ש: אפשר גם וגם?
אליעד: אבל אתה בצורה אתה בסוף צריך להחליט פה או פה, אתה אומר "אני מאושר בארץ ואם אני אהיה בחו"ל, אם אני אהיה בכלא אם אני אהיה מחוץ לכלא, אם אני אהיה כמלך אם אני אהיה כעבד", מה שבסוף אתה רוצה זה להיות המושלם בהכל.
ש: ולמה אתה רוצה להיות המושלם בהכל?
אליעד: כי זה מושלם על מושלם לא שואלים למה הוא מושלם, יש דבר אחד שלא שואלים עליו למה כשהוא מושלם לא שואלים למה זה מושלם ורוצים אותו כי אם זה מושלם, זאת אומרת אם תגיע לזה אתה תפסיק לחפש אם תשים לב מה עומד מאחורי כל הרצונות שלך אתה רוצה את המקסימום בעיקרון ועד שלא תגיע למקסימום אתה לא תהיה מסופק גם אם כולך זה "לא, רוצה יותר טוב".
ש: מה עושים אם אין רצון אין יותר טוב.
אליעד: מה הבעיה? שאתה רוצה מקסימום בשני הפכים עוד אתה רוצה אותם, אתה רוצה את המחשב הכי מהיר שהוא לא יצטרך להתאמץ ושהוא לא יצרוך חשמל בכלל, ושאתה גם רוצה שלא תהיה שום בעיה שהוא יצטרך לפטור ובו זמנית אז איך נדע שהוא מהיר גם שתהיה בעיה שהוא יצטרך לפתור וגם שלא תהיה בעיה. אם אני אביא לך מחשב שהוא פותר את כל הבעיות בשניה אז זה לאט נכון? אנחנו רוצים שהוא יפתור את הבעיות בפחות משניה אבל אם אני מביא לך מחשב שהוא פותר את הבעיות, מה האידיאלי? שלפני שתדע שיש בעיה שהוא יפתור אותה, אבל אם אני אומר לך "תקשיב קח את זה שים בבית, זה פותר לך את הבעיות לפני שאתה יודע שהן נוצרו" אתה אחרי שבוע תזרוק את זה, אתה תגיד "מה זה נותן לי, זה לא פתר לי כלום", מה זה לא פתר לי כלום? זה פתר לך את הבעיות לפני שהן נוצרו, אז מה אתה אומר? "לא, כדי שאני אעריך אותו אני צריך לדעת איזה בעיות הוא פתר" אבל אם תדע איזה בעיות הוא פתר תגיד "אני לא מעריך אותך, מה לא יכולת לפתור את זה קודם?". לכן לא משנה מה יביאו לך יש בזה חיסרון זה הרעיון.
ש: זה ההגדרה של משוגע לא?
אליעד: זאת ההגדרה של אדם חכם מאוד שמחפש תמיד את השלמות.
ש: ומה הדבר שלא חסר?
אליעד: מה לא חסר? רק אם תצליח לחשוב שתי מחשבות הפוכות בראש רק אז, אתה מבין שמה שאני מדבר פה זה כאילו על מה שקורה מאחורי הרצונות "הלהצליח", "זוגיות" כאילו מאחורי זה יש עוד עולם, יש מאחורי כאילו "source code" של המערכת שמה יש בכלל אינטרסים אחרים, יש את מה שהאפליקציה עושה ומאחורה זה יכול להיות תוכנה שהיא בכלל עושה משהו אחר, זה רק כדי תוכנת ריגול ובכלל כי היא מסווה איזה משהו דרך משהו שעושה משהו אחר.
ש: זה קיים דרך אגב.
אליעד: נכון השאלה מה יש מאחורה, מה האינטרס של התוכניתן ההוא שבנה את המערכת מה האינטרס שלו, מה הראשון שעשה את "ה01" הראשון מה הוא רצה? אז על זה מדברים פה. טוב הבנו את זה?
ש: שאלה, כשאתה אומר דבר והיפוכו אבל זה גם חסר את הדבר מעצמו בלי היפוך שלו.
אליעד: נכון יפה ולכן עכשיו הבנת שאפילו להגיד שדבר והיפוכו זה אחד גם בזה יש חיסרון כי זה לא כל דבר בפני עצמו בנפרד לכן השם זה גם רק משהו וגם רק ההפך. השלם הוא מחוץ לשכל, השלם הוא לא הגיוני כי אם נגדיר אותו אז הוא לא שלם כי אין לו את ההפך שלו.
ש: אז איך נפטרים מהעניין.
אליעד: זאת שאלה אחרת, מה איך נפטרים מהרצון לתחרותיות?
ש: כן כי נגיד יש לך אנשים שרצים כרגע להתקדם.
אליעד: על ידי שרצים יותר מהר, אם אתה רוצה להיפטר מהרצון לתחרותיות פשוט תרוץ הכי מהר שאתה יכול עד שתגיע לסוף, אני אומר לך תראה פרקטית אם אתה רציני ברצינות ואתה שואל ברצינות "איך אני נפטר מהרצון שלי להתקדם כל הזמן"? תשובה, שב עם עצמך תבדוק "למה אני רוצה להתקדם, מה עומד מאחורה", תשיג אותו תסיים.
ש: אז הגעתי לתשובה כי אני תחרותי ורוצה כאילו לא יודע לשלוט בכולם.
אליעד: יפה אז קודם כל את המילה "לא יודע" תשמיט מהלקסיקון, אין "ואני לא יודע" לא, "יודע אני תחרותי כי" בדיוק למה, לא "אני לא יודע זה", אתה רוצה לשלוט בכולם?
ש: כן.
אליעד: תבדוק מה האמת, למה אתה רוצה לשלוט בכולם?
ש: זאת השאלה פה נתקעתי.
אליעד: אתה רוצה לשלוט בכולם? אנחנו צריכים לברוח.
ש: כאילו תשמע כמו ביל גייטס כזה.
אליעד: ביל גייטס שולט בכולם הוא בעצמו הוא לא מצליח לשלוט.
ש: הייתי רוצה להיות נשיא ארה"ב באיזשהו שלב זה נגיד מה שדיברת מאה אחוז ואז אתה לא...
ש: אז...
אליעד: למה אנשים נמצאים כל הזמן בתחרותיות?
ש: כן.
אליעד: למה? כי פעם לפני הרבה שנים היית, מי מנצח בכל התחרויות?
ש: אלוהים.
אליעד: מי שהיכולות שלו בלתי מוגבלות נכון?
ש: נכון.
אליעד: יפה, למה אנשים תחרותיים? כי הם רוצים להרגיש שהם "בטופ", לא הוא לא רוצה לנצח הוא רוצה לנצח יותר מכולם אם אפשר שכולם יכשלו ככה הניצחון יהיה עוד יותר חזק, אלא מה הבעיה? שאם כולם יכשלו ואתה תנצח אז זה כבר לא מראה שהצלחת אז אתה אומר "או שכולם ינצחו שידעו כמה זה קשה ועכשיו שיכשלו" זה בעיקרון בן אדם רוצה הכל. הבנת למה בן אדם רוצה להיות? אם תשים לב בסוף אם תיקח את המכנה המשותף של כל הרצונות אתה תמיד שואף להיות "הטופ" של הכל ולצורך העניין אתה גם שואף להיות מאה אחוז הצלחה ואפס אחוז מאמץ ובו זמנית להצליח להשיג את שתי המטרות ההפוכות.
אתה אומר "אני רוצה להצליח להיות האיש הכי עשיר בעולם ובו זמנית גם אני רוצה להצליח להיות ההומלס הכי מאושר", אתה יודע כי אם אתה אומר "אני האיש הכי מאושר בעולם, אתה יודע מה לא הצלחתי בחיים, לא הצלחתי להיות מאושר בלי כסף" אז תחליט איזה הצלחה אתה רוצה בחיים להיות מאושר בלי כסף או להיות מאושר עם כסף שתיהם זאת הצלחה, נכון או לא? כי אתה לא יכול להגיד "רק זה הצלחה" מה עם ההצלחה השנייה. בן אדם נגיד השקיע הצליח להרוויח הרבה כסף נגיד ומאושר וטוב לו, הוא אומר "אבל עדיין משהו חסר לי כי עוד לא מימשתי את היכולת להיות מאושר בלי כסף" מה ההבדל? עכשיו אם הוא יהיה מאושר בלי כסף הוא אומר "רגע אבל מה עם היכולת שלי להרוויח כסף מה אם את זה לא מימשתי".
ש: אפשר גם וגם?
אליעד: אבל אתה בצורה אתה בסוף צריך להחליט פה או פה, אתה אומר "אני מאושר בארץ ואם אני אהיה בחו"ל, אם אני אהיה בכלא אם אני אהיה מחוץ לכלא, אם אני אהיה כמלך אם אני אהיה כעבד", מה שבסוף אתה רוצה זה להיות המושלם בהכל.
ש: ולמה אתה רוצה להיות המושלם בהכל?
אליעד: כי זה מושלם על מושלם לא שואלים למה הוא מושלם, יש דבר אחד שלא שואלים עליו למה כשהוא מושלם לא שואלים למה זה מושלם ורוצים אותו כי אם זה מושלם, זאת אומרת אם תגיע לזה אתה תפסיק לחפש אם תשים לב מה עומד מאחורי כל הרצונות שלך אתה רוצה את המקסימום בעיקרון ועד שלא תגיע למקסימום אתה לא תהיה מסופק גם אם כולך זה "לא, רוצה יותר טוב".
ש: מה עושים אם אין רצון אין יותר טוב.
אליעד: מה הבעיה? שאתה רוצה מקסימום בשני הפכים עוד אתה רוצה אותם, אתה רוצה את המחשב הכי מהיר שהוא לא יצטרך להתאמץ ושהוא לא יצרוך חשמל בכלל, ושאתה גם רוצה שלא תהיה שום בעיה שהוא יצטרך לפטור ובו זמנית אז איך נדע שהוא מהיר גם שתהיה בעיה שהוא יצטרך לפתור וגם שלא תהיה בעיה. אם אני אביא לך מחשב שהוא פותר את כל הבעיות בשניה אז זה לאט נכון? אנחנו רוצים שהוא יפתור את הבעיות בפחות משניה אבל אם אני מביא לך מחשב שהוא פותר את הבעיות, מה האידיאלי? שלפני שתדע שיש בעיה שהוא יפתור אותה, אבל אם אני אומר לך "תקשיב קח את זה שים בבית, זה פותר לך את הבעיות לפני שאתה יודע שהן נוצרו" אתה אחרי שבוע תזרוק את זה, אתה תגיד "מה זה נותן לי, זה לא פתר לי כלום", מה זה לא פתר לי כלום? זה פתר לך את הבעיות לפני שהן נוצרו, אז מה אתה אומר? "לא, כדי שאני אעריך אותו אני צריך לדעת איזה בעיות הוא פתר" אבל אם תדע איזה בעיות הוא פתר תגיד "אני לא מעריך אותך, מה לא יכולת לפתור את זה קודם?". לכן לא משנה מה יביאו לך יש בזה חיסרון זה הרעיון.
ש: זה ההגדרה של משוגע לא?
אליעד: זאת ההגדרה של אדם חכם מאוד שמחפש תמיד את השלמות.
ש: ומה הדבר שלא חסר?
אליעד: מה לא חסר? רק אם תצליח לחשוב שתי מחשבות הפוכות בראש רק אז, אתה מבין שמה שאני מדבר פה זה כאילו על מה שקורה מאחורי הרצונות "הלהצליח", "זוגיות" כאילו מאחורי זה יש עוד עולם, יש מאחורי כאילו "source code" של המערכת שמה יש בכלל אינטרסים אחרים, יש את מה שהאפליקציה עושה ומאחורה זה יכול להיות תוכנה שהיא בכלל עושה משהו אחר, זה רק כדי תוכנת ריגול ובכלל כי היא מסווה איזה משהו דרך משהו שעושה משהו אחר.
ש: זה קיים דרך אגב.
אליעד: נכון השאלה מה יש מאחורה, מה האינטרס של התוכניתן ההוא שבנה את המערכת מה האינטרס שלו, מה הראשון שעשה את "ה01" הראשון מה הוא רצה? אז על זה מדברים פה. טוב הבנו את זה?
ש: שאלה, כשאתה אומר דבר והיפוכו אבל זה גם חסר את הדבר מעצמו בלי היפוך שלו.
אליעד: נכון יפה ולכן עכשיו הבנת שאפילו להגיד שדבר והיפוכו זה אחד גם בזה יש חיסרון כי זה לא כל דבר בפני עצמו בנפרד לכן השם זה גם רק משהו וגם רק ההפך. השלם הוא מחוץ לשכל, השלם הוא לא הגיוני כי אם נגדיר אותו אז הוא לא שלם כי אין לו את ההפך שלו.
ש: אז איך נפטרים מהעניין.
אליעד: זאת שאלה אחרת, מה איך נפטרים מהרצון לתחרותיות?
ש: כן כי נגיד יש לך אנשים שרצים כרגע להתקדם.
אליעד: על ידי שרצים יותר מהר, אם אתה רוצה להיפטר מהרצון לתחרותיות פשוט תרוץ הכי מהר שאתה יכול עד שתגיע לסוף, אני אומר לך תראה פרקטית אם אתה רציני ברצינות ואתה שואל ברצינות "איך אני נפטר מהרצון שלי להתקדם כל הזמן"? תשובה, שב עם עצמך תבדוק "למה אני רוצה להתקדם, מה עומד מאחורה", תשיג אותו תסיים.
ש: אז הגעתי לתשובה כי אני תחרותי ורוצה כאילו לא יודע לשלוט בכולם.
אליעד: יפה אז קודם כל את המילה "לא יודע" תשמיט מהלקסיקון, אין "ואני לא יודע" לא, "יודע אני תחרותי כי" בדיוק למה, לא "אני לא יודע זה", אתה רוצה לשלוט בכולם?
ש: כן.
אליעד: תבדוק מה האמת, למה אתה רוצה לשלוט בכולם?
ש: זאת השאלה פה נתקעתי.
אליעד: אתה רוצה לשלוט בכולם? אנחנו צריכים לברוח.
ש: כאילו תשמע כמו ביל גייטס כזה.
אליעד: ביל גייטס שולט בכולם הוא בעצמו הוא לא מצליח לשלוט.
ש: הייתי רוצה להיות נשיא ארה"ב באיזשהו שלב זה נגיד מה שדיברת מאה אחוז ואז אתה לא...