אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
27:07פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
איך לפתח יצירתיות ויכולת חשיבה?

בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בנושאים של פיתוח יצירתיות ויכולות חשיבה, כיצד לשפר את המוח ויכולת הלמידה שלנו, וכן איך להתמודד עם תחושות של תקיעות בחיים. אליעד מציע גישות ותרגילים מעשיים לשיפור כושר החשיבה האנליטית וההבחנה, תוך התמקדות בתהליך חשיבה מסודר וברור.

מהו תהליך החשיבה שמוביל לפיתוח יכולות חשיבה?

אליעד מסביר כי כדי לשפר את יכולת החשיבה שלנו, יש להתחיל בהבנת התהליכים הפנימיים שלנו. הוא מציע לקחת כל תהליך ולחלק אותו למרכיבים קטנים, כדי להבין מהם הצעדים שמהם הוא בנוי. לאחר מכן, ניתן לדרג את הצעדים הללו לפי דרגת המחויבות שלהם. חשוב להבין אילו חלקים בתהליך הם "מחויבים", כלומר, הכרחיים, ואילו חלקים הם אפשריים, כלומר, גמישים יותר. תהליך זה עוזר להבין את הצעדים החשובים ביותר ומסייע בתכנון נכון יותר של הדרך קדימה.

איך ניתן לשנות גישה ולפתח דרך חשיבה חדשה?

חלק חשוב מההרצאה עוסק בהבנת המשמעות של שינוי גישה. אליעד מציין כי שינוי גישה לא בהכרח כרוך בשינוי פעולה מיידי, אלא בהבנה חדשה של המציאות והפיכת אתגרים למובנים יותר. הוא מדגיש את החשיבות של יצירת תחושת מחויבות והבנת הדברים בצורה שונה. שינוי הגישה, לפי אליעד, הוא לא שינוי פשוט, אלא הבנה של מה אפשרי ומה מחויב במציאות הנתונה.

כיצד תרגילים יכולים לעזור בשיפור היכולת הקוגניטיבית?

אליעד מציע מגוון תרגילים שמטרתן לשפר את היכולת הקוגניטיבית והאנליטית שלנו. לדוגמה, הוא מדבר על תרגיל שבו לוקחים פסקה ממאמר או ספר, חותכים אותה, מורידים חלקים ממנה, ואז מנסים להבין מה השתנה בהבנה של הטקסט בעקבות השינוי. דרך זו מסייעת לפתח מודעות לכל פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר.

מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית?

אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת ההיגיון והקשרים בין חלקי התמונה. שילוב בין השניים מאפשר לאדם לגשת לבעיות בצורה גמישה ומעמיקה יותר, מה שמוביל לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר.

כיצד אפשר להימנע מתחושת תקיעות בחיים?

החלק האחרון של ההרצאה עוסק בכיצד להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים. אליעד מציין כי תחושת תקיעות נובעת פעמים רבות ממחסור בגישה חדשה או חוסר בהבנה של הדרך בה אנחנו פועלים. על מנת לצאת מהתקיעות, חשוב לשנות את הגישה לחשיבה ולפעול לפי סדרת תהליכים מסודרת. שינוי הגישה יכול לכלול שינוי של תפיסת המציאות שלנו ושל הדרך בה אנו בוחנים את המצב.
הרגשה של תקיעות פתרונות יצירתיים תחושה של תקיעות תפיסת מציאות למידה אפקטיבי איך לפתח את החשיבה לפתח את השכל איך לפתח את המוח לשנות את הגישה איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אנליטי המוח התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חיים חשיבה חשיבה הגיונית יכולות יכולות המוח יכולות חשיבה יכולות למידה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת אנליטית יכולת הבחנה יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יצירתי יצירתיות כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מרגיש תקוע מרגיש תקוע בחיים פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פיתוח יצירתיות פסיכולוגיה קוגניטיבית קוגניטיבי שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות שיפור יכולות המוח שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תקוע תקוע בחיים תקיעות תקיעות בחיים תרגול קוגניטיבי תרגיל תרגילי חשיבה תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
... איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע? וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ועוד טכניקת שכנוע, שהיא בעצם סוג של שכנוע עקיף ... נכונה? ואבאר איך להכריח מישהו להסכים איתך? ואיך לשפר את יכולת השכנוע שלך? ואיך להצליח לשכנע אנשים? ואיך להעביר מסרים ולשפר את יכולת השכנוע והעברת מסרים שלך? ועוד. והרעיון הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו באופן ישיר אתה מנסה לשכנע את האדם שמולך, לעשות דבר כלשהו ולחשוב ... וכאשר באים לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים שוכחים שיכול להיות שכל השכנוע ייפול ולא יצליח, בגלל שהיסודות השורשיים יותר והעמוקים יותר של הטענה, עליהם עצמם האדם עדיין לא מסכים איתך. וכאשר ... הוא יהיה חייב להסכים איתך. ואת מאמצי השכנוע שלך, אתה יכול לעשות בצורה עקיפה, על טענות עקיפות, שכאשר הוא יסכים איתן, הוא יהיה חייב להסכים עם הטענה הסופית שלך. ואתה, כאשר מישהו מדבר איתך על איזה נושא כלשהו, האם יכול להיות שבעצם הוא גורם לך להשתכנע בנושא אחר? וכאשר אתה מסכים עם מישהו על משהו, האם אתה מבין את ההשלכות של ההסכמה שלך איתו על הנושא ...
להיות יותר חכם, לפתח את החשיבה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לחפש את השכל שיש בכל דבר, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה, שיפור יכולת החשיבה, אימון החשיבה
להיות יותר חכם, לפתח את החשיבה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לחפש את השכל שיש בכל דבר, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה, שיפור יכולת החשיבה, אימון החשיבה
... יותר חכם, לפתח את החשיבה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לחפש את השכל שיש בכל דבר, לפתח את השכל, פיתוח החשיבה, שיפור החשיבה, שיפור יכולת החשיבה, אימון החשיבה מהו השכל שבכל דבר ואיך נוכל לפתח את החשיבה שלנו? בשיחה המובאת, אליעד כהן מדבר על איך לפתח את החשיבה ולהסתכל על כל דבר דרך השכל וההיגיון. מדובר בשיפור החשיבה, בפיתוח היכולת להבין תהליכים, ולהתמקד בהיגיון שמאחורי כל פעולה או תופעה. אליעד מסביר איך לחשוב בצורה חכמה ולהבין את התהליכים שמתרחשים סביבנו. המטרה היא לא רק להבין את ... - אם יש קונפליקט בין מנהל לעובד, השאלה היא איך להבין את המהות של הקונפליקט הזה. כשאתה מבין את החוקיות שבקונפליקט, אתה יכול להבין את הדרך הטובה ביותר להתמודד איתו. אם תבין את החוקים שמניעים את ההתנהגויות והתגובות של העובדים, תוכל לפתור את הבעיה בצורה חכמה. בהמשך, אליעד מדבר על איך כל אדם יכול לקחת את מה שהוא לומד על החוקים של המציאות ולהפעיל את זה בכל תחום בחיים. אם תדע לזהות את החוקיות מאחורי כל תופעה, תוכל לפתח את השכל שלך ולהשתמש בו בצורה חכמה גם במצבים יומיומיים. האם החיפוש אחר השכל מוביל אותנו להתקרב לאלוהים? בהסבריו, אליעד מדבר על כך שכאשר אדם מחפש את השכל שבדבר, הוא ... את כל השפעותיו, תוכל למצוא את הדרך לפתרונו. זהו חיפוש תמידי אחרי ההיגיון שבדבר. מה זה חיפוש השכל שבדבר? כיצד נוכל לפתח את החשיבה? מהם החוקים שמניעים את התהליכים? האם כל תופעה בעולם נובעת מסיבה? כיצד להתמודד עם קונפליקטים על פי החוקיות של התהליכים? האם חיפוש השכל מקרב אותנו לאלוהים? ...
לגלות שקרים, פוליגרף אנושי, לחשוף שקרים, לדעת שמשקרים אותך, לדעת מה האמת, לפתח את השכל, שש בש, דמקה, משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, פיתוח השכל, שיפור יכולת החשיבה
לגלות שקרים, פוליגרף אנושי, לחשוף שקרים, לדעת שמשקרים אותך, לדעת מה האמת, לפתח את השכל, שש בש, דמקה, משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, פיתוח השכל, שיפור יכולת החשיבה
... אנושי, לחשוף שקרים, לדעת שמשקרים אותך, לדעת מה האמת, לפתח את השכל, שש בש, דמקה, משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, פיתוח השכל, שיפור יכולת החשיבה מה חשוב לדעת על זיהוי שקרים ופיתוח השכל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דן בכמה נושאים חשובים, ביניהם כיצד לזהות שקרים ולפתח את השכל האנושי, להבדיל בין אמת לשקר ולפתח יכולות חשיבה חזקות שיכולות לעזור לאדם לזהות את האמת באופן טבעי. איך מזהים שקר? אליעד מציין שבכדי לזהות שקר, חשוב להיות מודעים למצב שבו אדם מספר משהו ולנסות להבין אם יש לו ... אנושי עולה כאשר אליעד מדבר על הדרך בה אפשר לפתח את היכולת לזהות שקרים. אליעד מסביר שניתן לפתח יכולת כזו באמצעות חיזוק החשיבה והבנת המניעים מאחורי כל פעולה או אמירה. מדובר בכושר לזהות אם אדם מספק את האמת או לא, וזה קשור לפיתוח השכל, במיוחד לאור ההבנה שהאדם לא תמיד יכול לדעת את האמת באופן מיידי. אליעד מציין גם את החשיבות שביכולת להבחין בשקרים ולהתמודד איתם באופן חכם. כיצד לפתח את השכל? כחלק מההבנה של זיהוי שקרים, אליעד מציין שניתן לפתח את השכל גם בלי לחפש את האמת באופן ישיר. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי פעילויות שמאתגרות את החשיבה, כמו משחקי חשיבה. לדוגמה, משחקים כמו שש - בש ודמקה עוזרים לאדם לפתח יכולת ניתוח ולראות אפשרויות שונות לכל מצב. אליעד ממליץ ללמוד מתמטיקה כדי לשפר את החשיבה הלוגית, שהיא מאוד חשובה לפיתוח השכל. הקשר בין חיפוש האמת לפיתוח השכל כשהנושא עובר לחיפוש האמת, אליעד מציין כי זה לא מספיק רק לשאול מה האמת?, אלא חשוב לשפר את היכולת למצוא את האמת בעצמך על ידי חיזוק השכל ויכולת הניתוח. למשל, בשחקני שחמט יש צורך לחשוב על כל מהלך ולבחון את ההסתברויות וההשלכות של כל פעולה. גם בשש - בש, יש צורך לחשוב על כל סיכון אפשרי ולהבין את הסיכויים וההסתברויות לפני קבלת החלטה. איך משחקים יכולים לפתח את השכל? בהמשך, אליעד מציין את משחקי השחמט כדוגמה מצוינת לפיתוח השכל. השחמט עוזר לאדם לשפר את היכולת לחשוב קדימה, לחשב סיכויים, ולבחון את המהלכים האפשריים בכל סיטואציה. זאת דוגמה איך משחקים לא רק מספקים הנאה, אלא גם עוזרים לפתח יכולות חשיבה רציונליות שמסייעות בזיהוי האמת וניתוח מצבים. האם חשוב להאמין לכל דבר שנאמר? באמצעות דוגמה על זיכרון, אליעד מדבר על האמונה בהקשרים של ... אמונה ולא בהכרח מתוך ראיות רציונליות. מה חשוב לעשות כדי לפתח את השכל? לסיום, אליעד מציין שבכדי לפתח את השכל, יש לבצע פעולות שדורשות מחשבה והבנה. דבר זה יכול לכלול גם לימודים וגם משחקי חשיבה שדורשים יכולת ניתוח והבנת סיטואציות. כל אדם יכול לפתח את השכל על ידי עיסוק בדברים שמאתגרים את החשיבה שלו, ומביאים אותו לחשוב מעבר לפשטות של הדברים. איך לזהות שקר? מהו פוליגרף אנושי? כיצד לפתח את השכל? מה הקשר בין חיפוש האמת ל
הדרכת אנשי מכירות, הלקוח אומר יקר לי, הדרכת מכירות, זה יקר לי, שיפור יכולות מכירה, מה לענות ללקוח? למה הלקוח מתכוון? למכור מוצר יקר, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון מכירות, אימון אנשי מכירות
הדרכת אנשי מכירות, הלקוח אומר יקר לי, הדרכת מכירות, זה יקר לי, שיפור יכולות מכירה, מה לענות ללקוח? למה הלקוח מתכוון? למכור מוצר יקר, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון מכירות, אימון אנשי מכירות
... אנשי מכירות, הלקוח אומר יקר לי, הדרכת מכירות, זה יקר לי, שיפור יכולות מכירה, מה לענות ללקוח? למה הלקוח מתכוון? למכור מוצר יקר, טיפול ... אומר זה יקר לי? במהלך ההדרכה, נדרש להבין את המהות של ההתנגדות של לקוח כאשר הוא אומר זה יקר לי. ההתנגדות הזו עשויה להסתיר מספר אפשרויות שיכולות לשמש כמפתח להבין את עמדת הלקוח ולסייע למכור את המוצר או השירות ... רוצה לקנות את המוצר, אך במחיר נמוך יותר, כלומר, הוא לא מוכן לשלם את המחיר שהוצע לו. לסיטואציה בה לקוח אומר זה יקר לי יש גם פירוש אחר: יכול להיות שהלקוח בכלל לא מבין את התועלות או היתרונות שבמוצר, ולכן הוא לא ... אומר זה יקר לי? במקום להניח אוטומטית כי מדובר בהעדפה של הלקוח להוריד את המחיר, יש להבין את הסיבה העמוקה יותר מאחורי ההתנגדות. שאלות שיכולות לסייע בזיהוי הסיבה האמיתית: למה אתה אומר שזה יקר לך? מהו המחיר ... במחיר הזול יותר, ולהסביר את היתרונות של המוצר המוצע בהשוואה למתחרים. אם הלקוח לא מבין את יתרונות המוצר, חשוב להבהיר לו את כל התועלות שהוא יכול לקבל ממנו, ולהסביר את הערך המוסף. במקרים כאלה, הלקוח עשוי לחשוב שהוא ... שמציע ערך מוסף, חשוב להסביר את היתרונות ולהתעקש על כך שהמוצר שווה את המחיר. מתי כדאי להוריד מחיר ומתי לא? אם הלקוח מבקש הנחה, בעל העסק יכול לשקול את הצעד בהתאם. אם הלקוח טוען כי המוצר יקר ביחס לתועלת, אך הוא ... יש לו ויקר לי זה אומר שיש לו אלטרנטיבות יותר טובות. אליעד: אני אמרתי שיש שתי אפשרויות למה מתכוון מאחורי יקר לי. מה אתה אומר? ש: אני אומר יכול להיות שצריך לשאול אותו מה זה יקר לך יכול להיות שיש לו עשרה שקלים בכיס. אליעד: לא יש לו 12 יש לו מאה בכיס. ש: לא אבל פירוש אחד שיכול להיות זה שיש לו. אליעד: לא בהנחה שיש לו מאה ואתה רואה את המאה ועדיין ... אני חושב כשהוא אומר יקר הוא מסתכל על המוצר והוא אומר מה התועלת שתצא לי ומה הכסף ששווה לי לשלם עבור התועלת הזאת. אליעד: מה שתי הפירושים שיכול להיות שהוא מתכוון יקר. ש: אחד זה מה שאמרתי. אליעד: אפשרות אחת שהוא ... את אותו מוצר במקום אחר בעשרה שקלים אז הוא רוצה לקנות את זה בעשרה שקלים. אליעד: אוקי אז אפשרות אחת כשהוא אומר יקר לי הוא מתכוון להגיד אני יכול להשיג את אותו מוצר שם בעשרה שקלים, אפשרות שנייה כשהוא אומר יקר לי ... אליעד: עכשיו משהו מפילוסופיה הגעת אלינו? ש: לא. אליעד: הלקוח אמר יקר לי למה הוא אמר יקר לי תענה לי על השאלה הזאת, מה שתי הסיבות שבגלל יכול להיות שהוא אמר יקר לי בהנחה שיש לו את הכסף ובהנחה שהוא לא צריך את ... שזה יקר לו, לא בהנחה שהוא לא קוקו בהנחה שהוא אמר זה זול וזה זול רק זה יקר לא בהנחה שאין לו את התקליט הזה בראש, כאילו מה שאתה אומר זה נכון יכול להיות שהוא טיפוס פשוט שרגיל שכל דבר שמציעים לו הוא אומר זה יקר לי גם זה יכול להיות שמה שלא יגידו לו טוב אתה רוצה בחמישים שקלים? יקר לי, אתה רוצה ... מספיק הכל בסדר. מה אתה אומר? ש: שיש לו השתוות של הטוב והרע באותו המוצר. אליעד: מה הפירוש השני? ש: הפירוש השני זה מה שאמרו פה מקודם שהוא יכול להשיג את אותו המוצר. אליעד: הוא אמר יקר לי כי אין לו השתוות. ש: מן סוג אחר של טוב ורע כלומר. אליעד: בהנחה שאין לו הגבלה בתקציב אין לו הגבלה הוא יכול לקנות. ש: לא בתקציב לא. אליעד: אז לא הבנתי את הפירוש הראשון שלך לא ... יקנה בפחות כסף האיזון בין הטוב והרע יהיה יותר טוב פחות רע. אליעד: יפה אוקי ובמקרה השני הוא לא חושב את זה? ש: ובמקרה השני הוא חושב שהוא יכול להשיג את זה במקום אחר. אליעד: אני שאלתי שאלה במקרה השני הוא לא חושב ... מטוב. טוב בפשוט התשובה היא פשוטה יש שתי אפשרויות למה הבן אדם אומר יקר לי אפשרות אחת כשהוא אומר יקר לי כי הוא חושב שאת אותו מוצר בדיוק הוא יכול לקנות במקום אחר ביותר זול, אפשרות שנייה כשהוא אומר יקר לי כי הוא לא ... אומר זה יקר לי, כלקוח אמר תקשיב המוצר שלך יקר לי אפשרות אחת שהוא מתכוון להגיד תקשיב אני מבין מה אתה נותן לי אבל את אותה תועלת בדיוק אני יכול להשיג שם בחצי מחיר אפשרות נוספת כשהוא אומר יקר לי היא לא בגלל שהוא אומר אני יכול להשיג את זה שם בחצי מחיר או שהוא אומר זה לא שווה לי את הכסף כי הוא ... אחת שזה יקר לו כי שמה זה חצי מחיר, אפשרות שנייה שהוא לא יודע זה לא באמת יקר כי יש נגיד עוד שלושה פיצרים במוצר שלך שהוא לא יודע מה הם יכול להיות שאתה גם לא יכול להגיד לו מה הם, יכול להיות שאסור לך להגיד לו מה הם יכול להיות שאין אפשרות שהוא יבין מה הם זה לא משנה את העניין המהות היא שיכול להיות שכשהוא אמר יקר לי המוצר הזה יקר לי הוא לא ידע מה המוצר הזה ... אומר לו ואם זה יותר זול היית קונה? כן בהנחה שיש לו את הכסף ואין לו בעיה בהנחה שבאמת זאת בעיה כספית, צריך לבדוק האם בכלל הוא מבין מה המוצר יכול להיות שהוא אומר יקר לי כי הוא לא מבין למה זה יותר טוב מהשכן גם זאת ... של זה ובהנחה של זה אוקי. אליעד: נכון אבל את זה לא אמרתי מה אתה רוצה? ש: בסדר. אליעד: סבבה לא, מחויב שהוא חושב שהתועלת היא פחות מהעלות ואז יכול להיות כי הוא חושב שהוא יקנה את זה במקום אחר אבל יכול להיות שהוא לא מכיר את התועלת. עכשיו בא נתקדם את התועלת הכוונה היא היתרונות, עכשיו בא נחדד עכשיו יכול להיות מצב. אתה? ש: השאלה היא האם זאת המחשבה שלו או הוא עדיין בתוך ... כי הוא חושב שיש אלטרנטיבה כי הוא חושב ככה כי הוא חושב ככה, מה שניסיתי לחדד פה זה שכשמישהו אומר אני לא רוצה משהו לא תמיד בהנחה שיש לו את היכולת וכו לפעמים זה נובע מכך שהוא לא מבין את התועלת ולא צריך לריב איתו ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה של אדם שהיה מטופל בריטלין עד כיתה ... אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את האפשרות שהבעיה אינה באמת בריכוז אלא ... היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים ... כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום בשיעור עצמו. מכאן עולה השאלה האם באמת ... לשפר את הריכוז בו. מנגד, עולה השאלה מדוע האדם צריך לנסות לשכנע את עצמו בדבר כזה, אם המוח שלו כבר הגיע למסקנה שהנושא האחר מועיל לו יותר. לפעמים הבעיה איננה מוטיבציה אלא עלות גבוהה מדי ... הריכוז בדבר מסוים, למשל כשאדם מתקשה להבין את החומר ואז הוא מרגיש מושפל או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם מבין בקלות רבה יותר את החומר הנלמד, העלות של הריכוז יורדת משמעותית. במקום להרגיש חסר אונים ומושפל כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר להישאר מרוכז לאורך זמן. כיצד משפיעים גורמים פיזיים ורגשיים ... ניתן לומר שהמורה הוא זה שאינו מרוכז בתלמיד ובצרכים שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ארבעה צעדים מרכזיים לשיפור הריכוז: להבין ולהמחיש את הערך והתועלת שיש בדבר שאליו רוצים להתרכז, או להראות מה יקרה אם לא יתרכזו בו. להפחית את הקשיים הקוגניטיביים, למשל על ידי למידה יעילה יותר ושיטות להבנת החומר. לטפל בגורמים פיזיים ורגשיים כמו רעב, עייפות, ... נושאים חדשים ומורכבים. האם תרופות כמו ריטלין הן פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, אך הן אינן פותרות את שורש הבעיה, בעיקר אם הבעיה היא חוסר עניין או קושי בהבנה. לכן, לצד תרופות, חשוב מאוד להשקיע בפן החינוכי, ההתנהגותי והקוגניטיבי ולא להסתפק רק בכדורים. לסיכום, אליעד כהן מסביר כי הריכוז תמיד קיים, אלא שהוא מופנה לדבר שנתפס ... היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית עם ריטלין עד כיתה ... להתרכז כלל, אבל עם הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של האדם לגבי כמה הוא מרוכז או לא. הופיעה הדוגמה של מישהו שלא היה ... מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה האם זו אכן בעיית ריכוז, או שהבעיה היא שהתוכן עצמו לא מעניין ... הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה הטענה שבעצם כולם מרוכזים כל ... יהיו ההשלכות השליליות אם לא יצליח להתמקד בו. אולם, עלתה השאלה למה בכלל לעשות זאת אם המוח באופן טבעי מקבל החלטה מושכלת שדבר אחר עדיף לו כרגע. לעיתים, הרצון להשתפר בלימודים לא מספיק חזק ... גורלית, איום ממשי בעונש גדול, או הזדמנות ייחודית לרווח עצום) - ממילא הריכוז יעלה. שיפור הריכוז דרך שיפור השכל התחדד רעיון חשוב: גם אם ברור שיש עניין ותועלת בדבר מסוים, לעיתים יש לאדם עלות גבוהה בהתמקדות בו. ... או פשוט מותש מלהיאבק בו. במצב כזה, למרות היתרונות שבידיעה אם אלמד זה יביא לי טוב, המוח אומר: אבל העלות גבוהה מדי, אני לא מצליח להבין, ולכן אני מעדיף לברוח למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין מושגים ולפרש אותם בקלות, העלות בריכוז פוחתת מאוד. כתוצאה מזה, גם אם החומר עדיין לא מרתק, לפחות הוא כבר לא מרגיש בלתי אפשרי או משפיל. שיפור השכל הוא אפוא דרך להקטין את הקושי, ומכאן - לשפר את הריכוז. הפרעות פיזיות והשפעתן על קשב וריכוז נוסף על ... רמות סוכר, מקפידים על שעות שינה, הופכים את סביבת הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים לאנשים להפחית ממתקים או מאכלים גורמי נפילה באנרגיה, כדי שהגוף לא ... להפך. הכל תלוי בכוח ובשליטה של מי מעלה את הטענה. השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק מדוע ללמוד או להתמקד בעניין מסוים בכלל משתלם. אם האדם לא ...
איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל? איך להיות יותר חכם? איך להבין דברים? איך לנתח דברים? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה, שיפור יכולות חשיבה
איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל? איך להיות יותר חכם? איך להבין דברים? איך לנתח דברים? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה, שיפור יכולות חשיבה
... ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל? איך להיות יותר חכם? איך להבין דברים? איך לנתח דברים? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה, שיפור יכולות חשיבה כיצד לפתח את השכל ולהבין דברים בצורה מעמיקה יותר? בהרצאה, אליעד מסביר כיצד לפתח את החשיבה על מנת להיות חכמים יותר, להבין את המציאות וללמוד מכל דבר שנקרה בדרכנו. הוא מציין כי הדרך ... אליעד הוא שהחיים והמציאות פועלים לפי חוקים ושהבנת אותם חוקים היא הדרך לפתח חשיבה נכונה. כאשר משהו קורה, השאלה היא מה ניתן ללמוד ממנו ומהי החוקיות שמאחוריו. כל פעולה או ... והתוצאות שמתרחשים בעולם. זה אומר לשאול שאלות כמו: איך זה עובד? מה אני יכול ללמוד מזה? אליעד טוען כי כל דבר שאנחנו עושים או עדים לו מכיל בתוכו חוקיות שניתן ללמוד ממנה ... נוכל לשלוט יותר טוב בתהליכים ולהגיע להצלחות. דוגמה לכך היא איך אדם יכול לדעת למכור דירה בצורה יותר אפקטיבית אם יבין את החוקים שמניעים את השוק. מהם המכשולים שמונעים ... מהו תהליך הלמידה של החוקיות? תהליך הלמידה של החוקיות דורש סבלנות ויכולת לנתח את הדברים בצורה מעמיקה. אליעד מציין כי כל דבר יכול להוות הזדמנות ללמוד משהו חדש, וכך ככל שנתמקד יותר בתהליך הלמידה, נוכל לזהות את החוקים המניעים את המציאות. פיתוח חשיבה הבנת החוקיות של המציאות ללמוד מכל דבר? כיצד להשיג מטרות שיפור יכולות חשיבה ...
האם ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח משתכנע? לשכנע במשהו שקרי, לשכנע במשהו אמיתי, איך ניתן לשכנע? האם אפשרי לשכנע? שיפור יכולות שכנוע, ללמוד לשכנע יותר טוב, לדעת לשכנע
האם ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח משתכנע? לשכנע במשהו שקרי, לשכנע במשהו אמיתי, איך ניתן לשכנע? האם אפשרי לשכנע? שיפור יכולות שכנוע, ללמוד לשכנע יותר טוב, לדעת לשכנע
... ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח משתכנע? לשכנע במשהו שקרי, לשכנע במשהו אמיתי, איך ניתן לשכנע? האם אפשרי לשכנע? שיפור יכולות שכנוע, ללמוד לשכנע יותר טוב, לדעת לשכנע האם אפשר לשכנע כל אדם בכל דבר? כדי להבין אם אפשר לשכנע כל אדם בכל דבר, אליעד ... ברמה מסוימת של ביטחון, כמו 90 אחוז. המשמעות היא שאפשר לגרום לאדם לשקר לעצמו, ולהאמין במשהו מוטעה ברמה גבוהה של ביטחון, אך לעולם לא ב - 100 אחוזים, מכיוון שהמוח תמיד שומר על ספק מסוים. לדוגמה, אם מנסים לשכנע אדם במשהו שהוא לא נכון, כמו למכור לו מוצר לא תקין או רעיון שקרי, ככל שהרעיון או המוצר יהיה הגיוני יותר ומלווה ביותר סיבות טובות להאמין בו, כך גדל הסיכוי שהוא ישתכנע, גם אם יש ספק קטן. אדם יכול להיות בטוח מאוד, אך לא לגמרי משוכנע בלי שום ספק, כשמדובר בשקר. איך ניתן לשכנע באופן יעיל יותר? לפי אליעד, שיפור יכולות השכנוע נעוץ בשיפור ההבנה. אדם שרוצה לשכנע טוב יותר חייב להבין לעומק את הטענות שהוא בעצמו מאמין שהן נכונות. עליו ... למה בדיוק האחר חושב אחרת, כדי שיוכל להסביר ולפרק את נקודות ההתנגדות בצורה ברורה. ברגע שאדם מבין היטב את המחשבות של עצמו וגם את המחשבות של מי שהוא רוצה לשכנע, היכולת שלו להסביר באופן ברור וטוב גדלה משמעותית. לדוגמה, אם אדם רוצה לשכנע מישהו שהמוצר שלו הכי טוב, הוא צריך להבין לעומק את ... בשכנוע? בהקשר לשאלה האם ניתן לשכנע בוודאות מוחלטת, אליעד חוזר ומדגיש שכאשר מדובר בשכנוע אמיתי, כלומר, בשכנוע למשהו שהוא באמת נכון באופן מוחלט, האדם עדיין יכול לשמור ספק קטן מאוד. גם כשהטענה נכונה לחלוטין, האדם המשוכנע עדיין יכול לשאול את עצמו האם יש משהו שאולי הוא מפספס. ולכן, אין שכנוע של מאה אחוז, אבל אפשר בהחלט להגיע לרמה קרובה מאוד לוודאות. ... של האחר והסברים מדויקים, אך הוא מדגיש שהשכנוע לעולם לא יהיה מוחלט ב - 100 אחוז, אלא רק ברמה גבוהה מאוד של ביטחון. איך לשכנע אנשים? האם אפשר לשכנע כל אדם? איך המוח משתכנע? האם ניתן לשכנע בשקר? שיפור יכולת שכנוע איך לגרום לאנשים להאמין לך? האם קיימת וודאות בשכנוע? ...
ניתוח תהליך, מי אשם בתאונה? מי אשם בתאונת דרכים? איך מוכיחים מי אשם? הוכחת אשמה בתאונת דרכים, פיתוח החשיבה, בדיקת האמת בלי אינטרס, לפתח את השכל, שיפור יכולת שכלית, אשם תורם
ניתוח תהליך, מי אשם בתאונה? מי אשם בתאונת דרכים? איך מוכיחים מי אשם? הוכחת אשמה בתאונת דרכים, פיתוח החשיבה, בדיקת האמת בלי אינטרס, לפתח את השכל, שיפור יכולת שכלית, אשם תורם
... תהליך, מי אשם בתאונה? מי אשם בתאונת דרכים? איך מוכיחים מי אשם? הוכחת אשמה בתאונת דרכים, פיתוח החשיבה, בדיקת האמת בלי אינטרס, לפתח את השכל, שיפור יכולת שכלית , אשם תורם איך ניתן להוכיח מי אשם בתאונת דרכים? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליך האשמה בתאונות דרכים. הוא מציע לגשת לסוגיה דרך חקירה של עקרונות האשמה ... בהבנה אובייקטיבית של המצב. במהלך ההרצאה, הוא מציג דוגמאות, דילמות ותיאורים שיכולים לשמש ככלי לפיתוח יכולת חשיבה והבנה מעמיקה של האמת ללא אינטרסים אישיים. מהם העקרונות שמנחים את הקביעות מי אשם בתאונה? אליעד מציין שהצעד הראשון בתהליך זה הוא הגדרת האשמה. השאלה המרכזית היא: מי גרם לתאונה? והתשובה לכך לא בהכרח פשוטה. לדוגמה, בתאונת דרכים, יכול להיות מצב שבו שני הנהגים עשו פעולות נכונות או שגויות באותו הזמן. במקרה כזה, נדרש לבדוק מי גרם במידה רבה יותר לאירוע ומה היו הפעולות שננקטו לפני התאונה. אליעד מביא דוגמה של ... האם כל אחד מהמעורבים בתאונה עמד בהנחות ובציפיות אלו. אם לא, ייתכן שהוא אשם במידה כלשהי. האם כל אדם יכול להיות אשם בתאונה? כחלק מהשאלות המוסריות שההרצאה מציגה, אליעד עוסק גם בשאלה אם כל אדם בתאונה יכול להיות אשם במידה כלשהי, או אם אפשר למצוא תמיד דרך להאשים מישהו אחר. הוא טוען שבמקרים מסוימים ניתן לגלגל את האשמה על כל אחד מהמעורבים, תלוי כיצד בודקים את המקרה. למשל, אדם ... אחרת ומה היו ההשלכות של כל פעולה. לדוגמה, אם נהג עצר באור אדום מבלי לבדוק אם יש רכבים מאחוריו, הוא יכול להיחשב אחראי לתאונה אם רכב אחר נכנס בו מאחור, גם אם התנגש בו אדם שלא עצר כראוי. מה הקשר בין ציפיות חברתיות לבין קביעת אשמה בתאונה? בסופו של דבר, אליעד טוען כי ההגדרה של אשמה ...
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
... לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר? מהי קריאה מהירה ואיך היא עובדת? קריאה מהירה היא היכולת לקרוא ולהבין טקסטים בקצב גבוה משמעותית מהממוצע, תוך שמירה על רמת הבנה גבוהה. אליעד כהן מסביר כי העיקרון הבסיסי שמאפשר קריאה מהירה הוא היכולת להבין דבר מתוך דבר. כאשר אדם מסוגל להשלים פערים ולצפות את מה שלא נאמר במפורש בטקסט, הוא יכול לקרוא מהר יותר משום שאינו חייב לעבור על כל מילה ומילה. היכולת לקרוא מהר נובעת בעיקרה מיכולת אינטואיטיבית והסקת מסקנות. כיצד היכולת להבין דבר מתוך דבר קשורה לקריאה מהירה? היכולת להבין דבר מתוך דבר מתארת מצב שבו האדם מצליח להסיק מידע חדש מתוך מידע קודם. לדוגמה, אליעד כהן מדגים כיצד האדם יכול להבין את הכוונה גם אם טקסט חסר מילים מסוימות או מכיל טעויות הקלדה. ככל שהאדם מסוגל יותר להשלים את המידע החסר באופן אוטומטי, כך הוא יכול לקרוא מהר יותר ובפחות מאמץ. כהמחשה לכך, הוא מביא דוגמה מקריאת משפטים עם מילים חסרות, שבהם המוח של הקורא משלים בעצמו את התוכן החסר. אילו סוגי טקסטים ניתן לקרוא מהר, ואילו לא? אליעד מבחין בין שני סוגים של טקסטים: טקסטים שניתן ... תוכנית טלוויזיה, לנסות לנחש מה יהיה המשפט הבא או הפעולה הבאה של הדמויות. זה מפתח את היכולת להבין אינטואיטיבית ולהסיק מסקנות במהירות. כשמדברים עם אנשים, לנסות להבין את מה שהם לא אומרים במפורש, ובכך לתרגל את היכולת להשלמת מידע חסר. לצפות בהתנהגות של בעלי חיים, כמו חתולים, ולנסות לצפות מה תהיה הפעולה הבאה שלהם על פי ההתנהגות הקודמת. מדוע לפעמים קריאה איטית ... להיות מלך. בסיפור אבדת בת המלך, הגיבור מצליח להציל את בת המלך רק בעזרת שכל, כלומר, היכולת להבין מתוך הקשר את המידע הנחוץ. בסיפור שבעת הקבצנים, מתואר מצב של מעט המחזיק את המרובה שבו היכולת להבין את המהות מאפשרת להבין את כל השאר ללא מאמץ. למה יש טקסטים רבים שאינם נחוצים באמת? אליעד מסביר כי אנשים לעיתים כותבים ומדברים הרבה, אך ... מיותר, בניגוד לספרים שלו שבהם אין כמעט מרווחים והמידע מרוכז ככל האפשר. איך מפתחים יכולת שכלית ואינטואיציה? אליעד כהן מדגיש שקריאה מהירה ופיתוח שכלי כרוכים זה בזה. ככל שאדם לומד להבחין בין עיקר לטפל ומתרגל השלמת מידע חסר, כך הוא מפתח את היכולת השכלית, משפר את יכולת ההבנה והאינטואיציה, וכך מתאפשרת קריאה מהירה ויעילה יותר. איך לקרוא מהר? איך לפתח אינטואיציה? קריאה תלת מימדית איך להבין דבר מתוך דבר? פיתוח יכולת שכלית שיטות לקריאה מהירה איך לפתח את השכל? איך לקרוא טקסטים במהירות? סוגים של טקסטים, לשחק סודוקו, תורה מלמעלה למטה, תורה מלמטה למעלה, מעט המחזיק את המרובה, סיפורי מעשית של רבי נחמן ... דבר? איך ללמוד להסתכל על חתול? איך ללמוד מצפייה בטלוויזיה? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? מניפולציות של מוציאי ספרים, איך לנפח דפים של ספרים? איך להגדיל את כמות הדפים בספר? הספרים של אליעד כהן ...
איך להיות גאון? איך להיות הכי חכם בעולם? איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך להבין דבר מתוך דבר? איך להבין בכל דבר? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך לפתח את השכל? איך לשפר את היכולת השכלית? שיפור יכולות חשיבה
איך להיות גאון? איך להיות הכי חכם בעולם? איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך להבין דבר מתוך דבר? איך להבין בכל דבר? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך לפתח את השכל? איך לשפר את היכולת השכלית? שיפור יכולות חשיבה
איך להיות גאון? איך להיות הכי חכם בעולם? איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך להבין דבר מתוך דבר? איך להבין בכל דבר? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך לפתח את השכל? איך לשפר את היכולת השכלית? שיפור יכולות חשיבה מה זה נקרא להבין דבר מתוך דבר? להבין דבר מתוך דבר פירושו היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע קיים, גם כשלא נאמר לנו בצורה ישירה. אליעד מסביר שהיכולת הזו אינה תכונה על - טבעית או מיסטית אלא מיומנות חשיבה שכל אחד יכול לפתח באמצעות תרגול עקבי ויסודי. הוא נותן מספר דוגמאות מפורטות הממחישות בדיוק את התהליך הזה: אם אומרים לנו שהחתול בחדר הוא לבן ושואלים מה צבעו של החתול, אנו יודעים ... לבן, לא נאמר לנו מפורשות שהחתול לבן, אבל אנחנו יכולים להסיק זאת. זה נקרא להבין דבר מתוך דבר, כלומר, להסיק מסקנה חדשה משני משפטים שונים. איך המוח מבצע את תהליך ההסקה? אליעד מסביר שהמוח לוקח משפטים או רעיונות ומפרק אותם למרכיבים הבסיסיים שלהם. הוא מדגים זאת בצורה יסודית: לדוגמה: בחדר יש חתול - ניתן לפרק לשני מושגים: חדר וחתול. כל מה שבחדר הוא קטן - המוח מפרק למושגים: חדר וקטן. כל מה שקטן הוא לבן - מפרקים למושגים: קטן ולבן. לאחר הפירוק, מחפשים מושגים שחוזרים על עצמם בין המשפטים. למשל, המושג חדר משותף לשני המשפטים הראשונים, לכן ניתן להסיק שהחתול קטן. לאחר מכן, המושג קטן משותף לשני המשפטים האחרונים, ולכן ניתן להסיק שהחתול הוא לבן. כך המוח מבצע חיבור בין פריטי מידע שונים ומגיע למסקנה חדשה. למה צריך לדעת לפרק ולהרכיב מידע? אליעד מדגיש שכדי לפתח את היכולת להבין דבר מתוך דבר, עלינו לבצע תהליך הפוך: לקחת מסקנות שכבר יש לנו ולשאול את עצמנו איך הגענו אליהן. למשל, אם מישהו חושב ביבי הוא ראש ממשלה רע, עליו לחקור את המסקנה ... כזה, אנחנו מבינים את כל ההנחות והקשרים הלוגיים שהביאו אותנו למסקנה שלנו. התהליך הזה מפתח את החשיבה ומאפשר להבין גם סיטואציות מורכבות בהרבה. איך לפתח חשיבה מהירה ויכולת הסקה מתקדמת? אליעד ממליץ על מספר דרכים מרכזיות לתרגול יומיומי: לשאול על כל דבר שאנו חושבים שהוא נכון - מי אמר שזה נכון? אולי זה לא נכון?. זה מאלץ את המוח להטיל ספק, לפרק הנחות ולהבין ממה הן מורכבות. לתרגל הסקת מסקנות באמצעות כתיבת משפטים פשוטים ואז מורכבים יותר, ולנסות להבין מה אפשר להסיק מהם. אם לא מצליחים, מנסים ... או החלטה בחיינו, לבדוק מדוע אנו מאמינים בה, ולבדוק את הקשרים בין הסיבה לתוצאה: האם הסיבה נכונה בוודאות? האם היא מובילה בהכרח לתוצאה? האם יכולות להיות סיבות נוספות?. לחפש באופן קבוע את המשותף בין שני משפטים או שני אירועים כדי להסיק מסקנות חדשות. זה יעזור לפתח את היכולת לזהות הקשרים מהירים בין פריטי מידע שונים. מדוע חשוב לפתח את יכולת ההבנה הזאת? אליעד מסביר שהיכולת הזאת חשובה במיוחד משום שהיא משפיעה על כל תחומי החיים: הצלחה בעסקים ובקריירה - לדעת לזהות הזדמנויות ולהבין מצבים מורכבים מהר יותר. מערכות יחסים - להבין אנשים ולהסיק ... הם מרגישים וחושבים באמת. קבלת החלטות טובה יותר - ככל שהחשיבה שלך תהיה חדה יותר, תוכל לקבל החלטות מושכלות וטובות יותר בכל תחום. חקר האמת - היכולת הזאת מאפשרת לך להטיל ספק בהנחות ובאמונות שלך, וכך להגיע לאמת מוחלטת יותר. מה הבעיה האפשרית בתהליך הזה? אליעד מזהיר שיש גם קשיים בתהליך הזה. לפעמים המסקנות שניתן ... החתול קטן? כדי להשלים את המידע החסר ולהגיע למסקנה הנכונה. לסיכום, מה הדרך המעשית להיות חכם יותר כמו אליעד? הדרך שאליעד מציע להיות חכם יותר ולפתח את החשיבה, היא קודם כל לא לקבל דברים כמובנים מאליהם אלא תמיד לשאול שאלות: איך אני יודע שמה שאני חושב נכון? האם המידע שלי מדויק ואמין? אולי ההנחה שאני מאמין בה בכלל לא נכונה? האם יכול להיות הסבר אחר למה שאני רואה או שומע? תרגול עקבי של שאלות אלו ופירוק מחשבות ואמונות למרכיבים, יאפשר לכל אדם לשפר את החשיבה שלו ולהגיע ליכולת הסקה והבנה ברמה הגבוהה ביותר. איך המוח מסיק מסקנות? איך לפתח חשיבה אנליטית? איך לפתח חשיבה מהירה?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגש, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגש, איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, קאוצינג, מטפל בתחום רגש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 06:10:01 - wesi1