אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רבי נחמן מברסלב ✔סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:35סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
מה המשמעות של הסיפור "יער בלי סוף" של רבי נחמן?

רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: "שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה...". בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן רחיים שטוחנת את כל העולם כולו.

מה מייצג היער שאין לו סוף לפי רבי נחמן?

היער, לפי רבי נחמן, מסמל מצב שבו האדם נכנס לתהליך, הרפתקה או חוויה כלשהי, אך אינו מסוגל לראות את סופה. הוא מתאר יער גדול כל כך עד שאין לו קצה או סוף, ובתוך היער אדם עלול ללכת לאיבוד. כאשר הוא מנסה לחזור אחורה, מגיע אליו מישהו ואומר לו שאין דרך חזרה, כי היער אינסופי וחסר גבולות. למרות האזהרה שהמצב חסר פתרון, רבי נחמן מתאר מצב שבו האדם בכל זאת מצליח למצוא דרך לצאת. הרעיון כאן הוא שהאדם נקלע למצבים שנראים אינסופיים וחסרי מוצא, ובכל זאת ישנה דרך נסתרת החוצה, גם אם היא לא נראית לעין בתחילה.

מה מסמל הנהר האינסופי ומה תפקידו בסיפור?

לאחר שהאדם מצליח לצאת מהיער, הוא מגיע אל נהר שגם לו אין סוף. הנהר מסמל את החיים עצמם, מקור המחיה והקיום של כל העולם. גם כאן מופיעה דמות נוספת שמסבירה שאין אפשרות להגיע לסוף הנהר, ומוסיפה שכל האנשים בעולם שותים את המים הללו. המשמעות היא שיש דברים בחיים, כמו מקור הקיום עצמו, שהם אינסופיים ומזינים את כל בני האדם, ושהאדם הוא חלק מתוך מערכת גדולה ומורכבת שאין לה סוף או התחלה מוגדרת.

מהי אבן הרחיים ומה משמעותה בסיפור?

החלק השלישי בסיפור מתייחס לאבן רחיים ענקית העומדת על אותו נהר, ומסופר שאבן זו טוחנת קמח עבור כל העולם כולו. האבן מסמלת כוח או מערכת שמניעה ומפעילה את כל המציאות. רבי נחמן משתמש בביטוי "כל העולם", כשהמילה "כל" מתפרשת כאן כ"מחויב". הכוונה היא שיש מערכת אחת אוניברסלית שמפעילה את כל הבריאה באופן הכרחי ובלתי נמנע. כמו הרחיים שטוחנות קמח ומזינות את כל בני האדם, כך גם המערכת הכוללת הזו משפיעה על הכל, והיא חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו.

מה תפקידו של הנפח בסיפור, ולמה רבי נחמן התכוון?

בחלק האחרון של הסיפור מופיע נפח שיושב ביער, אדם בשם "קוויל" (או שם דומה), שתפקידו לייצר כלים עבור כל העולם כולו. דמות זו מסמלת את היצירה, את הפעולה האנושית שנמצאת מאחורי הקלעים של העולם. הנפח הוא יוצר כלים מכל אותו חומר שמקורו ביער האינסופי. רבי נחמן מדגיש שוב את המילה "כל", כלומר, היצירה האנושית נובעת מתוך אותם חומרים אינסופיים שבטבע, אותם אלמנטים יסודיים שמרכיבים את כל העולם כולו.

מה המשמעות של "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה"?

ביטוי מיוחד שרבי נחמן חוזר עליו הוא "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה". הוא מבחין כאן בין אנשים שמספרים סיפורים תיאורטיים לבין חוויה אישית ואמיתית שהוא עצמו חווה. כשאמר "אני ראיתי מעשה", התכוון לכך שהסיפור שהוא מספר אינו סתם דמיון או משל, אלא דבר שהוא עצמו חווה באופן ישיר. כשהוא קרא את הסיפור הזה או שמע אותו, הוא הבין שהוא מתאר את חייו שלו, את המציאות האישית והפנימית שלו, ולא רק רעיון מופשט. עבור רבי נחמן, המעשה הזה הוא סיפור חווייתי אישי ואותנטי, לא סיפור סתמי או תיאורטי בלבד.

כיצד ניתן להשתמש בסיפור הזה ככלי לעבודה עצמית פנימית?

אליעד כהן מסביר שרבי נחמן רצה שהאדם יחפש בתוך עצמו את המקום שבו הוא נמצא בתוך "יער אינסופי", כלומר, מקום נפשי או מחשבתי שאין לו מוצא, מקום שבו האדם מרגיש תקוע או אבוד. למרות התחושה שאין דרך יציאה, רבי נחמן מדגיש שתמיד קיימת דרך, גם אם היא לא ברורה מיד. האדם נקרא להתבונן בתוך עצמו ולזהות מצבים שבהם הוא חווה ייאוש, מבוכה, או תחושה של חוסר אונים, ולמרות זאת, להאמין ולהבין שיש דרך לצאת, גם אם היא נסתרת בתחילה.

כך גם לגבי הנהר האינסופי או אבן הרחיים: אלו הם סמלים לאתגרים או למערכות גדולות בחיים, שהאדם מרגיש קטן מולן, אבל עליו להבין שהוא חלק מהן, ושגם כשהוא חש חוסר אונים מוחלט, עדיין קיימת אפשרות להתמודדות ולמציאת פתרונות.

הסיפור כולו הוא כלי להתבוננות עצמית, להזדהות ולמציאת דרכי התמודדות עם החיים והאתגרים האינסופיים שהם מציבים בפני האדם.
אליעד: בסיפור הבא רבי נחמן מספר על עצמו "שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.. (כאילו רבי נחמן ראה).. שהלך ביער אחד והיער היה גדול בלי קץ וסוף (לא היה סוף ליער) ורצה לשוב על עקבו (הוא שאל טוב איך חוזרים אחורה?)

"ובא אליו אחד ואמר לו שבזה היער אי אפשר לבוא לסופו וקיצו כי היער הזה בלי קץ וסוף", הוא אמר לו נכנסת ליער אין יציאה אי אפשר לצאת מהלופ.

"וכל הכלים שבעולם כולם נעשו מזה היער" אמר לו כל הכלים שבעולם עשו את זה מהחומרים של היער "והראה לו דרך איך שיצא מזה היער" אמר לו שבכל זאת יראה לו דרך לצאת מהיער"ואחר כך יצא מהיער.

"אחר כך בא לנהר אחד ורצה להגיע לסוף הנהר ובא אליו שוב אחד ואמר לו גם כן שבזה הנהר אי אפשר לבוא לסופו כי זה הנהר אין לו קצה וסוף וכל בני העולם שותים מאלו המים של זה הנהר"אמר לו תקשיב הגעת לנהר אין פתרון, אבל תדע שהנהר הזה כל כך גדול שכל האנשים בעולם שותים ממנו.

"אחר כך בא על רחיים אחת שהייתה עומדת על אותו נהר ובא אליו גם כן ואמר לו שזו הרחיים טוחנת טחינה על כל העולם כולו" היה אחר כך עוד שהוא הגיע לאבן רחיים לאיזה משהו מסוים שימו לב שהמילה כל פירושו מחוייב, אמר לו שזו הרחיים טוחנת טחינה על כל העולם כולו זאת אומרת שזו אבן רחיים שהיא כל כך גדולה שהיא יכולה לטחון את כל העולם כולו.

"ואחר כך חזר ובא ליער הנ"ל וראה שם נפח אחד שקוראים (קוויל?) שישב שם ביער ועשה מלאכתו ואמרו לו שזה הנפח עושה כלים בשביל כל העולם כולו והדברים סתומים מאוד גם לא נרשם כראוי כי הרבה נשכח כי לא נכתב בזמנו ואמר אז שהעולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה ה' יתברך יזכנו להבין דבריו הקדושים והנוראים".

עכשיו מה זה אומר? יש פה כמה דברים שזה אומר, קודם כל זה הקטע של המחויבים זה מתאר תהליכים בתוך הבן אדם שבן אדם מגיע כאילו לשכלים מסוימים שהם מחויבים הם מקיפים הכל.

היה פעם שרבי נחמן אמר "כמה זה קשה לחטוב עצים אבל לא רק שאני חוטב עצים אני גם צריך לייצר את הגרזן" עוד משהו שרבי נחמן אמר "העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה" מה זאת אומרת יש אנשים שמספרים סיפורים אבל אני ראיתי תמעשה במובן של זה לא סתם סיפור אני מספר לך מה שקרה לי.

שהוא היה קורא את המעשה הוא היה רואה שזה עליו המעשה זאת אומרת שזה לא סיפור סיפור אלא סיפור חוויתי

ש: למה הוא התכוון יער?

אליעד: עכשיו תחפש איפה בתוכך יש חוויה של הימצאות בתוך יער ושאתה רוצה לחזור אחורה אומרים לך אי אפשר לבוא לסופו וקיצו, ואף על פי כן יש דרך לצאת החוצה.
תחושה של רבי נחמן מברסלב התמודדות הפנימיות מציאות בעולם בן אדם אין פתרון תהליכים רעיונות מהי משמעות אני ראיתי מעשה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה ביער בלי סוף מעשה בנהר בלי סוף מעשיות נחמן סיפור סיפורי ברסלב סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב מה זה בעצם ספר המידות של רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר שספר המידות של רבי נחמן מברסלב הוא ספר המחולק לשני חלקים: החלק הראשון נכתב על ידי רבי נחמן לפני שהגיע לארץ ישראל, והחלק השני נכתב לאחר הביקור שלו בארץ ישראל. רבי נחמן ביקש במפורש לא לפרסם את הדברים שהוא אמר לפני שהגיע לארץ ישראל, מכיוון שהוא התבייש בהם, אך למרות זאת, ספר המידות (בעיקר החלק הראשון) הוא ספר שבו רבי נחמן אסף ציטוטים וקטעים מספרי קודש, בעיקר מהגמרא ומהיהדות בכלל. אליעד מסביר שהחלק הראשון של ספר המידות לא נחשב על ידי רבי נחמן בעצמו כבעל השגות רוחניות גבוהות, אלא מדובר בעיקר בסיכומים של מקורות יהודיים קיימים. הסיבה שרבי נחמן כן הסכים לפרסם את הספר הזה, למרות שאינו מכיל רעיונות ייחודיים או עמוקים, היא כדי לספק גם לציבור הרחב פסוקים קצרים ופשוטים שהם יכולים להתחבר אליהם ולהפיק מהם תועלת ברמה המעשית והיום - יומית. מה ההבדל בין רבי נחמן לפני ואחרי שהגיע לארץ ישראל? לפי אליעד, יש הבדל משמעותי בין רבי נחמן לפני ואחרי הביקור בארץ ישראל. לפני הביקור בארץ ישראל, רבי נחמן דיבר על רעיונות שהיום הוא מתבייש בהם ולא רואה בהם ערך גבוה. ... ביקש שיתייחסו בעיקר למה שכתב ואמר לאחר הביקור בארץ ישראל, ולא למה שהיה לפני כן. האם אפשר לזהות אילו תורות נכתבו לפני או אחרי ארץ ישראל? אליעד מסביר שלדעת רבי נחמן עצמו, רק מי שהגיע בעצמו לרמה רוחנית של ארץ ישראל יכול לדעת ... בין הדברים שנאמרו לפני ואחרי ההגעה לארץ ישראל. רק מי שיש לו השגה גבוהה מספיק יוכל להבדיל בין רעיונות עמוקים לרעיונות שטחיים, וכך להבחין איזה חלק מהתורה של רבי נחמן נכתב לפני או אחרי הביקור בארץ ישראל. איך אפשר להשתמש בעצות מתוך ספר המידות? אליעד נותן דוגמה לשימוש נכון ושגוי בעצות מתוך ספר המידות. למשל, כתוב בספר: מי שהיה שקרן יתגלגל בעיבור על ידי זה ... את מטרותיו. כלומר, הרעיון הוא רוחני ונפשי ולא קשור באופן ישיר ושטחי לתוצאה גשמית פשוטה. כיצד לזהות איזו עצה נכונה יותר? אליעד מסביר שעצות של אנשים או של רבי נחמן הן בעצם תוצאה של הנחות יסוד מסוימות. כדי להחליט אם עצה ... ולא מבינים את המשמעות העמוקה שלהן. לדבריו, גם עצה פשוטה כמו זו שסבתא נתנה יכולה להוביל אותך לשלמות אם רק תבין ותיישם אותה בצורה מוחלטת ועמוקה עד הסוף. מהו ספר המידות של רבי נחמן? רבי נחמן לפני ואחרי ארץ ישראל איך לזהות עצות נכונות? מה המשמעות האמיתית של תהילים? איך להשתמש נכון בעצות של רבי נחמן? מה ההבדל בין תורה עמוקה לשטחית? האם כל עצה מובילה לשלמות? ...
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
... ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור האם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב, ומבהיר את הנושא באמצעות הסבר מפורט ודוגמאות מוחשיות. ראשית, אליעד מבהיר כי אנשים ... שמנסים להבין את הדברים שהוא עצמו מלמד, פונים באופן טבעי לספריו של רבי נחמן , מתוך הנחה כי דרך קריאת המקור הם יוכלו להבין טוב יותר את מה שאליעד מסביר. הוא מציין שהסיבה לכך היא שאנשים חושבים שאם הוא עצמו קרא את ספרי רבי נחמן והבין דרכם משהו, אז אולי גם הם יוכלו להבין כך טוב יותר את דבריו. עם זאת, אליעד מבהיר כי קריאת הספרים של רבי נחמן עלולה להיות בעייתית אם היא נעשית מתוך נקודת מבט מוגבלת. הוא מסביר כי הספרים של רבי נחמן הם חסרי משמעות אמיתית עבור מי שקורא אותם כפשוטם. לדוגמה, כאשר רבי נחמן כותב על ידי התורה מתקבלים תפילות, אליעד מציין שאדם רגיל שיקרא את המשפט הזה כפשוטו לא יבין את העומק ... כי אם מישהו הבין רעיון מסוים דרכו, ואז הוא הולך לקרוא את הספר של רבי נחמן, הוא בעצם לא לומד שום דבר חדש, אלא מפרש את הספר לפי ההבנה שכבר קיימת אצלו. בצורה זו, הוא רק משליך ... בעצם הסיבה המרכזית שאליעד סבור שאין יתרון משמעותי בלימוד הספרים של רבי נחמן אם האדם לא מסוגל להיחשף לפרספקטיבה חדשה לחלוטין. מהי הדרך הנכונה ללמוד את ספרי רבי נחמן? אליעד מדגיש שהדרך היחידה שבאמת מצדיקה קריאה ולימוד בספרי רבי נחמן היא כאשר האדם מתייחס אל הטקסטים של רבי נחמן כאל סוג של אלוהים או כאל מקור מוחלט של אמת. במילים אחרות, האדם צריך לבוא אל הטקסטים מתוך עמדה של ... אמיתית ללמוד דבר חדש לחלוטין, מבלי להניח מראש שהוא כבר יודע מה רבי נחמן מתכוון להגיד. אם אדם מגיע עם הנחות מוקדמות והבנות מוגדרות, הוא בעצם רק יאשר לעצמו את מה שכבר ידוע ... אין בכך שום יתרון או התפתחות אמיתית. הוא נותן כדוגמה את הקריאה בליקוטי מוהרן, ואומר שאם מישהו באמת מצליח ללמוד מתוך ספר זה משהו שהוא לא למד ממנו קודם לכן, אז יש בכך ערך. אבל ... הפרספקטיבות האפשריות מראש. אדם כזה למעשה לא ימצא שום דבר חדש בספרי רבי נחמן, מכיוון שכל זווית ראייה או רעיון שקיים אצל רבי נחמן כבר נמצא באופן עמוק יותר בהבנה הכוללת שאליעד מעביר. למי עדיף להקשיב - אליעד כהן או רבי נחמן? אליעד מתייחס גם לשאלה האם יש טעם בכלל ללמוד ממנו או מרבי נחמן. הוא מסביר שהמטרה האמיתית של כל לימוד היא להבין את עצמך טוב יותר. כאשר אדם מנסה להבין את אליעד, הוא ... יוכלו לעזור לו להבין את עצמו טוב יותר, ולכן הוא עשוי לפנות לספרי רבי נחמן. אלא שבפועל, אם אותו אדם לא הצליח למצוא תובנה חדשה בדברי אליעד, הסיכוי שהוא ימצא משהו חדש לחלוטין דווקא בספרים של רבי נחמן הוא קלוש. אליעד מדגיש שהמהות של כל לימוד וכל הבנה היא להבין למה האדם רוצה להרגיש טוב או למה הוא ... בהבנת הרצון העצמי, ולכן השאלה האמיתית היא לא האם ללמוד מאליעד או מרבי נחמן, אלא האם אתה באמת מסוגל לפתוח את עצמך ללמידה חדשה שתביא אותך להבנה עמוקה יותר של עצמך. לסיכום, ... שהוא עצמו מלמד, ואין לו התפתחות נוספת, הוא יכול לקרוא את הספרים של רבי נחמן כתחביב או לגיוון, אך הוא צריך לדעת שהוא לא באמת ימצא שם תובנות חדשות ועמוקות אם הוא לא יצליח לפרוץ ... ואפקטיבית במיוחד למציאת תובנות חדשות ועמוקות. האם כדאי ללמוד את רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את ספרי ברסלב? האם עדיף ללמוד מאליעד כהן או רבי נחמן? מהי הדרך הנכונה ללמוד ספרי חסידות? האם אפשר להבין לעומק את
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
... של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה ... איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך להבין נכון את תורת רבי נחמן מברסלב? השאלה המרכזית שבה עוסק אליעד כהן בהרצאה ... כיצד ניתן להבין את תורתו של רבי נחמן מברסלב, ואיך ניתן לפרש נכון את דבריו, במיוחד לאור ... והשאלות על כוונותיו של רבי נחמן בלימוד הספר ליקוטי מוהרן . האם יש דרך אחת להבין את רבי נחמן? אליעד מסביר כי לכל רעיון, משפט או דימוי של רבי נחמן אפשר לתת אינספור פירושים. לדעתו, חשוב להבין שמה שנראה ... שכאשר אדם שואל למה התכוון רבי נחמן, יש מקום לשאול אם באמת חשוב לו להבין את כוונת רבי נחמן המקורית, או שהוא בעצם מעוניין בפירוש שישרת את האמונה והידע ... המשמעות של תלמידים אדומים בליקוטי מוהרן? אליעד מביא דוגמה מהשאלה שנשאלה במהלך ההרצאה לגבי תלמידים ... בכלל חשוב לדעת למה התכוון רבי נחמן? אליעד מעלה את השאלה למה בכלל לשאול למה התכוון רבי נחמן , אם בסופו של דבר כל אדם מפרש את הדברים בהתאם לתפיסתו ... באמת אינו הכוונה המקורית של רבי נחמן, אלא האופן שבו כל אחד מפרש את דבריו לפי התפיסה האישית שלו. ... כיצד להשתמש בפירושים של רבי נחמן לפיתוח החשיבה? הנקודה שאליעד מבהיר היא שהמטרה האמיתית של העיסוק בפירושים של רבי נחמן איננה רק להיאחז במשפטים ובציטוטים באופן מוחלט, אלא לפתח את ... מראש. הוא טוען שהלימוד בתורת רבי נחמן מאפשר לפתח חשיבה רחבה, שבה כל רעיון יכול להסתובב ולהתפרש לכל כיוון שנרצה. האם לרבי נחמן יש פירוש אחד קבוע לדברים שהוא כותב? אליעד מסביר שלרבי נחמן אין פירוש מוחלט וקבוע, מכיוון שהפירוש הנכון תמיד תלוי ... הוא מציג את הדוגמה שלפיה רבי נחמן עצמו אמר שהטקסט הוא רק אסמכתא, כלומר, הפסוקים או הטקסטים הם ... של סיפור מעשה במלך עניו של רבי נחמן? אליעד מביא דוגמה נוספת מהסיפור מעשה במלך עניו, בו מוסבר ... אמת מוחלטת. מהי מטרת הלימוד בליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן? אליעד מסכם שהמטרה האמיתית של לימוד תורת רבי נחמן, לפי גישתו, היא להגיע להכרה שבסופו של דבר כל דבר ניתן לפרש ... את המציאות סביבו. לימוד ליקוטי מוהרן, אם כן, הוא כלי לפיתוח יכולות חשיבה וליצירת גמישות מחשבתית ... עצמית עמוקה יותר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? למה התכוון רבי נחמן? 70 פנים לתורה הבנת תורת רבי נחמן מברסלב האם יש פירוש נכון ל
השכל של רבי נחמן מברסלב, אלוהים לפי רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, למה רבי נחמן התכוון? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
... של רבי נחמן מברסלב, אלוהים לפי רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, למה רבי נחמן התכוון? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה רבי נחמן באמת התכוון באמירה אלוהים נמצא שם? לפי רבי נחמן מברסלב , כאשר הוא מדבר על שם, הוא מתכוון למקום מרוחק או נסתר שבו נמצאת האחדות האלוהית המוחלטת, משהו בלתי נתפס, שמעבר לעולם, מעבר לזמן ולמקום. אבל מצד שני, אפשר להבין את האמירות שלו גם בדרך אחרת. יש כאלו שמבינים שרבי נחמן רוצה שננתק את עצמנו מהעולם כדי להגיע לאלוהים, כלומר, לעצום עיניים, לא להסתכל על העולם, ולהתנתק ממנו לחלוטין, אך יש פרספקטיבה נוספת שמסבירה שרבי נחמן דווקא התכוון למצוא את האחדות והאלוהות בתוך העולם עצמו. לפי הגישה הזאת, מה שנראה כשם - המקום הרחוק, הוא למעשה נמצא פה, בתוך החיים היומיומיים עצמם. שתי הפרשנויות האלה קיימות, ושתיהן משקפות זוויות שונות של אותו רעיון. למה רבי נחמן התכוון כשהוא דיבר על אלוהים? כשרבי נחמן מתאר את אלוהים, הוא מדבר על מהות אחת, בלתי נתפסת, שאינה מוגבלת לזמן או למקום, ושכל העולם הוא ביטוי של הצמצום שלה. הוא מסביר את זה באמצעות ... של בת המלך בהר של זהב ומבצר של מרגליות. כלומר, האמת האלוהית מוסתרת, נמצאת מאחורי מחסום, וצריך למצוא את הדרך אליה. רבי נחמן לא נתן תמיד עצות פרקטיות ישירות, אלא דיבר ברמזים כדי להכווין את האנשים לחפש את האלוהות מתוך עצמם. מצד אחד, הוא מלמד שהעולם הוא מקום שקרי, ... ממנו כדי להתחבר לאלוהים, אך מצד שני, הוא גם אומר שיש אפשרות אחרת - לראות בכל פרט בעולם רמזים לאותה אלוהות. האם רבי נחמן היה דתי או חילוני? ההסבר לגבי דתיותו של רבי נחמן מורכב. הוא חי בסביבה דתית, ולכן מבחינה חיצונית, רבי נחמן אכן היה דתי ושמר מצוות. אך מהבחינה העמוקה יותר, כשמנסים להבין את רבי נחמן בין השורות, נראה שהוא לא באמת היה דתי במובן הרגיל. הוא השתמש במושגים דתיים, אך לא כיוון אליהם כפשוטם. למשל, הוא הסביר על תפיסת אלוהים בצורה כל כך עמוקה ומופשטת, שהפרקטיקה הדתית הרגילה הופכת ללא רלוונטית. אנשים דתיים שלומדים את ליקוטי מוהרן בדרך כלל משתמשים בו כדי להתחזק בשמירת המצוות, אבל יש גם מי שלומד את רבי נחמן לא מתוך רצון לחזק את הדת, אלא מתוך חיפוש אמיתי של הבנת האמת המוחלטת. האם יש הבדל בין התפיסות של רבי נחמן לבין אליעד כהן? לפי ההסבר של אליעד כהן, אין באמת הבדל בין התפיסה שלו לבין זו של רבי נחמן. בשניהם מדובר על חיפוש האמת, רק שהניסוח שלהם שונה. רבי נחמן דיבר על אחדות מוחלטת ועל מקום שהוא מעבר לעולם, ואילו אליעד מדבר על אותה אמת אבל באופן יותר ישיר, שמחבר את האלוהות והאחדות אל העולם היומיומי. מבחינת אליעד, מה שרבי נחמן כינה אין וכלום, הוא אותו דבר בדיוק שאליעד מתייחס אליו כשהוא אומר אחדות. כלומר, שניהם מדברים על אותה נקודה מהותית רק באמצעות מושגים שונים. מה רבי נחמן אמר על צדיק שעושה עבירה? רבי נחמן התייחס למקרה שבו רואים צדיק שעושה עבירה. מצד אחד, האנשים הפשוטים אומרים מה פתאום, הצדיק לא יכול לעשות עבירה, זה השטן שרוצה לבלבל אותנו, אך מצד שני, ברמה עמוקה יותר, רבי נחמן אומר שהצדיק באמת יכול לעשות עבירה, אבל הוא עושה אותה מפרספקטיבה אחרת לגמרי, עמוקה יותר. הצדיק שמגיע לדרגה גבוהה של הבנה, מבין שהעולם הוא ... שיכול ליהנות מתאוות אכילה, לא כי הוא משועבד לתאווה, אלא כי הוא כבר רואה בתוך האכילה עצמה את האחדות והאלוהות. למה רבי נחמן לא דיבר תמיד באופן ברור? הסיבה שרבי נחמן לא דיבר תמיד בצורה ברורה וישירה הייתה שהוא חי בתקופה ובסביבה דתית מאוד, ולכן לא יכול היה לבטא רעיונות מסוימים בצורה גלויה, כי הדבר היה ...
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
... של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ההרצאה עוסקת בהבנת ספרי רבי נחמן מברסלב, תוך התמקדות בניגון ובפנימיות של דבריו. אליעד כהן מדבר על איך לקרוא ולהבין את הספרים של רבי נחמן בצורה מעמיקה, מעבר לקריאה הפשוטה. הוא מבהיר שהגישה ההולמת ביותר היא לא להתמקד במשמעות המילולית בלבד, אלא לחפש את המשמעות העמוקה ... אליעד כהן מציג את הרעיון של הניגון של הצדיק כחלק מהבנת תורת רבי נחמן. הניגון לא מתייחס רק למילים אלא גם לאופן בו הדברים נאמרים. הוא מסביר שכשצדיק מדבר, השיחה שלו היא יותר מאשר רק מילים, יש בה סוג ... הרבה יותר עומק שמסתתר מאחורי המילים. כיצד להבין את העצות של רבי נחמן? כדי להבין את העצות שמופיעות בספרי רבי נחמן, אליעד מציע לקרוא את הדברים בצורה של משל ונמשל. לדוגמה, אם רבי נחמן אומר לשמור שבת, זה לא מספיק לראות את ההוראה כציווי פשוט. יש להבין מה עומד מאחוריו - איך שבת מהווה זמן פנוי להתחבר עם אלוהים ... בלבד? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים נוטים להבין את ספרי רבי נחמן בצורה מילולית, ובכך הם מפספסים את העומק שבדברים. הוא מציין שהמילים הן רק חלק מהסיפור, ושיש לחפש את הפנימיות שבין השורות. אם תנסה ... את המשמעות הנסתרת שבין השורות. איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן? ההמלצה של אליעד כהן היא לקרוא את ספרי רבי נחמן בצורה חווייתית ופתוחה, תוך כדי ניסיונות להבין את עומק הדברים. כשאתה קורא את הסיפור או העצה של רבי נחמן, אתה לא רק מנסה להבין את המילים אלא גם להרגיש את הכוונה מאחוריהן. לדוגמה, אם אתה שואל את רבי נחמן איך לשפר את מצבך, התשובה לא תהיה רק עצה טכנית, אלא יש בתוכה עולם שלם של משמעות שקשור ליחס שלך עם עצמך ועם אלוהים. האם יש הבדל בין העצות הפשוטות לבין העצות העמוקות? העצות של רבי נחמן כוללות לא פעם את השאלות הפשוטות ביותר, כמו מה לעשות בשבת או איך לשמור על האמונה. עם זאת, יש להבין את העצות הללו לא רק כדרכי ... הוא העומק הפנימי של העצה. לדוגמה, כשאליעד מציין שההיצע של רבי נחמן היא לא תמיד רק פתרון טכני, הוא מתכוון לכך שהעצה לא תמיד נועדה להוביל לפתרון מיידי אלא לחוויה של שינוי פנימי, התחברות אמיתית עם ... להתפתחות פנימית. מהן ההשלכות של גישה כזו בהבנת ספרי רבי נחמן? גישה זו בהבנת ספרי רבי נחמן משנה את הדרך בה אנו רואים את העולם. במקום לראות את החיים כאוסף של משימות שיש לבצע, אנו מתחילים לראות אותם כדרכים להתפתחות ... ולבצע את הדרך עם כוונה עמוקה. הניגון של הצדיק הבנת ספרי רבי נחמן מברסלב עצות רבי נחמן כמטאפורה הבנת עצות באופן פנימי הסברים עמוקים בספרי ברסלב הדרכים בהן רבי נחמן נותן עצות ההיצעות של רבי נחמן
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
האם אליעד כהן לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה?
... לקח את הרעיונות שלו מתורת הקבלה ותורת הסוד או תורת החסידות או מרבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? מה הקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלב? מהי תורת הקבלה? האם אליעד כהן לקח את רעיונותיו מתורת הקבלה ורבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס בהרחבה לשאלה הנפוצה, האם הרעיונות שלו לקוחים מתורת הקבלה, מתורת הסוד, מתורת החסידות ובמיוחד מתורותיו של רבי נחמן מברסלב. אליעד מציג את הדיון כמשהו שהרבה אנשים מנסים לברר, לעיתים מתוך ניסיון להציג אותו בצורה שלילית, בטענה כי הוא לקח את רעיונותיו ... השילוב הייחודי שלהם הוא שעושה את ההבדל. מה הקשר בין אליעד כהן לרבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס ספציפית לקשר שבינו לבין רבי נחמן מברסלב. הוא אומר שיש בספריו אזכורים ספורים של רבי נחמן, אבל 99.9% מהתכנים אינם קשורים לתורתו של רבי נחמן בשום צורה. הוא אומר שייתכן שלפעמים הוא מזכיר את רבי נחמן כדי לעזור לאנשים מסוימים להתייחס ברצינות לרעיונות מסוימים, כי יש כאלה שמייחסים חשיבות גדולה יותר לרעיונות שנאמרים בשם דמות מוכרת וסמכותית כמו רבי נחמן . אליעד כהן מציין שרבי נחמן עצמו המליץ לפעמים לומר דברים בשם אחרים, כדי שאנשים יתייחסו אליהם יותר ברצינות. הוא מתייחס לספר ליקוטי מוהרן ולכתבים אחרים של רבי נחמן, ואומר שלמרות שיש מעט רעיונות משותפים, חלק גדול מהרעיונות שהוא מביא אינם מופיעים בספרי רבי נחמן, ואף סותרים אותם במידה מסוימת. האם רבי נחמן היה דתי או חילוני? אליעד כהן דן בשאלה האם רבי נחמן היה אדם דתי או חילוני. הוא אומר שעל פניו ברור שרבי נחמן חי כאדם דתי, אך תוהה האם זה מחייב שהוא באמת האמין בדתיות שלו. אליעד אומר שיש בכתבי רבי נחמן רעיונות שסותרים את התפיסה הדתית המסורתית. הוא מציג לדוגמה את הטענה של רבי נחמן, כי לאחר שהגיע לארץ ישראל הוא כבר לא צריך לקיים מצוות, או את הטענה שהוא הגיע לדרגה שמשה רבנו לא הגיע אליה. לכן, אי אפשר להניח שרבי נחמן היה דתי במובן הרגיל והפשוט של המילה. אליעד מסביר שגם אם רבי נחמן הציג חיים דתיים, זה לא אומר בהכרח שהוא באמת האמין בדברים, והוא מציע את האפשרות שרבי נחמן פשוט שיחק את המשחק החברתי של סביבתו. הוא מציין שיש בסיפורי רבי נחמן מקומות שמרמזים על כך שייתכן כי הוא הציג מצג שווא כדי להעביר רעיונות עמוקים יותר. מהי תורת הסוד והאם אליעד משתמש בה? אליעד כהן מגדיר את תורת ... יעסוק בשאלות סרק על מקורות ומקורי הדברים. מהי תורת הקבלה? האם רבי נחמן היה דתי? מה הקשר בין אליעד כהן לתורת הסוד? האם אליעד כהן לקח רעיונות מהזוהר? מי כתב את ספר הזוהר? מהי שאלת הצמצום בתורת הקבלה ובתורת הסוד? איך ... מהי שושלת המקובלים? מהי תורת הסוד? מהי חשיבות שמירת המצוות לפי רבי נחמן מברסלב? גישות שונות של קבלה ושל מקובלים, מהי הקבלה האמיתית? מיהו מקובל אמיתי? הספר תיקוני הזוהר, מה היה היחס של רבי נחמן מברסלב לתורה היהודית ולספר הזוהר? על מה רבי נחמן ביסס את התורות שלו? למה להזכיר את רבי נחמן מברסלב ולא להסתפק ברעיונות של אליעד כהן? למה לצטט את רבי נחמן? מהיכן נלקחו הרעיונות של אליעד כהן שבספר להיות אלוהים? מהיכן לקוחים המושגים שבספר להיות אלוהים? מהם המקורות של אליעד כהן? מה ההסמכה של אליעד ...
שליטה בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז
שליטה בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז
... בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז מהו הסיפור של רבי נחמן מברסלב על השליטה בחשק המיני? הסיפור מופיע בספר שבחי הרן באות טז, ובו רבי נחמן מברסלב מספר על עצמו שכבר בילדותו הוא רצה מאוד להיות צדיק גדול. המשמעות של להיות צדיק עבורו הייתה לתקן ... להיות אדם מושלם ללא שום תכונה רעה. אך לפי הסיפור, הופיע לפניו השטן, המסמל את היצר הרע ואת הכוחות השליליים הפנימיים, והציע לו עסקה מעניינת. מה הייתה ההצעה של השטן לרבי נחמן? השטן אמר לרבי נחמן שהוא מוכן לתת לו להיות הצדיק הכי גדול בעולם, ובלבד שרבי נחמן יסכים להשאיר אצלו חשק מיני טבעי כמו כל אדם רגיל. השטן הסביר לו שהוא יכול לקחת נייר ולכתוב את כל התכונות הטובות שהוא רוצה לקבל, ואת כל התכונות הרעות שהוא רוצה להיפטר מהן - כעס, עצלנות, קנאה, חמדנות, טיפשות - והוא יקבל את הכל. התנאי היחיד היה שרבי נחמן ישאיר בתוכו חשק מיני רגיל, שכשיראה אישה, הוא יחוש משיכה טבעית. כיצד רבי נחמן הגיב להצעת השטן? רבי נחמן הגיב בצורה הפוכה לחלוטין. הוא הציע לשטן עסקה הפוכה: הוא אמר לו שהוא מוכן להיות האדם הכי גרוע בעולם - הכי כעסן, הכי עצלן, הכי מושחת, הכי פחדן, הכי טיפש, עם כל התכונות הרעות שאפשר לדמיין. אך הוא התעקש על דבר אחד בלבד: בשום פנים ואופן הוא לא יהיה נשלט על ידי החשק המיני שלו. כלומר, רבי נחמן לא הסכים בשום מחיר שהחשק המיני ישלוט בו, אלא התעקש על שליטה מוחלטת על החשק המיני. מדוע רבי נחמן העדיף לשלוט בחשק המיני על פני תכונות אחרות? אליעד כהן מסביר שהסיבה לכך עמוקה מאוד. שליטה בחשק המיני, לפי רבי נחמן, אינה רק היכולת להתגבר על פיתוי מיני מסוים, אלא מייצגת שליטה מוחלטת בחופש הבחירה ובאושר הפנימי. המשמעות האמיתית של ... במיניות באופן פיזי. כל צורך להיות אהוב, להיות מוערך, או להרגיש שאי אפשר להיות מאושר בלי אהבה, הוא ביטוי לאותה שליטה של החשק המיני. איך אפשר ליישם את הרעיון של רבי נחמן בחיים? אליעד מציע המלצה מעשית מאוד ברורה: לקחת נייר ולרשום את כל הדברים הטובים שאדם מאמין שהוא מקבל מסקס, אהבה ... - הוא יכול לבחור בחופשיות אם להיענות לחשק המיני או לא. אם אינו מצליח, תמיד יהיה עבד של אותו חשק. שבירת תאוות ניאוף שמירת הברית לשלוט בחשק המיני עסקה עם השטן שבחי הרן אות טז האם אפשר להיות מאושר בלי סקס? איך להפסיק להיות תלוי בזוגיות? מה הסיפור של רבי נחמן על השליטה בחשק המיני? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור חשוב על עצמו, אשר מופיע בספר שבחי הרן אות טז והוא יכול להוות חומר למחשבה עבור כל אדם שרוצה לשלוט בחשק המיני שלו או להבין את המשמעות העמוקה של שמירת הברית ושבירת תאוות ניאוף. רבי נחמן מתאר שכבר בילדותו הוא שאף להיות צדיק גדול. המושג להיות צדיק משמעותו עבורו הייתה לתקן את כל התכונות הרעות, כלומר, ... כמו כעס, קנאה, תאוות אכילה, חמדנות לכסף וכל שאר התכונות הרעות שבני אדם סובלים מהן. הכוונה בכך היא למעשה להיות אדם מושלם, ללא פגמים באישיותו. מהי ההצעה של השטן לרבי נחמן? בסיפור, מגיע אל רבי נחמן השטן, אשר מסמל את היצר הרע או את הכוחות השליליים הפנימיים של האדם. השטן אומר לרבי נחמן: אני רואה שאתה מאוד מתאמץ להיות צדיק ולהתגבר על כל התכונות הרעות שלך. יש לי הצעה מעניינת עבורך. קח נייר ותכתוב עליו ... אני מבטיח לך שתקבל את כל התכונות הטובות ותשתחרר מכל המידות הרעות. רק דבר אחד אני מבקש ממך בתמורה - שתאפשר לי להשאיר אצלך חשק מיני טבעי כמו כל אדם רגיל. לכך השיב רבי נחמן תשובה הפוכה לגמרי. הוא אמר לשטן: אני מוכן לקבל על עצמי להיות האדם הכי גרוע בעולם, הכי כעסן, הכי רגזן, הכי מושחת, ... התכונות הרעות האפשריות, בלי יוצא מן הכלל. אך דבר אחד אני לא מוכן לקבל - החשק המיני לא ישלוט בי. על זה אני לא מוותר. אני רוצה שליטה מוחלטת על החשק המיני שלי. למה רבי נחמן העדיף שליטה בחשק המיני על כל מידה אחרת? ההסבר שנתן אליעד לסיפור זה הוא עמוק מאוד ומגיע למהות השליטה בחשק המיני. ... זאת אומרת שהטוב הנפשי, האושר הפנימי, תחושת הביטחון והשלווה של האדם לא יהיו תלויים בשום דבר חיצוני כמו זוגיות, אהבה, סקס או אישור מאחרים. השליטה האמיתית שעליה מדבר רבי נחמן היא היכולת להיות מאושר באמת גם במצב של בדידות מוחלטת, ללא שום צורך בשום דבר שקשור לזוגיות או לסקס. אם האדם מסוגל ... החשק המיני לא יוכל לשלוט בו לעולם. אבל אם האדם מרגיש שהוא חייב את הדברים האלה כדי להרגיש טוב, אז החשק המיני ישלוט בו תמיד. מה המשמעות של לשלוט בחשק המיני לפי רבי נחמן? השליטה בחשק המיני, לפי אליעד, היא שליטה טוטאלית בבחירה החופשית. כמו שבן אדם מסוגל לבחור אם להרים את יד ימין או יד ... שהוא חייב להיות בזוגיות, או אדם שמרגיש שחייבים לאהוב אותו ולקבל אותו כדי להיות מאושר, הוא למעשה אדם שאין לו שליטה בחשק המיני שלו. איך אפשר ליישם את הרעיון של רבי נחמן בחיים? אליעד הציע המלצה מעשית בהשראת הסיפור הזה. הוא מציע לכל אדם שרוצה לשפר את חייו ולהשיג אושר אמיתי, לקחת נייר ... למצוא את הדרך להרגיש טוב באמת ללא התלות הזו, החשק המיני תמיד ישלוט בו והוא לעולם לא יגיע לחופש אמיתי. שבירת תאוות ניאוף שמירת הברית לשלוט בחשק המיני עסקה עם השטן שבחי הרן אות טז האם אפשר להיות מאושר בלי סקס? איך להפסיק להיות תלוי בזוגיות? הסיפור על
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן היה דתי, רבי נחמן היה חילוני, הדרך של רבי נחמן מברסלב, יהדות, שמירת מצוות, התורה היהודית, הדרך של אליעד
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן היה דתי, רבי נחמן היה חילוני, הדרך של רבי נחמן מברסלב, יהדות, שמירת מצוות, התורה היהודית, הדרך של אליעד האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? כדי להבין לעומק האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או ... המצוות באופן מסורתי או אורתודוקסי. אבל אליעד מסביר שאם מסתכלים בצורה מעמיקה יותר, נגלה שזה בכלל לא משנה האם רבי נחמן היה דתי או חילוני, אלא מה שבאמת חשוב הוא הדרך שבה תופסים את הרעיונות והפילוסופיה שלו. מדוע השאלה האם רבי נחמן היה דתי חשובה לאנשים? אליעד מסביר שאנשים מתעניינים אם רבי נחמן היה דתי או חילוני כי הם רוצים לדעת האם רבי נחמן באמת התכוון ברצינות לכך שצריך ... או שהוא רק דיבר על הדברים האלה באופן מטפורי. למשל, אדם שחזר בשאלה ושואל את עצמו אם פעל נכון, מתעניין האם רבי נחמן באמת האמין בערך הדתי או שהיה לו אומץ לחשוב אחרת. מה המשמעות של דתי וחילוני לפי רבי נחמן? אליעד מבהיר שגם אם רבי נחמן הקפיד על שמירת מצוות, הוא לא היה דתי במובן הרגיל, כי הוא לא פעל מתוך כניעה עיוורת למסורת או למצוות, אלא מתוך מקום של הבנה עמוקה של המציאות. מנגד, רבי נחמן גם לא היה חילוני, כי הוא לא הלך בדרך של חילונים שחיים את חייהם בלי שום קשר למציאות הרוחנית. כלומר, רבי נחמן בעצם נמצא במקום שבו ההבחנה בין דתי לחילוני מאבדת את משמעותה, כי הוא חווה את המציאות ממקום של אחדות ונפרדות שמשולבות יחדיו. מה מיוחד בשכל של רבי נחמן מברסלב? השכל המיוחד של רבי נחמן, לפי אליעד, הוא היכולת לתפוס את המציאות גם בצורות ההפוכות שלה. רבי נחמן מסוגל להגיד דבר אחד, אבל להתכוון להיפוכו הגמור. לדוגמה, רבי נחמן יכול להגיד אסור לחלל שבת, אך ... היא שונה לחלוטין, ושבת היא מושג מופשט של מנוחה פנימית או מצב של תודעה. אליעד מדגיש שמי שלא מסוגל להבין כיצד רבי נחמן מסוגל להיות גם דתי וגם חילוני בו - זמנית, לעולם לא יצליח להבין את תפיסת האחדות והנפרדות באופן עמוק. מדוע קשה להבין שרבי נחמן היה גם דתי וגם חילוני? אליעד ... מקובעות. רוב האנשים תופסים דתי וחילוני כקטגוריות סותרות שלא ניתן לשלב ביניהן. אנשים בדרך כלל לא מצליחים לקבל שרבי נחמן יכול היה לומר דבר אחד ולכוון לדבר הפוך לחלוטין. אם האדם לא יכול לתפוס זאת, הוא לא יוכל להבין דברים עמוקים יותר שרבי נחמן מלמד, כמו התפיסה שהאחדות והנפרדות הן למעשה אותו הדבר. כיצד הדוגמאות והסיפורים של רבי נחמן משמשים להבנת הרעיונות שלו? אליעד מציין שכאשר רבי נחמן כותב בתורות שלו רעיונות כמו ... כפשוטם, אך מי שיש לו שכל מעמיק יותר יבין שהדברים הם מטפורה למשהו רוחני ועמוק יותר. אליעד גם מביא את הציטוט של רבי נחמן עצמו שאמר: כל מה שאני אומר זה רק הקדמות, כדי להדגיש שהטקסטים והדוגמאות שרבי נחמן נותן, הן תמיד רק לבוש לדבר האמיתי והמוחלט, שלמעשה נמצא מעבר לכל המילים. למה אליעד טוען שחסידי ברסלב לא באמת מבינים את רבי נחמן? אליעד מבקר את חסידי ברסלב המודרניים וטוען שרובם אפילו לא ...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן ... מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. ... ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל ... על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, ... זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים ... לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש ... אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, ... שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא ליקוטי מוהרן, טקסט שידוע כקשה מאוד להבנה, אפילו ברמה הבסיסית שלו. אנשים רבים ... מהספר הזה, אך אליעד מציין שרבי נחמן עצמו התייחס לספר כאל סוג של קליפות גרעינים, המצביעות על כך שיש ... שרוב האנשים יכולים לתפוס. בנוסף, רבי נחמן כתב את ליקוטי מוהרן כתובנותיו על הטקסטים התורניים והזוהר, וישנם טקסטים נוספים, כגון: ליקוטי מוהרן - פירושים עמוקים על טקסטים דתיים. ליקוטי הלכות - דברים עיוניים ופרשניים על ההלכה היהודית. שיחות הרן - שיחות יומיומיות ומחשבות של רבי נחמן שתועדו על ידי תלמידיו. סיפורי מעשיות - סיפורים סמליים ועמוקים שרבי נחמן סיפר בשנות חייו האחרונות כדי להעביר מסרים ישירות לתת המודע של ...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר ... שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש ... הסיפור הראשי או הסיפור הפנימי שבתוכו, נושא את אותה מהות ואותו רעיון. רבי נחמן למעשה משתמש בטכניקה זו כדי להעביר ... דרכים שונות, במטרה שהשומע יבין אותו מזוויות שונות. מה הקשר בין סיפורי רבי נחמן לבין המציאות והחיים שלנו? אליעד מסביר שהמבנה שרבי נחמן משתמש בו בסיפוריו משקף את המבנה של ... שונות. כיצד טכניקת הסיפור בתוך סיפור עוזרת להבין את החיים? המטרה של רבי נחמן בשימוש בטכניקה זו היא להראות לשומעים ... האמיתית היא שהאדם יזהה את המהות האחידה מאחורי כל האירועים וההתרחשויות. רבי נחמן השתמש בסיפורים שונים ובתתי - סיפורים ... מזוויות שונות, מתוך מטרה שיגיע למקום שבו הוא יראה שהכל בעצם אחד. פירוש סיפורי מעשיות סיפור בתוך סיפור איך ללמוד סיפורי מעשיות? מה המשמעות של סיפורי רבי נחמן? סיפורי רבי נחמן מברסלב מהו השכל של רבי נחמן? תורת ברסלב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רבי נחמן מברסלב, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רבי נחמן מברסלב, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, אימון אישי לקריירה, מאמן אישי בתחום רבי נחמן מברסלב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 10:13:42 - wesi1