אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רבי נחמן ✔מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4
מהו הסיפור על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו?

הסיפור על בן המלך ובן השפחה, כפי שמסופר על ידי אליעד כהן, מתאר את הדרך בה אדם יכול להתבלבל בין האמת לבין האשליות שמקורן במחשבותיו. הסיפור מציע השוואה בין מצבו של אדם השואל את עצמו אם הוא שייך למלכות או לשפחות, ושם את הדגש על האי - ודאות שעשויה להיווצר כתוצאה מהשפעת המחשבות והרגשות. הוא מתחיל בסיפור של בן המלך שהופך לחשוב שהוא בן שפחה, ומסביר כיצד נפרדות פנימית עשויה לשבש את תודעתו ולהוביל אותו לאי - בהירות.

הסיפור מציב את השאלה כיצד אדם יכול לזהות את המהות האמיתית שלו כאשר הוא כל הזמן מטיל ספק במעמדו ובתוקף עמדותיו הפנימיות. במהלך הסיפור, אליעד כהן מתאר את ההתמודדות של הדמויות עם מחשבות מתסכלות ועם התחושה שהן לא נמצאות במקום הנכון. הוא מציין כי לפעמים, בניסיון לברוח מהמחשבות המטרידות, אדם עשוי להיתפס באשליה של חיפוש אחר "מקום נאה" או תחושת שקט. אבל גם כאשר הוא חושב שהוא מצא מקום כזה, הוא מגלה שהדברים לא פשוטים כפי שנראים, והספקות חוזרים ומטרידים אותו.

מהו הרעיון הפנימי בסיפור הזה?

ההסבר המעמיק שמביא אליעד כהן בסיפור הזה מראה שהסיפור לא עוסק רק באירועים חיצוניים של תחלופה בין שני אנשים, אלא בתהליך פנימי שבו אדם נדרש להתמודד עם עצמיותו, ספקותיו והתמודדותו עם מחשבותיו. הרעיון המרכזי בסיפור הוא שהמחשבות על היותך "מלך" או "שפחה" עשויות לייצג את האשליות וההספקות שמציפות את התודעה, וההבנה שהן לא תמיד משקפות את האמת.

אליעד כהן מדגיש שהסיפור לא מציע פתרון פשוט, אלא מהווה תהליך מתמשך של התמודדות עם ספקות פנימיים. אם אדם מרגיש שהוא לא באמת "קיים", הוא עשוי להילחם במחשבות המובילות אותו למסקנה הזו, דבר שגורם לו להתבלבל ולהרגיש שאיבד את הדרך.

כיצד הסיפור הזה משקף את תהליך ההתפתחות האישית?

הסיפור מלמד שבריחה מהמציאות לא יכולה להיות פתרון לפחדים פנימיים. כל מחשבה שמתרקמת בתודעה, ובייחוד מחשבות המעוררות ספקות או פחד, יש לה להיבחן ולהיות מקובלת כחלק מהותי בתהליך ההתפתחות האישית. הסיפור מצביע על כך שבריחה מהתמודדות עם מחשבות אלו (כגון חיפוש אחרי "צורות" חיצוניות או שוקדות) אינה פותרת את הבעיה, אלא רק מחמירה אותה. האלמנט המעניין בסיפור הוא הדרך בה הדמויות מגלות שהן לא יכולות להתחמק מהמציאות הפנימית שלהן.

אליעד כהן מסביר כי הדרך האמיתית להימנע מההידרדרות בסיפור היא להבין שהמהות הפנימית של האדם אינה נמדדת רק לפי התשובות שהוא...
להרגיש מעשה מבן מלך ובן שפחה להרגיע פתרון ל מעשה מבן מלך שלווה פנימית משמעות החיים לימוד חיצונית לחשוב פירוש סיפורי מעשיות בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל נחמן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 1
חלק 1
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות , לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות , ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1 מה המשמעות האמיתית של בן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור בן מלך ובן שפחה שנתחלפו, מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה שאלה מהותית, מדוע ישנה הדגשה על כך ... שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו? מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן? בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה ... את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה לו מקום להתלונן על קיומו של הרע? רבי נחמן מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות הפרדה ברורה בין המלך (הבורא) לבין המלכה והשפחה. הוא מדגיש כי השפחה לא הייתה של המלך ... על ידי המלכה. מה המשמעות שהשפחה הייתה שייכת רק למלכה ולא למלך? רבי נחמן מבקש להסביר שהשפחה לא הייתה שייכת ישירות למלך אלא למלכה. אם השפחה הייתה של המלך ישירות, היה אפשר לטעון שהרע והנפרדות נבראו ישירות ובכוונה על ידי אלוהים עצמו. אך רבי נחמן שולל זאת ואומר שהנפרדות היא רק תוצאה של המהלך בו המלך רצה שיהיה טוב למלכה, ולכן הוא אפשר קיום של שפחה למענה. ... טוב כביכול לבריאה, שהינה הפרדה חלקית מהאחדות המוחלטת. למה רבי נחמן מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר? רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו ... עצמו עם האחדות המוחלטת. מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה? רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו כאילו הוא עבד, כלומר, חלק מהנפרדות ... של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה). מה הכוונה מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, לעומתו, ... מסוימת - הבחנה שממנה נובעת אפשרות של נפרדות והיווצרות העולם. רבי נחמן מסביר שבעצם המלך והמלכה הם שתי בחינות של אותה מציאות מוחלטת. בתוך המוחלטות עצמה יש שתי בחינות: בחינה שאין אצלה ... כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן מדגים שהנפרדות והרע בעולם נוצרים כתוצאה ממהלך שנראה לכאורה כתמים או אפילו סתמי - כמו החלטה ... לראות עצמנו כבנים של המלך, מחוברים באופן ישיר אל האחדות. פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן בן מלך ובן שפחה שנתחלפו איך נוצר הרע בעולם? הסבר מעשה בן מלך ובן שפחה מה משמעות ההחלפה בסיפור בן מלך ובן שפחה? איך נוצר הרע לפי רבי נחמן? אליעד: מעשיות של רבי נחמן. מעשה יא. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את המלכה. מה ... היא היתה השפחה של המלכה, שזה מעניין. ש: למה? אליעד: כאילו רבי נחמן לא רוצה להגיד שהמלך היה צריך את השפחה הזו. בעצם המלך לא היה צריך את השפחה הזו. תכף אסביר לך מה זה אומר... אבל ... הזו נכנסה להריון מהמלך. אולי בכלל המלך הכניס אותה להריון. ורבי נחמן אומר לך - לא, לא. היא היתה משמשת את המלכה ואינה רשאית להכנס למלך. מה רבי נחמן מנסה לומר? מה מהות הדבר? המלך זה הבורא, לצורך העניין. עכשיו השאלה איפה נכנס העבד. מאיפה הגיע העבד? אז אתה יכול ... הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי דרכים ... מתלונן, מה אתה מתלונן? על כך שהגיע הרע, שהתחלף? בעיה שלך. אבל רבי נחמן אומר שהיתה משרתת את המלכה ולא הורשתה להכנס אל המלך. זה אומר שכאילו רבי נחמן אומר תקשיב, המלך מבחינתו בכלל לא מבחינתו של המלך בכלל הוא לא ידע שיש שם את השפחה הזו. זה לא היה חלק ממנו. זה לא ... כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ... אם לא המלכה לא היתה צריכה ללדת לא היה כל הסיפור הזה, נכון? רבי נחמן אומר לך, ברגע שהמלכה יולדת באותו רגע גם השפחה יולדת. תבין, ברגע שאתה כמלך מחליט ללדת - מחליט לעשות שינוי לממש את ...
חלק 2
חלק 2
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות , לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2 מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה? אליעד כהן מסביר בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. ... ואחדות, או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה. מה משמעות המושג היכלי התמורות שרבי נחמן מתאר? אליעד מדגיש את משמעות המושג היכלי התמורות ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין ... אלוהים ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה. והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר ...
חלק 5
חלק 5
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 5 מה המשמעות של הצחוק בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, הצחוק הוא אלמנט מרכזי שמכיל מסר עמוק. בן המלך ובן ... לא להילחם ולהיות חופשי מהמגבלות החיצוניות. מהו הצחוק בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה? מה משמעות היער והעצים בסיפור של רבי נחמן מברסלב? איך הצחוק והפחד משפיעים על הגיבור בסיפור? מה המשמעות של חיפוש אחרי הצלחה בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה? איך המאבק הפנימי בין המלך לשפחה משפיע על ...
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, שמירת מצוות, שמירת הלכה, יהדות, רבי נחמן מברסלב, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, שמירת התורה, אמונה באלוהים, אמונה דתית, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה מדוע רבי נחמן נשאר דתי למרות ההבנה שהכל אחד? אנשים רבים שואלים את השאלה, אם רבי נחמן מברסלב באמת הבין את כל מה שהוא הבין לגבי המציאות, למה הוא ... את השאלה בצורה מפורטת, ומסביר כיצד ייתכן מצב שבו רבי נחמן לכאורה הבין את המציאות בצורה מוחלטת, ובכל זאת לא שינה את אורח חייו ... מציע כמה תשובות אפשריות לשאלה: התשובה הפשוטה היא שרבי נחמן לא הבין הכל ולכן נשאר דתי. זוהי תשובה שמבטלת מראש את כל ההנחות. תשובה ... משום שהעיקר הוא מה האדם עצמו חושב, ולא מה חשב רבי נחמן. למרות זאת, אליעד מתמקד בעיקר באפשרות אחרת, שלפיה רבי נחמן היה חילוני בתוכו אך דתי בהתנהגותו. כלומר, הוא לא היה מחויב בתוכו ... בחר בכל זאת לקיים אותן. אליעד מסביר שזו דרך לתת לרבי נחמן קרדיט, מאחר שאם הוא באמת הבין את האמת על המציאות, לא ייתכן שהוא חשב ... זאת בחר לשמר את המסגרת הדתית. אילו רמזים מעידים שרבי נחמן היה חילוני בפנימיותו? אליעד מביא מספר דוגמאות שממחישות כי רבי נחמן ביטא עמדות ביקורתיות כלפי היהדות והמסורת. אחרי שחזר מארץ ישראל, רבי נחמן החל לדבר בגלוי על רעיונות שהמערכת הדתית ראתה כאפיקורסיים. הוא אמר ... בזה, וגם התבטא: יש לי דברים יותר חשובים מהתורה. רבי נחמן אפילו טען שגם את הרבנים צריך לגייר, לא רק את הגויים. רבי נחמן גם הפסיק לנהוג בחומרות שהקפיד עליהן לפני כן, הפסיק לצום צומות מיוחדים ... עושה עבירות, כי הוא מבין שהכל מאלוהים. הוא סיפר בסיפורי מעשיות על רב שהבן שלו חשב שהוא עשה עבירה ולכן התרחק ממנו, ובכך רמז שצדיק יכול לעשות עבירה ועדיין להישאר צדיק. בנוסף, רבי נחמן בחר לגור בעיר אומן, בבית של הכופר הכי גדול, והתיידד עם האפיקורסים שם, ... על נושאים חוליים ולא תורניים בשבת. מדוע אם כך, רבי נחמן נשאר בפועל דתי? אליעד מסביר שאין לשאלה הזו תשובה מוחלטת. אפשר לשאול ... ולא משהו אחר? זו שאלה שאין לה פתרון מוחלט, וגם רבי נחמן עצמו לא יכול היה לתת תשובה מוחלטת לכך. אליעד מסביר שמי שבאמת מבין את ... מהשאלה למה הוא עושה דווקא דבר מסוים. כך גם לגבי רבי נחמן: אין לו באמת תשובה מוחלטת למה הוא המשיך להיות דתי, אך גם לא הייתה לו ... ובכל אחד מהם מתקיימת אפשרות אחרת. ביקום אחר, רבי נחמן אולי הפך חילוני, ביקום נוסף הוא המשיך להיות דתי, וביקום אחר הוא המשיך ... דברים מסוימים קורים. האם התלמידים באמת הבינו את רבי נחמן? אליעד גם מדבר על כך שרבי נחמן עצמו אמר פעמים רבות שהתלמידים לא הבינו אותו. הוא מסביר שלמרות שרבי נחמן שיבח את רבי נתן כתלמיד שהכי הבין אותו, זה רק ביחס לאחרים ולא בהבנה מוחלטת. הוא מבקר את חסידי ברסלב שבמקרים רבים בכלל לא קוראים את ספרי רבי נחמן אלא רק את דברי התלמידים. הוא מראה איך רבי נתן לפעמים ציטט את רבי נחמן באופן שגוי, וכך נוצרת הבנה מעוותת של הדברים. רבי נחמן אמר גם שאסור ללמוד מהנגלות שלו (מההתנהגות שלו), אלא רק מדבריו, ושיש ...
האמונה של רבי נחמן מברסלב, האם רבי נחמן האמין באלוהים? האם רבי נחמן היה דתי? האם רבי נחמן היה חילוני? רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, האם הגיוני להאמין באלוהים? מהי אמונה נגד השכל? אתאיזם, כפירה באלוהים, הוכחות לקיומו של אלו
... של רבי נחמן מברסלב, האם רבי נחמן האמין באלוהים? האם רבי נחמן היה דתי? האם רבי נחמן היה חילוני? רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, האם הגיוני להאמין באלוהים? מהי אמונה נגד השכל? אתאיזם, כפירה באלוהים, הוכחות לקיומו של אלו האם רבי נחמן מברסלב באמת האמין באלוהים? השאלה המרכזית בהרצאה של אליעד כהן היא האם רבי נחמן מברסלב היה אדם דתי שהאמין באלוהים באופן המסורתי או שאולי היה למעשה אדם חילוני, אתאיסט או כופר, שהתחזה לאדם דתי. על פי אליעד, אפשר לשאול האם רבי נחמן, שהיה נראה ויזואלית כמו אדם חרדי מאוד, בעל זקן ושמירת מצוות קפדנית, היה למעשה מתחזה או מסתיר בתוך תוכו כפירה באלוהים. האם רבי נחמן היה דתי לפי הפירוש הפשוט? לפי הפירוש הפשוט של אליעד, רבי נחמן מברסלב היה בהחלט אדם דתי - חרדי אדוק, אף יותר מהחרדים המוכרים כיום. הוא עודד את תלמידיו לשמור מצוות והציג התנהגות של אדם דתי חרדי אדוק לכל דבר ועניין. אליעד טוען שאם רבי נחמן היה חוזר בשאלה ומצהיר שהוא אינו מאמין באלוהים, אף אחד לא היה שומע עליו או מתייחס אליו ברצינות. מדוע רבי נחמן מברסלב נתפס לפעמים כחילוני או כופר? יחד עם זאת, בתוך הספרים של רבי נחמן, במיוחד בספר חיי מוהרן, קיימות השמטות אשר חושפות דברים שבהם רבי נחמן אמר אמירות שיכולות להתפרש ככפירה. למשל, רבי נחמן אמר לתלמידיו ששמירת המצוות הן רק עצות, ומכאן משתמע שלפי רבי נחמן המצוות אינן הכרח מוחלט, אלא המלצה בלבד. כמו כן, רבי נחמן טען שהוא יותר חכם וצדיק מהאדם הראשון ומשה רבנו, ואף אמר לתלמידיו לומר יהי רצון מלפניי במקום מלפניך, דבר המצביע על כך שהוא מייחס לעצמו מעמד כמעט אלוהי. האם רבי נחמן באמת כפר בתורה ובערך העליון שלה? אליעד מסביר שרבי נחמן ראה בתורה כלי או אמצעי שהוא נשען עליו, אך לא ערך מוחלט שהוא תלוי בו. כלומר, התורה היא כמו מקל שנשענים עליו, אבל האדם חשוב יותר מהמקל. מכאן ניתן להסיק שרבי נחמן לא ראה בתורה ערך מוחלט בפני עצמו, אלא משהו שמשמש אותו. האם רבי נחמן טען שהאמונה באלוהים היא נגד השכל? נקודה חשובה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שרבי נחמן האמין שאלוהים לא ברא את העולם בשום אופן הגיוני או שכלי. רבי נחמן הציג בספרו (ליקוטי מוהרן, תורה סד) הוכחות חד - משמעיות שאלוהים לא ברא את העולם, ואף הצהיר שהוא עצמו, בשכל שלו, בטוח במאה אחוז שאין שום אפשרות הגיונית שאלוהים ברא את העולם. ובכל זאת, רבי נחמן אמר במפורש שהוא מאמין באלוהים בלי שום סיבה, בלי שום שכל ובלי שום היגיון. כלומר, רבי נחמן הצהיר בגלוי שהאמונה שלו באלוהים היא נגד השכל, ללא כל בסיס הגיוני. מה המשמעות של אמונה נגד השכל לפי רבי נחמן? אליעד כהן מסביר כי רבי נחמן הציג את האמונה באלוהים כעניין פרדוקסלי ולא הגיוני. הוא נתן דוגמה לכך שלא ייתכן מבחינה לוגית להכניס פיל גדול לתוך מחט ...
השכל של רבי נחמן מברסלב, אלוהים לפי רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, למה רבי נחמן התכוון? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
... של רבי נחמן מברסלב, אלוהים לפי רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, למה רבי נחמן התכוון? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה רבי נחמן באמת התכוון באמירה אלוהים נמצא שם? לפי רבי נחמן מברסלב, כאשר הוא מדבר על שם, הוא מתכוון למקום מרוחק או נסתר שבו נמצאת האחדות האלוהית המוחלטת, משהו בלתי נתפס, שמעבר לעולם, מעבר לזמן ולמקום. אבל מצד שני, אפשר להבין את האמירות שלו גם בדרך אחרת. יש כאלו שמבינים שרבי נחמן רוצה שננתק את עצמנו מהעולם כדי להגיע לאלוהים, כלומר, לעצום עיניים, לא להסתכל על העולם, ולהתנתק ממנו לחלוטין, אך יש פרספקטיבה נוספת שמסבירה שרבי נחמן דווקא התכוון למצוא את האחדות והאלוהות בתוך העולם עצמו. לפי הגישה הזאת, מה שנראה כשם - המקום הרחוק, הוא למעשה נמצא פה, בתוך החיים היומיומיים עצמם. שתי הפרשנויות האלה קיימות, ושתיהן משקפות זוויות שונות של אותו רעיון. למה רבי נחמן התכוון כשהוא דיבר על אלוהים? כשרבי נחמן מתאר את אלוהים, הוא מדבר על מהות אחת, בלתי נתפסת, שאינה מוגבלת לזמן או למקום, ושכל העולם הוא ביטוי של הצמצום שלה. הוא מסביר את זה באמצעות ... בהר של זהב ומבצר של מרגליות. כלומר, האמת האלוהית מוסתרת, נמצאת מאחורי מחסום, וצריך למצוא את הדרך אליה. רבי נחמן לא נתן תמיד עצות פרקטיות ישירות, אלא דיבר ברמזים כדי להכווין את האנשים לחפש את האלוהות מתוך עצמם. מצד אחד, הוא מלמד שהעולם הוא מקום שקרי, ... כדי להתחבר לאלוהים, אך מצד שני, הוא גם אומר שיש אפשרות אחרת - לראות בכל פרט בעולם רמזים לאותה אלוהות. האם רבי נחמן היה דתי או חילוני? ההסבר לגבי דתיותו של רבי נחמן מורכב. הוא חי בסביבה דתית, ולכן מבחינה חיצונית, רבי נחמן אכן היה דתי ושמר מצוות. אך מהבחינה העמוקה יותר, כשמנסים להבין את רבי נחמן בין השורות, נראה שהוא לא באמת היה דתי במובן הרגיל. הוא השתמש במושגים דתיים, אך לא כיוון אליהם כפשוטם. למשל, הוא הסביר על תפיסת אלוהים בצורה כל כך עמוקה ומופשטת, שהפרקטיקה הדתית הרגילה הופכת ללא רלוונטית. אנשים דתיים שלומדים את ליקוטי מוהרן בדרך כלל משתמשים בו כדי להתחזק בשמירת המצוות, אבל יש גם מי שלומד את רבי נחמן לא מתוך רצון לחזק את הדת, אלא מתוך חיפוש אמיתי של הבנת האמת המוחלטת. האם יש הבדל בין התפיסות של רבי נחמן לבין אליעד כהן? לפי ההסבר של אליעד כהן, אין באמת הבדל בין התפיסה שלו לבין זו של רבי נחמן. בשניהם מדובר על חיפוש האמת, רק שהניסוח שלהם שונה. רבי נחמן דיבר על אחדות מוחלטת ועל מקום שהוא מעבר לעולם, ואילו אליעד מדבר על אותה אמת אבל באופן יותר ישיר, שמחבר את האלוהות והאחדות אל העולם היומיומי. מבחינת אליעד, מה שרבי נחמן כינה אין וכלום, הוא אותו דבר בדיוק שאליעד מתייחס אליו כשהוא אומר אחדות. כלומר, שניהם מדברים על אותה נקודה מהותית רק באמצעות מושגים שונים. מה רבי נחמן אמר על צדיק שעושה עבירה? רבי נחמן התייחס למקרה שבו רואים צדיק שעושה עבירה. מצד אחד, האנשים הפשוטים אומרים מה פתאום, הצדיק לא יכול לעשות עבירה, זה השטן שרוצה לבלבל אותנו, אך מצד שני, ברמה עמוקה יותר, רבי נחמן אומר שהצדיק באמת יכול לעשות עבירה, אבל הוא עושה אותה מפרספקטיבה אחרת לגמרי, עמוקה יותר. הצדיק שמגיע לדרגה גבוהה של הבנה, מבין שהעולם הוא ... מתאוות אכילה, לא כי הוא משועבד לתאווה, אלא כי הוא כבר רואה בתוך האכילה עצמה את האחדות והאלוהות. למה רבי נחמן לא דיבר תמיד באופן ברור? הסיבה שרבי נחמן לא דיבר תמיד בצורה ברורה וישירה הייתה שהוא חי בתקופה ובסביבה דתית מאוד, ולכן לא יכול היה לבטא רעיונות מסוימים בצורה גלויה, כי הדבר היה גורם ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב) מהי שמחה אמיתית לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב מתחיל את סיפורו מעשה בשבעה קבצנים באמירה חשובה: אספר לכם איך היו שמחים. הוא מתייחס לתלמידיו ששמחו בעקבות הוראתו מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד. אך רבי נחמן מציין כי השמחה שלהם עדיין אינה שלמה. למה? כי השמחה שלהם נבעה מתוך מרה שחורה. כלומר, זו הייתה שמחה יחסית - הם היו שמחים רק משום שמצאו נקודות טובות בתוך עולם שמכיל גם סבל וכאב. רבי נחמן מסביר את ההבדל בין שמחה אמיתית לשמחה יחסית. שמחה חיצונית היא כמו אדם שמחייך, מספר בדיחות או שר שירים, אך בפנים הוא עדיין עצוב. שמחה כזו נקראת שמחת הכסילים, והיא איננה עמוקה באמת. אמנם רבי נחמן מייעץ להשתמש לפעמים בשטויות ובהומור כדי להעלות את מצב הרוח באופן זמני, אך השמחה החיצונית הזאת היא רק שלב זמני בדרך לשמחה האמיתית. השמחה האמיתית, לפי רבי נחמן, היא השמחה בדבקות באלוהים. זוהי שמחה שנובעת מההבנה העמוקה שהכל אחד ושהמציאות כולה מחוברת ... לא משום שהוא מוצא בהם נקודת אור, אלא משום שהוא מבין שגם הדברים הרעים הם חלק מהאחדות המוחלטת של המציאות. רבי נחמן משתמש בפסוק ששון ושמחה ישיגו ונס יגון ואנחה כדי ללמדנו שצריך לקחת אפילו את הצער והכאב ... כיוון שהם חלק בלתי נפרד מהשלמות האלוהית. מה משמעות הסיפור על המלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו? המשל של רבי נחמן על המלך ובנו הוא עמוק ביותר. המלך מייצג את האלוהים, והבן מייצג את הבריאה, את כל מה שנראה ... (אלוהים) עדיין קיים, ועדיין שולט, אך בו בזמן גם הבן (הבריאה) הוא מלך. זוהי אחדות מוחלטת בין הבורא לבריאה. רבי נחמן מסביר שהמלך אף פעם לא מת, וכך גם האחדות והשלמות שלפני הבריאה ממשיכות להתקיים גם בתוך הבריאה. איך מתמודד האדם עם שכחת המלוכה (הירידה מהמלוכה)? רבי נחמן מתאר שהמלך חוזה בכוכבים ורואה שהבן ירד מהמלוכה - כלומר, האדם ישכח את מקורו האלוהי בעקבות ... שהוא שוכח את היותו מלך ומזהה את עצמו כנפרד. כשהאדם עצוב, הוא מתכחש לשלמות המציאות ולכך שהוא עצמו הבורא. רבי נחמן מסביר כי כשאדם עצוב, אלוהים דווקא שמח - לא מתוך רוע, אלא כי זהו הביטוי לכך שהאדם אינו ... לשמחה הפנימית, כאשר הוא מזהה את עצמו שוב כחלק מהאחדות, אז השמחה היא יתרה מאד. איך האדם חוזר להיות מלך לפי רבי נחמן? הדרך לחזור אל המלוכה היא באמצעות שימוש נכון בשכל. רבי נחמן מעודד את האדם להעמיק, לשאול שאלות קשות, אפילו להתמודד עם הפרדוקסים והקושיות העמוקות ביותר ... הבריאה לאחריה, שאין טוב ורע בנפרד - הכל שלמות אחת. זו נקראת ההתכללות במחויב המציאות. החכמה האמיתית, לפי רבי נחמן, אינה ההבחנה בין טוב לרע, אלא ההבנה שאין הבדל ביניהם. דווקא הפרדוקסים, הסתירות והקושיות ... האדם מבין זאת, הוא חוזר למלוכה ולשמחה אמיתית ועמוקה, שאינה תלויה בשום גורם חיצוני. מהי שמחה אמיתית לפי רבי נחמן? איך להגיע לשמחה שלא תלויה בדבר? האם יש הבדל בין טוב לרע במציאות? מהי משמעות הסיפור של שבעת הקבצנים? איך חוזרים להיות מלך לפי תורת ברסלב? האם אפשר להיות בשמחה בזמן קושי? מהו החלל הפנוי בתורת רבי נחמן? אמשיך להרחיב את ההסברים ולפרט כל רעיון בצורה מעמיקה יותר, תוך פירוק כל מושג ותת - מושג לגורמים, כך שהטקסט ישמור על אורכו המקורי. הקדמה - חשיבות השמחה האמיתית רבי נחמן פותח את הסיפור במשפט: אספר לכם איך היו שמחים. הוא אומר זאת כתגובה לכך שהתלמידים שלו היו שמחים מאוד. שמחה זו מגיעה בעקבות הוראתו הידועה של רבי נחמן כי מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד. כלומר, על האדם להיות תמיד במצב של שמחה, ללא תלות במצבו החיצוני או בנסיבות חייו. אך רבי נחמן ראה כי שמחתם של תלמידיו אינה שלמה, ולכן הוא אומר להם: מה אתם יודעים לשמוח מתוך מרה שחורה? ... תפיסה שבה יש טוב ורע בעולם, וכאשר האדם מוצא משהו טוב בתוך עולם של סבל - הוא שמח. אך זו אינה שמחה מושלמת. רבי נחמן בא ללמד אותם מהי שמחה אמיתית, שמחה שאינה תלויה בחיפוש נקודות טובות בתוך מציאות של סבל, ... אף מכנים לעיתים אנשים מסוימים כשרי שמחה, אנשים שתמיד צוחקים ושמחים חיצונית. אך זו איננה השמחה שעליה מדבר רבי נחמן. שמחה זו, החיוך והבדיחות, היא רק שמחת הכסילים - שמחה חיצונית שאין לה שורש פנימי. אמנם, רבי נחמן אומר שאפשר להשתמש במילא דשטותא, כלומר, בשטויות קטנות ובדיחות כדי לשמח את עצמך באופן זמני. ... שמחה שמגיעה מתוך חיבור לשורש המציאות, מתוך הבנה שהכל אחד, ומתוך דבקות בבורא עצמו. מהי שמחה בהשם יתברך? רבי נחמן אומר במקום אחר: ראוי לכם לשמוח בהשם יתברך. כלומר, השמחה האמיתית היא השמחה הנובעת מהקשר עם הבורא. אך מה קורה כאשר אדם אינו מצליח להיות שמח בקשר עם הבורא? רבי נחמן מציע כמה שלבים: אם אינך יכול לשמוח בהשם - תשמח בכך שיש לך רבי כזה, רבי שמכוון אותך לאמת. ... אין צורך בחיפוש אחר נקודות טובות - כי הכל כבר טוב מעצמו. מה משמעות המשפט ששון ושמחה ישיגו ונס יגון ואנחה? רבי נחמן אומר כי האדם צריך לקחת את היגון והאנחה ולהפוך אותם לקדושה. כלומר, לא רק לשמוח כאשר טוב ... מנסים למצוא בו צד חיובי, ולשמוח בכך שהוא יביא להם משהו טוב בעתיד. אך זו עדיין לא השמחה האמיתית שעליה מדבר רבי נחמן. השמחה האמיתית היא כאשר אדם שמח גם ברגעים הקשים עצמם, מבלי לחפש בהם צד טוב. הוא שמח לא כי ... ואפשרי המציאות - איחוד בין השניים יש תפיסה לפיה רק הבורא הוא מחויב המציאות, והעולם הוא אפשרי המציאות. אך רבי נחמן מלמד שכאשר האדם מתעמק באמת, הוא מגלה שהעולם כולו הוא למעשה מחויב המציאות. באמצעות ...
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן היה דתי, רבי נחמן היה חילוני, הדרך של רבי נחמן מברסלב, יהדות, שמירת מצוות, התורה היהודית, הדרך של אליעד
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן היה דתי, רבי נחמן היה חילוני, הדרך של רבי נחמן מברסלב, יהדות, שמירת מצוות, התורה היהודית, הדרך של אליעד האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני? כדי להבין לעומק האם רבי נחמן מברסלב היה דתי או חילוני, צריך תחילה להבין מה המשמעות של דתי ומה המשמעות של חילוני. בדרך כלל, ... וחילוני הוא אדם שלא מקפיד על קיום המצוות באופן מסורתי או אורתודוקסי. אבל אליעד מסביר שאם מסתכלים בצורה מעמיקה יותר, נגלה שזה בכלל לא משנה האם רבי נחמן היה דתי או חילוני, אלא מה שבאמת חשוב הוא הדרך שבה תופסים את הרעיונות והפילוסופיה שלו. מדוע השאלה האם רבי נחמן היה דתי חשובה לאנשים? אליעד מסביר שאנשים מתעניינים אם רבי נחמן היה דתי או חילוני כי הם רוצים לדעת האם רבי נחמן באמת התכוון ברצינות לכך שצריך להניח תפילין או לקיים מצוות מסוימות, או שהוא רק דיבר על הדברים האלה באופן מטפורי. למשל, אדם שחזר בשאלה ושואל את עצמו אם פעל נכון, מתעניין האם רבי נחמן באמת האמין בערך הדתי או שהיה לו אומץ לחשוב אחרת. מה המשמעות של דתי וחילוני לפי רבי נחמן? אליעד מבהיר שגם אם רבי נחמן הקפיד על שמירת מצוות, הוא לא היה דתי במובן הרגיל, כי הוא לא פעל מתוך כניעה עיוורת למסורת או למצוות, אלא מתוך מקום של הבנה עמוקה של המציאות. מנגד, רבי נחמן גם לא היה חילוני, כי הוא לא הלך בדרך של חילונים שחיים את חייהם בלי שום קשר למציאות הרוחנית. כלומר, רבי נחמן בעצם נמצא במקום שבו ההבחנה בין דתי לחילוני מאבדת את משמעותה, כי הוא חווה את המציאות ממקום של אחדות ונפרדות שמשולבות יחדיו. מה מיוחד בשכל של רבי נחמן מברסלב? השכל המיוחד של רבי נחמן, לפי אליעד, הוא היכולת לתפוס את המציאות גם בצורות ההפוכות שלה. רבי נחמן מסוגל להגיד דבר אחד, אבל להתכוון להיפוכו הגמור. לדוגמה, רבי נחמן יכול להגיד אסור לחלל שבת, אך למעשה לרמוז שהאמת המוחלטת היא שונה לחלוטין, ושבת היא מושג מופשט של מנוחה פנימית או מצב של תודעה. אליעד מדגיש שמי שלא מסוגל להבין כיצד רבי נחמן מסוגל להיות גם דתי וגם חילוני בו - זמנית, לעולם לא יצליח להבין את תפיסת האחדות והנפרדות באופן עמוק. מדוע קשה להבין שרבי נחמן היה גם דתי וגם חילוני? אליעד מסביר שהקושי נובע מתבניות חשיבה מקובעות. רוב האנשים תופסים דתי וחילוני כקטגוריות סותרות שלא ניתן לשלב ביניהן. אנשים בדרך כלל לא מצליחים לקבל שרבי נחמן יכול היה לומר דבר אחד ולכוון לדבר הפוך לחלוטין. אם האדם לא יכול לתפוס זאת, הוא לא יוכל להבין דברים עמוקים יותר שרבי נחמן מלמד, כמו התפיסה שהאחדות והנפרדות הן למעשה אותו הדבר. כיצד הדוגמאות והסיפורים של רבי נחמן משמשים להבנת הרעיונות שלו? אליעד מציין שכאשר רבי נחמן כותב בתורות שלו רעיונות כמו אלוהים מניח תפילין, הוא לא בהכרח מתכוון לכך באופן מילולי. אנשים בעלי אינטליגנציה רגילה לוקחים את הדברים כפשוטם, אך מי שיש לו שכל מעמיק יותר יבין שהדברים הם מטפורה למשהו רוחני ועמוק יותר. אליעד גם מביא את הציטוט של רבי נחמן עצמו שאמר: כל מה שאני אומר זה רק הקדמות, כדי להדגיש שהטקסטים והדוגמאות שרבי נחמן נותן, הן תמיד רק לבוש לדבר האמיתי והמוחלט, שלמעשה נמצא מעבר לכל המילים. למה אליעד טוען שחסידי ברסלב לא באמת מבינים את רבי נחמן? אליעד מבקר את חסידי ברסלב המודרניים וטוען שרובם אפילו לא קראו את כל הכתבים של
רבי נחמן מברסלב, אליעד כהן, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, ליקוטי מוהרן, ספרי ברסלב, הגאווה של רבי נחמן, הצדיק האמת, לזרוק את השכל, התורה היהודית, התפתחות רוחנית
רבי נחמן מברסלב, אליעד כהן, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, ליקוטי מוהרן , ספרי ברסלב, הגאווה של רבי נחמן, הצדיק האמת, לזרוק את השכל, התורה היהודית, התפתחות רוחנית מדוע אליעד כהן מבין אחרת את רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר את הסיבה לכך שהוא הצליח להגיע להבנה עמוקה וייחודית של רבי נחמן מברסלב, בניגוד לרוב חסידי ברסלב שלא מצליחים להגיע לאותן תובנות. הוא מתאר כיצד הוא עצמו למד את הספרים של רבי נחמן מתוך רצון אמיתי להבין את האמת, ולא הסתמך כלל על תיווך של אחרים. לעומת זאת, חסידי ברסלב בדרך כלל מתבססים רק על פירושים ותמלולים של רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן, ולכן אינם מגיעים לעומק המשמעות האמיתית. האם חסידי ברסלב בכלל קראו את ספרי רבי נחמן? אליעד מדגיש שרוב מוחלט של חסידי ברסלב לא קראו מעולם את הספר ליקוטי מוהרן מתחילתו ועד סופו, ואפילו לא פעם אחת בחייהם. הם רגילים ללמוד מתוך קטעים נבחרים, לעיתים קרובות מתוך תמלולים ופירושים של רבי נתן (ליקוטי הלכות ועוד). לכן, הם אינם מבינים באמת את כוונתו המקורית של רבי נחמן עצמו. למה חסידי ברסלב מתמקדים רק בפירושי רבי נתן? לפי אליעד, חסידי ברסלב מאמינים שאי אפשר להבין את רבי נחמן ללא התיווך של רבי נתן. הם טוענים שכמו שאלוהים נתפס רק דרך משה רבנו, כך רבי נחמן נתפס רק דרך רבי נתן. אליעד מתנגד לגישה הזו בתוקף, ומציין שרבי נחמן בעצמו הדגיש את החשיבות של הדיוק בדבריו, וביקש לשים לב אם מדובר בדברים שהוא אמר במפורש, כתב, או שהובאו בשמו. כל שינוי קטן עלול לשנות לגמרי את המשמעות המקורית. איך אליעד למד את תורת רבי נחמן? אליעד כהן מספר שהוא ניגש ללימוד תורת רבי נחמן מתוך רצון נקי להבין את האמת, בלי קשר לדת או למסורת. הוא למד את הספרים המקוריים בלבד, בלי פירושים מתווכים, והיה מוכן לבדוק כל רעיון לעומק. הוא לא הגביל את עצמו מראש לאמונה כזו או אחרת. התוצאה היא שהוא הבין דברים שונים לחלוטין מחסידי ברסלב האחרים. האם חסידי ברסלב הם אנשים אינטליגנטיים? אליעד מעיר שרוב חסידי ברסלב אינם אנשים בעלי יכולת אינטלקטואלית גבוהה במיוחד. לדעתו, הם אנשים שהחשיבה הביקורתית שלהם חלשה יחסית, והם נמשכו לרבי נחמן בגלל שהוא אמר להם לזרוק את השכל. הוא מציין בבירור שרובם אינם אינטלקטואליים, ואפילו ברמה של מבחני אינטליגנציה בסיסיים הם יהיו ברף נמוך יחסית. לכן הם מתקשים מאוד להבין את המשמעות העמוקה והמורכבת של דברי רבי נחמן. האם רבי נחמן התנשא על רבנים אחרים? אליעד מתייחס לכך שרבי נחמן אמר באופן ברור שהוא גדול יותר ממשה רבנו, שתורתו גבוהה יותר מתורת משה, ושכל הרבנים האחרים הם פחות מקליפת ...
העיקר של רבי נחמן, עיקר וטפל לפי רבי נחמן, השכל של רבי נחמן, הלימוד של רבי נחמן, התורה של רבי נחמן, פירוש ליקוטי מוהרן, ללמוד ליקוטי מוהרן, להבין את רבי נחמן, להבין ליקוטי מוהרן
העיקר של רבי נחמן, עיקר וטפל לפי רבי נחמן, השכל של רבי נחמן, הלימוד של רבי נחמן, התורה של רבי נחמן, פירוש ליקוטי מוהרן, ללמוד ליקוטי מוהרן, להבין את רבי נחמן, להבין ליקוטי מוהרן
... של רבי נחמן, עיקר וטפל לפי רבי נחמן, השכל של רבי נחמן, הלימוד של רבי נחמן, התורה של רבי נחמן, פירוש ליקוטי מוהרן, ללמוד ליקוטי מוהרן, להבין את רבי נחמן, להבין ליקוטי מוהרן מה פירוש המונח העיקר לפי רבי נחמן? כאשר רבי נחמן משתמש במילה העיקר, הוא אינו מתכוון בהכרח לכך שזהו הדבר היחיד החשוב או שהדברים האחרים חסרי ערך. אליעד כהן מסביר שבכל פעם שרבי נחמן אומר העיקר, הכוונה היא להדגיש את מה שנראה לו מהותי ביותר מנקודת מבט מסוימת. לדוגמה, כאשר רבי נחמן אומר שהתיקון של האדם בשבת נעשה על ידי אמונה, הוא לא מתכוון לומר שאין שום ערך אחר מלבד האמונה, אלא להדגיש שהאמונה היא הדבר המהותי והמרכזי ביותר בתהליך התיקון בשבת. מה החשיבות של הדגשת העיקר אצל רבי נחמן? אליעד מסביר שהסיבה שרבי נחמן מדגיש בכל פעם מחדש את העיקר, היא שהוא רוצה להוביל את האדם למסירות נפש ולהתמקדות במה שבאמת חיוני בעיניו. כאשר הוא מדגיש שהאמונה היא העיקר, הוא מכוון את האדם לתת ... להבין את המשמעות העמוקה של הדבר שהוא עוסק בו, ולגשת אליו בצורה רצינית ומחויבת. האם רבי נחמן שולל את החשיבות של דברים אחרים כשהוא מדבר על העיקר? אליעד כהן מדגיש שאין הכוונה של רבי נחמן לשלול את שאר הדברים. הוא מביא דוגמה מסיפור הינדיק של רבי נחמן, שבו בן המלך חשב שהוא תרנגול. החכם לא אמר לו מיד אתה לא תרנגול, אלא נכנס איתו לתוך החוויה שלו, ומשם עזר לו להבין מה באמת חשוב ומה עיקרי. כלומר, רבי נחמן לא מתנגד לכך שיהיו לאדם תפיסות או עיסוקים נוספים, אלא מנסה לכוון את האדם להבנה עמוקה יותר של מה שבאמת חשוב. גם כאשר רבי נחמן אומר רק האמונה חשובה, הוא אינו שולל דברים אחרים אלא מבהיר את סדרי העדיפויות ומהות העניין. מדוע רבי נחמן מדבר בצורה קיצונית כשהוא אומר רק או העיקר? אליעד מסביר שהסיבה לכך שרבי נחמן מתבטא בצורה קיצונית, באמירות כמו רק זה חשוב או העיקר זה הדבר הזה, היא כדי ליצור אצל האדם בהירות ושימת דגש על החשיבות של מה שהוא רוצה להעביר. כאשר הוא מדבר באופן ... מוזמן לבחור באמת, באופן אותנטי, ללכת עד הסוף עם הדבר שנאמר שהוא העיקר. האם העיקר אצל רבי נחמן הוא מחויב לחלוטין? אליעד מסביר נקודה נוספת: מצד האמת המוחלטת, שום דבר לא מחויב לחלוטין, גם לא הדבר שרבי נחמן מכנה העיקר. כלומר, אפילו כאשר רבי נחמן אומר שהאמונה היא העיקר, מצד האמת, גם זה אינו בהכרח נכון במובן מוחלט. החשיבות היא לא הדבר עצמו אלא ההבנה של האדם את המהות האמיתית שמאחורי האמירה. רבי נחמן לא באמת מגביל את המציאות לדבר אחד מסוים בלבד, אלא משתמש במונח העיקר כאמצעי חינוכי, פסיכולוגי ורוחני, שמטרתו לכוון את האדם למודעות עמוקה יותר, להבנת המהות שמאחורי הדברים. האם ההגדרה של העיקר משתנה לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שהמונח העיקר אצל רבי נחמן הוא דבר משתנה בהתאם להקשר, כי המטרה היא להעיר את האדם להבין מה באמת מהותי. לפעמים רבי נחמן יכול לומר שהעיקר זה אמונה, לפעמים זה אהבה או מסירות נפש. כל פעם שהאדם מגיע למקום מסוים מבחינה רוחנית או נפשית, רבי נחמן יוכל להצביע על העיקר המתאים לאותו הרגע. הכוונה אינה לומר שהדבר הקודם כבר אינו חשוב, אלא להדגיש שהעיקר כרגע הוא דבר מסוים, כדי לקדם את האדם צעד אחד קדימה. למה ...
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב
רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל, ספר המידות, ספרי רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, העצות של רבי נחמן מברסלב, השכל של רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהרן, סיפורי רבי נחמן מברסלב מה זה בעצם ספר המידות של רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר שספר המידות של רבי נחמן מברסלב הוא ספר המחולק לשני חלקים: החלק הראשון נכתב על ידי רבי נחמן לפני שהגיע לארץ ישראל, והחלק השני נכתב לאחר הביקור שלו בארץ ישראל. רבי נחמן ביקש במפורש לא לפרסם את הדברים שהוא אמר לפני שהגיע לארץ ישראל, מכיוון שהוא התבייש בהם, אך למרות זאת, ספר המידות (בעיקר החלק הראשון) הוא ספר שבו רבי נחמן אסף ציטוטים וקטעים מספרי קודש, בעיקר מהגמרא ומהיהדות בכלל. אליעד מסביר שהחלק הראשון של ספר המידות לא נחשב על ידי רבי נחמן בעצמו כבעל השגות רוחניות גבוהות, אלא מדובר בעיקר בסיכומים של מקורות יהודיים קיימים. הסיבה שרבי נחמן כן הסכים לפרסם את הספר הזה, למרות שאינו מכיל רעיונות ייחודיים או עמוקים, היא כדי לספק גם לציבור הרחב פסוקים קצרים ופשוטים שהם יכולים להתחבר אליהם ולהפיק מהם תועלת ברמה המעשית והיום - יומית. מה ההבדל בין רבי נחמן לפני ואחרי שהגיע לארץ ישראל? לפי אליעד, יש הבדל משמעותי בין רבי נחמן לפני ואחרי הביקור בארץ ישראל. לפני הביקור בארץ ישראל, רבי נחמן דיבר על רעיונות שהיום הוא מתבייש בהם ולא רואה בהם ערך גבוה. לאחר שהגיע לארץ ישראל, חל בו שינוי פנימי עמוק, והוא ... ביקש שיתייחסו בעיקר למה שכתב ואמר לאחר הביקור בארץ ישראל, ולא למה שהיה לפני כן. האם אפשר לזהות אילו תורות נכתבו לפני או אחרי ארץ ישראל? אליעד מסביר שלדעת רבי נחמן עצמו, רק מי שהגיע בעצמו לרמה רוחנית של ארץ ישראל יכול לדעת באמת להבחין בין הדברים שנאמרו לפני ואחרי ההגעה לארץ ישראל. רק מי שיש לו השגה גבוהה מספיק יוכל להבדיל בין רעיונות עמוקים לרעיונות שטחיים, וכך להבחין איזה חלק מהתורה של רבי נחמן נכתב לפני או אחרי הביקור בארץ ישראל. איך אפשר להשתמש בעצות מתוך ספר המידות? אליעד נותן דוגמה לשימוש נכון ושגוי בעצות מתוך ספר המידות. למשל, כתוב בספר: מי שהיה שקרן יתגלגל בעיבור על ידי זה שיתגזלו. לכאורה, אם ניקח את המשפט הזה כפשוטו, נחשוב שכל ... את מטרותיו. כלומר, הרעיון הוא רוחני ונפשי ולא קשור באופן ישיר ושטחי לתוצאה גשמית פשוטה. כיצד לזהות איזו עצה נכונה יותר? אליעד מסביר שעצות של אנשים או של רבי נחמן הן בעצם תוצאה של הנחות יסוד מסוימות. כדי להחליט אם עצה מסוימת היא נכונה או לא, צריך להבין מהן הנחות היסוד שלה. ... ולא מבינים את המשמעות העמוקה שלהן. לדבריו, גם עצה פשוטה כמו זו שסבתא נתנה יכולה להוביל אותך לשלמות אם רק תבין ותיישם אותה בצורה מוחלטת ועמוקה עד הסוף. מהו ספר המידות של רבי נחמן? רבי נחמן לפני ואחרי ארץ ישראל איך לזהות עצות נכונות? מה המשמעות האמיתית של תהילים? איך להשתמש נכון בעצות של רבי נחמן? מה ההבדל בין תורה עמוקה לשטחית? האם כל עצה מובילה לשלמות? ...
תורת רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית
... רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית מהם הסודות הגדולים של רבי נחמן, ולמה הוא לא סיפר אותם? רבי נחמן מברסלב מתייחס בהרבה מקרים לתורותיו כסודות גדולים ונוראים. הוא מתאר דברים מסוימים ... אותם במלואם יש צורך להגיע לרמה של תודעה אחרת או לראייה פנימית מיוחדת. כדי להסביר מדוע רבי נחמן נמנע מלהרחיב על סודות אלו, ניתנה דוגמה של עיוור שלא מבין מדוע אנשים מתפעלים מנוף. אדם שמוגבל בתפיסתו הפנימית לא יוכל להבין את החוויה של מי שזוכה לתפיסה רוחנית עמוקה, ולכן רבי נחמן השאיר הרבה מהסודות שלו בצורה של סיפורים ומשלים. רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן, פירש את סודותיו בצורה נרחבת יותר, ואף כתב עליהם בספריו כמו ליקוטי הלכות. האם רבי נחמן באמת התכוון לפירושים שנתנו לתורותיו? הסיבה שרבי נחמן לא סיפק פירוש ישיר לתורותיו באופן מלא וברור, היא כדי לאפשר מקום לפירושים אישיים ולגישה אישית של הלומד. רבי נחמן עצמו היה מביא סיפורים ומשלים, ולאחר מכן מסביר לחסידיו בשבתות את המשמעויות העמוקות יותר שעומדות ... הכיל בתוכו משמעויות רוחניות עמוקות, ולעיתים אפילו משמעויות סותרות לכאורה. לדוגמה, רבי נחמן היה לוקח פסוק אחד מהתורה, ומסביר אותו בשני אופנים שונים ואף סותרים - פעם באופן חיובי ופעם באופן שלילי. גישה זו אפשרה לרבי נחמן לפנות אל כל אדם בדרכו, בהתאם למצבו הרוחני של אותו אדם. למה רבי נחמן השתמש בפסוקים מהתורה? רבי נחמן השתמש רבות בציטוטים מהתורה, מהנביאים, מהכתובים ואף מהזוהר. הסיבה לשימוש זה לא תמיד נבעה מרצון להיצמד למשמעות המקורית של הפסוק. אליעד כהן מסביר שרבי נחמן חי בתוך חברה דתית, חברה שבה כל רעיון או תורה חדשה חייבים היו להיות מגובים בפסוקים מן התורה. לכן, כאשר רבי נחמן רצה להעביר רעיון או מחשבה רוחנית, הוא חיפש פסוקים שיוכלו לשמש אסמכתא לדבריו. במקרים רבים, רבי נחמן השתמש בפסוקים הללו בצורה יצירתית מאוד, כשהוא נותן לפסוק פרשנות שמשרתת את המסר הרוחני שרצה להעביר, מבלי שבהכרח הפרשנות תאמה את הפירוש הפשוט או המקורי של הפסוק. כיצד רבי נחמן התייחס למשה רבנו, ומה המסר העמוק מאחורי יחסו? רבי נחמן התייחס בכבוד ובהערכה רבה למשה רבנו, ואף השתמש בדמותו כדוגמה לאידיאל הרוחני הגבוה ביותר שאליו ניתן לשאוף. כאשר רבי נחמן אומר תהיו כמו משה, הוא למעשה קורא לתלמידיו לא רק להקשיב למשה ולהאמין בו באופן עיוור, אלא להגיע בעצמם לחוויה הרוחנית הגבוהה ביותר של מפגש ישיר עם אלוהים. אליעד כהן מסביר שכאשר רבי נחמן מדרבן אנשים להיות כמו משה, יש בזה ביקורת סמויה על הסתמכות עיוורת על מסורות דתיות. אם אדם באמת ... של חוויה אישית וישירה, ללא תיווך. מה הקשר בין סיפור אדם הראשון לבין תורת האחדות של רבי נחמן? סיפור חטא אדם הראשון ועץ הדעת הוא סיפור שממחיש את אחד המסרים המרכזיים בתורת רבי נחמן - ההבחנה בין טוב ורע. על פי הפירוש שנתן אליעד כהן, האדם הראשון נצטווה לא להבדיל בין טוב לרע, אך ... ביניהם, ומשם החל למעשה כל הסבל האנושי. המסר העמוק כאן הוא שהמפתח לתיקון העולם, לפי רבי נחמן, נמצא בשחרור מההבחנה הזו בין טוב לרע. בעוד שהמסורת היהודית מדברת על עולם עתידי מושלם שבו לא תהיה עוד הבחנה בין טוב לרע, רבי נחמן אומר שהאדם יכול וצריך להגיע לאותו מצב של שלמות ואחדות כבר עכשיו, ולא לדחות זאת לעתיד לבוא. מה הקושי והסתירה הפנימית בסיפור התנכי של מתן תורה, לפי רבי נחמן? התפיסה הדתית המסורתית אומרת שהעולם נברא בשביל מתן תורה וקיום מצוות. אך אליעד כהן מצביע על קושי ... אם כל מטרת העולם היא מצוות, מדוע בהתחלה נתן אלוהים לאדם רק מצווה אחת? אליעד מסביר שרבי נחמן רומז דרך זה על האפשרות שהמטרה האמיתית של הבריאה היא דווקא מעבר למצוות - אלא מצב תודעה של אחדות מוחלטת, כפי שהיה לפני החטא של אדם הראשון. מהם סודות רבי נחמן? מה המשמעות של חטא אדם הראשון? למה רבי נחמן השתמש בפסוקי התורה? מה היחס של
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן חא א (ברסלב) למה קשה לנו להבין מה אנחנו באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע בני האדם מתקשים להבין מה הם באמת רוצים בחיים. הוא מתאר את המצב שבו האדם חושב שהוא יודע מה ... מספקות אותי? מהו השכל ואיך להסתכל עליו? רבי נחמן מברסלב מדבר על עיקרון יסוד בתורתו: איך להסתכל על השכל שיש בכל דבר. הוא מציין כי איש ישראלי צריך להסתכל תמיד על השכל שבכל דבר, כדי להתקרב לשם יתברך. ... של השכל הזה יכולה לקרב את האדם לאלוהים. רבי נחמן לא מדבר על קיום מצוות מסוימות, אלא על איך להסתכל בעולם בצורה של חיפוש תמידי אחרי השכל האמיתי שיש בו. הוא מסביר גם שתורת השם, כפי שהיא נתפסת אצל בני האדם, אינה ... שנכנסים לתוך ההבנה של כל אחד לפי דרכו. רבי נחמן מלמד שדרך השכל יש התחדשות מתמדת - כל רגע יש חידוש, אדם שמזוהה כיהודי הוא למעשה אדם שמתחדש כל הזמן, שמעלה את עצמו מדרגה לדרגה. מי שמגיע לארץ ישראל, שהיא במובנים ... הזאת. מה הכוונה שהשכל נמצא בכל דבר? רבי נחמן מסביר כי כל דבר בעולם, בין אם מדובר בתופעות טבע או בהתנהגות אנושית, נושא את רצון אלוהים. הצדיק, שמבין זאת, לא רואה את המציאות באופן שטחי, אלא שואל שאלות עמוקות ... שמסתתר מאחורי כל תופעה. המטרה, לפי רבי נחמן, היא לחשוף את רצון אלוהים דרך חקירת העולם, להבין למה המציאות היא כפי שהיא ולא אחרת. כל דבר בעולם, הוא טוען, הוא ספר שנכתב על ידי אלוהים, והאדם, חוקר השכל, צריך ... השכל לאור ולחיים טובים? במהלך ההרצאה, רבי נחמן מסביר כי השכל הוא אור גדול שמאיר לאדם את הדרך. השכל אינו רק כלי להבנת העולם, אלא גם מקור להנאה רוחנית עמוקה. מי שלמד להסתכל על השכל שבכל דבר, לא רק מבין את ... ההנאה הגדולה שמגיעה משימוש בשכל, לפי רבי נחמן, היא ההנאה שבחוויית ההתחדשות השכלית. האדם יכול לחוות חידושים בכל רגע, וההבנה של השכל שמסתתר בכל דבר מספקת את הדרך להתחדשות זו. האם יש סתירה בין חקירת השכל והאמונה בה? רבי נחמן מחדד את העמדה כי חקירת השכל לא סותרת את האמונה. להיפך, זו הדרך להתקרב לאלוהים. חקירת השאלות הגדולות, שמובילות להבנת רצון אלוהים, מתבצעת מתוך ההבנה כי כל דבר ... את השכל האמיתי שמוביל אותו לאלוהים. רבי נחמן מעודד את תלמידיו לחקור את כל דבר, גם אם התשובות אינן תמיד נגישות, ולהבין שזו הדרך להתקרב לאור השכל הגדול. האם יש מקום לשאלות ולספקות בתורה ובאמונה? רבי נחמן מציין כי השאלות הן לא רק מותרות, אלא הכרחיות. הוא מסביר שבני אדם שמזדהים עם דוקטרינות דתיות סגורות, לא משאירים מקום לשאלות אמתיות. עבורם, השאלות הם לא דרך ... את האמונה, אלא משהו שמסוכן להאמין בו. רבי נחמן אומר הפוך: השאלות הן הדרך להתקרב אל האמת. התשובות שהאדם מוצא לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע ... האם כל אדם יכול להבין את השכל הזה? רבי נחמן טוען שכל אדם יכול להגיע להבנה הזו אם יחקור ויתאמץ להבין את השכל שבכל דבר. זהו תהליך של חיפוש אינסופי אחרי האמת הפנימית של כל דבר - תהליך שמעורר את האדם לחוויות ... ישפוט את הדברים לפי הבנתו השטחית. החכם, רבי נחמן אומר, תמיד שואל ומחפש את הסיבה האמיתית של כל דבר, ובכך הוא מתקרב יותר ויותר אל האמת. תורת רבי נחמן שכל והתחדשות רוחנית החיים דרך השכל חקירת העולם לפי רבי נחמן האמונה והשכל בהבנת מציאות החיים ונאמר, כי איש ישראלי צריך תמיד להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לקשר עצמו אל החוכמה והשכל, שיש בכל דבר, כדי שיאיר לו השכל שיש בכל דבר, ... להתקרב לשם יתברך, על ידי אותו הדבר. מה רבי נחמן אומר? איש ישראלי, מה צריך לעשות? לשמור תריג מצוות? לא. אלא להסתכל על השכל שיש בכל דבר. רבי נחמן הסביר שתורת השם, זה תורת המושאל, זה לא באמת תורת השם, רק בגלל שבני האדם לא יודעים מה אלוהים רוצה, אז הם אומרים שאלוהים רוצה שהם יאכלו כרפס בפסח, זה מה שהם ... ישראלי, וגם יהודי, זה גם שם מושאל. רבי נחמן אמר, שמי שרוצה להיות יהודי, דהיינו, לעלות מדרגה לדרגה, צריך להגיע לארץ ישראל. רבי נחמן אומר, מה זה יהודי? אדם שעולה מדרגה לדרגה, אדם שמתחדש, שיש לו התחדשות, בכל רגע ורגע הוא חווה דברים חדשים. ומי שרוצה להגיע לזה, צריך להגיע לארץ ישראל, מה זה ארץ ... ביותר שקיים בעולם, השכל של האין סוף. ורבי נחמן רמז בזה, שמושה לא הגיע לדרגה הגבוהה ביותר, למה? כי הוא לא הגיע לארץ ישראל. בכל מקרה, כל פעם שרבי נחמן מדבר על ישראל, ארץ ישראל, ישראלי, בלבוש הגשמי הוא מתכוון ליהודים. אבל בשורשו, הוא אומר, שמי שרוצה לזכות להיות יהודי, זה נקרא איש ישראל. העצות של רבי נחמן טובות לא רק ליהודים, אלא לכל בני האדם בעולם. וכשהוא אומר, ישראלי צריך, הוא מתכוון לכל אדם בעולם שרוצה לעלות בדרגה. רבי נחמן אומר, בכל דבר בעולם יש שכל, שכל מסוים, עומק פנימי מסוים, הבנה פנימית, ואתה צריך להסתכל תמיד על השכל שיש בכל דבר. ואני אוסיף ואומר, שמי שכבר כן זכה להגיע לארץ ... יש יכולות אחרות? מה השכל שיש בזה. רבי נחמן אומר, שהצדיק הוא חוקר טבע, הוא שואל, למה רצון אלוהים הוא שהמים יזרמו למטה, ושהאש תעלה למעלה? מה הסיבה? למה האטומים עובדים ככה ולמה אטומים אחרים בצורה אחרת. צדיק ... הסיבה שהדבר הוא כך ולא אחרת. גם בלימודי ליקוטי מוהרן, יש כאלה שלומדים, אבל הקשר בינם ובין רבי נחמן הוא מקרי לחלוטין. איך לומדים את רבי נחמן, על ידי זה מסתכלים בשכל שבכל דבר. ואיך זה? כשקוראים את הספר, לשאול למה זה ככה? מי אמר? אולי ההפך? אתה צריך לנסות לעקור את
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רבי נחמן, האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רבי נחמן, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, אימון אישי טלפוני, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בנושא רבי נחמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 08:47:20 - wesi1