... המשמעות הפשוטה היא שהוא לא באמת רוצה לשנותה, או שהוא רוצה משהו אחר יותר. אליעד מביא דוגמה מוחשית מאוד לכך: נניח שיש בעיה כמו
צונאמי ביפן, ואדם אומר שהוא רוצה
שהצונאמי ייפסק. אליעד בוחן את האמירה הזאת וטוען כי הרצון האמיתי של האדם יכול להיבחן על ידי שאלות ספציפיות. אם למשל האדם מתבקש לבחור בין הפסקת
הצונאמי לבין תוצאה שלילית אחרת, והאדם בוחר להימנע מהתוצאה השלילית, זה אומר שהוא אינו באמת רוצה להפסיק את
הצונאמי בכל מחיר, אלא מעוניין במשהו אחר, חשוב לו יותר. מה מונע מכם לשנות את המציאות באמת? אליעד כהן מציג דוגמה של אישה שרוצה להפסיק את הסבל בעולם, כמו
צונאמי שמתרחש ביפן. הוא טוען שאם האישה באמת הייתה רוצה להפסיק את
הצונאמי, המציאות הייתה משתנה,
והצונאמי היה נעצר מיד. אם זה לא קורה, זה סימן ברור שהיא לא באמת רוצה שהסבל ייפסק. האישה טוענת שהיא באמת רוצה, אך אליעד מראה לה כי הרצון שלה אינו מוחלט, וכי היא מתעדפת דברים אחרים על פני הפסקת
הצונאמי. למשל, הוא שואל אותה אם היא מוכנה לסבול לנצח כדי להפסיק את
הצונאמי, והיא עונה שלא. התשובה הזאת מוכיחה שהיא לא באמת רוצה להפסיק את
הצונאמי בכל מחיר, אלא שיש לה רצונות אחרים, חשובים יותר, שמונעים את השינוי במציאות. הדוגמה הזו מלמדת אותנו ... משהו בכל ליבו ובאופן מוחלט, ללא שום סייג, המציאות תתאים את עצמה לרצונו, והוא יצליח לשנות אותה. הדוגמה של אליעד לגבי האישה
והצונאמי ביפן ממחישה את הרעיון היטב: אם האישה באמת הייתה רוצה
שהצונאמי ייפסק בכל מחיר, הוא היה נעצר. אבל ברגע שהיא מוכנה לוותר על הרצון שלה לטובת משהו אחר, כמו אי - סבל ...