אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פשעים ✔לנקום נקמה, מה טוב בנקמה? צרת רבים חצי נחמה, לעשות צדק, למה זה מגיע לי? האם לנקום או לא לנקום? לפגוע בחפים מפשע, לעשות טובה תחת רעה, למה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לנקום נקמה, מה טוב בנקמה? צרת רבים חצי נחמה, לעשות צדק, למה זה מגיע לי? האם לנקום או לא לנקום? לפגוע בחפים מפשע, לעשות טובה תחת רעה, למה לא לנקום? בעד ונגד נקמה, מה טוב בנקמנות? נוקם ונוטר כנחש, אלוהים נקמן, אלוהים הוא השטן
נקמה, לנקום או לא לנקום? מה טוב בנקמנות, למה אנשים נוקמים, והאם כדאי לנקום?

אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה ויסודית את ההיגיון שעומד מאחורי נקמה: אדם נפגע, מרגיש רע, ומנסה להקל על תחושת הסבל שלו על ידי כך שהוא פוגע בחזרה באדם שפגע בו. אבל נשאלת השאלה - מה באמת ההיגיון בכך שאדם שסובל ינסה להקל על סבלו דרך פגיעה באדם אחר? הרי הנזק כבר נגרם, אז מה עוזרת הנקמה?

אליעד מנתח את השאלה ומסביר: הסיבה המרכזית שנקמה קיימת היא לא שהנקמה באמת פותרת את הנזק שכבר נעשה. היא לא מחזירה לאדם את מה שאבד לו, אלא היא מסייעת לו להתמודד עם תחושת הסבל בכך שהיא גורמת לו להרגיש "פחות לבד". כשהוא רואה שעוד מישהו סובל, זה נותן לו תחושה של הקלה, שהסבל שלו עצמו הוא נסבל יותר, כי "הנה עוד מישהו סובל כמוני".

הוא מביא דוגמאות מוחשיות: אם אדם נכנס לכלא ומרגיש רע כי מטפסים עליו ג'וקים, הוא ירגיש פחות רע אם הוא יראה שעוד אנשים סובלים מאותה בעיה. הוא נותן דוגמה נוספת: אדם שהפך לנכה בתאונה, ירגיש רע בגלל המוגבלות שלו, אבל אם לפתע כל האנשים בעולם היו הופכים להיות נכים באותה מידה - הוא היה מרגיש פחות סבל. כלומר, הסבל האישי הופך להיות קל יותר כאשר הוא משותף לעוד אנשים.

אליעד מסביר שבדיוק בגלל הסיבה הזאת אנשים לעיתים מתעללים בחלשים מהם, בבעלי חיים או באנשים תמימים, כי הם בעצמם מרגישים רע. הם רוצים להרגיש שהם לא לבד בתחושה הזאת, ולכן הם גורמים סבל לאחרים, כדי להרגיש טוב יותר עם עצמם. זהו הרעיון של "צרת רבים חצי נחמה" - הידיעה שאני לא היחיד שסובל עוזרת לי לקבל את הכאב שלי.

עוד נקודה שאליעד מציין היא הרצון של האדם "לעשות צדק". לעיתים אדם רוצה לנקום כי הוא מרגיש שנעשה לו עוול, ולכן הוא רוצה "להשיב את האיזון" על ידי פגיעה באדם שפגע בו. הוא חושב שאם יעשה לאחר רע, העולם יהיה "יותר צודק", והדבר יקל על תחושת הכאב שלו. אבל אליעד מדגיש שאם באמת היה לאדם רע ב - 100%, לא היה משנה לו בכלל אם העולם צודק או לא, כי רע מוחלט לא תלוי בשום דבר חיצוני. עצם זה שאדם מחפש צדק ונקמה מוכיח שהכאב שלו לא מוחלט, ולכן יש לו אפשרות להשתחרר ממנו גם בלי נקמה.

אליעד מסביר נקודה נוספת חשובה מאוד: יש אנשים שרוצים לנקום במישהו, והנקמה הכי גדולה שלהם היא דווקא לשדר שטוב להם. כלומר, האדם רוצה לגרום לפוגע להרגיש רע בכך שהוא רואה שהנפגע מסתדר טוב. מנגד, יש אנשים שעושים בדיוק הפוך, ומשדרים שרע להם בכוונה, כדי שהפוגע יפסיק לפגוע בהם. יש מגוון רחב של דינמיקות מורכבות סביב הנושא של נקמה.

אליעד מוסיף שאין תשובה חד - משמעית האם כדאי לנקום או לא לנקום. מה שחשוב באמת זה שהאדם יהיה חופשי רגשית מהצורך לנקום. הוא מסביר מצב אידיאלי, שבו אדם מסוגל לעשות רע לאדם חף מפשע ולהרגיש עם זה בנוח (כלומר, שיש לו חופש מלא מהתלות הרגשית בזה), ובאותה מידה הוא מסוגל לעשות טוב לאדם שפגע בו. האדם החופשי הוא זה שמסוגל לנוע בחופשיות בין שני הקטבים: לנקום או לסלוח - בלי להרגיש שהוא חייב לבחור באפשרות אחת.

המסקנה שאליעד מגיע אליה היא שלא הנקמה עצמה היא הפתרון, אלא החופש לבחור אם לנקום או לא. אם אתה מרגיש שאתה חייב לנקום כדי להקל על הכאב שלך, אז אתה עדיין כבול רגשית. השאיפה היא להיות חופשי באמת מהרגש הזה, ורק אז לבחור באופן מודע ומושכל מה נכון לך לעשות בכל סיטואציה.
מהו הרעיון שעומד מאחורי נקמה?

כאשר בני אדם נפגעים, הם לעיתים מרגישים שגרמו להם רע שאין דרך חזרה ממנו. אם באמת היה להם רע במאה אחוז, הם לא היו טורחים לנקום, כי נקמה לא היתה משנה דבר מבחינתם. העובדה שהם מרגישים צורך לנקום מעידה על כך שאינם סובלים סבל מוחלט, ויש להם תקווה או מחשבה שנקמה תשפר את מצבם הרגשי.

מדוע אנשים סבורים שנקמה תפחית את סבלם?

התפיסה הבסיסית היא: "אם לא רק לי רע אלא גם לאדם שפגע בי רע, אז הסבל שלי איכשהו נחלש". זוהי תחושת "צרת רבים חצי נחמה" - הידיעה שיש עוד מישהו שסובל, מפחיתה את תחושת הבדידות והקושי האישי. לדוגמה, אם מישהו חטף סתירה ורע לו, הוא עלול לרצות להחזיר סתירה, מתוך הנחה שעכשיו לא רק הוא נפגע אלא גם הפוגע עצמו.

האם נקמה באמת מועילה או פותרת את הבעיה?

לעיתים אנשים חושבים שאם ינקמו ירגישו טוב, אך בפועל הנקמה לא מעלימה את הפגיעה המקורית. מי שחטף סתירה עדיין חטף אותה, גם אם החזיר סתירה לצד השני. אם מישהו גנב 100 שקלים, אפשר להבין שגניבה חוזרת עשויה להחזיר לך את הכסף שאבד. אבל כשמדובר בכאב רגשי או פיזי, הנקמה לא באמת מרפאה את הנזק שכבר נגרם.

כיצד היבט "צרת רבים חצי נחמה" קשור לנקמה?

אנשים נמשכים לנקמה משום שאם הם רואים שעוד מישהו נפגע, זה מקל במעט על הסבל שלהם. לדוגמה:
  • אם שפכו חומצה על אדם ושברו את ידו, כואב לו פיזית ונפשית.
  • אך נוסף על כך, כואב לו שהוא "לא רוצה" להיות במצב הזה, כלומר, הוא מאמין שאסור לו לסבול.
  • ברגע שהוא גורם גם לאחר לסבול, הוא מרגיש שאיננו היחיד שסובל, ותחושת הסבל שלו הופכת למשהו "נסבל" יותר.
דוגמה נוספת היא אדם שבגלל שסבל בילדותו מתחיל להתעלל בחלשים ממנו או בבעלי חיים. מבחינתו, "אם לי רע, שירע גם לאחרים".

מדוע כשכולם סובלים, הסבל האישי מרגיש פחות?

דוגמה קיצונית היא אדם שהפך עיוור בתאונה ומאוד רע לו. אך אם לפתע כל בני האדם בעולם היו נעשים עיוורים, מצבו לא היה נראה לו גרוע כל כך, שכן אין לו שום "יחס" לראותים אחרים. כך לגבי כל נכות - כשהיא נחלת הכלל, מרגישים פחות את חריגותה. לכן, כשאדם נוקם וגורם סבל גם לאחר, הוא מרגיש שלא רק הוא נמצא במצב גרוע.

האם "צדק" יכול להיות סיבה לנקמה?

יש אנשים שמשתמשים בטענה שהם "מחפשים צדק בעולם". אם נדמה להם שלא מגיע להם לסבול, הם מנסים לחפש פיצוי באמצעות גרימת סבל לאדם שפגע בהם. זו מעין תקווה להשבת איזון. אלא שגם כאן, עצם הרצון לנקום מראה שלאדם לא רע במאה אחוז - הוא עדיין מצפה שמשהו ישתנה לטובה, במקום להשלים לגמרי עם מצבו.

האם כדאי לנקום או לא?

האמת היא שאין תשובה מוחלטת. החוכמה היא לא להיות תלוי רגשית בצורך לנקום. יש ביטוי: "תלמיד חכם צריך להיות נוקם ונוטר", אך מנגד יש פרשנויות שונות שאפשר לחפש. הרעיון הוא שאדם יכול לבחור לנקום או לא לנקום מתוך בחירה חופשית, בלי להיות "בן ערובה" של הרצון הזה.

למה חשוב לפתח יכולת פנימית גם לנקום וגם לסלוח?

יש כאן שתי קיצונויות שאדם חופשי באמת יכול להגיע אליהן:
  • מצד אחד, היכולת לעשות רע למי שפגע בך, ולהיות מסוגל לכך רגשית בלי שזה ימוטט אותך.
  • מצד שני, היכולת לעזור למי שפגע בך, אפילו "להקל" עליו לפגוע בך, אם תבחר בכך, כי אינך חי ברעיון ש"רק הרצון שלי קובע".
כשאדם יכול לזוז בין שני הקטבים האלה - לנקום או לסלוח לגמרי - הוא חופשי באמת לבחור מה מתאים לו במצב נתון, ללא תלות בכפייה רגשית.

האם להראות שטוב לך יכול לשמש ככלי לנקמה?

כן. לעיתים אדם מראה בפומבי "הנה, אני מאושר", רק כדי לגרום לצד השני לסבול יותר. למשל, לאחר פרידה, מעלים תמונות שמחות כדי שהצד הפוגע ירגיש קנאה או חרטה. במידה מסוימת זוהי צורה של נקמה, שכן היא נועדה ליצור סבל רגשי אצל האחר באמצעות השוואה.

מהי השורה התחתונה בנוגע לרצון לנקום?

נקמה כשלעצמה לא מעלימה את הפגיעה המקורית. אם אדם נפגע, הוא עדיין נפגע. כדאי להבין שלעיתים הרצון לנקום נובע מאשליה ש"כך ייפתר הכאב", אבל ההקלה היא לרוב חלקית וזמנית. מצד שני, לא בהכרח צריך לדכא לגמרי את האפשרות לנקום, אלא לפתח גמישות: להיות מסוגל לנקום בלי תלות בכך, ולהיות מסוגל לא לנקום מבלי להרגיש חולשה.

איך מגיעים למצב שניתן לבחור בחופשיות אם לנקום?

על ידי הבנה פנימית עמוקה שהטוב שלך לא חייב להיות תלוי במעשי הזולת. ברגע שבן אדם לומד להרגיש טוב בלי תנאים, הוא יכול לבחור אם להגיב בהתנהגות "נקמנית" או "סולחת", לפי הנסיבות וההקשר - ולא מפני שהוא נאלץ לעשות זאת מתוך כאב או חוסר ברירה.

איזו המלצה כללית אפשר לקחת מהכל?

אדם שרוצה להבין לעומק את מניעיו לנקמה כדאי שיבדוק מדוע רע לו כל כך, מה גורם לו להאמין שהוא "חייב" להרגיש טוב או ש"אסור" לו להיות במצב רע, ומה המשמעות של לגרום סבל לאדם אחר כדי להקל על הסבל האישי. כאשר רואים את מכלול הנקודות, מגלים שלפעמים הדרך לשחרור אמיתי מהכאב היא דווקא להפסיק לתלות את האושר או הצער במצבו של האחר, ולהתמקד ביכולת האישית להיות שלם עם עצמך בכל מצב.
אלוהים אשם בכל, פגיעה בחפים מפשע, להיות מסוגל לפגוע באחרים, הסרת האחריות של אלוהים, אלוהים עושה רע, למה אנשים רוצים לנקום? למה נקמה מתוקה? מה טוב בלנקום? מה רע בלנקום? פגיעה בחלשים, התעללות בבעלי חיים, למה פוגעים בחלשים? למה מישהו נוקם? למה הוא רוצה לנקום? למה היא רוצה לנקום?
אני לא אוהבת את עצמי בדידות שלמות עצמית איך להרגיש פחות רע להלקות את עצמך במי לבחור איך להאשים את עצמי להבין לעומק להיות מסוגל לפגוע באחרים האם לסלוח או לנקום אשמה איך לא לנקום איך לנקום איך לפגוע אלוהות אלוהים אלוהים נקמן בעד ונגד בעד ונגד נקמה האם לנקום האם לנקום או לא לנקום האם לפגוע בחפים מפשע השטן חפים מפשע חצי נחמה טובה תחת רעה לא לנקום למה אלוהים הוא השטן למה זה מגיע לי למה לא לנקום למה לנקום לנקום לנקום או לא לנקום לנקום נקמה לעשות טובה תחת רעה לעשות צדק לפגוע לפגוע בחפים מפשע מה טוב בנקמה מה טוב בנקמנות מתי לנקום נוקם נוקם ונוטר נוקם ונוטר כנחש נוקמת נקמה נקמנות פשעים צרת רבים צרת רבים חצי נחמה שטן
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר איך אפשר למצוא משהו טוב בפשעים כמו אונס או פדופיליה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות מורכבות ומאתגרות הנוגעות לפשעים חמורים כמו אונס, פדופיליה, רצח והתעללות בילדים. אליעד מציג תפיסה יוצאת דופן לפיה לכל אירוע, גם המזעזע ביותר, ניתן למצוא זווית ראייה חיובית או טובה. בתחילת הדברים, הוא מתייחס לשאלה ספציפית: כיצד אפשר בכלל לשאול מה טוב בפשעים אלו, במיוחד בפגיעה בילדים? הוא מדגיש כי המטרה היא לא להצדיק או לתמוך בפשעים אלא להבין את המנגנון הנפשי והפילוסופי העומד מאחורי תפיסת הטוב והרע. אליעד משתמש בדוגמה מתוך סיפור של רבי נחמן ... יכול תמיד למצוא הסברים רציונליים לכל דבר, גם אם הדבר מנוגד למוסכמות החברתיות המקובלות. האם יש היגיון פנימי אפילו בפשע כמו פדופיליה? אליעד מסביר, מנקודת מבט פסיכולוגית ופילוסופית, שפדופיל למשל, אינו נמשך דווקא לילד בגלל הגורם הביולוגי או הפיזי, ... שהבעיה אינה במה שהפדופיל מחפש (אהבה, תמימות, ניקיון מאינטרסים) אלא באופן שבו הוא בוחר לחפש זאת. למה אנשים עושים פשעים קשים כמו רצח או אונס? אליעד מסביר כי אנשים שמבצעים פשעים כמו רצח, אונס או התעללות, לרוב עושים זאת מתוך ניסיון להשיג חוויה או תחושה נפשית מסוימת. לדוגמה, אדם שרוצח ... זאת מתוך תחושה של חולשה שהוא חווה, ולכן הוא מנסה להרגיש חזק באמצעות הפגיעה באחר. באותה מידה, אדם שמבצע פשע קלפטומניה (גניבה כפייתית) עושה זאת מתוך תחושה פנימית של זה שלי. כלומר, הפשע נובע מתחושה נפשית של חסר, שמנסה להתמלא בצורה מעוותת. מה הסיבה האמיתית לרצון בנקמה או צדק? בנוגע לנקמה או ... דברים בצורה קיצונית, וכך אפשר למצוא את הטוב גם בלי הצורך במימוש הרע. מה טוב ברע? למה אנשים עושים פשעים? למה קיימות מוסכמות חברתיות? האם יש טוב מוחלט? מה המשמעות של צדק בעולם? מה גורם לפדופיליה?
מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור
מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור האם דתי שעובר עבירות הוא דתי אמיתי? אליעד כהן מעלה בהרצאתו סוגיה מעניינת בנוגע למוסריות דתית: האם אדם שמבצע עבירות חמורות כמו רצח, גניבה, אונס או פשעים אחרים עדיין יכול להיחשב דתי אמיתי? האם עבריין עם כיפה הוא מתחזה, או שאולי הדת שלו עדיין לגיטימית למרות ... ולמרות זאת עובר עבירות חמורות. הוא מסביר שישנם אנשים שבאים בטענות כלפי דתיים בעקבות מעשים כאלה, ואומרים: תראו את הפושעים הדתיים האלה, כאילו פשעים אלו מוכיחים שדתיים הם מזויפים או מתחזים. לטענתו של אליעד, השאלה המרכזית שיש לשאול היא - מה המהות של ... שלפי היהדות, תשובה אמיתית היא בלב, והיא יכולה לקרות גם בשנייה אחת, ולכן מבחינה דתית אפשר לקבל אפילו את הפושע הכי גדול כאדם דתי, אם חזר בתשובה אמיתית. איך אפשר לדעת אם מישהו באמת חזר בתשובה? כאן אליעד מציג את הבעיה האמיתית: אם אדם ביצע פשעים ועכשיו הוא אומר שחזר בתשובה, איך אפשר לדעת אם התשובה שלו אמיתית? הוא מסביר שיש מנגנון פרוטוקול מסוים ביהדות ... ערך בפני עצמו, אלא תלוי במה שהאל מצווה. אם אלוהים מצווה לרצוח - הרצח יהפוך למצווה, ולהפך. לסיכום, האם פושע יכול להיחשב דתי? לסיכום אליעד מבהיר, כי בעיני הדת, הדבר היחיד שיקבע אם אדם הוא דתי אמיתי או לא הוא השאלה אם הוא עומד בדרישות הדת על פי התנאים שאלוהים קבע. לפי היהדות, גם הפושע הגדול ביותר יכול להיחשב כדתי אמיתי, בתנאי שיחזור בתשובה אמיתית ויסיים את הליך התשובה המוגדר. אליעד מסיים באמירה המפורסמת ... של ההרצאה: שהדת מאפשרת סליחה תמידית, ללא קשר לחומרת העבירה, כל עוד האדם חוזר בתשובה באופן אמיתי וכנה. האם פושע יכול להיות דתי? מהי תשובה מאהבה? האם יום כיפור מכפר על עבירות בין אדם לחברו? האם יש מוסריות אובייקטיבית ...
צביעות דתית, פשעים של דתיים, התנשאות דתית, שנאה לדתיים, למה אנשים כועסים על דתיים? דתי גנב, דתי רוצח, דתיים וחילונים, דתיים משתמטים, נגד שירות בצבא, יחסי דתיים חילונים
צביעות דתית, פשעים של דתיים, התנשאות דתית, שנאה לדתיים, למה אנשים כועסים על דתיים? דתי גנב, דתי רוצח, דתיים וחילונים, דתיים משתמטים, נגד שירות בצבא, יחסי דתיים חילונים מדוע הפשע של דתי חמור יותר מפשע של חילוני? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא מדוע אנשים מתרעמים ומרגישים אי - נוחות גדולה יותר כאשר מדובר על פשעים שנעשו על ידי אנשים דתיים, לעומת פשעים דומים שמבוצעים על ידי אנשים חילונים. אליעד מתייחס לתופעה נפוצה באינטרנט, שבה מציגים באופן מודגש במיוחד כאשר אדם דתי ... דתי גנב, מיד מתעוררת תגובה הגנתית של הצד הדתי שטוען מה, אין חילונים גנבים?. אליעד מסביר שהנקודה אינה עצם הפשע, אלא הסתירה בין הערכים המוצהרים של הדתי לבין ההתנהגות שלו בפועל. אליעד מתאר כי כאשר אדם דתי מבצע עבירה ... יותר ממנו, מכיוון שהוא מציג את עצמו כאדם ששייך למסגרת מוסרית מחייבת, כמו התורה או מצוות הדת. חילוני שמבצע פשע לא מתיימר להיות בעל עליונות מוסרית, ולכן הציפיות ממנו נמוכות יותר. אך הדתי, שמתפאר בערכים רוחניים ומוסריים גבוהים, נמדד ... ולכן הציבור כועס עליו יותר. מדוע העבירה של אדם דתי נתפסת כצביעות? נקודה מרכזית שאליעד כהן מדגיש בהרצאתו היא שהפושע הדתי נתפס כחמור יותר בגלל הצביעות המובנית שבמעשה שלו. הדתי מציג עצמו כאדם רוחני, מוסרי, ובעל ערכים גבוהים יותר, ... שאינו מתבייש אלא גם מצפה שיכבדו אותו על כך. אליעד כהן מסכם בכך שהצביעות היא שמפריעה באמת לאנשים, לא הפשע עצמו, ולכן כשמדובר בפשעים של דתיים, הכעס והטינה חזקים יותר מאשר כשמדובר בפשעים דומים של אנשים חילונים. למה דתיים לא משרתים בצבא? מהי צביעות דתית? ההבדל בין דתי לחילוני? למה אנשים כועסים על חרדים? למה הפשע הדתי מרגיז יותר? מה היחס לדתיים בישראל?
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
... יוכל להיבחר לראשות הממשלה, ואין אפשרות חוקית לפסול אותו. אליעד מדגים כיצד זה מוביל לכך שראש ממשלה יוכל לבצע פשעים חמורים, כמו גניבה, רצח, או פשעים נגד המדינה, ולא תהיה דרך לעצור אותו עד הבחירות הבאות, או בכלל. הוא מציין את האפשרות שראש ממשלה שנבחר ... לרעה של הכוח השלטוני. אליעד מציין מספר סיבות לכך שיש לאפשר זאת: אם אין אפשרות להדיח ראש ממשלה שמבצע פשעים, הדבר נותן לו חסינות מוחלטת לפעול כרצונו, בלי פחד מתוצאות משפטיות. הוא מסביר שאם ראש ממשלה יודע שאין לו ... יכול להיחקר, באילו מקרים ניתן להעמיד אותו לדין ובאילו מקרים הוא חייב לפרוש מתפקידו. חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין פשעים פוליטיים (כגון אי הסכמה פוליטית) לבין פשעים פליליים (כגון שוחד או מרמה). חשוב למנוע שימוש לרעה במערכת המשפט להדחת מנהיגים מטעמים פוליטיים, אך יש לאפשר לה לפעול במקרה של פשעים מוכחים. מנגנונים כמו הצבעת אי - אמון בכנסת או משאל עם יכולים להוות פתרון ביניים שיעניק לעם דרך להביע ... תמיד בידי העם, אבל חייבת להיות מערכת משפט עצמאית וחזקה, שיכולה למנוע מצב שבו ראש הממשלה מנצל את כוחו לפשעים או לשלטון בלתי מוגבל. האיזון הזה הוא הכרחי כדי לשמור על מדינה דמוקרטית מתפקדת, המגינה על עצמה מפני שחיתות, ... הממשלה, האם עדיין נאמר שאי אפשר להדיח אותו אלא רק בבחירות? הגנה על המדינה - אם ראש ממשלה ביצע פשעים חמורים, האם אין חובה להדיח אותו מיד, בלי לחכות לבחירות? סכנה של ניצול לרעה - אם ראש ממשלה יודע ... אם נסכים עם הטענה הקיצונית שראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, נוכל להגיע למצב מסוכן שבו ראש ממשלה יוכל לבצע פשעים ללא הגבלה. מצד שני, אם נאפשר לכל גוף משפטי להדיח ראש ממשלה, ניצור מצב שבו הפקידים שולטים במדינה במקום ... מנצלת את כוחה כדי להדיח ראש ממשלה מסיבות פוליטיות. צריכה להיות אפשרות להעמיד ראש ממשלה לדין אם הוא מבצע פשעים חמורים, אבל לא על בסיס תלונות פוליטיות חסרות יסוד. חוקי החסינות צריכים להיות ברורים - האם ראש ממשלה יכול להיות מועמד לדין בזמן כהונתו? באילו מקרים כן ובאילו מקרים לא? צריכה להיות הפרדה בין פשע פוליטי לבין פשע פלילי - אי אפשר להדיח ראש ממשלה כי לא אוהבים אותו פוליטית, אבל אם הוא פשע, זה חייב להיות מטופל. צריך להבטיח שלא ניתן יהיה לנצל את מערכת המשפט כדי להדיח ראש ממשלה שלא מוצא ...
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
... בענישה מהי מטרת הענישה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שלענישה במערכת המשפט יש שתי מטרות עיקריות: הראשונה, למנוע מהפושע עצמו לבצע שוב את אותו פשע או פשעים נוספים בעתיד, והשנייה, להרתיע אנשים אחרים מלבצע פשעים דומים. אליעד מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שמערכת המשפט בכלל קיימת היא כדי למנוע פשיעה עתידית ולא רק כדי להעניש על פשע שכבר בוצע. לדבריו, מערכת המשפט אינה מונעת מנקמה או מרצון לספק את הקורבן. למרות שלעתים אנשים עשויים להרגיש טוב ... נאשם בבית משפט, אליעד כהן ממליץ להתמקד בשני היבטים עיקריים: ראשית, להדגיש שהנאשם עצמו אינו צפוי לבצע שוב את הפשע בעתיד. על האדם שמעיד להסביר את השינוי שחל בנאשם, כיצד הוא השתנה מאז ביצוע העבירה, ולהציג את הסיבות שגרמו לו לבצע את הפשע מלכתחילה, כנסיבות יוצאות דופן או בלתי צפויות שלא יחזרו על עצמן. שנית, עליו לשכנע את השופט שאין סיכון שאחרים ילמדו מהעבירה ויבצעו פשעים דומים, וזאת על ידי בידול הנסיבות של אותו מקרה. עליו להראות שהמקרה הנוכחי ייחודי, שונה ולא מייצג דפוס חוזר, ... משפיעה לטובה על שיקוליו של השופט. המטרה היא לא שהנאשם יחוש פחד או חרטה, אלא שהנאשם לא יבצע שוב פשע בעתיד. כלומר, החרדה עצמה אינה מהווה סיבה להקלה בעונש, אלא רק אם היא גורמת לשינוי התנהגותי עמוק ומהותי אצל ... אליעד כהן? אליעד מדגיש שיש חשיבות גדולה לשיקום, אך אך ורק מכיוון שזה מקטין את הסיכון שהנאשם יחזור לבצע פשעים. לדעתו, אם אין ראיות לכך שהעבריין יעבור שינוי התנהגותי משמעותי, עצם הטענה שהוא ישתקם בכלא אינה מועילה במיוחד לשכנע את השופט. השיקום חשוב רק כשברור שהעבריין ישתנה ויפסיק להיות מסוכן בעתיד. האם הענישה צריכה להיות סימטרית לפשע שבוצע? אליעד מסביר שבעבר הייתה תפיסה שהענישה צריכה להיות סימטרית לפשע (עין תחת עין). עם זאת, הוא מדגיש שבפועל ענישה כזו אינה ריאלית ולא הגיונית כיום, מכיוון שלעיתים העונש הסימטרי ... מציע שהעונש שהאדם כבר קיבל מהמציאות ישמש נסיבה מקלה משמעותית בענישה. האם חומרת העונש משפיעה על ההרתעה העתידית של פושעים אחרים? אליעד טוען שחומרת העונש אכן משפיעה על ההרתעה של פושעים אחרים, אך הוא גם מבהיר שיש גבול למידת ההרתעה שאפשר להשיג באמצעות ענישה מחמירה. לדוגמה, אף על פי שעונש ... עבירה היה יכול להרתיע יותר, מערכת המשפט בוחרת שלא להחמיר יתר על המידה, אלא רק באופן מידתי בהתאם לחומרת הפשע והנסיבות. כיצד עדות אופי יכולה לשכנע את השופט להקל בעונש? לדעת אליעד, עדות אופי צריכה לשכנע את השופט שהנאשם ...
הספר להצליח בכוח המחשבה - זוגיות + אהבה - חיפוש אהבה + זוגיות מהו? איך למצוא אהבה אמיתית?
הספר להצליח בכוח המחשבה - זוגיות + אהבה - חיפוש אהבה + זוגיות מהו? איך למצוא אהבה אמיתית?
... את הביטחון העצמי שלו גם לבד, ללא תלות בפירגון או אישור של מישהו אחר. מהי משמעות הביטוי על כל פשעים תכסה אהבה? אחד ההסברים שאליעד נותן לביטוי על כל פשעים תכסה אהבה הוא שאהבה אמיתית הופכת אפילו את הדברים השליליים לטובים. כשאדם באמת אוהב את השני, החסרונות הופכים בעיניו ...
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים מהו ההיגיון שמאחורי מוסר של פושעים? אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת בחברות של עבריינים, בעיקר בבתי כלא, שבהם קיימת היררכיה מוסרית בין סוגי עבריינות. לדוגמה, אנסים נחשבים בתחתית הסולם המוסרי, גם בעיני עבריינים אחרים שרצחו, גנבו או ביצעו פשעים חמורים אחרים. נשאלת השאלה: מדוע פושע ששדד, רצח או הרג, חש מוסרי מספיק כדי לשפוט אנס? מהו מקור השנאה הזאת? התשובה טמונה בצורך של האדם להרגיש טוב עם עצמו. אפילו פושע רוצה לראות את עצמו כצדיק, או לפחות כפחות רע. כדי לבנות לעצמו תחושת ערך עצמי ולשמר איזשהו דימוי מוסרי, הוא חייב למצוא מישהו שנחשב גרוע ממנו. הפושע מחפש השוואה כלפי מטה - אם יש מישהו שהוא פחות מוסרי ממנו, הוא יכול להצדיק את מעשיו ולהרגיש עליונות מוסרית מסוימת. איך נוצרת היררכיה מוסרית בין פושעים? בתוך עולם הפשיעה, כדי לשמר זהות אישית ותחושת ערך עצמי, מתהווה קונצנזוס פנימי בין פושעים על כך שיש סוגים שונים של פשעים. כך למשל, אפשר לשמוע פושע שאומר: אמנם הרגתי, אבל לפחות לא אנסתי. כלומר, יש ניסיון לתחום גבולות ולהציב קווים מוסריים שכביכול לא עוברים אותם. זה יוצר סולם ערכים פנימי, שלרוב לא מבוסס על היגיון מוסרי אמיתי, אלא נובע מצורך רגשי של הפושעים להצדיק את עצמם בעיני עצמם ובעיני החברה שסביבם. לכן, הם שונאים פושעים אחרים מסוג מסוים, רק כדי להרגיש טוב יותר עם עצמם. האם יש היגיון אובייקטיבי בשנאה של פושעים כלפי אנסים? השנאה הזאת אינה נובעת מהיגיון מוסרי טהור או מרצון אמיתי להגן על הקורבן, אלא מאינטרס אישי רגשי. אליעד מסביר שהסיבה שפושע שונא פושע אחר נובעת מכך שהוא צריך מישהו אחר שיוגדר כרע ממנו, כדי להרגיש טוב. הוא שופט אותו כדי להצדיק את ... חמורים מאוד. הוא בונה לעצמו מציאות סובייקטיבית מוסרית שבה יש לו עליונות מסוימת על האחרים, גם אם במציאות כולם פושעים. האם המוסר של פושעים נובע ממוסר אמיתי או מהצורך להצדיק את עצמם? התשובה היא ברורה: המוסר הזה אינו נובע מהבנה או הכרה אמיתית במוסר, אלא מהצורך הנפשי להצדיק את מעשיהם. פושעים מנסים להגדיר לעצמם פרשה חמורה יותר כדי לומר לעצמם: אני לא כזה גרוע. זהו צורך רגשי. גם הפושע צריך לחיות עם עצמו ולהאמין שהוא בסדר, ולכן הוא זקוק לאנשים שיחשב אותם לפחות בסדר ממנו. לדוגמה, אדם שרצח ... לא אונס נשים. בכך הוא לא בהכרח מגן על הנשים, אלא מגן על הדימוי העצמי שלו. מה קורה כשאין פושעים גרועים יותר ממך? כשהאדם לא מוצא מישהו יותר גרוע ממנו, הוא מרגיש איום פנימי. בלי מישהו להשוות את עצמו ... עצמך. מהו המסר המרכזי של אליעד כהן בנושא זה? המסר המרכזי הוא שכל מנגנוני השיפוט והצדקה, בין אם אצל פושעים או אצל אנשים רגילים, נובעים מאותו צורך אנושי עמוק: להרגיש טוב עם עצמך. במקום להתמודד עם האמת הפנימית על ... לשיפור מוסרי היא לא דרך השוואה לאחרים, אלא דרך בירור פנימי אמיתי של מי אתה ומהם הערכים שלך. למה פושעים שונאים אנסים? איך פושעים מצדיקים את עצמם? מה ההבדל בין מוסר אמיתי למוסר סובייקטיבי? איך נוצרת היררכיה מוסרית בקרב עבריינים? איך להרגיש טוב ...
להתפרסם, רצון להיות מפורסם, רצון להיות נערץ, האם כדאי להתפרסם? פרסום חיובי, פרסום שלילי, רוצה להיות סלב, רוצה להיות מפורסם, רוצה להתפרסם, למה אני רוצה להיות מפורסם? מי רוצה להיות מפורסם? רוצה לקבל אהבה ממעריצים, סלבריטאים
להתפרסם, רצון להיות מפורסם, רצון להיות נערץ, האם כדאי להתפרסם? פרסום חיובי, פרסום שלילי, רוצה להיות סלב, רוצה להיות מפורסם, רוצה להתפרסם, למה אני רוצה להיות מפורסם? מי רוצה להיות מפורסם? רוצה לקבל אהבה ממעריצים, סלבריטאים
... הצלחה, או פעילות שהחברה מעריכה ומעריצה. לעומת זאת, פרסום שלילי מתייחס למקרים שבהם האדם התפרסם עקב מעשים שליליים כמו פשעים או התנהגות בלתי מוסרית. מדוע אנשים מעדיפים פרסום חיובי על פני פרסום שלילי? רוב האנשים מעדיפים להתפרסם בצורה חיובית ... שהם בסך הכל גרגיר אבק ביקום הענק, ינסו להשיג משמעות באמצעות הפרסום. גם אם הם יתפרסמו מסיבות שליליות כמו פשעים או התנהגות לא ראויה, עצם העובדה שאנשים מתייחסים אליהם ושהם מוכרים בעולם, נותנת להם תחושה של ערך ומשמעות. הם מרגישים שהצליחו להשאיר חותם על העולם, שהם לא סתם חיים ומתים בלי משמעות. לדוגמה, אדם שמתפרסם כפושע עשוי לחשוב לעצמו שלפחות הוא עשה משהו בעל משמעות, גם אם מדובר במשהו שלילי, ובכך הוא הצליח להעניק לעצמו ...
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
... על המוסריות? אליעד כהן טוען כי אמונה באלוהים לא בהכרח מבטיחה מוסריות. הוא מציין את העובדה שבמהלך ההיסטוריה נעשו פשעים נוראיים בשם הדת והאמונה באלוהים, כולל רציחות שנעשו לפי מצוות דתיות. ישנה דוגמה לכך בתנך, שם נרצחו אנשים לכאורה ... - ממילא מותר לרצוח. אולם נטען שזהו רעיון מטעה, כי גם האמונה באלוהים לא מבטיחה מוסריות. ההיסטוריה מראה שנעשים פשעים נוראיים דווקא בשם האל והדת, כולל רציחות המופיעות בתנך כביכול בהוראת אלוהים. במילים אחרות, עצם ההישענות על אלוהים אינה ...
אהבה של ידיעה - מהי אהבה שנובעת מידיעה? ומהי עוצמת אהבה של ידיעה?
... יודע את האמת, שהכל טוב. ושהידיעה הזאת יוצרת אצלו את רגש האהבה. וכאשר האדם אוהב מישהו, אז על כל פשעים תכסה אהבה, דהיינו, שהאדם לא רואה שום חיסרון בדבר שאותו הוא אוהב. והאהבה של האדם לאיזה דבר, הופכת את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לנקום נקמה, מה טוב בנקמה? צרת רבים חצי נחמה, לעשות צדק, למה זה מגיע לי? האם לנקום או לא לנקום? לפגוע בחפים מפשע, לעשות טובה תחת רעה, למה לא לנקום? בעד ונגד נקמה, מה טוב בנקמנות? נוקם ונוטר כנחש, אלוהים נקמן, אלוהים הוא השטן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פשעים, איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פשעים, דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן עסקי, מאמן אישי להרזיה בנושא פשעים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 18:40:47 - wesi1