... לו תשובה ברורה. אז, למעשה, הוא מבין שלא הייתה לו בחירה חופשית אמיתית, ולכן אין מקום לכעוס על עצמו. אליעד מציע גם לבדוק את היכולת לעמוד
בפיתויים. אם אדם לא מצליח להתנגד
לפיתוי למרות שהוא יודע שזה מזיק לו, הוא יכול לשאול את עצמו אם באמת היה מסוגל לעמוד
בפיתוי. אם התשובה היא שלא, אז שוב לא הייתה לו בחירה אמיתית ולכן הוא לא אשם במעשיו. השאלות המשך יכולות להוביל את האדם להבין אם הוא באמת יכול היה לפעול אחרת. לסיום, אליעד מציע ... לבחור לא לאכול, חוזרים ושואלים: אז למה בחרתי לאכול בכל זאת?. אם מגיעים לנקודה שבה אין תשובה, או שבה התשובה היא לא באמת יכולתי לעמוד
בפיתוי , אז אפשר לראות שלא היתה ברירה אמיתית, ולכן לא חובה לכעוס על עצמך. כיצד חוסר היכולת לעמוד
בפיתוי משפיע על האחריות? אם אדם מזהה שהסיבה האמיתית לפעולה שלו היא חוסר יכולת לעמוד
בפיתוי, אפשר לבחון האם באמת יכול היה להתגבר על
הפיתוי. אם התשובה היא לא יכולתי, מתברר שלא היתה לו בחירה חופשית והוא לא באמת אשם. אם בכל זאת חושבים: כן, יכולתי לעמוד
בפיתוי, חוזרים ושואלים: אז למה לא עשיתי זאת?. אם התשובה שוב חסרה או מראה שלא היה בכך כוח, עולה האפשרות שגם כאן לא היתה ברירה אמיתית. למה חשוב לשאול את השאלות עד הסוף? בתוך ...