מטרת הספר היא, לאפשר לאדם להסתכל על החיים שלו, מנקודות מבט שונות לא שגרתיות. האדם חי את חייו ע"פ דפוסי חשיבה די שגרתיים, ולא תמיד חוקר את הדברים עד סופם. וגם מי שחוקר את הדברים, תמיד אפשר לחדש לו עוד משהו ולתת לו עוד נקודת מבט נוספת, על הדברים שאותם הוא כבר יודע.
החוויה הרגשית של האדם בחיים, מושפעת באופן ישיר, מההבנה השכלית של האדם, את המצב שלו ואת המציאות שבה הוא חי. לדוגמא, האדם ברמה הרגשית, יפחד או לא יפחד מדמות של אריה, לפי ההבנה השכלית שלו, את דמות האריה. אם האדם מבין בשכל שלו, שהאריה הוא רק בובה בלבד, האדם לא יפחד ממנו, ואפילו ייהנה ממנו, מהחיקוי שנראה כמו מקורי. אך אם האדם יבין בשכל שלו, שעומד מולו אריה אמיתי, הרי שהרגשות של האדם יהיו בהתאם.
כך שהרגשות של האדם, מושפעים מההבנה השכלית של האדם, את המצב שאיתו הוא מתמודד. וממילא זה אומר, שהאדם חווה את המציאות ברמה הרגשית, לפי היכולת השכלית שלו להסתכל על הדברים השונים. שזה יכול להיות טוב ויכול להיות רע. אבל בכל מקרה, היכולת הרגשית של האדם מוגבלת. וככל שהשכל של האדם גדול יותר, וככל שהאדם מסוגל להסתכל בשכל שלו על החיים שלו, בצורות שונות...
החוויה הרגשית של האדם בחיים, מושפעת באופן ישיר, מההבנה השכלית של האדם, את המצב שלו ואת המציאות שבה הוא חי. לדוגמא, האדם ברמה הרגשית, יפחד או לא יפחד מדמות של אריה, לפי ההבנה השכלית שלו, את דמות האריה. אם האדם מבין בשכל שלו, שהאריה הוא רק בובה בלבד, האדם לא יפחד ממנו, ואפילו ייהנה ממנו, מהחיקוי שנראה כמו מקורי. אך אם האדם יבין בשכל שלו, שעומד מולו אריה אמיתי, הרי שהרגשות של האדם יהיו בהתאם.
כך שהרגשות של האדם, מושפעים מההבנה השכלית של האדם, את המצב שאיתו הוא מתמודד. וממילא זה אומר, שהאדם חווה את המציאות ברמה הרגשית, לפי היכולת השכלית שלו להסתכל על הדברים השונים. שזה יכול להיות טוב ויכול להיות רע. אבל בכל מקרה, היכולת הרגשית של האדם מוגבלת. וככל שהשכל של האדם גדול יותר, וככל שהאדם מסוגל להסתכל בשכל שלו על החיים שלו, בצורות שונות...